لوگو صبا ویزا

تمکن مالی یونان (آپدیت 2024)

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه تمکن مالی یونان و جزئیات آن به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید. مشاوره رایگان

برای مهاجرت به کشوری مانند یونان روش‌های زیادی پیش روی شما خواهد بود اما زمانی‌که تمکن مالی کافی را داشته باشید، همیشه پیشنهاد می‌شود تا یکی از روش‌های سرمایه‌ گذاری را انتخاب کنید. روش‌هایی که علاوه بر امکان دریافت اقامت دائم، می‌توانند آینده درخشانی در کشورهای اروپایی برای شما رقم بزنند. در این مقاله قصد داریم تا در مورد دریافت اقامت یونان از طریق تمکن مالی یا طرح خودحمایتی اطلاعات کاملی را در اختیار شما قرار دهیم. پس برای انتخابی آگاهانه و مناسب، با ما همراه باشید.

یونان که در جنوب شرقی اروپا واقع شده کشوری خوش آب و هوا با فرهنگی غنی و اقتصادی رو به رشد است. یونان از در سال 1981 به صورت رسمی به عضویت اتحادیه اروپا درآمد و در سال 2001 نیز وارد منطقه یورویی این اتحادیه شد. بنابراین این کشور جزء کشورهای حوزه شینگن بوده و دریافت ویزای آن به معنای اجازه سفر به کلیه کشورهای این حوزه خواهد بود.

برای مهاجرت به یونان روش‌های مختلفی وجود دارد که هر فرد با توجه به شرایط، امکانات، هدف و البته سرمایه اولیه، یکی را انتخاب می‌کند. مانند هر کشور دیگری، متقاضیان ایرانی می‌توانند از طریق ویزای کاری، ویزای تحصیلی، ویزای سرمایه گذاری شامل خرید ملک، ثبت شرکت و طرح تمکن مالی یا خود حمایتی، ویزای ازدواج با یک شهروند یونانی و … برای مهاجرت به این کشور اقدام کنند. اما در این میان اقامت یونان از طریق تمکن مالی جذابیت خاصی برای سرمایه ‌گذاران خارجی دارد. چرا که دولت یونان از این طرح حمایت کرده و شرایط مساعدی را نیز برای متقاضیان فراهم کرده است.

دریافت اقامت یونان از طریق تمکن مالی به چه معناست؟

فهرست عناوین

دریافت اقامت یونان از طریق تمکن مالی به چه معناست؟

یکی از روش‌های سرمایه‌گذاری در کشورهای خارجی، طرح تمکن مالی یا خود حمایتی که به اختصار FIP نامیده می‌شود. در این طرح متقاضی علاوه‌ بر دریافت ویزای یونان برای خود، می‌تواند برای اقامت تمامی اعضای خانواده خود نیز اقدام کند. به عبارتی ساده می‌تواند گفت که تمکن مالی، یکی از ساده‌ترین و آسان‌ترین روش‌های مهاجرتی برای اخذ اقامت یونان است که در بسیاری از موارد در کمتر از 2 ماه به نتیجه می‌رسد.

در طرح خودحمایتی، همانطور که از نامش پیداست، متقاضی باید تمکن مالی کافی برای ساپورت یا حمایت مالی از خود و خانواده‌اش را برای زندگی در یونان داشته باشد. به این مفهوم که منبع کسب درآمد متقاضی باید از منبعی غیر از اشغال وی در یونان باشد.

مزایای اخذ اقامت یونان از طریق تمکن مالی چیست؟

با اخذ اقامت و سپس تابعیت یونان می‌توانید از مزایای زیر بهره‌مند شوید:

  • امکان بازنشستگی در کشوری امن و اروپایی در شرایطی آرام و بی‌دغدغه
  • امکان بهره‌ مندی فرزندانتان از سیستم آموزشی عالی یونان و تحصیل رایگان در مدارس این کشور
  • امکان حفظ تابعیت مضاغف
  • امکان تجارت به روش‌های مختلف در یونان
  • امکان سفر به بیش از 170 کسور دنیا بدون دریافت ویزا
  • امکان بهره ‌مندی از تمامی حقوق شهروندی مانند یک بومی یونانی
  • بهره ‌مندی از خدمات درمانی و بهداشتی یونان
  • عدم نیاز به ارائه مدرک تحصیلات تکمیلی
  • عدم نیاز به ارائه مدرک زبان در ابتدای فرآیند اخذ اقامت
  • عدم الزام به اشتغال در یونان
  • رتبه بالای پاسپورت یونان در جهان (رتبه چهارم)
  • عدم الزام به اقامت دائم در یونان برای بهره‌ مندی از مزایای اقامت از طریق تمکن مالی
  • عدم نیاز به پرداخت مالیات به دولت یونان
  • امکان دریافت ویزای همراه برای همسر و فرزندان زیر 18 سال
  • عدم وجود محدودیت سنی برای دریافت اقامت یونان از طریق خودحمایتی
  • عدم الزام برای اجاره ملک در یونان برای متقاضیان خارجی این طرح
  • فراهم آمدن شرایطی سهل برای دریافت ویزای کشورهایی چون کانادا، آمریکا و انگلستان

تمکن مالی برای اخذ اقامت دائم یونان از طریق طرح خودحمایتی چقدر است؟

برای اینکه بتوانید اقامت دائم یونان از طریق تمکن مالی را دریافت کنید، باید ثابت کنید که ماهانه درآمدی معادل 2.000 یورو در ایران دارید. پس برای اثبات تمکن مالی خود برای یک سال، باید سالانه 24 هزار یورو درآمد داشته باشید. مدرک تمکن مالی می‌تواند شامل گردش حساب بانکی شما در ایران باشد.

توجه داشته باشید که اگر برای مهاجرت با همسر و فرزندان خود به یونان برنامه‌ریزی می‌کنید، باید به ازای همسر خود 20% و به ازای هر کدام از فرزندان زیر 18 سال خود نیز 15% به این مبلغ اضافه کنید. با توجه به میزان تمکن مالی برای متقاضی و همسر و فرزندان، به راحتی می‌توانید تمکن مالی لازم برای دریافت اقامت خود را محاسبه نمایید.

با فرض اینکه شما به همراه همسر و یک فرزندتان قصد مهاجرت به یونان از طریق طرح تمکن مالی را دارید، برای اثبات تمکن مالی باید حداقل درآمدی معادل 24 هزار یورو برای خود، 4800 یورو برای همسرتان و 3600 یورو برای فرزندتان در سال داشته باشید. به صورت مجموع می‌توان گفت که برای یک‌ سال اقامت در یونان به حداقل 32400 یورو درآمد نیاز خواهید داشت.

شرایط اصلی برای بررسی صلاحیت متقاضی دریافت اقامت یونان از طریق تمکن مالی چیست؟

برای تأیید صلاحیت شما به عنوان متقاضی مهاجرت به یونان از طریق روش خود حمایتی باید دارای 3 شرط اصلی و مهم باشید که به شرح زیر هستند.

  • تمکن مالی کافی را داشته باشید، به گونه‌ای که ثابت شود شما برای تأمین هزینه‌های زندگی خود و خوانواده‌تان نیازی به کار کردن در یونان ندارید. این تمکن مالی باید در گردش حساب بانکی شما مشخص شود یا مدرک دیگری دال بر این امر داشته باشید که شامل سود بانکی، سود سهام، اجازه املاک و مستغلات یا هر روش کسب درآمدی به غیر از اشتغال است. در بخش بعدی مقاله به بررسی منابع مالی لازم برای این روش می‌پردازیم.
  • باید ثابت کنید که قصد اشتغال در ادارات دولتی یونان را ندارید.
  • به عنوان متقاضی باید ماهانه 2.000 یورو درآمد خالص داشته باشید. این میزان درآمد در صورتی که مایل به همراه بردن همسر و فرزندان زیر 18 سال خود هستید، افزایش پیدا کرده و برای همسر شما ماهانه 400 یورو و برای هر کدام از فرزندان ماهانه 300 یورو خواهد بود.

منابع مالی برای دریافت اقامت یونان از طریق تمکن مالی کدامند؟

تمامی متقاضیانی که قصد مهاجرت به یونان از طریق تمکن مالی را دارند، باید اثبات کنند که منبع درآمدی غیر از اشتغال خواهند داشت. بنابراین در این روش، درآمد حاصله از شغلی در یونان در زمره منابع درآمدی مجاز این روش قرار نمی‌گیرند. منابع درآمدی برای دریافت اقامت یونان از طریق تمکن مالی باید شامل سود سپرده بانکی، حقوق بازنشستگی، سود سهام یا درآمد حاصل از اجاره ملک باشد.

 

مدارک لازم برای دریافت ویزا و اخذ اقامت یونان از طریق تمکن مالی کدامند؟

  • پاسپورت معتبر با حداقل 6 ماه اعتبار
  • عکس پاسپورتی جدید
  • بیمه سلامت مسافرتی
  • گواهی عدم سوء‌پیشینه کیفری
  • گواهی تمکن مالی برای اثبات توانایی زندگی بدون تصدی شغل در یونان
  • مدارک ازدواج در صورت تأهل و نیاز به دریافت ویزای همراه
  • فرم تکمیل‌شده درخواست ویزای یونان
  • رسید پرداخت هزینه ویزا
  • مدارک سفر شامل بلیط هواپیما
  • مدارک اقامت در یونان شامل رزرو هتل، اجازه یا خرید خانه

شرایط اخذ اقامت موقت و دائم یونان از طریق تمکن مالی چیست؟

در این روش مهاجرتی، در صورتی که متقاضی موفق به اثبات و ارائه مدارک و مستندات دال بر تمکن مالی به یکی از طرق ذکر شده در بخش فوق شود، می‌تواند اقامت موقت دو ساله دریافت کند. این اقامت قابل تمدید بوده و معمولاً هر سه سال یکبار نیز تمدید می‌شود.

یکی از مهمترین شروط اخذ اقامت یونان با طرح خود حمایتی، حضور متقاضی در خاک یونان به مدت 6 ماه در هر سال است. لازم به ذکر است که این مدت به صورت پیوسته نبوده و متقاضی باید به‌طور مجموع، 6 ماه در یونان اقامت داشته باشد.

به منظور دریافت اقامت دائم یونان از طریق طرح تمکن مالی یا خودحمایتی باید به مدت 5 سال در خاک یونان زندگی کرده و در این مدت نیز جرمی مرتکب نشوید. پس از 5 سال اقامت، می‌توانید برای اقامت دائم یونان و پس از 7 سال نیز برای دریافت تابعیت و پاسپورت یونانی درخواست دهید.

مراحل دریافت اقامت یونان از طریق تمکن مالی چیست؟

اولین مرحله از دریافت اقامت یونان از طریق خودحمایتی، ارائه درخواست برای اخذ ویزای بلند‌مدت یا ویزای نوع D یونان است. به منظور دریافت این ویزا نیز باید کلیه مدارکی که به آن‌ها اشاره کردیم را آماده کرده و در موعد مقرر در سفارت یونان حاضر شوید.

برای مهاجرت به کشورهای اروپایی روش‌های مختلفی وجود دارد اما تمامی آن‌ها به دریافت اقامت موقت یا دائم آن کشور منجر نمی‌شوند. بنابراین به عنوان متقاضی باید کلیه روش‌های ممکن را ارزیابی کرده و با توجه به شرایط خود بهترین روش مهاجرتی را انتخاب کنید. یونان از معدود کشورهای اروپایی است که به متقاضیان خارجی خود از طریق تمکن مالی، اقامت دائم اعطا می‌کند. در این مقاله به طور کامل به شرایط، میزان تمکن مالی، مزایا و مراحل اخذ اقامت یونان از طریق تمکن مالی پرداختیم و امیدواریم این مطلب توانسته باشد سوالات شما را پاسخ دهد. با این وجود اگر نیاز به مشاره دارید، کارشناسان خبره صبا ویزاپلن می‌توانند در مورد مدارک، نحوه دریافت ویزا و اقامت دائم یونان شما را راهنمایی کنند.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 11 میانگین: 3.7]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید