لوگو صبا ویزا
ارزان ترین دانشگاه های کانادا

ارزان ترین دانشگاه های کانادا

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه ارزان ترین دانشگاه های کانادا و جزئیات ثبت نام در آن ها را به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.

مشاوره رایگان فرم ارزیابی اولیه

کانادا یک مقصد مهاجرتی رویایی برای دانشجویان است زیرا تعداد زیادی از بهترین دانشگاه‌های جهان در این کشور فعالیت می‌کنند. سطح علمی بالا در کنار ارائه امکانات رفاهی مناسب باعث شده تا بسیاری از افراد برای تحصیل در کانادا تلاش کنند. هزینه تحصیل در دانشگاه‌های کانادا یکی از دغدغه‌های مهم دانشجویان است. به‌همین جهت در این مطلب قصد داریم تا با ارزان ترین دانشگاه های کانادا آشنایی پیدا کنیم پس تا انتها با ما همراه باشید.

تحصیل ارزان در دانشگاه نیوفاندلند و لابرادور

دانشگاه نیوفاندلند و لابرادور یا مموریال یکی از ارزان ترین دانشگاه های کانادا است که در استان نیوفاندلند و لابرادور واقع شده است. این دانشگاه بیش از ۱۰۰ برنامه تحصیلی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می‌دهد. هزینه تحصیل در این دانشگاه برای دانشجویان جدید کارشناسی حدود ۶۰۰۰ دلار کانادا است.

این هزینه برای دانشجویان فعلی سال‌های قبل کمی کمتر است و حدود ۴۰۰۰ دلار کانادا تخمین زده می‌شود. این هزینه‌ها فقط برای شهریه هستند و هزینه‌های دیگر مانند اقامت، غذا، کتاب و بیمه را شامل نمی‌شوند. بررسی‌ها نشان می‌دهد که هزینه زندگی یک دانشجو در استان نیوفاندلند حدود ۱۹ هزار دلار در سال خواهد بود. این در حالی است که این عدد از متوسط هزینه سالانه دانشجو در کانادا پایین‌تر است.

تحصیل ارزان در دانشگاه مانیتوبا

تحصیل با هزینه پایین در دانشگاه مانیتوبا

دانشگاه مانیتوبا در شهر وینیپگ استان مانیتوبا قرار دارد که تاسیس آن در سال ۱۸۷۷ صورت گرفته است. این مرکز علمی به عنوان اولین دانشگاه غرب کانادا شناخته می‌شود که توانسته در لیست ارزان ترین دانشگاه های کانادا قرار بگیرد. به طور کلی هزینه تحصیل در این دانشگاه بستگی به برنامه، دوره‌ها و وضعیت شما به عنوان دانشجوی داخلی یا بین‌المللی دارد.

برای دانشجویان کارشناسی، هزینه تحصیل در سال تحصیلی ۲۰۲۲-۲۰۲۳ بین ۴۰۰۰ دلار کانادا برای دانشجویان کانادایی و ۱۳۶۰۰ دلار کانادا برای دانشجویان بین‌المللی است. این هزینه شامل شهریه، ثبت نام و هزینه های دیگری مانند بیمه، برنامه حقوقی و U-Pass است. در صورتی که به دنبال تحصیل در کانادا هستید، مسلما این مورد یکی از بهترین گزینه‌های پیش روی شما خواهد بود.

تحصیل مقرون به صرفه در دانشگاه کنکوردیا کانادا

دانشگاه کنکوردیا یکی از ارزان ترین دانشگاه های کانادا است که برنامه‌های تحصیلی علوم، مدیریت، آموزش و هنر را در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می‌دهد. این دانشگاه همچنین بورسیه‌های مختلفی را برای دانشجویان بومی و خارجی ارائه می‌کند. این دانشگاه در رتبه‌بندی QS دانشگاه‌های جهانی در سال ۲۰۲۲ میلادی در رتبه ۴۷۱ تا ۴۸۰ قرار گرفته است.  هزینه تحصیل در دانشگاه کنکوردیا بستگی به رشته و مقطع تحصیلی شما دارد. به‌صورت متوسط هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی برای دانشجویان بین‌المللی بین ۲۰۰۰۰ تا ۵۰۰۰۰ دلار کانادا در سال است.

در صورتی که می‌خواهید در رشته‌های کارشناسی ارشد شرکت کنید، بین ۱۳۰۰۰ تا ۱۴۰۰۰ دلار کانادا در سال هزینه خواهید داشت. البته این هزینه‌ها ممکن است با توجه به تغییرات سالانه تفاوت داشته باشند. علاوه بر هزینه تحصیل، شما باید هزینه‌های زندگی خود را نیز در نظر بگیرید. این هزینه‌ها شامل اجاره خانه، خوراک، حمل و نقل، پوشاک، اینترنت و تفریح می‌شوند. به‌طور تقریبی، هزینه زندگی در مونترال برای یک دانشجوی بین‌المللی بین ۱۰۰۰ تا ۲۵۰۰ دلار کانادا در ماه است.

تحصیل باکیفیت و ارزان در دانشگاه مک‌گیل

اگر شما لیست بهترین دانشگاه های کانادا را ببینید، با نام دانشگاه مک‌گیل برخورد می‌کنید. این دانشگاه در شهر کبک واقع شده است که دانشکده پزشکی آن آرزوی هر دانشجوی پزشکی است. با این حال این دانشگاه در همه رشته‌ها حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. در حال حاضر بیش از ۳۰۰ رشته تحصیلی توسط این دانشگاه ارائه می‌شود.

شهریه دانشگاه‌ مک‌گیل بین ۱۸ تا ۵۰ هزار دلار کانادا است که البته در رشته‌های مختلف با هم تفاوت دارد. از طرفی هزینه مربوط به وسایل آموزشی و کتاب‌ها هم بین ۸۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار کانادا در هر سال خواهد بود. ذکر این نکته ضروری است که دانشگاه مک‌گیل در شهر مونترال قرار دارد. هزینه خوراک هر دانشجو حدود ۴۰ تا ۱۰۰ دلار در هفته خواهد بود. هزینه پایین مونترال نسبت به تورنتو و ونکوور باعث شده است تا مک‌گیل در لیست ارزان ترین دانشگاه های کانادا قرار بگیرد.  بعد از اینکه موفق به دریافت پذیرش از این دانشگاه شدید باید مراحل اخذ ویزای تحصیلی کانادا را هم پشت سر بگذارید.

تجربه تحصیل ارزان در کانادا با دانشگاه نیوبرانزویک

دانشگاه نیوبرانزویک جزو ارزان ترین دانشگاه های کانادا است که در استان نیوبرانزویک واقع شده ‌است. این دانشگاه قدیمی‌ترین دانشگاه انگلیسی‌زبان کانادا و اولین دانشگاه دولتی آمریکای شمالی به شمار می‌رود. این دانشگاه دارای دو پردیس اصلی در شهرهای فردریکتون و سنت جان است و بیش از ۷۵ رشته تحصیلی را ارائه می‌دهد.این دانشگاه از سال ۱۷۸۵ فعالیت خود را آغاز کرده و تاکنون بسیاری از دانشجویان از سراسر جهان را پذیرفته‌است.

هزینه تحصیل در نیوبرانزویک بستگی به دانشگاه، رشته و پردیس انتخابی شما دارد. به‌طور کلی شهریه دانشجویان بین‌المللی در دانشگاه نیوبرانزویک بین ۷۲۷۰ تا ۱۲۸۷۰ دلار کانادا در سال است. علاوه بر شهریه شما باید هزینه‌های دیگری همچون مسکن، خوراک، کتاب، بیمه و هزینه‌های دانشجویی را نیز پرداخت کنید. متوسط هزینه زندگی دانشجویی در استان نیوبرانزویک بین ۷۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار کانادا در ماه است.

تحصیل ارزان در دانشگاه رایرسون

تحصیل ارزان در تورنتو با دانشگاه رایرسون

دانشگاه رایرسون یک دانشگاه دولتی در تورنتو کانادا است که تاسیس آن به سال ۱۹۴۸ برمی‌گردد. این دانشگاه بیش از ۱۰۰ رشته در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می‌دهد و ۹۵.۳ درصد از فارغ‌التحصیلان آن در عرض دو سال پس از اتمام تحصیل، شغل مناسبی پیدا کرده‌اند. پردیس شهری این دانشگاه در مرکز شهر تورنتو واقع شده است. هزینه تحصیل در دانشگاه رایرسون بستگی به مقطع و رشته تحصیلی دارد.

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی در این دانشگاه برای دانشجویان بین المللی، در حدود ۲۲ تا ۳۸ دلار کانادا در طول یک سال تحصیلی است. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری نیز در حدود ۲۳ تا ۳۶ هزار دلار کانادا در سال است. به غیر از این موارد شما باید هزینه بررسی پرونده را پرداخت کنید که مبلغ ۹۰ دلار برای آن در نظر گرفته شده است. همین هزینه‌های پایین سبب شده تا رایرسون در لیست ارزان ترین دانشگاه های کانادا گنجانده شود.

دانشگاه آلبرتا؛ دانشگاه ارزان و برتر کانادایی

دانشگاه آلبرتا یک دانشگاه پژوهشی دولتی است که در شهر ادمونتون در استان آلبرتا کانادا قرار دارد. این دانشگاه در سال ۱۹۰۸ تأسیس شد و یکی از دانشگاه‌های برتر کانادا در زمینه‌های علوم انسانی، علوم طبیعی، هنر، کسب‌وکار و مهندسی است.این دانشگاه همچنین در زمینه‌های پژوهشی شهرت جهانی دارد. هزینه تحصیل در دانشگاه آلبرتا بستگی به مقطع و رشته تحصیلی دارد. به طور میانگین، دانشجویان بین‌المللی باید برای هر سال تحصیلی در مقطع کارشناسی بین ۱۰ تا ۱۸ هزار دلار کانادا و در مقطع تحصیلات تکمیلی بین ۱۰ تا ۲۰ هزار دلار کانادا پرداخت کنند.

با توجه به میزان شهریه‌ها می‌توان گفت که دانشگاه آلبرتا هم یکی از ارزان ترین دانشگاه های کانادا برای تحصیل است. علاوه بر هزینه تحصیل دانشجویان باید هزینه‌های زندگی را نیز در نظر بگیرند. این هزینه‌ها شامل مسکن، خوراک و رفت‌آمد است. به طور تقریبی، هزینه زندگی یک دانشجو در آلبرتا می‌تواند بین ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار کانادا باشد. در حال حاضر بهترین رشته تحصیلی برای مهاجرت به کانادا با توجه به شرایط هر فرد متفاوت است که شما می‌توانید وجود رشته مورد نظر خود را در دانشگاه آلبرتا بررسی کنید.

تحصیل کم هزینه در دانشگاه رجینا

دانشگاه رجینا یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی است که در استان ساسکاچوان کانادا قرار دارد. در سال ۱۹۱۱ به عنوان بخشی از دانشگاه ساسکاچوان تأسیس شد و در سال ۱۹۷۴ به یک دانشگاه مستقل بدل گردید. دانشگاه رجینا بیش از ۱۵۰۰۰ دانشجو دارد که شامل بیش از ۸۰۰۰ دانشجو در مقطع کارشناسی و بیش از ۶۰۰۰ دانشجوی کارشناسی ارشد می‌ِباشد.

شهریه در دانشگاه رجینا بسته به برنامه و وضعیت دانشجو متفاوت است. به طور کلی، شهریه برای دانشجویان کانادایی در مقطع کارشناسی از ۶۳۰۰ تا ۷۰۰۰ دلار در سال متغیر است. برای دانشجویان بین المللی مقطع کارشناسی، شهریه از ۱۷۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰ دلار در سال متغیر است. مبلغ پایین شهریه این دانشگاه نشان‌دهنده آن است که جزو ارزان ترین دانشگاه های کانادا به حساب می‌آید.

دانشگاه رویال رودز؛ بهترین فرصت برای تحصیل ارزان در کانادا

دانشگاه رویال رودز یک دانشگاه عمومی است که دارای یک پردیس اصلی در کلوود بریتیش کلمبیا می‌باشد. این دانشگاه در محل تاریخی ملی پارک هاتلی در جزیره ونکوور قرار دارد. این دانشگاه از سال ۱۹۹۵ فعالیت خود را آغاز کرده و برنامه‌های مختلفی در سطوح گواهینامه، دیپلم، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می‌دهد.

هزینه تحصیل در دانشگاه رویال رودز بستگی به برنامه تحصیلی، سطح تحصیلات و نوع اقامت شما دارد. به طور متوسط، هزینه تحصیل برای یک برنامه درجه در دانشگاه رویال رودز حدود ۴۵۰۰۰ دلار کانادا در سال است. هزینه تحصیل برای برنامه‌های کارشناسی در دانشگاه رویال رودز بین ۲۴۴۵۰ تا ۴۴۱۲۵ دلار کانادا متغیر است. با توجه به شرایطی که در دانشگاه رویال رودز وجود دارد، می‌توان آن را جزو ارزان ترین دانشگاه های کانادا قرار داد.

تحصیل ارزان در دانشگاه ساسکاچوان

دانشگاه ساسکاچوان یکی از برترین دانشگاه‌های پژوهشی و پزشکی دکترای کانادا است و مرکز تحقیقات پیشرو در زمینه‌هایی با اهمیت جهانی مانند امنیت آب و غذا و بیماری‌های عفونی است. این دانشگاه عضو مفتخر U15 است که یک گروه از دانشگاه‌های پژوهشی برتر کانادا می‌باشد. دانشگاه ساسکاچوان برنامه‌های تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد در بیش از ۱۵۰ رشته علمی ارائه می‌دهد. دانشگاه ساسکاچوان بیش از ۳۰۰۰ دانشجوی بین‌المللی از ۱۳۰ کشور را در خود جای داده است. این دانشگاه در شهر ساسکاتون ساسکاچوان واقع شده است و محیط بسیار زیبایی دارد. فارغ‌التحصیلان و اساتید این دانشگاه شامل برندگان جایزه نوبل، دانشجویان رودز و ورزشکاران المپیک هستند.

هزینه تحصیل در دانشگاه ساسکاچوان بستگی به تعداد واحدهای درسی که انتخاب می‌کنید دارد. هزینه تحصیل برای دانشجویان کانادایی ۲۱۲.۵۰ دلار کانادا برای هر واحد درسی و برای دانشجویان بین‌المللی ۵۸۰.۱۲ دلار کانادا برای هر واحد درسی است. هزینه کتاب‌ها و لوازم تحریر نیز بستگی به دروسی که انتخاب می‌کنید دارد. توصیه می‌شود که بین ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ دلار کانادا در سال برای این هزینه‌ها در نظر بگیرید. هزینه اقامت و غذا نیز در هزینه تحصیل یا هزینه‌های دیگر شامل نمی‌شود. هزینه برنامه غذایی نیز بستگی به نوع و مقدار غذایی که می‌خورید دارد.

تحصیل ارزان در دانشگاه کلگری

تحصیل ارزان و پژوهش محور در دانشگاه کلگری

دانشگاه کلگری یک دانشگاه تحقیق-محور است که در سال ۱۹۶۶ در شهر کلگری در کانادا تأسیس شده است. این دانشگاه دارای ۱۴ دانشکده، بیش از ۲۵۰ رشته دانشگاهی و بیش از ۵۰ مرکز و مؤسسه تحقیقاتی است. این دانشگاه به عنوان یک نهاد علمی و پژوهشی جامع، حامی خلاقیت و نوآوری در تمامی رشته‌ها می‌باشد. این دانشگاه همچنین دارای امکانات رفاهی مناسبی برای دانشجویان است.

هزینه تحصیل در دانشگاه کلگری بستگی به مقطع و رشته تحصیلی دارد. برای دانشجویان بین‌المللی، هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی سالانه در حدود۱۹۰۰۰ دلار تا ۲۲۰۰۰ دلار کانادا یا ۳۳۸۱۸ دلار کانادا می‌باشد. برای مقطع کارشناسی ارشد و دکترا، هزینه تحصیل سالانه در حدود ۸۰۰۰ دلار تا ۲۰۰۰۰ دلار کانادا است که باید این مبلغ را در زمان مناسب آماده کنید. این هزینه‌ها ممکن است بر اساس رشته، تعداد واحد و سال تحصیلی متفاوت باشند.

سوالات متداول

ارزان ترین دانشگاه های کانادا کدامند؟
ارزان ترین دانشگاه های کانادا دانشگاه منیتوبا، دانشگاه ساسکاچوان، دانشگاه مموریال نیوفاندلند، دانشگاه براندون و دانشگاه بریتیش کلمبیا شمالی هستند.
آیا در کانادا دانشگاه های رایگان وجود دارد؟
خیر، هیچ دانشگاه رایگانی در کانادا وجود ندارد. تمام دانشگاه های کانادا شهریه دارند.
آیا دانشجویان بین المللی واجد شرایط تخفیف شهریه در دانشگاه های کانادا هستند؟
بله، برخی از دانشگاه های کانادا برای دانشجویان بین المللی تخفیف یا بورسیه تحصیلی ارائه می کنند. برای اطلاعات بیشتر بهتر است به سایت رسمی دانشگاه مورد نظر خود مراجعه کنید.
هزینه حضور در دانشگاه در کانادا چقدر است؟
هزینه تحصیل در دانشگاه در کانادا بسته به برنامه و موسسه می تواند متفاوت باشد. به طور کلی، هزینه های تحصیل از 5000 تا 20000 دلار در سال متغیر است.

سخن پایانی

کانادا به دلیل داشتن تعداد زیادی از بهترین دانشگاه‌های جهان همواره مورد توجه افراد علاقه‌مند به  تحصیل در خارج از کشور بوده است. با این حال هزینه تحصیل در کانادا نگرانی‌هایی را برای متقاضیان به وجود آورده است. در این مطلب سعی کردیم تا شماری از ارزان ترین دانشگاه های کانادا را برای شما معرفی کنیم. برای اینکه بتوانید مراحل پذیرش در این دانشگاه‌ها را پشت سر بگذارید، بهتر است که از یک تیم حرفه‌ای و کاربلد کمک بگیرید. خوشبختانه موسسه مهاجرتی صباویزا آمادگی دارد که پرونده مهاجرتی شما را پیش ببرد. در نتیجه شما با خیال راحت می‌توانید یک مهاجرت آسان و لذت‌بخش را پشت سر بگذارید.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 1 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید