لوگو صبا ویزا
تحصیل فیزیوتراپی در روسیه

تحصیل فیزیوتراپی در روسیه

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه تحصیل فیزیوتراپی در روسیه و جزئیات ثبت نام در دانشگاه‌های روسیه به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.


مشاوره رایگان فرم ارزیابی اولیه

آیا می‌دانید روسیه یکی از تحصیل‌کرده‌ترین کشورهای دنیا است و حدود 200000 نفر از کشورهای مختلف دنیا برای ادامه تحصیل به این کشور مهاجرت می‌کنند؟ آیا می‌دانید تحصیل فیزیوتراپی در روسیه چه مزایایی دارد و شرایط آن چگونه است؟

امروزه ادامه تحصیل در کشورهای خارجی از جمله روسیه در ایران به‌خصوص در شاخه‌های پزشکی و پیراپزشکی طرفداران بسیاری دارد. یکی از دلایل اصلی این موضوع کسب درآمد بیش‌تر است. زیرا با تحصیل در این رشته و در دانشگاه‌های معتبر و سطح بالای دنیا، امکان کسب موقعیت‌های شغلی بی‌نظیر و به دنبال آن کسب درآمد خوب افزایش پیدا می‌کند.

البته باید بدانید تحصیل در رشته‌هایی از جمله فیزیوتراپی آن‌ هم در دانشگاه‌های روسیه شرایط به‌خصوصی دارد. همچنین باید مدارک و مبلغ مورد نیاز برای تحصیل و زندگی در این کشور را تهیه کنید. بنابراین بهتر است پیش از هر اقدامی با این دانشگاه‌ها، شرایط و مدارک مورد نیاز برای پذیرش در آن‌ها آشنا شوید.

مزایای تحصیل فیزیوتراپی در روسیه

فهرست عناوین

آنچه باید درباره تحصیل فیزیوتراپی در روسیه بدانید!

امروزه دو نکته مهم باعث گرایش افراد به تحصیل در رشته فیزیوتراپی در دانشگاه‌های روسیه می‌شود:

  • علاقه به ادامه تحصیل در کشورهای خارجی و به‌خصوص در کشورهای پیشرفته
  • علاقه به تحصیل در رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی با درآمد خوب از جمله فیزیوتراپی.

رشته تحصیلی فیزیوتراپی نسبت به دیگر رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی به دلیل ازدیاد مراجع، طرفداران بیش‌تری دارد. زیرا فیزیوتراپی رشته و علمی است که با روش‌های مختلف به بازیابی حرکات فیزیکی افراد کمک می‌کند. از جمله این روش‌ها می‌توان به تجزیه و تحلیل حرکت، ورزش‌درمانی وغیره اشاره کرد.

در واقع همه افرادی که بر اثر تصادفات رانندگی، حوادث طبیعی وغیره در حرکات فیزیکی خود از جمله راه رفتن، نشستن، خوابیدن وغیره دچار مشکل شده‌اند، با کمک فیزیوتراپیست‌ها بهبود پیدا می‌کنند. به همین دلیل این رشته تحصیلی و شغل فیزیوتراپی تاحدودی پردرآمد است و توجه بسیاری از افراد را به خود جلب می‌کند.

 

تحصیل در روسیه در رشته‌های پیراپزشکی

البته تحصیل در این رشته به‌خصوص در دانشگاه‌های معتبر دنیا از جمله دانشگاه‌های کشور روسیه طرفداران بیش‌تری دارد. زیرا تحصیل فیزیوتراپی در روسیه مزایای بسیاری دارد که در ادامه برای آشنایی بیش‌تر شما به ذکر آن‌ها می‌پردازیم.

به احتمال زیاد پس از اطلاع از این مزایا اگر قصد تحصیل در این رشته در روسیه را داشتید، مصمم‌تر خواهید شد و در غیر این صورت قطعا به تحصیل در رشته فیزیوتراپی در این کشور ترغیب می‌شوید.

 

مزایای تحصیل در رشته فیزیوتراپی در روسیه

اگر بخواهید بدانید چرا بسیاری از افراد تلاش می‌کنند که در روسیه در رشته فیزیوتراپی ادامه تحصیل دهند، باید پیش از هر چیز گفته شود که مزایای این تحصیلات بسیار زیاد است. زیرا نه‌تنها تحصیل در این رشته بر آینده تحصیلی، شغلی و رفاه زندگی افراد تاثیر بسیاری دارد بلکه ادامه تحصیل در روسیه نیز خود یک اولویت بزرگ محسوب می‌شود.

بنابراین ما در ادامه مزایای این نوع تحصیلات را در دو دسته برای شما شرح می‌دهیم تا بدانید با این عملکرد تاچه‌اندازه موفق خواهید بود:

 

مزایای تحصیل در رشته فیزیوتراپی

از جمله مزایایی که با تحصیل فیزیوتراپی در روسیه از آن‌ها بهره‌مند می‌شوید، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دسترسی به موقعیت‌های شغلی زیاد: فیزیوتراپی یکی از رشته‌هایی پیراپزشکی است که با مدرک تحصیلی آن می‌توانید موقعیت‌های شغلی گوناگونی در مراکز بهداشتی، درمانی، ورزشی وغیره داشته باشید.
  • کسب حقوق و درآمد خوب: جالب است بدانید افرادی که مدرک تحصیلی فیزیوتراپی را دارند نسبت به کارمندانی که صاحب مدارک تحصیلی دیگر هستند، درآمد بهتری کسب می‌کنند. زیرا متوسط حقوق فیزیوتراپیست‌ها نسبت به کارمندان بیش‌تر است. به طوری که علاوه بر فعالیت در موقعیت‌های شغلی دولتی و خصوصی، می‌توانند با تاسیس کلینیک شخصی، درآمد داشته باشند.
  • کسب حرفه‌ای اصیل و قابل احترام در جوامع: فیزیوتراپیست‌ها جز آن دسته از افرادی هستند که بین مردم جایگاه و احترام خاصی دارند. زیرا با تحصیلات و تجارب خود به دیگران کمک می‌کنند تا توانایی‌های از دست‌رفته خود را مجدد به دست آورد و زندگی بهتری داشته باشند.
  • فعالیت در شغلی قابل اعتماد بین مردم: از آنجاکه فیزیوتراپیست‌ها افراد را به زندگی برمی‌گردانند و آن‌ها را از رنج نجات می‌دهند، بین مردم بسیار قابل اعتماد هستند. بنابراین اگر شما نیز خواهان شغلی با موقعیت اجتماعی ایده‌آل و امن بین اطرافیان هستید، باید بدانید با تحصیل فیزیوتراپی در روسیه از این شرایط بهره‌مند می‌شوید.

 

مزایای تحصیل در روسیه

با تحصیل در رشته فیزیوتراپی در روسیه نه‌تنها مزایای تحصیل در این رشته را دریافت می‌کنید بلکه از فواید تحصیل در کشور روسیه همچون موارد زیر بهره‌مند خواهید شد:

  • داشتن مدرک تحصیلی درجه یک در سراسر دنیا: یکی از بهترین مزایای ادامه تحصیل در کشور روسیه این است که مدرک تحصیلی شما در کشورهای مختلف نه‌تنها پذیرفته می‌شود بلکه نزد کارفرمایان بسیار معتبر شناخته می‌شود. زیرا این مدرک تحصیلی نشان‌دهنده تحصیل در کشوری است که آموزش عالی آن جز بهترین سیستم‌های آموزشی دنیا به شمار می‌رود و از نظر تحصیلی از کشورهای ژاپن، کانادا، آمریکا و اسرائیل بالاتر است.
  • تحصیل به زبان انگلیسی: اگر دقت کرده باشید، برای ادامه تحصیل در بیش‌تر کشورهای دنیا باید با زبان آن‌ها آشنایی داشته باشید اما این مورد درباره روسیه زیاد صادق نیست. زیرا بیش‌تر آموزش‌های این کشور به‌خصوص در دوره کارشناسی به زبان انگلیسی است. بنابراین حتی اگر با زبان روسی آشنا نباشید، هیچ جای نگرانی نیست و به‌راحتی می‌توانید در رشته فیزیوتراپی در روسیه ادامه تحصیل دهید.
  • تحصیل در کشوری با امنیت زیاد: روسیه یکی از کشورهایی است که امنیت بسیاری را برای مردم خود فراهم می‌کند. به طوری که با تحصیل فیزیوتراپی در روسیه و زندگی در این کشور می‌توانید بدون هیچ احتیاط خاصی هر زمان از شبانه‌روز در خیابان‌ها و ادارات به امورات خود بپردازید.
  • یادگیری زبان 400 میلیون نفر در دنیا: از دیگر مزایای تحصیل در این کشور می‌توان به یادگیری زبان روسی اشاره کرد که امروزه حدود 400 میلیون نفر در سراسر دنیا با این زبان صحبت می‌کنند. علاوه بر این یادگیری این زبان به بهبود رزومه شما بسیار کمک می‌کند.
  • تحصیل در رشته فیزیوتراپی در روسیه و بازدید از مکان‌های گردشگری، طبیعی و زیبای روسیه و مسافرت ارزان و آسان به دیگر کشور‌های اروپایی.
  • تحصیل با قیمت مناسب و حتی رایگان.

 

بهترین شهرها و دانشگاه ها برای تحصیل فیزیوتراپی در کشور روسیه

حال که با مزایای بی‌نظیر تحصیل در روسیه در رشته فیزیوتراپی آشنا شدید، به احتمال زیاد شما نیز تصمیم گرفته‌اید که برای این کار اقدام کنید اما دست نگه دارید. پیش از اقدامات لازم بهتر است بدانید در این کشور در شهرهای مختلف آن و در دانشگاه‌های گوناگون این رشته تدریس می‌شود.

به همین دلیل در قدم اول باید با این شهرها و دانشگاه‌ها آشنا شوید و دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب کنید. جالب است بدانید طبق تحقیقات بهترین شهرها برای تحصیل فیزیوتراپی در روسیه شهرهای مسکو، سن‌پترز‌بوگ و کازان هستند. این دسته‌بندی طبق تعداد دانشگاه‌ها و مرتبه آن‌ها است.

علاوه بر این بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل فیزیوتراپی در مقطع کارشناسی شامل موارد زیر می‌شوند:

  • دانشگاه دولتی پزشکی کازان
  • دانشگاه پزشکی دولتی اورال
  • دانشگاه پزشکی دولتی کورسک
  • دانشگاه پزشکی دولتی ولگوگراد
  • دانشگاه ملی تحقیقات دولتی بلگورود
  • دانشگاه دولتی مسکو
  • دانشگاه فدرال کریمه
  • دانشگاه دولتی پزشکی آستراخان
  • دانشگاه ملی تحقیقات روسیه
  • دانشگاه پزشکی دولتی تامبوف
  • دانشگاه پزشکی دولتی روستوف.

از آنجاکه بسیاری از افراد برای انتخاب دانشگاه خود برای تحصیل در رشته فیزیوتراپی در روسیه به رتبه و سطح علمی دانشگاه اهمیت می‌دهند، ما در ادامه بهترین دانشگاه‌های این کشور را بر اساس رتبه‌بندی معرفی می‌کنیم. توجه داشته باشید که این رتبه‌بندی بر اساس نوع عملکرد این دانشگاه‌ها در زمینه‌های تحقیقاتی است:

 

آکادمی پزشکی مسکو

این دانشگاه برای تحصیل فیزیوتراپی در روسیه رتبه اول را دارد. همچنین رتبه این دانشگاه در اروپا 375 است و در دنیا رتبه 1098 را دارد. این دانشگاه در سال 1758 تاسیس شده است و حدود 55 درصد پذیرش دانشجو دارد.

 

دانشگاه ملی تحقیقات پزشکی روسیه

این دانشگاه که در سال 1906 در این کشور تاسیس شده است، دومین رتبه را در این رتبه‌بندی به خود اختصاص می‌دهد. همچنین دانشگاه ملی تحقیقات پزشکی این کشور دارای 411 رتبه در اروپا و 1226 رتبه در دنیا است. این دانشگاه نسبت به آکادمی پزشکی مسکو نرخ پذیرش بیش‌تر و حدود 75 درصدی دارد.

 

دانشگاه دولتی مسکو

سومین رتبه از دانشگاه‌های برتر روسیه از نظر تحقیقاتی، دانشگاه دولتی مسکو است که بسیاری از دانشجویان آن را برای تحصیل در رشته فیزیوتراپی انتخاب می‌کنند. این دانشگاه در سطح جهانی رتبه 1241 و در اروپا رتبه 419 را دارد. همچنین ناگفته نماند که این دانشگاه در سال 1755 تاسیس شده و نرخ پذیرش دانشجو در این دانشگاه تنها 12 درصد است.

 

دانشگاه پزشکی دولتی کازان

یکی دیگر از دانشگاه‌های معتبر برای تحصیل فیزیوتراپی در روسیه، دانشگاه دولتی پزشکی کازان است که آن را در سال 1814 تاسیس کرده‌اند. این دانشگاه در دنیا رتبه 1371، در اروپا رتبه 448 و در روسیه رتبه چهار را دارد و حدود 45 درصد دانشجو می‌پذیرد.

 

دانشگاه ایالتی سنت پترزبورگ

پنجمین دانشگاهی که از نظر علمی و تحقیقاتی جز دانشگاه‌های برتر روسیه شناخته می‌شود، دانشگاه ایالتیی سنت پترزبورگ است. این دانشگاه را در سال 1724 تاسیس کرده‌اند و امروزه حدود 14 درصد پذیرش دانشجو دارد. از دیگر نکات در رابطه با این دانشگاه باید به رتبه آن در دنیا که 1508 و در اروپا که 475 است اشاره کنیم.

با توجه به نکات گفته شده درباره دانشگاه‌های روسیه حال به‌راحتی می‌توانید مرکز مورد نظر خود را برای تحصیل در رشته فیزیوتراپی انتخاب کنید. سپس باید شرایط و مدارک مورد نیاز برای تحصیل در آن دانشگاه را فراهم و برای پذیرش در آن تلاش کنید.

تحصیل فیزیوتراپی در کشور روسیه

برای تحصیل در رشته فیزیوتراپی در روسیه باید چه شرایطی داشته باشیم؟

یکی از مهم‌ترین نکاتی که برای تحصیل فیزیوتراپی در روسیه باید به آن توجه کنید، شرایط وضع‌شده برای دانشجویان خارجی برای تحصیل در این رشته و در این کشور است. در این رابطه باید بدانید این احتمال وجود دارد که این شرایط تحت‌تاثیر عواملی همچون کشور محل سکونت شما، دانشگاه مورد نظر، مقطع تحصیلی مورد نظر وغیره متفاوت باشد.

اما به طور کلی برخی از این شرایط عبارت هستند از:

کسب امتیازهای لازم

پذیرش در دانشگاه‌های روسیه برای تحصیل در رشته فیزیوتراپی بر اساس امتیاز است. به طوری که امتیاز شما در UCAS باید بین 96 تا 136 باشد تا بتوانید برای پذیرش در یکی از دانشگاه‌های این کشور در رشته مورد نظر درخواست دهید.

فارغ التحصیلی از رشته های به خصوص

یکی از مهم‌ترین شرایط برای تحصیل فیزیوتراپی در روسیه این است که در مقطع تحصیلی قبلی از رشته‌های به‌خصوصی فار‌غ‌التحصیل شده باشید. به عبارت ساده‌تر تنها کسانی می‌توانند در این رشته به ادامه تحصیل بپردازند که فارغ‌التحصیل رشته‌های زیر باشند:

  • زیست‌شناسی
  • زیست‌شناسی انسانی
  • شیمی
  • فیزیک.

علاوه بر این‌ها باید بدانید بعضی از دانشگاه‌های روسیه فارغ‌التحصیلان رشته‌هایی همچون علوم ورزشی و تربیت‌بدنی را نیز برای ادامه تحصیل در رشته فیزیوتراپی پذیرش می‌کنند.

دیپلم ملی تمدیدی سطح 3 BTEC

این دیپلم یک مدرک آکادمیک و استاندارد است که سطح 3 BTEC آن یکی از شرایط ادامه تحصیل در رشته فیزیوتراپی در روسیه است. به طوری که شما باید از رشته‌هایی همچون علوم بهداشت، علوم ورزش، علوم کاربردی یا بهداشت و مراقبت‌های اجتماعی این مدرک را داشته باشید.

کسب نمرات بالا در دوره GCSE

از دیگر شرایط پذیرش در دانشگاه‌های روسیه در رشته فیزیوتراپی باید به کسب نمرات بالا در برخی از دروس دوره جی سی اس ای اشاره کرد. شما برای پذیرش درخواست خود باید حداقل در پنج درس از جمله ریاضی، انگلیسی و علوم، نمرات C یا B (4 یا 6) را دریافت کرده باشید. البته برای پذیرش در برخی از دانشگاه‌های برتر روسیه ممکن است 6 GCSE  از شما درخواست شود.

دیپلم بین المللی

برای تحصیل فیزیوتراپی در روسیه باید دیپلم بین‌المللی از برخی دوره‌ها مانند زیست‌شناسی، علوم سلامت یا علوم ورزشی داشته باشید. برخی از دانشگاه‌ها از شما دیپلم بین‌المللی دو دوره و بعضی دیگر به‌خصوص دانشگاه‌های معتبر و سطح بالا دیپلم بین‌المللی 5 یا 6 دوره را درخواست می‌کنند.

ارائه بیانیه شخصی

علاوه بر امتیازها، نمرات و شرایط دیگری که گفته شد، بسیاری از دانشگاه‌های روسیه برای پذیرش دانشجویان خارجی در رشته‌هایی از جمله فیزیوتراپی به بیانیه شخصی شما نیز توجه بسیاری دارند. بنابراین تلاش کنید که بهترین بیانیه شخصی شامل اهداف و برنامه‌های خود را ارائه دهید تا موفق به پذیرش در این دانشگاه‌ها شوید.

توضیح دقیق و درست درباره آرزوهای خود در مصاحبه

شاید تابه‌حال توجه کرده باشید که بسیاری از دانشگاه‌های کشورهای خارجی از جمله انگلستان، کانادا، روسیه وغیره برای پذیرش دانشجویان خارجی مصاحبه دارند. در این مصاحبه‌ها شما باید به‌خوبی درباره اهداف، آرزوها و برنامه‌های تحصیلی صحبت کنید. زیرا در غیر این صورت احتمال قبولی شما بسیار پایین خواهد بود.

 

مدارک مورد نیاز برای تحصیل فیزیوتراپی در کشور روسیه

اگر متوجه شدید که شرایط لازم برای تحصیل فیزیوتراپی در روسیه را دارید، بلافاصله باید نسبت به تهیه مدارک مورد نیاز اقدام کنید. به طور کلی تهیه پنج مدرک برای ادامه تحصیل در رشته فیزیوتراپی در کشور روسیه الزامی است. این مدارک عبارت هستند از:

  • فرم درخواست تحصیل در این کشور که باید آن را از وب‌سایت دانشگاه مورد نظر دریافت کنید؛
  • کپی از گذرنامه؛
  • ارائه گواهی تحصیلات در مقاطع قبلی( به‌عنوان مثال اگر می‌خواهید در مقطع کارشناسی ارشد فیزیوتراپی در روسیه ادامه تحصیل دهید، باید مدارک تحصیلی کارشناسی خود را داشته باشید.)
  • ارائه دو گواهی و مدرک پزشکی مبنی بر اینکه شما دچار هیچ‌گونه بیماری خاصی نیستید که ممنوعیت مطالعه و ادامه تحصیل داشته باشید و همچنین دچار اچ آی وی نیز نیستید.

علاوه بر این‌ها توجه داشته باشید که مدارک لازم برای تحصیل در این رشته و این کشور تاحدودی به کشور محل سکونت شما، دانشگاهی که در آن پذیرش می‌شوید و عواملی از این دست بستگی دارد. بنابراین پیش از هر گونه اقدام، اطلاعات لازم را درباره مدارک مورد نیاز برای پذیرش و ادامه تحصیل در دانشگاه مورد نظر در روسیه دریافت کنید.

 

برای ادامه تحصیل در رشته فیزیوتراپی در روسیه باید چه مراحلی را طی کنیم؟

پس از اینکه مدارک خود را برای تحصیل فیزیوتراپی در روسیه آماده کردید، وقت آن می‌رسد که وارد مراحل پذیرش در یکی از دانشگاه‌های این کشور و مهاجرت به روسیه شوید.

  • در ابتدایی‌ترین گام باید دانشگاه مورد نظر برای ادامه تحصیل در این رشته را انتخاب کنید؛
  • سپس باید به سایت آن دانشگاه مراجعه و فرم درخواست آن را به صورت آنلاین پر کنید؛
  • در گام سوم در صورتی که در آن دانشگاه پذیرش شدید، باید نسبت به طی مراحل دیگر برای ارسال مدارک اقدام کنید؛
  • در نهایت نیز باید وارد مراحل دریافت ویزای روسیه و مهاجرت به این کشور شوید. (دریافت ویزا برای تحصیل در رشته فیزیوتراپی در این کشور شرایط، مدارک و مراحل مخصوصی دارد که متناسب با محل سکونت و دانشگاه مورد نظر شما متفاوت است و باید به صورت جزئی درباره آن تحقیق کنید.)

 

تحصیل رشته فیزیوتراپی در روسیه

هزینه تحصیل در رشته فیزیوتراپی در روسیه

یکی از نکاتی که درباره تحصیل فیزیوتراپی در روسیه موجب دغدغه بسیاری از افراد می‌شود، هزینه تحصیل است. در این رابطه باید بدانید هزینه تحصیل فیزیوتراپی در این کشور تحت‌تاثیر عوامل گوناگون کاهش یا افزایش پیدا می‌کند.

به طوری که ممکن است هر دانشگاه در هر مقطع تحصیلی هزینه متفاوتی را به‌عنوان شهریه دریافت کند. البته خبر خوب این است که نظر بسیاری از افراد را به خود جلب می‌کند، تحصیل رایگان در روسیه است.

زیرا در این کشور در بیشتر مواقع و در برخی از رشته‌ها تحصیل در دوره کارشناسی کاملا رایگان است. همچنین باید بدانید در دوره‌ها و رشته‌های دیگر نیز هزینه بسیار کمی به‌عنوان شهریه در روسیه دریافت می‌شود.

به طوری که بر اساس برخی منابع گفته می‌شود که هزینه تحصیل در رشته فیزیوتراپی در این کشور حدود 2200 دلار است. البته دریافت بورسیه‌های تحصیلی بی‌نظیر روسیه امکان کاهش این هزینه یا به صفر رساندن آن نیز برای شما وجود دارد.

زیرا روسیه یکی از کشورهایی است که بهترین بورسیه‌های تحصیلی را مطابق با شرایط و نیازهای دانشجویان به دانشجویان داخلی و خارجی خود ارائه می‌دهد. بنابراین با تحصیل فیزیوتراپی در روسیه می‌توانید از بزرگ‌ترین و بهترین بورسیه‌های دنیا استفاده کنید، خیالتان از هزینه تحصیل راحت شود و در واقع رایگان تحصیل کنید.

علاوه بر این‌ها جالب است بدانید هزینه زندگی در کشور روسیه برای افراد خارجی نسبت به دیگر کشورهای اروپایی بسیار مناسب است. به طوری که هزینه‌ خوراک، پوشاک، مسکن وغیره تقریبا برابر با میانگین اروپا تخمین زده می‌شود.

همچنین با تحصیل در این کشور و ارائه کارت دانشجویی برخی از هزینه‌ها مانند تماشای تئاتر، سینما، استخر وغیره کاهش پیدا می‌کند. بنابراین به طور کلی می‌توان گفت هزینه تحصیل فیزیوتراپی در این کشور و زندگی در روسیه بسیار مقرون‌به‌صرفه است و این مورد نمی‌تواند عامل انصراف شما از تصمیمتان شود.

 

نحوه و مدت زمان تحصیل در رشته فیزیوتراپی در کشور روسیه

آیا برای شما نیز سوال پیش آمده است که نحوه و مدت زمان تحصیل فیزیوتراپی در روسیه به چه شکلی است؟ در پاسخ به این سوال باید بدانید در دانشگاه‌های مختلف کشور روسیه این رشته همچون ایران در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تدریس می‌شود.

تدریس این رشته مانند رشته‌های تحصیلی دیگر به صورت تمام وقت است و طبق برخی منابع تحصیل فیزیوتراپی در کشور روسیه حدود دو سال طول می‌کشد. البته برخی از دانشگاه‌های این کشور دوره‌های به‌خصوصی برای متقاضیان خارجی این رشته دارند که هم‌زمان با تحصیل، کارآموزی نیز دارد.

به طوری که در طول هفته تمام وقت به کارآموزی می‌پردازید و تنها یک یا دو روز برای تحصیل زمان دارید. در این دوره‌ها شما در واقع با حقوق تحصیل می‌کنید.

 

سخن پایانی

در این متن گفته شد از آنجاکه امروزه کشور روسیه از نظر تحصیلی در مراتب بالایی قرار دارد، بسیاری از افراد مایل به تحصیل فیزیوتراپی در روسیه هستند. به همین دلیل هر آنچه که باید در این رابطه بدانید برای شما شرح داده شد.

چنان که ابتدا با مزایای تحصیل در این رشته در کشور روسیه از جمله دریافت حقوق خوب، کسب موقعیت‌های شغلی گوناگون و امن و بااحترام، پرداخت هزینه مناسب وغیره آشنا شدید. سپس دانستید که این رشته در کدام یک از دانشگاه‌های روسیه تدریس می‌شود و کدام دانشگاه‌ها از نظر سطح عملی و تحقیقاتی بهتر هستند.

علاوه بر این‌ها با شرایط، مدارک و مراحل تحصیل در رشته فیزیوتراپی در روسیه آشنا شدید. ضمن اینکه گفته شد هزینه تحصیل در این رشته بسیار ارزان است و حدود دو سال به صورت تمام وقت طول می‌کشد. در نهایت اگر به اطلاعات بیش‌تری دراین زمینه نیاز دارید، توصیه می‌کنیم با مشاوران متخصص ما در موسسه مهاجرتی صبا ویزا ارتباط برقرار کنید تا توضیحات لازم به شما ارائه شود.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 2 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید