لوگو صبا ویزا
تحصیل پیراپزشکی در کانادا

تحصیل رشته پیراپزشکی در کانادا

برای تحصیل رشته پیراپزشکی در کانادا و آشنایی با بورسیه به همراه شرایط تحصیل، تعرفه ها و هزینه دانشگاه های مرتبط با کارشناسان خبره صباویزا در ارتباط باشید.
مشاوره رایگان فرم ارزیابی اولیه

تحصیل رشته پیراپزشکی در کانادا می‌تواند آینده شما را از هر لحاظ به خوبی تامین کند. از همین رو شما می‌توانید که با تحصیل این رشته‌ها به فرصت‌های شغلی مناسبی در آینده دست پیدا کنید. البته اخذ پذیرش برای این رشته‌ها نیز شرایط خاص خود را دارد که باید از این نظر آمادگی لازم را داشته باشید. کشور کانادا شرایط مناسبی را برای تحصیل دانشجویان بین‌المللی ایجاد کرده است که شما هم می‌توانید از این شرایط عالی به نفع خود استفاده کنید. در این مطلب تمامی شرایط لازم برای رشته پیراپزشکی را به‌طور کامل بررسی می‌کنیم پس تا آخر در کنار ما باشید.

فهرست عناوین

رشته‌های مختلف پیراپزشکی در کانادا

اگر قصد تحصیل رشته پیراپزشکی در کانادا را دارید، باید بدانید که رشته‌های زیادی در این قسمت وجود دارد که هر کس با توجه به شرایط شخصی خود برای انتخاب آن دست به کار می‌شود. تمامی این رشته‌ها برای انجام  خدمات درمانی در نظر گرفته شده‌اند که در نوع خود اهمیت بالایی دارند. از همین رو در لیست زیر تعدادی از این رشته‌های مهم را به‌ صورت لیست شده در اختیار شما قرار می‌دهیم:

  • هوشبری
  • رادیولوژی
  • فیزیوتراپی
  • اتاق عمل
  • گفتاردرمانی
  • مامایی
  • سلامت عمومی
  • پرستاری
  • کار درمانی
  • بینایی سنجی

همانطور که ‌می‌بینید تمامی این رشته‌ها برای جامعه ضروری هستند و بخش مهمی از نیازها را برطرف می‌کنند. در نتیجه تحصیل در کانادا اگر در رشته‌های گفته شده باشد، به‌طور قطع آینده بی‌نظیری را برای شما رقم می‌زند. البته نباید فراموش کرد که درخواست نیرو برای هر کدام از این رشته‌ها با یکدیگر متفاوت است. در نتیجه شما باید پس از انجام تحقیقات کامل و حساب شده تحصیل خود را به‌صورت حرفه‌ای آغاز کنید.

رشته های پیراپزشکی

چرا تحصیل پیراپزشکی در کانادا را پیشنهاد می‌دهیم؟

دلایل زیادی برای شروع تحصیل رشته پیراپزشکی در کانادا وجو دارد که باید هر کدام‌ از آن‌ها را به‌شکل دقیق بررسی کنید. برای اینکه بهتر با مزایای این رشته‌ها آشنا شوید، در ادامه برخی از این موارد را بیان خواهیم کرد:

تنوع رشته بالا در پیراپزشکی کانادا

بدون شک تنوع بالای رشته‌های پیراپزشکی یکی از مهم‌ترین مزایای آن به حساب می‌آید که تعداد بیشتری از افراد می‌توانند از آن استفاده کنند. هر کدام از رشته‌ها مهارت‌های خاصی را پوشش می‌دهند که در نتیجه نیاز درمانی جامعه کانادا را برطرف می‌کنند. شما هم این فرصت را دارید که در ابتدا یک رشته مناسب برای خود را انتخاب کرده و فرایند تحصیل خود را در آن شروع کنید.

کیفیت بالای آموزشی دانشگاه های کانادا

اگر نگاهی به رنکینگ دانشگاه های کانادا بیندازید متوجه خواهید شد که اکثر آن‌ها رتبه جهانی بی‌نظیری دارند. از همین رو دانشگا‌ه‌های این کشور بالاترین سطح آموزشی را برای شما ارائه می‌دهند تا با خیال راحت به تحصیلات خود ادامه دهید. در حال حاضر برترین دانشگاه‌های جهان نظیر مک‌گیل، تورنتو، مونترال و بریتیش کلمبیا در کانادا قرار دارند و رشته‌های پیراپزشکی را ارائه می‌دهند. از همین رو شما می‌توانید که تحصیل خود را در این مراکز آموزشی آغاز کنید.

شرایط شغلی عالی رشته های پیراپزشکی

امروزه اکثر رشته‌های پیراپزشکی شرایط تحصیل بی‌نظیری را برای شما فراهم می‌کنند. چنانچه شما دوره تحصیلی خود را تمام کنید، بلافاصله در بخش درمان کانادا مشغول به کار خواهید شد. در حال حاضر مراکز درمانی مختلف از جمله آزمایشگاه‌ها، درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها به نیروهای فارغ‌التحصیل پیراپزشکی نیاز دارند که همین امر شرایط شغلی بی‌نظیری را برای شما ایجاد خواهد کرد.

مدارک لازم برای لیسانس پیراپزشکی در کانادا

در صورتی که می‌خواهید تحصیل در کانادا را با رشته‌های پیراپزشکی ادامه دهید، به شما توصیه می‌کنیم که در ابتدا به سراغ تهیه مدارک مربوطه بروید. در حال حاضر هر کدام از رشته‌ها شرایط پذیرش خود را دارند ولی با این حال برخی از مدارک در کلیه رشته‌های پیراپزشکی مورد نیاز خواهند بود. بر همین اساس در لیست زیر مدارک مهم برای تحصیل در مقطع لیسانس آورده می‌شود پس به آن‌ها توجه داشته باشید.

  • مدرک تحصیلی دیپلم
  • ریزنمرات دبیرستان
  • گذرنامه معتبر
  • اخذ ویزای دانشجویی کانادا
  • پیش زمینه علمی قوی در دروس تخصصی
  • مدرک معتبر زبان
  • انگیزه نامه
  • قبولی در آزمون دانشگاه‌ها

همانطور که مشاهده می‌کنید، تحصیل رشته پیراپزشکی در کانادا در مقطع لیسانس به مدارک متعددی نیاز دارد که هر کدام از آن‌ها در نوع خود حائز اهمیت هستند. از همین رو تمامی این مدارک باید قبل از رسیدن به ددلاین دانشگاه‌های کانادا ارسال شوند.

مدارک لازم برای کارشناسی ارشد پیراپزشکی در کانادا

بسیاری از دانشجویان ایرانی به دنبال آن هستند که رشته‌های پیراپزشکی را در مقطع ارشد ادامه دهند. برای اپلای کردن در فوق لیسانس این رشته‌ها نیز باید مدارک مختلف را آماده کنید. بر همین اساس برخی از مهم‌ترین مدارک لازم را بیان خواهیم کرد.

  • مدرک تحصیلی لیسانس
  • ریزنمرات دوره لیسانس
  • گذرنامه معتبر
  • گواهی پذیرش کارشناسی در رشته مرتبط
  • نمره آزمون GRE
  • مدرک زبان معتبر
  • معدل لیسانس B
  • رزومه تحصیلی و تحقیقاتی
  • توصیه نامه
  • انگیزه نامه

از آنجایی که برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا نیز به اکثر این مدارک نیاز خواهید داشت، باید آماده‌سازی آن‌ها را با سرعت بسیار بالایی انجام می‌دهد. در حال حاضر معتبرترین مدارک زبانی که پذیرفته می‌شوند تافل و آیلتس هستند. بر همین اساس باید نمره تافل شما بالاتر ۸۵ باشد تا بتوانید در کارشناسی ارشد شرکت کنید. همچنین برای آیلتس نیز نمره ۷ و بالاتر مورد نیاز خواهد بود که بایدت آن را فراهم نمایید. خوشبختانه تعداد زیادی از دانشجویان ایرانی از این فرصت استفاده کرده و کارهای پذیرش خود را پیش برده‌اند. به‌طور قطع اگر شما هم برنامه‌ریزی دقیقی انجام دهید می‌توانید که تحصیل خود را به بهترین نحو ممکن پیش ببرید.

مدارک لازم برای دکترای پیراپزشکی در کانادا

بیشتر رشته‌های پیراپزشکی دارای مقطع دکترا نیز هستند که همین امر افراد زیادی را تشویق می‌کند تا از این دوره‌های تحصیلی بهره‌مند شوند. اکثر ایرانیانی که تحصیل رشته پیراپزشکی در کانادا را در مقطع دکترا ادامه می‌دهند دارای بورسیه هستند. برای اپلای کردن در دکترا باید مدارک متعددی آماده شود که در زیر به شرح آن‌ها پرداخته خواهد شد.

  • مدرک تحصیلی فوق لیسانس
  • روزمه پذیرش یا CV
  • انگیزه نامه
  • توصیه نامه
  • ریزنمرات لیسانس و فوق لیسانس
  • بیانیه SOP
  • روزمه تحقیقاتی و تحصیلی
  • طرح پژوهشی
  • مدرک زبان معتبر

دانشگاه های کانادا برای پذیرش دانشجوهای دکترا حساسیت بیشتری به خرج می‌دهند که به همین علت باید مصاحبه نیز صورت بگیرد. اگر قصد مهاجرت به کانادا از این روش را دارید، حتما باید زمینه‌های لازم برای آن را فراهم کنید که در نوع خود اهمیت بسیار بالایی دارد. در دوره دکترا باید نمره آیلتس شما بالاتر از ۷ باشد. از همین رو حتما تمامی مدارک را به‌طور کامل آماده کنید تا درخواست پذیرش شما رد نشود. رشته‌های پیراپزشکی در مقطع دکترا آینده شغلی فوق‌العاده‌ای دارند پس به هیچ عنوان تحصیل در این رشته‌ها را از دست ندهید.

مزایای تحصیل در رشته های پیراپزشکی دانشگاه های کانادا

رشته پرستاری در کانادا

یکی از رشته‎های پر طرفدار پیراپزشکی در کانادا پرستاری است که متقاضیان زیادی از سراسر دنیا دارد. نحوه پذیرش در رشته پرستاری برای دوره کارشناسی مانند سایر رشته‌ها است که تنها نیاز به ارائه مدرک دیپلم، ریز نمرات و پر کردن فرم‎ها دارد.

در حالیکه برای شرکت در دوره‎های کارشناسی ارشد و دکتری پرستاری در کانادا، دانشگاه‎ها از دانشجو می‎خواهند که پیش از ارائه در خواست پذیرش، از انجمن پرستاری هر استان نامه تأییدیه برای مدرک تحصیلی خود دریافت کند و یا باید یکی از اعضای انجمن رجیستر شده پرستاران در کانادا بوده و یک تا دو سال سابقه کاری داشته باشد.

برخی از دانشگاه‎ها در کانادا دوره‎هایی با نام آمادگی پرستاری برگزار می‎کنند که به فرد متقاضی این امکان را می‎دهد تا با پشت سر گذراندن دروس پیش نیاز بتواند در رشته پرستاری به تحصیلات خود در کالج یا دانشگاه ادامه دهد.

دانشگاه‌های دالهاوزی، لاوال، شربوک، مک گیل، وینزو، اتاوا، کوینز، تورنتو، مک مستر، رایرسون، وسترن، مانیتوبا، ساسکاچوان، آلبرتا، یورک، بریتیش کلمبیا، مونترال، کلگری، لیکهد و لورنتین از جمله دانشگاه‎های کانادا هستند که دوره‎های مختلف برای پرستاری ارائه می‎دهند.

دوره های رشته های پیراپزشکی

همانطور که پیش از این ذکر شد، تقاضا برای پذیرش در رشته‎های پیراپزشکی دانشگاه‎های کانادا افزایش یافته است. افرادیکه تمایل به ادامه تحصیل در این رشته‎ها را دارند حتماً باید دروس شیمی، زیست شناسی و فیزیک را به عنوان دروس اصلی خود در کلاس دوازدهم با نمره خوب پشت سر گذاشته باشند.

برای اخذ پذیرش دانشگاهی در رشته پیراپزشکی در کانادا، می‎توانید بلافاصله پس از پایان دوازدهم، اقدام کنید. دوره‎های پیراپزشکی دانشگاه‎های کانادا در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری برگزار می‎شوند. دوره‎های رشته‎های پیراپزشکی مدت زمان کوتاه‎تری دارند. برای مثال، دوره دیپلم آن 2 ساله و دوره‎های تحصیلات تکمیلی 3 تا 4 ساله هستند. با این وجود، در صورتیکه قصد تحصیل در هر یک از رشته‎های پیراپزشکی در دانشگاه‎های خارج از کشور را داشته باشید باید حدود 4 تا 5 سال را برای اخذ مدرک در دانشگاه سپری کنید.

هزینه تحصیل رشته پیراپزشکی در کانادا

هزینه تحصیل رشته پیراپزشکی در کانادا یک موضوع بسیار مهم است که هر دانشجو قبل از اخذ پذیرش باید آن را بررسی کند. با توجه به اینکه رشته‌های زیادی در پیراپزشکی وجود دارد، هزینه تحصیل در هر کدام از آن‌ها با دیگری متفاوت است. شهریه دانشگاه بیشترین هزینه‌ای است که شما باید برای تحصیل خود پرداخت کنید. این مقدار بین ۲۰ تا ۶۵ هزار دلار در رشته‌های مختلف دوره کارشناسی است. البته نباید فراموش کرد که در رشته‌های یکسان نیز بین دانشگاه‌های مختلف تفاوت شهریه دیده می‌شود.

در مقطع فوق لیسانس نیز شهریه‌ها بین ۹ تا ۲۰ هزار دلار کانادا به‌طور سالانه خواهد بود که در دانشگاه‌های مختلف متفاوت است. شهریه دوره دکترا نیز بین ۷ تا ۱۶ هزار دلار کانادا است که متقاضی باید خود را برای پرداخت این هزینه‌ها آماده کند. به غیر از مواردی که گفته شد، هر دانشجو هزینه‌های دیگری همچون خوراک، پوشاک و مسکن دارد که باید آن‌ها را نیز به خوبی تامین کند. در نتیجه باید هزینه متوسط ۱۵۰۰ دلار کانادا را برای این نیازها در نظر گرفت. البته مقدار این هزینه شناور است و با توجه به سبک زندگی فرد کم یا زیاد خواهد شد.

اعطای بورسیه تحصیلی برای رشته پیراپزشکی در کانادا

با توجه به اینکه هزینه تحصیل در کانادا برای بسیاری از دانشجویان زیاد است، آن‌ها به دنبال دریافت بورسیه های تحصیلی کانادا هستند تا از این طریق بتوانند دوره تحصیلی خوبی را پشت سر بگذارند. در حال حاضر بورسیه‌هایی که برای رشته‌های پیراپزشکی در نظر گرفته شده است تنوع زیادی دارد. به طور مثال بورسیه Go Clean Scholarship برای دانشجویان تمامی مقاطع تحصیلی اعطا می‌شود. مبلغی که برای این بورسیه در نظر گرفته شده است ۴۹۰۰ دلار کانادا خواهد بود که بخش زیادی از هزینه‌های فرد را پوشش خواهد داد.

همچنین موارد دیگری همچون AE Bowie Scholarship in Medicine نیز مبلغ۱۷۵۰ دلار را به عنوان بورسیه تحصیلی در نظر می‌گیرند. برای اینکه شخصی بتواند از بورسیه های تحصیلی کانادا برخوردار شود، باید شرایط تحصیلی عالی داشته باشد. مواردی همچون نمره زبان بالا، معدل خوب، سابقه پژوهشی و چاپ مقالات عملی در پذیرش درخواست بورسیه نقش بسیار مهمی دارند.

از همین رو اگر زمینه‌های گفته شده را دارید، حتما برای اخذ بورسیه درخواست خود را بدهید تا از این شرایط عالی برخوردار شوید. در حال حاضر اکثر بورسیه‌ها برای مقاطع تحصیلات تکمیلی اهدا می‌شود تا دانشجویان بین‌المللی بتوانند بدون دغدغه مالی به پژوهش دست بزنند.

مهارت های لازم برای متقاضیان رشته پیراپزشکی

افرادیکه قصد ادامه تحصیل در هر یک از رشته‌های پیراپزشکی را دارند، باید مهارت‎های خاصی داشته باشند. یکی از این مهارت‎ها همدلی با بیماران است. پیراپزشکان باید قادر باشند در شرایط سخت و بحرانی که بیمار مضطرب است و استرس دارد، با او همدلی کنند و به وی آرامش دهند.

همچنین، یک فرد که در هر یک از رشته‎های پیراپزشکی مشغول به تحصیل یا کار می‎شود باید توانایی انجام کار تیمی را داشته باشد. این افراد با پزشکان و کادر درمان در همکاری هستند. از این رو داشتن روحیه کار تیمی از الزامات این رشته است.

از طرفی دیگر، به دلیل اینکه پیراپزشکان با دستگاه‎های پزشکی باید کار کنند، حتماً باید از مهارت لازم در استفاده از آنها برخوردار باشند. همچنین، از دیگر ویژگی‎های مهم پیراپزشکان اجرای دستورالعمل‌های تجویزی از سوی پزشک به صورت دقیق و صحیح است. در وقت لزوم نیز باید بتوانند نتایج را به پزشک معالج گزارش دهند.

بهترین دانشگاه های کانادا برای رشته های پیراپزشکی

اغلب دانشگاه‎های معتبر و برتر کانادا رشته‎های پزشکی و پیراپزشکی را پوشش می‎دهند. دانشگاه‎های کانادا که دوره‎های پیراپزشکی دارند نیز عبارتند از دانشگاه بریتیش کلمبیا (British Colombia)، دانشگاه تورنتو (University of Toronto)، دانشگاه مک گیل (University of McGill)، دانشگاه مک مستر (McMaster)، دانشگاه مونترال (University of Montreal)، دانشگاه آلبرتا (Alberta)، دانشگاه کلگری (University of Calgary)، دانشگاه اتاوا (Ottawa)، دانشگاه اونتاریو (Ontario)، دانشگاه دالهاوزی (University of Dalhousie)، دانشگاه مانیتوبا (University of Manitoba)، دانشگاه نیوفاندلند (Newfoundland)، دانشگاه ویکتوریا (University of Victoria)، دانشگاه وسترن (Western) و دانشگاه واترلو (University of Waterloo).

لازم به ذکر است که بهترین ایالات کانادا برای مهاجرت و ادامه تحصیل در رشته‎های پزشکی و پیراپزشکی شامل بریتیش کلمبیا، آلبرتا، نوا اسکوشیا، ساسکاچوان و مانیتوبا می‎شوند.

آینده شغلی فارغ التحصیلان پیراپزشکی در کانادا

شرایط کار پیراپزشکی در کانادا

تحصیل رشته پیراپزشکی در کانادا می‌تواند فرصت‌های شغلی جذابی را در اختیار شما قرار دهد که هر کدام از آن‌ها شرایط خاص خود را دارند. پیراپزشکان می‌توانند که بعد از اتمام دوره تحصیل خود، در بخش‌های درمانی مختلف مشغول به کار شوند. مواردی همچون بیمارستان‌ها، موسسات تحقیقاتی، آزمایشگاه‌ها و کلینیک‌ها به پیراپزشکان احتیاج مبرم دارند. در نتیجه به دلیل نیاز زیادی که در این بخش وجود دارد، بلافاصله بعد از اتمام تحصیل مشغول به کار می‌شوید.

درآمد سالیانه یک پیراپزشک با توجه به رشته او متفاوت است. به‌طور مثال یک ماما در کانادا سالیانه حدود ۱۰۰ هزار دلار کانادا درآمد دارد. همچنین این رقم برای یک متخصص تغذیه برابر با ۶۰ هزار دلار خواهد بود. درآمد رادیولوژیست نیز در همین حد است و تفاوت آنچنانی ندارد. در بین رشته‌های مختلف پیراپزشکی هوشبری درآ‌مد بالاتری دارد که به ۳۰۰ هزار دلار کانادا در سال می‌رسد.

همچنین یک پرستار رسمی در کانادا نیز درآمد ۸۰ هزار دلاری در سال را تجربه می‌کند. همچنین کسانی که از رشته فیزیوتراپی فارغ‌التحصیل می‌شوند نیز از میانگین حقوق ۶۵ هزار دلار برخوردار هستند. به‌طور کلی پیراپزشکان در کانادا فرصت‌های شغلی زیادی دارند که از این طریق به یک زندگی ایده‌آل در کانادا دست پیدا می‌کنند.

اخذ ویزای تحصیلی پیراپزشکی و دریافت اقامت کانادا

بعد از اینکه نامه پذیرش دانشگاه مورد نظر به دست شما رسید، باید بلافاصله برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا دست به کار شوید. مسلما دریافت ویزا نیز مستلزم ارائه مدارک مختلف از طرف شما است که باید در اسرع وقت تهیه شوند. در ادامه لیست این مدارک برای شما آورده می‌شود.

  • پاسپورت معتبر
  • عکس جدید و گذرنامه‌ای
  • مدرک معتبر زبان
  • انگیزه نامه تحصیلی
  • نمره GRE
  • آخرین مدرک تحصیلی
  • ریزنمرات تحصیلی

در طول دوران تحصیل فرد می‌تواند که از ویزای تحصیلی استفاده کرده و در خاک کانادا اقامت داشته باشد. بعد از اتمام تحصیل نیز شخص قادر خواهد بود که از طریق اکسپرس انتری ویزای کاری دریافت کند و اقامت دائم کانادا را دریافت نماید. چنانچه فرد چند سال مشغول به کار بوده و تمامی مالیات‌های خود را پرداخت کند، امکان دریافت شهروندی کانادا و پاسپورت آن نیز وجود خواهد داشت.

همانطور که می‌بینید دولت کانادا راه‌های مناسبی را پیش پای شما گذاشته است تا از مهاجرت به کانادا لذت ببرید و یک زندگی باکیفیت را برای خود در این کشور بسازید. با توجه به امکانات گسترده‌ای که در کانادا وجود دارد، مسلما از بهترین سطح زندگی در این کشور برخوردار می‌شوید و یک زندگی آرام و باکیفیت را تجربه خواهید کرد.

سخن پایانی

تحصیل رشته پیراپزشکی در کانادا می‌تواند آینده فوق‌العاده‌ای را برای دانشجویان رقم بزند. از همین رو میزان درخواست‌ها برای اخذ پذیرش در رشته‌های پیراپزشکی کانادا بیشتر شده است. به‌طور کلی دانشگاه‌های کانادا شرایط و ضوابط خاصی برای پذیرش دانشجویان ایرانی دارند و مدارک خاصی را مطالبه می‌کنند. در نتیجه برای اینکه بتوانید از این مراحل عبور کنید بهتر است که از نیروهای متخصص در این زمینه کمک بگیرید. موسسه حقوقی مهاجرتی صبا ویزا در تمامی مراحل مهاجرت تحصیلی به کانادا در کنار شماست تا این روند را سریع‌تر طی کنید. چنانچه با کارشناسان ما تماس بگیرید، تمامی راهنمایی‌های لازم را در اختیار شما قرار می‌دهند تا مهاجرت سریع و آسان را تجربه کنید.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 2 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید