لوگو صبا ویزا
تحصیل دندانپزشکی در انگلستان

تحصیل دندانپزشکی در انگلستان

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه تحصیل دندانپزشکی در انگلستان و جزئیات ثبت نام در آن را به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.


مشاوره رایگان فرم ارزیابی اولیه

دندانپزشکی یکی از رشته‌های بسیار جذاب و پول‌ساز در سراسر دنیاست که هر ساله تعداد زیادی از افراد مشغول به تحصیل در این رشته می‌شوند. با توجه به این که این رشته دارای درآمد بسیار زیادی است کشورهای مختلف در سراسر دنیا نیز تنها دانشجوهای مستعدی که دارای توانمندی‌های علمی کافی باشند را می‌پذیرند. یکی از بهترین کشورهایی که امروزه برای تحصیل دندانپزشکی وجود دارد کشور انگلستان است که بهترین خدمات علمی را در این زمینه برای دانشجویان فراهم کرده است. تحصیل دندانپزشکی در انگلستان می‌تواند مزایای بسیار زیادی را برای شما به همراه داشته باشد. اولین و مهم‌ترین مزیت این است که شما می‌توانید به میزان زیادی روی بورسیه‌های تحصیلی که دریافت می‌کنید حساب باز کرده و با این کار هزینه‌های تحصیلی خود را کاهش دهید. از طرف دیگر نباید فراموش کرد که تحصیل رشته دندانپزشکی در کشور انگلستان شرایط مخصوص به خود را نیز دارد.

ما در ادامه این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درباره تحصیل رشته دندانپزشکی در دانشگاه‌های کشور انگلستان صحبت کرده و اطلاعات جامع و کاملی را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم. پس اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که علاقه‌مند به تحصیل در دانشگاه‌های این کشور در رشته دندانپزشکی هستید مطالعه ادامه این مطلب می‌تواند برای شما مفید باشد.

دندانپزشکی در انگلستان

فهرست عناوین

تحصیل رشته دندانپزشکی در انگلستان

تحصیل دندانپزشکی در انگلستان نیازمند گذراندن یک دوره 5 سال الی ۶ساله است که در آن دانشجویان هم با مفاهیم تئوری که در خصوص دهان و دندان وجود دارند اطلاعاتی را به دست می‌آورند و هم در خصوص مهارت‌های عملی که به آنها نیاز دارند آموزش می‌بینند. نکته بسیار مهمی که در خصوص تحصیل این رشته در کشور انگلستان وجود دارد این است که دانشجویان پس از به اتمام رساندن دوره عمومی خود می‌توانند دوره تخصصی جراحی را نیز پشت سر بگذارند که میزان درآمد یک جراح دندانپزشک بسیار بالاست و شما در همین کشور نیز می‌توانید به بهترین موقعیت‌های شغلی دست پیدا کنید. شاید برای شما جالب باشد که بدانید دانشجویانی که موفق می‌شوند مدرک تحصیلی خود را در دانشگاه‌های این کشور دریافت کنند معمولا پس از شش ماه موفق می‌شوند وارد بازار کار دندانپزشکی شده و به درآمد بیش از 30 هزار پوند در سال دست پیدا کنند.

در سال اول تحصیل دندانپزشکی در انگلستان شما با دانش اساسی و پایه‌ای پزشکی در خصوص آناتومی، فیزیولوژی و زیست‌شناسی دهان اطلاعاتی را به دست می‌آورید. در ادامه مطالعات دانشگاهی شما روی کارهای عملی متمرکز خواهد شد تا شما بتوانید به یک دندانپزشک کاملا حرفه‌ای و متخصص تبدیل شوید. یکی از بهترین امکانات دانشگاه‌های کشور انگلستان برای تحصیل در رشته دندانپزشکی این است که شما روی آدمک‌های مصنوعی که بسیار شبیه به انسان هستند کار می‌کنید و به این ترتیب می‌توانید مهارت‌های عملی خود را ارتقا دهید.

مزایای تحصیل دندانپزشکی در انگلستان

تحصیل دندانپزشکی در انگلستان می‌تواند مزایای بسیار زیادی را برای شما به همراه داشته باشد که از جمله این مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سطح علمی دانشگاه‌های کشور انگلستان برای تحصیل در رشته دندانپزشکی بسیار بالاست و به همین علت نیز شما می‌توانید مطمئن باشید که امکان پیشرفت شما در دانشگاه‌های این کشور وجود دارد. از طرف دیگر مدرک دانشگاهی که شما از دانشگاه‌های این کشور دریافت می‌کنید نیز یک مدرک دانشگاهی معتبر است که با استفاده از آن شما در سراسر دنیا می‌توانید در این رشته مشغول به کار شوید.
  • هزینه تحصیل در دانشگاه‌های کشور انگلستان ممکن است در ابتدا کمی بالا به نظر برسد؛ ولی نباید فراموش کنید که دانشگاه‌های این کشور بورسیه‌های تحصیلی بسیار جذابی را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهند که به آنها در کاهش هزینه‌هایی که دارند کمک شایانی خواهند کرد.
  • در دانشگاه‌های این کشور بهترین امکانات علمی در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد تا آنها بتوانند خود را آماده فعالیت عملی در حوزه دندانپزشکی کنند. نکته بسیار مهمی که باید به آن دقت داشته باشید این است که در دانشگاه‌های این کشور آزمایشگاه‌های بسیار پیشرفته‌ای نیز وجود دارند که به پیشرفت علمی شما کمک می‌کنند.
  • شما در حین تحصیل در دانشگاه‌های این کشور می‌توانید به صورت پاره‌وقت مشغول به کار شده و بخشی از هزینه‌های خود در این کشور را از این طریق پرداخت کنید.
  • امکان دریافت ویزای همراه برای آن دسته از دانشجویانی که متاهل بوده و قصد دارند اعضای خانواده خود را به این کشور ببرند نیز در برخی از شرایط خاص وجود دارد.

تحصیل دندانپزشکی در کشور انگلستان

شرایط لازم برای تحصیل دندانپزشکی در انگلستان

در صورتی که شما هم علاقه‌مند به تحصیل دندانپزشکی در انگلستان هستید باید بدانید که شرایط خاصی برای این کار وجود دارد و شما باید توجه ویژه‌ای به این مسئله داشته باشید. یکی از مهم‌ترین شروطی که در این زمینه وجود دارد این است که شما حتما باید مدرک زبان انگلیسی خود را دریافت کرده باشید. بهتر است که مدرک زبان انگلیسی شما مدرک بریتیش باشد تا شانس شما برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های این کشور افزایش پیدا کند. داشتن یک رزومه علمی خوب در زمینه دندانپزشکی یا رشته‌های مشابه نیز می‌تواند تاثیر بسیار زیادی روی روند اخذ پذیرش از دانشگاه‌های کشور انگلستان داشته باشد. آن دسته از دانشجویانی که علاقه‌مند به تحصیل در انگلستان در رشته دندانپزشکی هستند حتما باید تمکن مالی خود را نیز به اثبات برسانند تا امکان مهاجرت تحصیلی به این کشور برای آنها وجود داشته باشد.

در صورتی که به دنبال این هستید تا از بورسیه تحصیلی انگلستان برای کاهش هزینه‌های خود در این کشور استفاده کنید حتما باید به این نکته مهم نیز دقت داشته باشید که تنها افرادی که از نظر علمی واقعا شایسته دریافت این بورسیه‌ها هستند می‌توانند اقدام به دریافت آنها کنند. پس به طور کلی باید به این موضوع توجه داشته باشید و البته در زمان مناسب و در سریع‌ترین زمان ممکن درخواست خود به منظور دریافت بورسیه‌های تحصیلی این کشور را ارسال کنید تا شانس خود را برای اخذ آنها افزایش دهید.

هزینه تحصیل در رشته دندانپزشکی در کشور انگلستان

به طور کلی میانگین هزینه‌هایی که شما باید پرداخت کنید تا بتوانید در دانشگاه‌های کشور انگلستان در رشته دندانپزشکی مشغول به تحصیل شوید حدودا 9000 پوند در سال خواهد بود که هزینه چندان بالایی برای تحصیل در دانشگاه‌های این کشور به شمار نمی‌آید. پس به طور کلی با توجه به این که دوره تحصیلی شما یک دوره تحصیلی ۵ ساله خواهد بود هزینه‌ای معادل 46 هزار پوند را باید پرداخت کنید تا بتوانید در دانشگاه‌های این کشور مشغول به تحصیل شوید. البته نباید فراموش کنید که هزینه‌ای که شما باید به عنوان شهریه پرداخت کنید به میزان بسیار زیادی به دانشگاهی که قصد تحصیل در آن را دارید نیز بستگی دارد. این در حالی است که شما باید هزینه‌های اضافی خود از جمله هزینه اسکان، کتاب‌های درسی، خدمات و هزینه‌های زندگی خود در این کشور را نیز به هزینه‌های تحصیل اضافه کرده و تمکن مالی خود در این زمینه را نیز اثبات کنید.

با توجه به نظرسنجی‌ها و برآوردهایی که در این زمینه صورت گرفته است اکثر کارشناسان اعتقاد دارند که با هزینه‌ای تقریبا 80 هزار پوندی می‌تواند یک دوره ۵ ساله را در این کشور پشت سر گذاشت و مشغول به تحصیل دندانپزشکی در انگلستان شد. از طرف دیگر نباید فراموش کنید که برای کاهش هزینه‌های مربوط به ویزای تحصیلی انگلستان برای تحصیل در رشته دندانپزشکی شما همچنان می‌توانید از بورسیه‌های تحصیلی که توسط دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی عالی این کشور ارائه می‌شود نیز استفاده کنید.

مراحلی که باید برای تحصیل دندانپزشکی در انگلستان طی کنید

زمانی که قصد تحصیل دندانپزشکی در انگلستان را دارید باید توجه داشته باشید که مراحل مربوط به این کار را به درستی طی کنید تا بتوانید با موفقیت ویزای تحصیلی خود را دریافت کنید. اولین مرحله‌ای که باید طی کنید این است که یکی از دانشگاه های انگلستان را انتخاب کرده و سپس درخواست خود را به‌منظور تحصیل در رشته دندانپزشکی به این دانشگاه ارسال کنید. در ادامه از شما خواسته می‌شود تا در یک جلسه مصاحبه شرکت کنید تا اطمینان حاصل کنند که شما توانمندی‌های علمی لازم در این زمینه را دارید. از طرف دیگر پیش از این باید دقت داشته باشید که حتما مدرک زبان خود را نیز دریافت کرده باشید تا در طول فرایند دریافت ویزای تحصیلی با مشکل و چالش خاصی مواجه نشوید. در بسیاری از دانشگاه‌های این کشور برای این که بتوانید در رشته دندانپزشکی تحصیل کنید شما حتما باید در آزمون‌های مربوطه نیز شرکت کرده و نمره لازم را دریافت کنید تا مجوز حضور در دانشگاه‌های این کشور به شما اعطا شود.

در مرحله بعدی پس از آنکه موفق شدید نامه پذیرش خود را دریافت کنید زمان آن می‌رسد که اقدام به تعیین وقت سفارت کنید. با تعیین وقت سفارت ایمیلی برای شما ارسال می‌شود که در آن زمان و تاریخ مراجعه شما به سفارت رسمی این کشور مشخص می‌شود. در زمان و تاریخ مشخص شده باید با دردست‌داشتن مدارک به سفارت رسمی این کشور مراجعه کرده و مدارک خود را ارائه دهید. از جمله مهم‌ترین مدارکی که به شما به آن نیاز دارید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مدارک شخصی از جمله شناسنامه و پاسپورت معتبر که دارای اعتبار کافی برای مهاجرت به این کشور باشد.
  • نامه‌ای مبنی بر این‌که تمکن مالی لازم برای مهاجرت به این کشور و زندگی در آن را دارید.
  • نامه‌ای مبنی بر عدم سوسابقه کیفری
  • مدارک تحصیلی از جمله ریزنمرات آخرین دوره تحصیلی خود
  • انگیزه‌نامه
  • توصیه‌نامه
  • رزومه علمی که برای خود ایجاد کرده‌اید.

دندانپزشکی در کشور انگلستان

بهترین دانشگاه های انگلستان برای تحصیل در رشته دندانپزشکی

از جمله دانشگاه‌های محبوبی که در حال حاضر در کشور انگلستان در حوزه دندانپزشکی دانشجو می‌پذیرند می‌توان به دانشگاه‌های آبردین، پریموث، داندی، گلاسکو، کویین مری لندن، کویین بلفست، لیدز، نیوکاسل، لیورپول، کالج دانشگاهی لندن، دانشگاه کاردیف، دانشگاه ریستول، دانشگاه بیرمنگام، دانشگاه شفیلد و دانشگاه منچستر اشاره کرد. شما می‌توانید درخواست خود را به هریک از دانشگاه‌های این کشور که معرفی کردیم ارسال کرده و منتظر تایید آنها بمانید. نکته بسیار مهمی که در این زمینه باید به آن دقت داشته باشید این است که پیش از ارسال درخواست حتما رتبه علمی و رنکینگ دانشگاه‌های این کشور را بررسی کرده و مطمئن شوید که رتبه علمی آنها رتبه علمی مناسبی بوده و متناسب با رزومه علمی شماست. پس اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که علاقه‌مند به تحصیل دندانپزشکی در انگلستان هستید پیشنهاد ما به شما این است که حتما سعی کنید هریک از این دانشگاه‌ها را بادقت بررسی کرده و سپس انتخاب خود را انجام دهید.

سوالات متداول

در این بخش قصد داریم به برخی از رایج‌ترین و پرتکرارترین سوالاتی که در خصوص تحصیل دندانپزشکی در انگلستان وجود دارد پاسخ دهیم.

آیا برای تحصیل دندانپزشکی در انگلستان حتما باید در آزمون مربوطه شرکت کنیم؟
بله اکثر دانشگاه‌های این کشور در حوزه رشته دندانپزشکی دانشجویان را تنها بر اساس نمره‌ای که در آزمون علمی دریافت می‌کنند می‌پذیرند و به همین علت نیز شما برای این‌که بتوانید با موفقیت نامه پذیرش خود را دریافت کنید حتما باید در این آزمون شرکت کرده و نمره لازم را نیز دریافت کنید.
آیا بدون مدرک زبان نیز می‌توان مشغول به تحصیل در رشته دندانپزشکی در انگلستان شد؟
خیر آن دسته از دانشجویانی که علاقه‌مند به تحصیل رشته دندانپزشکی در این کشور هستند حتما برای این‌که بتوانند نامه پذیرش و ویزای تحصیلی خود را بگیرند باید مدرک زبان انگلیسی خود را دریافت کرده باشند. تفاوت چندانی ندارد که مدرک شما مدرک آیلتس یا تافل باشد؛ ولی حتما باید مدرک زبان خود را دریافت کرده باشید.
آیا برای تحصیل در انگلستان حتما باید در جلسه مصاحبه نیز شرکت کنیم؟
بله یکی از مهم‌ترین مراحلی که برای اخذ ویزای تحصیلی کشور انگلستان وجود دارد این است که شما حتما باید در جلسه مصاحبه شرکت کرده و رزومه علمی خود را ارائه دهید. دقت داشته باشید که این جلسه مصاحبه در واقع به‌منظور بررسی توانمندی‌های علمی شما برگزار می‌شود و به همین علت نیز برای این‌که بتوانید توجه اساتید را به خود جلب کنید حتما باید در این جلسه شرکت کنید.

سخن پایانی

تحصیل دندانپزشکی در انگلستان می‌تواند یکی از بهترین روش‌های مهاجرت به انگلستان باشد که امروزه افراد زیادی از آن استفاده می‌کنند. دندانپزشکی یکی از رشته های تحصیلی انگلستان است که امروزه تقاضای زیادی برای تحصیل در آن وجود دارد و از طرفی میزان درآمد این رشته نیز بسیار بالاست. در صورتی که شما پیش از این در مدارس انگلستان مشغول به تحصیل بوده باشید نیز شانس بالاتری برای اخذ پذیرش دانشگاه‌های این کشور خواهید داشت. در صورتی که هرگونه سوالی در خصوص تحصیل در رشته دندانپزشکی در کشور انگلستان دارید حتما از خدمات ارائه شده توسط موسسه مهاجرتی صباویزا نیز در این زمینه استفاده کرده و از مزایای آن بهره‌مند شوید.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 1 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید