لوگو صبا ویزا
تحصیل رشته مدیریت در هلند

تحصیل رشته مدیریت در هلند

برای اپلای تحصیل رشته مدیریت در هلند و آشنایی با بورسیه ها به همراه شرایط تحصیل، تعرفه ها و هزینه دانشگاه های مرتبط با کارشناسان خبره صباویزا در ارتباط باشید.


مشاوره رایگان فرم ارزیابی اولیه

نحوه اداره یک کسب و کار از اهمیت بسیار زیادی برای صاحبان کسب‌وکارها و شرکت‌های مختلف برخوردار است و همین مسئله نیز باعث می‌شود تا رشته مدیریت یکی از رشته‌های جذاب در سراسر دنیا باشد. تحصیل رشته مدیریت در هلند به شما کمک می‌کند تا بتوانید بهترین موقعیت‌های شغلی را برای خود تجربه کنید و بتوانید بهترین درآمد را در این کشور داشته باشید. از طرف دیگر باید توجه کنید که تحصیل در هلند در این رشته نیز می‌تواند مزایای زیادی را برای شما داشته باشد.

دانشگاه‌های کشور هلند دارای سطح علمی بالایی در زمینه رشته مدیریت هستند  همین مسئله نیز باعث می‌شود تا شما امکان پیشرفت علمی را در این کشور داشته باشید. نکته مهم دیگری که باید به آن دقت داشته باشید این است که حتما سعی کنید تا از بورسیه‌های تحصیلی ارائه شده در کشور هلند نیز نهایت بهره را ببرید. در ادامه این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درباره تحصیل رشته مدیریت در هلند صحبت کرده و اطلاعات مفید و کاربردی را دراین‌خصوص در اختیار شما قرار دهیم.

فهرست عناوین

تحصیل رشته مدیریت در کشور هلند

اگر بخواهیم یکی از بهترین کشورهای دنیا برای تحصیل در رشته مدیریت را معرفی کنیم بدون شک در جایگاه نخست این لیست می‌توان کشور هلند را قرار داد. این کشور می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای دانشجویان بین‌المللی باشد. مهاجرت به هلند می‌تواند بسیار مفید باشد؛ چراکه دارای جمعیت بین‌المللی بسیار زیادی در دانشگاه‌های خود است و همین مسئله نیز باعث می‌شود تا نحوه ارتباط برقرارکردن برای شما بسیار ساده‌تر شود. یکی از مزایای مهم تحصیل رشته مدیریت در هلند این است که به شما اجازه داده می‌شود تا بتوانید به‌راحتی در دوره‌های انگلیسی نیز شرکت کنید.

تحصیل رشته مدیریت در کشور هلند

همین عامل نیز باعث می‌شود تا محدودیتی از نظر زبان برای شما وجود نداشته باشد. مردم کشور هلند معمولا دارای ذهنی  باز در برابر مسائل مختلف هستند و همین مسئله نیز باعث می‌شود تا شما بتوانید زندگی خوب و راحتی را در این کشور تجربه کنید و این یکی از مهم‌ترین شرایط تحصیل در کشور هلند به شمار می‌آید. نکته‌ای که باید حتما به آن دقت داشته باشید این است که مدرکی که شما از دانشگاه‌های معتبر این کشور در زمینه مدیریت دریافت می‌کنید در تمامی کشورهای دنیا به رسمیت شناخته شده و شما می‌توانید از آن استفاده کنید.

همین مسئله نیز به شما کمک می‌کند تا بتوانید به سادگی به کشورهای دیگر نیز مهاجرت کرده و در آنها مشغول به تحصیل شوید.

آیا تحصیل رشته مدیریت در هلند منطقی است؟

هلند یکی از معدود کشورهایی در قاره اروپاست که امکان تحصیل به زبان انگلیسی را نیز برای شما فراهم کرده که می‌توانید از این فرصت به وجود آمده نهایت بهره را برای تحصیل رشته مدیریت در هلند ببرید. یکی از دلایل اصلی که برای این موضوع وجود دارد این است که بیش از 90 درصد از جمعیت کشور هلند به انگلیسی روان صحبت می‌کنند و زبان انگلیسی‌زبان تجاری در این کشور نیز به شمار می‌آید. یک مزیت بسیار مهم تحصیل در این کشور این است که شما به منابع گسترده علمی در زمینه مدیریت دسترسی پیدا خواهید کرد.

همین دسترسی فوق‌العاده به منابع علمی نیز به شما کمک می‌کند تا بتوانید شرایط علمی بهتری را داشته باشید و موقعیت‌های پیشرفت بیشتری را نیز پیش روی خود مشاهده کنید. دانشگاه‌های این کشور که در حوزه مدیریت فعالیت دارند ارتباط فوق‌العاده‌ای با شرکت‌های صنعتی دارند و به همین علت نیز معمولا دانشجویان مستعد بلافاصله پس از دوران تحصیل خود می‌توانند در این شرکت‌ها مشغول به تحصیل شده و ویزای خود را از این طریق تمدید کنند.

امکان دریافت ویزای همراه برای دانشجویانی که متاهل هستند نیز از دیگر مزایای بسیار مهم ادامه تحصیل رشته مدیریت در هلند به شمار می‌آید.

در کدام مراکز می‌توانیم اقدام به تحصیل مدیریت در هلند کنیم؟

یک نکته بسیار مهم و کلیدی در خصوص تحصیل رشته مدیریت در هلند این است که شما می‌توانید هم در دانشگاه‌های تحقیقاتی و هم در دانشگاه‌هایی که در حوزه علوم کاربردی فعالیت دارند اقدام به ادامه تحصیل در این رشته کنید و از این نظر محدودیت چندانی برای شما وجود ندارد. دانشگاه‌های دولتی این کشور یکی از بهترین گزینه‌هایی هستند که برای ادامه تحصیل پیش روی شما قرار دارند. نکته مهم دیگری که دراین‌خصوص وجود دارد این است که دانشگاه‌های مختلف برنامه‌های متفاوتی را در زمینه تحصیل در رشته مدیریت به شما ارائه می‌دهند.

همین مسئله نیز دست شما را برای انتخاب از میان آنها باز می‌گذارد و به شما کمک می‌کند تا بتوانید از میان گزینه‌هایی که وجود دارند بهترین گزینه‌ها را انتخاب کنید. اگر قصد دارید تنها در زمینه تئوری مدیریت فعالیت کرده و تا مقاطع بالاتر ادامه تحصیل دهید دانشگاه‌های تحقیقاتی می‌توانند گزینه بهتری برای شما باشند؛ ولی درصورتی‌که قصد دارید بلافاصله پس از دانشگاه وارد بازار کار شوید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما دانشگاه‌های علوم کاربردی را برای این کار انتخاب کنید تا از نظر عملی نیز تقویت شوید.

دانشگاه‌های برتر هلند برای تحصیل رشته مدیریت

اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که قصد تحصیل رشته مدیریت در هلند را دارید حتما به دنبال این هستید تا با بهترین دانشگاه‌هایی که در این کشور وجود دارند آشنا شده و اطلاعات کاملی را درباره آنها به دست بیاورید. به همین علت نیز در همین بخش قصد داریم کمی بیشتر درباره این دانشگاه‌ها صحبت کرده و اطلاعاتی را به شما ارائه دهیم. دانشگاه Erasmus یکی از بهترین گزینه‌هایی است که برای این کار پیش روی شما قرار دارد. این دانشگاه به طور تخصصی دوره‌هایی را در زمینه رشته مدیریت برگزار می‌کند که شرکت در آنها به یک تجربه جذاب برای شما تبدیل خواهد شد.

دانشگاه های برتر هلند برای تحصیل رشته مدیریت

از دیگر دانشگاه‌های فعال در این حوزه می‌توان به دانشگاه Groningen اشاره کرد. این دانشگاه دارای امکانات علمی بی‌نظیر و اساتید کاملا حرفه‌ای است که امکان ادامه تحصیل در طیف گسترده‌ای از زیرشاخه‌های مدیریت را برای شما فراهم کرده است. از نظر رتبه دانشگاهی دانشگاه Utrecht در رتبه سوم بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل رشته مدیریت در هلند به شمار می‌آید. دانشگاه Maastricht دانشگاهی است که در رتبه چهارم لیست بهترین دانشگاه‌ها در حوزه رشته مدیریت در کشور هلند است. با تحصیل در این دانشگاه نیز شما می‌توانید مدرک معتبری را در زمینه رشته مدیریت دریافت کنید.

شرایط مهمی که برای تحصیل رشته مدیریت در هلند وجود دارد

در بخش‌های قبلی بیان کردیم که برای تحصیل رشته مدیریت در هلند شما باید شرایط خاصی داشته باشید که یکی از مهم‌ترین این شرایط داشتن مدرک زبان است. بدون مدرک زبان این اجازه به شما داده نمی‌شود که بتوانید در دانشگاه‌های این کشور تحصیل کنید. البته باید به این نکته بسیار مهم دقت داشته باشید که حتما نیازی نیست مدرک زبان هلندی را دریافت کنید و شما با تسلط به زبان انگلیسی و داشتن مدرک تحصیلی در این زمینه نیز می‌توانید ویزای تحصیلی خود را دریافت کنید بدون این‌که محدودیت خاصی برای شما وجود داشته باشد.

از طرف دیگر شما برای تحصیل رشته مدیریت در هلند باید در آزمون‌هایی که توسط دانشگاه‌های این کشورها برگزار می‌شوند نیز شرکت کنید. شرکت در این آزمون‌ها باعث می‌شود تا شما بتوانید نمره لازم را برای دریافت نامه پذیرش بگیرید. معمولا داشتن مهارت ریاضی بالا می‌تواند به میزان زیادی در این زمینه به شما کمک کند. شرط مهم دیگری که برای تحصیل در این کشور وجود دارد داشتن یک رزومه علمی و عملی خوب است. هرچه شما رزومه قوی‌تری داشته باشید از شانس بالاتری برای پذیرش در دانشگاه‌های کشور هلند برخوردار خواهید بود.

در حین تحصیل رشته مدیریت در هلند از چه مزایا و امکاناتی برخوردار خواهیم بود؟

یکی از سوالات بسیار مهمی که ممکن است برای شما هم به وجود آمده باشد این است که در حین تحصیل رشته مدیریت در هلند از چه مزایا و امکاناتی برخوردار خواهیم بود؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که شما در حین تحصیل می‌توانید مشغول به کار در این کشور شده و بخش عمده‌ای از هزینه‌های خود را از این طریق پرداخت کنید. معمولا مقاطع بالاتر مانند دکتری بیشترین ساعت کاری در طول هفته را دارند و پس از آن نیز مقاطع کارشناسی ارشد و کارشناسی قرار دارند.

مزیت بسیار مهم دیگر دریافت ویزای تحصیلی هلند این است که شما می‌توانید در حین تحصیل ویزای همراه را نیز برای اعضای خانواده خود دریافت کنید. در بسیاری از موارد دانشجویانی که قصد مهاجرت تحصیلی به کشور هلند در رشته مدیریت را دارند دارای خانواده هستند. آنها می‌توانند با ارائه مدارک موردنیاز ویزای همراه را برای خود و اعضای خانواده‌شان دریافت کنند. برای این کار آنها باید مدرک تمکن مالی خود را ارائه داده و اثبات کنند که از تمکن مالی کافی برای حمایت مالی از اعضای خانواده‌شان برخوردار هستند.

هزینه تحصیل رشته مدیریت در هلند

امروزه بیشتر دانشگاه‌هایی که در کشور هلند فعالیت دارند امکان تحصیل رشته مدیریت در هلند را با مناسب‌ترین هزینه ممکن برای شما فراهم کرده‌اند. برخی از این دانشگاه‌ها دولتی هستند و هزینه تحصیل در آنها هم برای دانشجویان داخلی و هم برای دانشجویان بین‌المللی بسیار پایین و نزدیک به صفر است. بااین‌حال بسیاری از دانشگاه‌هایی که امروزه در کشور هلند فعالیت دارند نیز ممکن است به‌صورت خصوصی یا نیمه‌خصوصی اداره شده و امکان تحصیل در رشته مدیریت را برای شما فراهم کنند.

هزینه تحصیل در دانشگاه‌های خصوصی و نیمه‌خصوصی کمی بالاتر خواهد بود. شما علاوه بر اینکه باید در این دانشگاه‌ها هزینه شهریه خود را به‌صورت ترمی یا سالیانه پرداخت کنید؛ بلکه باید هزینه اجاره محل مسکونی، هزینه غذا و هزینه کتاب‌ها و استفاده از منابع علمی خود را نیز بپردازید. البته در این کشور امکاناتی برای دانشجویان فراهم شده که به کاهش هزینه‌های آنها کمک می‌کند. از جمله این امکانات می‌توان به امکان حمل‌ونقل عمومی، خوابگاه‌های دانشجویی و … اشاره کرد.

بورسیه تحصیلی رشته مدیریت در هلند

یکی دیگر از امکاناتی که برای تحصیل رشته مدیریت در هلند برای شما فراهم شده این است که می‌توانید به‌راحتی هر چه تمام اقدام به دریافت بورسیه تحصیلی از دانشگاه‌های این کشور کنید. رشته مدیریت یکی از رشته‌هایی است که جذابیت‌های بسیار زیادی برای دولت کشور هلند دارد و امروزه بسیاری از شرکت‌ها و کسب‌وکارهایی که در این کشور فعالیت دارند به دنبال یک مدیر برای هریک از بخش‌های خود هستند. همین مسئله نیز باعث شده تا دولت کشور هلند امکان تحصیل رایگان را برای دانشجویانی که به اندازه کافی در این زمینه مستعد هستند فراهم کند.

برای دریافت بورسیه های تحصیلی هلند شما حتما باید در جلسات مصاحبه‌ای که در آنها برگزار می‌شوند شرکت کرده و امتیاز لازم را دریافت کنید. دریافت امتیاز لازم در این زمینه به شما کمک می‌کند تا بتوانید استعدادها و مهارت‌های خود را به نمایش گذاشته و شانس بیشتری برای دریافت بورسیه تحصیلی داشته باشید.

فراموش نکنید که بورسیه‌ای که شما دریافت می‌کنید ممکن است بخشی از هزینه‌ها و ممکن است تمام هزینه‌های شما را پرداخت کند که این مسئله به نوع بورسیه مرتبط است.

نکته مهم دیگر این است که امروزه دانشجویان رشته مدیریت از سراسر دنیا تقاضای دریافت این بورسیه تحصیلی را دارند. به همین علت شما برای این‌که شانس بیشتری برای پیروزی در این رقابت داشته باشید حتما باید یک رزومه علمی جذاب را برای خود ایجاد کنید.

برای تحصیل رشته مدیریت در هلند به چه مدارکی نیاز داریم؟

از جمله مهم‌ترین مدارکی که شما برای تحصیل رشته مدیریت در هلند به آنها نیاز دارید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مدارک تحصیلی مربوط به آخرین دوره تحصیلی از جمله ریز نمرات که حتما باید آن را تهیه کنید.
  • ارائه یک رزومه قوی در خصوص مهارت‌ها و سطح تحصیلات علمی و فعالیت‌های علمی که انجام داده‌اید.
  • انگیزه نامه‌ای که به طور کامل انگیزه خود از مهاجرت تحصیلی به کشور هلند را در آن آورده باشید.
  • نامه پذیرشی که از یکی از دانشگاه‌های کشور هلند دریافت کرده‌اید و در واقع به منزله اجازه ورود شما به این کشور به شمار می‌آید.
  • پاسپورت معتبری که دارای اعتبار کافی برای سفر و مهاجرت به این کشور باشد.
  • مدارک شخصی از جمله شناسنامه و کارت ملی
  • نامه تمکن مالی که نشان‌دهنده تمکن مالی شما برای زندگی در کشور هلند است.
  • بیمه‌نامه سلامت که حتما باید آن را دریافت کرده باشید.

با تکمیل‌کردن این مدارک می‌توانید ویزای خود را دریافت کرده و اقدام به تحصیل رشته مدیریت در هلند کنید.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 1 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید