لوگو صبا ویزا
تحصیل رشته پرستاری در آلمان

تحصیل رشته پرستاری در آلمان

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه تحصیل رشته پرستاری در آلمان و جزئیات ثبت نام در دانشگاه‌های آلمان به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.

  مشاوره رایگان فرم ارزیابی اولیه

دانشگاه‌های معتبر بسیاری در آلمان وجود دارد که مدرک اخذ شده از آن‌ها دارای اعتبار بالایی است.؛ به همین خاطر دانشجویانی که مدرک خود را از این دانشگاه‌ها دریافت می‌کنند، می‌توانند فرصت‌های شغلی بهتری داشته باشند. امکانات مناسب، کیفیت بالا، فرصت یادگیری و پیشرفت و… در آلمان سبب شده است تا این کشور مقصد تحصیلی ‌ایده‌آلی برای متقاضیان رشته پرستاری باشد. هر ساله تعداد بسیاری از افراد برای تحصیل در رشته پرستاری در آلمان به این کشور مهاجرت می‌کنند.

افرادی که قصد دارند برای ادامه تحصیلات خود در رشته پرستاری به آلمان سفر کنند، باید آگاهی لازم در این زمینه را داشته باشند. ما در ادامه قصد داریم مطالبی را در خصوص تحصیل رشته پرستاری در کشور آلمان مورد بررسی قرار دهیم. با ما همراه باشید.

دوره پرستاری در آلمان

پرستاری از جمله شغل‌هایی به شمار می‌رود که در آلمان از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. امروزه نیاز به کارشناسان و متخصصان در زمینه مراقبت‌های بهداشتی بسیار حس می‌شود؛ از این رو دانشجویان پس از اتمام تحصیلات خود در رشته پرستاری در کشور آلمان می‌توانند به راحتی شغل مناسب‌شان را پیدا کنند. برای تحصیل در این رشته در آلمان لازم است که متقاضیان به زبان آلمانی مسلط باشند. حداقل سطح مورد نیاز برای تحصیل پرستاری در آلمان سطح B1 است.

برای دریافت مدرک پرستاری در کشور آلمان دانشجویان باید سه سال تحصیل کنند. البته در برخی از دانشگاه‌ها مدت زمان تحصیلات پرستاری ۴ سال است.

تحصیل رشته پرستاری در کشور آلمان

دوره تخصص و فوق تخصص رشته پرستاری در آلمان

یکی دیگر از مواردی که برای تحصیل رشته پرستاری در آلمان بهتر است بدانید، دوره‌های تخصص و فوق تخصص این رشته است. تخصص‌های محبوب که پس از دریافت مدرک پرستاری در آلمان می‌توانید در آن‌ها مشغول به کار شوید، را در ادامه بیان می‌کنیم.

  • نفرولوژی
  • بیهوشی و مراقبت‌های ویژه
  • سالمندی بالینی
  • انکولوژی
  • توانبخشی و مراقبت طولانی مدت
  • مراقبت تسکینی و آسایشگاهی
  • مراقبت‌های روانپزشکی
  • بهداشت
  • مراقبت تسکینی
  • مراقبت تخصصی در منزل
  • مشاور مراقبتی

شرایط سنی تحصیل رشته پرستاری در آلمان

به طور کلی متقاضیان باید قبل از هر کاری تمام شرایط تحصیل در رشته پرستاری را در کشور آلمان مورد بررسی قرار دهند. یکی از سؤالاتی که برای اغلب افراد پیش از اقدام برای تحصیل در آلمان در رشته پرستاری پیش می‌آید، این است که آیا شرایط سنی خاصی برای تحصیل در این رشته وجود دارد؟! بهتر است بدانید که برای تحصیل در این کشور در رشته پرستاری باید سن شما بالای ۱۸ سال باشد.

چه مدارکی برای اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی آلمان لازم است؟

برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های آلمان و دریافت ویزای تحصیلی متقاضیان باید مدارک مختلفی را ارائه کنند و شرایط لازم برای تحصیل در دانشگاه‌های این کشور را داشته باشند. علاوه بر مدارک هویتی، تحصیلی و سایر مدارک مورد نیاز، دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در رشته پرستاری در آلمان را دارند، باید یک سری گواهی و مدارک را ارائه دهند که در زیر آن‌ها را نام خواهیم برد.

  • گواهی پایان دوره مقطع متوسطه در هر رشته
  • ارائه مدرک زبان آلمانی سطح B1
  • ارائه گواهی آمادگی جسمانی و پزشکی
  • دارا بودن مدرک آزمون ورودی Abitur دانشگاه آلمان

بهترین دانشگاه‌ها برای رشته پرستاری در آلمان؟

در کشور آلمان دانشگاه‌های بسیاری برای تحصیل در رشته پرستاری وجود دارد که دانشجویان بین‌المللی می‌توانند با اخذ پذیرش در آن‌ها به تحصیلات خود ادامه دهند. از آن جایی که برای دانشجویان بین‌المللی بسیار مهم است که در یکی از دانشگاه‌های برتر آلمان تحصیل کنند و مدرک خود را از بهترین دانشگاه‌های این کشور دریافت نمایند، اغلب برای افراد این سؤال پیش می‌آید که بهترین دانشگاه‌ها برای رشته پرستاری در کشور آلمان کدام‌ها هستند؟!

به همین خاطر در زیر ما چند دانشگاه برتر آلمان در رشته پرستاری را به شما معرفی می‌کنیم.

  • دانشگاه علوم کاربردی هامبورگ
  • دانشگاه علوم کاربردی بیلفلد
  • دانشگاه فرایبورگ
  • دانشگاه بادن وورتمبرگ
  • دانشگاه برمن
  • دانشگاه کلن
  • و…

هزینه تحصیل رشته پرستاری در آلمان

آلمان از بهترین مراکز آموزش عالی برای تحصیل رشته پرستاری برخوردار است. تحصیل در دانشگاه‌های این کشور فرصت‌های بسیار‌ی را برای دانشجویان فراهم می‌کند. دانشجویان می‌توانند سطح دانش خود را در این دانشگاه‌ها افزایش دهند و تجربه‌های بسیاری را کسب کنند. به طور کلی این کشور مزایای زیادی برای دانشجویان بین‌المللی دارد. یکی از مزیت‌های مهم تحصیل در این کشور هزینه‌های پایین آن است.

زندگی در آلمان و پرداخت هزینه‌های تحصیل در این کشور در مقایسه با بسیاری از کشور‌ها مقرون به صرفه است. تحصیل رشته پرستاری در آلمان حدود ۳۳۰ تا ۴۴۰ دلار هزینه دارد. هزینه‌های تحصیل و زندگی در این کشور پایین است؛ به همین دلیل دانشجویان زیادی از سراسر دنیا دانشگاه‌های آلمان را برای ادامه تحصیل خود انتخاب می‌کنند.

هزینه زندگی دانشجویی در آلمان

بسیاری از کسانی که قصد دارند در کشور آلمان رشته پرستاری را ادامه دهند، تصور می‌کنند که هزینه‌های زندگی در این کشور بسیار بالاست. اما باید بدانید که این کشور هزینه‌های زندگی مقرون به صرفه‌ای دارد. اگر بخواهید آلمان را با برخی دیگر از کشور‌ها مقایسه کنید، متوجه می‌شوید که هزینه‌های زندگی در این کشور ارزان است. دانشجویان برای زندگی در این کشور باید هزینه‌های مختلفی از جمله هزینه خوراک، پوشاک، مسکن، کتاب، لوازم مورد نیاز برای تحصیل و… را بپردازند.

باید این نکته را در نظر داشته باشید که شیوه زندگی افراد متفاوت است و هزینه‌های زندگی یک دانشجو می‌تواند با دانشجویی دیگر متفاوت باشد، اما به طور کلی دانشجویان برای زندگی در آلمان تقریباً باید ۸۵۰ یورو در ماه هزینه کنند.

رنکینگ معتبرترین دانشگاه‌های رشته پرستاری در آلمان

همان طور که اشاره کردیم آلمان دارای دانشگاه‌های معتبر بسیاری است. این دانشگاه‌ها به دلیل سطح بالا و امکانات مناسبی که دارند، در جهان شناخته شده هستند. هر کدام از دانشگاه‌های برتر رشته پرستاری در آلمان رتبه جهانی قابل توجهی دارند. در واقع یکی از معیار‌های دانشجویان بین‌المللی در انتخاب دانشگاه‌های آلمان برای تحصیل رنکینگ این دانشگاه‌ها است. در ادامه به بررسی رنکینگ برخی از بهترین دانشگاه های آلمان در رشته پرستاری می‌پردازیم.

  • دانشگاه پزشکی برلین برای پرستاری در رتبه ۳۳ اروپا و رتبه ۱۳۳ جهان قرار دارد.
  • دانشگاه هایدلبرگ برای پرستاری در رتبه ۴۳ اروپا و رتبه ۱۵۶ جهان است.
  • دانشگاه مونیخ برای پرستاری رتبه ۶۴ اروپا و رتبه ۲۰۹ جهان را دارد.
  • دانشگاه فرایبورگ برای پرستاری در تبه ۸۳ اروپا و ۲۵۸ جهانی قرار دارد.
  • دانشگاه کلن برای پرستاری دارای رتبه ۸۹ اروپا و رتبه ۲۸۵ جهان است.

زمان پذیرش رشته پرستاری در آلمان

یکی از موارد مهمی که برای تحصیل در رشته پرستاری در کشور آلمان باید بدانید، زمان پذیرش در این رشته است. همان طور که گفتیم پرستاری در آلمان سه سال طول می‌کشد که در برخی از دانشگاه‌ها این دوره ۴ ساله خواهد بود. به طور کلی برای تحصیل در این رشته دانشجویان باید ۲۱۰۰ ساعت به صورت تئوری و ۲۵۰۰ ساعت به صورت عملی بگذرانند. اما دانشجویان برای این که زمان دقیق پذیرش در رشته پرستاری در آلمان را بدانند باید به وب سایت دانشگاه مورد نظرشان مراجعه کنند.

دانشجویان با مراجعه به دانشگاهی که قصد تحصیل در آن را دارند یا وب سایت آن می‌توانند از زمان دقیق پذیرش در رشته پرستاری و ددلاین‌های مهم آن مطلع شوند. این گونه می‌توانند به موقع در دانشگاه پرستاری مد نظرشان ثبت نام کنند و کار‌های پذیرش خود را انجام دهند.

رشته پرستاری در آلمان

مزایای تحصیل رشته پرستاری در آلمان

با توجه به این که دانشگاه‌های آلمان از سطح علمی بالایی برخوردارند، تحصیل در رشته پرستاری در دانشگاه‌های آلمان می‌تواند مزایای زیادی برای دانشجویان داشته باشد. اما علاوه بر جنبه علمی تحصیل در آلمان برای دانشجویان پرستاری مزایای دیگری هم داشته باشد. در ادامه به بررسی کلی مزایای تحصیل در رشته پرستاری آلمان می‌پردازیم.

  • هزینه‌های تحصیلی مقرون به صرفه: همان طور که پیش از این اشاره کردیم هزینه تحصیل در کشور آلمان به نسبت سایر کشور‌های اطراف آن پایین است. با وجود این که دانشگاه‌های مختلف پرستاری در این کشور ممکن است هزینه‌های متفاوتی از دانشجویان دریافت کنند، اما در حالت کلی این هزینه مقرون به صرفه هستند. برخی از دانشجویان با دارا بودن شرایط لازم می‌توانند بورسیه دریافت کنند و هزینه‌های خود را به میزان زیادی کاهش دهند.
  • هزینه زندگی مناسب: یکی دیگر از مزایای تحصیل در کشور آلمان برای دانشجویان پرستاری هزینه‌های پایین زندگی در این کشور است. اما این هزینه‌ها می‌تواند با در نظر داشتن شیوه زندگی هر فرد متفاوت باشد.
  • کیفیت بالای دانشگاه‌ها: دانشجویانی که در رشته پرستاری در آلمان تحصیل می‌کنند، می‌توانند از سطح علمی بالای دانشگاه‌های این کشور بهره‌مند شوند. دانشگاه‌های پرستاری آلمان دارای اساتید مجرب و امکانات تحصیلی مناسبی هستند؛ از این رو می‌توانند موقعیت عالی را برای یادگیری دانشجویان ایجاد کنند. در دانشگاه‌های آلمان دانشجویان این امکان را دارند که به شکل عملی تجربه کسب کنند.
  • کار همزمان با تحصیل: از جمله دیگر مزیت‌های تحصیل در رشته پرستاری آلمان این است که دانشجویان می‌توانند در دوران تحصیل خود همزمان کار کنند و حقوق دریافت نمایند. البته حقوق این پرستاران کم‌تر از سایر پرستاران خواهد بود. با این شرایط دانشجویان می‌توانند بخشی از هزینه‌های زندگی خود را در آلمان تأمین کنند.
  • فرصت شغلی فراوان: در کشور آلمان تقاضا برای پرستار بسیار زیاد است و این یعنی دانشجویان پس از اتمام تحصیلات خود می‌توانند در این کشور مشغول به کار شوند. علاوه بر این مدرک دریافتی از دانشگاه‌های آلمان دارای اعتبار بالایی است؛ بنابراین در سراسر جهان معتبر خواهد بود.

خوابگاه‌های دانشجویان رشته پرستاری در آلمان

یکی از مسائل مهم برای دانشجویان رشته پرستاری اقامت آن‌ها در کشور آلمان است. دانشجویان می‌توانند در دو نوع خوابگاه آلمان اقامت کنند. برخی از خوابگاه‌های آلمان خصوصی هستند و هزینه‌های قابل توجهی از دانشجویان دریافت می‌کنند. اما برخی دیگر از خوابگاه‌ها که توسط اتحادیه‌های دانشجویی برای اقامت دانشجویان در نظر گرفته شده‌اند، هزینه پایین‌تری دارند.

خوابگاه‌های دانشجویی مخصوص دانشجویان طراحی شده‌اند. دانشجویان در این خوابگاه‌ها معمولاً از امکاناتی از جمله حمام، آشپزخانه، کتابخانه و… به صورت مشترک استفاده می‌کنند. افراد در این خوابگاه‌ها می‌توانند با دیگر دانشجویان تعامل داشته باشند. البته برای اقامت در آلمان دانشجویان پرستاری می‌توانند آپارتمان‌های خصوصی اجاره کنند. اقامت در این آپارتمان‌ها می‌تواند هزینه زیادی به همراه داشته باشد.

مراحل اخذ پذیرش رشته پرستاری در آلمان

برای دریافت پذیرش رشته پرستاری در آلمان لازم است که مراحل مختلفی طی شود. متقاضیان باید تمامی مراحل را به درستی پشت سر بگذارند تا بتوانند برای ادامه تحصیلات خود در آلمان پذیرش بگیرند.

  • در ابتدا متقاضیان باید مناسب‌ترین دوره را برای خود انتخاب کنند. در این مرحله افراد باید دانشگاهی را متناسب با شرایط خود در نظر بگیرند.
  • در مرحله بعدی که فرد دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب نمود، باید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شرایط و زمان اخذ پذیرش وب سایت دانشگاه را بررسی کند.
  • پس از بررسی شرایط برای پذیرش درخواست خود را به همراه مدارک مورد نیاز ارسال نمایید.
  • برای شرکت در مصاحبه آماده باشید.
  • چنان چه درخواست شما پذیرفته شد، اقدامات لازم را برای دریافت ویزای تحصیلی آلمان انجام دهید.

شرایط کار دانشجویان رشته پرستاری در آلمان

پرستاری یکی از شغل‌های پر تقاضا در سراسر دنیا است؛ به همین علت این شغل بازار کار عالی دارد. اما نکته مهم در مورد رشته پرستاری در آلمان این است که شرایط کار برای دانشجویان پیش از اتمام تحصیلات آن‌ها وجود خواهد داشت. دانشجویان می‌توانند در زمان تحصیل خود به کار هم مشغول شوند و با دستمزد کم تر‌ی درآمد داشته باشند.

شرایط کار و اقامت بعد از تحصیل رشته پرستاری در آلمان

دانشجویان رشته پرستاری بعد از این که تحصیلات خود را به پایان رساندند، می‌توانند به مدت یک سال و نیم در آلمان اقامت داشته باشند تا کار مناسب خود را پیدا کنند. در آلمان برای پرستاران موقعیت‌های شغلی بسیاری وجود دارد و با توجه به تقاضای بالا برای پرستار در این کشور، دانشجویان پس از تحصیل می‌توانند به سرعت به کار مشغول شوند. از جمله فرصت‌های شغلی که برای پرستاران وجود دارد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • خانه سالمندان
  • مطب پزشکان
  • مراقبت از کودکان
  • درمانگاه‌ها
  • بیمارستان‌ها
  • ارتوپدی
  • و…

دانشگاه‌های رشته پرستاری در آلمان

در بخش‌های قبلی معتبرترین و بهترین دانشگاه‌های کشور آلمان را در رشته پرستاری به شما معرفی کردیم. اما علاوه بر آن‌ها دانشگاه‌های محبوب دیگری در آلمان وجود دارد که برای ادامه تحصیل در رشته پرستاری می‌توانید آن‌ها را انتخاب کنید. در ادامه شما را با این دانشگاه‌ها آشنا می‌کنیم.

  • دانشگاه هایدلبرگ
  • دانشگاه روانکاوی برلین
  • مؤسسه دگندورف
  • دانشگاه نوبراندنبورگ
  • دانشگاه روزنهایم
  • و…

بورسیه تحصیلی رشته پرستاری در آلمان

دانشجویان بین‌المللی می‌توانند هنگام تحصیل در رشته پرستاری در آلمان از بورسیه‌های ارائه شده توسط دانشگاه‌های این کشور بهره‌مند شوند و هزینه‌های تحصیل خود را پایین بیاورند. دانشجویانی که برای پرداخت هزینه‌های تحصیل خود مشکل دارند، می‌توانند از کمک ‌های مالی و بورسیه تحصیلی آلمان استفاده کنند. در ادامه به معرفیِ برخی از بورسیه‌های ارائه شده به دانشجویان رشته پرستاری آلمان اشاره خواهیم کرد.

  • بورسیه DAAD
  • بورسیه اراسموس موندوس
  • بورسیه هاینریش بل

مدارک مورد نیاز برای ویزای تحصیلی آلمان

برای تحصیل در رشته پرستاری کشور آلمان پس از پذیرش درخواستتان شما باید برای دریافت ویزا اقدام نمایید. گرفتن ویزای تحصیلی هم نیازمند ارائه یکسری مدارک است. شما باید تمامی این مدارک را آماده کنید و در هنگام مراجعه برای اخذ ویزا آن‌ها را ارائه دهید. در زیر مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی کشور آلمان را نام می‌بریم.

  • اسناد و مدارک هویتی (مانند کارت ملی و شناسنامه)
  • پاسپورت دارای اعتبار
  • مدارک تحصیلی و ریز نمرات
  • فرم پر شده درخواست برای ویزا
  • مدرک زبان مورد نیاز
  • تمکن مالی
  • عکس
  • نامه پذیرش
  • بیمه سلامت

چه معایبی در تحصیل رشته پرستاری در آلمان وجود دارد؟

رشته پرستاری در آلمان علاوه بر مزایایی که پیش‌تر بیان کردیم، معایبی هم دارد. این معایب اغلب توسط دانشجویان خارجی که با شیوه زندگی در این کشور آشنایی ندارند و وارد یک محیط جدید با فرهنگ و سبک زندگی متفاوت می‌شوند، حس خواهد شد. یادگیری زبان آلمانی و تسلط بر آن، آشنایی با فرهنگ جدید، ساعات کاری طولانی، تحمل فشار تحصیلی و… از جمله معایب تحصیل در آلمان در رشته پرستاری محسوب می‌شوند.

سوالات متداول

آیا برای تحصیل در رشته پرستاری در کشور آلمان امکان دریافت بورسیه وجود دارد؟

بله، کشور آلمان برای دانشجویان رشته پرستاری بورسیه‌های مختلفی را در نظر گرفته است.

آیا مدرک پرستاری اخذ شده در آلمان معتبر است؟

بله، دانشگاه‌های آلمان جزو بهترین دانشگاه‌های جهان محسوب می‌شوند و مدرک اخذ شده از آن‌ها بسیار معتبر خواهد بود.

هزینه تحصیل پرستاری در آلمان چقدر است؟

هزینه تحصیل در رشته پرستاری در این کشور حدود ۳۳۰ تا ۴۴۰ دلار است.

سخن پایانی

با توجه به اعتبار بالای دانشگاه‌های آلمان افراد زیادی از سراسر دنیا برای تحصیل در رشته پرستاری در آلمان به این کشور مهاجرت می‌کنند. ما در این مطلب سعی کردیم که اطلاعاتی در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم و شما را با شرایط تحصیل رشته پرستاری در کشور آلمان آشنا کنیم. اگر برای تحصیل در کشور آلمان و آگاهی از شرایط پذیرش در دانشگاه‌های آن نیاز به راهنمایی دارید، می‌توانید به دفتر مهاجرتی صباویزا مراجعه کنید یا از مشاوره‌های تلفنی رایگان مؤسسه بهره‌مند شوید.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 1 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید