لوگو صبا ویزا
اقامت از طریق کار در امارات

ویزای کار در امارات

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه ویزای کار در امارات به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.

مشاوره رایگان
فهرست عناوین

شرایطی مساعد برای مهاجرت ایرانیان

از سال 2013، امارات متحده عربی با 7.8 میلیون مهاجر (از کل 9.2 میلیون نفر جمعیت) به عنوان پنجمین کشور بزرگ مهاجرپذیر در جهان شناخته شده است. مهاجران، به ویژه کارگران مهاجر، اکثریت قریب به اتفاق (تقریباً 80٪) جمعیت مقیم امارات و 90٪ نیروی کار این کشور عربی را تشکیل می‌دهند. در واقع اقتصاد رو به رشد منطقه شورای همکاری خلیج فارس باعث شده تا تقاضا برای اقامت از طریق کار در امارات بیش از گذشته شود و یکی از محبوب‌ترین مقصد مهاجران موقت، برای کار در سراسر جهان به شمار بیاید. این شرایط به ویژه برای ایرانیان با توجه به نزدیکی فرهنگی و جغرافیایی با این کشور، بسیار جذاب است.

این کشور در زمینه‌های مختلف نیازمند نیروی کار است و جمعیت زیادی از نیروی کار ساده و حرفه‌ای آن را هم مهاجران تشکیل می‌دهند. همچنین باید گفت که تقاضا از سوی نیروی کار ایرانی نیز برای مهاجرت به این کشور رو به افزایش است. به همین دلیل در ادامه مطلب شرایط و مزایای مهاجرت به این کشور حاشیه خلیج فارس را بررسی کرده‌ایم.

مهاجرت کاری به امارات

امارات متحده عربی بزرگترین بازار مصرفی در خاورمیانه را دارد و یکی از بزرگترین اقتصادهای عربی است. امارات از لحاظ رشد اقتصادی در میان کشورهای منطقه پس از عربستان سعودی با کمی اختلاف، در جایگاه دوم قرار گرفته است. منابع طبیعی به ویژه نفت، این کشور عربی را به یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان با درآمد بالا تبدیل کرده است. در واقع اقتصاد این کشور با ذخایر نفت و گاز که از بزرگترین منابع در سراسر جهان هستند، پشتیبانی می‌شود.

سرانه بالای افرادی که به دنبال اقامت از طریق کار در امارات هستند، همراه با منابع طبیعی، به اقتصاد امارات متحده عربی کمک کرده تا بزرگترین بازار مصرف در خاورمیانه باشد.  اماراتی‌ها از طریق برنامه Emiratisation که شرکت‌ها را به موجب قانون مجبور می‌کند، برای کار تعداد محدودی کارگر مهاجر را هم استخدام کنند، مقصد مناسبی برای کار و به موجب آن دریافت اقامت تبدیل شده است.

در عین حال، به دلیل مزایای رفاهی دولت امارات متحده عربی، بسیاری از اماراتی‌ها تمایلی به شغل‌های کم درآمد به ویژه مشاغل بخش خصوصی ندارند و کارفرمایان بخش خصوصی تمایل بیشتری به استخدام کارگران موقت خارجی دارند.

میزان حقوق برای مهاجران در امارات

یکی از نکات مهمی که قبل از اقدام برای دریافت اقامت از طریق کار در امارات و دریافت ویزای کاری باید به آن توجه داشته باشید، میزان حقوق دریافتی قشرهای مختلف در این کشور است. زیرا امارات در عین حال که کشوری مرفه و ثبات اقتصادی است، کشوری گران برای زندگی به شمار می‌رود و فردی که برای این کار اقدام می‌کند، باید بداند که از پس هزینه‌های زندگی در این کشور برمی‌آید یا نه؟

این کشور محدودیت قانونی خاصی برای سقف پرداختی به کارگران مهاجر قائل نشده است و دست کارفرماها برای پرداخت حقوق باز است. البته این کشور طبق قانون کار خود از سال  2013 حداقل دستمزدی را برای گروه‌های مختلف در نظر گرفته است که شامل سه گروه زیر می‌شود:

  1. فارغ التحصیلان دانشگاه: حداقل پرداختی برای این گروه در ماه نباید کمتر از 12000 درهم در ماه باشد.
  2. متخصصان ماهر: حداقل حقوق ماهانه در نظر گرفته شده برای این دسته از نیروی کار در ماه 7000 درهم است.
  3. کارگران ماهر: حداقل حقوق پرداختی به صورت ماهانه برای این گروه از نیروهای کار نباید کمتر از 5000 درهم در ماه باشد. البته این دسته از نیروی کار برای دریافت این میزان حقوق باید حداقل مدرک دبیرستان داشته باشند.

ویزای کار در امارات؛ شرایط و مزایای مهاجرت کاری به امارات

اقامت از طریق کار در امارات و مجوزهای لازم

امارات دارای یک سیستم حمایت مالی صدور مجوز کار و ویزای کاری، برای اتباع بیگانه خارجی است که تمایل به مهاجرت کاری به این کشور دارند. اغلب ویزاهای کاری توسط موسسات و شرکت‌های نیازمند نیروی کار حمایت مالی می‌شود. شخصی که قصد دارد برای کار یا اقامت از طریق کار در امارات وارد این کشور شود، ابتدا باید مجوز کار را از این کشور تهیه کند.

 وزارت منابع انسانی اجازه کار به متقاضیان را می‌دهد تا برای کار وارد امارات متحده عربی شوند و این مجوز از تاریخ صدور به مدت دو ماه اعتبار دارد. پس از ورود کارمند یا کارگر به امارات متحده عربی، خود شرکت یا موسسه حامی مالی برای تکمیل آزمایشات پزشکی، اخذ کارت شناسایی امارات، کارت کار و مهر اجازه اقامت، اقدام خواهد کرد. اجازه اقامت کاری در گذرنامه کارمند، نشان دهنده این است که مجوز حضور قانونی وی برای کار در کشور توسط شرکتی که در آن استخدام شده، تأمین می‌شود. پس از این روند، کارمند می‌تواند اعضای خانواده خود را حمایت مالی کرده و برای آنها اجازه اقامت از طریق کار در امارات را بدست بیاورد. مطابق ماده 1 مصوبه وزارت نیروی انسانی شماره 766 سال 2015، کارمندی که به دلیل انقضاء قرارداد کارش از کار خاتمه یافته است، در صورت تمایل به پیوستن به شغل جدید، می‌تواند اجازه کار جدید دریافت کند.

فرد متقاضی ممکن است با دریافت ویزای جستجوی کار 6 ماهه در امارات متحده عربی  مهلتی دوباره برای یافتن کار جدید پیدا کند. همچنین اگر مشخص شود که کارفرما در انجام تعهدات قانونی و قراردادی کوتاهی کرده، مجوز برای اقامت و یافتن کار جدید نیز صادر می‌شود.

روش‌های اخذ اقامت از طریق کار در امارات

برای مهاجرت کاری در کشور امارات می‌تواند از طریق سایت‌هایی مانند Getthat.com اقدام کنید. در واقع برای یافتن شغل در امارات متحده عربی سه روش کلی وجود دارد:

  • شما می‌توانید از خارج کشور برای استخدام اقدام کرده و بعد مهاجرت کنید.
  • شما با ویزای بازدید / توریست به امارات آمده و شغل پیدا کنید.
  • یا در حال حاضر شغلی دارید و به شرکتی در این کشور نقل مکان کنید.

نگران نباشید، دریافت اجازه اقامت از طریق کار در امارات چندان پیچیده نیست. برای درک بهتر روند باید بدانید که این فرایند با آنچه “مجوز کار” از وزارت منابع انسانی و امارات(MoHRE)  نامیده می‌شود آغاز خواهد شد. شرکت / سازمانی که شما را استخدام کرده است باید ابتدا این مجوز را برای شما به ارمغان بیاورد  و سپس آن را به ویزای اقامت تبدیل می‌کند. البته باید گفت که در بسیاری موارد اجازه اقامت به صورت موقت بوده و قوانین برای اخذ تابعیت و اقامت دائم در این کشور کمی سختگیرانه است. برای پیدا کردن شغل مناسب در این کشور بهتر است روش‌ها و راه‌های زیر را امتحان کنید:

ویزای مناسب بگیرید

 اگر قصد اقامت در این کشور را دارید، به ویزای کار احتیاج دارید. خبر خوب این است که اگر در یک شرکت اماراتی استخدام شده باشید، به دست آوردن ویزای کار و یا همان اجازه اقامت از طریق کار در امارات بسیار آسان است.

برای جستجوی کار مناسب می‌توانید از طریق ویزای بازدیدکننده یا توریستی وارد امارات شوید و پس از یافتن شغل، وضعیت ویزای خود را به ویزای کاری انتقال دهید. بیشتر بازدیدکنندگان از این کشور نیازی به دریافت ویزا قبل از موعد ندارند. در بدو ورود به آن کشور یکی برای شما صادر می‌شود. متقاضیان کار از کشورهای زیر مجاز به اقامت در امارات متحده عربی 90 روز پس از ورود یا درخواست ویزای کار هستند:

اتریش، بلژیک، بلغارستان، کرواسی، جمهوری چک، قبرس، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، هلند، مجارستان، ایسلند، ایتالیا، لتونی، لیختن اشتاین، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، نروژ، لهستان، کشور پرتغال، رومانی، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا، سوئد و سوئیس.

در مجموع ویزاهای توریستی روش خوبی برای ورود به کشور امارت، جستجوی شغل و پس از آن اقامت از طریق کار در امارات است. اما بسیار مهم است که یا ویزای کار بگیرید، به شرطی که کار پیدا کنید یا با پایان تاریخ انقضای ویزا، کشور را ترک کنید. اگر به طور غیرمجاز با ویزای توریستی در این کشور بمانید زندان یا جریمه سنگین برای این کار پیش‌بینی شده است.

بازار کار مناسب خود را بشناسید

در حالی که اقتصاد امارات از ثبات و سلامت بالایی برخوردار است، اما همه بازارهای کار آماده پذیرش مهاجر برای اقامت از طریق کار در امارات نیستند. برخی از بازارهای کاری که افراد جویای کار ممکن است موفق به پیدا کردن فرصت شغلی در آن شوند عبارتند از: دارایی، مالیه، سرمایه گذاری، بازاریابی، نیروی تدارکات، آی‌تی، مخابرات، جهانگردی.

بسیاری از بخشهای فوق عملکرد بسیار خوبی دارند به طوری که انتظار می‌رود که حقوق در این زمینه‌ها، همچنان افزایش یابد. همچنین گزارش LinkedIn MENA Recruiting Trends 2017 جزئیات بیشتری را در این مورد ذکر می‌کند، خاطرنشان می‌کند که افراد جویای کار که می‌خواهند در این بخش‌ها نقش‌های زیر را به عهده بگیرند، بیشترین شانس را برای یافتن شغل و اقامت از طریق کار در امارات دارند: حراجی، انواع مهندسی، توسعه تجاری و بازاریابی.

 شرکت‌های بزرگ را بررسی کنید

برخی از شرکت‌ها هستند که به دلیل استخدام دقیق و جایگاه عالی خود به عنوان هدفی عالی برای استخدام و اقامت از طریق کار در امارات و به ویژه دبی شناخته شده‌اند. 10 کسب و کار و شرکت برتر در این کشور شامل شبکه‌های خرده فروشی مانندTHE One ، Splash ، Estee Lauder و Hilti Emirates، غول رسانه‌ای Omnicom، شرکت تخصصی مانند IT EMC² ، Hilton Worldwide، شرکت‌های خدمات حرفه‌ای مانند Weber Shandwick و FedEx است.

ویزای کار در امارات؛ شرایط و مزایای مهاجرت کاری به امارات

روی رزومه خود کار کنید

فراموش نکنید که مهمترین ابزار برای جستجوی شغل و دریافت اجازه اقامت شما رزومه خواهد بود. بازار کار و تقاضا برای اقامت از طریق کار در امارات بسیار رقابتی است و به طور متوسط ​​یک کارفرما فقط شش ثانیه وقت صرف بررسی رزومه شما می‌کند. از آنجایی که بسیاری از کارفرماها من ترجیح می‌دهند، متقاضیان در رزومه، خود را به روشی منحصر به فردتر معرفی كنند، لازم است تا یک رزومه قوی شامل سوابق، تحصیلات، تخصص‌ها  و مزایایی که استحدام شما برای یک شرکت اماراتی به ارمغان می‌آورد را تنظیم کنید.

یافتن شغل مناسب از طریق موسسات کاریابی در امارات

برای اقامت از طریق کار در امارات می‌توانید از طریق جستجوی فرصت‌های شغلی که در موسسات کاریابی این کشور درج می‌شود، اقدام کنید. فرقی ندارد یک کار ساده باشید، یک فرد متخصص و حرفه‌ای، پزشک یا حتی یک دانشجوی که به تازگی فارغ التحصیل شده‌اید، در سایت‌های موسسات کاریابی این کشور فرصت‌های شغل متعدد و متنوعی با توجه به مهارت و دانش شما وجود دارد.

خوشبختانه سایت‌های کاریابی امارات امکان آپلود کردن مدارک تحصیلی و رزومه کاری شما را دارند تا علاوه بر انتخاب فرصت شغلی مناسب، کارفرماهای اماراتی هم بتوانند با توجه به نیاز خود شما را راحت‌تر و سریع‌تر بیابند. برخی از معروف ترین موسسات کاریابی این کشور برای اقدام جهت یافتن فرصتی شغلی مناسب و اقامت از طریق کار در امارات عبارتند از:

Accel Human Resource Consulting، Adecco Middle East، Education 1st Recruitment، BAC Middle East، Gulf Education، Black & Grey HR، Dulsco، Be Discovered، Dragon Recruiting، Future Tense، Michael Page Dubai و …

مدارک لازم برای دریافت ویزا و اقامت از طریق کار در امارات

اگر به دنبال کار در این کشور هستید و دعوتنامه‌ای از کارفرمای اماراتی دریافت کرده‌اید، گام بعدی برای دریافت ویزا ارائه مدارک زیر است:

  • ارائه پاسپورتی دارای اعتبار بین 3 تا 6 ماه و به همراه داشتن تعداد کافی از کپی آن
  • ارائه شش قطعه عکس پاسپورتی
  • ارائه سند ازدواج برای همراه در صورت لزوم
  • ارائه شناسنامه متقاضی و همراهان وی و کپی آن
  • ارائه کپی از گذرنامه حامی مالی و قرارداد کاری یا دعوتنامه
  • ارائه بیمه سفری

از آنجایی که برخی بررسی‌های دوره‌ای برای دیپورت کارگران غیرقانونی در این کشور به عمل می‌آید، چنانچه کارهای شما برای اقامت از طریق کار در امارات انجام شد و به این کشور سفر کردید، باید در زمان اقامت کلیه مدارک هویتی و شناسایی چون گذرنامه، ویزای ورود و اقامت و کارت ملی را به همراه داشته باشد.

سخن پایانی

کشور امارات با توجه به میزان دستمزد، تعداد زیادی مهاجرین کاری و وضعیت اقتصادی مناسب که در خلال بحث به آن اشاره شد، مقصد بسیاری از ایرانیان برای مهاجرت است. دریافت ویزای کاری و اجازه اقامت از طریق کار در امارات گرچه روند پیچیده‌ای ندارد اما عدم آگاهی از قوانین ممکن است باعث بازگرداندن فرد به کشور مبدأ شود. به همین خاطر توصیه می‌شود از خدمات موسسات مهاجرتی معتبر برای تسهیل و پیگیری درست این روند استفاده شود.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 10 میانگین: 3.5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

  1. حسن بهمنی
    14 آبان 1401
    پاسخ

    با سلام و احترام
    بهمنی هستم. کارمند اداره کل بنادر و‌دریانوردی استان هرمزگان. میخواستم از نحوه اخذ ویزای تحصیلی-کاری- ملکی امارات متحده عربی اطلاع کسب بکنم.

    • تحریریه صباویزا
      10 شهریور 1402
      پاسخ

      سلام، وقت بخیر
      لطفا جهت ارتباط با مشاوران مجموعه با شماره 58416-021 تماس بگیرید.

  2. حسام روشنی
    27 اسفند 1401
    پاسخ

    سلام قصد اقامت دردبی دارم خودم ۴۳ ساله شغل ازاد خانمم ۳۹ ساله فرهنگی شانزده سال سابقه یک پسر نه ساله داریم راهنمایی بفرمایید

    • تحریریه صباویزا
      7 شهریور 1402
      پاسخ

      سلام، وقت بخیر
      لطفا جهت ارتباط با مشاوران مجموعه با شماره 58416-021 تماس بگیرید.

  3. سید محمد موسوی مرام
    3 فروردین 1402
    پاسخ

    سلام و شب بخیر خدمت مدیران محترم … خیلی عالی هست %%% فقط یک سوآل داشتم اونم اینکه حقوق ماهیانه که یاداشت شده در سال 2013 اعلان شده بی‌زحمت در این تاریخ که 2023 میلادی هست به مبلغ چند محاسبه می‌شود ؟؟؟ منتظر جواب شما هستم %%% با تشکر و سپاس فراوان

    • تحریریه صباویزا
      10 شهریور 1402
      پاسخ

      سلام، وقت بخیر
      لطفا جهت ارتباط با مشاوران مجموعه با شماره 58416-021 تماس بگیرید.

  4. امیر عبیری
    22 فروردین 1402
    پاسخ

    با سلام
    راجع به مهاجرت به دبی از طریق پیدا کردن کار در حوزه طراحی سیستم یا تحلیل داده در حوزه نرم افزار میخواستم کسب اطلاع کنم

    • تحریریه صباویزا
      28 مرداد 1402
      پاسخ

      سلام، وقت بخیر
      لطفا شماره تماس خود را برای ما ارسال بفرمایید تا مشاوران مجموعه با شما تماس بگیرند یا از طریق شماره 58416-021 با ما در ارتباط باشید.

  5. محمد مهرافروز
    2 اردیبهشت 1402
    پاسخ

    من مدرک مربیگری ورزش ومدرک ماساژ فدراسیون پزشکی ورزشی ومدرک ماساز فنی حرفه ای دارم آیا امکان وشرایط کار در دبی را دارم یا نه

    • تحریریه صباویزا
      29 مرداد 1402
      پاسخ

      سلام، وقت بخیر
      لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و ارتباط با مشاوران مجموعه با شماره 58416-021 تماس بگیرید.

  6. مهدی محمودی
    13 تیر 1402
    پاسخ

    برای کارهای معمولی در امارات مثل کار در هتل و یا در فروشگاه ها اطلاعات می خواستم.
    مجرد دیپلمه ۳۹ ساله زبان انگلیسی متوسط

    • تحریریه صباویزا
      7 شهریور 1402
      پاسخ

      سلام، وقت بخیر
      لطفا جهت ارتباط با مشاوران مجموعه با شماره 58416-021 تماس بگیرید.

  7. نعمت اله پاشائی
    3 مرداد 1402
    پاسخ

    ممنون ازشما
    بنده ۵۱ سالمه از طریق کاری میخوام به امارات مهاجرت کنم مشاور آموزشی هستم امکانش هست؟یاخیر؟

    • تحریریه صباویزا
      28 مرداد 1402
      پاسخ

      سلام، وقت بخیر
      لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و ارتباط با مشاوران مجموعه با شماره 58416-021 تماس بگیرید.

  8. حبیب الله بهادر
    11 مرداد 1402
    پاسخ

    من اهل افغانستان هستم و می‌خواهم از کشور ایران به امارات جهت کار مهاجرت کنم و راهِ که کمترین هزینه را دارد کدام راه است؟ ممنون

    • تحریریه صباویزا
      28 مرداد 1402
      پاسخ

      سلام، وقت بخیر
      لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و ارتباط با مشاوران مجموعه با شماره 58416-021 تماس بگیرید.

      • Alizaei
        1 شهریور 1402
        پاسخ

        با سلام بنده راننده لودر هستم با ۵ سال سابقه کار لطفا میشه راهنمایی کنید از طریق چه سایتی میشه از ایران دنبال کار در امارات باشم لطفا راهنمایی کنید

        • تحریریه صباویزا
          2 شهریور 1402
          پاسخ

          سلام، وقت بخیر
          لطفا جهت ارتباط با مشاوران مجموعه با شماره 58416-021 تماس بگیرید.

  9. Khalmohammad qanit
    31 شهریور 1402
    پاسخ

    سلام من میخواهم کار همرای شرکت مدت یک سال بدون حقوق فقط بروم در امارات ، پاسپورت و اسناد دارم

    • تحریریه صباویزا
      4 مهر 1402
      پاسخ

      سلام، وقت بخیر
      لطفا جهت ارتباط با مشاوران مجموعه با شماره 58416-021 تماس بگیرید.

برای مشاوره رایگان کلیک کنید