لوگو صبا ویزا
تحصیل رشته روانشناسی در کانادا

تحصیل رشته روانشناسی در کانادا

برای اپلای تحصیل رشته روانشناسی در کانادا و آشنایی با بورسیه به همراه شرایط تحصیل، تعرفه ها و هزینه دانشگاه های مرتبط با کارشناسان خبره صباویزا در ارتباط باشید.


مشاوره رایگان فرم ارزیابی اولیه

تحصیل رشته روانشناسی در کانادا می‌تواند یک آینده شغلی مناسب را برای دانشجو فراهم کند. با توجه به اینکه کانادا یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای جهان است، زیر ساخت‌های آموزشی در آن به شکل گسترده‌ای افزایش پیدا کرده‌اند. در نتیجه شما می‌توانید که در طول تحصیل خود در کانادا از برترین امکانات برخوردار شوید. اخذ پذیرش از دانشگاه‌های کانادا نیازمند مراحل مختلفی است که باید همه آن‌ها را با دقت هر چه تمام پشت سر بگذارید. در این مطلب قصد داریم تا به‌طور ویژه به جزئیات این موضوع بپردازیم پس تا انتها با ما همراه باشید.

تحصیل روانشناسی در کانادا

فهرست عناوین

مزایای تحصیل روانشناسی در کانادا

تحصیل در کانادا همواره به عنوان یک گزینه جذاب پیش روی دانشجویان ایرانی قرار می‌گیرد. اگر نگاهی به رنکینگ بهترین دانشگاه‌های جهان بیندازید متوجه خواهید شد که بخش زیادی از آن‌ها مربوط به کانادا هستند. در نتیجه اگر می‌خواهید که در برترین مراکز آموزشی جهان درس بخوانید باید به کانادا بروید. مورد دیگری که باید به آن دقت کنید این است که کانادا بورسیه‌های تحصیلی زیادی را برای دانشجویان در نظر می‌گیرد تا با خیال راحت به تحصیل خود بپردازند. از طرفی بازار کار رشته روانشناسی در کانادا بسیار خوب است و شخص پس از فارغ‌التحصیلی به درآمدهای بسیار مناسبی خواهد رسید.

فراموش نکنید که کانادا یکی از برترین اقتصادهای جهان را دارد.  در نتیجه شما با کار و تلاش در این کشور می‌توانید رفاه خود را از جهات مختلف فراهم کنید. امکانات زندگی در این کشور بسیار عالی است و امنیت فوق‌العاده‌ای بر آن حکم فرما است. مجموع این ویژگی‌های مثبت در کنار هم سبب شده است تا تحصیل رشته روانشناسی در کانادا به یک فرصت عالی برای دانشجویان تبدیل شود. از همین رو شما هم می‌توانید که با یک برنامه‌ریزی دقیق و درست زمینه مهاجرت به کانادا و تحصیل روانشناسی را فراهم کنید.

تحصیل لیسانس روانشناسی در کانادا

تحصیل رشته روانشناسی در کانادا در مقاطع مختلفی امکانپذیر خواهد بود با این حال بیشترین میزان تقاضا برای این رشته مربوط به دوران کارشناسی است. برای اینکه شما بتوانید وارد دوره کارشناسی روانشناسی شوید باید مدرک دیپلم خود را به همراه ریزنمرات آن آماده کنید. نمره برخی از دروس همچون فیزیک، شیمی و زیست نقش بسیار مهمی در فرایند پذیرش دارند که باید به هر کدام از آن‌ها توجه داشته باشید. از آنجایی که آموزش در دانشگاه‌های کانادا به زبان‌های انگلیسی و فرانسوی داده می‌شود، شما باید مدرک زبان معتبر خود را هم آماده کنید.

به طور مثال برای پذیرش در مقطع کارشناسی روانشناسی حتما باید نمره آیلتس ۶.۵ تا ۷ را کسب نمایید. ناگفته نماند که برخی از دانشگاه‌های کانادا نمره قبولی در SAT را هم از شما می‌خواهند. این دوره تحصیلی بین سه تا چهار سال زمان می‌برد که عملکرد تحصیلی خود فرد در این زمینه بسیار تاثیرگذار خواهد بود. نکته جالب این است که تمامی متدهای آموزشی بر اساس جدیدترین یافته‌های تحقیقاتی مشخص شده است. در نتیجه شما می‌توانید که با یک برنامه‌ریزی درست و حرفه‌ای مهاجرت تحصیلی به کانادا را تجربه کنید.

تحصیل فوق لیسانس روانشناسی در کانادا

خوشبختانه رشته روانشناسی در مقطع فوق لیسانس نیز ارائه می‌شود که افراد می‌توانند از این طریق به تحصیل خود ادامه دهند. آنچه که در  این بین بسیار اهمیت دارد مدت زمان تحصیل است. شما می‌توانید که مدرک کارشناسی ارشد خود را بین ۱ تا ۲ سال دریافت کنید. از طرفی ارائه این رشته به صورت نیمه وقت هم امکانپذیر شده است که همین امر اهمیت آن را چند برابر خواهد کرد. مدرک زبان قابل قبول برای تحصیل در این مقطع نمره ۶.۵ آیلتس خواهد بود.

همچنین کسانی که در آزمون تافل شرکت کرده‌اند نیز باید نمره حداقل ۸۶ را داشته باشند. این معیار برای پذیرش  PTE  نمره ۶۳ خواهد بود که فرد باید برای به دست آوردن آن دست به کار شود. همچنین اکثر دانشگاه‌های کانادا نمره قبولی GRE را درخواست می‌کنند که باید آن را به دست آورید. داشتن سوابق تحصیلی خوب در دوره کارشناسی نقش بسیار موثری در پذیرش شما خواهد داشت.

مواردی همچون فعالیت‌های تحقیقاتی هم کمک زیادی به شما می‌کند تا نظر مثبت دانشگاه مورد نظر خود را جلب کنید. با توجه به شرایط خاصی که برای شما شرح داده شد، حتما تلاش کنید که تحصیل رشته روانشناسی در کانادا را بعد از سنجش تمامی عوامل آغاز کنید.

تحصیل دکترای روانشناسی در کانادا

اخذ دکترای روانشناسی در کانادا یک راه عالی برای داشتن آینده خوب در این کشور است. مدت زمان تحصیل در این مقطع بین ۴ تا ۶ سال خواهد بود. برای اپلای کردن در مقطع دکترا باید مدارک مختلفی را آماده کرد. اصل مدارک لیسانس و فوق لیسانس به همراه ریزنمرات باید ارائه شوند که از مهم‌ترین مدارک هستند. همچنین برای پذیرش باید یک استاد راهنما را انتخاب کرده و پروپوزال خود را به او ارائه کنید. ناگفته نماند که در پذیرش دکترا باید مصاحبه هم صورت بگیرد که در نوع خود بسیار حائز اهمیت است.

مواردی همچون انگیزه نامه و توصیه نامه اساتید قبلی نقش موثری در پذیرش شما خواهد داشت که به هیچ عنوان نباید آن را فراموش کنید. داشتن مدرک زبان آیلتس با نمره حداقل ۷ هم برای اپلای کردن لازم خواهد بود. خوشبختانه در این مقطع تحصیلی تعداد زیادی از بورسیه های تحصیلی کانادا ارائه می‌شوند. در نتیجه تعداد زیادی از دانشجویان با استعداد ایرانی از این طریق تحصیل خود را در کانادا را ادامه می‌دهند. دولت کانادا نیز اهمیت بسیار زیادی به فعالیت‌های علمی و پژوهشی می‌دهد و بودجه‌های مختلفی را برای آن به تصویب می‌رساند.

رشته روانشناسی در کانادا

بررسی هزینه تحصیل روانشناسی در کانادا

کشور کانادا دارای شرایط فوق‌العاده‌ای است که امکان تحصیل عالی را برای همه افراد فراهم کرده است. با این حال تحصیل در این کشور نیز هزینه‌های خاص خود را دارد که باید برای آن آمادگی کافی را به دست به آورید. هزینه تحصیل رشته روانشناسی در کانادا بیشتر مربوط به شهریه دانشگاه خواهد بود. چنانچه شما می‌خواهید که در مقطع لیسانس تحصیل کنید باید حتما مبلغ  ۲۰ تا ۶۰ هزار دلار را بابت شهریه کنار بگذارید. البته به یاد داشته باشید که این مبلغ در هر دانشگاه متفاوت خواهد بود.

همچنین شهریه فوق لیسانس روانشناسی نیز بین ۲۰ تا ۴۸ هزار دلار خواهد بود که باید در اسرع وقت پرداخت شود. برای دوره تحصیلی دکترا نیز مبلغ ۱۷ تا ۵۷ هزار دلار باید در نظر گرفته شود. با توجه به اینکه هزینه تحصیل در هر دانشگاه متفاوت است، ابتدا از شرایط دانشگاه مدنظر اطلاع پیدا کنید. ذکر این نکته ضروری است که هر دانشجو هزینه‌های ماهانه مشخصی دارد که باید برای پرداخت آن اقدام کند. هزینه‌های جاری همچون خوراک و مسکن متغیر است و نمی‌توان عدد مشخصی را برای آن بیان کرد. با این حال در حالت متوسط باید هزینه ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار را به ازای هر ماه در نظر گرفت.

ارائه بورسیه تحصیلی روانشناسی در کانادا

بورسیه های تحصیلی کانادا همیشه مورد توجه دانشجویان ایرانی بوده‌اند. خوشبختانه بورسیه‌های زیادی برای رشته روانشناسی وجود دارد که هر کدام از آن‌ها می‌توانند امکان تحصیل عالی را برای شما فراهم کنند. کسانی از بورسیه‌ها برخوردار می‌شوند که صلاحیت علمی خود را به‌طور کامل اثبات کرده باشند. مواردی همچون معدل و نمره زبان خوب در اخذ بورسیه تاثیرگذار هستند. همچنین داشتن فعالیت‌های علمی مفید و موثر در این مورد بسیار اثرگذار خواهد بود.

به طور مثال کسی که اقدام به چاپ مقالات علمی در مجلات معتبر کرده است شانس بیشتری برای بورسیه شدن خواهد داشت. معمولا شرایط دریافت بورسیه در هر دانشگاه با دیگری تفاوت دارد. از همین رو به شما توصیه می‌کنیم که شرایط لازم را برای خود ایجاد کنید تا از این فرصت طلایی برخوردار شوید. در حال حاضر نهادهای مختلفی در کانادا اقدام به بورسیه کردن دانشجویان می‌کنند.

حتی دولت کانادا هم در این زمینه فعال است و بودجه مشخصی را برای این امر در نظرر می‌گیرد. در حال حاضر بورسیه‌ها به دو شکل فول فاند و اسکالرشیپ عرضه می‌شوند. در حالت فول فاند تمامی هزینه‌های تحصیل پرداخت می‌شود. این در حالی است که در اسکالرشیپ فقط بخشی از این هزینه‌های گفته شده پوشش داده خواهد شد.

بهترین دانشگاه های روانشناسی در کانادا

برای تحصیل رشته روانشناسی در کانادا باید در انتخاب دانشگاه مورد نظر دقت بالایی داشته باشید. امروزه تعداد زیادی از دانشگاه‌های کانادا رشته روانشناسی را ارائه می‌دهند که به همین علت دست شما برای انتخاب آن‌ها کاملا باز است. دانشگاه‌های تورنتو، بریتیش کلمبیا، مک‌گیل و واترلو بالاترین سطح آموزشی ممکن را ارائه می‌دهند. ناگفته نماند که این موارد جزو بهترین مراکز علمی در جهان هستند. چنانچه به دنبال اخذ پذیرش برای این دانشگاه‌ها هستید، باید رزومه تحصیلی خوبی در دوره‌های قبل داشته باشید.

دانشگاه‌های مک مستر، وسترن، کلگری و کارلتون نیز رشته روانشناسی را در گرایش‌های مختلف ارائه می‌دهند که به همین علت امکان پذیرش در آن‌ها وجود دارد. خوشبختانه میزان رقابت در دانشگاه‌هایی نظیر اتاوا، کارلتون و نیو برانزویک راحت‌تر است پس از این فرصت عالی به سود خود بهره ببرید. ذکر این نکته ضروری است که رشته روانشناسی در این دانشگاه‌ها در مقاطع مختلفی تدریس می‌شود. در نتیجه برای انتخاب دانشگاه به سایت رسمی هر کدام از آن‌ها سر بزنید و شرایطشان را به‌طور ویژه مورد بررسی قرار دهید. مطمئنا با یک برنامه‌ریزی درست و حساب شده می‌توانید که در یک دانشگاه عالی پذیرش گرفته و تحصیل خود را آغاز نمایید.

تحصیل رشته روانشناسی در کشور کانادا

شرایط شغلی روانشناسی در کانادا

تحصیل رشته روانشناسی در کانادا به شما این فرصت را می‌دهد تا در آینده به موقعیت‌های شغلی عالی دست پیدا کنید. در حال حاضر این کشور به‌طور ویژه به روانشناسان جدید نیازمند است و در این زمینه برنامه‌ریزی‌های مختلفی می‌کند. فرصت‌های شغلی هر کس با توجه به نوع مدرک اخذ شده متفاوت خواهد بود. یکی از مزایای رشته روانشناسی در کانادا این است که درآمد بسیار خوبی خواهد داشت. البته این درآمد در هر استان کانادا با منطقه دیگر تفاوت خواهد داشت. به‌طور مثال استان بریتیش کلمبیا برای یک  روانشناس درآمد سالیانه ۹۳ هزار دلار را ایجاد خواهد کرد.

این در حالی است که میانگین درآمد روانشناس در استان اونتاریو حدود ۱۰۰ هزار دلار در سال است. معمولا کسانی که به تازگی کار خود را آغاز کرده‌اند درآمد ۷۰ هزار دلار در سال را  تجربه می‌کنند. روانشناسان حرفه‌ای و باسابقه نیز دارای درآمد ۱۳۵ هزار دلاری هستند که شرایط یک زندگی عالی را فراهم می‌کند. با توجه به اینکه فارغ‌التحصیلان روانشناسی در کانادا وارد بازار کار می‌‌شوند، امکان یک زندگی باکیفیت را در این کشور خواهند داشت. تحصیل رشته روانشناسی در کانادا فرصتی است که به هیچ وجه نباید آن را از دست بدهید.

اخذ اقامت کانادا با اتمام تحصیل روانشناسی در کانادا

بسیاری از افراد درباره شرایط اقامت بعد از تحصیل رشته روانشناسی در کانادا سوال دارند و دغدغه‌های خود را در این زمینه مطرح می‌کنند. خوشبختانه بعد از اتمام تحصیل می‌توانید به اندازه طول دوران تحصیلی خود بمانید. به‌طور مثال اگر سه سال تحصیل شما طول کشیده است، بعد از تحصیل نیز تا سه سال زمان برای اقامت شما در نظر گرفته شده است. این بازه زمانی در اختیار شما قرار می‌گیرد تا اشتغال خود در کانادا را آغاز کنید.

زمانی که توانستید یک شغل مناسب در این کشور پیدا کنید، می‌توانید برای اخذ ویزای کاری درخواست خود را ثبت کنید. در این حالت اگر بیشتر از سه سال از سابقه کاری شما بگذارد، اقامت دائمی کانادا  برای شما اعطا می‌شود. چنانچه بتوانید سایر شرایط لازم را ایجاد کنید، در آینده به عنوان شهروند کانادا شناخته خواهید شد. همانطور که می‌بینید با تحصیل روانشناسی در کانادا می‌توانید به طور دائم در این کشور بمانید و یک زندگی باکیفیت را تجربه کنید. تجربه این موضوع را ثابت کرده است که مهاجرت به کانادا تمامی بخش‌های زندگی شما را با دگرگونی روبرو می‌کند.

سخن پایانی

روانشناسی یک رشته پرطرفدار در کانادا است که بسیاری از دانشجویان ایرانی نیز به دنبال اخذ پذیرش در این رشته هستند. البته نباید فراموش کرد که دانشگاه‌های کانادا ضوابط خاصی برای اپلای کردن دارند که باید همه آن‌ها را رعایت کنید. آماده سازی مدارک و ارائه آن‌ها برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا پیچیدگی‌های خاص خود را دارد. به همین علت شما باید کمک‌های مختلفی دریافت کنید تا این مرحله مهم را با موفقیت پشت سر بگذارید. موسسه حقوقی و مهاجرتی صبا ویزا در تمامی مراحل مهاجرت تحصیلی در کنار شما خواهد بود. تیم حرفه‌ای صبا ویزا تمام تلاش خود را به کار می‌بندد تا امور مهاجرتی شما با سرعت هر چه تمام پیش برود.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 1 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید