لوگو صبا ویزا
تحصیل رشته عمران در کانادا

تحصیل رشته عمران در کانادا

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه تحصیل رشته عمران در کانادا و جزئیات ثبت نام در دانشگاه‌های کانادا به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.


مشاوره رایگان فرم ارزیابی اولیه

تحصیل رشته عمران در کانادا یک فرصت عالی پیش روی دانشجویان ایرانی است که فرصت‌های زیادی را در اختیار آنان قرار می‌دهد. در واقع شما با تحصیل این رشته در کانادا قادر خواهید بود که در آینده از شرایط شغلی مناسبی برخوردار شوید. رشته عمران مشاغل زیادی را برای شما ایجاد می‌کند که به همین جهت بهتر است که از مزایای بالای آن بهره ببرید. پذیرش در این رشته نیازمند گذراندن مراحل مختلفی است که در این مطلب به بررسی دقیق آن‌ها خواهیم پرداخت.

تحصیل عمران در کانادا

فهرست عناوین

شرایط و مدارک لازم برای کارشناسی مهندسی عمران

تحصیل رشته عمران در کانادا در مقاطع مختلفی امکانپذیر خواهد بود که کارشناسی عمران بیشترین تعداد  دانشجو را به خود اختصاص داده است. در حال حاضر اکثر متقضیان تحصیل در کانادا را این افراد تشکیل می‌دهند. تعداد زیادی از دانشگاه‌های کانادا در حال ارائه این رشته هستند که شما می‌توانید برحسب علاقه خود به این مراکز آموزشی وارد شوید. برای پذیرش حتما باید اصل مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی ارائه شود.

همچنین تمامی ریزنمرات دوره دبیرستان نیز باید در اختیار دانشگاه قرار بگیرد تا شناخت کافی از شرایط تحصیلی شما داشته باشد. در این بین نمره برخی از دروس اهمیت بالاتری دارد که باید در آن‌ها نمره بالایی داشته باشید. دروس فیزیک، شیمی و ریاضی برای پذیرش عمران در کانادا بسیار پراهمیت هستند. معمولا هر دانشگاه برای این دروس یک حد نصاب مشخص دارد که فرد باید آن را کسب کند.

مدرک زبان هم در این میان نقش بسزائی دارد که نمره آیلتس متقاضی نباید کمتر ۶.۵ باشد. البته این معیار برای آزمون تافل نیز معادل سازی خواهد شد که فرد باید شرایط لازم را از این جهت برای خود فراهم سازد. وقتی تمامی شرایط لازم  برای تحصیل کارشناسی عمران وجود داشته باشد، مسلما راحت‌تر می‌توانید تحصیل خود را به پایان برسانید.

شرایط و مدارک لازم برای تحصیل عمران در کارشناسی ارشد

خوشبختانه دوره کارشناسی ارشد عمران در بسیاری از دانشگاه‌های کانادا تدریس می‌شود. در نتیجه شما این فرصت را دارید که برای تحصیل رشته عمران در کانادا اقدام کنید. برای اپلای کردن در این مقطع باید مدرک لیسانس را به همراه لیست ریزنمرات ارائه کنید. معمولا هر دانشگاهی یک شرط معدل برای دوره لیسانس دارد که باید این مورد به‌شکل دقیق بررسی گردد. معمولا اکثر دانشگاه‌ها معدل ۷۵ درصد سال آخر را در این مورد ملاک می‌گیرند. همچنین ارائه مدرک دیپلم و ریزنمرات آن نیز برای گذراندن فرایند پذیرش ضروری است که باید به این امر دقت زیادی داشته باشید.

چنانچه شخص بتواند از اساتید دوره کارشناسی خود توصیه نامه تهیه کند، مطمئنا درصد پذیرش به مقدار زیادی افزایش پیدا می‌کند. همچنین مواردی همچون انگیزه نامه نیز در این مورد اثرگذار خواهد بود. ناگفته نماند برای قبولی در کارشناسی ارشد نیز شخص باید نمره ۶.۵ را کسب کند. چنانچه دانشجو در دوره کارشناسی فعالیت علمی پژوهشی برجسته‌ای داشته باشد، این مورد کمک زیادی به پذیرش او خواهد کرد. مهاجرت به کانادا برای تحصیل فوق لیسانس می‌تواند دروازه‌ای از فرصت‌های جدید را به روی شما باز کند.

شرایط و مدارک لازم برای تحصیل دکترا عمران در کانادا

دکترای عمران بالاترین مدرک تحصیلی در این رشته است که می‌توان آن را از دانشگاه‌های کانادا اخذ کرد. برای پذیرش در این مقطع باید اصل مدارک لیسانس و فوق لیسانس به همراه ریزنمرات مربوط به آن ارائه شود. در واقع تمامی سوابق دانشگاهی باید به‌طور کامل ارائه شود. همچنین داشتن مدرک زبان آیلتس ۶.۵ تا ۷ برای قبولی در این مقطع ضروری است که باید خود را برای آن آماده کنید. بررسی‌ها نشان می‌دهد که داشتن توصیه نامه از اساتید قبلی در این مسیر بسیار کمک کننده است.

همچنین متقاضی باید پروپوزال خود را استاد راهنما ارائه دهد تا بررسی‌های لازم بر روی آن صورت بگیرد. در طول روند پذیرش یک مصاحبه دکترا هم وجود دارد که فرد باید آن را با موفقیت تمام پشت سر بگذارد.  چنانچه مدرک زبان شما تافل است، کمترین نمره قابل قبول ۸۰ خواهد بود. در این بین نباید فراموش کرد که برخی از دانشگاه‌ها نیز مدرک GRE را برای ثبت‌نام درخواست می‌کنند که باید ارائه آن در زمان مناسب صورت بگیرد. ذکر این نکته ضرروی است که تحصیل رشته عمران در کانادا شرایط بورسیه شدن را هم دارد که بیشتر در دوره دکترا دیده می‌شود.

رشته عمران در کانادا

 

بهترین دانشگاه های عمران در کانادا

تحصیل رشته عمران در کانادا را می‌توان در بسیاری از دانشگاه‌های این کشور دنبال کرد. در حقیقت تعداد زیادی از دانشگاه‌ها در مقاطع تحصیلی مختلف عمران دانشجو می‌پذیرند که گزینه‌های مختلفی را در اختیار شما قرار می‌دهد. دانشگاه‌های تورنتو، مک‌گیل و آلبرتا در زمینه رشته عمران بسیار موفق عمل کرده‌اند. از همین رو میزان تقاضای زیادی برا ورود به این مراکز علمی وجود دارد که هر کدام از آن‌ها باید به شکل  دقیق بررسی شوند.

از طرفی دانشگاه‌های کلگری، وسترن، واترلو و کنکوردیا نیز شرایط ویژه‌ای را برای تحصیل رشته عمران فراهم کرده‌اند که تعداد زیادی از دانشجویان در آن در حال تحصیل هستند. ضمنا نباید از یاد برد که دانشگاه مونترال نیز رشته عمران را در مقاطع تحصیلی مختلف ارائه می‌کند که همین امر میزان اهمیت آن را چند برابر می‌کند. معمولا هر کدام از این دانشگاه‌ها ضوابط خاصی را برای پذیرش دانشجو مشخص می‌کنند. از همین رو دست شما برای انتخاب یک دانشگاه خوب و باکیفیت باز است.

به‌طور قطع هر چقدر که دانشگاه‌ مورد نظر شما رتبه بالاتری در رنکینگ داشته باشد، اخذ پذیرش آن با سختی‌های بیشتری مواجه خواهد بود. هر دانشگاه برای ارسال مدارک ددلاین مشخصی دارد که تا قبل از پایان یافتن زمان آن، باید تمامی موارد خواسته شده ارسال گردد.

هزینه تحصیل عمران در دانشگاه های کانادا

هزینه تحصیل همیشه یک فاکتور اثرگذار است که بسیاری از دانشجویان بر اساس آن تصمیم گیری می‌کنند. مسلما تحصیل رشته عمران در کانادا نیز هزینه‌ها  خاص خود را دارد که باید برای آن آمادگی لازم را کسب کنید. میزان شهریه دانشگا‌ه‌های کانادا با یکدیگر تفاوت زیادی دارد. به‌همین علت سعی کنید که شرایط دانشگاه مورد نظر خود را به‌شکل جداگانه بسنجید. به‌طور کلی میزان شهریه در رشته مهندسی عمران بین ۱۲ تا ۴۰ هزار دلار کانادا متغیر خواهد بود.

بدون شک اگر می‌خواهید در دانشگاه‌های درجه یک کانادا مانند مک‌گیل و تورنتو تحصیل کنید، باید هزینه شهریه بیشتری را پرداخت نمایید. در حال حاضر شهریه اصلی‌ترین هزینه‌ای است که باید در طول دوره تحصیل پرداخت شود. در عین حال نباید فراموش کرد که دانشجوی عمران هزینه‌های زندگی ماهانه نیز دارد. بر همین اساس شخص باید حدود ۱۵۰۰ دلار در ماه نیز برای هزینه‌های شخصی خود در نظر بگیرد. البته اگر فرد صرفه‌جویی کند این مبلغ بین ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار خواهد بود. در هر حال مقدار این هزینه با توجه به شرایط هر کس متفاوت خواهد بود.

ارائه بورسیه تحصیلی عمران در کانادا

از آنجایی که بسیاری از دانشجویان مستعد ایرانی توان پرداخت هزینه‌های تحصیل در کانادا را ندارند، به دنبال اخذ بورسیه های تحصیلی کانادا هستند.  اکثر بورسیه‌ها برای دوره‌های فوق لیسانس و دکترا در نظر گرفته شده است. همچنین مبلغ بورسیه نیز با توجه به نوع آن کاملا متفاوت خواهد بود. بورسیه به شکل کمک هزینه یا پرداخت تمامی هزینه‌ها داده می‌شود که هر کس بر اساس شرایط خود آن را انتخاب می‌کند.

به طور مثال بورسیه تحصیلی انتاریو مبلغ ۵۰۰۰ دلار را به عنوان کمک هزینه با دانشجو اهدا می‌کند. همچنین دانشکده مهندسی دانشگاه واترلو نیز بورسیه ۹۰۰۰ دلاری را برای دانشجویان مستعد در نظر گرفته است تا از این فرصت طلایی به سود خود استفاده کنند. عوامل متعددی همچون نمره و معدل بالا به همراه سابقه تحصیلی و علمی درخشان در اخذ بورسیه‌ های تحصیلی کانادا تاثیر خواهند داشت.

در نتیجه حتما سعی کنید که با ایجاد شرایط مناسب از این بورسیه‌ها بهره‌مند شوید. آنچه که در این بین اهمیت بالایی دارد این است که برای اخذ بورسیه نیز ددلاین‌های خاصی در نظر گرفته شده است. همچنین هر دانشگاه فقط از تعداد خاصی از بورسیه‌های تحصیلی پشتیبانی می‌کند. نکته جالب این است که در برخی موارد دولت کانادا به عنوان اسپانسر بورسیه‌ها را اعطا می‌کند که نشان‌دهنده اهمیت بالای دولت به تحصیل است.

شرایط شغلی مهندسی عمران در کانادا

تحصیل رشته عمران در کانادا فرصت‌های شغلی زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد. بررسی‌ها نشان می‌دهد که صنعت ساخت و ساز در کانادا با قدرت هر چه تمام در حال پیشروی است. از همین رو در چنین شرایطی نیاز به نیروهای جدید مهندسی عمران بیش از هر زمان دیگری حس می‌شود. در نتیجه شخص بعد از فارغ‌التحصیلی می‌تواند در شرکت‌های عمرانی کانادا مشغول به کار شود. همچنین مهندس عمران در این کشور می‌تواند وارد فرصت‌های شغلی مختلف شود که هر کدام شرایط درآمدی خاص خود را دارند. در حال حاضر مهندس عمران در کشور کانادا حدود ۷۷ هزار دلار در سال درآمد دارد.

اگر بخواهیم این مبلغ را به‌صورت ساعتی بیان کنیم، حدود ۴۰ دلار در ساعت خواهد بود. برخی از مهندسان باتجربه درآمد بالاتری را هم تجربه می‌کنند که به ۱۰۰ هزار دلار در سال می‌رسد.  ناگفته نماند که میزان درآمد این رشته در استان‌های مختلف کانادا با یکدیگر تفاوت دارد. اگر قصد مهاجرت به کانادا برای تحصیل و اشتغال در مهندسی عمران را دارید، حتما به محل سکونت دقت داشته باشید. به‌طور مثال استان بریتیش کلمبیا میانگین درآمد ۹۲ هزار دلار را برای افراد ایجاد می‌کند.

تحصیل رشته عمران در کشور کانادا

مزایای تحصیل مهندسی عمران در کانادا

مهندسی عمران از رشته‌هایی است که طرفداران بسیار زیادی را به خود اختصاص داده است. تحصیل رشته عمران در کانادا مزایای مختلفی به همراه دارد که باید به آن‌ها توجه کافی داشته باشید. رنکینگ دانشگاه های کانادا نشان دهنده آن است که بهترین مراکز آموزشی جهان در این کشور قرار دارند. از همین رو شما از جدیدترین متدهای آموزشی برخوردار می‌شوید و یک آموزش باکیفیت را تجربه خواهید کرد. مزیت دیگر تحصیل عمران در کانادا بازار کار فوق‌العاده آن است. بر همین اساس دانشجو بعد از اتمام تحصیل خود بلافاصله وارد بازار کار خواه شد که یک شرایط عالی را برای فرد به وجود می‌آورد.

کانادا به دلیل اقتصاد قدرتمند و باثبات شرایط زندگی فوق‌العاده‌ای را برای شما رقم خواهد زد که بهتر است از این فرصت عالی به سود خود بهره ببرید. بعد از اتمام تحصیل دوره‌ای به نام PGWP‌ وجود دارد که در طول آن به فارغ‌التحصیل اجازه داده می‌شود تا به دنبال یک شغل مناسب برای خود باشد. در طول این دوره اقامت فرد در کانادا هیچ مشکلی ندارد تا بتواند ظرف مدت ۳ سال کار خود را آغاز کند. همه این مزایا دست به دست هم داده تا تحصیل عمران در کانادا به یک فرصت عالی تحصیلی تبدیل شود.

اخذ اقامت کانادا با تحصیل مهندسی عمران

بسیاری از افراد درباره شرایط اقامتی بعد از پایان تحصیل رشته عمران در کانادا سوال دارند. در طول مدت تحصیل شما از ویزای تحصیلی کانادا برخوردار هستید و به اقامت تحصیلی خود ادامه می‌دهید. زمانی که دوره تحصیلی به اتمام می‌رسد، دوره PGWP آغاز می‌شود. معمولا این دوره تا سقف ۳ سال خواهد بود که به شما فرصت پیدا کردن شغل خواهد داد. همزمان با شروع کار اقامت کاری نیز صادر می‌شود معمولا از طریق سیستم اکسپرس انتری خواهد بود. چنانچه سه سال زمان از کار شما به عنوان مهندس عمران در کانادا بگذرد، می‌توانید برای دریافت اقامت دائم کانادا درخواست دهید. در این حالت به صورت دائمی مقیم کانادا شده و نیازی به ویزا نخواهید داشت.

همچنین اگر سایر شرایط لازم را فراهم کنید، می‌توانید برای شهروندی کانادا هم درخواست خود را ثبت کنید. در این حالت پاسپورت کانادا هم در اختیار شما قرار خواهد گرفت. همانطور که می‌بینید اخذ تابعیت کانادا از طریق مهندسی عمران امکانپذیر است و آینده روشن را برای شما رقم می‌زند. در نتیجه حتما تمام تلاش خود را به کار ببندید که پذیرش دانشگاه‌های کانادا را برای این رشته دریافت کنید.

سخن پایانی

تحصیل رشته عمران در کانادا برای دانشجویان یک فرصت عالی تحصیلی و شغلی را فراهم می‌کند. از همین رو میزان تقاضا برای تحصیل در این رشته به شدت افزایش پیدا کرده است. گذراندن مراحل پذیرش و اخذ ویزا دردسرهای خاص خود را دارد که انجام همه آن‌ها باید با دقت هر چه تمام صورت بگیرد. به همین علت موسسه حقوقی مهاجرتی صبا ویزا به عنوان یک همراه خوب در کنار شما باقی می‌ماند. وقتی که کارهای خود را به این موسسه بسپارید، مسیر مهاجرت برای شما بسیار هموارتر خواهد شد. از اینکه تا انتهای این مطلب در کنار ما بودید از شما سپاسگزاریم.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 1 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید