لوگو صبا ویزا
زندگی در هالیفاکس کانادا

زندگی در هالیفاکس کانادا

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه زندگی در هالیفاکس کانادا و جزئیات آن به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.


مشاوره رایگان

آیا تابحال رویای این را داشته‌اید که در کشور پیشرفته‌ای مانند کانادا زندگی کنید؟ در واقع کانادا به عنوان یک کشور مهاجرپذیر آرزوی بسیاری از افراد برای مهاجرت محسوب می‌شود. احتمالاً خیلی از شما هم تا به حال چندین بار در اینترنت جستجو کرده‌اید و به این نتیجه رسیدید که زندگی در این کشور می‌تواند مزایای بیشماری داشته باشد.‌ در این مقاله هم تصمیم گرفتیم که راجع به زندگی در هالیفاکس کانادا با شما صحبت کرده و برایتان توضیح دهیم که این شهر زیبا در کشور کانادا از لحاظ رفاهی و اقتصادی چه مزایایی می‌تواند برایتان در پی داشته باشد. پس اگر شما هم مایل هستید در این باره اطلاعات بیشتری به دست بیاورید، با ما همراه باشید تا توضیحات تکمیلی را در اختیارتان قرار دهیم.

هالیفاکس کجاست

هالیفاکس کجاست؟

قبل از اینکه بخواهیم راجع به زندگی در هالیفاکس با شما صحبت کنیم یا به مواردی مانند هزینه زندگی در کانادا اشاره کنیم، بهتر است که اطلاعاتی را در مورد منطقه جغرافیایی هالیفاکس در اختیارتان قرار دهیم.

هالیفاکس شهری است که در ساحل شرقی کانادا قرار گرفته و داخل استان نوا اسکوشیا است که یکی از بهترین استان‌های کانادا از لحاظ رفاهی و اقتصادی محسوب می‌شود. هالیفاکس دقیقاً در قلب نوا اسکوشیا واقع شده و می‌توان گفت که بزرگترین شهر ساحلی کانادا محسوب می‌شود. مزیتی که در مورد این شهر وجود دارد و احتمالا خیلی‌ها می‌خواهند بدانند  که چرا زندگی در هالیفاکس کانادا توصیه می‌شود، این است که به شهرهای مهم و اساسی کانادا نزدیک است و فاصله آن با شهر مونترال حدود ۱۲ ساعت و با تورنتو ۱۵ ساعت است.

آیا هالیفاکس جزء شهرهای بزرگ محسوب می‌شود؟

در مورد زندگی در هالیفاکس کانادا باید بگوییم که این شهر شاید خیلی پهناور نباشد، اما شهر کوچکی هم نیست. مساحت آن حدوداً ۲۳۴ کیلومتر مربع است و جمعیت آن به ۳۱۷ هزار نفر می‌رسد. اگر بخواهیم از لحاظ تعداد نفرات در کیلومتر مربع صحبت کنیم، باید بگوییم که در هر یک کیلومتر مربع حدود ۷۳ نفر زندگی می‌کنند و این عدد خیلی بزرگی نیست و در نتیجه از لحاظ پرجمعیتی و کم جمعیتی کاملاً میانه است.

چرا زندگی در هالیفاکس توصیه می‌شود؟

احتمالا شنیده‌اید که زندگی در هالیفاکس کانادا به خیلی‌ها توصیه می‌شود اما آیا به این فکر افتاده‌اید که چرا زندگی در این شهر انقدر حائز اهمیت است. شاید شما هم این سوال برایتان پیش آمده باشد که مزیت زندگی در هالیفکس دقیقا چیست و چه چیزهایی دارد که کشورها و شهرهای دیگر ندارند.

طبق نظرسنجی‌هایی که تا به الان انجام شده است و موثق هم هستند، شهر هالیفاکس کانادا از هر لحاظ می‌تواند برای زندگی مناسب باشد. این شهر از چند جنبه می‌تواند جزء بهترین‌ها باشد؛ اول از همه اینکه امکانات این شهر پیشرفته با انچه که گفته‌اند تطابق دارد و زمانی که شما انتخاب کنید در این شهر زندگی کنید، از لحاظ امکانات رفاهی همیشه بهترین‌ها نصیبتان می‌شود، زیرا دسترسی زیادی به مراکز خرید دارید، بیمارستان‌ها، اداره پلیس و مراکز تفریحی همگی در نزدیکی شما هستند و به بهترین شکل ممکن می‌توانید از امکانات یک شهر بزرگ بهره‌مند باشید.
مهمتر از همه اینکه امنیت و آرامش این شهر بسیار بالا است. همه چیز به بهترین نحو ممکن در این شهر برایتان فراهم می‌شود. پس احتمالا شما هم دلتان بخواهد زندگی در هالیفاکس کانادا را تجربه کنید.

اگر به عنوان کسی که می‌خواهد به کانادا برود، قصد تحصیل در کانادا را دارید، بدانید که بازهم هالیفاکس می‌تواند یک گزینه مناسب باشد. دانشگاه‌های موجود در این کشور جزء دانشگاه‌های برتر هستند. البته کانادا برای تحصیل جزو کشورهای بسیار پیشرفته محسوب می‌شود و بهترین دانشگاه و دانشجویان را دارد و حتی از مهاجران استقبال می‌کند که در این کشور تحصیل کنند، اما به هر حال هالیفاکس می‌تواند در این زمینه بهتر از بقیه شهرهای کانادا عمل کند.
اگر می‌خواهید کار در کانادا داشته باشید و به خاطر این موضوع قصد مهاجرت دارید، باز هم هالیفاکس می‌تواند گزینه بسیار مناسبی باشد. وضعیت اشتغال و بازار کار در این شهر کانادا بسیار عالی است. اگر شما در هالیفاکس باشید، با توجه به تخصصی که دارید، قطعاً بیکار نمی‌مانید.
خیلی از شما مستحضرید که کانادا با کمبود شدید نیروی کار مواجه است. در شهرهای پیشرفته آن هم این موضوع وجود دارد و در نتیجه از لحاظ اشتغال باید کاملا خیالتان راحت باشد که می‌توانید وضعیت خوب کاری را در آن تجربه کنید.
از لحاظ هزینه‌های زندگی هم باید بگوییم که زندگی در هالیفاکس کانادا با دیگر شهرها خیلی تفاوتی ندارد. شما مجبور نیستید که هزینه زیادی را پرداخت کنید، زیرا با توجه به درآمدی که دارید، هزینه‌ها با یکدیگر همخوانی خواهند داشت.

هالیفاکس کانادا

هزینه مسکن در هالیفاکس چقدر است؟

اگر ترجیح دادید که زندگی در هالیفاکس کانادا داشته باشید، احتمالا می‌خواهید بدانید که هزینه مسکن در این شهر بزرگ و پیشرفته چقدر میتواند باشد. از این رو باید به شما بگوییم که نگران نباشید. هالیفاکس به عنوان شهری بزرگ و پیشرفته می‌تواند از لحاظ امکانات برایتان عالی عمل کند و از طرفی هم نسبت به دیگر شهرهای بزرگ کانادا مثل مونترال، تورنتو یا حتی ونکوور هزینه مناسب تری برای مسکن دارد. از این لحاظ شما می‌توانید یک تجربه عالی را در این شهر داشته باشید.
به طور مثال هزینه اجاره آپارتمان یک خوابه در مرکز این شهر حدوداً ۱۱۲۰ دلار آمریکایی است. اگر بخواهید در خارج از شهر زندگی کنید، باید ۷۴۸ دلار آمریکا بپردازید.

اگر هم قصد استفاده از یک آپارتمان اجاره‌ای بیشتر از یک خواب را دارید‌؛ متوسط قیمتی که باید پرداخت کنید، حدود ۱۱۸۶ دلار برای مرکز شهر هالیفاکس و ۱۲۹۴ دلار برای خارج از شهر هالیفاکس است.

جالب‌تر اینکه زندگی در هالیفاکس کانادا هزینه‌ها را نسبت به تورنتو خیلی کمتر می‌کند. مثلا هزینه اجاره در حال حاضر ۴۰ درصد کمتر از تورنتو است و این یک مزیت بزرگ برای هالیفاکس محسوب می‌شود.

اگر شما بخواهید در هالیفاکس خانه بخرید، هم دستتان بازتر است که هم خانه موردعلاقه خود را پیدا کنید و هم اینکه قیمت کمتری پرداخت کنید. طبق آخرین اطلاعاتی که وجود دارد، میانگین هزینه یک خانه در هالیفاکس حدوداً ۳۲۰ هزار دلار است‌.

البته باز هم همه چیز به متراژ منطقه خانه و طراحی و نوساز بودن یا قدیمی بودن آن بستگی دارد. هالیفاکس شهر ساحلی است و جزء شهرهایی است که زیبایی‌های بسیار زیادی دارد و نسبت به موقعیتی که دارد، از لحاظ مسکن وضعیتش خیلی بهتر از تورنتو و ونکوور است و می‌تواند فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاری راحت و زندگی بی‌دغدغه باشد.

وضعیت تحصیل در این شهر چگونه است؟

اگر می‌خواهید زندگی در هالیفاکس کانادا را تجربه کنید، حتما باید در مورد وضعیت تحصیلی آن هم اطلاع داشته باشید. اگر بخواهید فرزندانتان را در این شهر به مدرسه بفرستید یا اینکه خودتان در مقاطع مختلف دانشگاهی ادامه تحصیل ‌دهید، پس حتما باید با سیستم آموزشی این کشور آشنایی داشته باشید. از این لحاظ باید بگوییم که کیفیت اموزشی در این شهر بسیار بالاست.

کانادا برای شهر هالیفاکس از لحاظ سیستم تحصیلی، سیستم اموزشی با بورسیه عمومی در نظر گرفته است. یعنی کودک شما از اول ابتدایی تا زمانی که دبیرستانش به اتمام برسد، کاملاً رایگان و بدون هیچ هزینه اضافی می‌تواند در مدارس دولتی تحصیل داشته باشد.

البته شما می‌توانید فرزندتان را در دوره‌های خصوصی هم ثبت‌نام کنید تا از کیفیت بالای آموزش این شهر بهره‌مند شوید. نکته دیگری که در این باره وجود دارد‌، این است که مدرسه هالیفاکس معمولا سطح بسیار بالایی دارد‌. اگر فرزند شما جزء دانش‌آموزانی باشد که عملکرد بالایی از خودش نشان ‌دهد و همچنین بتواند در کارهای فوق برنامه شرکت کند و بعد از مدرسه هم برنامه‌ریزی داشته باشد، می‌تواند در آینده وضعیت بسیار خوبی را در سیستم دانشگاهی هم تجربه کند. کافی است که استعداد خود را در زمینه‌های دیگر از جمله موسیقی، هنر و ورزش هم نشان دهد.

هالیفاکس برای تحصیلات متوسطه می‌تواند گزینه بسیار خوبی باشد‌؛ زیرا فضای دانشگاهی در این کشور بسیار عالی است. این شهر به دانشجویانش اهمیت بسیار زیادی می‌دهد، علاوه بر این سطح آموزش بالا است و شما می‌توانید با هزینه‌ بسیار کم دوران آموزشی خود را سپری کنید و تحصیلات دانشگاهی‌تان را در بهترین دانشگاه‌های کانادا ادامه دهید.

زندگی در هالیفاکس

وضعیت آب و هوا در هالیفاکس چگونه است

اگر زندگی در هالیفاکس کانادا را انتخاب کردید؛ حتما باید در مورد وضعیت آب و هوایی هم اطلاعات داشته باشید. هوا در این شهر تا حد زیادی قابل پیش‌بینی است؛ یعنی شما تابستان را با هوای گرم و زمستان را با هوای خیلی سرد تجربه می‌کنید. پس باید منتظر یک تابستان دلچسب و یک زمستان خیلی سرد با بارش زیاد برف باشید. همه چیز در این شهر طبق روال طبیعی و استاندارد خودش پیش می‌رود؛ حتی فصل‌ها هم در این شهر حس عالی به شما خواهند داد (البته اگر سرما را دوست داشته باشید).
اگر بخواهیم در مورد دمای این شهر صحبت کنیم، باید بگوییم که میانگین دما در استان نوا اسکوشیا در فصل بهار ۱۰ درجه سانتی‌گراد و در فصل تابستان ۲۵ درجه سانتیگراد؛ در فصل پاییز ۱۵ درجه سانتی‌گراد و در فصل زمستان منفی ۱۰ درجه سانتیگراد است.

همانطور که متوجه شدید، زمستان‌های کانادا در هالیفاکس پر از برف، سرما و یخ‌زدگی است. اگر جزو افرادی هستید که از برف‌های زمستانی لذت نمی‌برید و خیلی به سرمای زمستان علاقه‌ای ندارید، شاید زندگی در هالیفاکس کانادا گزینه مناسبی برایتان نباشد؛ زیرا شما در بیشتر سال هوای سرد را تجربه می‌کنید و برای گرما فقط باید منتظر فصل تابستان باشید‌.

حتی فصل بهار هم در هالیفاکس کانادا فصل سردی محسوب می‌شود و بارندگی‌های خیلی زیاد دارد. تنها فصلی که گرما در آن قابل احساس است، همان فصل تابستان است‌؛ یعنی حتی اگر بخواهیم شهریور خودمان را هم در نظر بگیریم؛ باز هم در این ماه سرما به سراغتان می‌آید. در مورد گرمترین و سردترین ماه هم باید بگوییم که حدودا ماه تیر گرم‌ترین ماه سال در هالیفاکس کانادا و ماه دی سردترین ماه سال در این شهر رویایی محسوب می‌شود.

برای اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت به کجا مراجعه کنیم؟

اگر با وجود تمام اطلاعاتی که در بالا در اختیارتان قرار دهیم، تصمیم خود را گرفته‌اید که زندگی در هالیفاکس را تجربه کنید؛ باید اطلاعات دقیق‌تر و تکمیلی داشته باشید. سایت ما، صباویزا در این زمینه بسیار عالی عمل کرده و راهنمای خوبی برای مهاجرت خواهد بود. از طرفی هم مشاوران ما سریعاً به سوالات شما در مورد مهاجرت پاسخ داده و ابهاماتتان را تا حد زیادی برطرف خواهند کرد.

نتیجه گیری

زندگی در هالیفاکس کانادا از نظر شرایط آب و هوایی هم مطلوب است؛ اما در واقع آنقدر از لحاظ رفاهی، تحصیلی و شغلی عالی است که خیلی‌ها بدون توجه به آب و هوا باز هم ترجیح می‌دهند هرطور که شده در این شهر زندگی خود را ادامه دهند. مهمتر از همه اینکه تحصیل فرزندان در این شهر رایگان خواهد بود. پس اگر شرایط زندگی در این شهر رویایی کانادایی را دارید، هرگز درنگ نکنید.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 3 میانگین: 3.7]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید