لوگو صبا ویزا
دانشگاه های هنر کانادا

دانشگاه های هنر کانادا

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه دانشگاه های هنر کانادا و جزئیات ثبت نام در آن را به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.

مشاوره رایگان فرم ارزیابی اولیه

رشته‌های مرتبط با هنر همواره جذابیت‌های خاصی برای اکثر دانشجویان داشته‌اند و امروزه افراد زیادی هستند که علاقه‌مند به یادگیری این رشته‌ها هستند. یادگیری رشته‌های هنری نیازمند این است که شما در بهترین دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی که در این زمینه وجود دارند مشغول به تحصیل شوید. از طرف دیگر نباید فراموش کرد که تحصیل در کانادا یکی از بهترین روش‌هایی است که برای مهاجرت به این کشور وجود دارد و امروزه بسیاری از دانشجویان از این روش استفاده می‌کنند. ما در ادامه این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درباره بهترین دانشگاه های هنر کانادا صحبت کرده و اطلاعات مفید و کاربردی را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم. پس اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که علاقه‌مند به تحصیل در رشته هنر در دانشگاه‌های کشور کانادا هستید بدون شک مطالعه این مطلب می‌تواند برای شما مفید بوده و اطلاعات جذاب و کاربردی را در اختیارتان قرار دهد.

از طرف دیگر در بخش پایانی این مطلب شما می‌توانید با خدماتی که توسط موسسه و سازمان مهاجرتی صباویزا در اختیارتان قرار می‌گیرد آشنا شده و با استفاده از این خدمات روند مهاجرت تحصیلی خود به کشور کانادا را به میزان زیادی بهبود دهید.

دانشگاه هنر آلبرتا

دانشگاه هنر آلبرتا از بهترین دانشگاه های هنر کانادا

دانشگاه هنر آلبرتا یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین دانشگاه های هنر کانادا به شمار می‌آید که هر ساله تعداد زیادی از دانشجوهای خارجی را نیز می‌پذیرد و با توجه به این موضوع که شهریه تحصیل در این دانشگاه بسیار مناسب است با تحصیل در آن دانشجویان خارجی می‌توانند به میزان زیادی در هزینه‌های خود نیز صرفه‌جویی کنند. این دانشگاه در منطقه آلبرتا و کلگری قرار گرفته است و شهریه سالیانه آن نیز معادل مبلغ 4356 دلار آمریکا برای دانشجوهای کانادایی و 13792 دلار کانادا برای دانشجویان بین‌المللی است. یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید درباره این دانشگاه بدانید این است که دانشگاه آلبرتا یک دانشگاه کاملا دولتی است که بودجه آن توسط دولت کشور کانادا تامین می‌شود و به همین علت نیز بهترین و باکیفیت‌ترین خدمات آموزشی در این دانشگاه به دانشجویان هنر ارائه می‌شود.

این دانشگاه در سال 1973 میلادی تاسیس شده است و رشته‌های متنوعی نیز دارد که از جمله این رشته‌ها می‌توان به رشته‌های هنری جدید مانند رسانه اشاره کرد. از دیگر رشته‌هایی که در حال حاضر امکان تحصیل در آنها در دانشگاه آلبرتا وجود دارد می‌توان به مواردی مانند نقاشی، طراحی، مجسمه‌سازی، طراحی روی سرامیک، طراحی روی شیشه، تولید جواهرات، رسانه‌های چاپی و… اشاره کرد. مدرکی که دانشجویان در این دانشگاه دریافت می‌کنند یکی از معتبرترین مدارک هنری است و با استفاده از آن شما می‌توانید در بسیاری از موقعیت‌های شغلی مختلف در این کشور یا سایر کشورهای دنیا مشغول به کار شوید. دوره‌های کارشناسی این دانشگاه معمولا به‌صورت دوره‌های چهارساله ارائه می‌شوند.

دانشگاه کنکوردیا، گروه هنرهای تجسمی

این دانشگاه در استان کبک و در شهر مونترال در کشور کانادا واقع شده است و شهریه دانشجویان خارجی که علاقه‌مند به تحصیل در این دانشگاه هستند نیز مبلغ 19390 دلار کانادا است. این دانشگاه از نظر قدمت تقریبا هم‌سن دانشگاه آلبرتا بوده و در سال 1974 با ادغام چند دانشگاه مختلف در این حوزه تاسیس شده است. دقت داشته باشید که این دانشگاه تنها مدرک لیسانس هنرهای زیبا را به دانشجویان خود ارائه می‌دهد که دوره‌های آن معمولا دوره‌های چهارساله است. یکی از مهم‌ترین مزایای تحصیل در این دانشگاه این است که شما می‌توانید در رشته‌های مختلفی مشغول به تحصیل شوید و از این نظر محدودیت چندانی برای شما وجود نخواهد داشت. از جمله این رشته‌ها می‌توان به هنرهای تجسمی در آموزش هنر، تاریخ هنر، سینما، طراحی و هنرهای ارتباطی، هنرهای خلاقانه و هنرهای استودیویی اشاره کرد. از طرف دیگر نباید فراموش کنید که این دانشگاه دارای دپارتمان‌های مختلفی نیز هست که از جمله این دپارتمان‌ها می‌توان به دپارتمان‌های مربوط به هنرهای نمایشی، رقص معاصر، هنرهای نمایشی، تئاتر و موسیقی اشاره کرد.

اگر شما هم جز آن دسته از دانشجویانی هستید که به دنبال بهترین دانشگاه های هنر کانادا هستید بدون شک باید دانشگاه کنکوردیا را نیز در لیست گزینه‌های خود قرار دهید. از جمله دیگر عواملی که به طور مستقیم روی کیفیت تحصیلی در این دانشگاه تاثیرگذار است می‌توان به وجود بهترین امکانات و خدمات آموزشی اشاره کرد. دانشجویان بین‌المللی می‌توانند از خدمات رفاهی مانند باشگاه‌های ورزشی و خوابگاه‌های دانشجویی این دانشگاه نیز نهایت بهره را ببرند.

موسسه طراحی و هنر EMILY CARR

اگر علاقه‌مند به زندگی و تحصیل در شهر ونکوور و استان بریتیش کلمبیا هستید بدون شک موسسه طراحی و هنر EMILY CARR می‌تواند یکی از بهترین دانشگاه های هنر کانادا برای شما باشد. این دانشگاه با توجه به شهریه بسیار کمی که نسبت به سایر دانشگاه‌های کشور کانادا از شما دریافت می‌کند می‌تواند از نظر هزینه نیز یکی از گزینه‌های جذاب برای شما باشد. شهریه تحصیلی این دانشگاه سالیانه 11 هزار دلار کانادا است که مبلغ بسیار کمی بوده و در اکثر مواقع با استفاده از بورسیه تحصیلی کانادا کلیه این هزینه تحصیلی را پرداخت کنید. این دانشگاه از نظر قدمت نیز قدمت بالایی دارد و تاسیس آن به سال 1925 میلادی باز می‌گردد. دانشگاه Emily Carr به صورت تخصصی در حوزه‌های مختلف از جمله نقاشی، طراحی روی سرامیک، رسانه‌های چاپی، مجسمه‌سازی، تصویرسازی و هنرهای دیجیتال، انیمیشن، فیلم، ویدئو و… فعالیت دارد. یکی از مهم‌ترین اصول این دانشگاه مربوط به پرورش خلاقیت در دانشجویان هنر است که می‌‌تواند مسیر پیشرفت شما را تا حد زیادی تحت تاثیر خود قرار دهد.

این دانشگاه مدرک کارشناسی را به دانشجویانی که علاقه‌مند به تحصیل در این دانشگاه هستند اعطا می‌کند که این مدرک کارشناسی معمولا چهار سال به طول می‌انجامد. شما با تحصیل در این دانشگاه نه‌تنها با تئوری‌های هنری آشنا خواهید شد؛ بلکه می‌توانید به‌صورت کاملا عملی نیز با مفاهیم مختلف درگیر شده و از نظر عملی آماده ورود به بازار کار شوید. نکته مهم دیگر این است که مدرکی که توسط این دانشگاه ارائه می‌شود اعتبار بالایی در سراسر کشور کانادا دارد.

دانشگاه هنر george brown

کالج GEORGE BROWN

امروزه دانشجویان زیادی هستند که به دنبال یک مرکز و کالج تخصصی در حوزه هنر و طراحی هستند که یکی از بهترین این دانشگاه‌ها GEORGE BROWN است. این کالج شهریه‌ای معادل 11 هزار دلار کانادا را از دانشجویان خود دریافت می‌کند که شهریه‌ای به نسبت کم بوده و به همین علت نیز دانشجویان می‌توانند در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنند. نکته بسیار مهمی که باید درباره این دانشگاه بدانید این است که دوره‌های آن تنها در مقطع کارشناسی ارشد به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌شود. این کالج یکی از بهترین دانشگاه های هنر کانادا به شمار می‌آید؛ چراکه فعالیت آن کاملا تخصصی بوده و به همین علت نیز شما می‌توانید به پیشرفت‌های بسیار بزرگی با تحصیل در این دانشگاه دست پیدا کنید.

این مرکز تخصصی هنری به سه بخش مختلف تقسیم‌بندی می‌شود که این سه بخش شامل دانشکده‌های طراحی، مطالعات مد و هنرهای نمایشی هستند. هر یک از این سه بخش برنامه‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد مخصوص به خود را ارائه می‌دهند؛ ولی نباید فراموش کنید که دانشجویان بین‌المللی شانس کمی برای اخذ پذیرش برای تحصیل در مقطع کارشناسی دارند و بیشتر این دانشجویان معمولا در مقطع کارشناسی ارشد در این دانشگاه مشغول به تحصیل می‌شوند. مدارک مربوط به تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه در رشته‌های مختلفی ارائه می‌شود که از جمله این رشته‌ها می‌توان به مواردی مانند طراحی دیجیتال، طراحی انواع بازی‌ها، طراحی دیجیتال پیشرفته و… اشاره کرد. پس اگر به دنبال یک مرکز تخصصی در این حوزه‌ها هستید بدون شک این کالج می‌تواند گزینه‌ای جذاب برای ادامه تحصیل شما باشد.

کالج هنر و طراحی NOVA SCOTIA

این کالج همان‌طور که از نامش پیداست در منطقه نوا اسکوشیا و شهر هالیفاکس قرار گرفته است و شهریه سالیانه آن نیز مبلغی معادل 11400 دلار کانادا است. این دانشگاه یکی از بهترین دانشگاه های هنر کانادا شناخته می‌شود؛ چراکه اساتید آن دارای سابقه بسیار بالایی هستند و همین مسئله نیز باعث می‌شود تا دانشجویان زیادی تمایل به شرکت در کلاس‌های این دانشگاه داشته باشند. از طرف دیگر هرساله تعداد زیادی از دانشجوهای خارجی و بین‌المللی نیز تقاضای خود به‌منظور شرکت در کلاس‌های این دانشگاه را ارسال می‌کنند. این دانشگاه یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های هنر در کشور کانادا شناخته می‌شود که در سال 1887 تاسیس شده است و سه مدرک کارشناسی هنر، طراحی و هنرهای زیبا را ارائه می‌دهد. دقت داشته باشید که دوره‌های کارشناسی این دانشگاه دوره‌های چهارساله هستند و هرسال نیز در دو ترم مختلف ارائه می‌شود. پنج حوزه اصلی فعالیت این دانشگاه شامل موارد زیر می‌شود:

  • صنایع‌دستی: منسوجات، هنرهای سرامیکی، طراحی جواهرات و فلزکاری
  • طراحی: طراحی بین‌رشته‌ای، طراحی دیجیتال، طراحی گرافیک و طراحی محصول
  • هنرهای زیبا: نقاشی، طراحی، چاپ و مجسمه‌سازی
  • مطالعات تاریخی و انتقادی: تاریخ هنر، هنرهای آزاد و…
  • هنرهای رسانه‌ای: عکاسی، فیلم‌برداری و رسانه

دانشجویان می‌توانند بر اساس توانمندی‌هایی که دارند و البته استعدادهایشان در هریک از این رشته‌ها مشغول به تحصیل شده و پیشرفت کنند. مدارک کارشناسی که توسط این دانشگاه ارائه می‌شوند بسیار معتبر بوده و در سراسر دنیا نیز دارای اعتبار هستند.

کالج هنر و طراحی ONTARIO

کالج هنر و طراحی ONTARIO در استان انتاریو و در شهر تورنتو واقع شده است. شاید برای شما جالب باشد که بدانید شهریه این دانشگاه به‌صورت سالیانه تقریبا 7 هزار دلار است که مبلغ بسیار پایین و ناچیزی در مقایسه با سایر دانشگاه‌های هنر در کشور ایتالیا است. به همین علت به شما پیشنهاد می‌کنیم اگر علاقه‌مند به تحصیل رشته هنر در کانادا هستید حتما این دانشگاه را نیز در لیست گزینه‌های خود قرار دهید. یکی از جذاب‌ترین مزایا و ویژگی‌های این دانشگاه این است که از بین تمامی دانشگاه‌های کشور کانادا متنوع‌ترین برنامه‌های تحصیلی را در رشته هنر ارائه می‌دهد و به همین علت نیز دانشجویان گزینه‌های زیادی را برای انتخاب رشته پیش رو خواهند داشت. این دانشگاه به‌طورکلی پنج مدرک را به دانشجویان خود ارائه می‌دهد که شامل لیسانس هنرهای زیبا، لیسانس طراحی، کارشناسی ارشد هنر، کارشناسی ارشد هنرهای زیبا و کارشناسی ارشد طراحی می‌شوند.

از جمله جذاب‌ترین رشته‌هایی که در این دانشگاه وجود دارند و باعث می‌شوند تا جز بهترین دانشگاه های هنر کانادا باشد می‌توان به رشته‌های زیر اشاره کرد:

  • طراحی و نقاشی
  • چاپ
  • عکاسی
  • رسانه‌های یکپارچه
  • طراحی صنعتی
  • طراحی گرافیکی
  • طراحی محیطی
  • تصویرسازی
  • و…

با مراجعه به آدرس رسمی سایت این دانشگاه می‌توانید اطلاعات کامل‌تری را درباره رشته‌های ارائه شده توسط این دانشگاه به دست بیاورید که بدون شک به شما در انتخابتان کمک شایانی خواهد کرد. تمرکز اصلی این دانشگاه بیشتر روی پرورش مهارت‌های فنی دانشجویان هنر است.

کالج هنرهای تجسمی YOKON

کالج هنرهای تجسمی YUKON

یکی از جذاب‌ترین دانشگاه های کانادا برای تحصیل در رشته هنر را می‌توان کالج تخصصی YUKON دانست که در شهر داوسون سیتی واقع شده است و شهریه سالیانه آن نیز 1620 دلار کاناداست. این کالج شمالی‌ترین کالج هنری در کشور کانادا به شمار می‌آید که برنامه‌های هنری متعددی را نیز ارائه می‌دهد. تنوع رشته‌ها در این دانشگاه تقریبا مناسب است و البته کیفیت آموزشی آن نیز بالاست که شما می‌توانید آن را جز گزینه‌های ارزان‌قیمت خود برای ادامه تحصیل در رشته هنر در کشور کانادا قرار دهید.

سوالات متداول

در این بخش قصد داریم به برخی از رایج‌ترین و پرتکرارترین سوالاتی که در زمینه دانشگاه های هنر کانادا وجود دارند پاسخ دهیم.

چگونه بهترین دانشگاه‌های کانادا را برای تحصیل در رشته هنر انتخاب کنیم؟
بهترین دانشگاه‌های کانادا را می‌توان بر اساس پارامترهای مختلفی از جمله شهریه‌ای که باید پرداخت کنید، امکاناتی که دانشگاه به شما ارائه می‌دهد، سطح علمی، اعتبار مدرکی که به شما ارائه می‌دهد، تنوع رشته‌های دانشگاه و مواردی از این قبیل مشخص کرد.
آیا انتخاب دانشگاهی با شهریه پایین می‌تواند گزینه خوبی باشد؟
بله در برخی از مواقع دانشگاه‌هایی که شهریه پایینی را دریافت می‌کنند معمولا خدمات آموزشی خوبی را نیز ارائه می‌دهند و از این نظر استفاده از خدمات آموزشی آنها چندان مسئله‌ساز نخواهد بود.
آیا دانشگاه های هنر کشور کانادا از نظر علمی جایگاه بالایی دارند؟
بله این دانشگاه‌ها جز بهترین دانشگاه‌های هنر در سراسر دنیا به شمار می‌آیند و مدرک آنها نیز در سراسر دنیا معتبر است.

 

 

سخن پایانی

تحصیل در دانشگاه های هنر کانادا یکی از روش‌هایی است که می‌توانید برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا مورداستفاده قرار داده و از مزایای آن بهره‌مند شوید. این کشور دارای دانشگاه‌های هنر زیادی است که تحصیل در آنها می‌تواند تجربه خوبی برای شما باشد. اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که علاقه‌مند به تحصیل در دانشگاه‌های این کشور هستید و به دنبال دریافت خدمات مشاوره حرفه‌ای هستید می‌توانید همین حالا از خدمات ارائه شده توسط موسسه صبا ویزا در این زمینه استفاده کنید که به شما کمک می‌کند تا به شکل بهتری درخواست خود را به این دانشگاه‌ها ارسال کنید و شانس خود را برای اخذ پذیرش افزایش دهید.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 1 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید