لوگو صبا ویزا

تحصیل در مونترال

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه تحصیل در مونترال و جزئیات آن به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.مشاوره رایگان

تحصیل در مونترال یکی از اهداف بسیاری از متقاضیان تحصیل در خارج از کشور است. به عبارتی دیگر، بسیاری از دانشجویان بین‌المللی که قصد دارند برای تحصیل در بهترین دانشگاه‌های جهان، در خارج از کشور خود اقدام کنند، شهر مونترال را برای تحصیل و زندگی انتخاب می‌کنند.به طور کلی، شهر مونترال یکی از بزرگ‌ترین شهرهای کانادا است و پرجمعیت‌ترین شهر استان کبک در نظر گرفته می‌شود که دانشگاه‌های برتر استان کبک، در این شهر قرار دارند و از این رو، بسیاری از دانشجویان، رؤیای تحصیل در دانشگاه‌های شهر مونترال را در سر می‌پرورانند. با این که سیستم آموزشی در استان کبک کانادا نسبت به استان‌های دیگر این کشور، متفاوت است، ولی میزان تقاضا برای تحصیل در دانشگاه‌های این شهر، بسیار زیاد است که سبب شده است شهر مونترال کانادا، هر ساله میزبان هزاران دانشجوی بین‌المللی و بومی باشد که برای تحصیل در مونترال، اقدام کرده‌اند. در این مقاله از مجموعه مقالات بلاگ وب‌سایت رسمی مؤسسه صبا ویزاپلن، قصد داریم به موضوع تحصیل در مونترال بپردازیم و شرایط تحصیل و زندگی در این شهر پرجمعیت و پیشرفته کانادایی را مورد تحلیل و ارزیابی قرار دهیم. همچنین بهترین دانشگاه‌های شهر مونترال را معرفی می‌کنیم و شما را با سیستم آموزشی استان کبک و دانشگاه‌های مونترال، بیشتر آشنا می‌کنیم. اگر قصد تحصیل در کانادا را دارید، پیشنهاد می‌کنیم دانشگاه‌های شهر مونترال را نیز برای تحصیل در نظر بگیرید چرا که از شرایط عمومی بسیار خوبی برخوردار هستند و همچنین زندگی به هنگام تحصیل در شهر مونترال کانادا نیز می‌تواند بی اندازه هیجان‌انگیز باشد. می‌توانید این مقاله را تا انتها مطالعه کنید و در خصوص تحصیل در مونترال، اطلاعات کاربردی و مفیدی را کسب کنید که در تصمیم گیری نهایی شما برای تحصیل در مونترال، می‌تواند بسیار کمک کننده باشند.

موقعیت شهر مونترال کانادااستان کبک در شرق کشور کانادا واقع شده است و شهر مونترال، در قسمت جنوب غربی استان کبک قرار دارد. شهر مونترال از سه طرف به رودهای بک ریور، سنت لورنس و رود اتاوا ختم می‌شود و کوه مونت رویال نیز در نزدیکی این شهر قرار دارد. شهر مونترال در 190 کیلومتری شهر اتاوا، یعنی پایتخت کانادا و 539 کیلومتری شهر تورنتو قرار دارد.
شرایط تحصیل در مونترالاگر قصدتان تحصیل در مونترال است، در اولین قدم باید از شرایط و مدارک مورد نیاز برای تحصیل در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در این شهر، اطلاعات لازم را کسب کنید و برای آماده سازی و فراهم آوردن این مدارک و شرایط، بکوشید. از جمله مهم‌ترین مدارک برای دریافت پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های شهر مونترال، می‌توان به مدرک زبان، سوابق تحصیلی، مدارک شناسایی و مدارک دیگر از این دست، هستند. پس از آن که مدارک خود را برای تحصیل در مونترال، به یکی از مؤسسات ارائه دهنده آموزش عالی در این شهر ارسال کردید، این مدارک در دپارتمان پذیرش دانشگاه مورد نظر شما، توسط تیم پذیرش تجزیه و تحلیل می‌شوند تا تأیید کنند که آیا شما به اندازه کافی برای تحصیل در دانشگاه ذکر شده صلاحیت دارید یا خیر. در صورتی که مدارک شما توسط تیم پذیرش دانشگاه مورد نظرتان، تأیید شود، نامه پذیرش تحصیلی برای شما ارسال می‌شود و پس از آن می‌توانید برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا از سفارت خانه‌های این کشور، اقدام کنید.
شرایط تحصیل در مونترال: سیستم آموزشیهمان طور که در ابتدای این مقاله به آن اشاره کردیم، سیستم آموزشی در استان کبک، نسبت به باقی استان‌های کانادا، متفاوت است. شهر مونترال نیز در استان کبک قرار دارد و از همین قاعده پیروی می‌کند. برای آن که بتوانید وارد دانشگاه‌های شهر مونترال شوید و در آن‌ها به تحصیل مشغول شوید، باید ابتدا دوره مشخصی به نام سیژپ را بگذرانید. دوره کالج عمومی که به اختصار به آن CEGEP می‌گویند، یک دوره دو یا سه ساله تحصیلی است که افراد متقاضی تحصیل در مونترال، باید ابتدا این دوره را گذرانده و سپس می‌توانند برای تحصیل در دانشگاه‌های شهر مونترال، اقدام کنند.
شرایط تحصیل در مونترال: مهارت‌های زبان مورد نیازهمان طور که در مقالات قبلی بلاگ صبا ویزاپلن مطالعه کردید، تحصیل در استان کبک، به زبان فرانسوی مقدور است و بیشتر دانشگاه‌های استان کبک، برنامه‌های تحصیلی و دانشگاهی خود را به زبان فرانسوی ارائه می‌دهند. تحصیل در مونترال نیز از همین قاعده پیروی می‌نماید. برای آن که در شهر مونترال تحصیل کنید، بهتر است تسلط کافی به زبان فرانسوی داشته باشید و لی اگر زبان فرانسوی هم بلد نیستید، تعداد معدودی از دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در مونترال هستند که می‌توانید به زبان انگلیسی در آن‌ها مشغول به تحصیل شوید. در حقیقت، در صورتی که به زبان فرانسوی تسلط داشته باشید، برای تحصیل در مونترال می‌توانید در دانشگاه‌های برتر این شهر تحصیل کنید. برای تحصیل در مونترال به زبان انگلیسی، باید مدرک زبان انگلیسی مورد تأیید دانشگاه‌های این شهر را ارائه دهید و برای تحصیل در مونترال به زبان فرانسوی، باید مدرک زبان فرانسوی قابل قبول دانشگاه‌های این شهر را داشته باشید. در نظر داشته باشید که مدرک زبان با کسب نمره قابل قبول، یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های مونترال محسوب می‌شود.در بسیاری از موارد ممکن است متقاضی تحصیل در مونترال کانادا، موفق به دریافت پذیرش تحصیلی از یکی از دانشگاه‌های مونترال شود ولی به هنگام دریافت ویزای تحصیلی کانادا، نمره زبان کسب شده توسط فرد، نتواند افسر کنسولگری را قانع کند و در نهایت، فرد موفق به دریافت ویزای تحصیلی کانادا نمی‌شود.هر دانشگاهی شرایط خاص خود را برای درخواست نمره و سطح زبان مورد نظر را دارد و بر اساس این موضوع که برای تحصیل در مونترال، کدام دانشگاه این شهر را قصد دارید انتخاب کنید، باید بررسی کنید که در وهله اول مدرک زبان مورد نظر دانشگاه، به زبان فرانسوی است و یا انگلیسی و پس از آن، ارزیابی کنید که آیا می‌توانید مدرک زبان مورد نظر با نمره قابل قبول دانشگاه را کسب کنید یا خیر. در وب سایت هر دانشگاه، می‌توانید حداقل نمره لازم در مدارک زبان مورد قبول دانشگاه را بررسی کنید و بر اساس آن، برای تحصیل در مونترال کانادا برنامه ریزی کنید.بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل در مونترالاز بهترین دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در کانادا که در شهر مونترال واقع شده‌اند، چهار دانشگاه و هفت مؤسسه آموزشی مبتنی بر مدرک را می‌توان نام برد که جزو بهترین‌ها در کانادا هستند. هر چهار دانشگاهی که به آن اشاره شد، در رنکینگ‌ها و رتبه بندی‌های جهانی نامی درخشان دارند. تراکم جمعیت دانشجویان در شهر مونترال بیشتر از هر شهر دیگری در آمریکای شمالی است. به عبارتی دیگر، بیشترین میزان دانشجو در قاره آمریکای شمالی، در شهر مونترال قرار دارند؛ به طوری که بر اساس آخرین برآورد، 4.38 درصد جمعیت این شهر را دانشجویان تشکیل می‌دهند. همچنین این موضوع را باید متذکر شد که بیشتر دانشگاه‌های شه مونترال، به طور تخصصی بر روی تحصیلات تکمیلی تمرکز دارند.
دانشگاه مک گیلیکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های کانادایی که زمان تأسیس آن حتی به پیش از تأسیس خود کشور کانادا می‌رسد، دانشگاه مک گیل است. این دانشگاه در زمان استعمار دولت انگلستان در آمریکای شمالی توسط تاجر و بازرگانی بزرگ، در سال 1813 ساخته شد و در سال 1821 به بهره برداری رسید. این دانشگاه 46 سال قبل از تأسیس کشور کانادا تأسیس شده است. به عبارتی دیگر، دانشگاه مک گیل از کشور کانادا قدیمی‌تر است. بنیان‌گذار این دانشگاه، جیمز مک گیل، تاجر و سیاستمدار اسکاتلندی بود.طبیعی است که زبان اول این دانشگاه برای تدریس، زبان انگلیسی می‌باشد. دانشگاه مک گیل کانادا، دو پردیس دارد که پردیس اصلی آن در مرکز شهر مونترال واقع شده است و پردیس دیگر این دانشگاه در شهر سنت آن دوبلوو قرار دارد که نام آن، پردیس مک دونالد است. شهر سنت آن دوبلوو یکی از نواحی مونترال محسوب می‌شود که پردیس مک دونالد که در این شهر واقع شده است، با پردیس اصلی، 30 کیلومتر فاصله دارد.طبق گزارشات و رتبه بندی سال 2021 سیستم QS، دانشگاه مک گیل در سطح بین‌المللی رتبه 47 و در سطح کشور کانادا، رتبه دوم را کسب کرده است. سامانه رتبه‌بندی تایمز در سال 2021 نیز دانشگاه مک گیل را در جایگاه 40 جهانی قرار داد.از مشاهیری که از این دانشگاه در مونترال فارغ‌التحصیل شده‌اند می‌توان به بیست و سومین نخست وزیر کانادا، جاستین ترودو و همچنین دو نخست وزیر پیشین این کشور اشاره کرد.
دانشگاه مونترالهمان طور که به این موضوع اشاره شد، چهار دانشگاه برتر کانادا، در شهر مونترال واقع شده‌اند که تحصیل در مونترال را برای بسیاری از دانشجویان بین‌المللی تبدیل به گزینه جذابی می‌نماید. یکی از این چهار دانشگاه برتر کانادا واقع در مونترال، دانشگاه مونترال است که به اختصار به آن UdeM نیز می‌گویند. زبان اصلی تحصیل در این دانشگاه، زبان فرانسوی می‌باشد و حدود 67 هزار دانشجوی مختلف در پردیس‌های این دانشگاه در مقاطع مختلف تحصیلی، مشغول به تحصیل هستند. در سال 1878، این دانشگاه به عنوان زیرمجموعه‌ای از دانشگاه لاوال تأسیس شد و در سال 1942 میلادی، پردیس مستقل و اصلی این دانشگاه در دامنه کوه مونت رویال راه اندازی شد. پردیس دیگر این دانشگاه در منطقه اوترومون مونترال قرار دارد که از نظر فاصله، دو ایستگاه مترو با پردیس اصلی فاصله دارد.از مشاهیر این دانشگاه می‌توان به پییر ترودو، پانزدهمین نخست وزیر کانادا، اشاره کرد.دانشگاه مونترال کانادا، یکی از دانشگاه‌های دولتی برتر این کشور محسوب می‌شود.
دانشگاه کنکوردیادانشگاه کنکوردیا مونترال نیز یک دانشگاه تحقیقاتی کانادایی است که به صورت دولتی اداره می‌شود و در سال 1974 با ادغام دو مؤسسه کالج لویولا و دانشگاه سر جورج ویلیامز، تأسیس شد. زبان اصلی در این دانشگاه نیز زبان انگلیسی می‌باشد و دو پردیس از دانشگاه کنکوردیا در استان کبک کانادا وجود دارد. پردیس اصلی این دانشگاه در مرکز شهر مونترال واقع شده است و پردیس دیگر این دانشگاه با نام پردیس جورج ویلیامز، در هفت کیلومتری پردیس اصلی و در منطقه کارتیه کنکوردیا واقع شده است.از مشاهیر فارغ‌التحصیل شده از دانشگاه کنکوردیا می‌توان به باربارا دیویدسون، برنده جایزه پولیتزر اشاره کرد.

بهترین کالج‌ها برای تحصیل در مونترالهمان طور که قبلاً در این مقاله به آن اشاره کردیم، بر اساس سیستم آموزشی در استان کبک کانادا، تحصیلات کامل شامل سه مرحله می‌باشد؛ تحصیل تا دوره دبیرستان و دریافت مدرک دیپلم، تحصیل در دوره کاج و تحصیل در دوره‌های دانشگاهی.طبق قوانین سیستم آموزشی استان کبک کانادا، متقاضیان تحصیل در دانشگاه‌های استان کبک، پس از پایان تحصیلات مدرسه و دریافت دیپلم، لازم است اول در دوره‌های 2 یا 3 ساله کالج‌های این استان، تحصیل کنند (دوره سیژپ). سپس می‌توانند برای تحصیل در دانشگاه‌های استان کبک نیز اقدام کنند. با وجود روند طولانی تحصیل در مونترال کانادا، که طبق قوانین سیستم آموزشی استان کبک باید در این شهر تحصیل کرد، این شهر یکی از محبوب‌ترین مقاصد برای تحصیل در کانادا می‌باشد. تحصیل در مونترال در کالج‌های برتر کانادایی یکی از فرصت‌های بسیار خوب برای یادگیری بیشتر در حوزه‌های مختلف تحصیلی است.کالج‌های مختلفی در استان کبک و در شهر مونترال واقع شده‌اند که بر اساس نوع تحصیل مورد نظر خود، می‌توانید یکی از آن‌ها را برای تحصیل در مونترال، انتخاب کنید. در سیستم آموزشی کانادا، کالج‌های مختلفی وجود دارند که می‌توانید بر اساس برنامه تحصیلی خود، یکی از این کالج‌ها را انتخاب کنید. انواع کالج‌های کانادا را می‌توان به صورت زیر دسته بندی کرد:

  • کالج عمومی
  • کالج‌های فنی و حرفه‌ای (کاربردی)
  • کالج‌های استانی کاردانی
  • کالج‌های عمومی و فنی و حرفه‌ای در استان کبک
  • مؤسسات فناوری و علوم

در ادامه، یکی از بهترین کالج‌های شهر مونترال را مورد بررسی قرار داده‌ایم که می‌توانید اطلاعات مفیدی را در زمینه بهترین کالج‌ها برای تحصیل در مونترال، از این طریق به دست آورید.
تحصیل در مونترال در کالج لاسالکالج لاسال، بزرگ‌ترین کالج آمریکای شمالی است که در شهر مونترال در استان کبک کانادا واقع شده است. این کالج، معتبرترین کالج در کانادا می‌باشد که هر ساله، میزبان هزاران دانشجوی بین‌المللی است که برای تحصیل در کانادا، این کالج را انتخاب کرده‌اند. تحصیل در کالج لاسال مونترال به دو زبان انگلیسی و فرانسوی امکان‌پذیر است و برنامه‌های آموزشی در این مؤسسه به هر دو زبان ارائه می‌شود.از اهداف اصلی این کالج در مونترال کانادا، این است که دانشجویان را از طریق برنامه‌های ترکیبی آموزشی که ترکیبی از تجربه عملی و دانش تخصصی است، به بهترین شکل ممکن برای بازار کار، آماده سازد. کالج لاسال مونترال، بیشتر از 70 برنامه آموزشی را از طریق پنج مدرسه بین‌المللی به متقاضیان تحصیل در کانادا، ارائه می‌دهد. این پنج مدرسه شامل مدارس فشن، هنر و طراحی، مدرسه بین‌المللی تجارت و فناوری، مدرسه بین‌المللی طراحی بازی و VFX، مدرسه بین‌المللی گردشگری و نیز مدرسه بین‌المللی علوم اجتماعی و آموزش می‌شوند.افرادی که قصد تحصیل در کانادا و از این طریق، کار در این کشور و اخذ اقامت دائم کانادا را دارند، کالج لاسال مونترال برای آن‌ها بهترین گزینه محسوب می‌شود چرا که دانشجویان مشغول تحصیل در این کالج بین‌المللی، بیش از 40 درصد، غیر بومی و بین‌المللی هستند که این فرصت را ایجاد می‌کند که با فرهنگ‌های مختلفی که به کانادا مهاجرت کرده‌اند آشنا شده و برای کار و زندگی در این کشور، تجربه‌های بسیاری را کسب کنید.پذیرش کالج لاسال مونترالبه طور کلی، مدارک و شرایطی که برای دریافت پذیرش از کالج لاسال مونترال نیاز دارید را در ادامه لیست کرده‌ایم:سوابق تحصیلی معتبرمدارک شناسایی فردیترجمه رسمی مدارک به زبان انگلیسی یا فرانسویپرداخت هزینه پذیرش
لازم به ذکر است در صورتی که زبان مادری شما انگلیسی یا فرانسوی نباشد و یا طی سال‌ها گذشته و تحصیل در مقاطع قبلی، مدرسه شما به زبان انگلیسی و یا فرانسوی نبوده است، باید مدارک زبان معتبر فرانسوی یا انگلیسی را با کسب حداقل نمره مورد نیاز کالج، به همراه مدارک خود ارائه دهید. تحصیل در مونترال در مدارس کاناداییاستان کبک در کانادا سیستم آموزشی منحصر به فرد خود را دارد که سطح تحصیلی قابل قبولی را برای فرزندان شما فراهم می‌کند. شهر مونترال به عنوان بزرگ‌ترین و مهم‌ترین کلان شهر استان کبک نیز از همین سیستم آموزشی پیروی می‌کند. تحصیلات پیش دانشگاهی در مونترال در دو مقطع ابتدایی و متوسطه با شش سال ابتدایی و پنج سال متوسطه انجام می‌شود.دانش‌آموزان برای تحصیل در مونترال، از شش سالگی وارد مقطع دبستان می‌شوند و پس از 11 سال تحصیل، در سن 17 یا 18 سالگی، فارغ‌التحصیل در دوره‌های مدرسه می‌شوند. از آن جایی که زبان رسمی در استان کبک، زبان فرانسوی است، دانش‌آموزانی که زبان مادری آن‌ها غیر از این زبان باشد، باید ابتدا دوره accuile را به صورت اجباری بگذرانند و سپس وارد دوره regulier شوند. اگر سطح زبان فرانسوی آن‌ها به جایگاه مورد قبول مدارس استان کبک برسد، می‌توانند به تحصیل در مقطع ابتدایی بپردازند و زبان انگلیسی را نیز به عنوان زبان دوم، به هنگام تحصیل می‌آموزند.اگر برای تحصیل در مونترال، قصد دارید در مدارس دولتی این شهر تحصیل کنید، باید بدانید که زبان اصلی تدریس در این مدارس، زبان فرانسوی است که البته والدین افرادی که قصد تحصیل در مونترال به زبان انگلیسی دارند، می‌توانند مدارک لازم را ارائه دهند و در مدارس تحت نظارت سازمان مدارس انگلیسی زبان مونترال، فرزند خود را وارد مقاطع دبستان و دبیرستان کنند. لازم به ذکر است که در مونترال کانادا، 35 دبستان به زبان انگلیسی و 17 دبیرستان نیز به این زبان، برنامه‌های درسی ارائه می‌دهند. همچنین برای تحصیل در مونترال، می‌توانید از 12 مدرسه مخصوص بزرگسالان نیز استفاده کنید و در آن‌ها مشغول به تحصیل شوید. همچنین باید بدانید که مدرسه English Montreal School Board in Central and eastern Montreal بزرگ‌ترین مدرسه انگلیسی زبان استان کبک در شهر مونترال است که می‌تواند گزینه مناسبی برای دانش‌آموزان بین‌المللی باشد که آشنایی با زبان فرانسوی ندارند.دانش‌آموزان بین‌المللی پس از تحصیل در مقاطع تحصیلات ابتدایی و متوسطه در مدارس مونترال، می‌توانند به صورت مستقیم وارد کالج‌های عمومی و فنی حرفه‌ای این شهر شوند و به مدت 2 یا 3 سال در کالج‌های مونترال، تحصیل کنند. پس از گذراندن این دره، دانشجویان می‌توانند وارد سیستم تحصیلات دانشگاهی مونترال شده و یا برای کار در بازار کار کانادا، آماده شوند. این روش، یکی از بهترین روش‌ها برای دریافت اقامت دائم کشور کانادا می‌باشد.

 

تحصیل در مونترال

کیفیت زندگی در مونترال کاناداطبق آخرین آمار در سال 2019، شهر مونترال پس از شهرهای ونکوور، تورنتو و اتاوا، جایگاه 4 را از نظر ارزیابی شاخص‌های کیفیت زندگی کسب کرده است. به عبارتی دیگر، شهر مونترال، چهارمین شهر با کیفیت برای زندگی در کانادا محسوب می‌شود. مونترال معمولاً در لیست 10 شهر برتر کانادا و آمریکای شمالی برای زندگی قرار می‌گیرد و هر ساله، رتبه‌های بسیار خوبی در رتبه بندی‌هایی که شهرهای جهان را از نظر شاخص‌های امنیت، سطح رفاه، امکانات برای زندگی و مراقبت‌های بهداشتی بررسی می‌کنند، به دست می‌آورد. در اولویت‌های بعدی پس از فاکتورهای بالا که برای زندگی در یک شهر بسیار مهم هستند، از نظر آب و هوا، ترافیک و قدرت خرید شهروندان نیز، مونترال کانادا در رتبه‌های بسیار خوبی قرار دارد.از نظر موقعیت جغرافیایی نیز شهر مونترال در منطقه‌ای واقع شده است که با دسترسی و نزدیکی به رودهای اتاوا و سنت لورنس، آب و هوایی معتدل برای این شهر فراهم شده است. افزون بر آب و هوای بسیار مناسب برای زندگی، طبیعت بی نظیر و چشم‌اندازهای این شهر نیز بر جاذبه‌های زندگی در مونترال می‌افزاید. فصل‌های پاییز و بهار در مونترال، بسیار دلپذیر هستند ولی باید به یاد داشته باشید که در این شهر، در فصل‌های پاییز و بهار، پدیده آب و هوایی تابستان سرخ پوستی، به شدت مستعد رخ دادن است. این پدیده آب و هوایی جبهه‌ای از هوای گرم و خشکی را ناگهان وارد منطقه مشخصی می‌کند؛ با ورود این پدیده که معمولاً در فصل پاییز و بهار در نیم کره شمالی رخ می‌دهد، هوا به شدت گرم و بیش از حد معمول صاف می‌شود. البته باید در نظر داشته باشید که به طور کلی، آب و هوای مونترال برای ایرانیان بسیار آب و هوای دل پذیری محسوب می‌شود و منظور از گرم در این جا، گرمای که در مناطق خشک ایران ممکن است تجربه شود، نیست.هزینه‌های زندگی در مونترالاگر قصد مهاجرت دارید، بهتر است این موضوع را به خاطر بسپارید که همیشه پیش از آن که شهری و یا کشوری را برای زندگی انتخاب کنید، هزینه‌های زندگی در آن شهر یا کشور را بررسی کنید و با ارزیابی دقیق، از برو هر گونه اشتباهی در محاسبات خود، جلوگیری کنید. به طور میانگین، هزینه‌های زندگی برای هر فرد در شهر مونترال، به صورت زندگی خانوادگی، 2 هزار دلار کانادا در ماه تخمین زده شده است ولی باید این نکته را نیز به یاد داشته باشید که هزینه‌های زندگی دانشجویی به هنگام تحصیل در مونترال، بسیار کم‌تر است از هزینه‌های فردی به هنگام زندگی خانوادگی در این شهر؛ چرا که دانشجویان همواره از تخفیف‌های مختلفی در حمل و نقل و یا خورد و خوراک برخوردار می‌شوند که در تأمین هزینه‌ها به هنگام تحصیل در مونترال به آن‌ها کمک بسیاری می‌کند.به طور کلی نیز می‌توان برای تخمین هزینه‌های زندگی در مونترال، سه هزینه اصلی را در زمینه‌های هزینه‌های حمل و نقل، هزینه‌های خورد و خوراک و هزینه‌های مسکن در نظر گرفت. باقی هزینه‌های زندگی در مونترال، به قدری نیست که بخواهیم برای آن‌ها به طور مجزا ارزیابی خاصی را در نظر بگیریم و صرفاً می‌توانیم مبلغی را به عنوان هزینه‌های جانبی برای زندگی در مونترال حساب کنیم.در ادامه به بررسی دقیق‌تر سه هزینه اصلی زندگی به هنگام تحصیل در مونترال می‌پردازیم.
هزینه‌های زندگی به هنگام تحصیل در مونترال: مسکنبه طور کلی به هنگام تحصیل در مونترال، بهتر است که در پردیس‌ها و یا خوابگاه‌های خارج از دانشگاه که به دانشجویان غیر بومی و بین‌المللی تخصیص می‌یابد، ساکن شوید چرا که هم زمان با این مسئله که هزینه‌های خوابگاه دانشجویی دانشگاه‌های مونترال از هزینه‌ای که برای آپارتمان در بیرون از دانشگاه پرداخت می‌کنید، بسیار کم‌تر است و می‌توانید در هزینه‌های خود برای مسکن در مونترال، صرفه جویی کنید و همچنین زمانی که در پردیس‌های خود دانشگاه اقامت دارید، نیازی به استفاده از وسایل نقلیه عمومی برای رفت و آمد به کلاس‌های درسی خود ندارید و به این ترتیب، هم زمان کم‌تری از شما صرف می‌شود و هم هزینه‌های رفت و آمد شما بسیار کم‌تر خواهد بود. هم چنین باید در نظر داشته باشید که شهر مونترال کانادا، یکی از کلان‌شهرهای آمریکای شمالی محسوب می‌شود و هزینه‌های رفت و آمد و حمل و نقل و نیز هزینه‌های مسکن در این شهر، نسبت به شهرهای دیگر، بالا است.با وجود تمامی مسائلی که در بالا مطرح شد، در صورتی که تمایل دارید در یکی از آپارتمان‌های شهر مونترال اقامت داشته باشید، باید بدانید که هزینه ماهانه برای اجاره آپارتمانی در مونترال، بین 900 تا 2000 دلار کانادا را باید در نظر بگیرید. میانگین کرایه ماهانه برای یک واحد آپارتمان یک‌خوابه در مرکز شهر حدود 1,296.15 دلار کانادا برآورد می‌شود و برای یک آپارتمان سه‌خوابه در همین حوالی باید ماهانه حدود 2,245.35 دلار پرداخت کرد. البته برای کاهش هزینه‌ها می‌توان دور از ازدحام مرکز شهر، در حومه زندگی کرد؛ میانگین کرایه آپارتمان یک‌خوابه در مرکز حومه شهر حدود 807 دلار است و برای آپارتمان سه‌خوابه در حومه شهر باید حدود 1,550.54 دلار در نظر گرفت. معمولاً بیشتر پردیس‌های دانشگاهی در حومه شهر واقع شده‌اند؛ پس زندگی در حومه شهر و بهره‌مند شدن از هوای پاک و طبیعت اطراف، گزینه بهتری خواهد بود.

هزینه‌های زندگی به هنگام تحصیل در مونترال: حمل و نقلهمان طور که ذکر شد، شهر مونترال کانادا، یکی از کلان شهرهای آمریکای شمالی محسوب می‌شود که طبیعی است در آن، شبکه و سیستمی گسترده از وسایل نقلیه عمومی در اختیار شهروندان و دانشجویان قرار گیرد. هزینه‌های حمل و نقل در مونترال نیز بخش گسترده‌ای از هزینه‌های کلی برای زندگی در این شهر را تشکیل می‌دهند. به طور کلی، هزینه بلیط‌های یک طرفه برای حمل و نقل عمومی در مونترال، 3.5 دلار است و هزینه تأمین یکی از بلیط‌های یک ماهه برای حمل و نقل در سطح شهر مونترال کانادا نیز 86.5 دلار کانادا می‌باشد. این بلیط‌های یک طرفه را می‌توانید به صورت ماهانه شارژ مجدد کنید. انتخاب نوع بلیط برای استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی، بستگی به میزان استفاده متقاضی دارد؛ در صورت تردد مکرر در سطح شهر استفاده از بلیط‌های مدت‌دار ماهانه، گزینه مناسب و به‌صرفه‌تری است. قیمت ورودی تاکسی‌ها نیز 3.50 دلار تعریف شده که به ازای هر کیلومتر از مسیر 1.75 دلار دیگر به مبلغ اولیه اضافه می‌شود.

هزینه‌های زندگی به هنگام تحصیل در مونترال: حمل و نقلهزینه‌های خورد و خوراک در هر جایی که زندگی کنید، بخشی اصلی از هزینه‌های زندگی شما را تشکیل می‌دهند. به طور میانگین در شهر مونترال، هزینه یک وعده غذای یک نفره در رستورانی معمولی، 15 دلار کانادا برآورد شده است که این هزینه در صورتی که از یکی از فست‌فودهای این شهر خزید کنید، کم‌تر خواهد بود. هزینه یک بطری کوچک آب در این شهر نیز 1.7 دلار است و یک بطری نوشابه کوچک را می‌توانید با 2 دلار خریداری کنید. همچنین یک کاپ قهوه در مونترال، معمولاً در حدود 4 دلار کانادا برای شما هزینه خواهد داشت. خریدهای سوپرمارکتی نیز از جمله هزینه‌های اصلی در زندگی هر فردی محسوب می‌شود که در این مقاله، بررسی این مورد را نیز از یاد نبرده‌ایم. در مارکت‌های این شهر نیز برای خرید یک بطری شیر یک لیتری حدود 2.24 دلار، و هر بسته تخم‌مرغ 12 عددی معمولی حدود 3.17 دلار کانادا باید هزینه پرداخت کرد. قیمت یک کیلو پنیر محلی حدود 18.11 دلار، قیمت هر کیلو فیله مرغ حدود  14.97 دلار و قیمت هر کیلو گوشت قرمز حدود 17.80 دلار کانادا برآورد می‌شود. قیمت هر کیلو برنج سفید معمولی حدود 3.06 دلار کاناداست. قیمت گوجه کیلویی حدود 4.44 دلار، سیب‌زمینی کیلویی حدود 2.62 دلار و قیمت هر کیلو پیاز 2.50 دلار کانادا اعلام شده است.

مزایای تحصیل در مونترالسطح بالای ارائه برنامه‌های تحصیلی در شهر مونترال و استان کبک، به همراه کنترل کیفیت دقیق دولت کانادا بر روی تحصیلات دانشجویان در این کشور، دو دلیلی هستند که تحصیل در مونترال را به گزینه بسیار مناسبی برای دانشجویان بین‌المللی تبدیل می‌نماید. به طور کلی، دانشجویان به هنگام تحصیل در مونترال، با فرصت‌های بی شماری روبرو می‌شوند که از آن‌ها برای تحصیل و کار در مونترال کانادا می‌توانند بهترین استفاده را ببرند.همچنین باید بدانید که دانشجویان به هنگام تحصیل در مونترال، می‌توانند به صورت نیمه وقت به کار دانشجویی در داخل و یا خارج از دانشگاه بپردازند و از این طریق، نه تنها بسیاری از هزینه‌های تحصیل و زندگی خود در کشور کانادا را می‌توانند تأمین کنند، بلکه این موضوع سبب می‌شود که دانشجویان بهتر بتوانند با فضای کاری رشته تحصیلی مورد نظر خود در کشور کانادا ارتباط برقرار کنند و با ارتباط گرفتن با بازار کار و کارفرمایان کانادایی، می‌توانند برای کار پس از تحصیل در این کشور و اخذ اقامت دائم از این طریق، بهتر آماده شوند و در این زمینه نیز رزومه کاری قابل توجهی را جمع آوری کنند.همچنین برنامه‌های کاری ویژه‌ای برای شهرهای استان کبک وجود دارند که از طریق یکی از راه‌های اسکیل ورکر و یا برنامه خود اشتغالی، افراد می‌توانند این فرصت‌ها را به دست بیاورند و از مزایای کار و زندگی در یکی از بهترین کشورهای دنیا برای زندگی، پس از اتمام تحصیل خود، برخوردار شوند.اشتغال پس از اتمام تحصیل در مونترالیکی از مواردی که آینده متقاضیان تحصیل در مونترال را می‌تواند به مقدار قابل توجهی تحت تأثیر ویژگی‌های مثبت خود قرار دهد، تحصیل در دانشگاه‌های برتر شهر مونترال است که مسیر آینده را از جهت کاریابی و تسهیل مسیر رشد کارآموزان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های مونترال، تبدیل به مسیری مطمئن و روشن می‌نماید. مونترال یکی از قطب‌های اقتصادی، جهان گردی و تجاری در کانادا است که از نیروی کار ماهر و متخصص بهره‌مند است و به همین جهت، صنایع مختلف و بزرگی همچون هوا فضا، الکترونیک، مهندسی نرم افزار، داروسازی، طراحی، مخابرات، منسوجات و حمل و نقل را در خود جای داده است که این امر، کاریابی به صورت نیمه وقت در جایگاه‌های شغلی که مسیر پیشرفت دانشجویان را تضمین می‌کند، برای این افراد فراهم کرده است و از این نظر، مونترال را به یکی از بهترین شهرها برای یافتن شغل پس از اتمام تحصیل و فارغ‌التحصیلی دانشجویان کرده است.

میانگین درآمد در مونترال کانادابسیاری از افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی به مونترال را دارند، تمایل دارند که از طریق این روش، اقامت کانادا را دریافت کنند و در مونترال، زندگی کنند؛ از این رو، دانستن شرایط اقتصادی و درآمد و قدرت خرید در محل مورد نظر برای مهاجرت، باید توسط این افراد مورد ارزیابی دقیق قرار گیرد که بتوانند به خوبی برای مهاجرت و زندگی خود پس از مهاجرت به کانادا، برنامه ریزی دقیقی داشته باشند. به همین جهت، میانگین درآمد در مونترال را در ادامه مورد بررسی و تحلیل قرار می‌دهیم.میانگین درآمد خانواده‌های متوسط و عادی در مونترال کانادا، سالانه 140 هزار دلار کانادا است. باید بدانید که حدود نصف جمعیت مونترال کانادا، از این درآمد برخوردار هستند. یکی از اصلی‌ترین عوامل در درآمد افراد در شهر مونترال، طبق قوانین کار استان کبک، سابقه کاری افراد است. به عبارتی دیگر، به ازای هر 3 الی 5 سال که بر سابقه کاری افزوده شود، به صورت میانگین حدود 35 درصد به درآمد افراد اضافه می‌گردد.همچنین یکی دیگر از عوامل تأثیرگذار در درآمد افراد در مونترال کانادا، میزان تحصیلات است. برای نمونه، میزان درآمد فردی که با مدرک کارشناسی در شرکتی مشغول فعالیت است، از درآمد فردی که با همان رشته تحصیلی مدرک کارشناسی ارشد را دارد و در همان شرکت نیز مشغول فعالیت است، در حدود 30 درصد کم‌تر می‌باشد.یافتن شغل به هنگام تحصیل در مونترال کانادا، کار دشواری نیست و به راحتی از طریق وب‌سایت‌ها و سازمان‌های ارائه دهنده خدمات در زمینه ارزیابی دانشجویان، افراد می‌توانند کار مورد نظر خود را پیدا کرده و در جایگاه شغلی مورد نظر، مشغول به فعالیت حرفه‌ای شوند. یکی از نکاتی که مهم است به خاطر داشته باشید این است که دانشجویان به هنگام تحصیل، اجازه کار به صورت نیمه وقت را دارند که طبق قوانین کار به هنگام تحصیل کانادا، این مقدار به اندازه 20 ساعت کار در هفته است.در صورتی که دانشجو بیش‌تر از مدت زمان در هفته کار کند، کار غیر قانونی محسوب می‌شود و مجوز تحصیل فرد، در صورت ارتکاب این جرم، باطل می‌شود و فرد مجبور است که به کشور خود بازگردد.در شهر مونترال، معمولاً برای کار دانشجویی، افراد می‌توانند بین ساعتی 15 تا 30 دلار کانادا درآمد داشته باشند که بخش بسیار بزرگی از هزینه‌های تحصیل و زندگی به هنگام تحصیل در مونترال را برای آن‌ها تأمین می‌نماید.
زبان مردم مونترالزبان اصلی شهر مونترال، زبان فرانسوی است. اگر دلیل این امر را بخواهید بدانید، کافی است به تاریخ مراجعه کنید تا پاسخ خود را دریافت کنید. در ابتدا، بخش عظیمی از فرانسوی زبان‌ها در قسمت کبک کانادا ساکن شدند که این امر، سبب به وجود آمدن فرانسه نوین در کانادا شد.از آن جایی که جمعیت فرانسوی زبانان در استان کبک بیش‌تر از باقی ساکنین اروپایی در این ناحیه بود، زبان رسمی این استان، فرانسوی شد. شهر مونترال نیز یکی از کلان شهرهای استان کبک محسوب می‌شود که زبان اصلی در این شهر، زبان فرانسوی است.به طور کلی، حدود 49 درصد از ساکنان شهر مونترال کانادا، به صورت مادری به زبان فرانسوی حرف می‌زنند و در حدود 23 درصد از جمعیت این شهر نیز، به زبان انگلیسی حرف می‌زنند که غالباً به زبان فرانسوی نیز تسلط دارند.همچنین شاید جالب باشد که بدانید حدود 24 هزار ایرانی، در شهر مونترال استان کبک کانادا ساکن و مشغول زندگی هستند. زندگی در مونترال کانادا، هم برای تحصیل و هم برای کار و زندگی مناسب است؛ چرا که شماری از مهم‌ترین دانشگاه‌های مهم کانادا مانند دانشگاه مک گیل، دانشگاه کنکوردیا، کالج داسون، دانشگاه مونترال و دانشگاه بری‌یوکم و … در این شهر واقع شده‌اند.

سخن پایانیدر این مقاله از مجموعه مقالات بلاگ وب‌سایت رسمی مؤسسه صبا ویزا، به بررسی کامل و جامع موضوع تحصیل در مونترال استان کبک کانادا پرداختیم که یکی از محبوب‌ترین مقاصد مهاجرتی برای دانشجویان بین‌المللی محسوب می‌شود. اگر قصد مهاجرت تحصیلی به کانادا را دارید، تحصیل در مونترال نیز یکی از گزینه‌های جذاب برای شما محسوب می‌شود که با مطالعه این مقاله، می‌توانید در این زمینه اطلاعات مفیدی را کسب کنید.همچنین شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت و تحصیل در مونترال کانادا، با کارشناسان مجموعه صبا ویزا ارتباط بگیرید.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 1 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید