لوگو صبا ویزا
آینده شغلی خود را با تحصیل داروسازی در چین تضمین کنید

آینده شغلی خود را با تحصیل داروسازی در چین تضمین کنید!

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه تحصیل داروسازی در چین و جزئیات آن به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.


مشاوره رایگان فرم ارزیابی اولیه

دانشگاه‌های کشور چین در رشته داروسازی عملکرد بی‌نظیری دارند و با سطح بالای آموزشی خود توانسته‌اند نظر دانشجویان زیادی از سراسر دنیا را به خود جلب کنند. علاوه بر این، پایین بودن هزینه تحصیل داروسازی در چین باعث شده این کشور به مقصد محبوب متقاضیان تحصیل در رشته داروسازی تبدیل شود.

اگر شما هم قصد تحصیل در رشته داروسازی را دارید، باید به شما این نوید را بدهیم که در صورت پذیرش از یکی از دانشگاه‌های کشور چین می‌توانید آینده شغلی خود در مسیر داروسازی را تضمین نمایید. ما در این مطلب از موسسه مهاجرتی صباویزا تصمیم داریم اطلاعات کاملی در این خصوص به شما ارائه داده و به تمام سوالاتی که دارید پاسخ دهیم. همراه ما باشید!

رشته داروسازی در چین

آشنایی با رشته داروسازی در چین

چین یکی از بهترین کشورها برای دریافت آموزش‌های داروسازی است. بیش از 50 کالج در این کشور رشته داروسازی را به زبان انگلیسی ارائه می‌دهند که همگی توسط MOE چین تایید شده‌اند. رشته داروسازی در چین شامل آموزش ترکیب و توزیع داروها و همچنین مطالعه خدمات بالینی و ارائه اطلاعات دارویی به بیماران است.

داروسازی شاخه‌ای از تحصیلات آکادمیک است که به آموزش فنون تهیه و توزیع دارو می پردازد. دانشجویانی که در رشته داروسازی در چین تحصیل می‌کنند، یاد می‌گیرند که چگونه انواع مختلف داروها بر بدن و ذهن انسان تأثیر می‌گذارند و چگونه وقتی با هم ترکیب می‌شوند، با هم به تعامل رسیده و خواص بیشتری پیدا خواهند کرد.

تحصیل داروسازی در چین شامل گذراندن زمان در آزمایشگاه‌ها، تحقیق و یادگیری در مورد تولید دارو است. برخی از شاخه‌های زیر مجموعه این رشته عبارتند از: داروسازی، شیمی دارویی و داروشناسی. این رشته در کالج‌های کشور چین با کیفیت بالایی ارائه می‌شود و فارغ‌التحصیلان معمولاً موقعیت‌های شغلی خوبی را پیش روی خود خواهند داشت.

شرایط عمومی تحصیل در رشته داروسازی در چین

برای اینکه موفق به دریافت ویزای تحصیلی چین شوید و بتوانید به تحصیل داروسازی در این کشور بپردازید، لازم است شرایط زیر را داشته باشید:

  • فارغ التحصیلی از دبیرستان و برخورداری از گواهی پایان تحصیلات متوسطه (گواهی فارغ التحصیلی باید به زبان چینی یا انگلیسی باشد. در غیر این صورت، باید به چینی یا انگلیسی ترجمه شده و محضری باشد.)
  • حداقل سن 18 سال یا بالاتر
  • برخورداری از تمکن مالی کافی یا داشتن گواهی بورسیه تحصیلی از دانشگاه‌های معتبر چین
  • برخورداری از مدرک زبان انگلیسی آیلتس 6.5 یا بالاتر یا IBT 90 یا بالاتر

مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش داروسازی در چین

بسته به اینکه شما قصد دارید در چه دانشگاهی تحصیل کنید، ممکن است به مدارک مختلفی برای ارائه به سفارت چین نیاز داشته باشید. اما اصلی‌ترین و مهمترین مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش داروسازی در کشور چین عبارتند از:

  • عکس مناسب با پس زمینه سفید که به تازگی از متقاضی گرفته شده است
  • کارنامه تحصیلی دبیرستان و ریز نمرات
  • فتوکپی از صفحه اول تا صفحه هشتم پاسپورت معتبر (لیائونینگ) همراه با عکس، شماره پاسپورت و تاریخ انقضا و نام
  • گواهی تمکن مالی، یا داشتن اسپانسر یا بورسیه تحصیلی
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • گواهی پزشکی برای اثبات سلامت جسمی و روحی

هزینه تحصیل داروسازی در چین

هزینه تحصیل داروسازی در چین تا حد زیادی به این بستگی دارد که شما از چه دانشگاهی پذیرش گرفته‌اید، در چه مقطعی تحصیل می‌کنید و قرار است در چه مکانی ساکن شوید. برای مثال هزینه تحصیل شما در مقطع دکتر از لیسانس و فوق لیسانس بیشتر است. همچنین اگر قصد ماندن در خوابگاه را نداشته باشید و خودتان در چین به اجاره منزل بپردازید، هزینه‌هایتان بیشتر خواهد شد.

اما به طور متوسط، هر دانشجوی داروسازی در چین به هزینه‌ای معادل 1500 دلار در سال برای شهریه و خوابگاه، و 100 تا 120 دلار در ماه برای غذا نیاز خواهد داشت.

برترین دانشگاه های چین برای تحصیل در رشته داروسازی

اگر به فکر تحصیل در چین و پذیرش در یکی از دانشگاه‌های داروسازی این کشور هستید، لازم است با بهترین دانشگاه‌های داروسازی این کشور آشنا باشید. در اینجا به لیستی از برترین دانشگاه‌های این کشور اشاره می‌کنیم.

  1. دانشگاه فودان
  2. دانشگاه داروسازی چین
  3. دانشگاه پکن
  4. دانشگاه ژجیانگ
  5. دانشگاه جیائوتونگ شانگهای
  6. دانشگاه سان یات سن
  7. دانشگاه سیچوان
  8. و…

آزمون‌های ورودی برای داروسازی در کشور چین

دانشجویان بومی کشور چین برای پذیرش در دانشگاه‌های داروسازی این کشور باید آزمونی شبیه به آزمون کنکور را بگذرانند. اما دانشجویان بین‌المللی از این آزمون معاف هستند. در واقع شما برای پذیرش در رشته داروسازی و ثبت نام در دانشگاه‌های این کشور نیازی به گذراندن آزمون ورودی خاصی ندارید. اما اگر قصد داشته باشید در یکی از دانشگاه‌های داروسازی این کشور پذیرفته شوید که آموزش در آن‌ها به زبان چینی ارائه می‌شود، باید آزمون زبان چینی را با حداقل نمره 4 قبول شوید.

تحصیل داروسازی در چین

دروس رشته داروسازی در چین

دانشجویانی که در رشته داروسازی در دانشگاه‌های چین تحصیل می‌کنند، در دو سال اول دوران تحصیل خود دروس عمومی و پایه مانند شیمی عمومی، ریاضیات، آمار، مبانی کامپیوتر و… را اموزش می‌بینند. سپس دروس تخصصی تر مثل شیمی آلی، فیزیک، بیوشیمی، میکروبیولوژی و ایمونولوژی، فارماکولوژی و… به آن‌ها آموزش داده خواهد شد.

مقاطع تحصیلی رشته داروسازی در چین

شما می‌توانید در دوره‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای رشته داروسازی در چین شرکت کرده و برای دریافت پذیرش دانشگاه‌های این کشور در هرکدام از این مقاطع اقدام کنید.

مقطع کارشناسی داروسازی در چین 4 سال، مقطع کارشناسی ارشد 2 سال و نیم الی 3 سال و مقطع دکترا هم حداقل 3 سال طول خواهد کشید. بعد از طی کردن این مقاطع، شما موفق به کسب تخصص داروسازی در چین خواهید شد.

گرایش های رشته داروسازی در چین

رشته داروسازی در کشور چین گرایش‌ها و زیرمجموعه‌های زیادی دارد که برخی از آن‌ها عبارتند از:

  • داروسازی بالینی
  • شیمی دارویی
  • سم شناسی
  • تجزیه و تحلیل دارویی
  • فارماکوکینتیک
  • فارماکوگنوزی
  • داروسازی میکروبیولوژیک و بیوشیمیایی
  • مهندسی داروسازی
  • مراقبت‌های دارویی
  • و…

بورسیه تحصیلی در رشته داروسازی در چین

دانشگاه‌های چین انواع مختلف بورسیه را برای متقاضیان تحصیل در رشته داروسازی ارائه می‌دهند. دانشجویان می‌توانند مطابق با شرایط خود برای دریافت این بورسیه‌ها اقدام کنند.

بورسیه کامل:

این نوع بورسیه به دانشجویان خارجی با نمره‌های ممتاز یا به اصطلاح دانشجویان نخبه تعلق می‌گیرد و به موجب آن، دانشجویان می‌توانند در تمام مقاطع تحصیلی خود از کمک هزینه‌های تحصیلی دولت چین برخوردار شوند.

بورسیه تحصیلی جزئی:

برخی از دانشگاه‌ها بورسیه داروسازی جزیی ارائه می‌دهند؛ به این صورت که دانشجو باید نیم یا 1/4 از شهریه کامل دانشگاه خود را بپردازد و مابقی هزینه‌ها به عهده دولت چین خواهد بود.

بورسیه های کارشناسی ارشد و دکترا:

با توجه به بالا رفتن شهریه در این مقاطع، برخی دانشگاه‌های چین در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا بورسیه‌هایی به دانشجویان خارجی ارائه خواهند داد. برای اطلاع از شرایط دریافت این بورسیه‌ها می‌توانید با کارشناسان صباویزا در تماس باشید.

بازار کار داروسازی در چین

جالب است بدانید در دو دهه گذشته، چین با کمبود شدید داروساز مواجه بوده است. هنوز هم در این کشور، نیاز شدیدی به متخصصان داروسازی، به خصوص در گرایش داروسازی بالینی وجود دارد. طبق آمار کمیسیون مدیریت داروسازی انجمن بیمارستان های چین، سالانه بیش از 2400 داروساز بالینی جدید برای برآوردن نیازهای این کشور مورد نیاز است.

با توجه به این موضوع می‌توان نتیجه گرفت که داروسازی در چین یک شغل پررونق است و شما بعد از اتمام زمان تحصیلات خود در رشته داروسازی، به راحتی در همین کشور مشغول به کار خواهید شد. البته همانطور که قبلا هم گفتیم، در کشورهای دیگر هم موقعیت‌های شغلی مختلفی برایتان وجود خواهد داشت.

مشاغل مربوط به داروسازی در چین

فارغ‌التحصیلان رشته داروسازی می‌توانند در تمام مراکز درمانی و دارویی کشور چین یا کشورهای دیگر مشغول به کار شوند. همچنین کار در شرکت‌های تولید دارو، آزمایشگاه‌های مختلف، داروخانه‌ها و… از جمله مشاغل مربوط به داروسازی هستند.

درآمد داروساز در چین

حقوق داروسازان در چین بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی آن‌ها متفاوت است. اما به طور متوسط، فردی که به عنوان داروساز در چین کار می‌کند معمولاً حدود 38800 یوان در ماه درآمد دارد. به عبارت دقیق‌تر باید گفت درآمد داروسازی در این کشور از 21000 یوان (کمترین) تا 58600 یوان (بالاترین) متغیر است.

مزایا و معایب تحصیل رشته داروسازی در چین

بدون شک پذیرش داروسازی از دانشگاه های چین مانند هر رشته دیگر و تحصیل در هر کشور دیگر، با مزایا و معایب خاص خود همراه خواهد بود. برای اینکه بتوانید تصمیم‌گیری بهتری در مورد تحصیل داروسازی در این کشور داشته باشید، لازم است با این مزایا و معایب آشنا شده و تمام جوانب را بسنجید. در ادامه به بررسی این مزایا و معایب خواهیم پرداخت.

مزایا:

  • برنامه درسی داروسازی و کتاب‌های مورد استفاده دانشگاه‌های اروپایی یا آمریکایی تقریباً مشابه کتاب‌هایی است که توسط دانشکده‌های داروسازی چین استفاده می‌شود.
  • هزینه تحصیل در دانشگاه های چین نسبت به دانشگاه‌های داروسازی اروپایی کمتر است.
  • هزینه‌های زندگی مثل غذا و مسکن در چین برای دانشجویان خارجی مقرون به صرفه است.
  • اکثر دانشگاه‌های چین در رشته داروسازی به دانشجویان بین‌المللی بورسیه تحصیلی می‌دهند.
  • دانشگاه های چین اساتیدی با طیف وسیعی از تجربیات در حوزه داروسازی دارند که دانشجویان خارجی می‌توانند از تجربیات و تخصص آنها استفاده کرده و آینده شغلی خود را بسازند.
  • تحصیل در دانشگاه‌های داروسازی این کشور به آزمون ورودی نیاز ندارد.
  • بسیاری از این دانشگاه‌ها مورد تایید سازمان بهداشت کشور ما هستند و دانشجویان ایرانی می‌توانند بعد از دریافت مدرکشان، در کشور خود مشغول به کار شوند.
  • به دلیل اعتبار بالای مدرک این رشته از دانشگاه‌های چین، موقعیت‌های شغلی زیادی برای فارغ‌التحصیلان از سراسر دنیا فراهم می‌شود.

معایب:

  • یادگیری زبان چینی سخت است و تعداد کمی از مردم این کشور به زبان انگلیسی مسلط هستند. به همین دلیل ارتباط برقرار کردن با مردم این کشور برای دانشجویان خارجی کمی سخت است.
  • جمعیت چین بسیار زیاد است و شلوغی جمعیت به خصوص در شهرهای بزرگ، دانشجویان خارجی را اذیت می‌کند.

تحصیل رشته داروسازی در چین

آینده تحصیل در رشته داروسازی در چین

همانطور که از مطالب قبلی متوجه شدید، تحصیل داروسازی در چین شما را قادر می‌سازد در بهترین دانشگاه‌های داروسازی درس بخوانید و مدارک معتبری کسب کنید. فارغ‌التحصیلی از دانشگاه‌های داروسازی این کشور، مسیر روشنی را پیش روی شما قرار می‌دهد و موقعیت‌های شغلی بسیاری در چین، کشور خودتان یا هر نقطه دیگر از جهان در انتظار شما خواهد بود. بنابراین شما می‌توانید به آینده تحصیل داروسازی در دانشگاه‌های چین امیدوار باشید و با خیال راحت برای تحصیل در چین اقدام کنید.

ویزای دانشجویی چین برای رشته داروسازی

اگر قصد مهاجرت به چین و تحصیل داروسازی در این کشور را دارید، لازم است برای دریافت ویزای دانشجویی اقدام کنید. ویزای دانشجویی یا همان تحصیلی در چین شامل دو نوع X1 و X2 است. نوع اول برای تحصیل طولانی مدت و نوع دوم برای تحصیل کوتاه مدت و شرکت در دوره‌های آموزشی خاص صادر می‌شود. یعنی شما برای تحصیل در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکتر به ویزای نوع X1 نیاز دارید.

برای دریافت این نوع ویزا، شما باید نامه پذیرش یکی از دانشگاه‌های داروسازی چین را به همراه سایر مدارک لازم (که در بخش‌های قبلی توضیح داده شد) در وب سایت سفارت چین بارگزاری کرده یا به مشاور حقوقی خود تحویل دهید.

سوالات متداول

تحصیل داروسازی در چین چقدر طول میکشد؟
تحصیل در مقطع کارشناسی 4 سال، کارشناسی ارشد 2ونیم الی 3 سال و دکترا هم 3 سال طول می‌کشد.
هزینه تحصیل داروسازی در کشور چین چقدر است؟
این هزینه‌ها به طور متوسط چیزی بین 1500 دلار خواهد بود.
آیا تحصیل داروسازی در کشور چین آینده دارد؟
بله، شما با تحصیل در دانشگاه‌های داروسازی چین به فرصت‌های شغلی خوبی در سراسر جهان دست پیدا می‌کنید.

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم به صورت مفصل در مورد تحصیل داروسازی در چین با شما صحبت کرده و هر آنچه نیاز دارید را به شما توضیح دهیم. همانطور که متوجه شدید، چین یکی از بهترین مقاصد برای تحصیل داروسازی به شمار می‌رود و شما می‌توانید با صرف کمترین هزینه، برای تحصیل به این کشور بروید.

چنانچه هرگونه سوال یا ابهامی دارید یا می‌خواهید فرایند مهاجرت تحصیلی خود به این کشور را آغاز کنید، می‌توانید با یکی از مشاورین و متخصصین ما در موسسه مهاجرتی صباویزا تماس بگیرید یا فرم مشاوره رایگان را پر نمایید.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 1 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید