لوگو صبا ویزا
تحصیل در رشته صنایع غذایی در کانادا

تحصیل در رشته صنایع غذایی در کانادا

برای اپلای تحصیل رشته صنایع غذایی در کانادا و آشنایی با بورسیه به همراه شرایط تحصیل، تعرفه ها و هزینه دانشگاه ها با کارشناسان خبره صباویزا در ارتباط باشید.


مشاوره رایگان فرم ارزیابی اولیه

شاید با خودتان فکر کنید که تحصیل صنایع غذایی در کانادا چه فوایدی دارد. شاید بخواهید برای اخذ پذیرش در این رشته، اقدام نمایید، ولی قبل از هرچیز، باید با این رشته به طور خاص و کامل آشنا شوید. ما در این مقاله قرار است شما را به طور کامل با رشته‌ صنایع غذایی آشنا کنیم، بهترین دانشگاه‌های کانادا در تدریس رشته‌ صنایع غذایی را معرفی کنیم و به طور کلی، هر اطلاعاتی را که لازم دارید، در اختیارتان قرار دهیم، پس حتما به خواندن ادامه دهید.

همچنین علاوه بر این مقاله، سازمان مهاجرتی صبا با ارائه مشاوره تخصصی آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما در زمینه تحصیل در رشته‌ صنایع غذایی در کانادا خواهد بود. همچنین شما می‌توانید با پر کردن فرم مشاوره رایگان با سازمان مهاجرتی صبا در ارتباط باشید.

این روزها، مدیریت صنایع غذایی از تکنیک‌ها و استراتژی‌های مورد استفاده در مدیریت کسب و کار استفاده می‌کند و آنها را در پردازش، تجارت و فروش محصولات غذایی در سراسر زنجیره تامین به کار می‌گیرد. این بخش تجاری جهانی در سال‌های اخیر به طور فزاینده‌ای رقابتی و پیچیده شده است و مدیریت صنایع غذایی نقش مهمی ‌در اقتصاد جهانی ایفا می‌کند، زیرا بر نحوه تحویل غذا توسط شرکت‌ها به مردم تأثیر می‌گذارد. برای همین عده‌ زیادی از دانشجویان ترجیح می‌دهند برای تحصیل این رشته در کانادا اقدام نمایند.

با مدرک مدیریت صنایع غذایی چه کاری می‌توانید انجام دهید؟

دانشجویان می‌توانند با حفظ استانداردهای ایمنی، که برای موفقیت در صنعت و تضمین کیفیت محصول حیاتی است، بر نحوه تحویل و پردازش غذا توسط مشاغل تأثیر بگذارند. مدرک کسب و کار با تمرکز مدیریت صنایع غذایی شما را برای مشاغلی با خرده فروشان، پردازشگرها و توزیع کنندگان مواد غذایی در مواری چون توسعه و فناوری صنعت غذا در دنیا آماده می‌کند.

تحصیل صنایع غذایی در کانادا

برای دانشجویان علاقه مند به مدیریت خدمات غذایی، مدرک در استراتژی‌های تجارت معاصر و صنایع غذایی می‌تواند به شما در ایجاد تجربه و دانش مورد نیاز برای مشاغل در این زمینه کمک کند.

در این رشته‌ تحصیلی با مدیریت زنجیره تامین، حسابداری و سایر موضوعات مدیریت کسب و کار آشنا خواهید شد. با گذراندن دوره‌های مدیریت صنایع غذایی، تخصصی را ایجاد می‌کنید که برای این صنعت مفید است. شما همچنین یاد خواهید گرفت که عملکرد تجاری و چالش‌های بالقوه شرکت‌های مواد غذایی را تجزیه و تحلیل کنید. با مطالعه امور مالی، استراتژی، بازاریابی و منابع انسانی، فارغ التحصیلان می‌توانند از آمادگی بیشتری برای برتری در این زمینه بهره مند شوند.

چه کسانی باید مدرک صنایع غذایی بگیرند؟

این رشته‌ تحصیلی برای آماده سازی دانشجویان جهت کنترل نحوه رویکرد کسب و کارها در صنایع غذایی در نظر گرفته شده است. مدرک مدیریت صنایع غذایی آنلاین می‌تواند برای افراد حرفه‌ای که قبلاً یک حرفه مرتبط را دنبال می‌کردند و همچنین افرادی که به دنبال ورود به این صنعت هستند، سودمند باشد. اگر به دنبال ایجاد توانایی‌های مدیریت کسب و کار و رهبری در صنایع غذایی هستید، این رشته می‌تواند انتخاب خوبی باشد.

ماموریت رشته‌ تحصیلی صنایع غذایی

ارائه یک تجربه تحصیلی پیشرو که رهبران پاسخگو و نوآور را واجد شرایط می‌کند تا آینده و بعد غذایی بهتری را ارائه کنند. همچنین هدف آن تقویت همکاری متقابل بین دانشجویان، جامعه و صنعت است و با تقویت عناصر همکاری و هماهنگی در آموزش، پشتیبانی و دانش مستمر، به مجموعه دانش می‌افزاید. هدف دانشگاه‌ها از تدریس این رشته نیز این است که دانشجویان خود را قادر به کشف راه حل‌های نوآورانه در حمایت از تغذیه سالم، غذای سالم، جوامع سالم و سیاره‌ای سالم کنند. ایجاد راه‌حل‌های بهینه و نوآوری استراتژیک، مدیریت ریسک محاسبه شده و آگاهانه، پژوهش و خلاقیت، یادگیری محوری، و مدیریت تنوع از جمله اهداف هر دانشگاهی است که این رشته را به دانشجویانش تدریس می‌کند.

اطلاعات کلی

مدرک کارشناسی صنایع غذایی ترکیبی از مهندسی صنایع، علوم غذایی و فناوری مواد غذایی است. اساس آن درک اصول اولیه برای محاسبات کارایی، بهره‌وری و اصول فیزیکی مواد غذایی به علاوه خواص بیوشیمیایی و شیمیایی است. علاوه بر این، دانشجویان در معرض مراحل مختلف زنجیره ارزش غذایی از مزرعه تا چنگال قرار خواهند گرفت. رشته‌ تحصیلی صنایع غذایی بر خلاقیت و آزمایش تأکید دارند و در عین حال به دانشجویان فرصتی برای توسعه مجموعه گسترده‌ای از مهارت‌های اساسی در اصطلاحات خاص مرتبط با مواد غذایی، شیمی ‌ارائه می‌دهند.  محاسبات، مهارت‌های فنی، تسلط در کسب و کار، و نوآوری محصولات، مهارت‌هایی برای استخدام در صنعت تغذیه هستند که در دانشگاه‌ها به دانشجویان آموزش داده می‌شوند.

محتوای کلیدی شامل مروری بر صنعت هنری نسبی، ساخت محصول، پایه‌های طراحی، مواد، زمینه‌های غذایی، کسب‌وکار میدانی و فرصت‌هایی برای ایجاد مهارت در حوزه‌های مشابه، مانند بازاریابی، طراحی، یا خرید، برنامه‌ریزی و پیش بینی است.

دانشکده صنایع غذایی برنامه‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد را در مجموعه‌ای از تاکیدات و گواهی‌ها ارائه می‌دهند. همه‌ رشته‌ها در بخش مربوطه خود (برنامه‌های مطالعاتی) تعریف شده‌اند. تاکیدات مدرک لیسانس شامل حوزه‌هایی نظیر کیفیت و ایمنی مواد غذایی، علوم و فناوری غذایی، تغذیه و … می‌شود. انعطاف‌پذیری هر برنامه به دانشجو اجازه می‌دهد تا بر حوزه‌های علایق خاص خود تأکید کند.

شرایط فارغ التحصیلی از رشته‌ی صنایع غذایی

در برنامه‌های کارشناسی صنایع غذایی، دانشجویان باید حداقل 100 واحد را با موفقیت پشت سر بگذارند که در زیر راجع به آن‌ها صحبت شده است. خواندن این نکات برای تحصیل در کانادا، می‌تواند مفید و موثر باشد.

  1. 27 واحد دروس عمومی با حداقل معدل 2.0
  2. 38 واحد دروس تخصصی صنایع غذایی با حداقل معدل 2.0
  3. 6 واحد از دروس انتخابی اصلی از لیست واحد‌های اختیاری
  4. 6 واحد از دروس انتخابی اصلی (آسان و مبتنی بر مهارت) از لیست واحد‌های اختیاری
  5. 9 واحد دروس انتخابی رایگان

در برنامه‌های کارشناسی ارشد صنایع غذایی، دانشجویان دارای مدرک کارشناسی در رشته‌های مرتبط با صنایع غذایی با معدل 3.0 و بالاتر پذیرفته می‌شوند. دانشجویان با معدل 3.0 یا بالاتر می‌توانند پس از نظر مثبت کمیته علمی، برای MBS ثبت نام کنند و ممکن است لازم باشد دوره‌های تقویتی را با حداقل معدل 2.5 بگذرانند.

یک دانشجوی کارشناسی ارشد باید 39 واحد را که در زیر نشان داده شده است با موفقیت تکمیل کند:

  1. 21 واحد دوره‌های اصلی مورد نیاز
  2. 12 واحد دوره‌های انتخابی مورد نیاز
  3. 6 واحد دروس اصلی انتخابی

رشته صنایع غذایی در کانادا

حقایق رشته‌ صنایع غذایی

همانطور که طبق الزامات طرح مطالعاتی دانشکده صنایع غذایی مشخص شده است، همه برنامه‌ها از دوره‌هایی به شرح زیر تشکیل می‌شوند:

دوره‌های مورد نیاز عمومی ‌دانشگاه: همه برنامه‌های دانشگاه باید آن دوره‌هایی را که در خارج به دانشکده صنایع غذایی ارائه می‌شود، برآورده کنند. آنها طراحی شده‌اند تا جنبه‌ای یکپارچه برای دانشگاه ایجاد کنند. این دوره‌ها با آموزش لیبرال تدریس می‌شوند و برای تجهیز دانشجوی به چشم انداز و شایستگی‌های مورد نیاز در پرورش وضعیت چند هوشی طراحی شده‌اند.

الزامات رشته‌ی صنایع غذایی: شما باید حداقل یک دوره را بگذرانید که درک درستی از تنوع صنایع غذایی و دیدگاه‌های کلی تنوع ارائه می‌دهد.

الزامات ارتباطی: همه برنامه‌های دانشگاه‌ها حداقل به یک دوره آموزشی هنر ارتباطات نیاز دارند. همچنین، هر رشته و تاکید، ارتباطات را در سراسر برنامه درسی در بر می‌گیرد، به طوری که مهارت‌های نوشتاری و گفتاری از ویژگی‌های مهم هر برنامه است.

دروس نظری: اکثر دوره‌ها دارای دروس نظری هستند. این واحدها معمولاً با پیروی از منابع اولیه از کتاب‌های معتبر ارائه می‌شود.

دوره‌های عملی: همه برنامه‌ها به حداقل دو دوره عملی نیاز دارند. همچنین، هر رشته و واحد شامل تمریناتی در برنامه درسی است.

الزامات ریاضی: همه دانشجویان صنایع غذایی باید یک دوره پایه ریاضی یا معادل آن مانند آمار کاربردی را بگذرانند.

 

نتیجه‌ تحصیل در رشته‌ صنایع غذایی

با مهاجرت به کانادا برای تحصیل در این رشته، متوجه خواهید شد که هر مدرک تحصیلی در رشته صنایع غذایی و تمام برنامه‌ها و واحدها مرتبط با آن، با هدف تجهیز دانشجویان برای پویایی دنیای امروز صنعت غذا ، تضمین تطابق کامل آنها با اهداف دانشگاه و پیشرفت تکنولوژی مربوط به غذا در سطح جهانی توسط دانشجو ارائه می‌شود.

پس از فارغ التحصیلی، فارغ التحصیل باید

  • دانش اساسی از رشته‌های مختلف مرتبط با غذا و ایمنی داشته باشد.
  • قابلیت حل مسئله داشته باشد.
  • نسبت به مسائل اجتماعی و اخلاقی آگاهی داشته باشد.
  • به مشارکت مدنی متعهد باشد.
  • از ارتباطات کتبی و شفاهی به طور موثر استفاده کند.

از نظر فنی:

  • دانش ضروری به دست آمده در رشته‌هایی چون مهندسی مواد غذایی، فرآوری مواد غذایی، نگهداری و ماندگاری مواد غذایی، ایمنی و خطرات مواد غذایی، بهداشت و پروتکل‌ها، برنامه‌های کاربردی تغذیه و سلامت و … را نشان دهد.
  • با استفاده از استدلال کمی ‌و/یا کیفی راه حلی برای یک مسئله پیشنهاد کند.
  • بررسی مسائل اجتماعی و اخلاقی مربوط به موارد خاص را انجام دهد.
  • پروسه و مزایای مشارکت در خدمات مدنی را نشان دهد.
  • ارائه شفاهی موثری داشته باشد.
  • ارتباط نوشتاری موثری را نشان دهد.

چشم انداز شغلی مدیریت صنایع غذایی

تقاضای کار برای فارغ التحصیلان صنایع غذایی همیشه در حال افزایش و غالب است. گرایش به برنامه‌های مختلف و تاکیدات صنایع غذایی، دانشجو را با انعطاف‌پذیری کافی در نگرش مجهز می‌کند تا آن‌طور که محیط صنعت غذا دیکته می‌کند تغییر کند، و مهارت‌ها به اندازه‌ای است که او را در هر کجا که بایستد، بلند کند. این امر به فارغ التحصیلان دامنه وسیع‌تری از رشته‌ها می‌دهد و یافتن شغلی مناسب توسط آنها را تضمین می‌کند.

زمینه‌های شغلی مرتبط با صنایع غذایی بسیار زیاد است که برخی از آنها عبارتند از:

  • مدیریت عمومی
  • کارآفرینی
  • تولید مواد غذایی
  • خدمات عمومی
  • مدیریت عملیات
  • اپراتور/ناظر تولید مواد غذایی
  • کنترل کننده کیفیت
  • بازرس ایمنی مواد غذایی
  • مسئول تحقیق، آموزش و توسعه
  • مشاوره

به یاد داشته باشید که برای تحصیل در رشته صنایع غذایی در کانادا، به ویزای تحصیلی کانادا نیاز دارید، ولی برای کار در این کشور، باید ویزای کاری و مجوز کار در کانادا را دریافت کنید.

تحصیل در رشته صنایع غذایی

بهترین دانشگاه های کانادا در رشته‌ صنایع غذایی

1. دانشگاه گولف

رتبه‌ 22 به عنوان بهترین دانشگاه‌های علوم و صنایع غذایی

رتبه‌ 497 در جهان

امتیاز دانشگاه در رشته‌ صنایع غذایی: 72.8

امتیاز جهانی: 51.4

تعداد افراد ثبت نامی: 22763

2. دانشگاه بریتیش کلمبیا

رتبه‌ 46 به عنوان بهترین دانشگاه‌های علوم و صنایع غذایی

رتبه‌ 35 در جهان

امتیاز دانشگاه در رشته‌ صنایع غذایی: 60.1

امتیاز جهانی: 77.5

تعداد افراد ثبت نامی: 58590

3. دانشگاه آلبرتا

رتبه‌ 48 به عنوان بهترین دانشگاه‌های علوم و صنایع غذایی

رتبه‌ 136 در جهان

امتیاز دانشگاه در رشته‌ صنایع غذایی: 59.9

امتیاز جهانی: 67.1

تعداد افراد ثبت نامی: 32,338

4. دانشگاه مک گیل

رتبه‌ 64 به عنوان بهترین دانشگاه‌های علوم و صنایع غذایی

رتبه‌ 54 در جهان

امتیاز دانشگاه در رشته‌ صنایع غذایی: 57.4

امتیاز جهانی: 74.6

تعداد افراد ثبت نامی: 32,309

5. دانشگاه مانیتوبا

رتبه‌ 87 به عنوان بهترین دانشگاه‌های علوم و صنایع غذایی

رتبه‌ 372 در جهان

امتیاز دانشگاه در رشته‌ صنایع غذایی: 51.9

امتیاز جهانی: 55.2

تعداد افراد ثبت نامی: 29,561

6. دانشگاه لاوال

رتبه‌ 177 به عنوان بهترین دانشگاه‌های علوم و صنایع غذایی

رتبه‌ 397 در جهان

امتیاز دانشگاه در رشته‌ صنایع غذایی: 38.3

امتیاز جهانی: 54.5

تعداد افراد ثبت نامی: 28611

سخن آخر

ما در این مقاله تلاش کردیم تا از اهداف تدریس رشته‌ صنایع غذایی در کانادا، بازار کار و جزئیات مربوط به آن صحبت کنیم. به یاد داشته باشید، شما برای اخذ بورسیه های تحصیلی کانادا از دانشگاه‌های خوبی که معرفی کردیم، باید کامل‌ترین مدارک را به همراه یک رزومه‌ تحصیلی بی‌نظیر، در وقت تعیین شده به دانشگاه بفرستید تا بورسیه‌های کانادا شامل حالتان شود. برای اطلاعات بیشتر و افزایش شانس خود در اخذ پذیرش، با موسسه مهاجرتی صبا تماس بگیرید.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 1 میانگین: 4]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید