لوگو صبا ویزا
تحصیل رشته بازیگری در کانادا

تحصیل رشته بازیگری در کانادا

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه تحصیل رشته بازیگری در کانادا و جزئیات ثبت نام در دانشگاه‌های کانادا به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.


مشاوره رایگان فرم ارزیابی اولیه

تحصیل رشته بازیگری در کانادا یک راه عالی برای شماست تا بتوانید آینده خوبی را برای خود بسازید. این رشته هنری به دلیل داشتن آینده خوب در کانادا طرفداران زیادی دارد. امروزه تعداد زیادی از دانشجویان ایرانی قصد دارند که برای ادامه تحصیل در این رشته به کانادا مهاجرت کنند. البته دریافت پذیرش و گرفتن ویزای کانادا نیز چالش‌های خاص خود را به همراه دارد. در این مطلب قصد داریم تا با جزئیات تحصیل رشته بازیگری در کانادا به خوبی آشنا شویم پس تا انتها با ما همراه شوید.

 

فهرست عناوین

مزایای تحصیل بازیگری در کانادا

تحصیل رشته بازیگری در کانادا مزایای زیادی به همراه دارد که شما هم می‌توانید به‌طور ویژه از این موارد بهره‌مند شوید. خوشبختانه این رشته تحصیلی در بسیاری از دانشگاه‌ها و کالج‌های کانادا ارائه می‌شود. در نتیجه انتخاب‌های متنوعی در اختیار شما خواهد بود که باید از بین آن‌ها بهترین انتخاب را انجام دهید. کشور کانادا شرایط ویژه‌ای را برای پذیرش دانشجویان بین‌المللی به وجود آورده است. بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که حدود ۵ میلیون دانشجو در کانادا مشغول به تحصیل هستند. ناگفته نماند که سطح کیفی آموزش‌‌ها در کانادا نسبت به سایر کشورها بسیار بیشتر است.

تحصیل بازیگری در کانادا

صنعت فیلم‌سازی در کانادا قدرت بسیار زیادی دارد و فرد بعد از اتمام تحصیل خود شرایط بی‌نظیری را تجربه خواهد کرد. آمار بالای استدیوهای فیلم می‌تواند به خوبی بیانگر این موضوع باشد. همچنین کشور کانادا به دلیل داشتن اقتصاد قدرتمند و سطح امکانات عالی بسیار مورد توجه قرار گرفته است. بدون شک زندگی کردن در چنین محیطی می‌تواند اتفاقات بی‌نظیری را برای شما رقم بزند. مجموع این عوامل در کنار هم سبب شده است تا تحصیل رشته بازیگری در کانادا به یک انتخاب عالی برای دانشجویان ایرانی تبدیل شود.

دروس مهم رشته بازیگری در کانادا

رشته بازیگری شامل دروس مختلفی است که دانشجو باید در آن‌ها نمره قبولی را کسب کند. به طور مثال دروسی همچون اصول بازیگری جزو مهم‌ترین مواردی است که باید به آن توجه کرد. بداهه گویی، رقص، آواز و مهارت‌های بازیگری نیز از دیگر مواردی است که شخص باید به آن‌ها توجه کافی داشته باشد.

همچنین موارد دیگری همچون اجرای زنده، تئاتر امریکایی، اجرای فردی و بازیگری سینمایی به عنوان دروس مهم این رشته شناخته می‌شوند. البته دروس رشته بازیگری با توجه به هر مقطع تحصیلی متفاوت خواهد بود. با این  حال تعدادی از مهم‌ترین درس‌ها را برای شما بیان کردیم که باید نسبت به آن‌ها شناخت درستی داشته باشید.

شرایط و مدارک لازم برای تحصیل کارشناسی بازیگری در کانادا

برای تحصیل رشته بازیگری در کانادا شما باید شرایط لازم را برای خود ایجاد کنید. در حال حاضر تعداد زیادی از دانشگاه‌های کانادا در حال پذیرش دانشجوی بازیگری در مقطع کارشناسی هستند. برای اخذ پذیرش در این مقطع حتما باید اصل مدرک دیپلم را به همراه ریزنمرات به دانشگاه مورد نظر تحویل دهید. همچنین شخص متقاضی باید یک مدرک زبان معتبر داشته باشد. چنانچه مدرک آیلتس دارید، باید حتما  نمره ۶ را در آن کسب کرده باشید.

همچنین ذکر این نکته ضروری است که برای آزمون تافل این نمره برابر با ۶۵ خواهد بود. ارائه مواردی همچون انگیزه نامه نیز در برخی از دانشگاه‌ها الزامی خواهد بود. بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که تعداد پذیرفته‌شدگان کارشناسی بازیگری نسبت به مقاطع دیگر بیشتر خواهد بود. از همین رو حتما سعی کنید که در اولین فرصت برای ارائه مدارک خود اقدام کنید تا کارهای مربوط به پذیرش شما با سرعت و دقت بالایی انجام شود. ناگفته نماند که معدل کل دیپلم برای پذیرش در مقطع کارشناسی نمره ۱۲ است.

مدارک و شرایط لازم برای تحصیل کارشناسی ارشد بازیگری

برخی از دانشجویان دوران لیسانس بازیگری را در ایران یا کانادا پشت سر گذاشته‌اند و قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را دارند. برای اخذ پذیرش در این مقطع نیز باید مدارک به طور کامل آماده شوند. ارائه اصل مدرک لیسانس به همراه ریز نمرات آن در قبولی در فوق لیسانس ضروری است. همچنین متقاضی باید مدرک زبان آیتلس ۶.۵ به بالا داشته باشد.

چنانچه فرد در آزمون تافل شرکت کند، باید نمره کسب شده بالای ۹۰ باشد. برخی از دانشگاه‌های نمره GRE را هم درخواست می‌کنند که باید در زمان مناسب ارائه شود. توصیه نامه اساتید دوران کارشناسی نیز برای پذیرش در فوق لیسانس بسیار حائز اهمیت است پس حتما سعی کنید که آن را از اساتید خود دریافت کنید. همچنین  داشتن یک انگیزه نامه عالی و ارائه آن کمک زیادی به شما خواهد کرد که نباید از آن غافل شوید.

داشتن سوابق تحقیقاتی و پژوهشی می‌تواند مسیر شما را برای اخذ پذیرش آسان کند. در نتیجه حتما تلاش کنید تا با یک برنامه‌ریزی دقیق و اصولی تمامی این سوابق از جمله مقالات چاپ شده را در اختیار دانشگاه قرار دهید. برای تحصیل در کانادا سوابق علمی بسیار پراهمیت است و معمولا دانشگاه‌های مختلف نگاه ویژه‌ای به آن خواهند داشت.

هزینه تحصیل بازیگری در کانادا

برای اینکه بتوان تحصیل رشته بازیگری در کانادا را به پایان رساند، باید هزینه‌های لازم برای تحصیل را به‌طور دقیق فراهم کرد. این هزینه‌ها شامل موارد مختلفی می‌شود که در این بین شهریه دانشگاه بیشترین هزینه ممکن را شامل می‌شود. میزان شهریه سالانه رشته بازیگری در کانادا بین ۹ تا ۶۰ هزار دلار در سال خواهد بود. در نتیجه این مبلغ نشان دهنده آن است که هر دانشگاه هزینه خاص خود را دارد. به طور مثال کالج هنرهای نمایشی کانادا ۱۵ هزار دلار شهریه سالانه دارد. همچنین در مدرسه فیلم ونکوور نیز باید شهریه سالانه  ۳۰ هزار دلار کانادا پرداخت شود.

دانشگاه بریتیش کلمبیا یکی از بهترین مراکز آموزشی در کانادا است که شهریه سالانه ۹ هزار دلار را مشخص کرده است. ذکر این نکته لازم است که هر دانشجو در طول هر ماه هزینه‌های مختلفی برای زندگی دارد. تامین غذا به همراه مسکن مناسب نیز هزینه‌های خاص خود را دارد که باید برای پرداخت آن‌ها اقدام درستی صورت بگیرد.

مقدار این هزینه حدودا ۱۵۰۰ دلار در ماه خواهد بود که البته با توجه به نحوه هزینه هر کس متفاوت خواهد بود. با توجه به هزینه‌های مختلفی که برای تحصیل بازیگری وجود دارد، شخص باید از قبل تمامی برنامه‌ریزی‌های مالی را انجام دهد تا از این جهت مشکلی برای او به وجود نیاید.

رشته بازیگری در کانادا

بورسیه تحصیلی بازیگری در کانادا

با توجه به اینکه هزینه تحصیل در کانادا برای بسیاری از افراد زیاد است، به دنبال راه‌های ساده‌تر برای تحصیل رشته بازیگری در کانادا هستند. خوشبختانه ارائه بورسیه های تحصیلی کانادا توانسته است که بسیاری از دانشجویان مستعد را به دانشگاه‌های مختلف برساند. امروزه بورسیه‌ها دارای تنوع بسیار بالایی هستند که بسیاری از دانشجویان را تحت پوشش قرار می‌دهد.

به‌طور مثال بورسیه تشویقی به طور ویژه به دانشجویان استعداد درخشان داده می‌شود. همچنین بورسیه‌های تحقیقاتی یا RA یکی دیگر از این موارد هستند که برای تحقیق و پژوهش در نظر گرفته شده‌اند. اخذ بورسیه تحصیلی نیازمند شرایط خاصی است که شروط آن در هر نوع از بورسیه متفاوت خواهد بود. به طور کلی عواملی همچون معدل بالا، نمره زبان بالا و فعالیت پژوهشی قوی شانس شما را برای دریافت بورسیه بالا خواهند برد.

از همین رو تمام تلاش خود را به کار ببندید تا با اثبات توانایی‌های خود موفق به دریافت بورسیه شوید. در حال حاضر بورسیه‌ها از نظر مبلغ نیز با یکدیگر تفاوت دارند که برای هر کدام از آن‌ها شرایط مستقلی در نظر گرفته شده است. همچنین فراموش نکنید که در اخذ بورسیه حتما باید به ددلاین هر دانشگاه نیز توجه داشته باشید.

شرایط شغلی رشته بازیگری در کانادا

کسانی که به دنبال تحصیل رشته بازیگری در کانادا هستند، درباره شرایط شغلی این رشته سوالات زیادی می‌پرسند. خوشبختانه فرصت‌های شغلی پیش روی این افراد وسیع است. در نتیجه هر کس با توجه به شرایط خود برای تحصیل بازیگری اقدام می‌کند. شغل‌هایی همچون بازیگر، کمدین، گوینده و دوبلور می‌تواند شرایط مالی فوق‌العاده‌ای را برای شما در کانادا به وجود بیاورد. صنعت تلویزیون، سینما و تئاتر در کشور کانادا بسیار عالی عمل می‌کند و هر ساله افراد زیادی را جذب خود خواهد کرد. در این بین آموزشگاه‌های بازیگری نیز به مربی و استاد نیاز دارند که معمولا آن‌ها  را از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی انتخاب می‌کنند.

خوشبختانه شغل بازیگری از نظر درآمدی نیز شرایط بسیار خوبی دارد که همین امر اهمیت آن را بیشتر خواهد کرد. میانگین درآمد بازیگر در کانادا برابر با  ۱۵۰ هزار دلار کانادا خواهد بود. البته کسانی که تازه شروع به کار کرده‌اند نباید انتظار زیادی در این زمینه داشته باشند. معمولا افراد تازه کار دارای درآمد ۵۵ هزار دلاری در سال هستند. البته نباید فراموش کرد که برخی افراد حرفه‌ای در این صنعت حتی تا ۴۰۰ هزار دلار کانادا نیز درآمد دارند که نباید آن را فراموش کرد.

بهترین دانشگاه های بازیگری در کانادا

رشته بازیگری در کانادا علاوه بر اینکه در دانشگاه‌های این کشور ارائه می‌شود، در کالج‌های آن نیز به‌شکل دقیق وجود دارد. بر همین اساس دست شما برای انتخاب محل تحصیل کاملا باز است و گزینه‌های متعددی را پیش روی خود خواهید داشت. برای اینکه بهتر با این مراکز آموزشی آشنا شوید، بهترین آن‌ها را برای تحصیل رشته بازیگری در کانادا بیان خواهیم کرد.

  • دانشگاه رایرسون
  • کالج رد دیر
  • دانشگاه سایمون فریزر
  • مدرسه ملی تئاتر
  • مدرسه ملی ونکوور
  • دانشکده تئاتر بریتیش کلمبیا
  • آکادمی سینما و تلویزیون کانادا
  • دانشگاه اتاوا
  • دانشگاه آلبرتا

مواردی که در بالا نام برده شد تنها بخشی از مراکز علمی رشته بازیگری خواهد بود. هر کدام از این موارد دارای سطح علمی خاص خود هستند که باید به آن‌ها توجه کرد. همواره تمام تلاش خود را به کار ببندید تا در بهترین موسسه ممکن پذیرفته شوید. چنانچه شرایط پذیرش هر کدام از این دانشگاه‌ها را بررسی کنید متوجه خواهید شد که هر کدام از آن‌ها شرایط خاص خود را برای پذیرش مشخص کرده‌اند. در نتیجه شما هم تلاش کنید که با توجه به شرایط شخصی و رزومه تحصیلی پذیرش خود را دریافت کنید.

مدارک لازم برای ویزای تحصیلی بازیگری در کانادا

بعد از اینکه شما موفق شدید از دانشگاه مورد علاقه خود مدرک بگیرید، نوبت به اخذ ویزای تحصیلی کانادا خواهد رسید. بر همین اساس در مرحله آغازین باید پاسپورت معتبر خود را آماده کنید. همچنین ذکر این مورد ضروری است که عکس گذرنامه‌ای نیز باید تحویل داده شود. مدرک زبان انگلیسی یکی دیگر از مواردی است که باید به آن توجه داشت. ناگفته نماند که مدرک معاینه پزشکی نیز از دیگر مدارک مهم و تعیین‌کننده است که  باید به سفارت این کشور ارائه شوند. برخی از دانشگاه‌های و مراکز آموزشی برای جذب دانشجو شرط آزمون‌های GRE‌ و SAT‌ را هم مشخص کرده اند.

در نتیجه اگر تمامی این مدارک را به‌طور یکجا ارائه دهید، مسلما احتمال پذیرش درخواست شما افزایش پیدا می‌کند. امروزه شاهد آن هستیم که انگیزه نامه نیز یک مدرک عالی برای شما خواهد بود که نباید به هیچ عنوان از آن غافل شد. چنانچه همه این عوامل به‌طور دقیق در کنار یکدیگر قرار بگیرند، بررسی درخواست شما در کمترین زمان ممکن صورت ‌می‌پذیرد. در نتیجه حتما تلاش کنید که مراحل آماده‌سازی و ارائه مدارک را در سریع‌ترین وقت انجام دهید.   با داشتن ویزای تحصیلی قادر خواهید بود که یک اقامت قانونی و موقت را در کانادا تجربه کنید.

تحصیل بازیگری در کشور کانادا

دریافت اقامت دائم کانادا با رشته بازیگری

تحصیل رشته بازیگری در کانادا به شما این فرصت را می‌دهد که از موقعیت‌های شغلی زیادی برای آینده خود برخوردار شوید. بعد از اینکه شما بعد از اتمام تحصیل شروع به کار کردید، ویزای کاری برای شما صادر خواهد شد. خوشبختانه بعد از اتمام تحصیل همچنان فرصت اقامت به فرد داده می‌شود تا یک کار با شرایط مناسب بیابد.

چنانچه متقاضی سه سال به کار در این کشور بپردازد و مالیات پرداخت کند، می‌تواند برای اخذ اقامت دائمی کانادا اقدام نماید. همچنین بعد از مدتی در صورت احراز شرایط لازم شهروندی کانادا نیز قابل دریافت خواهد بود. در این حالت فرایند صدور پاسپورت کانادا نیز طی خواهد شد و شما را از مزایای ویژه آن برخوردار می‌کند.

سخن پایانی

تحصیل رشته بازیگری در کانادا فرصت بی‌نظیری را برای شما ایجاد می‌کند تا آینده درخشانی در این کشور داشته باشید. اخذ پذیرش بازیگری در هر دانشگاه دستور‌العمل خاص خود را دارد که باید آن را به شکل‌ دقیق دنبال کنید. از آنجایی که انجام این مراحل پیچیدگی‌های مختلفی دارد، بهتر است که از نیروی کارشناسان برای این کار استفاده کنید. موسسه حقوقی و مهاجرتی صبا آ‌مادگی دارد که در تمامی مراحل اپلای و اخذ ویزا در کنار شما باشد تا یک مهاجرت آسان و بدون دغدغه را تجربه کنید.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 3 میانگین: 3.7]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید