لوگو صبا ویزا
تحصیل فیزیوتراپی در کانادا

تحصیل فیزیوتراپی در کانادا

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه تحصیل رشته فیزیوتراپی در کانادا و جزئیات بیشتری از ثبت نام آن به دست بیاورید،می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.


مشاوره رایگان فرم ارزیابی اولیه

فیزیوتراپی تخصصی حرفه‌ای است که به درمان افراد دارای مشکلات حرکتی می‌پردازد. نقش یک فیزیوتراپیست کاهش درد ناشی از اختلالات حرکتی و کمک به بهبود سلامتی کلی و آمادگی جسمانی بیماران است. با توجه به افراد زیادی که به دلیل بیماری، جراحت یا ناتوانی‌های جسمانی به فیزیوتراپیست‌ها نیاز دارند، این تخصص به حرفه‌ای مشهور و کاربردی در دنیا تبدیل شده است.

تحصیل فیزیوتراپی در کانادا هدفی است که بسیاری از دانشجویان ایرانی به طور ویژه آن را دنبال می‌کنند. با توجه به اینکه رشته فیزیوتراپی دارای شرایط شغلی خوبی در کانادا است،‌ مسلما می‌تواند آینده مناسبی را برای دانشجو رقم بزند. البته پذیرش در این رشته نیز مراحل خاص خود را دارد که باید آن‌ها را با موفقیت هر چه تمام پشت سر بگذارید. بر همین اساس در این مطلب قصد داریم تا بیشتر با نحوه تحصیل فیزیوتراپی در کانادا آشنا شویم پس تا انتها همراه ما باشید.

فهرست عناوین

آشنایی با شرایط تحصیل فیزیوتراپی در کانادا

 امروزه بسیاری از متقاضیان تحصیل در کانادا به سراغ رشته فیزیوتراپی می‌روند که مزایای زیادی به همراه دارد. به‌طور کلی سوابق تحصیلی نقش بسیار مهمی در پذیرش فرد دارد که حتما باید در این زمینه برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشد. ذکر این نکته ضروری است که تحصیل فیزیوتراپی در کانادا در چند مقطع مختلف انجام می‌شود که هر کدام از آن‌ها شرایط خاص خود را دارند. در نتیجه سعی می‌کنیم که شرایط تحصیل این رشته در هر مقطع را تحلیل کنیم.

تحصیل لیسانس فیزیوتراپی در کانادا

اولین دوره تحصیلی مربوط به فیزیوتراپی مقطع تحصیلی کارشناسی است که در آن افراد باید ۴ سال زمان بگذارند. برای اخذ پذیرش و تحصیل کارشناسی در کانادا، شخص باید مدارکی از قبل ریزنمرات دبیرستان و دیپلم خود را ترجمه کرده و در اختیار دانشگاه قرار دهد. همچنین شخص باید دارای مدرک زبان معتبر باشد که مدرک آیلتس با نمره حداقل۶ برای آن پذیرفته خواهد شد. خوشبختانه امکان تحصیل به فرانسوی نیز در برخی از دانشگاه‌ها وجود دارد که در صورت داشتن مدرک فرانسوی می‌توان از این طریق نیز اقدام کرد.

تحصیل رشته فیزیوتراپی در کانادا

تحصیل فوق لیسانس فیزیوتراپی در کانادا

تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا برای کسانی که بتوانند شرایط لازم را احراز کنند امکانپذیر خواهد بود. دوره فوق لیسانس فیزیوتراپی به صورت دو ساله در دانشگاه‌های کانادا برگزار می‌شود. موارد آموزشی متعددی در این دوره دنبال می‌شود که پژوهش‌های توانبخشی از مهم‌ترین مواردی هستند که باید به آن‌ها اشاره کرد. در دوره فوق لیسانس آموزش‌های بالینی نیز بسیار مورد توجه قرار دارد که جزو مبانی اصلی آموزشی خواهد بود. برای پذیرفته شدن در این مقطع نیز باید ترجمه رسمی مدرک لیسانس همراه با مدرک زبان ارائه شود.

تحصیل دکترا فیزیوتراپی در کانادا

از آنجایی که تحصیل دکترا در کانادا در رشته فیزیوتراپی هم انجام می‌شود، حتما سعی کنید که از این فرصت تحصیلی بی‌نظیر برای اخذ تخصص استفاده کنید. برای اینکه بتوانید پذیرش خود را بگیرید، حتما باید یک استاد راهنما را پیدا کنید تا تحصیل خود را با کمک او ادامه دهید. برای پذیرش این مقطع باید اصل مدارک لیسانس و فوق لیسانس به همراه رزومه علمی فرد ارائه شود. همچنین داشتن توصیه نامه از اساتید قبلی هم در این زمینه بسیار اهمیت دارد. داشتن مدرک زبان در این مقطع هم اجباری است پس شرایط مناسب را برای آن فراهم کنید.

هزینه تحصیل رشته فیزیوتراپی در کانادا

 مسلما قبل از ورود به هر رشته تحصیلی باید هزینه‌های مربوط به ‌آن را به صورت کامل بسنجید. رشته فیزیوتراپی هم از این قاعده مستثنی نیست و هزینه‌های مختلفی را برای شما به همراه دارد. بخش عمده هزینه تحصیل فیزیوتراپی در کانادا مربوط به شهریه دانشگاه‌ها است که مبلغ آن با توجه به دانشگاه و ایالت مورد نظر تفاوت دارد. اگر شما  می‌خواهید که در مقطع کارشناسی فیزیوتراپی تحصیل کنید، حدودا ۱۳ هزار دلار هزینه شهریه خواهید داشت.

البته این عدد یک میانگین است که در شرایط مختلف تغییر می‌کند. این مبلغ شهریه برای دوره‌های فوق لیسانس حدود ۱۱ هزار دلار در سال پیش‌بینی شده است. به غیر از شهریه، شما باید هزینه‌های مربوط به زندگی دانشجویی را هم در نظر داشته باشید. بررسی‌ها نشان می‌دهد که هزینه زندگی هر دانشجو حدود ۱۵۰۰ دلار کانادا در ماه است که این هزینه باید به نحو احسن پرداخت شود.

از آنجایی که محیط‌های خوابگاهی زیادی در دانشگاه‌های کانادا وجود دارد، شخص می‌تواند با پرداخت هزینه مشخصی از این فضای مناسب برای سکونت خود استفاده کند. اثبات تمکن مالی یکی از مراحل مهم  اخذ ویزای تحصیلی کانادا است که باید سربلند از آن بیرون بیایید. مسلما شما قادر خواهید بود که با یک برنامه‌ریزی درست و اصولی تمامی این هزینه‌های گفته شده را پوشش دهید.

اعطای بورسیه تحصیلی فیزیوتراپی در کانادا

برای اینکه دانشجویان مستعد و توانمند بتوانند بدون نگرانی مالی به تحصیل خود بپردازند، دانشگاه‌های کانادا بورسیه تحصیلی را برای آن‌ها در نظر گرفته‌اند. با یک بررسی ساده می‌توان به این نکته پی برد که بخش اصلی بورسیه‌ها در مقطع دکترا ارائه می‌شود. به‌ طور کلی کسانی که مدارک تحصیلی قبلی خود را از کانادا دریافت کرده‌اند، راحت‌تر می‌توانند شرایط لازم برای اخذ بورسیه را فراهم کنند. در صورتی که دانشجویان بین‌المللی همچون ایرانیان بخواهند این بورسیه را بگیرند،‌ حتما باید رزومه تحصیلی و تحقیقاتی بی‌نظیری داشته باشند.

چاپ مقالات علمی معتبر و انجام پژوهش‌های مختلف می‌تواند شانس شما را برای تحصیل فیزیوتراپی در کانادا همراه با بورسیه تحصیلی افزایش دهد. همچنین باید به این نکته توجه داشت که شرط معدل هم در این میان بسیار موثر است پس اگر معدل عالی دارید، احتمال پذیرش درخواست بورسیه افزایش پیدا می‌کند. ناگفته نماند که داشتن مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی با نمره عالی هم در این بین تاثیر زیادی خواهد داشت. بورسیه های تحصیلی کانادا بسیار متنوع هستند که هر کس با توجه به شرایط خود می‌تواند از آن‌ها برخوردار شود.

دانشگاه‌های فیزیوتراپی در کانادا

با توجه به اینکه میزان درخواست‌ها برای تحصیل فیزیوتراپی در کانادا زیاد است، امروزه شاهد آن هستیم که دانشگاه‌های کانادا ظرفیت بالایی را برای این رشته در نظر گرفته‌اند. در حال حاضر تعداد زیادی از مراکز آموزشی در حال ارائه این رشته در مقاطع مختلف هستند. با این حال بهترین دانشگاه های کانادا که رشته فیزیوتراپی را دارند شامل موارد زیر هستند.

رنکینگ دانشگاه های کانادا در جهان نشان‌دهنده آن است که تحصیل فیزیولوژی در این کشور یک تصمیم عالی و عاقلانه است. اکثر دانشگاه‌هایی که در لیست آورده شدند جزو ۱۰۰ دانشگاه برتر در جهان هستند. از همین رو  با تحصیل در این دانشگاه‌ها می‌توانید با جدیدترین روش‌های آموزشی تحصیل خود را ادامه دهید.

مزایای تحصیل فیزیوتراپی در کانادا

مزایای تحصیل فیزیوتراپی در کانادا

تحصیل فیزیوتراپی در کانادا مزایای زیادی به همراه دارد که همین امر باعث افزایش استقبال از آن شده است. در این رشته مهارت کار حرف اول را می‌زند و شخص باید از این نظر فوق‌العاده عمل کند. خوشبختانه در دانشگاه‌های کانادا تاکید زیادی بر روی مهارت‌آموزی می‌شود که همین امر کیفیت آموزش را هم بیشتر می‌کند. همچنین دانشجو این فرصت را دارد که بعد از دریافت ویزای تحصیلی کانادا، کار دانشجویی نیز بگیرد و از این طریق بخشی از هزینه‌های مهم خود را پوشش دهد.

با توجه به اینکه کانادا یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای جهان است، دانشجو در طول تحصیل خود اقامت سالم و مفرحی را پشت سر می‌گذارد. امکانات رفاهی و آموزشی این کشور سبب می‌شود تا شما از داشتن یک زندگی خوب در این کشور بیشترین لذت را ببرید. در کنار همه این موارد نباید فراموش کرد که کانادا یک کشور دو زبانه است و در صورت تمایل می‌توان به فرانسوی تحصیل کرد. با توجه به مناسب بودن بازار کار فیزیوتراپی در کانادا، شما می‌توانید که بعد از اتمام تحصیل خود، بلافاصله وارد بازار کار شوید و درآمدزایی خود را از این طریق آغاز کنید.

 شرایط شغلی فیزیوتراپی در کانادا

بدون شک هر کس دوست دارد که بعد از تحصیل فیزیوتراپی در کانادا، به فرصت‌های شغلی مناسب دست پیدا کند. بازار کار این رشته با توجه به هر استان متفاوت خواهد بود که باید آن را زیر نظر بگیرید. در حال حاضر فیزیوتراپ‌های مشغول به کار در کانادا دارای میانگین سنی ۴۱ سال هستند. این افراد معمولا در سن ۶۶ سالگی به بازشستگی می‌رسند و بعد از آن به زندگی مفرح خود می‌پردازند.

برای شروع کار در کشور کانادا باید حتما مجوز فیزیوتراپی از مقامات قانونی اخذ شود. همچنین فرد باید یک آزمون مهم به نام آزمون ملی فیزیوتراپی را پشت سر بگذارد که اتحادیه هیئت قانون‌گذاری فیزیوتراپی آن را برگزار می‌کند.بررسی‌ها نشان می‌دهد که هر فیزیوتراپ در کانادا به‌صورت میانگین سالانه ۱۰۰ هزار دلار کانادا درآمد دارد که یک زندگی سطح بالا را در جامعه کانادا به وجود می‌آورد.

شرایط کاری فیزیوتراپی در استان‌های کانادا

 نیاز به فیزیوتراپ‌ها در هر استان کانادا با دیگری تفاوت دارد که حتما باید این معیار مهم را مدنظر قرار داد. در برخی از استان‌ها نیروهای فیزیوتراپ کمتر است که افراد بیشتری باید برای تحصیل فیزیوتراپی در کانادا اقدام کنند تا تامین نیاز در این بخش صورت بگیرد. در حال حاضر استان‌های نیوبرونزویک، انتاریو، پرنس ادوارد و بریتیش کلمبیا نیاز مبرمی به نیروهای فیزیوتراپ دارند. به همین علت بخش زیادی از فارغ‌التحصیلان فیزیوتراپی در این استان‌ها کار خود را آغاز می‌کنند. ناگفته نماند که استان‌های آلبرتا و مانیتوبا هم به شدت به نیروی کار جدید نیاز دارند که در حال جذب آن‌ها از بین فارغ‌التحصیلان هستند.

گرایش‌های مختلف فیزیوتراپی در کانادا

 انتخاب یک گرایش مناسب برای تحصیل فیزیوتراپی در کانادا بسیار مهم است که باید در هنگام انتخاب رشته به آن توجه کرد. هر کدام از گرایش‌های این رشته سعی می‌کنند که به شکل تخصصی یک موضوع خاص را تحت پوشش قرار دهند. بر همین اساس این گرایش‌های تحصیلی را به‌شکل تفکیک شده در ادامه خواهیم آورد.

  • توانبخشی
  • بیماری‌های مغز و اعصاب
  • رادیولوژی
  • سلامت اطفال
  • علوم درد
  • ماساژ اندام
  • سلامت سالمندان
  • قلب و تنفس

برای اینکه بتوانید در هر کدام از گرایش‌های گفته شده پذیرش بگیرید، حتما به ددلاین دانشگاه های کانادا دقت کافی را داشته باشید. با توجه به اینکه هر گرایش منجر به ایجاد تخصص می‌شود، برای اشتغال بعد از تحصیل نیز بسیار مناسب خواهد بود.

فیزیوتراپی در کانادا

اخذ ویزای تحصیلی کانادا برای رشته فیزیوتراپی

در صورتی که قصد تحصیل فیزیوتراپی در کانادا را دارید، حتما باید برای گرفتن ویزای تحصیلی کانادا برنامه‌ریزی لازم را انجام دهید. مسلما برای این کار باید مدارک مختلفی را آماده کنید که هر کدام از آن‌های در نوع خود حائز اهمیت هستند. بر همین اساس در ادامه مدارک لازم برای اخذ ویزا را بیان می‌کنیم.

  • نامه پذیرش از دانشگاه مورد نظر
  • پاسپورت معتبر با حداقل اعتبار ۱ ساله
  • ۲ عکس پاسپورتی
  • ارائه انگیزه نامه
  • گواهی سلامت
  • اثبات تمکن مالی
  • گواهی عدم سو پیشینه
  • تکمیل فرم ویزای تحصیلی

تمامی این مواردی که برای شما بیان شدند برای دریافت ویزای الزامی هستند. بعد از تکمیل شدن تمامی این مدارک، باید آن‌ها را در اختیار سفارت کانادا قرار داد تا بررسی‌های لازم را بر روی آن انجام دهد. در صورتی که هر گونه نقص در مدارک وجود داشته باشد، درخواست فرد بلافاصله رد خواهد شد که باید به این مورد توجه داشته باشید.

دریافت اقامت دائم کانادا با اتمام تحصیل فیزیوتراپی در کانادا

یکی از بهترین امتیازاتی که تحصیل فیزیوتراپی در کانادا دارد این است که بعد از مدت مشخصی اشتغال در این کشور می‌توانید اقامت دائم آن را به دست آورید. دولت کانادا همواره سعی می‌کند که برای تامین نیروی کار مورد نظر خود از توان مهاجران نیز استفاده کند. به‌ همین علت طرح‌های تشویقی مختلفی قرار می‌دهد تا افراد مختلف برای کار در کانادا تشویق شوند. از همین رو شاهد آن هستیم که دولت کانادا برای فیزیوتراپ‌‌ها شرایط اقامت دائمی این کشور را مهیا ساخته است.

تمامی دانشجویان بین‌المللی که در رشته فیزیوتراپی فارغ‌التحصیل شده‌اند می‌توانند که تا سه سال فعالیت شغلی خود را در این کشور انجام دهند. این زمان فرصت خوبی است تا شخص زمینه صدور اقامت دائم را برای خود فراهم کند. در واقع دولت علاقه زیادی به حفظ شما در کشور دارد و اعطای اقامت دائم نمونه‌ای از این اقدامات مثبت است. فراموش نکنید که انجام این کار نیازمند ارائه مدارک خاص است که باید آن را در یک پروسه دیگر پیگیری کنید.

سخن پایانی

امروزه تحصیل فیزیوتراپی در کانادا یک روش عالی است که با استفاده از آن می‌توانید آینده شغلی خود را تضمین کنید. با این حال نباید فراموش کرد که اخذ پذیرش از دانشگاه‌های کانادا با دشواری‌های خاصی روبرو است. در نتیجه بهتر است که در این مسیر یک همراه خوب داشته باشید تا راه را برای شما هموارتر کند. موسسه مهاجرتی صبا ویزا با استفاده از نیروهای متخصص خود روند اخذ پذیرش و صدور ویزای تحصیلی را برای شما سرعت می‌بخشد پس حتما در اولین فرصت با کارشناسان ما ارتباط بگیرید.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 1 میانگین: 5]
برای مشاوره رایگان کلیک کنید