لوگو صبا ویزا
تحصیل رشته حقوق در آلمان

تحصیل رشته حقوق در آلمان

برای اپلای تحصیل رشته حقوق در آلمان و آشنایی با بورسیه ها به همراه شرایط تحصیل، تعرفه ها و هزینه دانشگاه های مرتبط با کارشناسان خبره صباویزا در ارتباط باشید.


مشاوره رایگان فرم ارزیابی اولیه

تحصیل رشته حقوق در آلمان یک فرایند طولانی اما بسیار ارزشمند است. کشور آلمان امروزه به علت هزینه‌های مناسب و مقرون به صرفه برای ادامه تحصیل دانشجویان معروف شده است و دانشکده‌های حقوقی که در این کشور وجود دارند نیز از نظر جایگاه علمی در رتبه‌های بسیار بالایی قرار دارند. همین مسئله نیز باعث می‌شود تا دانشجویان زیادی هر ساله از سراسر دنیا تقاضای مهاجرت تحصیلی به این کشور و ادامه تحصیل در رشته حقوق را در آن داشته باشند. تحصیل در این کشور در کنار تمامی سختی‌هایی که دارد می‌تواند مزایای زیادی را نیز برای شما به همراه داشته باشد. از طرف دیگر نباید فراموش کرد که شما امکان ادامه تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی در این کشور را خواهید داشت.

آشنایی با شرایط و مزایایی که برای ادامه تحصیل رشته حقوق در آلمان وجود دارند می‌تواند به شما کمک کند تا بتوانید به شکل بهتری اقدام به تحصیل در آلمان در رشته حقوق کرده و نتایج بهتری را نیز دریافت کنید. در ادامه این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درباره شرایط تحصیل در رشته حقوق در کشور آلمان صحبت کرده و اطلاعات مفید و کاربردی را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم. پس اگر شما هم علاقه‌مند به داشتن اطلاعات بیشتر در این زمینه و به‌خصوص درباره ویزای تحصیلی آلمان هستید مطالعه ادامه این مطلب بدون شک برای شما مفید و کاربردی خواهد بود.

تحصیل رشته حقوق در کشور آلمان

فهرست عناوین

ساختار دانشکده‌های حقوق در کشور آلمان

اولین موضوعی که برای تحصیل رشته حقوق در آلمان احتمالا علاقه‌مند هستید تا اطلاعاتی درباره آن به دست بیاورید مسئله ساختار دانشکده‌های حقوق در این کشور است. دانشجویانی که قصد دریافت مدرک تحصیلی لیسانس حقوق را در کشور آلمان دارند باید یک دوره چهارساله کارشناسی را در این کشور طی کرده و سپس در آزمون‌های دولتی که برگزار می‌شوند شرکت کرده و نمرات لازم را دریافت کنند. پس از آن مدرک لیسانس به شما اعطا خواهد شد و می‌توانید مدرک لیسانس خود را دریافت کنید. درصورتی که قصد داشته باشید پس از دوران تحصیل مشغول به کار در رشته حقوق در آلمان شوید باید در یک دوره کارآموزی دوساله نیز شرکت کنید که توسط دادگاه‌ها و دفاتر دادستانی برگزار می‌شوند.

 

به‌این‌ترتیب شما می‌توانید تجربه عملی موردنیاز برای کارکردن در حوزه حقوق در کشور آلمان را نیز به دست بیاورید. پس از دو سال کارآموزی دانشجویان باید در یک آزمون دولتی دوم نیز شرکت کنند که با دریافت نمره لازم در این آزمون آنها می‌توانند به عنوان یک وکیل فعالیت خود را آغاز کرده و حق دارند تا در دادگاه‌ها و جلسات آن حضور پیدا کنند. دقت داشته باشید که فرقی ندارد شما قصد داشته باشید به عنوان قاضی، وکیل، دادستان یا نماینده دولت فعالیت خود را ادامه دهید، درهرصورت باید در این دوره کارآموزی و آزمون آن شرکت کرده و نمره لازم را بگیرید تا این اجازه به شما داده شود.

تحصیل رشته حقوق در آلمان چه مزایایی دارد؟

از جمله مهم‌ترین مزایایی که تحصیل رشته حقوق در آلمان می‌تواند برای شما به همراه داشته باشد می‌توان به این موضوع اشاره کرد که شما می‌توانید پس از دوران تحصیل خود به‌سادگی مشغول به کار شوید. نیاز زیادی که امروزه به نیروهای متخصص در حوزه حقوق در کشور آلمان وجود دارد موقعیت‌های شغلی بسیار جذابی را برای افرادی که در این رشته فارغ‌التحصیل می‌شوند فراهم می‌کند. مزیت مهم دیگر تحصیل در رشته حقوق در کشور آلمان این است که شما می‌توانید در هزینه‌های تحصیلی خود نیز صرفه‌جویی کنید. دولت این کشور تمام تلاش خود را به کار گرفته تا هزینه‌های تحصیلی دانشجویان مستعد بین‌المللی را در رشته حقوق کاهش دهد.

مزیت مهم دیگر این است که سطح علمی دانشگاه‌های کشور آلمان در رشته حقوق بالاست و دانشگاه‌های این کشور را می‌توان جز برترین دانشگاه‌های اروپا و حتی کل دنیا به شمار آورد. زمانی که قصد تحصیل رشته حقوق در آلمان را دارید باید به این نکته کلیدی و بسیار مهم توجه کنید که امکانات تحصیلی بسیار زیادی نیز در دانشگاه‌های این کشور در اختیار شما قرار می‌گیرد. منابع علمی متعدد، کتاب‌های جدید در حوزه حقوق، اساتید باتجربه، امکانات رفاهی برای دانشجویان بین‌المللی و … از جمله مهم‌ترین این امکانات و خدمات به شمار می‌آیند که بدون شک استفاده از آنها به یک تجربه جدید و جذاب برای دانشجویان حقوق تبدیل خواهد شد. آخرین مزیت تحصیل در رشته حقوق در دانشگاه‌های آلمان نیز این است که شما می‌توانید ویزای همراه را نیز در برخی از مواقع برای اعضای خانواده خود دریافت کنید.

مدارک تحصیلی موردنیاز برای تحصیل رشته حقوق در آلمان

برای این‌که بتوانید با موفقیت ویزای تحصیلی خود را دریافت کنید نیازمند برخی از مدارک تحصیلی خاص هستید که در ادامه قصد داریم به معرفی برخی از مهم‌ترین این مدارک بپردازیم.

  • گواهی پایان دوره تحصیلی پیشین: اگر قصد تحصیل در مقطع کارشناسی در رشته حقوق را دارید حتما باید مدرک دیپلم، برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد مدرک پایان دوره کارشناسی و برای دکتری نیز مدرک پایان دوره کارشناسی ارشد مورد نیاز است.
  • مدرک زبان از دیگر مدارک بسیار مهمی است که شما برای اخذ ویزای تحصیلی این کشور به آن نیاز پیدا خواهید کرد. یک نکته مهم این است که مدرک زبان شما هم می‌تواند مدرک زبان انگلیسی و هم زبان آلمانی باشد. گرچه داشتن مدرک زبان آلمانی شانس شما را برای پذیرش در دانشگاه‌های این کشور به میزان زیادی افزایش خواهد داد.
  • ریز نمرات تحصیلی دوره‌های تحصیلی قبلی نیز از دیگر مدارک بسیار مهمی است که برای تحصیل در دانشگاه‌های کشور آلمان به آن نیاز پیدا خواهید کرد.

رشته حقوق در آلمان

مدارک موردنیاز برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان

برای تحصیل رشته حقوق در آلمان شما نیازمند این خواهید بود که ابتدا وارد خاک این کشور شوید. برای این کار شما باید ویزای تحصیلی این کشور را دریافت کنید. برای اخذ ویزای تحصیلی کشور آلمان شما ابتدا باید مراحلی را طی کنید که در ادامه بیان خواهیم کرد. با این حال پیش از شروع طی کردن این مراحل اجازه دهید تا با مدارکی که شما برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان به آنها نیاز دارید بیشتر آشنا شویم.

در اولین قدم برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور شما باید مدارک شناسایی خود را آماده کنید. مدارک شناسایی شامل کارت ملی، پاسپورت معتبر و دو قطعه عکس با پس زمینه سفید است که تصویر صورت شما به طور واضح در آن آمده باشد. از طرف دیگر شما باید مدارک مربوط به تمکن مالی خود را نیز در لیست مدارک قرار دهید. مدارک تحصیلی که در بخش قبلی بیان کردیم نیز حتما باید در پرونده مدارک شما آمده باشند. گواهی سلامت بیمه یکی از مهم‌ترین مدارکی است که برای اخذ ویزای تحصیلی کشور آلمان به آن نیاز پیدا خواهید کرد. فراموش نکنید که شما باید ابتدا در یکی از دانشگاه‌های این کشور پذیرش شده و سپس نامه پذیرش خود را نیز در لیست مدارکتان قرار دهید.

 

مراحلی که باید برای اخذ ویزای تحصیلی در رشته حقوق طی شود

به طور کلی برای مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل در رشته حقوق در این کشور شما باید یک پروسه طولانی و جامع را طی کنید که ممکن است نیازمند صرف زمان زیادی برای شما باشد. به همین علت نیز شما باید این مراحل را با بالاترین سطح دقت طی کنید تا در طول انجام آنها با مشکل و چالش خاصی مواجه نشوید. در اولین قدم تلاش کنید تا دانشگاه‌های منتخب این کشور را انتخاب کرده و رزومه خود را برای آنها ارسال کنید. با این کار می‌توانید در جلسات مصاحبه‌ای که توسط این دانشگاه‌ها برگزار می‌شوند شرکت کرده و نامه پذیرش خود را دریافت کنید. هرچه سطح علمی شما بالاتر باشد و البته مدرک زبان خود را نیز دریافت کرده باشید از شانس بیشتری برای اخذ نامه پذیرش از این دانشگاه‌ها برخوردار خواهید بود.

در مرحله بعدی برای تحصیل رشته حقوق در آلمان شما باید تمامی مدارکی که در بخش‌های قبلی درباره آنها صحبت کردیم را آماده کنید. حال زمان آن است که به سایت رسمی سفارت کشور آلمان مراجعه کرده و درخواست تعیین وقت سفارت خود را ارسال کنید. با این کار فرمی در اختیار شما قرار می‌گیرد که باید آن را مطابق با اطلاعات شخصی خودتان پر کنید. سپس ایمیلی برای شما ارسال می‌شود که در آن تاریخ و زمان مراجعه شما به سفارت این کشور به طور دقیق مشخص شده است. در گام آخر نیز باید با در دست داشتن مدارکی که آماده کرده‌اید به سفارت این کشور مراجعه کنید.

بورسیه تحصیلی در رشته حقوق در کشور آلمان

هزینه‌های تحصیل رشته حقوق در آلمان ممکن است نگرانی‌های زیادی را برای برخی از افراد به وجود آورده باشد. زمانی که صحبت از هزینه‌های تحصیل در این کشور می‌شود دانشجویان معمولا به‌عنوان اولین گزینه به بورسیه های تحصیلی آلمان فکر می‌کنند. بورسیه‌های تحصیلی کشور آلمان بورسیه‌هایی هستند که با مبالغ مختلفی به دانشجویان اعطا می‌شوند و ممکن است بخشی از هزینه‌ها یا کل هزینه‌های تحصیلی و زندگی شما در این کشور را پوشش دهند. نکته بسیار مهمی که درباره این بورسیه‌های تحصیلی وجود دارد این است که شما برای اخذ آنها حتما باید توانمندی‌های علمی و مهارت‌های خود را به اثبات برسانید. امروزه دانشجویان زیادی قصد تحصیل رشته حقوق در آلمان را دارند و برای این کار نیز بورسیه‌های تحصیلی این کشور را انتخاب می‌کنند.

پس باید بدانید که کار سختی را برای دریافت بورسیه تحصیلی پیش رو خواهید داشت و باید حتما تلاش کنید تا بهترین نسخه از خودتان را به اساتید و دانشگاه‌های این کشور ارائه دهید. یک نکته کلیدی و بسیار مهم دیگر در خصوص تحصیل در رشته حقوق در کشور آلمان وجود دارد و آن این است که بورسیه‌های تحصیلی این کشور دارای انواع مختلفی هستند. برای این‌که بتوانید بهترین بورسیه‌های تحصیلی را به دست بیاورید می‌توانید از خدمات مشاوره‌ای که توسط مجموعه ما به بهترین شکل ممکن در اختیارتان قرار می‌گیرد استفاده کرده و از مزایای آن بهره‌مند شوید.

هزینه تحصیل رشته حقوق در آلمان

عوامل موثر بر هزینه‌های تحصیل و زندگی در کشور آلمان در رشته حقوق

در بخش قبلی بیان کردیم که تحصیل رشته حقوق در آلمان می‌تواند هزینه‌هایی را برای شما داشته باشد که با استفاده از بورسیه‌های تحصیلی که توسط موسسات و آموزشگاه‌ها و دانشگاه‌های این کشور ارائه می‌شوند می‌توانید بخشی از این هزینه‌ها یا کل آنها را بپردازید. با این‌ وجود باید به این نکته دقت کنید که عوامل مختلفی روی هزینه‌های تحصیلی شما در کشور آلمان اثرگذار هستند. یکی از مهم‌ترین این عوامل دانشگاهی است که شما در حال تحصیل در آن هستید. شهری که دانشگاه شما در آن واقع شده نیز می‌تواند به طور مستقیم روی هزینه‌های شما اثرگذار باشد. هرچه شهرهای شلوغ‌تر را برای زندگی و تحصیل انتخاب کنید هزینه‌های زندگی شما نیز به همان نسبت بیشتر خواهد شد.

عامل مهم دیگری که می‌تواند روی این هزینه‌ها اثرگذار باشد مسئله سبک زندگی شما و علاقه‌مندی شما به کلاس‌های جانبی است که برای دانشجویان رشته حقوق برگزار می‌شوند. شرکت در برخی از این کلاس‌ها می‌تواند مزایای زیادی را برای شما داشته باشد و به شما کمک کند تا آماده ورود به بازار کار شوید؛ ولی نباید فراموش کنید که شرکت در این کلاس‌ها می‌تواند هزینه‌های بالایی را برای شما داشته باشد که بدون شک این هزینه‌ها را نیز باید برای شرکت در کلاس‌ها در نظر بگیرید. نکته پایانی در خصوص این هزینه‌ها نیز این است که شما با استفاده از امکاناتی که توسط دانشگاهتان ارائه می‌شود می‌توانید به میزان زیادی این هزینه‌ها را کاهش دهید.

نکات مهم برای تحصیل رشته حقوق در آلمان

اولین نکته در خصوص تحصیل رشته حقوق در آلمان این است که شما می‌توانید در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری مشغول به تحصیل در دانشگاه‌های این کشور شوید که دوره تحصیلی هریک از آنها به ترتیب چهار، دو و چهار سال خواهد بود. معمولا مشاغل مرتبط با حقوق مانند قضاوت، وکالت و … مشاغلی پردرآمد در کشور آلمان هستند. پس اگر قصد داشته باشید پس از دوران تحصیل خود در دانشگاه‌های این کشور مشغول به کار شوید می‌توانید درآمد بالایی را تجربه کرده و سطح رفاه اقتصادی خوبی نیز داشته باشید.

نکته مهم دیگر این است که در حین تحصیل رشته حقوق در آلمان شما می‌توانید به‌صورت پاره‌وقت مشغول به کار شده و درآمد خوبی نیز داشته باشید. مدت زمانی که شما اجازه خواهید داشت تا در حین تحصیل کار کنید کاملا به مقطع تحصیلی شما بستگی دارد. هرچه مقطع تحصیلی شما بالاتر رود این مدت زمان نیز به همان نسبت بیشتر خواهد شد. نکته پایانی نیز این است که با دریافت مدرک تحصیلی خود در کشور آلمان در زمینه حقوق می‌توانید به بسیاری از کشورهای دیگر اروپایی و آمریکایی مهاجرت کرده و مشغول به کار شوید؛ چراکه مدارک این کشور بسیار معتبر هستند.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 1 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید