لوگو صبا ویزا
مدت زمان صدور ویزای دانشجویی کانادا

مدت زمان صدور ویزای دانشجویی کانادا

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه مدت زمان صدور ویزای دانشجویی کانادا و جزئیات آن به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.


مشاوره رایگان

کانادا یکی از کشورهایی است که علاوه بر اینکه یک مقصد توریستی بسیار گردشگر پسند است، برای دانشجویان نیز کشوری جذاب برای ادامه تحصیل به حساب می‌آید به همین دلیل است که این کشور سالانه هزاران دانشجو را از سراسر جهان جذب می‌کند. برای ادامه تحصیل در این کشور، دانشجویان باید ویزای تحصیلی کانادا و مجوز تحصیل داشته باشند. حال شاید از خود بپرسید مدت زمان صدور ویزای دانشجویی کانادا چقدر است؟ و چه عواملی بر روی زمان پردازش ویزای تحصیلی تاثیر می‌گذارد؟ در واقع زمان رسیدگی به درخواست ویزای کانادا برای دانشجویان بین‌المللی یکی از موضوعات مهم بوده و پیش‌بینی مدت زمان صدور ویزای دانشجویی کانادا چندان آسان نیست و بسیاری از متقاضیان تمایل دارند از زمان دقیق پروسه صدور ویزای خود مطلع شوند. بد نیست بدانید که عوامل زیادی در این پروسه تاثیرگذار هستند که در این مقاله قرار است به بررسی آنها بپردازیم.

ویزای تحصیلی کانادا

منظور از ویزای تحصیلی کانادا چیست؟

ویزای دانشجویی و یا تحصیلی کانادا مجوزی است که از سوی سفارت کانادا صادر شده و به فردی که آن را دارد اجازه می‌دهد تا تحصیل خود را در کانادا آغاز کند. منتهی دانشجویان در کنار داشتن ویزای تحصیلی کانادا بایستی مجوز تحصیل در این کشور را نیز کسب کنند. بنابراین ویزای دانشجویی کانادا ترکیبی از ویزای بازدید کننده و مجوز تحصیل یا eTA و مجوز تحصیلی است.

ویزای دانشجویی کانادا فقط به شما این امکان را می‌دهد که تحصیلات خود را در کانادا در موسسات آموزشی تعیین شده (DLI) شروع کنید. در حالیکه مجوز تحصیل به شما این امکان را می‌دهد که تا پایان دوره تحصیلی خود در کانادا بمانید و در برخی موارد همزمان با تحصیل به کار نیز مشغول شوید و یا حتی بعد از اتمام تحصیلتان در این کشور کار کنید. برای حفظ ویزای تحصیلی کانادا، باید شرایط زیر را داشته باشید:

  • همیشه در DLI یا موسسات از پیش تعیین شده خود ثبت نام کنید(DLIها مدارس یا دانشگاه‌هایی هستند که توسط دولت استانی یا منطقه‌ای تایید شده‌اند تا به آنها اجازه میزبانی از دانشجویان بین‌المللی را بدهد.)
  • برای تکمیل دوره تحصیلی خود تمام تلاش خود را بکنید.
  • شرایط لازم برای اخذ ویزای دانشجویی را به طور کامل برآورده کنید.
  • در صورت عدم رعایت شرایط ویزای دانشجویی، تحصیل را متوقف کنید.
  • پس از اتمام مجوز تحصیل خود، فوراً کانادا را ترک کنید.

این نکته را در نظر داشته باشید که مجوز تحصیل به شما اجازه نمی‌دهد که اسناد صادر شده توسط کانادا یا مزایای دولت کانادا مانند مزایای سلامتی را دریافت کنید.  اگر در حین حضور در موسسه، وضعیت DLI خود را از دست دادید، می‌توانید تا پایان مجوز تحصیل خود به تحصیل در آنجا ادامه دهید. اگر مجوز شما قبل از تکمیل مدرک منقضی شود، باید در موسسه جدیدی که DLI است ثبت‌نام کنید تا بتوانید مجوز تحصیلی جدید دریافت کنید.

چرا تحصیل در کانادا؟

  • مقرون به صرفه بودن هزینه تحصیل
  • وجود فرصت‌های پژوهشی نوآورانه و فراوان
  • امکان مهاجرت و اقامت دائم در این کشور
  • سبک زندگی هیجان‌انگیز در پردیس دانشگاه
  • برخورداری از جوامع سالم و ایمن در کانادا
  • وجود فرصت‌های کار و کارآموزی برای دانشجویان بین المللی در حین تحصیل

برخی از دلایل مرتبط دیگر برای انتخاب کانادا به عنوان کشور ایده‌آل برای ادامه تحصیل عبارتند از:

  • وجود فرصت‌های تحقیقاتی متعدد

دانشگاه‌های کانادا به دانشجویانی که می‌توانند ایده‌های تحقیقاتی خوبی ارائه دهند، پشتیبانی تحقیقاتی می‌کنند.

  • امکان مهاجرت پس از اتمام دوره

اگر داوطلبی تصمیم به تحصیل در کانادا داشته باشد در سه زمینه زبان، تحصیل و کار امتیاز کسب می‌کند. اگر در گروه سنی خاصی قرار بگیرند، امتیازهای اضافی نیز وجود خواهد داشت. تحصیل در کانادا می‌تواند امتیاز ارزشمندی را برای جریان‌های مهاجرتی مختلف مانند جریان‌های اکسپرس اینتری یا PNP به ارمغان بیاورد.

  • فضای پر جنب و جوش پردیس
  • دانشجویان بین‌المللی این امکان را دارند که در حین تحصیل کار کنند

کانادا مجوز کار پس از فارغ‌التحصیلی (PGWP) را به دانشجویان ارائه می‌دهد که به دانشجویان خارجی کمک می‌کند پس از اتمام دوره تحصیلی خود در یک موسسه آموزشی تعیین شده (DLI) تجربه شغلی در کانادا کسب کنند. PGWP بسته به مدت زمان برنامه تحصیلی به مدت سه سال معتبر است.

  • فرصت‌های کارآموزی خوب

زمان صدور ویزای دانشجویی کانادا

مدت زمان صدور ویزای دانشجویی کانادا

اینکه مدت زمان بررسی و صدور ویزای تحصیلی کانادا احتمال دارد چقدر طول بکشد را نمی‌توان به طور دقیق اعلام کرد چرا که عوامل زیادی در تعیین این مدت زمان نقش دارند و ممکن است دوره رسیدگی این پروسه از یک روز تا چند ماه طول بکشد چرا که پرونده‌های ویزا در سفارت کانادا به ترتیب زمانی بررسی نمی‌شوند و بسته به شلوغی سفارت و همچنین کشور محل درخواست ویزا ، مدت زمان بررسی پرونده‌ها متفاوت خواهد بود. ولی به طور متوسط، پردازش مجوزهای تحصیلی کانادا معمولا بین 9 تا 11 هفته طول می‌کشد. و معمولا از روزی که درخواست شما به طور کامل از سوی IRCC دریافت شود زمان پردازش  آغاز و در پایان تصمیم‌گیری برای پردازش به اتمام می‌رسد.

مدت زمان صدور ویزای تحصیلی کانادا برای ایرانیان بدون احتساب زمان صرف شده برای انگشت نگاری و مصاحبه در سفارت حدود 11 هفته و حداکثر 15 هفته است. البته برای برخی افراد بسته به شرایط ممکن است مدت زمان بسیار کمتر و یا بیشتر از زمان ذکر شده نیز طول بکشد. به همین دلیل توصیه می‌شود حداقل از 3 ماه قبل از آغاز تحصیل خود اقدام به اخذ ویزا نمایید.

زمان پردازش صدور ویزای تحصیلی کانادا بر اساس چه مواردی تعیین می‌شود؟

  • نوع درخواست ویزای ارسال شده و اینکه به صورت آفلاین اقدام به اخذ ویزا نموده‌اید یا به صورت آنلاین.
  • کامل بودن مدارک و صحت اطلاعات پر شده در فرم درخواست ویزا ( مسلما در صورتی که نواقصی در مدارک وجود داشته باشد و اطلاعات شما به درستی در فرم درخواست پر نشده باشد مدت زمان بیشتری طول خواهد کشید تا ویزایتان صادر شود).
  • سرعت پاسخ دادن به درخواست‌های ارسال شده توسط مقامات IRCC نیز از دیگر فاکتورهای موثر در زمان صدور ویزاست.
  • سختی و راحتی تائید اطلاعات ارسالی شما
  • ارائه شدن و یا نشدن مدارک پشتیبان
  • وضعیت کشور درخواست کنند ویزا
  • داشتن و یا نداشتن سوء پیشنه جزایی و کیفری
  • داشتن یا نداشتن محدودیت یا ممنوعیت سفر به کانادا در زمان درخواست ویزای تحصیلی کانادا

زمان پردازش ویزای دانشجویی در داخل و خارج از کانادا

دو نوع مجوز تحصیلی وجود دارد: مجوز تحصیلی که از داخل کانادا درخواست می‌شود و مجوز تحصیلی که از خارج از کانادا درخواست می‌شود. برای واجد شرایط بودن برای مجوزهای تحصیلی داخلی، باید در داخل کانادا به عنوان یک مقیم موقت (بازدید کننده یا دانشجو) درخواست مجوز تحصیلی دهید. مجوز تحصیل در خارج برای کسانی که برای مجوز تحصیل در خارج از کانادا درخواست می‌کنند اعمال می‌شود. درخواست مجوز از داخل کانادا به طور متوسط 11 هفته طول می‌کشد تا درخواست شما تایید شود. درخواست از خارج از کانادا به طور متوسط 9 هفته طول می‌کشد تا درخواست تحصیل شما تایید شود.

دلایل ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا

برخی از دانشجویانی که حداقل معیارهای لازم برای اخذ ویزای کانادا به ویژه ویزای دانشجویی را دارند معمولا به تصمیمی که گرفته‌اند خوش‌بین هستند غافل از اینکه گاهاً مشاهده می‌شود که ویزای تحصیلی حتی زمانی که متقاضی شرایط تحصیلی و پذیرش برای یک موسسه را داشته باشد نیز ممکن است رد شود. برخی از دلایل ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا توسط IRCC در زیر ذکر شده است:

عدم تمکن مالی

برای اخذ هر کدام از ویزاهای کانادا از جمله ویزای کار کانادا یا حتی برای تحصیل در کانادا، اثبات تمکن مالی یک شرط بسیار مهم است. یکی از قوانین اخذ ویزای کانادا اینست که شما باید بودجه کافی برای سال اول تحصیلی یا دوره‌ای که در آن شرکت کرده‌اید را داشته باشند. اگر افسر مهاجرت مشکوک شود که شما توانایی تامین مالی کافی ندارید ممکن است درخواست ویزای شما رد شود. پس قبل از مهاجرت به کانادا به منظور ادامه تحصیل هزینه‌های تحصیل و زندگی در کانادا را تخمین زده و برنامه‌ریزی لازم را داشته باشید. پس برای پیشگیری از ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا لازم است تا مدارک مالی معتبر را ضمیمه درخواست ویزای خود نمایید.

انتخاب رشته ناصحیح

توجه داشته باشید که در مواردی که برنامه انتخابی تحصیلی شما در کانادا با سوابق تحصیلی یا شغلی‌تان مطابقت نداشته باشد، احتمال رد ویزا افزایش می‌یابد. اگر افسر ویزا در مورد انتخاب برنامه مورد نظر شما سوال کند، بایستی دلایلی قانع کننده از تغییر رشته خود ارائه دهید.

نامه پذیرش

داشتن نامه پذیرش از DLI یا یکی از موسسات مورد تایید کانادا برای درخواست مجوز تحصیل مورد نیاز است. اگر نامه پذیرش متقاضی مورد سوال باشد، ویزای تحصیلی کانادا ممکن است رد شود. همراه با نامه پذیرش، متقاضیان ملزم به رعایت حداقل شرایط ورود به موسسه خاص هستند. اگر افسر ویزا شک داشته باشد که آیا حداقل شرایط توسط متقاضی برآورده شده است، ویزای دانشجویی ممکن است رد شود.

مهارت و مدارک در زبان انگلیسی

اثبات حداقل نمره آیلتس برای ویزای دانشجویی کانادا برای دانشجویان بین‌المللی غیرانگلیسی زبان الزامی است. چه از طریق برنامه SDS یا SPP درخواست دهید، ارائه مدرک مهارت زبان انگلیسی ضروری است.

مدارک مسافرتی یا هویتی ناقص

یکی دیگر از موارد مهم پر کردن دقیق اطلاعات در فرم درخواست ویزا به همراه ارائه مدارک هویتی دقیق و صحیح است، توجه داشته باشید که در صورت ناخوانا بودن اطلاعات و یا ناقص بودن مدارک فرایند اخذ پذیرش شما به تاخیر خواهند افتاد یا کلا درخواستتان رد می‌شود. متقاضیان باید اطمینان حاصل کنند که سابقه سفر آنها با اسناد و مدارک کافی قابل توجیه است. مدارک هویتی ارائه شده باید واضح و به راحتی قابل خواندن باشند تا اطمینان حاصل شود که ویزا به دلایل ذکر شده رد نمی‌شود. برای پیشگیری از بروز چنین مشکلاتی به شما عزیزان توصیه می‌شود از موسسات مهاجرتی معتبری چون موسسه مهاجرتی صباویزا که از کارشناسان باتجربه وخبره در این زمینه بهره می‌برد استفاده کنید.

صدور ویزای دانشجویی کانادا

قصد بازگشت به کشور خود

ویزای تحصیلی کانادا در واقع یک مجوز موقت است که مدت اعتبار و تاریخ انقضا دارد. به همین دلیل به هنگام مصاحبه برای اخذ ویزای تحصیلی دانشجویان بین‌المللی بایستی افسر سفارت را متقاعد کنند که  پس از اتمام تحصیلشان در این کشور به کشور خود باز خواهند گشت. متقاضیان اخذ این نوع ویزا بایستی مدارک کافی که نشان دهد دانشجویان به طور قطع به کشور خود باز خواهند گشت را به هنگام درخواست ویزا ارائه دهند. البته این بدین معنی نیست که فرد نمی‌تواند ویزای تحصیلی خود را تمدید کند متقاضیان باید این مسئله را با ارائه بیانیه شخصی دقیق حل کنند. با این حال، اگر افسر احساس کند که یک دانشجو یک مهاجر بالقوه است، می‌تواند ویزای دانشجویی را رد کند.

عدم وجود چشم انداز شغلی در کشور خود

در صورتی که فرد متقاضی هیچ پیشنهاد کاری در کشور خود نداشته باشد ممکن است افسر سفارت کانادا را به شک و شبهه بیاندازد که فرد قصد بازگشت به کشور خود را نداشته و قصد اقامت دائم در کشور کانادا را خواهند داشت. و این خود دلیلی است بر ریجکت شدن ویزای تحصیلی کانادا. پس به هنگام درخواست ویزا مدارکی ارائه دهید که نشان دهد بعد از اتمام تحصیل به کشور خود باز خواهید گشت.

رد شدن ویزای تحصیلی کانادا به خاطر مشکلاتی در ارسال مدارک بیومتریک

همانطور که می‌دانید یکی از شرایط اخذ ویزای کانادا از هر نوعی که باشد انگشت‌نگاری یا بیومتریک است که در دفاتر مرتبط با سفارت کانادا به منظور بالابردن امنیت کانادا و وارد نشدن افراد با پاسپورت غیرقانونی و جلوگیری از کاهش ورود پناهندگان به این کشور انجام می‌شود. و این یکی از مهمترین مراحلی است که بدون گذراندن آن امکان صدور ویزا وجود ندارد. حال اگر دانشجویی نتواند هر نوع الزامات بیومتریک را آپلود کند یا بیومتریک به درستی اسکن نشده باشد، سفارت کانادا کاملاً حق دارد درخواست ویزای تحصیلی کانادا آنها را رد کند. به دانش‌آموزان توصیه می‌شود که بیومتریک‌های درست و به‌موقع را برای روند روان‌تر تأیید ویزا بارگذاری کنند.

همان طور که ملاحظه کردید دلایل ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا متعدد بوده و بسیار مهم است که از نکاتی که روی افسر سفارت تاثیر می‌گذارد آگاهی کسب کنید. به همین دلیل وجود یک مشاور مهاجرتی در این مسیر الزامیست تا مانع از ریجکت شدن ویزای شما گردد. موسسه مهاجرتی صباویزا یکی از بهترین موسسات مهاجرتی است که با داشتن چندین سال سابقه و نیز بهره‌گیری از وکلا و مشاوران متخصص در زمینه مهاجرت مسیر شما در اخذ ویزای تحصیلی کانادا را بسیار کوتاه کرده و راهنمایی‌های لازم را به شما عزیزان ارائه می‌دهند.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 4 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید