لوگو صبا ویزا

تحصیل رشته اقتصاد در کانادا

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه تحصیل رشته اقتصاد در کانادا به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید. مشاوره رایگان فرم ارزیابی اولیه

دولت کانادا سیاست‌ها خود را طوری تدوین کرده است که به دنبال جذب دانشجویان خارجی باشد. از طرف دیگر به دلیل سیاست‌های ملایم روابط عمومی و فرهنگ بالای این کشور انتخاب بسیاری از افراد برای تحصیل است. حالا چرا از نظر برخی از افراد تحصیل رشته اقتصاد در کانادا بهترین گزینه و انتخاب است؟ بر اساس تحقیقات و رتبه‌بندی‌های جهانی برای رشته اقتصاد و اقتصاد‌سنجی 18 دانشگاه در لیست برترین‌ها قرار دارد. همچنین از نظر بازار کار نیز این رشته در کانادا موقعیت خوبی دارد و انتظار می‌رود تا چند سال آینده بیش از 19800 شغل جدید برای اقتصاددانان در کانادا ایجاد شود.

برای اینکه شما بتوانید رشته اقتصاد را در مقطع کارشناسی ارشد ادامه دهید باید یک دوره یک تا 2 ساله را با عنوان کارشناسی ارشد هنر (MA) و کارشناسی ارشد علوم (MS) پشت سر بگذرانید. اگر شما دارای لیسانس تئوری اقتصادی، اقتصاد خرد، اقتصاد سنجی یا ریاضیات باشید به راحتی می‌توانید در مقطع کارشناسی اقتصاد تحصیل کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر همراه ما باشید زیرا موسسه مهاجرتی صبا ویزاپلن برای شما نکات مفیدی را جمع آوری کرده است.

فهرست عناوین

تحصیل رشته اقتصاد در کانادا و تلفیقی از سایر علوم

برای تحصیل رشته اقتصاد در کانادا شما تلفیقی از داده‌های آماری پیچیده با منابعی از رشته‌های دیگر مانند منابع و محیط زیست، اقتصاد مالی و کار، مالیه عمومی، اقتصاد توسعه، اقتصاد بین الملل، حقوق و اقتصاد، و سازمان صنعتی را یاد خواهید گرفت.

البته طرح درس هر دانشگاه برای این رشته متفاوت است اما ساختار همه آن‌ها یکی است.

از آنجا که امروزه رشته اقتصاد نه تنها در کانادا بلکه در سایر کشورها نیز بازار کار بسیار خوبی پیدا کرده است، افراد بسیار زیادی خواهان تحصیل در این رشته هستند. کشور کانادا یکی از بهترین گزینه‌ها برای تحصیل این رشته است. از آنجایی که سطح آموزش در این کشور بالا است شما می‌توانید اطمینان داشته باشید که بعد از اتمام تحصیلات خود به راحتی می‌توانید چه در کشور کانادا و چه در سایر کشورها وارد بازار کار شوید.

مزایای تحصیل رشته اقتصاد در کانادا

کیفیت آموزش

کیفیت آموزش در دانشگاه‌های کانادا بسیار بالا است. سرفصل‌های درسی در دانشگاه‌های این کشور به گونه‌ای طراحی شده که تمامی موضوعات روز دنیا را در برمی‌گیرد و علاوه بر این به افراد کمک می‌کند تا بتوانند تمامی مفاهیم و موضوعات را به درستی درک کنند. همچنین این فرصت را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد تا عملکرد آن را در دنیای واقعی از طریق کارآموزی با شرکت‌ها و دولت درک کند. هنگامی که شما از هر کدام از دانشگاه‌های کانادا فارغ‌التحصیل شوید از نظر دانش و مهارت‌های مربوط به رشته خود در سطح بالایی قرار دارید و ممکن است نسبت به سایر فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های دیگر مزیت رقابتی داشته باشید.

تاکید بر حل مسئله

این رشته در کشور کانادا به گونه‌ای تدریس می‌شود تا دانشجویان را برای افزایش قدرت حل مسئله آماده کند. اگر افراد بتوانند این مهارت را در طی تحصیل به خوبی یاد بگیرند و در خود تقویتش کنند هنگامی که وارد بازار کار شوند یک مزیت رقابتی برایشان محسوب می‌شود.

کارآموزی اجباری

اکثر دانشگاه‌های کانادا کارآموزی را به عنوان واحدها درسی خود ارائه می‌دهند. این دوره‌ها به دانشجویان کمک می‌کند تا با دنیای واقعی آشنا شوند و آموزه‌هایی خود را به صورت عملی با کار گیرند تا خود را به کارفرمایان ثابت نمایند. کارآموزی به شما کمک می‌کند که تا حدی با کار در دنیای واقعی آشنا شوید و نکات و تجربه لازم در این زمینه را به دست آورید. تحصیل رشته اقتصاد در کانادا مزیت‌های زیادی برای شما به دنبال دارد.

کیفیت بالای زندگی

سطح زندگی در کانادا بالا است و شما می‌توانید به راحتی زندگی سرشار از آرامش و بدون دغدغه‌ای را در این کشور تجربه کنید. هزینه‌های زندگی در اینجا بسیار مقرون به صرفه است و شما حتی به عنوان یک دانشجو می‌توانید زندگی باکیفیت بالایی داشته باشید. همین کیفیت بالای زندگی یکی از مهم‌ترین عواملی است که افراد بسیار زیادی این کشور را برای تحصیل و زندگی انتخاب می‌کنند.

فرصت شغلی زیاد

برای کسب فرصت‌های شغلی بهتر تحصیل رشته اقتصاد در کانادا را در الویت قرار دهید. از آنجا که کیفیت آموزش در کشور کانادا بسیار بالا است تمامی فارغ‌التحصیلان این کشور به راحتی جذب بازار کار می‌شوند و از این نظر هیچ گونه دغدغه‌ای نخواهند داشت. کشور کانادا همچنان در حال رشد است و هر روز فرصت‌های شغلی بیشتری را برای افراد فراهم می‌کند.

امنیت بالا

از آنجا که میزان جرم و جنایت در این کشور بسیار کم است، مردم احساس امنیت بسیار بالایی می‌کنند و از زندگی خود رضایت کامل دارند. این موضوع باعث می‌شود که شما با خیالی آسوده فقط به فکر تحصیل و پیشرفت خود باشید و از نظر اجتماعی هیچ گونه دغدغه یا مشکلی نداشته باشید.

بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل رشته اقتصاد در کانادا

دانشگاه تورنتو

اولین و بهترین دانشگاه برای تحصیل رشته اقتصاد در کانادا دانشگاه تورنتو است. این دانشگاه در رتبه‌بندی جهانی موضوعات در رتبه بیست و چهارم بهترین اقتصاد در جهان قرار دارد. در حدود 1800 دانشجوی کارشناسی، 70 کارشناسی ارشد و 15 دانشجوی دکترا در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

اگر شما این دانشگاه را برای تحصیل انتخاب کنید با مواردی مانند آموزش و تحقیق در طیف‌های مختلف مطالعه و تئوری پوشش، تجزیه و تحلیل داده‌های کاربردی و روش‌شناسی اقتصاد‌سنجی سر و کار خواهید داشت. این دانشگاه هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را دارد و دانشجو می‌پذیرد.

شرایط پذیرش دانشگاه تورنتو

اگر متقاضی تحصیل رشته اقتصاد در کانادا و در دانشگاه تورنتو هستید باید دوره زبان انگلیسی ارشد را گذرانده باشید. اگر شما فردی انگلیسی زبان نیستید باید در آزمون مهارت زبان شرکت کنید و نمره قبولی را بگیرید. به طور کلی زبان انگلیسی برای تحصیل در این رشته از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است بنابراین بهتر است قبل از هر گونه اقدام برای تحصیل زبان انگلیسی خود را تقویت کرده و آن را به سطح بالایی برسانید.

اگر می‌خواهید در مقطع کارشناسی تحصیل کنید باید بر دیفرانسیل و انتگرال نیز کاملا مسلط باشید. دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد نیز باید نمره کارشناسیشان حداقل نمره متوسط ​​​​B (75٪) باشد.

دانشجویان داخلی باید دوره GRE و دانشجویان بین‌المللی باید دوره GMAT را بگذرانند.

هزینه‌های تحصیل در دانشگاه تورنتو

  • دوره کارشناسی برای دانشجویان داخلی: 6100 دلار کانادا
  • دوره کارشناسی برای دانشجویان خارجی: 57020 دلار کانادا
  • دوره کارشناسی ارشد برای دانشجویان داخلی: 30510 دلار کانادا
  • دوره کارشناسی ارشد برای دانشجویان بین‌المللی: 49880 دلار کانادا

 

دانشکده اقتصاد ونکوور، دانشگاه بریتیش کلمبیا

این دانشگاه یکی از بهترین موسسات برای تحصیل رشته اقتصاد در کانادا است و در رتبه‌بندی‌ها رتبه 25 بعد از دانشگاه تورنتو را به خود اختصاص داده است. این دانشگاه دارای مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد است.

دانشجویان در این دانشگاه مواردی مانند مهارت‌های تحقیق، تحلیل و تفکر خلاق، توانایی برقراری ارتباط با موضوعات پیچیده اقتصادی به صورت شفاهی و کتبی، توانایی یادگیری یا پاسخگویی به مشکلات پیچیده اقتصادی محلی، ملی و بین‌المللی و سایر دانش‌های مرتبط را آموزش می‌بینند.

شرایط پذیرش دانشکده اقتصاد ونکوور

تمامی دانشجویان باید مدرک تافل یا آیلتس داشته باشند. دانشجویان کارشناسی برای حداقل نمره 12 را در دروس زبان انگلیسی، ریاضیات و محاسبات و مطالعات اجتماعی کسب کنند.

برای تحصیل در این دانشگاه افراد باید مجوز تحصیل معتبر کانادا را داشته باشند.

برای اینکه بتوانید در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل کنید باید دو ترم اقتصاد خرد، یک ترم اقتصاد کلان دو ترم آمار، اقتصاد سنجی و حساب را گذرانده باشید.

هزینه‌های تحصیل در دانشکده اقتصاد ونکوور

  • دوره کارشناسی برای دانشجویان داخلی: 71.75 دلار کانادا
  • دوره کارشناسی برای دانشجویان خارجی: 120.75 دلار کانادا

 

دانشگاه یورک

اگر شما قصد تحصیل رشته اقتصاد در کانادا را دارید باید بدانید که دپارتمان اقتصاد دانشگاه یورک قطعا یکی از بهترین گزینه‌ها خواهد بود.

شرایط پذیرش در دانشگاه یورک

برای اینکه بتوانید در مقطع کارشناسی در این دانشگاه تحصیل کنید باید دیپلم فارغ التحصیلی دبیرستان با نمره حداقل 12 داشته باشید. تمامی دانشجویان بین‌المللی باید ویزای تحصیلی معتبر کانادا داشته باشند. اگر شما یک از یک کشور غیر انگلیسی زبان هستید باید مدرک معتبر تافل یا آیلتس ارائه دهید.

برای اینکه بتوانید در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل کنید باید در رشته اقتصاد نمره B+ و عملکرد قوی در زمینه‌های اقتصاد کلان، اقتصاد خرد و اقتصاد داشته باشید.

هزینه‌های تحصیل در دانشگاه یورک

  • دوره کارشناسی برای دانشجویان داخلی: 6117.90 دلار کانادا
  • دوره کارشناسی برای دانشجویان خارجی: 31496.40 دلار کانادا
  • دوره کارشناسی ارشد برای دانشجویان داخلی: 5571 دلار کانادا
  • دوره کارشناسی ارشد برای دانشجویان بین‌المللی: 19611 دلار کانادا

 

دانشگاه گروه اقتصاد، دانشگاه غرب

دپارتمان اقتصاد در دانشگاه وسترن در زمینه تدریس و تحقیق در جهان سرآمد است. شما می‌توانید در مقاطع تحصیلات تکمیلی و کارشناسی در این دانشگاه تحصیل کنید و از تحصیل رشته اقتصاد در کانادا لذت ببرید.

شرایط پذیرش در دانشگاه گروه اقتصاد، دانشگاه غرب

برای اینکه بتوانید در رشته اقتصاد در مقطع کارشناسی ارشد در این دانشگاه تحصیل کنید باید لیسانس اقتصاد یا امور مالی باشید و دروس اقتصاد خرد، اقتصاد کلان و اقتصاد سنجی و رشته‌های کمی مانند ریاضیات، آمار و علوم اکچوئری گذرانده باشید. دانشجویان بین‌المللی نیز باید دوره GMAT یا GRE گذرانده باشند. داشتن مدرک تافل و آیلتس نیز از مهم‌ترین مدارک برای تحصیل در این دانشگاه است.

هزینه‌های تحصیل در دانشگاه گروه اقتصاد، دانشگاه غرب

  • دوره کارشناسی برای دانشجویان داخلی: 80376.93 دلار کانادا
  • دوره کارشناسی برای دانشجویان خارجی: 35935 دلار کانادا
  • دوره کارشناسی ارشد برای دانشجویان داخلی: 29660.92 دلار کانادا
  • دوره کارشناسی ارشد برای دانشجویان بین‌المللی: 10183 دلار کانادا

 

گروه اقتصاد، دانشگاه آلبرتا

این دانشگاه به دلیل کیفیت بالای تحقیقات، تدریس و خدمات در اقتصاد در سطح جهان بسیار شناخته شده است. پس برای تحصیل رشته اقتصاد در کانادا درنگ نکنید. این موسسه در سال 1964 با هدف ایجاد و انتشار دانش اقتصادی به نفع جامعه تاسیس شده است. این دانشگاه دارای مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد است. دروس تدریس شده در این دوره‌ها عبارت هستند از اقتصاد کار، مالیه عمومی، کارشناسی ارشد در اقتصاد و برنامه‌های مالی، اقتصاد بین‌الملل، اقتصاد منابع و محیط زیست، اقتصاد توسعه و غیره.

شرایط پذیرش در گروه اقتصاد، دانشگاه آلبرتا

تمامی دانشجویان باید دوره‌های زبان انگلیسی و تافل را با نمره بالا گذرانده باشند. همه متقاضیان بین‌المللی باید مجوز تحصیل معتبر کانادا را داشته باشند. همچنین دانشجویان بین‌المللی باید دوره GMAT یا GRE سپری کرده باشند.

هزینه‌های تحصیل در گروه اقتصاد، دانشگاه آلبرتا

  • دوره کارشناسی برای دانشجویان داخلی: 5692.80 دلار کانادا
  • دوره کارشناسی برای دانشجویان خارجی: 29500 دلار کانادا
  • دوره کارشناسی ارشد برای دانشجویان داخلی: 10500 دلار کانادا
  • دوره کارشناسی ارشد برای دانشجویان بین‌المللی: 33500 دلار کانادا

 

گروه اقتصاد، دانشگاه سیمون فریزر

مهم‌ترین ویژگی این موسسه محیط آموزشی و یادگیری پویا و مملو از خلاقیت، استعداد و ارتباطات جهانی است. همین موارد باعث شده که تمامی افرادی که تصمیم به تحصیل رشته اقتصاد در کانادا را دارند توجه ویژه‌ای به این دانشگاه داشته باشند. این دانشگاه دارای مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد است.

شرایط پذیرش در گروه اقتصاد، دانشگاه سیمون فریزر

تمامی افراد باید مدرکی مبنی بر تسلط کامل بر زبان انگلیسی را ارائه دهند. داشتن حداقل نمره 60% یا C برای دروس پیش حسابداری، ریاضی یا هر موضوع ریاضی الزامی است.

اگر شما قصد تحصیل رشته اقتصاد در کانادا را داشته باشید، باید مدرک لیسانس اقتصاد یا مدرک معتبر با معدل 3.0 باشید.

هزینه‌های تحصیل در گروه اقتصاد، دانشگاه سیمون فریزر

  • دوره کارشناسی برای دانشجویان داخلی: 195.88 دلار کانادا
  • دوره کارشناسی برای دانشجویان خارجی: 979.24 دلار کانادا
  • دوره کارشناسی ارشد: 1946.94 دلار کانادا

 

گروه اقتصاد، دانشگاه مک گیل

در این دانشگاه استادانی با مهارت بالا در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری مشغول تدریس هستند. دانشجویان در این موسسه دانش‌های مانند مهارت‌های ریاضی و آماری، دانش نهادی و تاریخی و مهارت‌های تحلیلی و استدلال عمومی را آموزش می‌بینند.

شرایط پذیرش در گروه اقتصاد، دانشگاه مک گیل

تمامی افراد باید مدرکی مبنی بر تسلط کامل بر زبان انگلیسی را ارائه دهند. تمامی متقاضیان بین‌المللی باید ویزای تحصیلی معتبر کانادا را داشته باشند.

کسب اطلاعات و دانش در زمینه‌های زبان انگلیسی یا فرانسه، حساب دیفرانسیل و انتگرال و زیست شناسی، شیمی و فیزیک برای دانشجویان کارشناسی الزامی است. ضمنا برای تحصیل رشته اقتصاد در کانادا در دانشگاه مک گیل دانشجویان بین‌المللی باید دوره GMAT یا GRE را نیز گذرانده باشند.

هزینه‌های تحصیل در دانشگاه مک گیل

  • دوره کارشناسی برای دانشجویان بومی: 2622.90 دلار کانادا
  • دوره کارشناسی برای شهروندان کانادایی: 8186.40 دلار کانادا
  • دوره کارشناسی برای دانشجویان بین‌المللی: 18030.60 دلار کانادا
  • دوره کارشناسی ارشد: 13992 دلار کانادا

مهاجرت به کانادا

در کانادا به هر شغل یک کد اختصاص داده می‌شود و برای کسانی که به عنوان یک اقتصاددان و محقق و تحلیلگر سیاست اقتصادی در این کشور فعالیت دارند کد 4162 در نظر گرفته می‌شود.

اگر شما قصد دارید که به عنوان یک اقتصاددان و محقق و تحلیلگر سیاست اقتصادی به این کشور مهاجرت کنید باید بتوانید داده‌ها را تجزیه و تحلیل کنید، گزارش‌ها و برنامه‌هایی را برای حل مشکلات اقتصادی و تجاری تهیه نمایید و مدل‌هایی برای تجزیه و تحلیل توضیح و تفسیر کنید. اگر شما با این عنوان به این کشور مهاجرت کنید می‌توانید در ادارات و سازمان‌های دولتی و یا بخش خصوصی در اتحادیه‌ها، سازمان های تحقیقاتی بانک‌ها و شرکت‌های سرمایه گذاری استخدام شوید. برای اینکه شما بتوانید تحت عنوان و کد اقتصاددان در کانادا مشغول به کار شوید، می‌توانید در یکی از عناوین شغلی زیر مشغول به کار شوید:

  • اقتصاددان کشاورزی
  • تحلیلگر بازرگانی
  • اقتصاددان تجارت
  • تحلیلگر هوش تجاری
  • اقتصاددان توسعه
  • اقتصاددان
  • مشاور اقتصادی
  • تحلیلگر اقتصادی
  • مشاور سیاست‌های اقتصادی
  • تحلیلگر سیاست‌های اقتصادی
  • پژوهشگر سیاست‌های اقتصادی
  • سرپرست گروه تحقیقات اقتصادی
  • اقتصاددان انرژی
  • اقتصاددان مزرعه
  • اقتصاددان مالی
  • اقتصاددان بازار مالی
  • تحلیلگر اقتصاد مالی
  • اقتصاددان جنگل
  • کارشناس اقتصاد منابع جنگلی
  • اقتصاددان عمومی
  • کارشناس اقتصاد سلامت
  • اقتصاددان منابع انسانی
  • اقتصاددان صنعتی
  • اقتصاددان روابط صنعتی
  • اقتصاددان تجارت صنعتی
  • اقتصاددان تجارت بین الملل
  • اقتصاددان سرمایه گذاری
  • اقتصاددان کار
  • تحلیلگر اطلاعات بازار کار
  • کارشناس اقتصادی کاربری اراضی
  • اقتصاددان ریاضی
  • کارشناس اقتصاد منابع طبیعی
  • اقتصاددان قیمت
  • اقتصاددان منطقه ای
  • اقتصاددان منابع

حال اگر شما بتوانید در یکی از عناوین بالا مشغول به کار شوید و کد اقتصادی دریافت کنید باید وظایف و مسئولیت‌های زیر را به نحو احسن انجام دهید:

  • انجام تحقیق و توسعه مدل‌هایی برای تحلیل تبیین و پیش‌بینی رفتار و الگوهای اقتصادی
  • پیش‌بینی نرخ بهره و نرخ ارز در درآمد و هزینه
  • تجزیه و تحلیل عوامل تعیین کننده رشد اقتصادی
  • تجزیه و تحلیل عوامل تعیین کننده مشارکت نیروی کار
  • بررسی و ارزیابی فرمول‌های ریاضی و تکنیک‌های آماری و به کارگیری آنها
  • بررسی مشکلات مربوط به فعالیت اقتصادی سازمان‌ها
  • بررسی و تفسیر روش‌های مالی هزینه‌ها و تکنیک‌های تولید

البته ذکر این نکته ضروری است که اگر شما قصد دارید به یک اقتصاددان و محقق و تحلیلگر سیاست اقتصادی به کانادا مهاجرت کنید باید حداقل تجربه 1 سال یا 1560 ساعت کار مداوم در 10 سال گذشته داشته باشید.

مراحل مهاجرت به کانادا به عنوان یک اقتصاددان یا تحلیلگر سیاست اقتصادی

در مرحله اول شما باید پروفایل اکسپرس حرفه‌ای برای خود ایجاد کنید و از آن طریق خود را به کارفرمایان معرفی نمایید. شما باید این مورد را با توجه به معیارها و استانداردهای اداره مهاجرت کانادا تهیه نمایید. بررسی و تصمیم‌گیری درباره مهارت‌های شما معمولا توسط یک متخصص صنعت با تجربه انجام خواهد شد.

در مرحله بعد اگر شما قصد مهاجرت دائمی به این کشور را دارید باید در اکسپرس انتری ثبت ‌نام کنید و منتظر دعوت ‌نامه از اداره مهاجرت و شهروندی کانادا باشید.

گرفتن اقامت دائمی کشور کانادا به عنوان یک اقتصاددان برای شما به معنای زندگی و کار در کانادا، ورود و خروج بدون محدودیت، دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی کشور کانادا، دسترسی به خدمات اجتماعی، داشتن حقوق شهروندی برابر اجازه تحصیل در کانادا خواهید بود.

حال اگر شما به عنوان یک دانشجوی اقتصاد قصد مهاجرت به کانادا را دارید در مرحله اول باید دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب کنید. هنگامی که دانشگاه را مشخص کردید باید دنبال دریافت نامه پذیرش از آن موسسه باشید.

به این منظور باید درخواست خود را برای دانشگاه ارسال کنید. این کار را می‌توانید به صورت دستی یا الکترونیکی انجام دهید. اما برای راحتی خودتان توصیه می‌شود که این کار را به صورت الکترونیکی انجام دهید زیرا در این صورت دیگر نیازی به مراجعه حضوری نخواهید داشت.

 

مدارک مورد نیاز برای تحصیل رشته اقتصاد در کانادا و مهاجرت به این کشور

برای تحصیل رشته اقتصاد در کانادا باید اقامت این کشور را بگیرید. برای این کار تهیه مدارکی که در ادامه اعلام می‌کنیم الزامی است.

اثبات توان مالی

اولین مدرکی که کشور کانادا از شما درخواست می‌کند. مدرکی دال بر اثبات توان مالی شما است. شما باید به این کشور این اطمینان را بدهید که توانایی مالی برای پرداخت هزینه‌ها را خواهید داشت. اگر شما نتوانید مدرکی دال بر توانایی مالی ارائه دهید نمی‌توانید ویزای کانادا را دریافت کنید. بنابراین عاقلانه است که قبل از انجام هر گونه اقدام برای دریافت ویزا شرایط مالی خود را به درستی بسنجید.

مدارک هویتی

مدارک دیگری که باید ارسال کنید شناسنامه، گواهی ازدواج و گذرنامه است. در این مدارک وضعیت تاهل و فرزند شما نیز باید مشخص شود. چرا که شما هنگامی که ویزای کانادا را جهت تحصیل رشته اقتصاد در کانادا بگیرید خانواده خود و فرزندانتان را نیز می‌توانید به همراه خود به این کشور ببرید. بنابراین این مورد از اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار است.

مدرک تحصیلی قبلی

با توجه به دانشگاهی که شما قصد ادامه تحصیل در آن را دارید مدارک تحصیلی متفاوت است. به این منظور شما باید به سایت دانشگاه مراجعه کنید و ببینید برای تحصیل در مقطع مورد نظرتان چه مدارکی را باید آماده نمایید. معمولا برای تحصیل در مقاطع تکمیلی شما باید مدرک لیسانس مرتبط به آن رشته را داشته باشید. همچنین در بیشتر موارد یک حد نصاب نمره در نظر گرفته می‌شود که اگر کمتر از آن نمره را گرفته باشید نام شما از لیست متقاضیان خط خواهد خورد.

معرفی برترین اقتصاددانان کانادایی

ویلیام لیون مکنزی کینگ

نخست وزیر سابق کانادا، دولتمرد و سیاستمدار کانادایی، در حدود 21 سال نخست وزیر کانادا بود و در مسائل مربوط به دولت رفاه کانادا نقش اساسی داشت.

مارک کارنی

13 سال رئیس بانک کانادا و بانک انگلستان بود.

جان کنت گالبریت

روشنفکر، دیپلمات، اقتصاددان و مقام دولتی. کتاب‌های زیادی درباره اقتصاد آمریکا منتشر کرده است.

میشل چوسودوفسکی

محقق، نویسنده، اقتصاددان، نظریه پرداز

مایرون اسکولز

اقتصاددان کانادایی-آمریکایی برنده جایزه نوبل

جان مک کالوم

سفیر کانادا در چین، اقتصاددان، سیاستمدار ریاست بخش هنر را در دانشگاه مک گیل بر عهده داشت.

رابرت ماندل

اقتصاددان کانادایی برنده جایزه نوبل

سوالات متداول در مورد تحصیل رشته اقتصاد در کانادا

آیا برای تحصیل رشته اقتصاد در کانادا تسلط بر زبان انگلیسی الزامی است؟
با وجود اینکه شرایط هر دانشگاه منحصر به فرد و متفاوت است ولی به طور کلی برای اینکه شما بتوانید در کانادا تحصیل کنید باید مدرکی مبنی بر تسلط بر زبان انگیسی را ارائه نمایید.
مخارج تحصیل رشته اقتصاد در کانادا چه میزان است؟
هزینه تحصیل برای هر دانشگاه و هر مقطع کاملا متفاوت است و نمی‌توان عدد ثابتی را عنوان کرد.
رشته اقتصاد درباره چیست؟
درباره رشته اقتصاد تعاریف مختلفی بیان شده است. به طور کلی می‌توان گفت رشته اقتصاد مربوط به نحوه استفاده افراد از منابع بر اساس واکنش‌ها و انگیزه‌های مختلف است. معمولا به نظر می‌رسد که در رشته اقتصاد همه چیز مربوط به پول خواهد بود اما این گونه نیست.
دریافت ویزای کانادا چه مدت طول می‌کشد؟
معمولا فرآیند دریافت ویزا برای تحصیل رشته اقتصاد در کانادا چندین هفته طول خواهد کشید. اما برای برخی از افراد این زمان ممکن است طولانی‌تر شود و تا 16 هفته نیز زمان ببرد.

سخن پایانی

از اینکه همراه ما هستید صمیمانه ممنون و سپاسگزاریم. امیدواریم مطالبی که در قسمت بلاگ وبسایت موسسه مهاجرتی صبا ویزا به منظور افزایش آگاهی شما منتشر می‌کنیم برایتان مفید باشد. در این مطلب نیز سعی کردیم تمامی نکات مهمی که در مورد تحصیل رشته اقتصاد در کانادا باید بدانید را شرح دهیم. اگر مطالعه این مطلب برای شما مفید بود لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید و اگر هنوز سوال یا ابهامی در ذهن شما باقی مانده است برای کسب اطلاعات دقیق‌تر لطفا با مختصصان ما در ارتباط باشید. آن ها راهنمای شما خواهند بود.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 2 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید