لوگو صبا ویزا

بهترین رشته‌های انسانی برای مهاجرت

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه بهترین رشته‌های انسانی برای مهاجرت و جزئیات آن به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.

مشاوره رایگان

شناخت بهترین شغل های رشته‌ انسانی برای مهاجرت به خارج از کشور به شما کمک می‌کند تا بهترین تصمیم را برای آینده خود بگیرید. رشته‌های مدیریت و اقتصاد می‌توانند در شرکت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی به عنوان مدیر پروژه، مدیر بازرگانی، مدیر مالی و غیره مشغول به کار شوند. رشته حقوق بین‌الملل نیز شغل‌هایی چون وکیل یا مشاور حقوقی در شرکت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی را در اختیارشان قرار می‌دهد.

رشته‌های روابط بین‌الملل و علوم سیاسی می‌توانند به عنوان کارشناس یا محقق در مراکز و سازمان‌های بین‌المللی مشغول به فعالیت شوند. از همین رو برخی آن را بهترین رشته انسانی برای مهاجرت می‌دانند. رشته‌هایی مثل زبان‌شناسی، مترجمی زبان و ادبیات انگلیسی نیز شانس استخدام در سفارتخانه‌ها، سازمان‌های بین‌المللی و دانشگاه‌ها را دارند. بنابراین رشته‌های انسانی با دانش تخصصی و آشنایی با زبان‌های خارجی، فرصت‌های شغلی بهتری برای مهاجرت فراهم می‌کنند.

با توجه به محبوبیت مدارک علوم انسانی در بین دانشجویان بین‌المللی، بهتر است که راجع به بهترین رشته‌های تحصیلی در این شاخه بدانید و برای مهاجرت تحصیلی، بهترین گزینه را که برای شما مناسب است انتخاب کنید. ما در ادامه بهترین، پولسازترین و حتی بدترین رشته‌های تحصیلی مرتبط با علوم انسانی را به شما معرفی خواهیم کرد.

در اولین مرحله، باید بدانید که تصمیم‌گیری در مورد آنچه که می‌خواهید تحصیل کنید، یک فرآیند طولانی است و به تحقیق و مشورت نیاز دارد. در این زمینه، عوامل متعددی وجود دارد که می‌توان آن‌ها را ارزیابی کرد، از جمله علایق، توانایی‌ها و شایستگی‌های فعلی. در برخی موارد، ممکن است از تعداد زیاد گزینه‌های موجود، به خصوص در دسته‌بندی‌های گسترده ای مانند علوم انسانی، وحشت کنید. با این حال، اگر به دنبال مدرکی هستید که به شما در ارزیابی انتقادی اطلاعات، مهارت در نوشتن، ایجاد استدلال، توسعه مهارت‌های استدلال و کار تیمی کمک کند، باید در رشته‌های موجود و مرتبط با علوم انسانی، یکی را برای خود برگزینید.

فهرست عناوین

1. زبان‌ها

یکی از محبوب‌ترین انتخاب‌ها در بین دانشجویان بین‌المللی، مدرک زبان است. مطالعه زبان به دلایل متعددی از جمله ترویج تفکر انتقادی، سازگاری، حافظه، حل مسئله، ارتباط موثر و تصمیم گیری پیشرفته، یک انتخاب محبوب است. احتمالاً موافقید که تسلط به تعدادی از زبان‌ها در شرایط مختلف از جمله محل کار مفید است.

مدارک زبان همچنین به کاوش در معماری خود زبان، مانند واژگان و دستور زبان، محدود نمی‌شود، بلکه بعد فرهنگی زبان از ادبیات تا سیاست را نیز شامل می‌شود. دانشجویان بین‌المللی اغلب یک برنامه زبان را با یک موضوع اصلی ثانویه ترکیب می‌کنند تا مجموعه مهارت‌های خود را افزایش دهند.

بسیاری از دانشجویانی که در این رشته تحصیل می‌کنند، چشم انداز شغلی مثبتی را پیش روی خود دارند. این شامل کار در شرکت‌های چند ملیتی، سازمان‌های بشردوستانه، ادارات دولتی و حتی بخش مالی است.

برخی از مشاغلی که فارغ التحصیلان زبان در آن قرار دارند عبارتند از:

•مدیر بازاریابی

•مدیر ارتباطات

•مشاور

•تحلیلگر

•مدیر حساب

•رهبر پروژه

2. مطالعات فرهنگی

دانشجویان بین‌المللی به دلیل گستره‌ی وسیع تحقیق و تمرکز بر تجربه روزمره انسان، به سمت رشته‌ی مطالعات فرهنگی کشیده می‌شوند. در این رشته شما در مورد همه چیز از رسانه‌های پخش تا ادبیات یاد خواهید گرفت. این رشته ذاتاً ماهیت بین‌رشته‌ای دارد و از نظریات و کار از اقتصاد، انسان‌شناسی، روان‌شناسی، جامعه‌شناسی و ارتباطات استفاده می‌کند.

با برنامه‌ی درسی مطالعات فرهنگی، شایستگی‌های کلیدی مانند ارائه واضح ایده‌ها، استدلال مؤثر و مهارت‌های نوشتاری عالی را به دست خواهید آورد. با اخذ مدرک در مطالعات فرهنگی، می‌توانید در محیط‌ها و صنایع مختلف از جمله رسانه، فناوری، تبلیغات، سازمان‌های غیردولتی، آموزش و تجارت کار کنید.

برخی از مشاغل مربوط به این رشته عبارتند از:

  • روابط عمومی
  • مدیریت وب سایت
  • کپی رایتینگ
  • منابع انسانی
  • ارتباطات
  • طراحی
  • بازار یابی

3.  تاریخ

علیرغم اینکه رشته‌ی تاریخ در کشور خودمان چندان پر طرفدار یا پردرآمد به نظر نمی‌رسد، اما این رشته، یک گزینه‌ی محبوب برای دانشجویان بین‌المللی است. در واقع، تاریخ به شما مهارت‌های ضروری مانند توانایی کار با حجم وسیعی از اطلاعات، تجزیه و تحلیل و ترکیب آن‌ها را می‌دهد. همچنین توانایی‌های تحلیلی و تحقیقاتی شما به میزان قابل توجهی تقویت خواهد شد. مزیت دیگر این است که مهارت‌های ارتباطی شما هم در هنگام صحبت کردن و هم در نوشتن بسیار بهبود می‌یابد. این همه در حالی است که در مورد تجربیات بشری و پیشرفت‌هایی که جهان را شکل داده است، یاد می‌گیریم.

مطالعه‌ی تاریخ نه تنها پایه‌ی خوبی برای تحصیلات بیشتر برقرار می‌کند، بلکه می‌تواند به چشم انداز شغلی بسیار متنوعی منجر شود. شما قادر به کار در زمینه‌هایی مانند روزنامه نگاری، روابط عمومی، بازاریابی و دانشگاه خواهید بود.

 4. سیاست

وقتی به سیاست فکر می‌کنید، ممکن است تصاویری از رهبران جهان در حال ایراد سخنرانی‌های پرشور را تداعی کنید، اما سیاست، بسیار بیشتر از این‌هاست. شما در مورد عملکرد سیستم‌های سیاسی و حقوقی، دیپلماسی، سیاست، روابط بین‌الملل، تجارت و توزیع قدرت یاد می‌گیرید.

با داشتن مدرک  سیاست، مهارت‌های سخنرانی عمومی، توانایی‌های استدلال و استعداد خود را برای بحث و گفتگو تقویت خواهید کرد. همچنین برخی از گزینه‌های شغلی جالب برای فارغ‌التحصیلان سیاست وجود دارد که از آن‌ها می‌توان به زمینه‌هایی مانند شهرداری، تحقیقات، منابع انسانی و مشاوره حرفه‌ای اشاره کرد.

5. فلسفه

یکی دیگر از درس‌های علوم انسانی که اغلب در فهرست گزینه‌های دانشجویان بین‌المللی قرار دارد، فلسفه است. اگر برای تحصیل در این رشته ثبت نام کنید، با چند سوال کلیدی در مورد شرایط انسانی دست و پنجه نرم خواهید کرد و بسیاری از جنبه‌های دانش بشری را کشف خواهید کرد. شما تشویق می‌شوید که سؤال بپرسید و حتی ماهیت واقعیت را بازجویی کنید. بسیاری از دانشجویان  گزارش می‌دهند که مدرک تحصیلی فلسفه را از نظر فکری محرک و چالش برانگیز می‌دانند.

با تحصیل در رشته‌ی فلسفه، به شایستگی‌هایی از جمله کاربرد منطق در استدلال، تحلیل و اطلاعات دست پیدا خواهید کرد. در واقع روش‌های خلاقانه و انعطاف‌پذیری برای تفکر ایجاد خواهید کرد که شما را متمایز خواهد کرد. اگر با مدرک فلسفه فارغ‌التحصیل شوید، احتمالاً می‌توانید در زمینه‌های مختلفی کار پیدا کنید، به عنوان مثال:

  • منابع انسانی
  • قانون
  • رسانه‌ها
  • روزنامه نگاری
  • سیاست
بهترین رشته های مهاجرت انسانی

6. روزنامه نگاری

با چشم انداز شغلی خوب و توسعه مهارت‌های پرکاربرد، مدرک روزنامه نگاری برای دانشجویان بین‌المللی مورد توجه قرار گرفته است. یادگیری کار مشترک، توسعه‌ی مهارت‌های تحقیقاتی پیشرفته و توانایی‌های ارتباطی تنظیم شده، همه جزئی از مدرک روزنامه نگاری هستند.

شما می‌توانید در طول دوره‌ی تحصیلی خود همه چیز را از ساخت فیلم مستند گرفته تا حقوق رسانه یاد بگیرید. همچنین فرصت‌های عالی برای کارآموزی در این زمینه وجود دارد. پس از فارغ‌التحصیلی، ممکن است خود را در روزنامه نگاری، مدیریت محتوا، نویسندگی، عکاسی، روابط عمومی و ارتباطات بیابید.

7. جغرافیا

جغرافیا با تمرکز بر تعامل بین مردم و محیط زیست به طور تقریبی به دو رشته جغرافیای فیزیکی و جغرافیای انسانی تقسیم می‌شود. جغرافیای فیزیکی در درجه اول بر عناصر طبیعی چشم انداز زمین تمرکز دارد، در حالی که جغرافیای انسانی به چگونگی زندگی و کار انسان در محیط می‌پردازد.

با مدرک جغرافیا، دانشی را برای رسیدگی به برخی از چالش‌های کلیدی پیش روی مردم و محیط زیست، از جمله کمبود آب، تامین بهداشت، برنامه ریزی و پاسخ به بلایای طبیعی و برنامه ریزی شهری توسعه خواهید داد.

جغرافیا بر مهارت‌های تجزیه و تحلیل داده‌ها و تفسیر خوب و همچنین کار گروهی متکی است. مسیرهای شغلی که ممکن است بتوانید با مدرکتان در این موضوع دنبال کنید متنوع است و ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • مدیریت محیط زیستی
  • نقشه برداری زمینی
  • اقلیم شناس
  • کارشناس هواشناسی
  • برنامه ریزی شهر
  • هیدرولوژیست
  • ژئومورفولوژیست

8. ادبیات انگلیسی

مطالعه ادبیات انگلیسی شما را در مواجهه با انواع مختلف آثار از شعر تا رمان قرار می‌دهد. این دوره شما را برای تجزیه و تحلیل، تفسیر و بررسی آثار آماده می‌کند. شما باید بتوانید ایده‌های منحصر به فرد خود را توسعه دهید و اعتبار آن‌ها را استدلال کنید. همچنین گزینه‌ها و تخصص‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید با این مدرک دنبال کنید، به عنوان مثال، سبک شناسی و نقد و بررسی آثار ادبی کشورهای مختلف.

اگرچه تحصیل در این رشته جذاب به نظر می‌رسد، ولی شاید از خود بپرسید که جز بررسی آثار ادبی، چه پوزیشن‌های شغلی دیگری برای یک فارغ‌التحصیل ادبیات انگلیسی وجود دارد. این دوره در واقع پایه‌ی بزرگی برای مطالعه‌ی بیشتر، هم در همان زمینه و هم در زمینه‌های دیگر مانند حقوق، سیاست و سایر علوم اجتماعی ایجاد می‌کند. شما همچنین می‌توانید در بازاریابی، تدریس، روابط عمومی، ارتباطات و تبلیغات کار کنید.

9.  هنرهای خلاقانه و نمایشی

بسیاری از دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل در رشته‌ی هنرهای نمایشی به موفقیت می‌رسند. به یاد داشته باشید که هنرهای خلاقانه و نمایشی تعداد زیادی از موضوعات را شامل می‌شود:

  • نمایش
  • موسیقی
  • هنرهای زیبا
  • طراحی
  • نویسندگی خلاقانه

اکثر این موضوعات نیازمند تمرکز عملی و حرفه‌ای قوی هستند و هدف آن‌ها آماده کردن شما برای اشتغال به کار در همین زمینه‌ها است. حین تحصیل در این رشته، شما متوجه خواهید شد که مدرک هنرهای خلاق شما را تشویق به کشف ایده‌ها می‌کند، به شما کمک می‌کند تا تخیل خود را بیان کنید و با دیگران همکاری کنید. چشم انداز شغلی می‌تواند با کار در بخش هایی مانند زیر، نمود پیدا کند:

  • تحصیلات
  • هنر و سرگرمی
  • تبلیغات
  • رسانه‌ها
  • طرح

10. توسعه‌ی بین‌المللی

توسعه‌‌ی بین‌المللی با تمرکز جهانی خود ثابت کرده است که یک دوره‌ی محبوب است و هدف آن تجهیز دانشجویان  برای رسیدگی به برخی از چالش‌های پیش روی افراد محروم و جوامع محروم در سراسر جهان است. شما در این رشته، مطالعه‌ی قوانین‌ حقوق بشر، پایداری، سیاست و حکومت را بر عهده خواهید داشت. اغلب، شما همچنین می‌توانید در مقطع کارشناسی ارشد در توسعه بین‌المللی تخصص داشته باشید، در حالی که در طول دوره‌ی کارشناسی می‌توانید رشته خود را با سایر موضوعات مکمل مانند جغرافیا، اقتصاد و سیاست ترکیب کنید.

هنگام فارغ‌التحصیلی با مدرکی در این زمینه، گزینه‌های خوبی از نظر شغلی وجود دارد، از جمله کار در بخش خیریه، برای یک سازمان غیردولتی، به عنوان مشاور برای تجارت یا برای دولت محلی و ملی. شما همچنین می‌توانید به انجام اموری چون مدیریت پروژه، امور عمومی، تحقیقات اجتماعی یا جمع آوری کمک مالی مشغول شوید.

بهترین رشته های انسانی برای مهاجرت به آمریکا

بدون شک یکی از بهترین رشته های انسانی برای مهاجرت به آمریکا، رشته مدیریت بازرگانی است. این رشته گزینه مناسبی برای پذیرش در مدارس مدیریت معتبر آمریکا محسوب می شود و فارغ التحصیلان آن شانس استخدام در شرکت های بزرگ آمریکایی را دارند. رشته های علوم سیاسی، روابط بین الملل و حقوق نیز از دیگر رشته های تاپ انسانی در آمریکا به‌شمار می‌آیند.

فارغ‌التحصیلان این رشته‌ها می‌توانند در دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی آمریکا مشغول به کار شوند. علاوه بر این‌ها، رشته‌های زبان و ادبیات انگلیسی و روان‌شناسی نیز گزینه‌های خوبی به‌شمار می‌روند. در کل رشته‌های انسانی که دانش تخصصی بالایی می‌طلبند و ظرفیت ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر را دارند، برای مهاجرت به آمریکا مناسب هستند.

بهترین رشته های علوم انسانی برای مهاجرت به آلمان

در میان رشته های بین المللی علوم انسانی، رشته‌هایی که بیشترین شانس مهاجرت و اشتغال در آلمان را دارند شامل مترجمی زبان آلمانی، مدیریت و اقتصاد است.  با توجه به اهمیت زبان آلمانی در این کشور، مترجمان این زبان جزء مشاغل مورد نیاز در آلمان به شمار می‌روند. آن‌ها می‌توانند در دانشگاه‌ها، مراکز ترجمه و شرکت‌ها مشغول به کار شوند. همچنین فارغ التحصیلان رشته‌های مدیریت و اقتصاد می‌توانند در بخش خصوصی یا دولتی آلمان مشغول به کار شوند.

آلمان یکی از قطب‌های اقتصادی اروپاست و نیاز زیادی به متخصصان این حوزه‌ها دارد. همچنین رشته زبان و ادبیات آلمانی نیز با توجه به اهمیت زبان آلمانی در این کشور، فرصت‌های شغلی خوبی در زمینه تدریس و تحقیق فراهم می‌کند. بنابراین به نظر می‌رسد رشته‌های مرتبط با زبان، اقتصاد و مدیریت آلمانی بیشترین پتانسیل را برای مهاجرت و اشتغال در آلمان داشته باشند. البته تسلط بر زبان آلمانی در بهترین رشته های انسانی برای مهاجرت به آلمان نقش مهمی ایفا می‌کند.

بهترین رشته های علوم انسانی برای مهاجرت به کانادا

علوم انسانی رشته‌های متنوعی دارد که برخی از آن‌ها برای مهاجرت به کانادا مناسب‌تر هستند. رشته‌هایی مثل اقتصاد، مدیریت، حسابداری و مالی همواره در کانادا مورد نیاز و دارای بازار کار مناسبی هستند. فارغ‌التحصیلان این رشته‌ها می‌توانند به راحتی در بانک‌ها، شرکت‌های بیمه، حسابرسی و سازمان‌های دولتی و خصوصی مشغول به کار شوند. از همین رو این موارد در لیست بهترین رشته های علوم انسانی برای مهاجرت به کانادا قرار می‌گیرند.

رشته‌های علوم سیاسی، روابط بین‌الملل و حقوق نیز گزینه‌های خوبی برای مهاجرت به کانادا هستند. فارغ‌التحصیلان این رشته‌ها می‌توانند در نهادها و سازمان‌های بین‌المللی، دولتی و غیردولتی کانادا مشغول به کار شوند. همچنین رشته‌هایی مانند مترجمی زبان انگلیسی، ادبیات و زبان‌شناسی نیز گزینه‌های مناسبی برای مهاجرت به کانادا محسوب می‌شوند. در مجموع رشته‌هایی که مهارت‌های تحلیلی، زبانی و ارتباطی قوی‌تری ارائه می‌دهند، شانس بیشتری برای مهاجرت به کانادا دارند.

بهترین رشته های علوم انسانی برای مهاجرت به ایتالیا

علوم انسانی شاخه‌های مختلفی دارد که برخی از آن‌ها برای مهاجرت و کار در ایتالیا مناسب‌تر هستند. بهترین رشته های علوم انسانی برای مهاجرت به ایتالیا شامل زبان و ادبیات ایتالیایی، باستان‌شناسی، تاریخ و مرمت آثار تاریخی هستند. ایتالیا دارای تاریخ و تمدن باستانی غنی است و نیاز زیادی به متخصصان این حوزه‌ها دارد.

 هنرهای تجسمی مانند نقاشی، مجسمه‌سازی و معماری و همچنین رشته‌هایی مانند موسیقی و طراحی داخلی نیز از دیگر رشته‌های پرطرفدار محسوب می‌شوند. صنعت گردشگری و میراث فرهنگی در ایتالیا بسیار پررونق است. علاوه بر این‌ها، رشته‌هایی مانند مترجمی زبان ایتالیایی، مدیریت گردشگری، امور بین‌الملل و روابط عمومی نیز می‌توانند فرصت‌های شغلی خوبی در ایتالیا داشته باشند.

بهترین رشته های علوم انسانی برای مهاجرت به استرالیا

کشور استرالیا یکی از مقاصد محبوب مهاجرت برای ایرانیان است. برخی از بهترین رشته های علوم انسانی برای مهاجرت به استرالیا شامل موارد زیر خواهند بود.

  1. مترجمی زبان انگلیسی: استرالیا یک کشور انگلیسی زبان است و مترجمان زبان انگلیسی می‌توانند در دانشگاه‌ها، موسسات تحقیقاتی، شرکت‌های خصوصی و دولتی مشغول به کار شوند.
  2. مدیریت بازرگانی/مالی: استرالیا یک اقتصاد پیشرفته با بازار کار نسبتاً مناسب دارد و نیازمند متخصصان حوزه‌های مدیریت و کسب‌وکار است.
  3. روانشناسی: به دلیل وجود نهادها و مراکز مشاوره فراوان، روانشناسان شانس خوبی برای اشتغال در استرالیا دارند.
  4. حقوق بین‌الملل: وکلای حقوق بین‌الملل می‌توانند در شرکت‌های بین‌المللی و دفاتر حقوقی استرالیا مشغول به کار شوند.

بنابراین رشته‌هایی که مهارت‌های تحلیلی، ارتباطی و زبان انگلیسی را ارتقا می‌دهند، انتخاب‌های خوبی برای مهاجرت به استرالیا محسوب می‌شوند.

بهترین رشته های علوم انسانی برای مهاجرت به هلند

شناخهت بهترین رشته های علوم انسانی برای مهاجرت به هلند شانس شما را برای یک مهاجرت موفق افزایش می‌دهد. موارد زیر جزو بهترین رشته‌های انسانی در این کشور هستند.

  • روان‌شناسی
  • جامعه‌شناسی
  • مدیریت
  • حقوق
  • اقتصاد
  • مترجمی زبان‌های خارجی

 رشته‌های مذکور به دلیل نیاز بازار کار هلند و سهولت در یافتن شغل برای مهاجرین بعد از فراغت از تحصیل، به عنوان بهترین رشته های علوم انسانی برای مهاجرت به ایتالیا شناخته می‌شوند. در هلند رشته‌های علوم انسانی و اجتماعی کاربرد فراوانی دارند و مدارک تحصیلی این رشته‌ها از اعتبار بالایی برخوردارند. لذا دانش‌آموختگان این رشته‌ها می‌توانند با آسودگی خاطر بیشتری، فرآیند مهاجرت به هلند را آغاز کرده و پس از مهاجرت نیز به راحتی شغل مناسبی پیدا کنند. البته آشنایی با زبان هلندی نیز می‌تواند در یافتن شغل مطلوب بسیار مفید باشد.

پردرآمدترین رشته های انسانی در جهان

رشته‌های انسانی ای که از نظر درآمدی در سطح بین‌المللی جزو برترین‌ها هستند. یکی از بهترین رشته‌ها از نظر درآمدی حقوق خواهد بود. وکلا و حقوقدانان در سراسر جهان از درآمد بالایی برخوردارند، به ویژه آنهایی که در زمینه حقوق شرکت‌ها و حقوق ثبت اختراع فعالیت می‌کنند. وکلای موفق می‌توانند درآمد سالانه‌ای معادل چندصد هزار دلار داشته باشند. همچنین رشته مدیریت هم می‌تواند بسیار پردرآمد باشد. مدیران ارشد شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ در سراسر جهان دریافتی‌های کلانی دارند. مدیرعامل‌های شرکت‌های پیشرو درآمدی حدود چند میلیون دلار در سال دریافت می‌کنند.

از طرفی اقتصاد هم یکی دیگر از گزینه‌ها برای درآمد بالا خواهد بود. اقتصاددانان برجسته مشاور سیاستمداران و مدیران ارشد هستند و می‌توانند درآمد بالایی کسب کنند. استادان اقتصاد دانشگاه‌های معتبر نیز حقوق‌های نجومی دریافت می‌کنند. از همین رو با ورود به پردرآمدترین رشته های علوم انسانی می‌توانید آینده فوق‌العاده‌ای را در خارج از کشور داشته باشید.

1. مشاغل دولتی

شاید اگر سریال پارک و تفریحات را دیده باشید، تصور کنید که مشاغل دولتی چندان حقوقی برای شما دربر ندارد. اما اشتباه می‌کنید. با تحصیل در رشته‌ی علوم انسانی و انتخاب شغلی در زمینه‌ی دولت، درآمد بالایی را به جیب خواهید زد. پس آماده شوید تا لزلی ناپ بعدی شوید و زندگی خود را وقف خدمات عمومی و پر کردن چاله‌ها و ساخت پارک کنید. ظاهراً، تحصیل در رشته‌های دولتی درآمدهای کلانی را به همراه دارد.

یک گزارش درآمد از PayScale نشان می‌دهد که دانشجویان دولتی حقوق اولیه 43200 دلار و در اواسط دوران شغلی، بیش از دو برابر آن، یعنی حدود 97100 دلار دریافت می‌کنند.

2. روابط بین‌الملل

در دنیایی که اکثر کشورها با سیستم سرمایه‌گذاری پیش می‌روند، پس تلاش برای تبدیل آن به مکانی بهتر کمی پول می‌خواهد. خوشبختانه برای دارندگان مدرک روابط بین‌الملل، مقدار خوبی پول و درآمد وجود دارد که به کمک آن می‌توانید زندگی راحت‌تری در این دنیا داشته باشید. این شغل با حقوق اولیه 43,800 دلار و افزایش متوسط ​​شغلی تا 83,700 دلار پیش خواهد رفت.

3. تبلیغات

اگر ذهن خلاقانه‌ای دارید پس قطعا می‌توانید با مدرک مرتبط به علوم انسانی خود در بخش تبلیغات مشغول به کار شوید. شما می‌توانید ایده‌های جذاب خود را با حقوق اولیه 40000 دلار و افزایش آن تا 79400 دلار به یک چک حقوقی تبدیل کنید.

4. فلسفه

همانطور که به آن اشاره کردیم، فلسفه یکی از محبوب‌ترین و پرکاربردترین رشته‌های ادبی در علوم انسانی است که آینده‌ی شغلی خوبی را برایتان تضمین می‌کند. ظاهراً آن روزهایی که در چهارچوب بررسی‌های افلاطون و ارسطو سپری شد، تلف نشده است. تحصیل در رشته فلسفه می‌تواند حقوق اولیه 39700 دلاری را برای شما به ارمغان بیاورد که بعداً می‌تواند به 78300 دلار افزایش یابد.

5. طراح مد

طراح مد شدن، یعنی پول پارو کردن. رشته‌های طراحی مد در ابتدای ورود به صنعت 39400 دلار و پس از آن در اواسط شغلی 77100 دلار درآمد خواهند داشت.

بدترین رشته‌های علوم انسانی

جالب اینجاست که علاوه بر رشته‌های خوب و پول سازی که در علوم انسانی و هنرهای لیبرال وجود دارد، برخی رشته‌ها که به جای توسعه‌ی سرمایه‌داری، به مسائل و زندگی مردم می‌پردازد، کم درآمدتر هستند. در ادامه این رشته‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد که در صورت امکان، از انتخاب آن‌ها جهت مهاجرت تحصیلی خودداری کنید.

مطالعات کودک و خانواده

اگر می‌خواهید پول در بیاورید، مطالعات کودک و خانواده بدترین رشته است، اگرچه ما در سایر پاداش‌ها و مزایای آن شک نداریم. در طول مسیر، مهارت‌های مهم زندگی را یاد خواهید گرفت، اما دانشجویان در این رشته با میانگین حقوق اولیه 29300 دلار و حقوق میانی شغلی 37700 دلار روبرو هستند.

تدریس دوره‌ی ابتدایی

با عرض پوزش از معلمان – آموزش ابتدایی در لیست 130 رشته‌ی دانشگاهی رتبه بندی شده PayScale در رتبه 129 قرار دارد. شکی نیست که مربیان و معلم‌های دوره‌ی ابتدایی، تغییرات مهمی را در زندگی مردم ایجاد می‌کنند، اما واضح است که برای کار سخت خود غرامت کافی دریافت نمی‌کنند. بیایید حتی برخورد با والدین عصبا ویزانی را نادیده بگیریم. طبق این مطالعه، متوسط ​​حقوق اولیه 32200 دلار و 45300 دلار در اواسط شغلی است.

کار اجتماعی

کارمندان در این زمینه اغلب باید با مواردی که از نظر عاطفی مالیات برانگیخته و روزهای طولانی را تحمل می‌کنند، دست و پنجه نرم کنند، آن‌ها در ابتدای شروع به کار با سالانه 33100 دلار شروع می‌کنند و به طور متوسط ​​45300 دلار  دریافت می‌کنند.

توسعه انسانی

گرایش به توسعه‌ انسانی تمام مهارت‌هایی را به همراه دارد که فکر می‌کنید کارفرمایان در محل کار برایشان ارزش قائل هستند: ارتباطات، تحقیق، تفکر انتقادی، این فهرست ادامه دارد. با این حال، به نظر می‌رسد، مدرک تحصیلی در این رشته به شغل‌هایی به درآمدهای کلان تبدیل نمی‌شود – متوسط ​​دستمزد برای سقف‌های حرفه‌ای، سالانه 48000 دلار است در حالی که کارمندان جدید از 35900 دلار شروع می‌کنند.

آموزش به کودکان استثنائی

برای دنبال کردن چیزی که دوست دارید اشتیاق زیادی لازم است، به خصوص اگر بدانید که به خاطر پول در آن کار نیستید. این امر در مورد معلمان کودکان استثنائی نیز صدق می‌کند که صبر و درک آن‌ها را نشان می‌دهند. چون برای کمک به پیشرفت آن‌ها با تک تک کودکان وقت می‌گذارند.

با اینکه آن‌ها اغلب برای به دست آوردن مدارک خود از موانع زیادی عبور می‌کنند، متوسط ​​حقوق اولیه برای این رشته‌ی تحصیلی 33900 دلار و حقوق متوسط آن‌ها 48900 دلار است.

سخن آخر

دانشجویانی که در رشته‌های علوم انسانی (انگلیسی، تاریخ، جامعه‌شناسی، زبان‌های خارجی و غیره) گزینه‌ای را انتخاب می‌کنند، به‌خاطر مهارت‌های تحلیلی دقیق‌شان شناخته می‌شوند، اما چگونه درک دقیق ادبیات قرن نوزدهم پس از پایان دانشگاه به یک چک حقوق تبدیل می‌شود؟ یک فارغ‌التحصیل دوره‌ی کارشناسی در علوم انسانی با مسیرهای شغلی مختلفی روبه‌رو می‌شود که نیاز به تفکر درست مغز و پتانسیل بالایی دارد. خلاقیت و مهارت‌های تفکر انتقادی دارایی‌های ارزشمندی برای بسیاری از کارفرمایان است، به ویژه زمانی که با مهارت‌های فنی اضافی یا آموزش تکمیل شود. بنابراین، در صورتی که تمایل دارید به عنوان یک کارمند نمونه شناخته شوید و با ذهنی انتقادی و استدلال‌های قوی در کاری مشغول شوید، می‌توانید یکی از این رشته‌ها را برگزینید و از این مطمئن باشید که بازار کاری دائمی برای شما وجود دارد.

جالب است بدانید که تعداد زیادی از مدیران ارشد بازاریابی دارای مدرک لیسانس در ادبیات انگلیسی هستند. با وجود میانگین دستمزد بیش از 100000 دلار در سال، می‌توانید استدلال خوبی برای کسانی بیاورید که می‌گویند تحصیل در رشته‌ی ادبیات انگلیسی اتلاف وقت است. سایر مشاغل پرطرفدار و پردرآمد که در بین رشته‌های انگلیسی رایج است عبارتند از: ویرایشگر اجرایی، استراتژیست محتوا، مدیر تحریریه و نویسنده ارشد فنی. تمام این‌ها، فقط گوشه‌ای از یک رشته‌ی مرتبط با علوم انسانی را نشان می‌دهد.

البته، فقط به این دلیل که مدرک شما در علوم انسانی است، به این معنی نیست که هرگز نباید پا در بخش علوم کامپیوتر بگذارید. در واقع، به دست آوردن چند مهارت فنی می‌تواند واقعاً نتیجه دهد. به عنوان مثال، یک کپی‌رایتر که می‌خواهد به صورت آنلاین کار کند، بدون شک باید از مهارت اولیه در وبلاگ نویسی، HTML یا مدیریت محتوا بهره ببرد.

از دیگر مشاغل پرطرفدار و سودآور برای رشته‌های علوم انسانی که از آشنایی با کامپیوتر بهره می‌برند می‌توان به مدیر بازاریابی محتوا، تولید کننده وب و استراتژیست محتوا اشاره کرد. در آخر هم می‌توان گفت که در صورتی که به تحصیل در رشته‌های مرتبط به علوم انسانی علاقه داشته باشید، قطعا شانس بالایی برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های خارجی و اخذ ویزای دانشجویی خواهید داشت.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 18 میانگین: 4]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید