لوگو صبا ویزا

تحصیل در مدارس انگلستان

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه تحصیل در انگلستان و جزئیات ثبت نام درآن را به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.مشاوره رایگانفرم ارزیابی اولیه

اگر قصد مهاجرت به انگلستان را داشته باشید، ممکن است بخواهید در مورد بهترین مدارس و آموزش عالی بدانید. از آنجایی که نیازها و رفاه فرزندان شما در اولویت است، بدون شک یکی از نگرانی‌های اصلی شما این خواهد بود که تمام جزئیات مربوط به سیستم آموزشی در انگلستان را بیابید. به عنوان مثال، کیفیت مدارس خصوصی در مقابل مدارس دولتی چگونه است؟ از نظر مدارس بین‌المللی چه گزینه‌هایی خواهید داشت؟ هزینه آن‌ها چقدر است؟ در مورد دانشگاه‌ها چطور؟ بهترین‌ها کدام هستند و هزینه‌ها چگونه است؟ برای یافتن پاسخ این سوالات و تمام اطلاعاتی که در مورد سیستم آموزشی انگلستان و تحصیل در انگلستان نیاز دارید، ادامه مطلب را بخوانید. چون ما در این مقاله‌ی جامع راجع به تمام آن‌ها توضیح داده‌ایم.

همچنین علاوه بر این مقاله، سازمان مهاجرتی صبا ویزا با ارائه مشاوره تخصصی آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما در زمینه تحصیل در مدارس انگلستان خواهد بود. همچنین شما می‌توانید با پر کردن فرم مشاوره رایگان با سازمان مهاجرتی صبا ویزا در ارتباط باشید.

فهرست عناوین

سیستم آموزشی در انگلستان

تحصیل در انگلستان بین سنین 5 تا 18 سال اجباری است. قبل از آن، والدین می‌توانند فرزندان خود را در موسسات یا از طریق کمک در خانه در مراحل اولیه رشد کودکی قرار دهند. هنگامی‌که دانش‌آموزان وارد سیستم آموزشی می‌شوند، والدین می‌توانند از انواع مدارس یکی را برای بچه‌های خود انتخاب کنند (خصوصی یا دولتی، مذهبی یا غیر مذهبی، بین‌المللی، سختگیرانه یا ساده‌گیر، مدارس مخصوص کودکان استثنائی و … ). هنگامی‌که دانش‌آموزان از سیستم مدارس ابتدایی و دبیرستان فارغ‌التحصیل شوند، آماده ادامه تحصیلات عالی هستند. برای کسانی که می‌خواهند این مسیر را دنبال کنند، بریتانیا تعدادی از بهترین مدارس جهان را ارائه می‌دهد.تحصیل در مدارس انگلستانسیستم نمره‌دهی در مدارس انگلستان

سیستم نمره‌دهی در انگلستان برای آموزش دبیرستان، با رتبه‌بندی بر اساس حروف الفبا (یعنی از A تا U) و شبیه به سیستمی ‌است که در ایالات متحده دنبال می‌شود. در این زمینه، A به معنای عالی / برجسته است. B بالاتر از حد متوسط ​​است. C به معنای متوسط; D و E کمتر از حد متوسط ​​است. و F و هر چیزی زیر آن به رد شدن (افتادن در آن درس) اشاره دارد.

برای آموزش عالی، از یک سیستم عددی پیروی می‌شود و برای دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد اعمال می‌شود.

  • 1 – معدل 70٪ یا بالاتر، یک تمایز در نظر گرفته می‌شود
  • 2:1 – معدل 60٪ – 69٪ یک امتیاز در نظر گرفته می‌شود.
  • 2:2 -50٪ -59٪ قبول شدن است.
  • زیر 40% نشان دهنده‌ی رد شدن و افتادن در‌آن درس است.

سال تحصیلی در انگلستان

احتمالاً می‌خواهید تعطیلات و بازدیدهایی را که همزمان با تعطیلات عزیزانتان در کشور خود هستند هماهنگ کنید، بنابراین احتمالاً از خود می‌پرسید که سال تحصیلی در بریتانیا چگونه است؟ از سپتامبر تا جولای اجرا می‌شود و 39 هفته طول می‌کشد.

برای اکثر مناطق کشور، سال به شش ترم تقسیم می‌شود (مدارس استثنایی وجود دارند که در هر سال سه ترم دنبال می‌شوند):

  • سپتامبر تا اکتبر
  • اکتبر تا دسامبر
  • ژانویه تا فوریه
  • فوریه تا مارس
  • آوریل تا می
  • ژوئن تا ژوئیه

مقامات محلی، هیئت حاکمه یک مدرسه، یا خود مدرسه (در مورد مدارس مستقل) در مورد تاریخ‌های خاص برای دوره‌ها و تعطیلات مدرسه تصمیم می‌گیرند.

تعطیلات مدارس انگلستان

  • کریسمس – دو هفته
  • بهار – دو هفته
  • تابستان – شش هفته

تعطیلات یک هفته ای نیز وجود دارد:

  • پایان ماه اکتبر
  • اواسط فوریه
  • پایان ماه مه

ساعت مدارس در انگلستان

در انگلستان، مدارس باید حداقل برای 380 جلسه (190 روز) در طول یک سال تحصیلی باز شوند. ساعت مدرسه توسط هر مدرسه تعیین می‌شود اما به طور متوسط ​​حدود 5-6 ساعت در روز است. به طور معمول، مدرسه از ساعت 8:00 تا 9:00 شروع می‌شود و ماهیگیری از ساعت 15:00 تا 16:00 است، اما هر مدرسه برنامه‌های متفاوتی دارد.

تفاوت‌ بین مدارس دولتی و خصوصی در انگلستان

اگر هنوز در مورد نوع مدرسه تصمیم نگرفته‌اید، احتمالاً از خود می‌پرسید که دقیقاً چه تفاوت‌هایی بین مدارس دولتی و خصوصی در بریتانیا وجود دارد.

مدرسه خصوصی به هر مدرسه‌ای اطلاق می‌شود که بودجه آن توسط دولت تامین نمی‌شود، در عوض، بیشتر از طریق هزینه‌های مدرسه که توسط والدین پرداخت می‌شود، تامین می‌شود.

در این مدارس هزینه‌ها بسیار متفاوت است. در انگلستان، تمام مدارس مستقل به عنوان مدارس خصوصی در نظر گرفته می‌شوند و این اصطلاحات اغلب به جای یکدیگر استفاده می‌شوند. با این حال، مدارس مستقل از نظر فنی توسط هیئت مدیره یا هیئت امنایی نظارت می‌شوند، در حالی که سایر مدارس خصوصی ممکن است توسط مالک آن‌ها بدون هیچ نهاد حاکمیتی اداره شوند.

یک واقعیت بسیار جالب و در عین حال گیج کننده در مورد سیستم مدارس انگلستان این است که قدیمی‌ترین، سنتی ترین و گران‌ترین مدارس دبیرستان شبانه روزی نیز «دولتی» نامیده می‌شوند. به عنوان مثال، Eton، مدرسه‌ی ترجیحی برای سلطنتی‌ها، یک مدرسه شبانه روزی پسرانه‌ی مستقل است که به دنبال سنت مدارس دولتی، یک مرکز شبانه روزی کامل را اداره می‌کند.

بنابراین، هنگام تلاش برای کشف تفاوت‌های بین آموزش دولتی و آموزش خصوصی در بریتانیا، بهتر است از اولی به عنوان «دولتی» استفاده نکنید زیرا ممکن است باعث سردرگمی شما ‌شود.

تحصیل در مدارس انگلستان

انواع مدارس دولتی انگلستان

مدارس دولتی در انگلستان را می‌توان به دسته‌های زیر تقسیم کرد:

  • مدارس محلی: تحت تأثیر گروه‌های تجاری یا مذهبی نیستند و از برنامه درسی ملی پیروی می‌کنند.
  • مدارس بنیادی و مدارس داوطلبانه: بودجه آن‌ها توسط مقامات محلی تامین می‌شود، اما میزانی از آزادی در تغییر شیوه عملکرد خود دارند (آن‌ها گاهی اوقات توسط نمایندگان گروه‌های مذهبی حمایت می‌شوند).
  • آکادمی‌ها و مدارس رایگان: توسط آکادمی‌های معتبر‌ غیرانتفاعی اداره می‌شوند و از مقامات محلی مستقل هستند (آن‌ها آزادی بیشتری در تصمیم گیری در مورد نحوه فعالیت دارند و مجاز به دنبال کردن برنامه درسی متفاوتی هستند).
  • مدارس گرامری: آن‌ها می‌توانند توسط مقامات محلی، یک نهاد بنیادی یا یک آکادمی معتبر ‌اداره شوند و دانش‌آموز ان خود را بر اساس توانایی علمی ‌انتخاب کنند. دانش‌آموزان برای ورود به این مدراس باید در آزمون ورودی شرکت کنند.

آیا مدارس خصوصی بهتر از مدارس دولتی در بریتانیا هستند؟

مدارس خصوصی (که در بریتانیا به عنوان «مدارس مستقل» نیز شناخته می‌شوند)، به جای اینکه توسط دولت تأمین مالی شوند، هزینه دریافت می‌کنند. با این وجود، آن‌ها باید در دولت ثبت شده و تحت بازرسی‌های منظم قرار گیرند. در این مدارس، دانش‌آموزان مجبور نیستند از برنامه درسی ملی پیروی کنند.

سوال مهم این است که آیا آن‌ها بهتر از مدارس دولتی هستند؟ بحث‌های زیادی پیرامون این موضوع وجود دارد، اما برای ارائه ایده، افرادی که به نفع مدارس خصوصی بحث می‌کنند، ادعا می‌کنند که آن‌ها تمایل به داشتن امکانات بهتر، نتایج امتحانات بهتر، طیف وسیعی از فعالیت‌های فوق برنامه و حتی بیشتر دارند. با این وجود، همه‌ی این‌ها قابل بحث است زیرا پول همیشه نمی‌تواند کیفیت را تضمین کند. به عنوان مثال، مهارت‌های زندگی که از طریق تعامل روزانه با افراد با پیشینه‌های بسیار متنوع به دست می‌آیند، چیزی است که با پول نمی‌توان خرید. علاوه بر این، بسیاری از اوقات کیفیت تدریس به معلم بستگی دارد و نه مدرسه، و در انگلستان، معلمان عالی در هر دو سیستم وجود دارد.

مهدکودک و پیش دبستانی در انگلستان

کودکان معمولاً در حدود سه سالگی مدرسه بازی (پیش دبستانی یا مهدکودک) را شروع می‌کنند و در سالی که پنج‌ساله می‌شوند، مدرسه را (با اولین سال پایه، که به عنوان «مهدکودک ارشد» نیز شناخته می‌شود)، شروع می‌کنند.

علاوه بر این، گزینه‌های دیگری برای سال‌های اولیه یا آموزش پیش دبستانی وجود دارد، مانند مهدکودک، کمک گرفتن از  پرستار کودک و au-pairs. با این حال، پیش دبستانی اجباری نیست.

برای یافتن امکانات مهدکودک موجود در جایی که هستید، به علاوه اطلاعات مربوط به هزینه‌های مهدکودک و رویکردهای آموزشی، با سرویس اطلاعات خانواده شورای محلی خود تماس بگیرید. شما می‌توانید از طریق موسسه مهاجرتی صبا ویزا، به یک تابع جستجو برای تمام اطلاعات تماس FIS در بریتانیای کبیر و ایرلند شمالی دسترسی داشته باشید.

بودجه آموزش و پرورش و مراقبت از کودکان در انگلستان

سرویس اطلاعات خانواده در منطقه به شما اطلاع خواهد داد که آیا برای تحصیل در سال‌های اولیه مکان‌هایی وجود دارد یا خیر. به عنوان مثال، کودکان سه ساله و چهار ساله در انگلستان حق قانونی 15 ساعت آموزش رایگان در هفته، 38 هفته در سال دارند. در ایرلند شمالی، آن‌ها معمولاً یک سال آموزش پیش دبستانی با بودجه دولتی دریافت می‌کنند.

کوپن‌های مراقبت از کودک در انگلستان

دریافت مزایای مالی فراتر از تحصیل در سال‌های اولیه امکان پذیر است. کارفرمای شما ممکن است کوپن‌های مراقبت از کودک را به عنوان بخشی از مزایای شغلی شما ارائه دهد. اگر چنین است، باید به دقت محاسبه کنید که آیا ارزش این کوپن‌ها بیشتر از اعتبارات مالیاتی کاری است یا خیر.

اعتبارات مالیاتی در انگلستان

فقط در صورتی می‌توانید اعتبار مالیات کاری را درخواست کنید که هیچ کوپن شرکتی برای مراقبت از کودک دریافت نکنید. سپس شما ممکن است سالانه ۲۰۱۰ پوند (برای یک فرزند) از دولت بریتانیا دریافت کنید. برای دریافت این پول، هم شما و هم شریک زندگیتان باید حداقل 16 ساعت در هفته کار کنید. برای اینکه ببینید آیا حق دریافت مزایای اضافی فرزند را دارید، با ما تماس بگیرید.

مدارس دولتی در انگلستان

مدارس دولتی در انگلستان توسط مقامات محلی مربوطه تأمین مالی و نظارت می‌شوند، اما اکثر آن‌ها باید برنامه درسی ملی را دنبال کنند.

مدارس دولتی بریتانیا عمدتاً در نحوه سازماندهی و مدیریت متفاوت هستند. به عنوان مثال، مدارس مذهبی در بریتانیا، وابسته به مؤسسات مذهبی هستند. اما آن‌ها همچنین می‌توانند از شورای محلی خود پول دریافت کنند. سال تحصیلی در مدارس دولتی معمولاً از 1 سپتامبر تا 31 ژوئیه ادامه دارد.

آموزش ابتدایی در انگلستان

طبق برنامه درسی ملی در انگلستان، یک کودک از سن 5 تا 11 سالگی به مدرسه ابتدایی می‌رود. برای کودکان در اکثر مدارس، یک روز عادی مدرسه از ساعت 8:00 تا 9:00 شروع می‌شود و بین ساعت 15:00 تا 16:00 پایان می‌یابد.

در مدارس ابتدایی در انگلستان، کودکان بر روی موضوعات اصلی ریاضی، علوم و سواد تمرکز می‌کنند. آن‌ها همچنین باید در مورد تاریخ، جغرافیا، فناوری، هنر و موسیقی بیاموزند و می‌توانند در PE  (تربیت بدنی) و آموزش مذهبی شرکت کنند.

در سال 6، در پایان مرحله کلیدی 2، همه دانش‌آموز ان مدارس ابتدایی در انگلستان، این گزینه را دارند که در یک امتحان استاندارد شرکت کنند.

دبیرستان در انگلستان

تحصیلات دبیرستان (از جمله آنچه که دبیرستان در بریتانیا را کلاس ششم و «کالج» می‌نامند) پنج تا هفت سال طول می‌کشد. دانش‌آموزان بین 12 تا 16 سال، به طور قانونی ملزم به حضور در یک مدرسه دبیرستان در انگلستان هستند. این مرحله از آموزش اجباری را «دوره اول دبیرستان» می‌نامند.

پس از اتمام دوره دبیرستان، دانش‌آموزان می‌توانند شروع به کار کنند یا آموزش حرفه‌ای را آغاز نمایند. آن‌ها حتی می‌توانند به کالج یا کلاس ششم بروند، جایی که افراد 16 تا 18 ساله برای دانشگاه آماده می‌شوند.

مدارس جامع، گرامر و تخصصی در انگلستان

برنامه درسی برای هر مدرسه شامل تمام دروس تدریس شده در آموزش ابتدایی است. دانش‌آموزان همچنین باید حداقل یک زبان خارجی را یاد بگیرند، در کلاس‌های شهروندی شرکت کنند و در آموزش‌های شخصی، اجتماعی و بهداشتی شرکت کنند.

علاوه بر این، بسیاری از مدارس دولتی «مدارس تخصصی» هستند. آن‌ها بر یک یا دو حوزه از برنامه درسی تمرکز می‌کنند. بنابراین، اگر فرزندان شما در ریاضیات و علوم استعداد دارند یا استعداد خاصی در موسیقی دارند، منطقی است که دبیرستان خود را بر اساس آن انتخاب کنید.

تا سال 2010، مدارس تخصصی یک نام رسمی‌ از دولت بریتانیا و همچنین بودجه اضافی برای ادامه وضعیت جدید خود دریافت کردند. اگرچه این برنامه چندین سال پیش حذف شد، بسیاری از مدارس دبیرستان هنوز بر روی مناطق انتخاب شده تمرکز می‌کنند و همچنان بر شهرت قبلی خود ساخته می‌شوند.

مدارس تخصصی را نباید با « مدارس مخصوص کودکان استثنائی» اشتباه گرفت. چون ‌آموزش با نیازهای ویژه را برای کودکان دارای مشکلات یادگیری و سایر ناتوانی‌ها ارائه می‌دهد. اگر فکر می‌کنید که فرزند شما نیاز به آموزش با نیازهای ویژه دارد، لطفا با مرکز مشاوره آموزش ویژه والدین مستقل تماس بگیرید تا هماهنگی‌های لازم را انجام دهید.

مدارک پایه: GCSE و دیپلم در انگلستان

پس از سه سال تحصیل در دبیرستان، کودکان به طور رسمی‌ توسط معلمان خود ارزیابی می‌شوند. سپس دانش‌آموزان باید موضوعات خود را برای آزمون‌های سراسری GCSE انتخاب کنند. GCSE امتحانات اجباری در پایان سال یازدهم است، یعنی سال پنجم دانش‌آموزان در دبیرستان.

دانش‌آموزان معمولاً باید در آزمون‌هایی در زبان انگلیسی، ریاضی و علوم شرکت کنند و همچنین باید کلاس‌هایی را از رشته‌های هنر، علوم انسانی، زبان‌های مدرن، فناوری و مطالعات حرفه‌ای انتخاب کنند.

دیپلم ملی جدید به جای مطالعات آکادمیک بر آموزش عملی، تجربه کاری و رویکرد حرفه‌ای تمرکز دارد. می‌توان آن را در حدود 20 موضوع مختلف مانند مهندسی، فناوری اطلاعات یا خلاقیت و رسانه انجام داد.

آزمون‌های سطح A در انگلستان

اکثر دانشجویان بریتانیایی معمولاً سطح A را به جای دیپلم انتخاب می‌کنند. آزمون‌های سطح A شرط اصلی پذیرش برای مدرک کارشناسی در دانشگاه‌های انگلستان است.

دانش‌آموزان در طول سال‌های 12 و 13 در مدرسه، یعنی در دوره‌ی دوم دبیرستان، برای سطوح A آماده می‌شوند. این دو سال تحصیلی در بسیاری از افراد «ششم» یا «ششم دوره‌ی اول» و «ششم دوره‌ی دوم» نامیده می‌شود.

در سال دوازدهم، اکثر دانش‌آموزان چهار موضوع را به انتخاب خود مطالعه می‌کنند. یکی از آن‌ها در پایان همان سال به عنوان سطح AS تکمیل شد و پس از آن کاهش یافت. سه موضوع دیگر به سه سطح A کامل بعد از سال 13 منتهی می‌شود. با این حال، برخی از دانش‌آموزان ممکن است با وجود حجم کاری اضافی، چهار سطح A را تکمیل کنند.

ارزیابی برای نمره دادن به سطوح A دانش‌آموز  ممکن است بر موفقیت دانشجو در درخواست برای تحصیل در دانشگاه تأثیر بگذارد. اما مهم نیست که دفتر پذیرش چقدر تحت تأثیر مهارت‌های علمی‌ داوطلب باشد، او فقط یک «پیشنهاد مشروط» برای یک محل در دوره‌های مدرک تحصیلی، قبل از دریافت نتایج امتحان نهایی، دریافت می‌کند.

مدارس بین‌المللی در انگلستان

لندن خانه‌ی برخی از بهترین مدارس بین‌المللی در بریتانیا است، اما گزینه‌های جایگزین دیگری نیز وجود دارد. در این بخش، بینشی در مورد مدارس بین‌المللی ارائه می‌دهیم، و بحث می‌کنیم که چه کسانی از شرکت در یک مدرسه سود می‌برند، و برخی از بهترین مدارس بین‌المللی فرانسوی، بریتانیایی و آمریکایی در بریتانیا را به اشتراک می‌گذاریم.

به خاطر داشته باشید که مدارس بین‌المللی استانداردهای مشابهی را برای تحصیل در سراسر جهان ارائه می‌کنند و انتقال آسان بین مدارس را فراهم می‌کنند. این گزینه خوبی برای مهاجرت خارجی‌ها به انگلستان است. لندن یک پایگاه داده خوب را می‌توان در جستجوی مدارس بین‌المللی یافت.

مزایای مدارس بین‌المللی برای کودکان مهاجر

مزیت اصلی مدارس بین‌المللی این است که مدرک بین‌المللی را ارائه می‌دهند که در بسیاری از مدارس در سراسر جهان به رسمیت شناخته شده است. این برنامه‌های استاندارد با دستورالعمل‌های آموزشی دولتی برای هر کشور مطابقت دارند، اما تمرکز جهانی دارند.

مزیت دوم این است که تعداد بالای دانشجویان بین‌المللی در این مدارس به این معنی است که کارکنان نیازهای دانشجویان خارجی را درک می‌کنند. در انگلستان، اکثر مدارس بین‌المللی در لندن و اطراف آن متمرکز هستند. متوسط ​​هزینه تحصیل در یک مدرسه بین‌المللی در انگلستان حدود 20000 پوند (23500 دلار آمریکا) در سال است.

برنامه دیپلم بین‌المللی لیسانس دو سال طول می‌کشد و برای دانش‌آموزان 16 تا 19 ساله، در سال‌های آخر دبیرستان، هدف قرار می‌گیرد. سیستم صلاحیت این برنامه در بسیاری از دانشگاه‌های سراسر جهان پذیرفته شده است.

برای کودکان مهاجر، مدارس مستقل در بریتانیا می‌توانند جایگزین عالی برای مدارس دولتی باشند. اگر خانواده‌ای در طول سال تحصیلی نقل مکان کنند، ممکن است نتوانند به موقع برای ثبت نام در مدرسه‌ی بومی انگلیسی برسند. علاوه بر این، حتی اگر آن‌ها در یک مدرسه دولتی در حوضه خود جایی پیدا کنند، کارکنان آموزشی ممکن است ندانند که چگونه با کودکانی که از شوک فرهنگی و مانع زبانی رنج می‌برند بهترین برخورد را داشته باشند.

مدارس بین‌المللی که اغلب به نیازهای خاص کودکان مهاجر پاسخ می‌دهند، در دسته‌ی مدارس مستقل در بریتانیا قرار دارند. آن‌ها ملزم به پیروی از برنامه درسی ملی تعیین شده توسط وزارت آموزش و ارائه مدارک مختلف به خصوص IGCSE و مدرک بین‌المللی نیستند. علاوه بر مدارس بین‌المللی، با برنامه درسی و گواهینامه‌های بین‌المللی خود، چندین مدرسه کشور ثالث نیز در بریتانیا وجود دارد. آن‌ها معمولاً به دانش‌آموزانی از ملیت‌های خاص پاسخ می‌دهند که ممکن است به زودی به کشور خود بازگردند.

شهریه مدارس بین‌المللی در انگلستان

در زیر، می‌توانید فهرستی از مدارس بین‌المللی مختلف را که مناسب کودکان کشورهای مختلف هستند، بیابید. متوسط ​​هزینه تحصیل در یک مدرسه بین‌المللی در انگلستان حدود 20000 پوند (23500 دلار آمریکا) در سال است. اما، برای ارائه ایده‌ای از محدوده شهریه مدارس بین‌المللی و هزینه‌های مربوط به آن‌ها، چند نمونه آورده شده است:

  • SABIS in Bath بین 15000 تا 26700 پوند در سال هزینه دارد
  • مدرسه بین‌المللی کمبریج 3300 تا 3920 پوند در ماه هزینه دریافت می‌کند
  • هزینه مدرسه بین‌المللی لندن بین 16750 تا 22500 پوند در سال است
  • مدرسه دوایت لندن بین 2750 تا 5670 پوند در سال است

مدارس بین‌المللی برای ملیت‌های مختلف در انگلستان

اگر به یک مدرسه خاص علاقه‌مند هستید، انگلستان پیشنهادات زیادی دارد. شما می‌توانید مدارس بین‌المللی آلمانی، فرانسوی، اسپانیایی و ژاپنی و …  را در انگلیس پیدا کنید.

  • مدرسه آمریکایی در لندن
  • کالج انگلیسی-اروپایی ‌هاکریل
  • مدرسه آمریکایی TASIS در انگلستان
  • Lycée Français Charles de Gaulle
  • Deutsche Schule لندن
  • Instituto Español «Vicente Canada Blanch»
  • De Zeven Eiken
  • مدرسه De Regenboog
  • مدرسه ژاپنی در لندن
  • Svenska Skolan لندن
  • Den Norske Skolen i London

مزایا و معایب مدارس بین‌المللی در انگلستان

با گزینه‌های تحصیلی بسیار زیادی که در بریتانیا ارائه می‌شود، انتخاب بین مدارس دولتی یا بین‌المللی می‌تواند یک چالش به نظر برسد. بنابراین، برای کمک به شما در تصمیم گیری آگاهانه، در اینجا لیستی از مزایا و معایب کلیدی مدارس بین‌المللی در بریتانیا آورده شده است.

مزایا

  • ارائه فعالیت‌های فوق برنامه بیشتر و امکانات بهتر
  • ارائه مدارک معتبر بین‌المللی
  • یک جامعه جهانی از معلمان و دانش‌آموزان
  • تاکید زیادی بر چندفرهنگی و زبان‌ها
  • اندازه کلاس‌های کوچکتر و خلوت‌تر
  • یک برنامه درسی خاص یا آموزش IB

معایب

  • هزینه‌های مدارس بین‌المللی گران است، اما شما می‌توانید به بورسیه‌ها، هزینه‌ها و برنامه‌های پرداخت دسترسی داشته باشید. برخی از کارفرمایان به هزینه‌های تحصیل یارانه می‌دهند
  • کودکان ممکن است با فرهنگ و زبان محلی کمتر ادغام شوند
  • پذیرش ممکن است توانایی‌های تحصیلی کودک را از طریق آزمون ورودی ارزیابی کند. بنابراین، این ممکن است فشار بیشتری بر فرزند شما وارد کند
  • اکثر مدارس در لندن و در سراسر جنوب انگلستان و میدلندز واقع شده‌اند، بنابراین ممکن است در منطقه خود یکی را پیدا نکنید.

تحصیلات تکمیلی در انگلستان

مکان‌های زیادی برای تحصیل در این کشور وجود دارد، بنابراین برای آشنایی با برخی از بهترین دانشگاه‌های انگلستان و اطلاعات بیشتر در مورد رشته‌های مختلف تحصیلی که می‌توانید انتخاب کنید، ادامه مطلب را بخوانید. اگر به دنبال تحصیل در رشته حقوق یا دانشکده پزشکی هستید، خبرهای خوبی داریم – چون قبل از درخواست در انگلستان به مدرک کارشناسی نیاز نخواهید داشت.

هزینه تحصیل در انگلستان برای دانشجویان بین‌المللی

تحصیلات عالی در انگلستان گران است، اما قیمت‌ها در سراسر کشور نسبتا استاندارد است. دانشجویان مقطع کارشناسی که واجد شرایط هستند، یعنی شهروندان بریتانیا و اتحادیه اروپا، شهریه‌ای بالاتر از مبلغ تعیین شده توسط دولت را پرداخت نخواهند کرد. برای سال‌های 2020 و 2021، این حداکثر 9250 پوند (11500 دلار آمریکا) است.

هزینه‌های دانشجویان کشورهای خارج از اتحادیه اروپا، از جمله دانشجویان جزایر کانال و …، بسته به دوره متفاوت است.

Times Higher Education گزارش داد که دانشجویان دانشگاه‌های بین‌المللی به طور متوسط ​​12000 پوند در سال برای مدرک کارشناسی خود پرداخت می‌کنند. با این حال، در کمبریج، هزینه تحصیل در رشته پزشکی یا دامپزشکی حدود 53000 پوند (65000 دلار آمریکا) در سال است.

دانشجویان خارج از کشور نیز در صورت رفتن به دانشگاه‌هایی مانند آکسفورد یا کمبریج ممکن است مجبور به پرداخت هزینه‌های کالج شوند. هزینه‌های کالج می‌تواند بین 6500 تا 13000 پوند باشد.

به عنوان مثال، در کمبریج، برای یک دوره تمام وقت، از حدود 20000 پوند (25000 دلار آمریکا) تا حدود 80000 پوند (98500 دلار آمریکا) هزینه دارد.

حقوق دانشجویان اتحادیه اروپا پس از برگزیت

حق دانشجویان برای زندگی در بریتانیا در 31 دسامبر 2020 به همین صورت باقی خواهد ماند. همه شهروندان اتحادیه اروپا، ایسلند، لیختن اشتاین، نروژ و سوئیس که قبل از 31 دسامبر 2020 در بریتانیا زندگی می‌کنند باید برای طرح تسویه حساب اتحادیه اروپا (EUSS) درخواست دهند.

طرح تسویه حساب اتحادیه اروپا به این معنی است که شهروندان مکان‌های فوق می‌توانند اقامت داشته باشند و به مزایا و خدمات به طور گسترده با همان شرایط قبل از برگزیت ادامه دهند.

اگر مهاجرین تصمیم بگیرند در بریتانیا بمانند، آخرین مهلت برای درخواست برای طرح تسویه حساب اتحادیه اروپا 30 ژوئن 2021 است.

هزینه‌های دوره و بودجه برای تحصیل در بریتانیا برای دانشجویان اتحادیه اروپا پس از برگزیت

اگر دوره تحصیلی آن‌ها در سال تحصیلی 2020 تا 2021 یا قبل از آن شروع شود، دانشجویان خارجی به امور مالی دانشجویی دسترسی خواهند داشت. اگر شرایط اقامت را داشته باشید، در طول دوره‌ی شما، در دسترس خواهد بود.

اگر در اسکاتلند، ولز یا ایرلند شمالی تحصیل می‌کنید. لطفاً تأیید کنید که آیا واجد شرایط حمایت مالی با نهاد تأمین مالی دانشجویی مربوطه هستید یا خیر.

مقاطع کارشناسی در انگلستان

مهاجرانی که هیچ دانشی در مورد رشته تحصیلی انتخابی خود ندارند یا دارای مدرک مرتبطی هستند که توسط آموزش عالی در انگلستان به رسمیت شناخته نشده است، باید برای دوره کارشناسی شرکت کنند. این برنامه‌ها معمولاً به صورت ترکیبی از سخنرانی‌ها، سمینارها و کلاس‌های آموزشی کوچک در چندین ماژول با هسته‌های موضوعی متفاوت تدریس می‌شوند. آن‌ها اکثراً سه سال طول می‌کشد تا آن‌ها را تکمیل کنند و به مدرک کارشناسی (کارشناسی هنر، کارشناسی علوم، کارشناسی آموزش یا کارشناسی مهندسی) منتهی شوند.

در این زمینه، دانشگاه‌های اسکاتلند یک استثنا برای آموزش عالی در انگلستان هستند. برخلاف تمام دانشگاه‌های دیگر در انگلستان، ایرلند شمالی و ولز، آن‌ها فقط پس از چهار سال مدرک کارشناسی را با ممتاز کامل اعطا می‌کنند.

مدارک تحصیلات تکمیلی در انگلستان

اگر در حال حاضر مدرک کارشناسی دارید، چه از یک دانشگاه در بریتانیا یا یک موسسه معتبر در خارج از کشور، می‌توانید تحصیلات خود را در همان رشته یا رشته مرتبط با مدرک کارشناسی ارشد ادامه دهید. این برنامه‌ها ممکن است یک سال مطالعه اضافی یا دو سال تحقیق طول بکشد.

دانشجویان بالغ (یعنی دانشجویان بالای 23 سال) ممکن است به مدارک حرفه‌ای مانند گواهی آموزش عالی، دیپلم آموزش عالی یا دیپلم ملی عالی علاقه مند باشند. علاوه بر این، دوره‌های پاره وقت (کسب مدرک لیسانس پنج سال یا بیشتر طول می‌کشد) و همچنین مدارک از راه دور از دانشگاه آزاد نیز یک گزینه هستند. آن‌ها جایگزین خوبی برای آموزش عالی سنتی در بریتانیا هستند و ممکن است برای کسانی که در حال حاضر مشغول به کار هستند یا خانواده تشکیل می‌دهند مورد توجه قرار گیرند.

مدرک کارشناسی ارشد شرط ورود به دوره دکتری است. برخلاف ایالات متحده، اگر می‌خواهید به دانشکده پزشکی بروید یا وکیل شوید، آموزش عالی در بریتانیا نیازی به مدرک کارشناسی ندارد. کلیه دانشجویان رشته‌های حقوق و پزشکی می‌توانند بلافاصله پس از اتمام دوره دبیرستان وارد چنین دوره‌هایی شوند.

بهترین دانشگاه‌ها برای دانشجویان بین‌المللی در انگلستان

در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی تایمز 2020، اینها پنج دانشگاه برتر بریتانیا بودند:

  • آکسفورد
  • کمبریج
  • امپریال کالج، لندن
  • UCL
  • دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی لندن
  • کالج کینگ لندن

آموزشگاه‌های زبان در انگلستان

اگر به فکر نقل مکان به انگلستان برای شرکت در یک آموزشگاه زبان هستید، بیش از 400 مدرسه و مرکز برای انتخاب خواهید داشت. نکته کلیدی این است که بدانید به دنبال چه نوع مدرسه‌ای هستید، چه آمادگی برای آزمون (آیلتس، کمبریج یا تافل) یا کلاس‌های غیر رسمی‌تر (کمپ‌های تابستانی برای کودکان و نوجوانان، آموزش معلمان و … ).

یکی از مهمترین مواردی که هنگام انتخاب آموزشگاه زبان خود باید در نظر بگیرید، اعتبار آن است. فرآیند کسب اعتبار دقیق است و متغیرهای مختلفی را در نظر می‌گیرد، از جمله:

  • طراحی دوره
  • امکانات
  • مدیریت نیروی انسانی
  • منابع یادگیری
  • مشخصات کارکنان

کلاس‌های زبان خارجی و EFL در انگلستان

اگر می‌خواهید زبان جدیدی را در حین زندگی در بریتانیا یاد بگیرید، منابع زیادی برای آموزش بزرگسالان وجود دارد. مراکز اجتماعی که توسط شورای محلی شما اداره می‌شوند، اغلب کلاس‌های عصرانه مقرون به صرفه را در میان فعالیت‌های اوقات فراغت خود ارائه می‌دهند.

اگر به تنهایی در مورد مطالعه اعتماد به نفس بیشتری دارید، دوره‌های آنلاین آموزش مستقیم یا دانشگاه آزاد می‌توانند مناسب‌تر باشند. شما حتی می‌توانید به عنوان یک دانشجوی بالغ در دانشگاه‌های معمولی در انگلستان ثبت نام کنید.

شما فرصت‌های مشابهی برای بهبود مهارت زبان انگلیسی خود دارید. برنامه Learn Direct و دوره BBC Skillswise بیشتر برای افرادی طراحی شده است که مایلند دانش خود را در مورد استاندارد نوشتاری انگلیسی بهبود بخشند. برای اهداف آکادمیک، مشاغل پرقدرت و مشاغل اجرایی برای خارجی‌ها در بریتانیا، چنین پیشنهادات سوادآموزی کافی نیست.

با این حال، آزمون‌های ارزیابی زبان انگلیسی کمبریج می‌تواند به شما کمک کند تا گواهینامه‌های شناخته شده ای را برای انگلیسی تجاری، انگلیسی حقوقی و انگلیسی مالی دریافت کنید. آن‌ها همچنین برای افراد غیر بومی‌که برای دسترسی به آموزش عالی در بریتانیا نیاز به اثبات مهارت‌های انگلیسی خود دارند، امتحاناتی دارند. متأسفانه از شما انتظار می‌رود که برای این آزمون‌های نسبتا سخت آماده شوید.

اگر می‌خواهید یک محیط کلاس یا معلمی ‌داشته باشید که از شما پشتیبانی کند، انگلیسی در بریتانیا یک پایگاه داده جامع است. تعداد زیادی از مدارس و دوره‌های آموزشی برای EFL  (انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی) در سراسر بریتانیا فهرست شده است.

در نهایت، شورای بریتانیا فهرستی از 500 مدرسه معتبر زبان انگلیسی را به اشتراک گذاشته است که می‌توانید در آن‌ها زبان انگلیسی را یاد بگیرید.

شهریه آموزشگاه‌های زبان در انگلستان

هزینه‌های آموزشگاه زبان از مدرسه‌ای به مدرسه دیگر متفاوت است، اما می‌توانید انتظار داشته باشید که برای کلاس‌های تمام وقت استاندارد (هفته 15 ساعت در یک برنامه 10 هفته‌ای) و دوره‌های پاره وقت (چهار ساعت) از حدود 550 پوند (700 دلار آمریکا) شروع شود. یک هفته در یک برنامه 12 هفته ای) حدود 270 پوند (350 دلار آمریکا) اجرا می‌شود. دوره‌های فشرده (30 ساعت در هفته) از حدود 1200 پوند (1500 دلار آمریکا) شروع می‌شود. البته، شما باید مواد، اتاق و غذا، رفت و آمد و هزینه‌های کلی را نیز در نظر بگیرید.

سخن آخر

ما در این مقاله راجع به تمام جزئیات مربوط به مدارس انگلستان و تحصیل در انگلستان، صحبت کردیم. شما با خواندن این مقاله، راجع به سیستم آموزشی انگلستان، مدارس بین‌المللی در انگلستان و … اطلاعات زیادی پیدا کردید. اما اگر به جزئیات بیشتر و اطلاعات بیشتری نیاز دارید، با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید.

ما با سال‌ها تجربه در زمینه‌ی مهاجرت تحصیلی دانشجویان به انگلستان و اروپا، می‌توانیم به شما برای ثبت نام فرزندانتان در یکی از بهترین مدارس انگلستان، کمک کنیم تا آینده‌ی تحصیلی آرام و خوبی را تجربه کند.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 2 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید