لوگو صبا ویزا
تحصیل در نیوزیلند

تحصیل در نیوزیلند

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه تحصیل در نیوزیلند به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.

مشاوره رایگان
فهرست عناوین

نیوزیلند، کشوری زیبا با امکاناتی عالی

تحصیل در نیوزیلند شاید تاکنون گزینه انتخابی تعداد زیادی از دانشجویان علاقه‌مند به تحصیل در خارج نبوده باشد ولی در این مطلب از صبا ویزا قصد داریم به بررسی تمام نکات و ویژگی‌های تحصیل در این کشور بپردازیم، تا این کشور را به عنوان یکی از بهترین گزینه‌های تحصیل بین‌المللی معرفی کنیم.

کشور نیوزیلند از لحاظ جغرافیایی کشور بسیار عجیبی است. این کشور که از مناطق خشک کره زمین فاصله بسیاری دارد، در جنوب غربی اقیانوس آرام واقع شده است. به طوری که نزدیک‌ترین همسایه به این کشور، استرالیا با دو هزار کیلومتر فاصله است. نیوزیلند به صورت سالانه به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی همواره پذیرای تعداد بالایی از مهاجران بوده است.

نیوزیلند، کشوری زیبا با امکاناتی عالی

 

کیفیت بالای زندگی، سطح رفاه اجتماعی خوب، مناظر طبیعی بی‌نظیر و زندگی میان مردم شاد این کشور، نیوزیلند را به یکی از بهترین گزینه‌های تحصیل برای دانشجویان خارجی تبدیل می‌کند.

کمی بیشتر درباره کشور نیوزیلند بدانید

زندگی در نیوزیلند یک تجربه کاملا امن در عین حال ماجراجویانه است، که می‌تواند بهترین دوران زندگی تحصیلیتان را به شما هدیه دهد. این کشور از دو جزیره بزرگ و چند جزیره کوچک تشکیل شده است و دارای مناطق طبیعی و گونه‌های جانوری خاص می‌باشد.

بیشتر جمعیت این سرزمین را مهاجران تشکیل می‌دهند، به طوری که 70 درصد از جمعیت این کشور اروپایی‌ها هستند. بنابراین جمعیت 5 میلیون نفری این کشور از ملیت‌های مختلف تشکیل شده‌اند و همین علت باعث شده تا سالانه تعداد زیادی دانشجو به این کشور مهاجرت کنند.  پایتخت این کشور ولینگتون (Wellington) می‌باشد و واحد پول مردم این کشور دلار نیوزیلند است. تحصیل در نیوزیلند برای شما یک زندگی ماجراجویانه میان چندین و چند ملیت و فرهنگ مختلف به ارمغان می‌آورد.

مردم کشور نیوزیلند عمدتا به زبان انگلیسی مسلط هستند، اما کم و بیش می‌توان لهجه خاصی در زبان قدیمی‌های این کشور متوجه شد. دین مردم این کشور نیز تا پیش از ورود اروپاییان، مائوری بود. مهم‌ترین دین این کشور مسیحیت است و حدود 48 درصد از مردم این کشور مسیحی هستند. در ادامه به بررسی تمام نکات تحصیل در نیوزیلند می‌پردازیم.

شرایط تحصیل در نیوزیلند

تحصیل در کشور نیوزیلند یکی از بهترین گزینه‌های دانشجویان بین المللی می‌باشد. این کشور علاوه بر سطح زندگی و امنیت بالا دارای دانشگاه‌هایی می‌باشد که نامشان در میان برترین دانشگاه‌های جهانی به چشم می‌خورد. مدارک این دانشگاه‌ها نیز به دلیل آنکه نیوزیلند در گذشته جزوی از مستعمره‌های انگلیس بوده از اعتبار بالایی برخوردار است. به طوری که شما با این مدرک به راحتی می‌توانید برای مقاطع بالاتر تحصیلی در کشور‌هایی مثل انگلیس و استرالیا اقدام به پذیرش کنید.

تحصیل در مقطع کارشناسی

تحصیل در مقطع کارشناسی کشور نیوزیلند از محبوب‌ترین گزینه‌های تحصیلی میان دانشجویان خارجی است. این دوره که به مدت 3 تا 4 سال برگزار می‌شود همواره با استقبال خوبی از سوی دانشجویان داوطلب برخوردار است. مدرک زبان آیلتس برای تحصیل در این کشور نیاز به نمره 6.0 به بالا دارد.

تحصیل در مقطع کارشناسی

از محبوب‌ترین رشته‌های تحصیلی این کشور در دوره کارشناسی می‌توان به رشته‌های طراحی دیجیتال، مدیریت و کسب و کار، مهندسی و کشاورزی اشاره کرد. پس از تحصیل به مدت سه سال مدرک لیسانس یا Bachelor را دریافت خواهید کرد و پس از گذشت یک سال دیگر می‌توانید مدرک آنرز (Honours) را بگیرید. شهریه‌های دانشگاه‌های نیوزیلند به طور عمده در این مقطع بین 18 تا 25 هزار دلار نیوزیلند است.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد

دوره کارشناسی ارشد در دانشگاه‌های کشور نیوزیلند به صورت یک تا دو سال برگزار می‌شود که با ارائه مدارک و نمرات کارشناسی شروع و با ارائه پایان نامه تحصیلی به اتمام می‌رسد. برای تحصیل در این مقطع نیاز به مدرک آیلتس با نمره 6.5 به بالا دارید.

مراحل دریافت پذیرش و اقامت تحصیلی در نیوزیلند به دلیل نزدیک بودن سیستم آموزشی این کشور به انگلیس شباهت زیادی به این کشور دارد. در این صورت از ویژگی‌هایی نظیر شرکت در دوره‌های یادگیری مهارت برای آمادگی شروع زندگی کاری خود بهره‌مند خواهید شد. تحصیل در این مقطع در بیشتر دانشگاه‌های این کشور میانگین 26 تا 37 هزار دلار نیوزیلند می‌باشد.

تحصیل در مقطع دکتری

تحصیل در دوره‌های دکتری کشور نیوزیلند با توجه با داشتن ویژگی‌هایی همچون امکان دریافت بورسیه تحصیلی و اجازه کار به هنگام تحصیل همواره یکی از بهترین گزینه‌های تحصیل در مقطع دکتری به حساب می‌آمده است. طول این دوره به رشته مورد نظر شما بستگی دارد، اما معمولا بین 3 تا 5 سال است.

این دوره‌ که امروزه بالغ بر 55 هزار نفر دانشجوی بین المللی در آن مشغول به تحصیل هستند، دارای فرصت‌های عالی پژوهشی است که فرصتی بی‌نظیر را در اختیار دانشجویان این مقطع قرار می‌دهد. شهریه دانشگاه‌ها در این مقطع ترمی بین 4 تا 9 هزار دلار نیوزیلند است. این دوره به دلیل حمایت زیاد دولت دارای هزینه‌های پایینی است تا دانشجویان برای ادامه تحصیل خود در این مقطع مشکلی نداشته باشند.

تحصیل در مقطع دکتری در نیوزیلند

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در نیوزیلند

برای تحصیل در هر کشوری ابتدا نیاز به دریافت پذیرش در مقطع مورد نظر در یکی از دانشگاه‌های کشور میزبان دارید. برای دریافت این پذیرش ابتدا باید مدارکی را جهت تایید صلاحیت خود توسط هیئت علمی دانشگاه ارسال کنید و سپس با گواهی پذیرش خود اقدام به مهاجرت کنید.

مدارک مورد نیاز برای دوره کارشناسی دانشگاه‌های نیوزیلند

مدارک مورد نیاز برای دریافت پذیرش در دانشگاه‌های کشور نیوزیلند به مقطع و دانشگاه مورد نظر شما بستگی دارد، اما به طور کلی این مدارک به شرح زیر می‌باشد:

  • گذرنامه معتبر برای مهاجرت
  • مدرک دیپلم و ریزنمرات به صورت ترجمه شده
  • رزومه تحصیلی خوب
  • مدرک زبان انگلیسی IELTS با نمره 6.0 به بالا
  • انگیزه نامه دانشجو (SOP)
  • گواهی جهت اثبات تمکن مالی در این کشور

مزایای تحصیل در کشور نیوزیلند

تحصیل در نیوزیلند برای دانشجویان خارجی یکی از بهترین گزینه‌های موجود به حساب می‌آید. این کشور با جمعیتی کم اما متشکل از تعداد زیادی دانشجو و مهاجر خارجی از سراسر دنیا همواره یکی از امن‌ترین و بهرترین کشور‌های جهان برای تحصیل دانشجویان بوده است.

سیستم آموزشی قوی

یکی از ویژگی‌های غیر قابل انکار این کشور کوچک و زیبا، سیستم آموزشی بسیار باکیفیت آن است. هشت دانشگاه این کشور با دارا بودن رتبه‌‌های خوب جهانی در رده بندی سایت‌های معتبر به صورت پیوسته از بهترین گزینه‌های تحصیل در خارج از کشور بوده است.

سیستم آموزشی قوی نیوزیلند

دانشگاه‌های این کشور دارای گستره زیادی از رشته‌های مختلف هستند. کیفیت تحصیل در این کشور به دلیل مستعمره بودن نیوزیلند توسط انگلیس به مدت طولانی، بسیار بالا می‌باشد.

دریافت اقامت تحصیلی بسیار آسان

کشور نیوزیلند با همه ویژگی‌های خوب تحصیلی که ارائه می‌کند، شرایط سخت و ویژه‌ای برای گرفتن اقامت تحصیلی ندارد. این شرایط آسان، و مدت کوتاه دریافت ویزا در کنار کیفیت عالی سیستم آموزشی، تحصیل در نیوزیلند را به یکی از بهترین گزینه‌های تحصیلی در خارج از کشور تبدیل می‌کند.

هزینه‌های پایین دانشگاه‌های نیوزیلند

یکی از ویزگی‌های بسیار خوب تحصیل در نیوزیلند این است که، دانشگاه‌های نیوزیلند با وجود برابری تقریبی با سطح آموزشی کشور انگلیس از شهریه‌های بسیار پایین‌تری برخوردار می‌باشد. شما در این کشور امکان کار در حین تحصیل را نیز دارید که می‌توانید با آن بخشی از هزینه‌های زندگی خود را کاهش دهید.

تحصیل به زبان انگلیسی

تحصیل به زبان انگلیسی ویژگی‌ است که اکثر دانشجویان علاقه‌مند به تحصیل در خارج از کشور به دنبال آن هستند. تحصیل در نیوزیلند نیز به این زبان بین المللی ارائه می‌شود. ویژگی خوب دیگری نیز که وجود دارد این است که مردم این کشور نیز عمدتا به این زبان سخن می‌گویند و نیازی به یادگیری زبان سوم در این کشور نخواهید داشت.

تحصیل به زبان انگلیسی در نیوزیلند

ثبات اقتصادی عالی در کشور نیوزیلند

یکی دیگر از ویژگی‌های عالی تحصیل در نیوزیلند ثبات اقتصاد بالای این کشور است. در این کشور هزینه‌های امرار معاش در طول دهه گذشته بسیار کم تغییر کرده‌اند. این قیمت‌ها بسیار دیر و سخت تغییر می‌کنند و همین مسئله سبب شده تا دانشجویان خارجی این کشور پس از مدتی تحصیل در نیوزیلند به فکر دریافت اقامت دائم خود بیافتند.

سیستم آموزش تحصیلی کشور نیوزیلند

سیستم آموزش تحصیلی در کشور نیوزیلند امروزه دارای رتبه برتر جهانی بوده و چند سالی است که میان ده کشور با کیفیت بالا، نام این کشور نیز به چشم می‌خورد. این کشور با دارا بودن سطح علمی مشابه به کشور انگلیس یکی از بهترین گزینه‌های تحصیل در خارج از کشور به شمار می‌رود. در ادامه به بررسی سیستم آموزشی این کشور می‌پردازیم:

مدارس

مدارس در کشور نیوزیلند مانند بهترین کشور‌های اروپایی از 6 تا 16 سال اجباری می‌باشد. دوره‌های مقدماتی تحصیل در این کشور 13 ساله می‌باشد.

مدارس نیوزیلند

سال اول تا ششم این دوره جزو مقاطع ابتدایی، سال‌های هفتم و هشتم جزو مقطع متوسطه و سال‌های نهم تا سیزدهم را دوره دبیرستان گویند.

مدارس در نیوزیلند به 3 دسته تقسیم می‌شود:

  • مدارس دولتی کشور نیوزیلند

مدارس دولتی در کشور نیوزیلند برای دانش آموزان بومی و دانش آموزان دارای اقامت دائم این کشور، می‌باشد. این مدارس تا 19 سالگی دانش آموزان رایگان است. اکثر دانش آموزان این کشور نیز در این دوره تحصیل می‌کنند.

  • مدارس خصوصی در نیوزیلند

مدارس خصوصی در کشور نیوزیلند یکی دیگر از مدارس این کشور به حساب می‌آید. هزینه‌های این مدارس توسط خانواده دانش آموز می‌باشد. این هزینه‌ها به طور میانگین 20 هزار دلار به صورت سالانه می‌باشد.

  • مدارس یکپارچه کشور نیوزیلند

مدارس یکپارچه در این کشور حدود 10 درصد از دانش آموزان این کشور را به خود جذب می‌کند. این مدارس به این شکل است که توسط یک اعتقاد مذهبی مانند کاتولیک اداره می‌شود. هزینه‌های مدارس یکپارچه نیز به عهده دولت می‌باشد و دانش آموز هزینه‌ای جهت تحصیل پرداخت نمی‌کند.

دانشگاه‌های برتر کشور نیوزیلند

نیوزیلند به طور کلی دارای 8 دانشگاه می‌باشد. این 8 دانشگاه نیز همواره بین برترین دانشگاه‌های جهان خودنمایی می‌کردند. این یک ویژگی‌ بسیار قابل توجه برای کشوری است که فقط دارای 5 میلیون نفر جمعیت است. در این بخش از مطلب قصد داریم تا به معرفی و بررسی دانشگاه‌های کشور نیوزیلند بپردازیم:

دانشگاه اوکلند (University of Auckland)

دانشگاه اوکلند بهترین دانشگاه کشور نیوزیلند است، که رتبه جهانی عالی معادل با 81 را در آخرین آمار و تحقیقات موسسه معتبر QS World University ranking از آن خود کرده است. این دانشگاه که در سال 1883 میلادی تاسیس شده است، در بزرگ‌ترین شهر نیوزیلند یعنی اوکلند واقع شده است. این دانشگاه با 6 پردیس و بیش از 40 هزار دانشجو، بهترین دانشگاه نیوزیلند برای تحصیل به شمار می‌رود.

دانشگاه اتاگو (University of Otago)

این دانشگاه با رتبه 2 در میان دانشگاه‌های داخلی کشور نیوزینلد و رتبه 184 جهانی از بهترین دانشگاه‌های کشور نیوزیلند به حساب می‌آید. این دانشگاه با معماری زیبا و تاثیرگرفته از معماری تاریخی دانشگاه گلاسکو در کشور اسکاتلند، قدیمی‌ترین دانشگاه این کشور نیز به حساب می‌آید.

دانشگاه اتاگو با دارا بودن برنامه‌های عالی مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در رشته‌های علوم پزشکی یکی از بهترین دانشگاه‌های این کشور برای این رشته به حساب می‌رود. این دانشگاه بورسیه‌ تحصیلی خاصی به نام رودز (Rhodes) را نیز دارا می‌باشد که از سال 1904 به دانشجویان واجد شرایط اعطا می‌شود.

دانشگاه اتاگو نیوزیلند

دانشگاه ویکتوریا ولینگتون (Victoria University of Wellington)

دانشگاه ویکتوریا ولینگتون در رتبه 3 دانشگاه‌های داخلی و رتبه 223 در دانشگاه‌های جهانی می‌باشد. این دانشگاه در سال  1897در پایتخت کشور نیوزیلند تاسیس شده است. این دانشگاه‌ رشته‌های مختلفی را در زمینه‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می‌دهد.

دانشگاه کانتربری (University of Canterbury)

دانشگاه کانتربری دارای رتبه 4 میان دانشگاه‌های داخلی و رتبه 270 در دانشگاه‌های جهانی بر اساس آخرین آمار QS world university ranking در سال 2021 می‌باشد. این دانشگاه همواره از بهترین دانشگاه‌های نیوزیلند بوده و از سال 2013 کالج بین المللی را تاسیس کرده که هدف آن کمک به دانشجویان خارجی برای هماهنگی و تطبیق با سیستم آموزش این کشور می‌باشد.

دانشگاه ماسی (Massey University)

دانشگاه ماسی با ارائه خدمات بسیار در زمینه‌های علمی و کمک هزینه‌های تحصیلی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد یکی از بهترین دانشگاه‌های نیوزیلند در این زمینه به حساب می‌آید. این دانشگاه دارای رتبه 5 داخلی و 272 جهانی می‌باشد.

دانشگاه ویکاتو (University of Waikato)

دانشگاه ویکاتو یکی دیگر از دانشگاه‌های نیوزیلند است که در میان دانشگاه‌های جهانی رتبه متوسط 375 را دارا است. این دانشگاه‌ دارای 7 دانشکده و 1 مدرسه برای تحصیل است. دانشگاه ویکاتو برنامه‌هایی مختلفی در گستره رشته‌های تحصیلی وسیعی مانند روان شناسی، بیوتکنولوژی و انسان شناسی دارد.

دانشگاه لینکولن (Lincoln university)

این دانشگاه رتبه یکی مانده به آخر دانشگاه‌های داخلی و رتبه 387 جهانی را در سال 2021 از سوی موسسه QS World University Ranking از آن خود کرده است. این دانشگاه سومین دانشگاه قدیمی این کشور است، که طیف وسیعی از رشته‌های تحصیلی را به دانشجویان علاقه‌مند ارائه می‌کند.

دانشگاه تکنولوژی و فناوری اوکلند (Auckland University of Technology)

دانشگاه فناوری اوکلند در رده آخرین دانشگاه میان دانشگاه‌های داخلی و در رتبه 437 در میان دانشگاه‌های جهانی قرار دارد. این دانشگاه دولتی از سال 2000 رسما به عنوان دانشگاه تغییر وضعیت داد که پیش از آن در سال 1895 به عنوان موسسه آموزشی تاسیس شده بود. این دانشگاه دارای 3 پردیس می‌باشد که پردیس اول آن در مرکز شهر جزو بزرگ‌ترین پردیس‌های اوکلند به شمار می‌رود.

مشاغل و رشته‌های پردرآمد در نیوزیلند

برای دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در کشور‌های خارجی را دارند، یکی از مهم‌ترین مسائل انتخاب رشته مناسب و پردرآمد در آن کشور است. در این بخش از مطلب به معرفی چند رشته پولساز و پردرآمد در کشور نیوزیلند خواهیم پرداخت.

  • مدیر فروش و مدیر ارشد مالی: میانگین 250 هزار دلار در سال و حداکثر تا 350 هزار دلار
  • رشته‌های مهندسی کامپیوتر: با متوسط 250 هزار دلار در سال و حداکثر 400 هزار دلار
  • رشته‌های مدیریتی و منابع انسانی: میانگین 200 هزار دلار در سال و حداکثر 250 هزار دلار
  • رشته‌های حسابداری و مدیریت مالی: میانگین 230 هزار دلار در سال و حداکثر 240 هزار دلار
  • رشته‌های تجارت و کسب و کار: 190 هزار دلار در سال و حداکثر 280 هزار دلار

چند رشته مهم در کشور نیوزیلند

برای تحصیل در کشور نیوزیلند بهتر است با رشته‌های مهم و پردرآمد در این کشور آشنا باشید. برخی از رشته‌های مهم و پرتقاضای تحصیلی در کشور نیوزیلند به شرح زیر است:

  • رشته علوم اجتماعی: به صورت میانگین 7900 نفر در سال
  • رشته مدیریت بازرگانی: به صورت میانگین 7400 نفر در سال
  • رشته پزشکی: 3800 نفر در سال
  • امور آموزشی: 3600 نفر در سال
  • رشته هنر‌های تجسمی: 3300 نفر در سال

مدرک زبان مورد نیاز برای تحصیل در نیوزیلند

برای دریافت پذیرش تحصیلی در دانشگاه‌های نیوزیلند در مقاطع مختلف نیازمند مدارک معتبر زبان انگلیسی هستید. نمره این مدارک با توجه به رشته، مقطع تحصیلی و دانشگاه مورد نظر شما متفاوت است.

آزمون آیلتس

  • برای دریافت پذیرش در مقطع کارشناسی به طور کلی به آیلتس 6 به بالا و نمره تافل بین 60 تا 78
  • این مدرک برای دوره کارشناسی ارشد در دانشگاه‌های کشور نیوزیلند نیاز به نمره 6.5 به بالا و نمره تافل 79 تا 93
  • جهت پذیرش در دوره دکتری دانشگاه‌های کشور نیوزیلند نیاز به آیلتس 7 به بالا و تافل 94 تا 101

شرایط سنی تحصیل در نیوزیلند

اگرچه سن برای دریافت پذیرش در دانشگاه‌های مختلف جهان یک معیار اساسی به حساب می‌آید اما در دانشگاه‌های نیوزیلند به دلیل جمعیت پایین از اهمیت خاصی برخوردار نمی‌باشد. محدویت سن تا 56 سالگی برای تحصیل در این کشور یکی از ویژگی‌های بسیار خوب تحصیل در این کشور است که داوطلبان به ادامه تحصیل را از سرتاسر جهان به این کشور جذب می‌کند.

شهریه دانشگاه‌های نیوزیلند

برای تحصیل در دانشگاه‌های دولتی کشور نیوزیلند، دانشجویان مستلزم پرداخت شهریه هستند. هزینه‌های دانشگاه‌ها در کشور نیوزیلند نیز به نسبت ارائه کیفیت بالا، بسیار مناسب می‌باشند. میانگین این شهریه‌ها به شرح زیر است:

  • 4100 تا 6100 یورو در سال برای دروره کارشناسی
  • 7300 تا 105000 یورو در سال برای دوره کارشناسی ارشد
  • 3700 تا 5100 یورو در سال برای مقطع دکتر

دانشگاه‌ها و موسسه‌های خصوصی تحصیلی در کشور نیوزیلند بسیار گران‌تر از دانشگاه‌های دولتی می‌باشند. هزینه این دانشگاه‌ها سالانه بیش از 30 هزار دلار در سال است.

هزینه‌های 3 دانشگاه برتر این کشور نیز عبارتند از:

  • دانشگاله اوکلند: 6100 تا 22 هزار یورو در سال
  • دانشگاه فناوری اوکلند: 5500 تا 14 هزار یورو در سال
  • دانشگاه کانتربری: 5300 تا 22500 یورو در سال

بورسیه و کمک هزینه‌های تحصیلی در کشور نیوزیلند

بورسیه‌های تحصیلی همیشه از تسهیلات مورد علاقه‌ دانشجویان بین المللی بوده است. این کمک هزینه‌ها به آن‌ها کمک می‌کند تا بخش زیادی از مخارج خود در آن کشور را تامین کنند. این بورسیه‌ها گاهی شامل مخارج زندگی فرد نیز می‌شود و مخارج ماهانه فرد را پوشش دهد. دانشجویان معمولا برای دریافت این کمک هزینه‌ها نیاز به رزومه تحصیلی خوب، مقالات بین المللی ISI و مدرک معتبر زبان انگلیسی دارند تا شانس خود را برای اخذ بورسیه‌های تحصیلی بالا ببرند.

بورسیه و کمک هزینه‌های تحصیلی در کشور نیوزیلند

دریافت بورسیه‌های تحصیلی نیز برای دانشجویان بین المللی نیوزیلند نیز وجود دارد. این بورسیه‌ها انواع مختلفی دارد که با توجه به رشته و دانشگاه مورد نظر متفاوت است.

بورسیه‌ها در مقطع کارشناسی

در دانشگاه‌های نیوزیلند این امکان برای دانشجویان مقطع کارشناسی وجود دارد تا بتوانند از این کمک هزینه‌ها بهره‌مند شوند:

  • بورسیه تحصیلی ADB: بورسیه تحصیلی ADB، یک بورسیه برای تمام هزینه‌های تحصیلی، بیمه و امرار معاش می‌باشد. این بورسیه را دانشجویان می‌توانند از دانشگاه اوکلند دریافت کنند.
  • بورسیه تحصیلی UC (University of Canterbury): بورسیه بین المللی UC از دانشگاه کانتربری برای سال اول دانشجویان بین المللی می‌باشد. مقدار این کمک هزینه 10 تا 20 هزار دلار است.

بورسیه در مقطع کارشناسی ارشد

بورسیه‌های مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه‌های کشور نیوزیلند از برنامه‌های متعددی برخوردار است. این برنامه‌ها می‌توانند تمام هزینه‌های تحصیلی دانشجویان را تحت پوشش قرار می‌دهد. در ادامه به بررسی برخی از این بورسیه‌های تحصیلی می‌پردازیم.

بورسیه در مقطع کارشناسی ارشد

  • بورسیه تحصیلی دانشگاه اوتاگو: بورسیه تحصیلی دانشگاه اتاگو به دانشجویان کارشناسی ارشد که واجد شرایط باشند اعطا می‌شود. این کمک هزینه به طور سالانه حدود 15 هزار دلار می‌باشد.
  • بورسیه تحصیلی دانشگاه ویکتوریا ولینگتون: بورسیه دانشگاه ویکتوریا ولینگتون برای دانشجویان بین المللی کارشناسی ارشد تا حداکثر 15 هزار دلار در سال، به دانشجویان واجد شرایط اعطا می‌شود. این دانشگاه بیشتر در زمینه‌های تحقیقاتی و پژوهشی سرمایه گذاری می‌کند.

بورسیه در مقطع دکتری

بورسیه در دانشگاه‌های نیوزیلند برای مقطع دکتری از بهترین تسهیلاتی است که در اختیار دانشجویان بین المللی قرار می‌گیرد. دریافت این بورسیه‌ها نیز شرایط خاصی دارد مانند مدرک زبان معتبر با نمره خوب، مقالات بین المللی ISI و ریز نمرات عالی در مقطع کارشناسی ارشد.

بورسیه تحقیقاتی نیوزیلند، بورسیه تحصیلی دانشگاه اتاگو و دانشگاه کانتربری از معروف‌ترین بورسیه‌های تحصیلی می‌باشند.

ویزای دانشجویی کشور نیوزیلند

برای ورود به هر کشوری به قصد ادامه تحصیل در کنار پذیرش دانشگاه موردنظر، دریافت ویزای تحصیلی از سفارت هر کشور نیز نیاز است. برای دریافت ویزای دانشجویی در کشور نیوزیلند نیاز به موارد زیر دارید:

  • مدارکی برای تایید هویت شما (مدارک هویت به علاوه کپی پاسپورت، شناسنامه و کارت ملی)
  • گواهی پذیرش دانشگاه مورد نظر
  • بیمه درمانی برای تمام مدت حضور خود
  • گواهی تمکن مالی
  • گواهی سلامت (در صورت اقامت بیش از 12 ماه نیاز به گواهی سلامت عمومی و سونوگرافی سینه)
  • گواهی عدم سوپیشینه
  • سابقه استخدام در شغل‌های قبلی خود (در صورت وجود)
  • مدارک زبان معتبر مانند آیلتس و تافل

خوابگاه‌های دانشجویی در کشور نیوزیلند

یکی از مسائل مهم برای دانشجویان خارجی، محل اقامت می‌باشد. در کشور نیوزیلند نیز 3 گزینه برای اقامت دانشجویی وجود دارد. این گزینه‌ها به شرح زیر هستند:

خوابگاه دانشجویی

خوابگاه‌های دانشگاهی همواره از بهترین و مقرون به صرفه‌ترین راه‌ها برای اقامت دانشجویان خارجی به حساب می‌آید. این خوابگاه‌ها که معمولا در پردیس‌ خود دانشگاه واقع شده‌اند، دارای اتاق‌های دو تا 4 نفره و سرویس بهداشتی مشترک می‌باشد. از معایب این دانشگاه‌ها می‌توان به ظرفیت کم آن‌ها اشاره کرد. دانشجویان متقاضی می‌بایست پس از دریافت پذیرش سریعا برای این خوابگاه‌ها اقدام کنند. هزینه این خوابگاه‌ها بین 450 تا 1000 دلار نیوزیلندی در ماه می‌باشد.

اقامت نزد خانواده‌های منتخب (Home Stay)

یکی دیگر از انواع محل‌های اقامت برای دانشجویان بین المللی زندگی در کنار خانواده‌هایی است که دانشگاه با دقت زیادی برای دانشجویان متقاضی انتخاب کرده‌اند. در این روش یک اتاق جدا برای دانشجو در خانه اختصاص می‌بینند و دانشجو می‌تواند وعده‌های غذایی خود را در کنار اعضای خانواده میل کند.

هزینه این نوع اقامت در کشور نیوزیلند بین 300 تا 900 دلار نیوزیلندی به صورت ماهانه است.

واحدهای آپارتمانی مستقل

یکی دیگر از گزینه‌های خوب برای اقامت دانشجویان، اجاره واحد‌های آپارتمانی است. دانشجویان می‌توانند برای پیدا کردن بهترین گزینه‌ها برای اجاره کردن به امور دانشجویی دانشگاه مراجعه کنند. یکی از راهکارهای کاهش هزینه در این روش از اقامت، پیدا کردن هم‌اتاقی می‌باشد تا هزینه‌های اجاره و قبوض تقسیم شود. هزینه‌های این واحدها ماهانه 1200 تا 1500 دلار نیوزیلندی می‌باشد.

بیمه درمان برای دانشجون بین المللی در نیوزیلند

نیوزیلند جزو بهترین کشور‌ها برای تحصیل دانشجویان علاقه‌مند می‌باشد. همانطور که پیش از این نیز مطالعه کردید برای دریافت ویزای تحصیلی خود نیاز به بیمه سلامت در این کشور دارید. هزینه‌های درمانی توابع این کشور تحت بیمه ملی قرار می‌گیرد و رایگان است. اما برای دانشجویان خارجی این چنین نیست و بیمه ملی نیوزیلند، مخارج این دانشجویان را تحت پوشش قرار نمی‌دهد.

بیمه درمان برای دانشجون بین المللی در نیوزیلند

دانشجویان می‌بایست با یک شرکت بیمه دانشجویی در نیوزیلند قرارداد بسته تا بتوانند ویزای تحصیلی خود را دریافت کنند. بیمه‌هایی نظیر موارد زیر مناسب هستند:

  • یوروپ ترول (Europe Travel)

میزان پوشش: 40 هزار تا 6 میلیون یورو

هزینه: روزی 0.54 دلار

  • اتلس ترول (Atlas Travel)

میزان پوشش: 50 هزار تا 2 میلیون یورو

هزینه: روزی 0.79 یورو

  • سکیور استیودنت (Student secure)

میزان پوشش: از 200 هزار تا 5 میلیون

هزینه: روزی 0.79 یورو

کار در حین تحصیل در نیوزیلند

کار در حین تحصیل برای دانشجویان خارجی یک مزیت به حساب می‌آید تا با استفاده از آن بتوانند هزینه‌های خود را تا حد امکان پایین بیاورند. این قابلیت در کشور نیوزیلند نیز وجود دارد و دانشجویان می‌توانند تا بسته به شرایط و مقطع رشته تحصیلی خود چندین ساعت کار نیمه وقت در هفته داشته باشند.

کار در حین تحصیل در نیوزیلند

این امکان برای دانشجویان بین المللی کشور نیوزیلند ایجاد شده است تا با 20 ساعت کار در هفته بتوانند درآمد جانبی برای هزینه‌های خود داشته باشند. این شرایط به رشته و مقطع تحصیلی شما نیز بستگی دارد. برای مثال دانشجویان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد 10 تا 20 ساعت کار در هفته و دانتشجویان دکتری از 30 ساعت کار در هفته بهره‌مند می‌شوند.

حقوق این کارهای نیمه وقت در کشور نیوزیلند حدود 228 دلار برای یک هفته (20 ساعت) است. از نمونه کارهای نیمه وقت در نیوزیلند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مترجمی
  • فروشنده سوپرمارکت
  • کار در رستوران‌ها
  • بازاریابی

اقامت پس از تحصیل در کشور نیوزیلند

بسیاری از دانشجویان بین المللی در کشور‌های خارجی به دنبال راهی برای دریافت اقامت دائمی آن کشور هستند. خبر خوب برای دانشجویان خارحی کشور نیوزیلند اینجاست که می‌توانند با مشغول به کار شدن پس از اتمام تحصیل خود و تغییر ویزای تحصیلی به ویزای موقت کاری، در این کشور اقامت داشته باشند. فارغ التحصیلان پس از گذشت حدود 5 سال می‌توانند برای اقامت دائم خود اقدام کنند.

سوالات متداول در زمینه تحصیل در نیوزیلند

هزینه‌های زندگی در کشور نیوزیلند چقدر است؟
هزینه‌های زندگی در کشور نیوزیلند در مقایسه با کشور‌های خوب دنیا برای تحصیل کم‌تر می‌باشد. این هزینه‌ها بستگی به سبک زندگی هر فرد دارد و می‌تواند بین 1200 تا 2000 دلار در ماه متفاوت باشد.
آیا شرایط کار به هنگام تحصیل در کشور نیوزیلند وجود دارد؟
بله، شما می‌توانید در حین تحصیل خود مشغول به کار نیمه وقت شوید، و درآمد متوسط هفته‌ای 200 دلار داشته باشید.
امکان دریافت بورسیه‌های تحصیلی در این کشور وجود دارد؟
بله، این امکان برای دانشجویان دارای صلاحیت وجود دارد، تا بتوانند هزینه‌های تحصیل و زندگی خود را پوشش دهند.

جمع بندی

نیوزیلندی کشوری پر از ملیت‌های مختلف، مناظر طبیعت عالی و دانشگاه‌های رده بالا است. این کشور با ارائه ویژگی‌های عالی برای تحصیل، طی سالیان گذشته توانسته تعداد زیادی از دانشجویان بین المللی را به سمت خود جذب کند. موقعیت جغرافیایی خاص، در کنار محیطی امن و سطح کیفی آموزشی بالا این کشور را به یکی از بهترین گزینه‌های تحصیل برای داوطلبان تبدیل کرده است.

شما می‌توانید از طریق موسسه حقوقی مهاجرتی صبا ویزا جهت دریافت پذیرش خود در دانشگاه‌های این کشور و اخذ ویزای تحصیلی توسط کارشناسان مجرب ما اقدام کنید.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 1 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

  1. احمد
    26 تیر 1402
    پاسخ

    دم شما گرم با این آنالیز ارزشمند و سایت خوبتون

    • تحریریه صباویزا
      26 مرداد 1402
      پاسخ

      سلام، وقت بخیر
      ممنون از حسن توجه شما

برای مشاوره رایگان کلیک کنید