لوگو صبا ویزا
بورسیه تحصیلی مجارستان

بورسیه تحصیلی مجارستان

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه شرایط و مراحل دریافت ویزای مجارستان برای ایرانیان و جزئیات آن به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید. مشاوره رایگان

مجارستان کشوری کوچک و زیبا با محیطی امن و دوستانه است. اگرچه این کشور از نظر مطالعات بین‌المللی به اندازه سایر کشورهای اروپایی شناخته شده نیست، اما در مجارستان می‌توانید در مقاطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد با سطح کیفیت آموزشی بالا تحصیل کنید. چندین دانشگاه مجارستان به دلیل ارائه تحصیلات خوب همیشه در رتبه بندی دانشگاه‌های برتر جهان حضور دارند. همچنین هزینه‌های مقرون به صرفه زندگی و تحصیل در مجارستان، یکی از مقاصد مهاجرت تحصیلی جذاب برای دانشجویان بین‌المللی است.  در این مقاله به بررسی صفر تا صد بورسیه تحصیلی مجارستان پرداخته شده است.  موسسه مهاجرتی صبا ویزا کانادا در تلاش است تا با مشاوره‌های کاملا دقیق و صحیح و نیز ارائه خدمات متنوع فرآیند مهاجرت به مجارستان را تسهیل بخشد.

 

فهرست عناوین

سه دلیل برتر برای تحصیل در مجارستان

دلایل زیادی وجود دارد که چرا باید مجارستان را برای تحصیل در خارج از کشور در نظر بگیرید، اما به سه تا از مهم‌ترین‌های آن‌ها در ادامه اشاره شده است.

  • دانشگاه‌های مجارستان تحصیلات با کیفیت بالا را با هزینه‌های تحصیلی مقرون به صرفه ارائه می‌دهند.
  • مجارستان کشوری مدرن و امن است، اما هزینه های زندگی در آن پایین‌ترین از سایر کشوره‌های اروپایی است.
  • مجارستان یک کشور متنوع و چندفرهنگی با تجربیات سرگرم کننده زیادی برای دانشجویان خارجی است.

 

انواع بورسیه تحصیلی مجارستان

در ادامه لیست‌های ارائه شده برای دانشجویانی که مایل به تحصیل در دانشگاه‌های مجارستان آورده شده است:

استیپندیوم  Hungaricum Stipendium Hungaricum
بورسیه تحصیلی مجارستان دیاسپورا Hungarian Diaspora Scholarship
بورسیه‌های دولتی دوجانبه Bilateral State Scholarships
اراسموس+ Erasmus+
سیپوس CEEPUS
بورسیه‌‌های کمک هزینه اقتصادی EEA Grants Scholarships

 

برنامه بورسیه تحصیلی مجارستان 2022-2023

ماجراجویی خود را با تحصیل در مجارستان شروع کنید. بورسیه تحصیلی دولت مجارستان (Stipendium Hungaricum Scholarship) برای سال 2022 و 2033 در دسترس است. در این مقاله به تفصیل در مورد این بورسیه، مزایای آن و روند درخواست بورسیه بصورت گام به گام توضیح خواهیم داد.

بورسیه تحصیلی دولت مجارستان 2022-2023 یک بورسیه تحصیلی با بودجه کامل یعنی بصورت فول فاند برای دانشجویان بین‌المللی است. بورسیه تحصیلی Stipendium Hungaricum هزینه‌های تحصیل، کمک هزینه  به ارزش 43,700 HUF  (واحد پول مجارستان) در ماه، کمک هزینه خوابگاه HUF 40,000 (واحد پول مجارستان) در ماه و بیمه پزشکی تا سقف HUF 65,000 (واحد پول مجارستان) در سال فرد را پوشش می‌دهد.

Stipendium Hungaricum که معتبرترین برنامه بورسیه تحصیلی آموزش عالی دولت مجارستان است، طیف گسترده‌ای از دوره‌ها را برای دانشجویان بین‌المللی با سوابق تحصیلی عالی ارائه می‌دهد. هدف این بورسیه حمایت از بین‌المللی شدن آموزش عالی مجارستان و توسعه دائمی آن، تقویت روابط بین‌المللی جامعه دانشگاهی و پژوهشی و ارتقای شهرت و رقابت‌پذیری آموزش عالی مجارستان در سراسر جهان است.

این برنامه که توسط دولت مجارستان در سال 2013 آغاز شد، توسط وزارت امور خارجه و تجارت نظارت و توسط بنیاد عمومی Tempus مدیریت می‌شود. بر اساس توافقنامه‌های آموزشی دوجانبه بین مجارستان و دولت‌های کشورهای فرستنده است و در حال حاضر در پنج قاره برای تقریباً 70 کشور در دسترس است و هر سال بیش از 5000 دانشجوی بین‌المللی را جذب می‌کند. به بیش از 500 رشته تحصیلی کامل به متقاضیان ارائه می‌شود که تمام رشته‌های تحصیلات عالی در تمام مقاطع تحصیلی، از جمله برنامه‌های پاره وقت و دکتری را پوشش می‌دهد.

 

بورسیه تحصیلی مجارستان

 

اطلاعات کلیدی بورسیه تحصیلی مجارستان – بورسیه Stipendium Hungaricum

  • مقطع تحصیلی : کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری، دوره‌های آموزشی بدون مدرک
  • موسسه‌های آموزش عالی : دانشگاه‌های مجارستان
  • محل تحصیل: مجارستان
  • طول دوره برنامه :
  • بورسیه‌های لیسانس : 2-4 سال
  • بورسیه‌های تحصیلی کارشناسی ارشد : 1.5-2 سال
  • کارشناسی ارشد One-tier : 5-6 سال
  • بورسیه های دکتری : 4 سال
  • برنامه‌های آموزشی بدون مدرک : 1 سال
  • مهلت بورسیه تحصیلی دولت مجارستان : 15 ژانویه 2022
  • دوره های ارائه شده : لیستی مشخص برای برنامه‌های تحصیلی واجد شرایط تعیین شده در توافق نامه‌های همکاری آموزشی بین مجارستان و شریک اعزامی خاص تعیین شده است. برنامه‌های تحصیلی تمام وقت و پاره وقت به سایت  https://stipendiumhungaricum.hu مراجعه نمایید.

 

بورسیه تحصیلی مجارستان چه هزینه‌هایی را پوشش می‌دهد؟

بورس تحصیلی دولت مجارستان مزایای زیر را برای دریافت کننده خواهد داشت :

  • تحصیل بدون شهریه
  • معافیت از پرداخت شهریه
  • کمک هزینه ماهانه
  • مبلغ ماهیانه 43700 HUF (حدود 130 یورو) به هزینه‌های زندگی در مجارستان به مدت 12 ماه در سال تا پایان تحصیلات به متقاضیان واجد شرایط اعطا می‌شود.
  • مقطع تحصیلی دکتری : طبق قوانین فعلی مجارستان، مبلغ بورسیه ماهانه 140 000 HUF (حدود 450 یورو) برای مرحله اول تحصیل (4 ترم) و HUF 180 000 (حدود 580 یورو) برای مرحله دوم (4 ترم) است. ) به مدت 12 ماه در سال تا پایان تحصیلی به متقاضیان واجد شرایط اعطا می‌شود.
  • کمک هزینه برای اقامت دانشجو
  • محل خوابگاه رایگان یا سهمی به ارزش 40000 HUF در ماه برای هزینه‌های اقامت در کل دوره بورسیه تحصیلی به متقاضی تعلق می‌گیرد.
  • لطفاً توجه داشته باشید که اگر دانشجو در خوابگاه زندگی نمی‌کند، 40000 HUF در ماه سهمی برای هزینه‌های اجاره در نظر گرفته می‌شود. البته در شهرهای بزرگتر به ویژه در پایتخت مجارستان این مبلغ کل هزینه‌های اجاره را پوشش نمی‌دهد.
  • بیمه‌ی درمانی
  • خدمات مراقبت‌های بهداشتی بر اساس قوانین مربوطه مجارستان (قانون شماره 80 سال 1997، کارت بیمه سلامت ملی) و بیمه پزشکی تکمیلی تا سقف 65000 HUF (حدود 205 یورو) در سال به متقاضی تعلق می‌گیرد.

 

معیارهای واجد شرایط بودن برای دریافت بورسیه تحصیلی مجارستان چیست؟

برای واجد شرایط بودن جهت اخذ بورسیه تحصیلی دولت مجارستان، متقاضی باید تمام شرایط زیر را داشته باشد :

  • زبان مورد نیاز : تسلط به زبان انگلیسی (برای دوره‌هایی که به زبان انگلیسی تدریس می شوند)
  • دستاوردهای عالی آکادمیک متقاضی
  • انگیزه متقاضی برای تحصیل در مجارستان
  • سلامتی (ارائه مدارکی که نشان دهنده سلامتی کامل متقاضی است)

 

مدارک مورد نیاز برای دریافت بورسیه تحصیلی مجارستان چیست؟

متقاضیان دریافت بورسیه تحصیلی دولت مجارستان (Stipendium Hungaricum) بایستی مدارک زیر را آماده و ارائه نمایند.

  • فرم درخواست آنلاین : متقاضیان باید تمام اطلاعات درخواستی را در فرم درخواست آنلاین به زبان انگلیسی تکمیل و ذخیره کنند. متقاضی بایستی یک عکس که اخیرا اگرفته شده است را نیز آپلود کند.
  • انگیزه نامه : یک انگیزه نامه حداقل 1 صفحه‌ای تایپ شده با فونت Times New Roman با اندازه فونت 12 نقطه نوشته شود.
  • اثبات مهارت زبان انگلیسی ( یا زبان مجارستان) : کپی اسکن شده اصل مدرک مهارت زبان، با حداقل سطح تعیین شده توسط موسسه میزبان ارائه گردد.
  • ارائه گواهی و مدارک سوابق تحصیلی پیشین
  • گواهی پزشکی
  • کپی مدرک شناسایی
  • پذیرش اظهارنامه برای درخواست در سامانه آنلاین
  • دانشجویان دکتری بایستی پروپوزال و توصیه نامه نیز ارائه کنند.

 

بورسیه تحصیلی مجارستان۱

بورسیه تحصیلی مجارستان – بورسیه Hungarian Diaspora

بورسیه تحصیلی مجارستانی دیاسپورا (Hungarian Diaspora Scholarship) به شما فرصتی استثنایی برای پیشرفت شخصی و تحصیلی می‌دهد. هنگام تحصیل در مجارستان می‌توانید تاریخ و فرهنگ هزار ساله مجارستان را کشف کنید، سنت‌های منحصر به فرد مجارستان را تجربه کنید و همچنین مهارت‌های زبان مجارستانی خود را ارتقاء دهید. به عنوان یک دارنده بورسیه تحصیلی دیاسپورا می‌توانید مدرک بین‌المللی شناخته شده‌ای را در یک موسسه آموزش عالی مجارستان دریافت کنید و دانش بسیار رقابتی برای پیشرفت شخصی و آکادمیک کسب کنید.

شما می‌توانید از میان طیف گسترده‌ای از برنامه‌های تدریس شده به زبان مجارستانی که همه رشته‌های تحصیلات عالی در تمام سطوح تحصیلی را پوشش می‌دهد، انتخاب کنید. بورسیه تحصیلی دیاسپورا همچنین یک فرصت عالی برای ایجاد شبکه حرفه‌ای خود و فراگیری همه چیز در مورد کشور در یک محیط دانشجویی حمایت کننده و استقبال کننده است.

 

بورسیه تحصیلی مجارستان – بورسیه Bilateral state

بورسیه‌های دولتی دوجانبه (Bilateral state scholarships) بر اساس موافقت نامه‌های همکاری علمی و آموزشی امضا شده توسط دولت‌های دو کشور است. هر شریک خارجی دارای یک دفتر بورسیه تحصیلی ملی است که مسئول معرفی دانش پژوهان خروجی بالقوه به شرکای خارجی و همچنین ترتیب دادن روند درخواست آنها و متقاضیان خارجی بالقوه ورودی است. این دفاتر در داخل یا دفاتر مرتبط با وزارتخان‌ های خاص آموزش کار می‌کنند. در مجارستان دفتر ملی بورسیه، بنیاد عمومی Tempus، یک سازمان پیشینه وزارت نوآوری و فناوری مجارستان (MIT) است.

 

بورسیه تحصیلی مجارستان – بورسیه Erasmus+

برنامه Erasmus+ برنامه اتحادیه اروپا برای آموزش، پرورش جوانان و ورزش است. هدف آن تجهیز شهروندان اروپایی به آموزش، مهارت‌ها و خلاقیت مورد نیاز آنها در جامعه مبتنی بر دانش است. این برنامه فرصت‌هایی را برای بیش از 4 میلیون اروپایی برای تحصیل، آموزش، کسب تجربه کاری و داوطلب شدن در خارج از کشور فراهم می‌کند.

 

تحصیل در مجارستان به زبان انگلیسی

اگر قصد تحصیل در مجارستان به زبان انگلیسی را دارید، گزینه‌های زیادی برای انتخاب وجود دارد.

بهترین دانشگاه مجارستان و معمولاً در بین 500 دانشگاه برتر جهان، دانشگاه Szeged است. این دانشگاه با بیش از 20000 دانشجو، یکی از بزرگترین موسسات در کشور مجارستان است. از دیگر دانشگاه‌های برجسته می‌توان به دانشگاه Semmelweis (در بوداپست)، دانشگاه  Eötvös Loránd (در بوداپست) و دانشگاه Pécs اشاره کرد.

مجارستان همچنین به دلیل داشتن دانشکده‌های پزشکی و دانشکده‌های دندانپزشکی با کیفیت خود مورد توجه قرار گرفته است، که بسیاری از آنها برنامه‌های مناسبی را برای دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهند.

در سال‌های اخیر، دانشجویان بیشتری تصمیم گرفته‌اند در مجارستان در خارج از کشور تحصیل کنند و تجربه‌ای شگفت‌انگیز را تجربه کنند. بنابراین به عنوان یک دانشجو در مجارستان، احتمالاً می‌خواهید برخی از مهم‌ترین جنبه‌های عملی را بدانید که به شما کمک می‌کند راحت تر با زندگی در هر شهر دانشجویی مجارستان سازگار شوید. در ادامه به جنبه‌های مختلفی از تحصیل در مجارستان اشاره شده است.

 

هزینه زندگی و هزینه تحصیل در مجارستان چقدر است؟

دانشگاه‌های مجارستان شهریه دریافت می‌کنند، اما در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی بسیار مقرون به صرفه هستند. بسته به دانشگاه و برنامه انتخابی شما می‌توانید انتظار داشته باشید که حدود 2500 تا 3000 یورو در سال بپردازید. برنامه‌های مهندسی ممکن است کمی گران‌تر و تا حدود 5000 یورو در سال باشد. تحصیل در رشته پزشکی یا دندانپزشکی معمولاً شامل شهریه حدود 6000 تا 8000 یورو در سال است.

در عین حال زندگی دانشجویی در مجارستان بسیار مقرون به صرفه است. با در نظر گرفتن اقامت، غذا، حمل و نقل و موارد دیگر، می‌توانید با کمتر از 600 یورو در ماه در بوداپست (پایتخت مجارستان) و با کمتر از 500 یورو در ماه در شهرهای کوچکتر زندگی کنید.

 

بهترین دانشگاه‌های مجارستان

برخی از بهترین دانشگاه‌های مجارستان که باید برای تحصیل در نظر بگیرید، در ادامه آورده شده است :

دانشگاه پچ University of Pécs
دانشگاه سگد University of Szeged
دانشگاه میسکولک University of Miskolc
دانشگاه دبرسن University of Debrecen
دانشگاه صنعت و اقتصاد بوداپست Budapest University of Technology and Economics

 

رشته‌های محبوب تحصیلی مجارستان

مدارک تحصیلی انگلیسی زیادی وجود دارد که می‌توانید از بین آنها یکی را انتخاب کنید. در ادامه برخی از محبوب‌ترین گزینه‌ها اشاره شده است :

مدارک مهندسی در مجارستان Engineering degrees in Hungary
مدارک بازرگانی در مجارستان Business degrees in Hungary
مدارک علوم انسانی در مجارستان Humanities degrees in Hungary
مدارک پزشکی در مجارستان Medicine degrees in Hungary
مدرک موسیقی در مجارستان Music degrees in Hungary

 

چگونه برای تحصیل در مجارستان اپلای کنیم؟

هر دانشگاه در مجارستان سیستم پذیرش خود را در وب سایت خود دارد که به دانشجویان آینده اجازه می‌دهد برای برنامه‌های کارشناسی یا کارشناسی ارشد خود درخواست دهند و در آن ثبت نام کنند. بنابراین هنگامی که دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب کردید، می توانید با آپلود مدارک لازم درخواست خود را ارسال کنید. در ادامه اسنادی وجود دارد که ممکن است لازم باشد در طول درخواست دانشگاه خود ارسال کنید :

  • اسکن مدارک تحصیلی پیشین
  • ارائه کارنامه و ریزنمرات
  • اسکن پاسپورت
  • ارسال CV
  • نمرات آزمون زبان
  • مدارک تحصیلی و بورسیه تحصیلی و کمک مالی دریافت شده
  • توصیه نامه (2 یا 3)
  • نمونه کارها (پورتفولیو)
  • مقاله (در صورت لزوم برای کارشناسی ارشد و دکتری)

 

سخن پایانی

موسسه مهاجرتی صبا ویزا با ارائه مشاوره‌های تخصصی آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما در زمینه مهاجرت تحصیلی به مجارستان، شرایط تحصیل در مجارستان، اخذ پذیرش از دانشگاه‌های مجارستان ، اقدام برای دریافت ویزای تحصیلی مجارستان و بسیاری از موارد دیگر خواهد بود. این موسسه مهاجرتی با دانش و تخصصی که در زمینه قوانین مهاجرتی دارد و نیز ارائه خدمات متنوع و داشتن یک تیم پشتیبانی قوی در تلاش است تا مسیر مهاجرت را برای شما هموار‌تر نماید. همچنین شما می‌توانید با پر کردن فرم مشاوره رایگان با موسسه مهاجرتی صبا ویزا در ارتباط باشید.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 2 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید