لوگو صبا ویزا
چرا تحصیل در ایتالیا

بورسیه های تحصیلی ایتالیا

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه بورسیه های تحصیلی ایتالیا و جزئیات آن به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.
مشاوره رایگان فرم ارزیابی اولیه

تحصیل در ایتالیا به دلیل رنکینگ و قدمت دانشگاه‌های این کشور، هزینه‌های بسیار پایین تحصیل و فرصت‌ها شغلی، به یکی از گزینه‌های جذاب مهاجرت تحصیلی برای دانشجویان بین المللی تبدیل شده است. ایتالیا کشوری است که درک دولت اجتماعی در آن ریشه دوانده است. ایتالیا که هر ساله توسط هزاران دانشجوی بین المللی برای تحصیل دانشگاهی در خارج از کشور ترجیح داده می شود، قدیمی ترین دانشگاه های اروپا را دارد و دارای سنت آموزشی بسیار قوی و ریشه‌داری است.

یکی از سوالاتی که در ذهن دانشجویانی که می خواهند در ایتالیا تحصیل کنند، در مورد تحصیل همراه با بورسیه تحصیلی در ایتالیا است. شایان ذکر است که بورسیه‌های تحصیلی بسیار متنوعی جهت پوشش هزینه‌‌های تحصیل و هزینه‌های زندگی از سوی دولت و موسسات آموزش عالی ایتالیا ارائه گردیده است.

در این مقاله به صورت اختصاصی به معرفی بورسیه‌های تحصیلی ایتالیا پرداخته شده است. اگر علاقه مند به تحصیل در ایتالیا هستید، موسسه مهاجرتی صبا ویزا با ارائه مشاوره‌های کاملا تخصصی و خدمات متنوع و یک تیم پشتیبانی قوی در تلاش است تا فرآیند مهاجرت تحصیلی را برای شما تسهیل بخشد.

بورسیه‌های تحصیلی فول فاند ایتالیا

در این بخش تلاش نموده‌ایم تا بورسیه‌های تحصیلی ایتالیا 2022-2023  برای دانشجویان بین المللی را فهرست کنیم. یکی از مقاصد برتر برای تحصیل در خارج از کشور در اروپا، کشور ایتالیا است. ایتالیا یکی از ارزان ترین کشورهایی است که هزینه‌های تحصیلی پایینی دارد. تمامی دانشگاه‌های ایتالیا در تمام مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در رشته‌های مختلف بورسیه‌های متنوعی ارائه می‌نمایند.

ایتالیا یکی از قدیمی ترین دانشگاه‌های جهان را دارد. ایتالیا کشوری شگفت انگیز است که تحصیل به همراه تجربه کاری را به دانشجویان خود ارائه می دهد. در حال حاضر بورسیه‌های تحصیلی در دانشگاه‌های ایتالیا در دسترس است. شایان ذکر است که نزدیک به 60000 دانشجوی بین المللی به ایتالیا مهاجرت تحصیلی داشته‌اند. در جدول زیر بورسیه‌های تحصیلی ارائه شده از سوی دانشگاه های ایتالیا آورده شده است :

  • بورسیه تحصیلی دانشگاه بولونیا در ایتالیا University of Bologna Scholarship in Italy
  • بورسیه تحصیلی دانشگاه پادووا در ایتالیا Padova University Scholarship in Italy
  • بورسیه های تحصیلی دانشگاه میلان ایتالیا University of Milan Itlay Scholarships
  • بورسیه های دانشگاه تورینو 2022 (University of Torino Scholarships 2022)
  • بورسیه های دانشگاه پیزا University of Pisa Scholarships
  • بورسیه های دانشگاه تورین University of Turin Scholarships
  • بورسیه های دانشگاه فلورانس University of Florence Scholarships
  • بورسیه دانشگاه بوکونی 2022 (Bocconi University Scholarship 2022)
  • بورسیه های دانشگاه ساپینزا Sapienza University Scholarships

بورسیه تحصیلی در ایتالیا

کمک هزینه و بورسیه‌های تحصیلی ایتالیا برای دانشجویان بین المللی

در این بخش‌ به بورسیه‌های تحصیلی برای دانشجویان بین المللی اعطا شده از سوی موسسات آموزشی و سایر موسسات همراه با جزئیات پرداخته شده است.

این بورسیه تمام هزینه‌های شهریه دانشگاه را پوشش می‌دهد. همچنین کمک هزینه‌ای به ارزش 14000 یورو در سال به دانشجویان بین المللی اعطا می‌گردد.بورسیه بین المللی Merit و Bocconi (Merit and Bocconi International Awards)
بورسیه تمامی هزینه‌ شهریه و هزینه‌های اقامت و هزینه‌های زندگی دانشجویان بین المللی را پوشش می‌دهد.کمک هزینه تحصیلی دانشگاه بولونیا برای دانشجویان بین المللی (University of Bologna Study Grants for International Students)
این بورسیه صرفا به دانشجویان بین المللی در مقطع کارشناسی ارشد اعطا می‌گردد.بورسیه‌ بین الملل Politecnico
این بورسیه شامل کمک هزینه اقامت و غذای رایگان در پردیس می‌شود. تمامی دانشجویان بین المللی که می‌خواهند در دوره‌های Ph.D شرکت نمایند، این بورسیه به آن‌ها تعلق می‌گیرد.بورسیه‌ دکتری  Scuola Normale Superiore

بورسیه‌های تحصیلی دولت ایتالیا

فراخوان بورسیه تحصیلی دولت ایتالیا 2022-23 اکنون باز است. این بورسیه برای دانشجویان بین المللی برای تحصیل رایگان در ایتالیا باز است. وزارت امور خارجه و همکاری های بین المللی (MAECI : Ministry of Foreign Affairs and International Cooperation) کمک‌های مالی را برای دریافت مدرک کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می دهد. همچنین برای درخواست بورسیه تحصیلی دولت ایتالیا نیازی به آیلتس نیست. می توانید مدرک زبان انگلیسی را از موسسه قبلی خود ارسال کنید. آخرین تاریخ درخواست برای بورسیه تحصیلی دولت ایتالیا 2022-23 برای دانشجویان بین المللی 30 ژوئن 2022 است.  این بورسیه هزینه‌های زیر را پوشش می‌دهد :

بسته به سیاست هر دانشگاه، دانشجویان واجد شرایط از پرداخت هزینه‌های ثبت نام و شهریه معاف می‌شوند.هزینه‌های تحصیل
دریافت کنندگان کمک هزینه تحت پوشش بیمه سلامت و پزشکی خواهند بود که برای تمام مدت کمک هزینه با MAECI قرارداد دارد.هزینه‌های بیمه درمانی
دانشجویان کمک هزینه ماهانه به مبلغ 900 یورو دریافت می کنند که به حساب بانکی ایتالیایی آنها واریز می شود.کمک هزینه زندگی

جزيیات این بورسیه تحصیلی در جدول زیر آورده شده است :

کارشناسی ارشد و دکتریمقطع تحصیلی
مؤسسات آموزش عالی ایتالیانوع موسسه تحت پوشش
تحصیل در ایتالیاکشور
می‌توان برای هر دوره‌ای که توسط دانشگاه‌های شناخته شده توسط وزارت دانشگاه و تحقیقات ایتالیا (MUR) برگزار می شود، درخواست داد. اما باز هم بایستی با دانشگاه مورد نظر مکاتبه نمود که آیا این بورسیه تحصیلی مورد تایید آن‌ها است یا خیر.دوره‌های آموزشی
مدت زمان بورسیه تحصیلی بسته به نوع دوره می تواند سه، شش یا نه ماه باشد.مدت زمان اعطای بورسیه
9 ژوئن 2022ددلاین ارسال درخواست بورسیه تحصیلی

شرایط بورسیه‌های تحصیلی دولت ایتالیا بصورت زیر می‌باشد :

درخواست‌ها فقط باید توسط دانشجویان بین المللی که دارای مدرک تحصیلی مناسب برای ثبت نام در دانشگاه یا موسسات آموزشی ایتالیایی هستند، ارسال شود.مدارک تحصیلی پیشین
متقاضیان بورسیه تحصیلی کارشناسی ارشد در ایتالیا نباید تا مهلت این فراخوان بیش از 28 سال سن داشته باشند.شرایط سنی برای درخواست بورسیه تحصیلی دولت ایتالیا
متقاضیان برنامه‌های دکتری نباید بیش از 30 سال در مهلت این فراخوان سن داشته باشند.شرایط سنی متقاضیان شرکت در دوره دکتری Ph.D

متقاضیان پروژه های تحقیقاتی تحت نظارت دانشگاهی نباید در مهلت این فراخوان بیش از 40 سال سن داشته باشند.

 

شرایط سنی متقاضیان پروژه‌های تحقیقاتی

داوطلبانی که دارای مدرک لیسانس انگلیسی هستند، می توانند مدرکی ارائه دهند که گواهی می‌دهد برنامه تحصیلی مدرک لیسانس آنها به طور کامل به زبان انگلیسی بوده است. همچنین برای دوره‌هایی که به طور کامل به زبان انگلیسی تدریس می شوند، مدرکی دال بر مهارت زبان ایتالیایی لازم نیست.

 

ارائه مدرک زبان (انگلیسی / ایتالیایی)

همچنین لازم به ذکر است که دولت ایتالیا به دانشجویان بین المللی اجازه می دهد حداکثر 20 ساعت در هفته کار کنند. کارآموزان با ویزای تحصیلی ایتالیا می توانند حداکثر 4 ساعت در روز کار کنند. شرکت‌های ایتالیایی فارغ از مشخصات شخصی و تجربه حرفه ای کارآموز استخدام می کنند. این کارآموزان حدود 500-1000 یورو درآمد دارند. در نتیجه دانشجویان بخشی از هزینه‌ها را خود می‌توانند پوشش دهند.

بورسیه‌های تحصیل ایتالیا – دانشگاه پالرمو University of Palermo

دانشگاه پالرمو، همراه با ERSU (سازمان منطقه‌ای برای حق تحصیل regional body for right to study)، به دانشجویان بین المللی کمک‌های مالی مختلفی نظیر بورسیه تحصیلی، معافیت‌های هزینه تحصیل، کاهش هزینه ها و سایر اشکال امتیازی ارائه می‌دهد.

بورسیه‌های ERSU (ERSU scholarships) بر اساس شایستگی و وضعیت اقتصادی خانواده اعطا می شود. این بورسیه تسهیلاتی مانند معافیت از شهریه دانشگاه، اقامت از اول اکتبر تا پایان ژوئیه، وعده های غذایی رایگان در غذاخوری های دانشگاه، به علاوه برخی کمک‌های اضافی ممکن را ارائه می دهد.

بورسیه‌های دولتی ایتالیا (Italian Government Scholarships) هر ساله برای ارتقای سیستم آموزش عالی ایتالیا اعطا می‌شود :

  • کمک های مالی برای شهروندان خارجی و شهروندان ایتالیایی مقیم خارج از کشور توسط دولت ایتالیا اعطا می شود.
  • دانشجویان با حمایت بین المللی

ERSU به دانشجویان این امکان را می دهد که از خدمات مهمان نوازی در اقامتگاه های خود برای دوره های کوتاه بهره مند شوند. علاقه مندان به داشتن تخت (حداکثر 90 روز) در یکی از اقامتگاه های دانشگاهی E.R.S.U می توانند وب سایت ERSU را بررسی کنند.

بورسیه‌های تحصیل ایتالیا – برنامه بورسیه عالی بین المللی پادوآ

این بورسیه تحت عنوان Padua International Excellence Scholarship Programme شناخته می‌شود.

  • ارزش بورسیه : معافیت از شهریه و اعطای کمک هزینه سالانه به مبلغ 9000 دلار
  • دوره‌های تحصیلی تحت پوشش : کارشناسی و کارشناسی ارشد

دانشگاه پادوآ به عنوان یکی از برترین دانشگاه‌های ایتالیا، بر رشد سازمان بین‌المللی خود تاکید داشته است و به دلیل تاکید زیاد، این موسسه این بورسیه برای اعطای 50 بورسیه تحصیلی به دانشجویانی که مایل به ادامه تحصیل در مقطع لیسانس یا فوق لیسانس هستند، طراحی شده است.

دوره‌ها به طور کامل به زبان انگلیسی برگزار می شود، به این معنی که بسیاری از دانشجویان بین المللی واجد شرایط برای دریافت این بورسیه تحصیلی می‌توانند اقدام می کنند. با توجه به تعداد بالای دانشجویان متقاضی این بورسیه، رقابت برای این بورسیه تحصیلی بسیار شدید است. به دلیل گزینش بالای آن، دانشجویانی با بالاترین دستاوردها و سوابق تحصیلی برجسته برای این بورسیه انتخاب خواهند شد. برای مقاطع لیسانس، حداکثر مدت این بورسیه تقریباً سه سال است در حالی که حداکثر مدت زمان داوطلبان مدرک کارشناسی ارشد حدود دو سال است.

بورسیه‌های تحصیل ایتالیا – بورسیه‌های منطقه ونتو Regione Veneto

  • ارزش بورسیه : معافیت از شهریه، تخفیف سالانه، تخفیف تحصیلی
  • دوره‌های تحصیلی تحت پوشش : کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری

بورسیه‌های Regione Veneto برای دانشجویانی که از خانواده های کم درآمد آمده‌اند، ارائه شده است. برای در نظر گرفتن این بورسیه، متقاضیان واجد شرایط باید ابتدا در یکی از برنامه های ارائه شده توسط دانشگاه پادوآ پذیرفته شوند، و همچنین باید واجد شرایط دریافت ویزای ایتالیا باشند، که یک شرط ایده آل برای متقاضیان بین المللی است.

برای پذیرش هر چه بیشتر دانشجو، ارزش بورسیه تحصیلی عمدتاً به درآمد خانواده شما بستگی دارد، به این معنی که درآمد کم خانواده به معنای کمک مالی بالا است. اگرچه مدت این بورسیه فقط یک سال است، دریافت کنندگان بورسیه با رعایت شرایط تمدید، مدت زمان بورسیه تحصیلی خود را تمدید می کنند.

بورسیه تحصیلی در ایتالیابورسیه‌های تحصیل ایتالیا برای رشته‌های مهندسی

به دانشجویان بین المللی که در ایتالیا تحصیل می کنند برای پوشش هزینه‌های تحصیل و هزینه‌های زندگی، بورسیه‌ها و کمک هزینه‌های تحصیلی اعطا می گردد. اگر واجد شرایط دریافت بورسیه باشید، ملیت شما بر شانس شما تأثیری نخواهد داشت. دانشگاه‌های مهندسی در ایتالیا بر اساس نیاز مالی یا شایستگی بورسیه تحصیلی می دهند. چندین بورسیه دولتی در سطح ملی در دسترس هستند و دانشجویان بین المللی می توانند بدون تبعیض برای این بورسیه ها درخواست دهند. در زیر لیستی از برخی از محبوب ترین بورسیه‌های مهندسی در ایتالیا ارائه شده  است :

  • بورسیه انگلیسی هزینه‌های صفر SIT (SIT Zero Fees English Scholarship)
  • بورسیه های دولتی ایتالیا برای دانشجویان خارجی
  • بورسیه‌های EDISU Piemonte
  • کمک هزینه تحصیلی برای دانشجویان بین المللی توسط دانشگاه بولونیا (Study Grants for International Students by Bologna University)
  • بورسیه‌های بین المللی برای دانشجویان کشور در حال توسعه توسط دانشگاه پاویا (International Scholarships for Developing Country Students by University of Pavia)
  • شایستگی بوکونی و جوایز بین المللی (Bocconi Merit and International Awards)
  • دانشگاه پلی تکنیک میلان (Politecnico de Milano) بورسیه های تحصیلی مبتنی بر شایستگی را به دانشجویان بین المللی ارائه می دهد.
  • بورسیه‌های بین المللی دانشگاه پلی تکنیک تورینو Politecnico di Torino
  • بورسیه‌های بین المللی دانشگاه کاتولیکا Università Cattolica
  • بورسیه‌های تحصیلی برای تمام دوره‌های تحصیلی توسط دانشگاه پادووا (Scholarships for All Degree Courses by University of Padova)
  • بورسیه‌های دکتری Scuola Normale Superiore

سخن پایانی

دانشگاه‌های ایتالیا برنامه‌های بسیار متنوعی در مقاطع مختلف تحصیلی در رشته‌ و گرایش‌های گوناگون با طول‌ دوره‌های آموزشی متفاوت ارائه نموده‌اند. دانشجویان بین المللی بسیاری به دلیل امکانات و تسهیلات موسسات آموزش عالی ایتالیا، کیفیت بالای آموزش، دانشگاه‌های برتر ایتالیا و هزینه‌های مقرون به صرفه تحصیل در دانشگاه‌های ایتالیا، کشور ایتالیا را به عنوان مقصد مهاجرتی خود انتخاب می‌کنند.

موسسه مهاجرتی صبا ویزا با ارائه مشاوره‌های تخصصی آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما در زمینه شرایط تحصیل در ایتالیا، اخذ پذیرش از دانشگاه‌های ایتالیا، اقدام برای دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا و بسیاری از موارد دیگر خواهد بود. این موسسه مهاجرتی با دانش و تخصصی که در زمینه قوانین مهاجرتی دارد و نیز ارائه خدمات متنوع و داشتن یک تیم پشتیبانی قوی در تلاش است تا مسیر مهاجرت را برای شما هموار‌تر نماید. همچنین شما می‌توانید با پر کردن فرم مشاوره رایگان با موسسه مهاجرتی صبا ویزا در ارتباط باشید.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 1 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید