لوگو صبا ویزا
ویزای تحصیلی استرالیا

ویزای تحصیلی استرالیا: شرایط و هزینه ها(آپدیت 2024)

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه اخذ ویزای تحصیلی در کشور استرالیا و جزئیات ثبت نام در دانشگاه‌های کشور استرالیا به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.

مشاوره رایگان فرم ارزیابی اولیه

درباره ویزای تحصیلی استرالیا

برای تحصیل در استرالیا ابتدا باید ویزای تحصیلی استرالیا دریافت کنید. هر دانشجو باید فرم درخواست ویزا را پر کند، هزینه درخواست ویزا 630 UD را بپردازد و در مصاحبه شرکت کند. قبل از درخواست ویزا، متقاضی باید تاییدیه ثبت نام (COE یا Confirmation of Enrolment) یا نامه آفر (Letter of Offer) را دریافت کند که پذیرش شما را در برنامه‌ای که در فهرست ثبت نام موسسات دوره‌های مشترک المنافع تایید می‌کند.

در بین زیر کلاس‌های مختلف ویزا، شما باید بسته به سن، نوع برنامه و مدت اقامت خود برای یک زیر کلاس خاص درخواست دهید. در بیشتر موارد، دانشجویان بین المللی که تحصیلات عالی را در استرالیا دنبال می کنند برای ویزای تحصیلی استرالیا زیر کلاس 500 (صرف نظر از رشته تحصیلی انتخاب شده) باید اقدام کنند.

برخی از نکات مهمی که هنگام درخواست برای دانشگاه استرالیا و اخذ ویزای تحصیلی باید بدانید عبارتند از:

  • می‌توانید از طریق ImmiAccount درخواست آنلاین ثبت کنید.
  • هزینه درخواست برای زیر کلاس 500 حدود 630 AUD است.
  • تمکن مالی مورد نیاز برای یک دانشجوی مجرد 62222 AUD است.

ویزای تحصیلی استرالیا (زیر کلاس 500)

ویزای تحصیلی زیر کلاس 500 در جولای 2016 اجرا شد. این ویزای دوره کامل برنامه تحصیلی دانشجو را پوشش می‌دهد و به شما امکان می‌دهد تا پنج سال در استرالیا بمانید و مطابق با تاریخ ثبت نام شما است. هزینه درخواست پایه برای ویزای استرالیا 620 AUD است. برخی از مزایای دریافت این ویزای تحصیلی شامل همراه کردن یکی از اعضای خانواده به استرالیا، شرکت در یک دوره تحصیلی واجد شرایط و درخواست آنلاین در داخل یا خارج از استرالیا برای انتخاب برنامه است.

برای دریافت ویزای تحصیلی زیر کلاس 500، دانشجویان بین المللی باید:

  • در یک برنامه تمام وقت در دانشگاه در استرالیا ثبت نام کنید.
  • OSHC (پوشش سلامت دانشجویان خارج از کشور) داشته باشید یا در یکی از گروه‌های معاف قرار بگیرید.
  • باید حداقل 6 سال سن داشته باشد
  • اگر کمتر از 18 سال سن دارید، مدرکی دال بر تمکن مالی داشته باشید.

انواع ویزای استرالیا

نوع ویزای استرالیامدت اعتبار
Student Visa (subclass 500)ویزای تحصیلی (زیر کلاس 500)تا 5 سال
Visitor Visa (subclass 600, 601, 651)ویزای بازدید کننده (زیر کلاس 600، 601، 651)برای حداکثر 3 ماه تحصیل
Working Holiday Visa (subclass 417 and 462)ویزای تعطیلات کاری (زیر کلاس 417 و 462)برای حداکثر 4 ماه تحصیل
Student Guardian Visa (subclass 590)ویزای گاردین دانشجویی (زیر کلاس 590)برای سرپرست با دانشجوی بین المللی در استرالیا و تحصیل 3 ماهه یا دوره ELICOS به مدت 20 ساعت در هفته در طول مدت ویزا اعطا می‌شود.
Temporary Graduate Visa (subclass 485)ویزای موقت فارغ التحصیلی (زیر کلاس 485)برای دانشجویانی که تحصیلات خود را در استرالیا تکمیل می کنند برای اقامت و کسب تجربه کاری به مدت 18 ماه تا 4 سال این نوع ویزا اعطا می‌شود.
Training Visa (subclass 407)ویزای آموزشی (زیر کلاس 407)برای افرادی که می خواهند به طور موقت به استرالیا بیایند تا در آموزش‌های شغلی یا توسعه حرفه‌ای شرکت کنند.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی استرالیا چیست؟

به عنوان یک دانشجوی بین المللی که مایل به تحصیل در استرالیا هستید، باید اطمینان حاصل کنید که معیارهای واجد شرایط بودن زیر را برای دریافت ویزای تحصیلی خود دارید و آن‌ها را برآورده می‌کنید:

ثبت نام در یک دوره تحصیلی ثبت و ارائه مدارک

درخواست ویزای تحصیلی استرالیا شما باید شامل مدارکی از ثبت نام باشد که اغلب به یکی از اشکال زیر موجود است:

  • CoE یا تایید ثبت نام : به دانشجویان پذیرفته شده برای دوره‌های تمام وقت ثبت شده در CRICOS (ثبت نام موسسات و دوره های مشترک المنافع برای دانشجویان خارج از کشور Commonwealth Register of Institutions and Courses for Overseas Students) ارائه می‌شود.
  • پکیج دوره‌ها و CoE : هنگام درخواست برای بیش از یک دوره، درخواست ویزای شما باید شامل تمام کدهای CoE باشد در غیر این صورت ویزای تحصیلی شما فقط مدت اقامت برای CoE مشخص شده را پوشش می‌دهد.

توجه داشته باشید که متقاضیان می‌توانند برای دو یا چند دوره درخواست دهند. به این نکته نیز توجه داشته باشید که فاصله بین شروع دو دوره نباید بیش از دو ماه باشد. البته یک استثنا در مورد دوره فاصله زمانی وجود دارد که اولین دوره در پایان سال تحصیلی به پایان برسد و دوره بعدی با شروع سال تحصیلی آینده شروع شود.

  • نامه پشتیبانی Letter of Support : در صورت پذیرش در یک دوره آموزشی تمام وقت که توسط وزیر امور خارجه و طرح‌های بورسیه بازرگانی استرالیا حمایت می‌شود، می توانید نامه پشتیبانی خود را به عنوان مدرک ثبت نام ارائه دهید.به طور مشابه، اگر از وزارت دفاع استرالیا حمایت مالی دریافت می‌کنید، می توانید برای ویزای تحصیلی با نامه پشتیبانی خود اقدام کنید.
  • مشاوره در مورد پذیرش دانشجویان تبادل متوسطه (AASES) : دانشجویانی که قصد دارند مدرک مبادله‌ای از استرالیا دریافت کنند، باید این را همراه با درخواست ارسال کنند.
  • نامه‌ای از استاد Letter from Educator: برای دانشجویان کارشناسی ارشد PG که باید در استرالیا بمانند در حالی که پایان نامه آن‌ها تمام نشده است، باید نامه‌ای از استاد خود ارسال کنند که این موضوع را تأیید کند.

GTE چیست؟

منظور از یک شرکت کننده موقت واقعی (GTE یا Genuine Temporary Entrant) باشید، چیست؟ شما باید یک اظهارنامه GTE بنویسید، البته ترجیحا به زبان انگلیسی باید ارائه گردد. اگر این نامه به زبان دیگری نوشته شده باشد، یک نسخه ترجمه شده لازم است. اظهارنامه GTE برای شناسایی دانشجویانی که مایل به درخواست ویزای دانشجویی به دلایلی غیر از تحصیل مانند گرفتن یا حفظ اقامت مداوم در استرالیا هستند، ارزیابی می‌شود. به همین دلیل داشتن یک اظهارنامه خوب و واقعی GTE از اهمیت بالایی برخوردار است.

اظهارنامه GTE باید شامل مدارک یا اطلاعات زیر باشد:

  • تحصیلات پیشین : ریز نمرات دانشگاهی، نام ارائه دهنده آموزش، مدت تحصیل، و گواهی کسب شده
  • گپ تحصیلی : هر گونه گپ در تحصیلات پیشین را باید توجیه کنید.
  • استخدام موقت: کارفرمای فعلی، آدرس شرکت، تعیین سمت شغل، مدت زمان استخدام و جزئیات تماس ارجاعات بایستی ارائه گردد.
  • روابط با کشور اصلی : قصد خود را برای بازگشت به کشور خود از طریق پیوندهای مهم خانوادگی، مالی و اجتماعی شرح دهید.
  • وضعیت اقتصادی در کشور اصلی : اظهارنامه مالیات بر درآمد یا صورت‌حساب‌های بانکی، پیشنهادهای شغلی احتمالی و اسنادی که جزئیات کسب‌وکار یا اشتغال را برای 12 ماه، قبل از ارائه درخواست نشان می‌دهند.
  • استخدام در کشور‌های جهان سوم : پیشنهادهای استخدامی بالقوه با جزئیات میزان حقوق و سایر مزایا بایستی ارائه گردد.

بیمه درمانی ویزای تحصیلی استرالیا

متقاضی ویزا به همراه خانواده خود باید OSHC (پوشش سلامت دانشجویان خارج از کشور) را داشته باشند و از آن نگهداری کنند. شما می توانید با یافتن یک ارائه دهنده بیمه تایید شده در استرالیا و پرداخت هزینه بیمه‌نامه انتخابی خود، OSHC دریافت کنید. برای هر عضوی از خانواده که پس از ورود شما به استرالیا به شما ملحق می شود، OSHC باید به اداره مهاجرت ارائه شود. این باید سلامت شما را برای تمام مدتی که می خواهید در استرالیا بمانید پوشش دهد.

حداقل پوشش برای مجردها 430 AUD در سال است.Minimum cover for singles is 430 AUD/year
حداقل پوشش برای زوج‌ها 2680 AUD در سال است.Minimum cover for couples is 2680 AUD/year
حداقل پوشش برای یک خانواده 4000 AUD در سال است.Minimum cover for a family is 4000 AUD/year

شرایط مهارت زبان انگلیسی برای اخذ ویزای تحصیلی استرالیا چیست؟

متقاضیانی که ملزم به ارائه مدرکی دال بر مهارت زبان انگلیسی هستند می توانند نمرات آزمون خاصی را که توسط دپارتمان تایید شده است را ارسال کنند. جدول زیر شامل جزئیات حداقل نمره آزمون مورد نیاز برای آزمون‌های مختلف ELP تایید شده توسط دپارتمان است.

Examحداقل امتیازحداقل امتیاز برای حداقل 10 هفته ELICOSحداقل امتیاز برای حداقل 20 هفته  ELICOS
IELTS5.554.5
TOEFL-iBT463532
CAE162154147
PTE423630
Occupational English TestB برای هر مهارت

ELICOS : دوره‌های فشرده زبان انگلیسی برای دانشجویان خارج از کشور(English Language Intensive Courses for Overseas Students) است.

تمکن مالی مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی استرالیا چقدر است؟

باید اثبات کنید که برای اقامت خود پول کافی دارید. متقاضی باید مدارک مالی ارائه دهید تا اطمینان حاصل شود که پول کافی برای اقامت در استرالیا دارید. هزینه‌های مورد نیاز بسته به مدت اقامت، برنامه انتخابی و موارد دیگر متفاوت است. متقاضی باید پول کافی برای پوشش هزینه‌های زندگی، دوره و هزینه‌های کلی سفر خود داشته باشید. اسنادی که می توانید ارائه دهید عبارتند از:

سپرده گذاری پول در یک موسسه مالی

وام یا سایر اسناد پشتیبانی مالی

بورسیه تحصیلی در استرالیا یا مدارک پشتیبانی مالی مشابه

متقاضی باید مدرکی دال بر درآمد کلی 62222 AUD در 12 ماه بلافاصله قبل از درخواست ویزا ارائه دهد.

اگر اعضای خانواده را همراه خود داشته باشد، هزینه‌هایی معادل 72592 AUD نیاز است.

برنامه‌ریزی برای هزینه‌های مورد نیاز : این هزینه‌ها شامل هزینه‌های زندگی و شهریه و هزینه تحصیلی مربوط به دوره ها می‌شود.

  • هزینه برنامه کارشناسی – 27,390 AUD تا 61,632 AUD
  • هزینه برنامه کارشناسی ارشد – 30,138 AUD تا 68,490 AUD.
  • هزینه زندگی برای یک دانشجوی مجرد – 21041 AUD در سال. در صورت همراهی شریک متقاضی 7362 AUD اضافی و برای یک کودک 3152 AUD اضافی مورد نیاز است.

توجه داشته باشید که هزینه‌های برنامه و زندگی ذکر شده در بالا به صورت تقریبی می باشد. هر متقاضی باید از بودجه دقیق مورد نیاز برای درخواست ویزا مطابق با شرایط خود اطمینان حاصل کند. برای این‌کار می توانید از تیم پشتیبانی موسسه مهاجرتی صبا ویزا کمک بخواهید.

مدارک مورد نیاز هویتی برای اخذ ویزای تحصیلی استرالیا چیست؟

اگر 16 سال یا بیشتر دارید، باید شرایط هویت (Character Requirements) را برای ویزای تحصیلی استرالیا برآورده کنید. برای برآورده کردن الزامات، هنگام درخواست باید:

  • یک اظهارنامه کامل از رفتار مجرمانه‌ای که در آن انجام داده‌اید ارائه دهید.
  • به سوالات پرسیده شده پاسخ درست بدهید.
  • ارائه اطلاعات کامل که توسط وزارت امور خارجه خواسته شده است.

وزارت امور داخله ممکن است پس از درخواست مدارک اضافی از شما بخواهد. که عبارتنداز:

  • گواهی پلیس
  • 80 مشخصات شخصی را برای ارزیابی شخصیت باید پر دهید
  • نامه قانونی هویت
  • نامه رفتار از یک کارفرما
  • گواهی سربازی

شرایط بهداشتی ویزای تحصیلی استرالیا چیست؟

برای برآوردن الزامات بهداشتی، باید از هرگونه بیماری که می‌تواند سلامت عمومی را تهدید کند، هزینه مراقبت‌های بهداشتی عمده و خدمات اجتماعی را به همراه داشته باشد، یا می‌تواند تقاضای خدمات اجتماعی یا خدمات مراقبت‌های بهداشتی را که کمبود دارند، داشته باشد.

امضا کردن بیانیه ارزش‌های استرالیا جهت اخذ ویزای تحصیلی استرالیا

این بیانیه تأیید می کند که متقاضی ویزای تحصیلی از قوانین استرالیا تبعیت می‌کند و به آنها احترام می‌گذارد. همچنین باید متن زندگی در استرالیا را مطالعه کرده باشید. در زیر جزئیات مدارک مورد نیاز هنگام درخواست ویزای تحصیلی استرالیا ذکر شده است:

  • پاسپورت/گواهی تولد
  • CoE (تأیید ثبت نام Confirmation of Enrollment) / نامه پیشنهاد (Offer Letter)
  • OSHC (پوشش سلامت خارج از کشور)/ بیمه
  • مدارک توان مالی برای 12 ماه اقامت و بلیط رفت و برگشت (حداقل 20000 دلار بدون احتساب هزینه شهریه)
  • گواهی ورود موقت واقعی (GTE).
  • نمرات آزمون زبان انگلیسی

مراحل دریافت ویزای تحصیلی استرالیا چیست؟

متقاضیان بین المللی باید حداقل 6 ماه قبل از شروع دوره برای ویزای دانشجویی استرالیا اقدام کنند. اکنون اجازه دهید فرآیند کلی مربوط به اخذ ویزای تحصیلی برای تحصیل در دانشگاه‌های استرالیا را شرح دهیم:

مرحله 1: پیش از درخواست ویزای تحصیلی استرالیا

معاینات سلامتی خود را بررسی کنید.

برای درخواست ویزا کمک بگیرید.

پاسپورت معتبر بگیرید.

مرحله 2: مدارک مورد نیاز برای ویزای تحصیلی استرالیا

  • اثبات هویت
  • CoE، نامه پذیرش و پشتیبانی
  • شواهدی مبنی بر داشتن تمکن مالی کافی برای اقامت در استرالیا
  • مدارکی دال بر دسترسی واقعی به پول ارائه گردد.
  • مدارکی مبنی بر اینکه (در صورت وجود) از پرداخت هزینه درخواست ویزا معاف هستید.
  • اسناد و مدارک OSHC
  • اسناد GTE
  • مدارک شریک در صورت معتبر بودن
  • مدارک برای افراد تحت تکفل و فرزندان (در صورت وجود)

مرحله 3: کجا باید برای ویزای تحصیلی استرالیا درخواست داد؟

درخواست آنلاین برای ویزای دانشجویی استرالیا از طریق:

یک حساب کاربری در ImmiAccount ایجاد کنید.

مدارک مورد نیاز را پیوست کنید.

هزینه‌های درخواست ویزا را بپردازید.

هزینه‌های ویزای دانشجویی استرالیا را می توان از طریق MasterCard (شامل Debit MasterCard)، VISA (شامل VISA Debit Card)، American Express، Diners Club، JCB، China Union Pay، کارت های اعتباری پیش پرداخت، PayPal و BPAY پرداخت کرد.

مرحله 4: پس از درخواست ویزای تحصیلی استرالیا چه باید کرد؟

پس از تکمیل برنامه های خود باید موارد زیر را از طریق ImmiAccount تکمیل کنید:

  • اطلاعات بیومتریک را ارائه دهید.
  • معاینات بهداشتی و معرفی نامه‌های پزشکی را دریافت کنید.
  • اطلاعات اضافی مورد نیاز را ارائه دهید.
  • قانون را رعایت کنید.

مرحله 5: چگونه از نتیجه ویزای تحصیلی استرالیا با خبر شویم؟

تصمیم در مورد درخواست ویزای تحصیلی استرالیا به صورت کتبی برای شما ارسال خواهد شد. در صورت پذیرش، نامه شامل شماره ویزای ، تاریخ انقضای ویزا و شرایط ویزای دانشجویی خواهد بود. پس از دریافت تاییدیه ثبت نام (CoE) از یک دانشگاه استرالیا، امور مالی و سایر مدارک را آماده کنید.

مرحله 6: اپلای نهایی برای ویزای تحصیلی استرالیا

برای ویزای دانشجویی استرالیا با دنبال کردن مراحل زیر اقدام کنید:

  • مدارک را ارسال کنید و 413 دلار، هزینه پایه ویزای دانشجویی را بپردازید.
  • ImmiAccount را در gov.au ایجاد کنید یا در قالب pdf برای برنامه آفلاین دانلود کنید.
  • ضمیمه مدارک فوق الذکر؛ حداکثر 60 فایل برای هر نفر تا 5 مگابایت
  • درخواست نهایی را پر کرده و ارسال کنید

زمان پردازش و رسیدگی به ویزای تحصیلی استرالیا چقدر طول می‌کشد؟

معمولاً ویزای تحصیلی استرالیا در عرض یک ماه پردازش می‌شود، اما حداکثر زمان آن 10 ماه است. با این حال چارچوب ویزای دانشجویی ساده (SSVF یا Simplified Student Visa Framework) زمان پردازش ویزا را ساده می کند. زمان پردازش ویزای دانشجویی:

برنامه75% processing90% processing
Foreign Affairs or Defence Sectorبخش امور خارجه یا دفاع45 روز76 روز
Postgraduate Research Sectorبخش تحقیقات تحصیلات تکمیلی3 ماه6 ماه
Independent ELICOS Sectorبخش مستقل  ELICOS4 ماه9 ماه
Vocational Education and Training Sectorبخش آموزش و پرورش فنی و حرفه‌ای6 ماه10 ماه
Higher Education Sectorبخش آموزش عالی44 روز6 ماه

توجه داشته باشید که برای درخواست تمدید ویزای دانشجویی در استرالیا از ImmiAccount استفاده کنید و گزینه تمدید ویزا را از یکی یک از گزینه‌های موجود انتخاب کنید.

آیا دانشجویان می‌توانند با ویزای تحصیلی استرالیا کار کنند؟

بیشتر ویزاهای تحصیلی استرالیا به دانشجویان بین المللی اجازه می‌دهد تا در حین یادگیری کار کنند. با ویزای زیر کلاس 500، دانشجویان اجازه دارند پس از شروع دوره تا 20 ساعت در هر هفته‌ کار کنند. بسته به قوانین کالج/دانشگاه خود می توانید به صورت پاره وقت در دانشگاه یا خارج از دانشگاه کار کنید.

استرالیا مکانی عالی برای کار در حین تحصیل است

حفاظت از محل کار که برای دانشجویان بین المللی ارائه می شود، همان چیزی است که برای هر استرالیایی ارائه می شود.‌  صرف نظر از شغلتان، طبق دستورالعمل‌های دولت استرالیا، حداقل نرخ دستمزد به صورت ساعتی به شما پیشنهاد می‌شود. هم موسسات آموزشی و هم از سوی سازمان‌های دولتی و خصوصی از دانشجویان بین‌المللی حمایت می شود. همچنین در صورت برنامه ریزی برای کار در تعطیلات، می توانید ساعت‌های نامحدود با ویزای دانشجویی استرالیا زیر کلاس 500 کار کنید.

شرایط اسپانسر مالی برای ویزای تحصیلی استرالیا

اسپانسر در حالت کلی به شخصی اطلاق می شود که وظیفه حمایت مالی از شما در طول مدت اقامت­تان در یک کشور دیگر را بر عهده دارد. این حمایت مالی می تواند شامل هزینه ­های زندگی و یا هزینه تحصیل شخص در کشور استرالیا باشد. 

الف: شرایط لازم برای اسپانسر شدن:

  • شخص اسپانسر بالای 18 سال سن داشته باشد.
  • منبع در آمد اسپانسر مشخص باشد و بتواند مدارک لازم برای اثبات آن را ارائه دهد.
  • موارد منع قانونی برای اسپانسر شدن شخص وجود نداشته باشد.
  • توصیه میشود اسپانسر مقیم کشور مبدا و یا نهایتا مقصد باشد. (معرفی اسپانسر از کشور سوم توصیه نمیشود.)

ب: شرایط لازم برای داشتن اسپانسر:

  • بطور کل برای افراد زیر 30 سال ارائه اسپانسر موردی ندارد.
  • در صورتی که بالای 30 سال سن دارد تحت شرایطی میتواند واجد شرایط معرفی اسپانسر شوید. (با کارشناس ویزای خود در خصوص جزییات و شرایط آن مذاکره داشته باشید.)

ج: چه کسانی میتوانند به عنوان اسپانسر معرفی شوند:

  • پدر یا مادر
  • همسر
  • برادر یا خواهر
  • پدربزرگ یا مادربزرگ

د: مدارک لازم برای معرفی اسپانسر:

  • در صورتی که اسپانسر پدر، مادر، برادر، خواهر و یا از اقوام درجه دوم شماست باید سند تعهد غیرمالی تهیه شود. (نمونه این سند ضمیمه شده است.)
  • در صورتی که شخص برای بیشتر از یک نفر اسپانسر قرار میگیرد باید سند تعهد غیرمالی به تفکیک برای هر شخص تهیه شود.
  • در صورتی که اسپانسر همسر شماست الزامی به تهیه سند تعهد غیرمالی نمی­باشد.
  • مدارک هویتی شخص اسپانسر و مدارک اثبات کننده روابط خویشاوندی
  • مدارک کاری شخص اسپانسر
  • مدارک مربوط به اجازه خروج از کشور برای افراد زیر 18 سال از سمت پدر یا مادر

لیست مدارک اسپانسر با جزییات بصورت جداگانه برای شما ارسال شده است. لطفا مطابق با آن چک لیست اقدام نمایید. و در خصوص آن با کارشناس ویزای خود صحبت داشته باشید.

نرخ پذیرش ویزای تحصیلی استرالیا چقدر است؟

نرخ پذیرش ویزای تحصیلی استرالیا برای بخش‌های مختلف تحصیلی در استرالیا عبارت است از:

  • آموزش عالی: 23.3%
  • آموزش فنی‌ و حرفه‌ای و آموزشی: 18.9%
  • بخش تحقیقات تحصیلات تکمیلی: 11.8%
  • ELICOS (دوره های فشرده زبان انگلیسی برای دانشجویان خارج از کشور): 82.8%

شانس پذیرش درخواست ویزای شما به شدت به چند عامل شامل سابقه رد ویزا، صحت اطلاعات ارائه شده، توانایی مالی، مهارت زبان، و مستندات کامل بستگی دارد. فقدان هر یک از این موارد می تواند منجر به رد ویزای دانشجویی استرالیا شود.

دلایل رد ویزای تحصیلی استرالیا چیست؟

استرالیا با آغوش باز از دانشجویان بین المللی در دانشگاه‌های خود استقبال می کند، با این حال احتمال رد ویزای دانشجویی زیاد است. برخی از دلایل رد ویزای تحصیلی استرالیا عبارتند از:

  • ارائه اسناد و مدارک نادرست یا ناقص
  • انتخاب رشته غیر مرتبط با تحصیلات آکادمیک قبلی
  • ناتوانی در حمایت از هزینه‌های تحصیل، زندگی و سایر هزینه ها در استرالیا (عدم تمکن مالی کافی)
  • ناتوانی در ارائه نمرات لازم برای اثبات مهارت زبان انگلیسی
  • مسائل مربوط به سلامت
  • ناتوانی در توضیح خود به عنوان GTE (ورودی موقت واقعی)
  • سوابق کیفری (در صورت وجود)
  • عدم احراز شرایط تحصیلی
  • قصد خروج از کشور

می توان گفت که برای دریافت ویزای تحصیلی استرالیا باید مطمئن شوید که هر دقیقه جزئیات را برای واجد شرایط بودن و شرایط مورد نظر بررسی کنید. درخواست ویزای دانشجویی خود را به عنوان یکی از مهم ترین جنبه‌های بلیط خود برای تحصیل در استرالیا در نظر بگیرید. انجام تمام پارامترها و تمرکز بر صحت مدارک، شانس شما را برای دریافت مدارک مورد انتظار افزایش می‌دهد.

انگشت نگاری ویزای تحصیلی استرالیا

پس از سابمیت اپلیکیشن ویزای تحصیلی استرالیا، بدون نوبت میتونید به مرکز VFS واقع در تهران – میدان هروی – خیابان موسوی (گلستان پنجم) – طبق پنجم هروی سنتر – مرکز جمع‌آوری اطلاعات بایومتریک استرالیا مراجعه بفرمایید. هزینه دریافت اطلاعات بیومتریک 23 یورو است. این مبلغ باید به صورت نقدی (به یورو) در مرکز انگشت نگاری پرداخت شود. پروسه بایومتریک سریع و محرمانه است. در این مرحله، تصویر چهره متقاضی با دوربین دیجیتال ثبت و اثر ده انگشت وی توسط یک اسکنر دیجیتالی اسکن می‌شود.برای انجام فرایند انگشت نگاری، همراه داشتن نامه انگشت نگاری، و اصل پاسپورت متقاضی، الزامی است.

نکته:

هزینه انگشت نگاری ممکن است که در طول سال تغییر کند. لطفا قبل از مراجعه به مرکز بایومتریک از آخرین هزینه ها توسط مشاور خود آگاه شوید.

سخن پایانی

در این مقاله با صفر تا صد و پروسه کامل دریافت ویزای تحصیلی استرالیا به خوبی آشنا شدید. تا الان متوجه شدید که صدور ویزای تحصیلی برای دانشجویان از حساسیت‌های خاصی برخوردار است. برای اینکه درخواست شما با موفقیت پذیرفته شود، بهتر است با تیم پشتیبانی موسسه مهاجرتی صبا ویزا ارتباط برقرار کنید و از خدمات متنوع این موسسه مهاجرتی بهره‌مند شوید. حتی می‌توانید با پر کردن فرم مشاوره رایگان از مشاوره‌های این موسسه مهاجرتی در زمینه تحصیل در استرالیا بهره‌مند گردید.

سوالات متداول

شرایط ویزای تحصیلی استرالیا چیست؟
شرایطی که باید هنگام برنامه ریزی برای درخواست ویزای دانشجویی استرالیا رعایت کنید عبارتند از GTE (انگیزه نامه)، شرایط مالی، مهارت زبان (IELTS-5.5)، بیمه درمانی، الزامات شخصیتی متقاضی، نامه پذیرش و مدرک هویت (پاسپورت) است.
با ویزای دانشجویی چه مدت می توانم در استرالیا تحصیل کنم؟
با ویزای دانشجویی می توانید تا 5 سال در استرالیا بمانید. با این حال، شما مجاز به ماندن هستید تا زمانی که دوره شما کامل شود.
هزینه ویزای تحصیلی استرالیا چقدر است؟
شما هزینه‌ای معادل 620 AUD به عنوان هزینه درخواست ویزای دانشجویی استرالیا پرداخت خواهید کرد. علاوه بر هزینه‌های درخواست، شما باید OSHC (پوشش سلامت دانشجویان خارج از کشور) و مدرک مالی را ترتیب دهید تا حداقل سال اول تحصیل خود را تامین مالی کنید و در استرالیا بمانید.
آیا می توانم پس از رد شدن مجدد برای ویزای تحصیلی استرالیا اقدام کنم؟
اگر قصد دارید دوباره برای ویزای دانشجویی خود درخواست دهید، مطمئن شوید که روی نکاتی که توسط افسر مهاجرت توضیح داده شده و منجر به رد ویزای دانشجویی شما می شود، تمرکز بیشتری می‌کنید.
برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 3 میانگین: 4]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید