لوگو صبا ویزا
واحد پول آلمان چیست

واحد پول آلمان چیست؟

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه واحد پول آلمان و جزئیات آن به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.


مشاوره رایگان

واحد پول آلمان یورو است. در واقع یورو واحد پولی آلمان به شمار نمی‌آید؛ بلکه ارزی است که ما در این کشور و بسیاری از کشورهای دیگر اروپایی که در حوزه یورو قرار می‌گیرند مورد استفاده قرار می‌گیرد. زمانی که شما قصد مهاجرت به آلمان را دارید یا این که علاقه‌مند هستید تا به این کشور سفر کنید بدون شک نیازمند این خواهید بود که پول رسمی این کشور را تهیه کنید تا برای زندگی یا تفریح در آلمان با  مشکل خاصی مواجه نشوید. در چنین شرایطی معمولا افراد اطلاعات چندانی درباره واحد پول رسمی کشور آلمان به دست نمی‌آورند و همین عامل نیز باعث می‌شود تا در آینده با مشکلات و چالش‌های زیادی مواجه شوند. ما در ادامه این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درباره واحد پول کشور آلمان صحبت کنیم و اطلاعات جذاب و کاملی را در این حوزه در اختیار شما قرار دهیم.

پس اگر شما هم جز آن دسته از افراد علاقه‌مندی هستید که قصد دارید به آلمان مهاجرت کرده یا این که قصد دارید به این کشور سفر کنید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما ادامه این مطلب را بادقت مطالعه کنید تا تمامی اطلاعات موردنیاز خود در این زمینه را به دست بیاورید.

واحد پول رسمی کشور آلمان

در گذشته واحد پول آلمان مارک بود که یکی از محبوب‌ترین واحدهای پولی در قاره اروپا به شمار می‌آمد. یورو در 1 ژانویه سال 2002 به‌عنوان یک ارز نقدی در کشور آلمان معرفی شد و این در حالی بود که از سال 1999 در بانک‌ها و بازارهای سهام در کشور آلمان و در بسیاری از مناطق و کشورهایی که در حوزه یورو قرار می‌گرفتند مورد استفاده قرار می‌گرفت. تقریبا از تاریخ 17 دسامبر سال 2001 بود که مردم کشور آلمان نیز به تدریج به سمت استفاده از یورو به‌جای واحد پولی خود حرکت کردند و از آن زمان بود که واحد پول آلمان شروع به تغییر کرد. نکته بسیار مهمی که در این زمینه وجود دارد این است که همه آلمانی‌ها از معرفی یورو خوشحال نبودند.

بسیاری از مردم آلمان خواهان این بودند که قدرت مارک به‌عنوان واحد پول رسمی این کشور حفظ شود و از این که مانند سایر کشورهایی که از یورو استفاده می‌کردند در این زمینه رفراندومی برای آنها برگزار نشد عصبانی بودند. در واقع معرفی یورو به عنوان واحد پول رسمی آلمان تصمیمی بود که توسط رهبران سیاسی مردم این کشور گرفته شده بود و مردم این کشور کمترین نقشی در این تصمیم گیری نداشتند. با وجود این که در حال حاضر همه مردم این کشور به یورو عادت کرده‌اند؛ ولی هنوز هم صداهایی از مردم این کشور به گوش می‌رسد که می‌گویند بعد از تغییر واحد پول رسمی این کشور هزینه‌های زندگی روزمره برای آنها گران‌تر شده و آنها در زندگی خود با مشکلات و چالش‌های زیادی مواجه شده‌اند. در حال حاضر 19 کشور در سراسر اروپا از واحد پولی یورو استفاده می‌کنند که آلمان نیز جز یکی از این کشورها به شمار می‌آید.

واحد پول آلمان

تاریخچه واحد پول آلمان

یکی از نکات بسیار مهمی که باید در خصوص تاریخچه واحد پول آلمان بدانید این است که کشور آلمان جز اولین کشورهایی بود که در سال 1871 از اسکناس در پول خود استفاده می‌کرد. البته در همان سال‌ها نیز سکه‌های پولی این کشور بیشتر رایج بودند و اسکناس‌ها کمتر مورد استفاده قرار می‌گرفتند. در ادامه ارز رسمی این کشور یعنی مارک به صورت یکپارچه به شکل اسکناس درآمد و اسکناس‌های آن نیز از 5 مارک شروع می‌شد و تا 1000 مارک نیز ادامه پیدا می‌کرد. در آغاز جنگ جهانی اول بود که حداقل اسکناس مارک به 1 مارک رسید و پس از جنگ و به علت تورم شدیدی که در این کشور به وجود آمد اسکناس‌های کاغذی به میزان بسیار زیادی در این کشور افزایش پیدا کردند.

نکته بسیار مهمی که باید در این زمینه بدانید این است که اسکناس‌های مارک معمولا به صورت مستطیلی و اسکناس‌های امروزی طراحی می‌شدند. آنها دارای رنگ‌های مختلفی نیز بودند که از جمله آنها می‌توان به رنگ‌های سبز، آبی، زرد، نارنجی، قهوه‌ای و قرمز اشاره کرد. نکته مهم دیگری که در خصوص واحد پول آلمان یعنی مارک باید بدانید این است که معمولا روی آنها پرتره‌های مربوط به رهبران و شخصیت‌های معروف در کشور آلمان طراحی شده بود که نشان دهنده تاریخ این کشور بود. پس از این دوره بود که به تدریج یورو به عنوان ارز رسمی مردم این کشور شناخته شد و این ارز نیز به‌صورت اسکناس‌های مستطیلی شکل و در رنگ‌های مختلفی تولید می‌شد.

اطلاعاتی در خصوص یورو در کشور آلمان

اگر شما هم علاقه‌مند هستید تا از واحد پول آلمان استفاده کنید بدون شک نیازمند اطلاعاتی در این زمینه هستید که به شما کمک می‌کند تا بتوانید به شکل بهتری از این پول رسمی استفاده کنید. اولین نکته‌ای که باید درباره واحد پول آلمان یعنی یورو بدانید این است که این واحد پولی در اسکناس‌های 500، 200، 100، 50، 20، 10 و 5 یورویی منتشر می‌شود. البته شما می‌توانید سکه‌های 2 و 1 یورویی را نیز تهیه کنید که به منظور راحتی بیشتر در پرداخت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. سکه‌هایی با واحد پولی نیم، دو دهم، یک‌دهم، پنج صدم و یک‌صدم یورو نیز وجود دارند که امروزه کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ ولی هنوز هم کاربردهای مخصوص به خود را دارند. نکته مهم دیگری که باید بدانید این است که از اوایل سال 2019 اسکناس‌های 500 یورویی دیگر صادر نمی‌شوند و به همین علت نیز امروزه افراد کمی هستند که هنوز هم این اسکناس‌ها را داشته باشند.

تمام اسکناس‌های یورو دارای جلو و پشت یکسانی هستند و در تمامی کشورها به شکل یکسانی تولید می‌شوند. یک کد شناسایی روی این اسکناس‌ها وجود دارد که نشان دهنده این است که اسکناس دقیقا در کدام کشور صادر و چاپ شده است. تمام سکه‌های یورویی که معرفی کردیم نیز دارای یک روی مشترک هستند که ارزش آنها را نمایش می‌دهد و این در حالی است که روی دیگر سکه‌ها تصویری ملی است که نشان دهنده این است که کدام کشور این سکه را تولید کرده است. فراموش نکنید که سکه‌های یورو در تمامی ایالات منطقه یورو معتبر هستند و شما می‌توانید از آنها استفاده کنید.

کارت یورو wise در کشور آلمان

استفاده از کارت یورو wise در کشور آلمان

گاهی اوقات ممکن است شما علاقه‌مند به سفر به کشور آلمان باشید؛ ولی این امکان برای شما وجود نداشته باشد که بتوانید پول خود را تغییر داده و آن را به واحد پول آلمان تبدیل کنید. در چنین شرایطی است که این امکان به شما داده می‌شود تا بتوانید از کارت یورو wise استفاده کنید که دقیقا با همین هدف طراحی و ساخته شده است و به توریست‌ها و گردشگرانی که وارد خاک کشور آلمان می‌شوند اجازه می‌دهد تا بتوانند با پول محلی خود این کارت را شارژ کرده و زمانی که در آلمان هستند با استفاده از آن به یورو مبالغ مدنظرشان را پرداخت کنند. نکته بسیار مهمی که درباره این کارت‌ها وجود دارد این است که به شما اجازه داده می‌شود تا بتوانید بیش از 50 ارز مختلف را داخل کارت خود نگهداری کرده و به صورت هم‌زمان از آنها خرج کنید.

یک ویژگی بسیار مهم دیگر که این کارت‌ها دارند این است که به شما اجازه می‌دهند تا به سادگی بتوانید آنها را شارژ کنید و از این نظر با چالش و مشکل خاصی مواجه نشوید. با استفاده از این کارت دیگر نیازی نخواهید داشت که نگرانی خاصی را در خصوص تبدیل واحد پولی خود به واحد پولی کشور آلمان تجربه کنید. از طرف دیگر نرخ واقعی ارز از طریق این کارت‌ها قابل برداشت خواهد بود که به کاهش هزینه‌های تبدیل شما کمک شایانی می‌کند.

نکاتی مهم برای تبدیل ارز در آلمان

زمانی که قصد ورود به خاک کشور آلمان را دارید احتمالا تبدیل ارز خود به واحد پول آلمان به یک دغدغه بسیار مهم برای شما تبدیل می‌شود. زمانی که قصد تبدیل پول خود را دارید باید به نکات متعددی دقت داشته باشید که در این بخش قصد داریم کمی بیشتر درباره این نکات صحبت کرده و اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم.

اولین نکته‌ای که باید به آن دقت داشته باشید این است که سعی کنید نرخ واقعی بازار و نرخ متوسط بازار را به دست بیاورید. برای این کار می‌‌توانید از مبدل‌های تبدیل کننده ارز به یکدیگر استفاده کنید که به شما کمک می‌کنند تا بتوانید ارزش واقعی پول خود را بدانید و مطمئن شوید که واحد پول آلمان را با قیمت منصفانه‌ای دریافت می‌کنید. از تبدیل پول خود در فرودگاه‌ها یا هتل‌ها تا حد ممکن خودداری کنید. این مکان‌ها معمولا از نرخ‌های غیرمنصفانه‌ای برای تبدیل پول استفاده می‌کنند و همین عامل نیز باعث می‌شود تا ارزش پول شما تا حد زیادی کاهش پیدا کند.

استفاده از کارت‌های wise برای خرج کردن پول محلی خود در کشور آلمان می‌تواند بسیار گزینه مناسبی باشد که درباره این کارت در بخش قبلی به طور مفصل صحبت کرده و اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دادیم. نکته مهم دیگری که باید به آن دقت داشته باشید این است که سعی کنید حتما نوع دستگاه خودپردازی که از آن برای برداشت پول نقد استفاده می‌کنید را مشخص کنید؛ چرا که بعضی از این خودپرداز‌ها کارمزد بالایی را از شما دریافت می‌کنند.

نکاتی در مورد واحد پول آلمان

نکاتی مهم درباره واحد پول آلمان

یورو که امروزه به عنوان واحد پول آلمان شناخته می‌شود یکی از ارزهایی است که در سال‌های اخیر بسیار خوب عمل کرده و موفق شده تا جایگاه بسیار خوبی را در میان ارزهای مختلف در دنیا به دست بیاورد. ارزش این ارز در مقابل دلار آمریکا تقریبا برابر است و معمولا کمی پایین‌تر یا بالاتر از دلار آمریکاست. پس به طور کلی می‌توان آن را به‌عنوان یک ارز استاندارد نیز در نظر گرفت. پس شما زمانی که یورو تهیه می‌کنید نه تنها در خود کشور آلمان بلکه در بسیاری از کشورهای دیگر اروپایی نیز می‌توانید آن را خرج کنید و از این نظر برای شما محدودیت خاصی وجود نخواهد داشت. نکته مهمی که باید درباره تبدیل ارز محلی خود به ارز یورو باید بدانید این است که بهترین مکان برای تبدیل ارز بانک‌ها هستند. پس زمانی که وارد خاک کشور آلمان می‌شوید و هنوز پول خود را تبدیل نکرده‌اید بهترین راهکاری که پیش روی شما قرار دارد این است که پول خود را از طریق بانک‌ها به یورو تبدیل کنید.

در بخش‌های قبلی به این موضوع اشاره کردیم که سکه‌های یورو معمولا در کشورهای مختلف دارای یک روی مشترک است. در این روی مشترک شما می‌توانید ارزش عددی سکه و البته نقشه اتحادیه اروپا را مشاهده کنید. در روی دیگر سکه‌ها نیز معمولا شما می‌توانید طرح مشترکی را مشاهده کنید. این در حالی است که از زمانی که کشور آلمان از این ارز استفاده می‌کند طرح پشتی سکه‌های یورو سه بار اصلاح شده است.

سوالات متداول

در این بخش قصد داریم به برخی از رایج‌ترین سوالاتی که در زمینه واحد پول آلمان وجود دارد پاسخ دهیم.

در زمان سفر به آلمان بهتر است که از پول نقد یا کارت اعتباری استفاده کنیم؟
آلمان تقریبا یک کشور امن برای سفر به شمار می‌آید و اگر شما پول نقد در کیف خود نگهداری کنید با مشکل خاصی مواجه نخواهید شد. از طرف دیگر برای خرید از مغازه‌های کوچک‌تر نیز معمولا پول نقد می‌تواند گزینه بهتری نسبت به کارت اعتباری باشد. بااین‌حال کارت اعتباری نیز مزایای مخصوص به خود را دارد و نگهداری از آن ساده‌تر است.
آیا می‌توان از چک‌های مسافرتی در کشور آلمان استفاده کرد؟
تنها جایی که در کشور آلمان چک‌های مسافرتی را از شما می‌پذیرد و شما امکان استفاده از این چک‌ها را در آنجا خواهید داشت صرافی‌های داخل فرودگاه یا ایستگاه‌های قطار هستند. بااین‌حال نباید فراموش کنید که این صرافی‌ها معمولا مبالغ بالایی را به‌عنوان کارمزد از شما دریافت می‌کنند و همین عامل نیز باعث می‌شود تا برخی از افراد تمایلی به استفاده از این چک‌های مسافرتی نداشته باشند.
آیا می‌توان از فرانک سوئیس در کشور آلمان استفاده کرد؟
فرانک سوئیس واحد پول رسمی کشور سوئیس و منطقه لیختن‌اشتاین است و به‌عنوان ششمین ارز پر معامله در جهان شناخته می‌شود. بااین‌حال در کشور آلمان یورو بیشتر مورداستفاده قرار می‌گیرد و فرانک یک ارز شناخته شده در این کشور نیست.

 

سخن پایانی

واحد پول آلمان به طور کلی یورو است که امروزه جایگزین مارک در این کشور شده است. یورو یکی از محبوب‌ترین واحدهای پولی در قاره اروپا به شمار می‌آید که به عنوان پول رسمی بسیاری از کشورهای مختلف اروپا شناخته می‌شود. پس اگر قصد مهاجرت به آلمان را دارید یا این که علاقه‌مند به سفر به این کشور هستید بدون شک باید پول خود را به واحد پولی یورو تبدیل کنید. در صورتی که هرگونه سوالی در خصوص این موضوع یا در زمینه مهاجرت به کشور آلمان دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما از خدمات ارائه شده توسط دفتر مهاجرتی صباویزا نیز استفاده کرده و از مزایای مهم این خدمات نهایت بهره را ببرید.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 3 میانگین: 3.7]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

  1. Tajudin pighami
    18 شهریور 1402
    پاسخ

    میخواهم به آلمان سفر کنم مهاجرت کنم پناهندگی

    • سلام، وقت بخیر
      موسسه ما پناهندگی را راهی مناسب برای مهاجرت نمی داند و خدماتی نیز در این زمینه ارائه نمی دهد ولی راه های دیگری وجود دارند که بتوانید به راحتی و قانونی به کشور آلمان مهاجرت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و ارتباط با مشاوران مجموعه با شماره 58416-021 تماس بگیرید.

  2. لویزانی
    3 آذر 1402
    پاسخ

    من المان و اتحادیه اروپا را دوست دارم
    قاره سبز با فوتبال زیبا ی خودش همه را جذب می‌کنه

برای مشاوره رایگان کلیک کنید