لوگو صبا ویزا
تحصیل در فنلاند

بورسیه تحصیلی فنلاند

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه بورسیه تحصیلی کشور فنلاند و جزئیات آن به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید. مشاوره رایگان فرم ارزیابی اولیه

بورسیه‌های تحصیلی دانشگاه‌های فنلاند برای تقریبا تمام رشته‌ها و گرایش‌های دانشگاهی و تحصیل در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می‌شوند. به طوری که این بورسیه‌ها با بودجه کامل تمام هزینه‌های تحصیل در این کشور را پوشش می‌دهند.

بورسیه تحصیلی فنلاند برای تمام دانشجویان جهان آزاد است و در چندین دانشگاه این کشور از جمله برترین دانشگاه‌های فنلاند قابل اعمال هستند. فنلاند نه تنها در حفظ پیشرفت در توسعه آموزشی، بلکه در ایجاد یک استاندارد جهانی نیز موفق بوده است. به همین دلیل سالانه دانشجویان بسیاری به تحصیل در این کشور و مهاجرت به فنلاند علاقه­‌مند می‌شوند.

فهرست عناوین

تحصیل در فنلاند

فنلاند به عنوان یکی از بهترین سیستم‌های آموزشی در جهان شناخته می‌شود. به طوری که تقریبا نیمی ازجمعیت این کشور دارای مدرک تحصیلی بالا هستند. از آنجایی که برنامه‌های تحصیلی متنوعی در فنلاند ارائه می‌شود و هزینه تحصیل برای ساکنان این کشور و دانشجویان اتحادیه اروپا رایگان است، بسیاری به تحصیل در فنلاند علاقه‌مند هستند.

همچنین برای دانشجویان بین‌المللی که عضور اتحادیه اروپا نیستند نیز، هزینه تحصیل بسیار مقرون به صرفه است و اتباع کشورهای ثالث، به دلیل سیاست فرصت‌های برابر در فنلاند نیز از حقوق مشابهی با دیگر دانشجویان برخوردار هستند. با این حال اگر شما از دانشجویان این کشورها هستید و به عنوان یک شهروند کشور ثالث شناخته می­‌شوید، به احتمال زیاد برای تحصیل در فنلاند به ویزای دانشجویی نیاز خواهید داشت.

بورسیه تحصیلی فنلاند1

دانشگاه های فنلاند

فنلاند را می‌توان خانه برخی از مشهورترین دانشگاه‌های اروپا دانست و کیفیت تحصیلی در این کشور را می‌توان بی‌نظیر تلقی کرد. دانشگاه‌های فنلاند از جمله دانشگاه‌‌هایی هستند که نه تنها در بین موسسات آموزشی اروپایی، بلکه در سراسر جهان رتبه‌بندی بالایی دارند. 10 دانشگاه فنلاند در بین برترین دانشگاه‌های جهان قرار دارند. به طور خلاصه معتبرترین و شناخته‌شده‌ترین دانشگاه‌های این کشور به شرح زیر هستند:

  • دانشگاه هلسینکی
  • دانشگاه آلتو
  • دانشگاه تورکو
  • دانشگاه جیواسکیلا
  • دانشگاه صنعتی تامپره

ویزای تحصیلی در فنلاند

به طور کلی اتباع کشورهای ثالث برای تحصیل در فنلاند به ویزا نیاز دارند. به عبارتی هر فردی که عضو کشورهای فهرست شده در زیر نباشد، تبعه کشور ثالث شناخته می‌شود و برای تحصیل در فنلاند به ویزا احتیاج دارند.

  • منطقه شینگن یا EEA/EU
  • کشورهای ایالات متحده، ژاپن، استرالیا، نیوزیلند، جمهوری آندورا، موناکو، سن مارینو، شهر واتیکان و هر کشور دیگری که با فنلاند موافقت‌نامه ویزا دارد.

دانشجویان عضو کشورهای ثالث تنها به مدت 90 روز می‌توانند بدون ویزا در فنلاند تحصیل کنند. اگر برنامه تحصیلی‌ این افراد بیشتر طول بکشد باید تا پایان تحصیل خود برای اقامت موقت در فنلاند ثبت نام کنند. دانشجویانی که برنامه تحصیلی آن‌ها فقط 90 روز طول می‌کشد نیز باید برای ویزای تحصیلی شینگن اقدام کنند.

شرایط ویزای دانشجویی فنلاند

برای اینکه بتوانید ویزای تحصیلی در کشور فنلاند را دریافت کنید باید مدارک مورد نیاز برای این کار را پیش از اقدام به درخواست ویزا جمع‌آوری کنید. برای این کار به مدارک زیر احتیاج دارید:

  • در زمان درخواست باید پاسپورت معتبر داشته باشید. پاسپورت شما در صورتی معتبر تلقی می‌شود که در طی 10 سال گذشته صادر شده باشد و تا سه ماه دیگر پس از خروج از فنلاند منقضی نمی‌شود.
  • به تعدادی عکس برای تعیین هویت خود احتیاج دارید. توجه کنید که هنگام عکس گرفتن از قوانین ویزای شینگن پیروی کنید.
  • کپی اطلاعات صفحه پاسپورت خود را همراه داشته باشید. در حال حاضر دولت فنلاند از متقاضیان هر نوع ویزا می‌خواهد که یک کپی از صفحه بیوگرافی پاسپورت خود را ارسال کنند.
  • برای درخواست ویزا باید مدرک ثبت نام خود در یکی از دانشگاه‌های فنلاند را ارائه دهید. در واقع این کار به این دلیل است که اثبات کنید توسط یکی از دانشگاه‌های این کشور پذیرفته شده‌اید.
  • شما باید بیمه درمانی دانشجویی بین‌المللی خود را به منظور بیمه سلامت ارائه دهید. بیمه سلامت انواع اورژانس‌های پزشکی را پوشش می‌دهد و در طول اقامت شما در فنلاند معتبر است.
  • از نظر مالی شما باید حداقل 560 یورو در ماه در حساب بانکی خود داشته باشید. این مقدار پول، هزینه‌های روزانه زندگی در فنلاند را پوشش می‌دهد.
  • علاوه‌بر مدارک گفته شده، شما باید مدرکی ارائه بدهید که ثابت کند شهریه خود را پرداخت کرده‌اید. اگر شهریه تحصیلی خود را پرداخت نکرده باشید باید مدرکی ارائه دهید که ثابت کند توانایی مالی کافی برای پرداخت آن را دارید.
  • اگر بورسیه تحصیلی فنلاند را دریافت کردید، این بورسیه تمام هزینه‌های تحصیلی شما را پوشش می‌دهد. در این صورت شما باید گواهی ارائه دهید که ثابت کند از نظر مالی توسط بورسیه حمایت خواهید شد.
  • مدارکی نظیر شناسنامه، مجوز ازدواج، طلاق، سند فرزندخواندگی و.. به عنوان اسناد وضعیت مدنی شناخته می‌شوند. ارائه این مدارک نیز برای درخواست ویزا ضروری است.
ویزای تحصیلی در فنلاند

درخواست ویزای دانشجویی فنلاند

برای اینکه ویزای دانشجویی فنلاند را دریافت کنید باید مراحلی را طی کنید. از آنجایی که تحصیل در فنلاند تجربه هیجان‌انگیزی خواهد بود توصیه می‌کنیم حتما از یک مشاور تحصیلی مجرب در این زمینه کمک بگیرید. برای ثبت درخواست خود باید مراحل زیر را طی کنید.

برای دانشگاه اقدام کنید

به عنوان یک دانشجوی آینده، برای اینکه بتوانید در فنلاند تحصیل کنید ابتدا باید دانشگاهی را پیدا کنید که مناسب برنامه تحصیلی شما باشد. وقتی دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب کردید و تمام ابعاد آن را ارزیابی کردید، باید به دانشگاه درخواست بدهید.

در صورتی که پذیرش دانشگاه را دریافت نکنید و از طرف دانشگاه پذیرفته نشوید، ویزای دانشجویی را نیز دریافت نخواهید کرد. توجه داشته باشید که در زمان ثبت درخواست، ارائه مدارک مربوط به ثبت نام الزامی است.

برای ویزای دانشجویی اقدام کنید

همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم برای دریافت ویزای تحصیلی، باید حتما مدارک مربوط به پذیرش دانشگاه را داشته باشید. به همین دلیل انجام مرحله قبل پیش از درخواست برای ویزای دانشجویی ضروری است. پس از دریافت نامه پذیرش، می‌توانید برای ویزای دانشجویی اقدام کنید.

در این زمینه شما به یک مجوز اقامت بر اساس تحصیل خود در فنلاند نیاز دارید. فرآیند درخواست مجوز برای تحصیل در این کشور با ایجاد یک حساب کاربری در فنلاند شروع می‌شود. پس از ایجاد یک حساب کاربری، فرم درخواست اجازه اقامت بر اساس برنامه تحصیلی را به صورت آنلاین انتخاب کنید.

در صورتی که برای پر کردن اطلاعات شخصی خود از روش الکترونیکی استفاده کردید، توجه کنید که اطلاعات را دقیق و صحیح پر کنید. پس از تکمیل اطلاعات خود، آن را ثبت و ارسال کنید. توجه داشته باشید که برای تکمیل فرایند مربوط به ویزای خود باید کپی و اسکن مدارکی که پیش‌تر ذکر کردیم را به درخواست خود پیوست کنید. البته در صورت تمایل برای تکمیل اطلاعات خود می‌توانید به سفارت یا کنسولگری محلی مراجعه کنید و به صورت فیزیکی یک درخواست کاغذی را پر کنید.

برای تکمیل اطلاعات خود به سفارت بروید

زمانی که درخواست خود را به صورت الکترونیکی یا حضوری ارسال کردید، باید برای اثبات هویت خود به سفارت بروید و اثر انگشت خود را ثبت کنید. به یاد داشته باشید که تمام مدارکی را که در سرویس آنلاین ارسال کرده بودید را به همراه داشته باشید. پس از حضور در سفارت باید هزینه درخواست را در سفارت پرداخت کنید.

پس از تکمیل اطلاعات خود ممکن است از شما خواسته شود که برای مصاحبه بنشینید. این مصاحبه صرفا برای درک شخصیت شما و دلایل شما برای تحصیل در فنلاند است.

در نهایت منتظر بمانید

پس از ثبت و ارسال درخواست خود باید منتظر پاسخ از طرف سفارت بمانید. به طور کلی اداره مهاجرت فنلاند درخواست‌های دانشجویان را در اولویت قرار می‌دهد و زمان رسیدگی به درخواست‌ها در اسرع وقت صورت می‌گیرد. معمولا زمان بررسی درخواست­ها بین 1 تا 3 ماه است.

وقتی درخواست شما تایید شود، اداره مهاجرت فنلاند کارت اقامت شما را به سفارت می‌فرستد و می‌توانید این کارت را تحویل بگیرید. پس از دریافت کارت اقامت، شما می‌توانید به فنلاند سفر کنید.

شرایط تحصیل در فنلاند به زبان انگلیسی

برای دوره‌های زبان انگلیسی، برخی از الزامات زبانی وجود دارد که دانشجویان بین‌المللی باید رعایت کنند. اگر شما اهل کشوری هستید که زبان انگلیسی در آن زبان اول نیست، باید مهارت زبان انگلیسی خود را با آزمون‌های زبان انگلیسی مانند آیلتس و تافل اثبات کنید.

به همین دلیل شما حتما باید با زبان انگلیسی آشنا باشید و توانایی ایجاد مکالمه به این زبان را داشته باشید. بسیاری از آزمون‌ها و مصاحبه‌ها به ارائه مدرک آیلتس یا تافل نیاز ندارند اما برای ورود به دانشگاه‌ها حتما باید این مدارک را ارائه بدهید. البته برخی از معافیت‌ها وجود دارد که می‌توانید برای پذیرش در فنلاند بدون نمرات آیلتس درخواست تحصیل بدهید که در ادامه اشاره خواهیم کرد.

مدارک مورد نیاز برای درخواست تحصیل در فنلاند

برای ثبت درخواست خود در دانشگاه‌های فنلاند باید مدارکی را تهیه کنید و در زمان ثبت درخواست خود به دانشگاه ارسال کنید. توجه داشته باشید که مدارک و آزمون‌های مربوط به ثبت درخواست ممکن است بر اساس دوره‌هایی که انتخاب می‌کنید متفاوت باشند. با این حال به طور کلی مدارک زیر الزامات شما برای درخواست تحصیل در فنلاند هستند:

  • مدرک و گواهی تحصیلات قبلی
  • توصیه‌نامه در صورت لزوم
  • دیپلم و ترجمه کلیه مدارک
  • بیانیه هدف/مقالات کاربردی در صورت لزوم
  • نمرات امتحانات ورودی در صورت نیاز دانشگاه

توجه داشته باشید که دانشجویان بین‌المللی برای درخواست تحصیل با مهلت‌های زمانی روبه‌رو هستند که باید حتما در نظر داشته باشید. برنامه‌های تحصیلی در مقطع کارشناسی در فنلاند بر اساس دانشگاه‌ها تنظیم شده‌اند و از تقویم پیروی نمی‌کنند. این در حالی است که برای مدرک کارشناسی ارشد مهلت‌های زمانی تعبیه شده که باید رعایت شوند.

دورهتاریخ
دوره درخواست25 ژانویه
گواهی و مدارک را ارائه دهید8 فوریه
نتیجه گزینش دانشجو منتشر می­شود30 ژوئن
آخرین مهلت پذیرش در دانشگاه­ها14 ژوئیه
ترم شروع می­شودسپتامبر

زمان‌های ذکر شده برخی از تاریخ‌های رایج در دانشگاه‌های فنلاند برای مقطع کارشناسی ارشد هستند که ممکن است برای دانشگاه‌ها و دوره‌ها متفاوت باشند. علاوه بر این، برخی از دانشگاه‌ها نیز وجود دارند که می‌توانید خارج از این زمان‌بندی برای تحصیل درخواست بدهید. به این نوع درخواست، درخواست اضافی می‌گویند. توجه داشته باشید که درخواست اضافی در همه دانشگاه‌ها در دسترس نیست و تنها در برخی از دانشگاه‌های فنلاند قابل اجرا است.

بورسیه تحصیلی در فنلاند

بورسیه تحصیلی در فنلاند بدون آیلتس

همانطور که می‌دانید مدرک آیلتس یکی از مدارک‌ ضروری و مورد نیاز جهت مهاجرت تحصیلی است. به همین منظور برای ورود به بسیاری از کشورها و دریافت بورسیه تحصیلی شما باید مدرک آیلتس خود را نیز ارائه بدهید. با این حال روش‌هایی نیز برای دریافت بورسیه تحصیلی بدون آیلتس وجود دارد که در ادامه به نحوه تحصیل در فنلاند بدون این مدرک اشاره می‌کنیم.

مرحله اول: فرایند درخواست برای تحصیل در فنلاند بدون آیلتس

ابتدا باید در مورد رشته‌ها و دانشگاه‌هایی که می‌خواهید در فنلاند برای آن‌ها درخواست بدهید، تحقیق کنید و فهرست کوتاهی از آن‌ها را تهیه کنید. برای این کار می‌توانید از وب‌سایت دانشگاه‌ها کمک بگیرید و رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و شرایط آن‌ها برای ارائه بورسیه تحصیلی را مطالعه کنید. در این زمان شما باید تمام مهمات را بررسی کنید و بر اساس شغلی که قصد دارید در آینده داشته باشید بهترین تصمیم را در مورد رشته و دانشگاه آینده خود بگیرید.

پس از تهیه لیست خود از دانشگاه‌های فنلاند، باید به تعدادی از آن‌ها بر اساس سلیقه و انتخاب خود درخواست بدهید. درخواست شما به صورت آنلاین صورت می‌گیرد و انتخاب شما پس از دریافت نامه پذیرش تایید می‌شود. برای تحصیل در فنلاند بدون آیلتس، دانشجویان باید تسلط خود به زبان انگلیسی را به درستی نشان بدهند. برای اینکه بتوانید بورسیه تحصیلی خود را بدون آیلتس دریافت کنید چندین روش وجود دارد:

  • زبان مادری شما انگلیسی باشد.
  • مدرک تحصیلی قبلی شما به زبان انگلیسی در هر یک از دانشگاه‌های اتحادیه اروپا، کانادا، استرالیا، نیوزیلند یا ایالات متحده آمریکا تدریس شده باشد.
  • برخی از دانشگاه‌های فنلاند نیز در صورتی شما را بدون مدرک آیلتس می‌پذیرند که فقط بخشی از مدرک تحصیلی قبلی دانشجو به زبان انگلیسی تدریس شده باشد.

مرحله دوم: مصاحبه های ويدئویی

زمانی که درخواست اولیه شما با تایید مواجه شد، ممکن است شما را به مصاحبه ویدئویی دعوت کنند. این نوع مصاحبه برای ارزیابی مهارت انگلیسی شما و درک شما از مکالمه انگلیسی صورت می‌گیرد. برای پذیرش در دانشگاه‌های فنلاند بدون مدرک آیلتس، باید این مصاحبه به بهترین شکل ممکن صورت بگیرد.

مرحله سوم: درخواست بورسیه تحصیلی

بسیاری از موسسات آموزش عالی فنلاند، برای جذب دانشجویان بین‌المللی بورسیه‌های تحصیلی متعددی را ارائه می‌دهند. برای دریافت پذیرش از این دانشگاه‌ها شما ملزم به پرداخت شهریه هستید. دانشگاه‌های مختلف در فنلاند سیستم متفاوتی برای بورسیه دارند. بنابراین بورسیه تحصیلی شما و شهریه قابل پرداخت، به موسسه و برنامه تحصیلی شما بستگی دارد. به طور کلی زمانی که پذیرش خود از یک دانشگاه در فنلاند را گرفتید، بورسیه تحصیلی برای شما اعمال می‌شود.

مرحله چهارم: هزینه های تحصیل در فنلاند

در نهایت شما نامه تاییدیه یا نامه پذیرش از دانشگاه دلخواه خود را دریافت خواهید کرد. به عبارتی این تایید به این معنا است که شما از سمت دانشگاه برای تحصیل پذیرفته شده‌اید. پس از دریافت نامه پذیرش شما باید شهریه سال اول دوره تحصیلی خود را پرداخت کنید.

به طور کلی، هزینه تحصیل در فنلاند از 6 هزار یورو تا 18 هزار یورو در سال برای دانشجویان بین‌المللی متغیر است. هزینه‌های تحصیلی برای هر دانشگاه و هر برنامه تحصیلی نیز متفاوت خواهد بود.

مرحله پنجم: درخواست ویزای دانشجویی در فنلاند

در نهایت وقتی پذیرش از دانشگاه را دریافت کردید می‌توانید برای ویزای تحصیلی اقدام کنید. برای اینکه ویزای تحصیلی فنلاند را داشته باشید باید مدارکی را ارسال کنید که پیش‌تر به این موارد اشاره کردیم.

سوالی که پیش می‌آید این است که آیا برای ویزای دانشجویی فنلاند مدرک آیلتس لازم است؟ اگر شما نامه پذیرش از طرف دانشگاه را دارید، برای ویزای دانشجویی احتیاجی به آیلتس ندارید و می‌توانید برای ویزای تحصیلی فنلاند اقدام کنید.

هزینه تحصیل در فنلاند

دانشگاه‌های فنلاند برای دانشجویان اتحادیه اروپا/EEA کاملا رایگان هستند. اما برای دانشجویان کشورهای غیر اتحادیه اروپا هزینه‌هایی وجود دارد. متوسط شهریه و هزینه تحصیل در فنلاند برای دانشجویان بین‌المللی به طور خلاصه به شرح زیر است:

10 هزار تا 16 هزار یورو در سالمتوسط هزینه­‌های تحصیل در دانشگاه­‌های فنلاند (دانشگاه‌­های آموزش انگلیسی)
12500 یورو در سالدانشگاه‌­های برتر فنلاند

شهریه دانشگاه های برتر فنلاند

در بین دانشگاهای برتر جهان، 10 دانشگاه از دانشگاه‌های فنلاند در این لیست قرار دارند. هزینه هر یک از این دانشگاه‌ها با یکدیگر متفاوت است و متوسط هزینه‌های تحصیل برای دانشگاه‌های برتر فنلاند به صورت زیر است:

متوسط شهریهدانشگاه­‌های فنلاندرتبه QS
10 هزار یورودانشگله تامپره650-601
12 هزار یورودانشگاه اولو376
13 هزار یورودانشگاه هلسینکی110
15 هزار یورودانشگاه آلتو140

هزینه زندگی در فنلاند

همانطور که در مورد هر کشوری شهرهای بزرگ در آن‌ها گران‌تر هستند، در فنلاند نیز شهر هلسینکی به عنوان گران‌ترین شهر این کشور شناخته می‌شود. با دور شدن از شهرهای بزرگ فنلاند، هزینه‌ها نیز طبیعتا کمتر می‌شوند. در ادامه برخی از هزینه‌های متوسط زندگی در فنلاند برای ارائه ایده به دانشجویان قرار گرفته است.

محل اقامت

متوسط هزینه اقامت در اقامتگاه‌های دانشجویی فنلاند کمتر از زندگی در خانه‌های مستقل این کشور است. با این حال، تنها 32 درصد از دانشجویان بین‌المللی می‌توانند در این اقامتگا‌ه‌ها بمانند. انتخاب دیگری که دانشجویان دارند اقامت در خارج از دانشگاه است و اغلب اوقات به صورت زندگی در آپارتمان‌های مشترک است که هزینه‌های اقامت را تا چند درصد کاهش می‌دهند.

به طور کلی دانشجویان باید 400 تا 500 یورو در ماه برای یک آپارتمان مشترک بپردازند. زمانی که آپارتمان‌ها به صورت مشترک استفاده بشوند، هزینه زندگی در فنلاند به 350 تا 450 یورو در ماه کاهش می‌یابد. دانشجویان ساکن در اقامتگا‌ه‌ها ماهیانه حدود 380 یورو برای اقامت پرداخت می‌کنند.

هزینه خورد و خوراک در فنلاند

هزینه غذا در فنلاند بین شهرهایی که در آن اقامت می‌کنید تا حدود زیادی متفاوت است. در فنلاند سوپرمارکت‌های زنجیره‌ای وجود دارند که مواد غذایی متنوعی را با تخفیف‌های مقرون به صرفه ارائه می‌دهند. خرید خواروبار در فنلاند به صورت ماهیانه و به طور متوسط حدود 200 تا 250 یورو است.

حمل و نقل و سایر هزینه های زندگی در فنلاند

هزینه‌های حمل‌ونقل برای دانشجویانی که در اقامتگاه‌های دانشگاه زندگی می‌کنند در مقایسه با دانشجویانی که خارج از این محوطه هستند، بسیار کمتر است. همچنین گذرنامه فنلاند برای دانشجویان در حمل‌ونقل عمومی حدود 35 تا 50 یورو در ماه هزینه دارد. به طور کلی کرایه شخصی یا تاکسی برای دانشجویان هزینه بیشتری خواهد داشت به طوری که به صورت هفتگی تا 230 یورو خواهد بود.

برای فعالیت‌های اجتماعی توصیه می‌شود برای یک ماه تا 100 یورو هزینه صرف کنید. هزینه‌های اتحادیه دانشجویی نیز در زمان ثبت نام در دانشگاه‌های فنلاند باید توسط دانشجو پرداخت شوند که برای یک سال تحصیلی تا 100 یورو هزینه خواهد داشت.

سوالات متداول

در ادامه به رایج‌ترین سوالات افراد در مورد دریافت بورسیه و ویزای تحصیلی فنلاند اشاره خواهیم کرد.

آیا میتوان اعضای خانواده را با خود به فنلاند برد؟
بله، شما می‌توانید بر اساس روابط خانوادگی خود برای اجازه اقامت درخواست بدهید. پس از ثبت درخواست خود، در صورت شاغل بودن افراد، می‌توانند بر اساس کار مجوز اقامت دریافت کنند.
آیا میتوان با ویزای دانشجویی در فنلاند کار کرد؟
اگر کار شما با مدرک تحصیلیتان مرتبط باشد، می‌توانید آزادانه با ویزای دانشجویی کار کنید. اما اگر در مشاغل دیگری کار می‌کنید، در طول ترم تحصیلی خود فقط 25 ساعت در هفته مجاز به کار هستید.
آیا میتوان پس از فارغ التحصیلی در فنلاند ماند؟
بله. گزینه‌های مختلفی برای دانشجویان بین‌المللی وجود دارد که قصد دارند پس از پایان دوره تحصیلی خود در فنلاند بمانند. برای این مسئله روش‌های متعددی وجود دارد: ویزای کار: اگر پس از فارغ‌التحصیلی شغلی پیدا کردید، می‌توانید برای ویزای کار درخواست بدهید و با مجوز بر اساس شغل خود به زندگی در فنلاند ادامه بدهید. ویزای جویندگان کار: اگر شغلی ندارید اما قصد دارید در فنلاند بمانید و کار کنید، می‌توانید برای ویزا درخواست بدهید. این نوع ویزا به شما امکان می‌دهد تا یک سال در فنلاند بمانید و در جستجوی کار باشید. زمانی که شغلی پیدا کردید باید برای یک مجوز کار معمولی نیز درخواست بدهید. ویزای پژوهشی: اگر قصد دارید در یک پروژه تحقیقاتی یا مرکز تحقیقاتی در فنلاند کار کنید، می‌توانید برای ویزای پژوهشی اقدام کنید. در صورتیکه این نوع ویزا را دریافت کردید فقط می‌توانید در این زمینه کار کنید.

کلام آخر

همانطور که مطالعه کردید فنلاند به عنوان یک کشور اروپای شمالی، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای تحصیل متناسب با استانداردهای زندگی است که برای دانشجویان بین‌المللی انتخاب مناسبی خواهد بود. با اینکه تحصیل در یک کشور اروپایی هزینه‌های متعددی برای دانشجویان خواهد داشت اما فنلاند در این زمینه کمک بسیاری به تمام دانشجویان به ویژه دانشجویان بین‌المللی داشته است.

پس از دریافت بورسیه تحصیلی فنلاند می‌توانید ویزای این کشور را دریافت کنید و برای داشتن آینده‌ای بهتر و موفق‌تر به این کشور مهاجرت کنید. با اینکه کشور فنلاند برای دانشجویان اتحادیه اروپا و عضو شینگن تحصیل رایگان را قرار داده است اما با وجود بورسیه تحصیلی و هزینه‌های مقرون به صرفه انتخاب خوبی برای علاقه‌مندان به ادامه تحصیل در اروپا خواهد بود.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 3 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید