لوگو صبا ویزا
اپلای برای دکترای مجدد

اپلای برای دکترای مجدد

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه اپلای برای دکترای مجدد و جزئیات آن به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.

مشاوره رایگانفرم ارزیابی اولیه

شاید داشتن چند دکترا خیلی ضروری به نظر نرسد، اما شرایط برخی افراد ایجاب می‌کند که در راستای اپلای دکترای مجدد، اقدام کنند. در این مقاله آموزشی قصد داریم از نحوه تحصیل دکترا در کانادا، تحصیل دکترا در آمریکا، تغییر رشته در اپلای، تحصیل در آمریکا، تحصیل در کانادا و گپ تحصیلی صبا ویزا مطالبی را با شما به اشتراک بگذاریم. اگر شما هم جزء گروهی هستید که به دریافت دکترای مجدد نیاز دارید، پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را تا پایان مطالعه کنید.

اپلای دکترای مجدد

تحصیل دکترا در کانادا

برای تحصیل و اخذ پذیرش تحصیلی و اپلای برای دکترای مجدد در کانادا، آمریکا، انگلیس یا هر کشوری که به عنوان مقصد در تلاش برای آن هستید، دارای فرآیند متعددی است که در این بخش به فرآیند اپلای برای دکترای مجدد اشاره می‌کنیم.

  • داشتن انگیزه و هدف: بالاخره هر کاری نیازمند انگیزه و هدفی است که آن را پیش ببرید. در واقع مهم‌ترین گام برای شروع مهاجرت انگیزه و هدف است. پیش از هر چیز به این سوال پاسخ دهید که به دنبال چه هدفی هستید و در نهایت قرار است چه چیزی را به دست آورید؟ پس از پاسخ به این سوال لازم است که برنامه ریزی اصولی داشته باشید و طبق برنامه زمان بندی پیش بروید. لازم است جسارت کافی را به خرج دهید و برای دستیابی به هدف خود تلاش فراوان کنید.
  • دریافت نمره قابل قبول در زبان: در این میان یکی از مراحلی که باید در اپلای برای دکترای مجدد، را پشت سر بگذارید، دریافت نمره قابل قبول در سطح زبان است. این نمره را می‌توانید از طریق آزمون‌های آیلتس و تافل دریافت کنید و به مرجع مورد نظر ارائه دهید. این دو آزمون میزان تسلط شما به زبان انگلیسی را نشان می‌دهد اگر در سطح متوسط یا خوبی قرار دارید، 3 تا 6 ماه برای دستیابی به نمره ایده‌آل در زبان وقت دارید و اگر در سطح ضعیفی قرار دارید، حداقل مدت یک سال را برای آمادگی پیدا کردن باید صرف کنید.
  • نوشتن و ارائه رزومه: نوشتن رزومه و انگیزه نامه حرفه ای یکی دیگر از مراحل اپلای برای دکترای مجدد به شمار می‌رود که بسیار حائز اهمیت است. در واقع در این بخش باید نظر اساتید را جلب کنید. فراموش نکنید با توجه به اینکه ممکن است زمان بر باشد هر از چند گاهی نیاز به تغییر و آپدیت کردن رزومه و انگیزه نامه حرفه ای، پیدا می‌کنید. در صورت تایید شدن توسط اساتید، روال کاری شما با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.
  • جمع آوری و ارائه مدارک مورد نیاز: یکی دیگر از مراحل، تهیه و ارائه مدارک مورد نیاز مانند توصیه نامه از اساتید مربوطه است که قبلاً با آنها واحدهایی را گذرانده‌اید. برای هر مقطعی که قصد اقدام دارید، داشتن توصیه نامه خوب، امکان پذیرش بالایی دارد و نقش زیادی در کمیته تصمیم گیری دارد.
  • ایمیل زدن صحیح و اصولی: نحوه ایمیل زدن شما هم بسیار اهمیت دارد. اگر به موضوع ایمیل، متن و پیوست سی وی دقت نکنید، شانس و امتیاز خود را از دست می‌دهید. توصیه می‌شود از ایمیل تمپلیت استفاده نکنید. تمام این موارد باعث می‌شود که با توجه به مهارت و حوزه تحقیقی، استاد مربوطه را به مطالعه ایمیل و پاسخ دادن متقاعد و مشتاق کنید. ممکن است این پروسه کمی زمانبر باشد و متقاضی را با نا امیدی‌های متعددی همراه کند. اجازه ندهید موج ناامیدی بر شما غلبه کند بلکه با امید و صبوری به نتیجه خواهید رسید.
  • پر کردن فرم‌های اپلیکیشن: پس از دریافت پاسخ از استاد می‌توانید برای اپلای برای دکترای مجدد اقدام و شروع به پر کردن اپلیکیشن کنید. در این مرحله لازم است اطلاعات شخصی، مقاطع تحصیلی قبلی و آپلود ریز نمرات، ریپورت کردن نمرات زبان خارجی و جی آر ای، آپلود کردن سی وی و اس او پی، پرداخت اپ فی و اطلاعات ریکامندرها و همچنین سابمیت کردن را انجام دهید.
  • انتظار برای دریافت نتیجه: با پر کردن اپلیکیشن فرم‌ها باید منتظر نتایج پذیرش بمانید. این مرحله حدود دو ماه به طول می‌انجامد. اگر نتایج پذیرش شما مثبت بود، با توجه به معیارهای خود و نتایجی که از مراکز آموزشی دریافت می‌کنید، امکان تایید یا رد برای شما وجود دارد.
  • سابمیت کردن درخواست ویزا: در مرحله بعدی از فرآیند اپلای برای دکترای مجدد، لازم است درخواست ویزای خود را سابمیت کنید. با توجه به اهمیت و حساسیت این بخش، می‌توانید از مشاوره لازم استفاده کنید تا دچار اشتباه نشوید.
  • اعزام به کشور مقصد: با صدور ویزا، کلیه فرآیند اپلای برای دکترای مجدد به پایان می‌رسد و شما با چمدان‌هایتان می‌توانید کشور مبدأ را به سمت کشور مقصد ترک کنید.

تحصیل دکترا در آمریکا

تحصیل دکترا در آمریکا

به دلیل استاندارد‌های مناسبی که کشور آمریکا دارد، تحصیل در آمریکا به عنوان یکی از پلن‌های اکثر متقاضیان در نظر گرفته می‌شود و از محبوبیت ویژه ای برخوردار است. این دوره تحصیلی در مقطع دکترا در آمریکا حدود 4 الی 6 سال طول می‌کشد. افراد متقاضی پیش از ورود به دانشگاه باید در آزمون‌های تخصصی شرکت کنند و نمره قبولی را دریافت کنند و مقطع کارشناسی ارشد را به پایان رسانده باشند. نمره قبولی در زبان حداقل نمره 7 برای آیلتس و 90 در آزمون تافل می‌باشد.

جالب است بدانید سال تحصیلی در آمریکا شامل دو ترم آموزشی است که در بازه زمانی آگوست تا دسامبر و ژانویه تا می ادامه دارد. شاید این سوال ذهن شما را درگیر کرده باشد که دوره آموزشی دکترا در آمریکا به چه صورت است؟ در پاسخ به این سوال و چگونگی اپلای برای دکترای مجدد در آمریکا باید گفت: دکترا در آمریکا صرفاً یک دوره تحقیقاتی نیست و متقاضیان باید از پایان نامه و طرح های پژوهشی خود دفاع کنند. ظرفیت پذیرش دانشجو در این مقطع با محدودیت مواجه است و بین 3 تا 5 نفر است و دانشجو باید دارای معدل حداقل 15 باشد تا بتواند به دانشگاه‌های آمریکا ورود پیدا کند.

تغییر رشته در اپلای

تغییر رشته در اپلای یکی از مواردی است که ممکن است بنا به هر دلیلی به آن نیاز پیدا کنید. اگر قصد تغییر رشته را دارید باید با شرایط آن آشنایی کافی داشته باشید. پیش از هر چیز این نکته را در نظر داشته باشید که مراکز آموزشی، کالج‌ها و دانشگاه‌ها با درخواست متقاضی برای تغییر رشته در اپلای با جدیت برخورد می‌کنند. افرادی که بررسی درخواست را انجام می‌دهند، انگیزه و علاقه شما را مورد بررسی قرار می‌دهند، سابقه تحصیلی شما را مرور و بازنگری می‌کنند تا به پاسخ هایی دست پیدا کنند. ظرفیت و پتانسیل آموزشی شما را مورد ارزیابی قرار می‌دهند تا ببینند که آیا در صورت موافقت تیم ارزیابی کننده، از پس آن خواهید آمد یا خیر؟ اینکه چه عاملی باعث تغییر رشته از جانب شما شده است؟ به اندازه کافی به رشته خود علاقه نشان داده‌اید یا خیر؟

تغییر رشته در مقطع دکترا و اپلای برای دکترای مجدد، سخت‌تر از بقیه مقاطع خواهد بود و اکثر مراکز آموزشی با آن موافقت نمی‌کنند. در این حالت توصیه می‌شود افراد ابتدا برای کارشناسی مجدد اقدام کنند و پس از آن با کسب تجربه بیشتر به سراغ مقطع دکترا بروند. طی کردن این مرحله کمک می‌کند که تیم بازبینی بک گراند نسبی در خصوص شما پیدا کنند و بر عکس اگر بک گراند خوبی ارائه ندهید، برای اپلای دکترا با مشکل مواجه خواهید شد.

تحصیل در کانادا

تحصیل در کانادا

با پایان یافتن مقطع کارشناسی ارشد، امکان تحصیل در کانادا در مقطع دکترا در رشته‌های مختلف فراهم می‌شود. با توجه به اینکه رشته‌های مقطع دکترا اغلب به صورت پژوهش محور هستند، حدود 3 تا 5 سال طول می‌کشند و لازمه آن دریافت مدرک مقطع کارشناسی ارشد می‌باشد. در صورتی که متقاضی شرکت در مقطع دکترا هستید باید دارای فاکتورهایی مانند نمره معدل حداقل 15، داشتن نمره حداقل 5/6 برای آزمون آیتلس یا معادل آن و برخورداری از شرایط آکادمیک قوی را داشته باشید در نتیجه برای نمره زبان وقت و انرژی بگذارید و برای چاپ یک یا چند مقاله خوب در ژورنال‌های معتبر تلاش کنید.

تحصیل در آمریکا

تقریباً همه شهرهای آمریکا دارای دانشگاه‌های معتبر هستند اما برخی از آن‌ها به عنوان مراکز آموزش عالی شناخته می‌شوند و به ثبت می‌رسند. نیویورک، شیکاگو، لس انجلس، فیلادلفیا، هوستون، بوستون، فینیکس و سانفرانسیسکو از جمله بهترین شهرهای آمریکا برای زندگی و تحصیل محسوب می‌شوند که برای هر کدام از آن‌ها می‌توانید اقدامات لازم را انجام دهید، البته پیش از آن بایستی مدارک لازم را به مراکز آموزشی میزبان ارائه دهید.

مدارک لازم برای پذیرش و اپلای برای دکترای مجدد در آمریکا از دیگر نکات مهمی است که باید آن را با دقت تهیه کنید و ارائه دهید. فرم درخواست تکمیل شده، رزومه تحصیلی، انگیزه نامه، توصیه نامه، آخرین مدرک تحصیلی به همراه ریز نمرات، قبولی در آزمون ورودی، مدرک زبان معتبر، تمکن مالی و رسید پرداخت هزینه درخواست که برابر 50 تا 100 دلار می‌باشد. جالب است بدانید رشته‌های مدیریت بازرگانی، پزشکی، اقتصاد، مهندسی، آموزش، ریاضیات، علوم سیاسی، بیولوژی، انسان شناسی، روانشناسی و جامعه شناسی از رشته‌های پرطرفدار در اپلای برای دکترای مجدد به شمار می‌روند.

هزینه‌های تحصیلی برای رشته‌های و دانشگاه‌های مختلف، متفاوت است و هزینه تحصیل می‌تواند بین 28 هزار دلار تا 40 هزار دلار در سال متغیر باشد اما با این وجود می‌توانند از هزینه کمک تحصیلی  بهره‌مند شوند. در ادامه به تعدادی از هزینه‌ها در برخی دانشگاه‌های معروف آمریکا اشاره می‌کنیم.

میزان شهریه سالانه در دانشگاه‌های مستقر در آمریکا متفاوت است. به عنوان مثال میزان شهریه سالیانه در دانشگاه استنفورد مبلغی برابر 49617 دلار، دانشگاه هاروارد مبلغ 47562 دلار، موسسه فناوری ماساچوست برابر 49580 دلار، موسسه فناوری کالیفورنیا 62433 دلار، دانشگاه شیکاگو 58968 دلار و در دانشگاه پرینستون برابر مبلغی معادل 51250 دلار در نظر گرفته می‌شود.

گپ تحصیلی صبا ویزا

گپ تحصیلی یکی از فاکتورهایی است که همه موسسات آموزشی در سراسر جهان به آن توجه ویژه‌ای دارند، در واقع زمانی که فاصله یک مقطع تحصیلی با مقطع بعدی زیاد شد، به دنبال دریافت دلیل و مدرک برای توجیه این فاصله هستند در نتیجه به راحتی امکان تایید درخواست تحصیلی وجود ندارد. البته دلایل متعددی را می‌توان ارائه کرد که مورد تائید قرار می‌گیرد اما باز هم این فاصله زمانی نباید بیش از حد باشد. در مواقعی که گپ تحصیلی در حد استاندارد باشد می‌توان از دلایلی نظیر خدمت سربازی، ابتلا به بیماری، اشتغال به کار، وقفه تحصیلی به دلیل یادگیری زبان، تأهل و غیره استفاده کرد. توجه داشته باشید در برخی موارد می‌توان از این دلایل برای توجیه گپ تحصیلی استفاده کرد اما گاهی قابل جبران نیست.

جهت کسب اطلاعات بیشتر از نحوه گپ تحصیلی و اپلای برای دکترای مجدد، می‌توانید با کارشناسان ما در مجموعه گپ تحصیلی صبا ویزا در تماس باشید و مشاوره لازم را به صورت رایگان دریافت کنید.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 1 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید