لوگو صبا ویزا
آزمون های ورودی دانشگاه های آلمان

آزمون های ورودی دانشگاه های آلمان

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه آزمون های ورودی دانشگاه های آلمان به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.

مشاوره رایگان فرم ارزیابی تحصیلی

تحصیل در آلمان می‌تواند یکی از مهم‌ترین آرزوهای تمامی دانشجویان در دنیا باشد. دانشگاه‌های کشور آلمان دارای سطح علمی بسیار بالایی هستند و همین مسئله نیز باعث می‌شود تا تحصیل در آنها به یک تجربه جدید و جذاب برای شما تبدیل شود. برای این که بتوانید در دانشگاه‌های این کشور مشغول به تحصیل شوید در اولین قدم باید در آزمون‌های ورودی دانشگاه‌های آلمان شرکت کنید. این آزمون‌ها دارای انواع مختلفی هستند که هریک از آنها دارای ویژگی‌های مخصوص به خود هستند و شما برای این که بتوانید نمره لازم را در آنها دریافت کنید نیز باید اقدامات خاصی را انجام دهید. فراموش نکنید که در بیشتر مواقع شما برای این که بتوانید در دانشگاه‌های این کشور حضور پیدا کنید حتما باید در این آزمون‌ها شرکت کنید. فراموش نکنید که تحصیل در آلمان نیازمند شرایط مهم دیگری نیز هست؛ ولی یکی از مهم‌ترین این شرایط شرکت کردن در آزمون‌های آن است.

ما در ادامه این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درباره آزمون های ورودی دانشگاه های آلمان صحبت کرده و اطلاعات جامع و کاملی را برای شرکت کردن در این دوره‌ها و آزمون‌ها در اختیار شما قرار دهیم. پس اگر شما هم علاقه‌مند به دریافت ویزای تحصیلی آلمان هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما ادامه این مطلب را با دقت مطالعه کنید.

انواع مختلف آزمون های ورودی دانشگاه های آلمان

انواع مختلف آزمون‌های ورودی دانشگاه‌های آلمان

پیش از آنکه بخواهیم درباره آزمون های ورودی دانشگاه های آلمان صحبت کرده و اطلاعات جزئی‌تری را درباره این آزمون‌ها در اختیار شما قرار دهیم اجازه دهید تا کمی بیشتر درباره انواع این آزمون‌ها صحبت کنیم. اگر بخواهیم یک دسته‌بندی کلی را درباره این آزمون‌ها در اختیار شما قرار دهیم می‌توان گفت که این آزمون‌ها به دودسته آزمون‌های زبان و آزمون‌های استعدادیابی اشاره کرد. آزمون‌های زبان که همان‌طور که از نامشان پیداست آزمون‌هایی هستند که برای بررسی سطح زبان شما برگزار می‌شوند و شما با شرکت در آنها می‌توانید اثبات کنید که مهارت‌های زبانی لازم را برای زندگی در کشور آلمان و تحصیل در دانشگاه‌های این کشور دارید. دقت داشته باشید که آزمون‌های زبان در این کشور هم به زبان آلمانی و هم به زبان انگلیسی برگزار می‌شوند.

یک مزیت بسیار مهم دانشگاه های برتر آلمان این است که اکثر این دانشگاه‌ها هم امکان تحصیل به زبان انگلیسی و هم امکان تحصیل به زبان آلمانی را برای شما فراهم می‌کنند. همین مسئله نیز باعث می‌شود تا شما محدودیت چندانی برای دریافت مدرک زبان و شرکت در آزمون‌های زبان خود نداشته باشید. آزمون‌های استعداد تحصیلی نیز آزمون‌هایی هستند که به‌منظور بررسی میزان استعداد شما در رشته‌ای که قصد ادامه تحصیل در آن را دارید برگزار می‌شوند. این آزمون‌ها نیز دارای شرایط خاص خود هستند؛ ولی نباید فراموش کنید که بیشتر بررسی توانمندی‌های علمی شما از طریق مصاحبه‌های برگزار شده انجام خواهد شد.

آزمون‌های زبان آلمانی در کشور آلمان

همان‌طور که اشاره کردیم آزمون‌های زبان در این کشور هم به زبان آلمانی و هم به زبان انگلیسی برگزار می‌شوند. آزمون‌های زبان آلمانی در کشور آلمان خود به دو دسته تقسیم‌بندی می‌شوند که این دو دسته به ترتیب آزمون زبان TestDaf و DSH است. آزمون TestDaF و DSH به این منظور برگزار می‌شود که شما بتوانید مهارت زبان آلمانی خود را ثابت کرده و با دریافت مدرک موردنیاز بتوانید ویزای تحصیلی کشور آلمان را بگیرید. این دو آزمون از جمله مهم‌ترین آزمون های ورودی دانشگاه های آلمان به شمار می‌آیند که شرکت کردن در آنها تقریبا برای تمامی دانشجویان لازم است به جز دانشجویانی که قصد دارند به زبان انگلیسی در کشور آلمان مشغول به تحصیل شوند. آزمون TestDaf مهم‌ترین آزمون‌  زبان در کشور آلمان به شمار می‌آید که معتبرترین مدرک را به شما ارائه می‌دهد. شما با دریافت این مدرک کاملا آماده خواهید بود که وارد کشور آلمان شده و در این کشور زندگی کنید.

آزمون testDaf در سه سطح مختلف برگزار می‌شود که هرچه سطح شما بالاتر باشد نشان دهنده این است که مهارت‌های زبان آلمانی شما نیز بیشتر هستند. آزمون دیگری که برای اثبات مهارت زبان آلمانی وجود دارد آزمون DSH است که جز آزمون‌های بسیار معتبر در کشور آلمان به شمار می‌آید. دقت داشته باشید که این آزمون تنها در کشور آلمان برگزار می‌شود. نکته بسیار مهمی که درباره این آزمون وجود دارد این است که اگر شما هم قصد دارید که در رشته‌های پزشکی، حقوق، دندانپزشکی و رشته‌های این چنینی ادامه تحصیل دهید حتما باید در این آزمون شرکت کنید و باید بدانید که این آزمون جز مهم‌ترین آزمون های ورودی دانشگاه های آلمان در این رشته‌ها به شمار می‌آید. نکته مهم دیگری که باید به آن دقت کنید این است که این آزمون را حتما باید در دانشگاهی که متقاضی ادامه تحصیل در آن هستید بگذرانید.

آزمون‌های زبان انگلیسی در کشور آلمان

یکی دیگر از آزمون‌های زبانی که در حال حاضر در کشور آلمان برگزار می‌شود و شما با شرکت در آنها مجوزهای لازم را برای تحصیل درکشور آلمان به دست می‌آورید آزمون‌های زبان انگلیسی هستند. آزمون آیلتس و آزمون تافل از جمله این آزمون‌ها به شمار می‌آیند که با شرکت در آنها این اجازه به شما داده می‌شود که بتوانید مدرک زبان انگلیسی خود را دریافت کنید. دقت داشته باشید که این آزمون‌ها معمولا در هر کشوری برگزار می‌شوند و شما محدودیت خاصی برای شرکت در آنها نخواهید داشت. آزمون آیلتس معتبرترین آزمونی است که در این زمینه برگزار می‌شود و هرساله دانشجویان زیادی از طریق آن مدرک آزمون زبان خود را دریافت می‌کنند. این آزمون از چهار بخش شنیداری، گفتاری، نوشتاری و درک مطلب تشکیل شده است که باید نمرات لازم را در هر بخش دریافت کنید.

آزمون تافل نیز آزمون بسیار معتبر دیگری است که امروزه برای کارشناسی در آلمان یا تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد می‌توانید در این آزمون شرکت کرده و مدرک آن را دریافت کنید. دقت داشته باشید که هر دو این آزمون‌ها دارای دو سال اعتبار هستند و پس از آن شما باید مجددا اقدام به شرکت در آزمون کرده و مدرک خود را تمدید کنید.

آزمون های کالج در کشور آلمان

آزمون‌های کالج در کشور آلمان

از دیگر آزمون های ورودی دانشگاه های آلمان می‌توان به آزمون‌های مربوط به کالج‌های Studienkolleg اشاره کرد. زمانی که یک دانشجو قصد دارد تا در مقطع کارشناسی در کشور آلمان مشغول به ادامه تحصیل شود باید به این نکته مهم دقت داشته باشد که حتما در دوره‌های چند ماهه‌ای که توسط کالج‌های Studienkolleg برگزار می‌شود شرکت کند. این کالج‌ها در واقع دانشجو را آماده ورود به دانشگاه‌های کشور آلمان می‌کنند و شرایط خوبی را برای او به وجود می‌آورند. با این حال نباید فراموش کنید که ورود به این کالج‌ها نیز دارای شرایط مخصوص به خود است که حتما باید این شرایط را داشته باشید تا بتوانید وارد این کالج‌ها شوید.

پس از این‌که دوره کالج شما به اتمام می‌رسد زمان آن خواهد رسید که در آزمون FSP شرکت کنید. این آزمون از دیگر آزمون‌های بسیار جذابی است که برای ورود به دانشگاه‌های کشور آلمان برگزار می‌شود و شما می‌توانید با شرکت در آن مجوزهای موردنیاز برای مهاجرت به کشور آلمان از طریق تحصیل در دانشگاه‌های این کشور را به دست بیاورید. دقت داشته باشید که این آزمون در واقع یک آزمون ارزیابی در خصوص مطالبی است که در کالج به شما آموزش داده شده است. معمولا سطح سختی این آزمون‌ها بر اساس معیارها و پارامترهای مختلفی خواهد بود. یک نکته بسیار مهم دیگر که باید به آن دقت و توجه داشته باشید این است که برای شرکت در این آزمون‌ها شما باید حتما آمادگی علمی لازم را داشته باشید. این آزمون‌ها برای رشته‌ها و حوزه‌های مختلفی برگزار می‌شوند و از این نظر محدودیت زیادی برای شما وجود نخواهد داشت. تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که حتما مطالبی که در کالج به شما آموزش داده شده است را به طور مرتب مرور کنید.

آزمون استعداد تحصیلی TestAS

زمانی که دانشجویان علاقه‌مند به مهاجرت به کشور آلمان از طریق تحصیل در دانشگاه‌های این کشور می‌شوند معمولا مسائل مختلفی برای آنها به وجود می‌آید که یکی از مهم‌ترین این مسائل مربوط به هزینه‌های تحصیل در دانشگاه‌های کشور آلمان است. به این منظور دانشجویان می‌توانند از بورسیه های تحصیلی آلمان استفاده کنند که دقیقا به همین منظور طراحی شده است. برای این‌که بتوانید این بورسیه‌های تحصیلی را دریافت کنید شما باید ثابت کنید که توانمندی‌های علمی لازم را برای دریافت این بورسیه تحصیلی دارید. برای اثبات این توانمندی‌ها نیز می‌توانید در آزمون‌های استعداد تحصیلی که در حال حاضر در کشور آلمان برگزار می‌شوند شرکت کنید. شرکت در این آزمون‌ها به شما کمک می‌کند تا بتوانید به بهترین شکل ممکن بورسیه تحصیلی خود را دریافت کنید.

یکی از بهترین آزمون‌هایی که در این زمینه وجود دارد و می‌توان آن را در لیست مهم‌ترین آزمون های ورودی دانشگاه های آلمان قرارداد آزمون TestAS است. این آزمون در حال حاضر به دو زبان آلمانی و انگلیسی برگزار می‌شود که با استفاده از آن می‌توانید به میزان زیادی شانس خود را برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های این کشور افزایش دهید. این آزمون یک آزمون بسیار معتبر است که در حال حاضر توسط بسیاری از موسسات آموزش عالی در کشور آلمان برگزار شده و معمولا دانشجویان زیادی نیز از سراسر دنیا در آن شرکت می‌کنند. پس اگر شما هم علاقه‌مند هستید تا بتوانید مهارت‌های خود را در زمینه‌های علمی مختلف به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور آلمان ثابت کنید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما در این آزمون‌ها نیز شرکت کنید. از طرف دیگر برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر در خصوص این آزمون‌ها شما می‌توانید از خدمات مشاوره ارائه شده توسط موسسه مهاجرتی صبا ویزا نیز استفاده کرده و از مزایای خدمات این موسسه مهاجرتی نهایت بهره را ببرید.

آزمون استعداد تحصیلی TMS

برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در آلمان یا حتی مقطع کارشناسی و سایر مقاطع شما می‌توانید در آزمون‌های استعداد تحصیلی دیگر نیز شرکت کنید. یکی از مهم‌ترین این آزمون‌های استعداد تحصیلی TMS است که جز محبوب‌ترین‌ها در این زمینه نیز به شمار می‌آید. اولین نکته‌ای که باید درباره این آزمون بدانید این است که این آزمون یک آزمون کاملا خاص و منحصر به فرد است که از زیر آزمون‌‌های مختلفی تشکیل شده و همین مسئله نیز باعث می‌شود تا استعداد تحصیلی شما به طور دقیق با استفاده از آن مشخص شود. معمولا نمراتی که دانشجویان در این آزمون دریافت می‌‌کنند بین 70 تا 130 متغیر است و هرچه نمره شما در این آزمون بیشتر باشد از شانس بیشتری برای اخذ پذیرش در دانشگاه‌های کشور آلمان برخوردار خواهید بود.

نکته بسیار مهمی که باید به آن دقت داشته باشید این است که این آزمون جز مهم‌ترین آزمون های ورودی دانشگاه های آلمان است که تقریبا بیشتر دانشگاه‌ها توجه و اهمیت زیادی به نمره شما در این آزمون می‌دهند. میانگین نمره‌ای که شرکت‌کنندگان می‌توانند در این آزمون دریافت کنند معمولا 100 است. پس اگر نمره شما بالاتر از 100 باشد شما از شانس بیشتری برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های این کشور برخوردار خواهید بود و درصورتی‌که نمره‌ای زیر 100 دریافت کنید نیز به این معناست که شما از حالت میانگین نمره کمتری را گرفته‌اید.

آزمون ورودی دانشگاه های آلمان

نکات مهم پایانی در خصوص آزمون های ورودی دانشگاه های آلمان

شرکت در آزمون های ورودی دانشگاه های آلمان امروزه به خصوص برای پزشکی در آلمان از اهمیت بیشتری برخوردار است و شما باید توجه ویژه‌ای به این مسئله داشته باشید. رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی جز رشته‌هایی هستند که سخت‌گیری‌های بیشتری برای جذب دانشجو در این رشته‌ها در کشور آلمان وجود دارد و همین مسئله نیز باعث به‌وجودآمدن چالش‌ها و مشکلات زیادی در این زمینه می‌شود. پس حتما باید به این موضوع دقت داشته باشید که برای دندانپزشکی در آلمان حتما باید در آزمون‌هایی که برای این کار وجود دارد شرکت کرده و نمرات لازم را نیز دریافت کنید. در غیر این صورت مجوزهای موردنیاز برای تحصیل در دانشگاه‌های کشور آلمان به شما داده نخواهد شد. مسئله بسیار مهم دیگری که باید در خصوص این آزمون‌ها به آن دقت داشته باشید آمادگی علمی شماست.

توجه داشته باشید که نمراتی که شما در هریک از آزمون‌های معرفی شده در این مطلب دریافت می‌کنید از اهمیت بالایی برای پذیرش در دانشگاه‌ها برخوردار هستند. به همین علت نیز پیشنهاد ما به شما این است که سعی کنید با حداکثر آمادگی لازم در این آزمون‌ها شرکت کنید. گاهی اوقات ممکن است افراد حتی پس از مطالعه این مطلب نیز سوالات زیادی در خصوص هر یک از آزمون های ورودی دانشگاه های آلمان در ذهن داشته باشند. اگر شما هم جز این دسته از افراد هستید می‌توانید همین حالا از خدمات ارائه شده توسط موسسه مهاجرتی صبا ویزا استفاده کنید. استفاده از خدمات این موسسه مهاجرتی هزینه کمی را برای شما به همراه خواهد داشت و از طرفی کیفیت خدمات مشاوره ارائه شده توسط این موسسه نیز تقریبا ثابت شده است.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 1 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید