لوگو صبا ویزا
تحصیل مهندسی برق در کانادا

تحصیل مهندسی برق در کانادا

برای تحصیل مهندسی برق در کانادا و آشنایی با بورسیه به همراه شرایط تحصیل، تعرفه ها و هزینه دانشگاه های مرتبط با کارشناسان خبره صباویزا در ارتباط باشید.


مشاوره رایگان فرم ارزیابی اولیه

مهندسی برق یکی از رشته‌های پرطرفدار دانشگاهی است که همواره مورد توجه بخش زیادی از دانشجویان قرار می‌گیرد. تحصیل مهندسی برق در کانادا یک راه عالی برای ایجاد یک‌ آینده متفاوت و رویایی است. از همین رو میزان درخواست‌ها برای مهاجرت تحصیلی به کانادا چند برابر شده است که این امر نشان دهنده مزایای تحصیل در کانادا است. از همین رو در این مطلب از صبا ویزا قصد داریم تا به صورت ویژه این رشته و شرایط تحصیل آن در کانادا را بررسی کنیم پس تا انتها با ما همراه باشید.

مهندسی برق یک رشته عالی و آینده‌دار در کانادا است که می‌تواند شرایط بی‌نظیری را برای شما رقم بزند. به همین علت به شما توصیه می‌کنیم که برای تحصیل مهندسی برق در کانادا اقدامات لازم را انجام دهید. امروزه بسیاری از دانشگاه‌های کانادا در حال ارائه رشته مهندسی برق و گرایش‌های مختلف آن هستند. از همین رو شما می‌توانید که با آماده‌سازی شرایط تحصیل خود را در این رشته شروع کنید.

 

 

مزایای تحصیل رشته مهندسی برق در کانادا

تحصیل رشته مهندسی برق در کانادا مزایای زیادی برای شما دارد که هر کدام از آن‌ها را باید به‌طور جداگانه مورد بررسی قرار دهید. از آنجایی که رنکینگ دانشگاه های کانادا در جهان همواره جزو بهترین‌ها است، کیفیت آموزش‌های ارائه شده از این طریق بسیار بالا خواهد بود که می‌توان به عنوان یک نکته مثبت به آن نگاه کرد. علاوه بر امکانات آموزشی عالی، شرایط اقامت دانشجویان بین‌المللی نیز بسیار مناسب است و دانشجویان می‌توانند که با آرامش خیال به تحصیلات خود بپردازند و دوره تحصیل خود را پشت سر بگذارند.

تحصیل رشته مهندسی برق در کانادا

در این بین نباید فراموش کرد که رشته مهندسی برق در کانادا بازار کار فوق‌العاده‌ای دارد که در نتیجه دانشجو بعد از اتمام تحصیل خود مشغول به کار می‌شود. از آنجایی که اقتصاد کانادا دارای ثبات بسیار بالایی است، شما این فرصت را خواهید داشت که با فعالیت کاری خود مراحل موفقیت شغلی و اقتصادی را یکی پس از دیگری پشت سر بگذارید. با توجه به مزایای ویژه‌ای که در این زمینه بیان شد، حتما تلاش کنید که شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا را برای خود ایجاد کنید. مسلما در این صورت قادر خواهید بود که یک آینده رویایی برای خود رقم بزنید.

مدارک و شرایط لازم برای تحصیل مهندسی برق در کانادا

امروزه کشور کانادا شرایط ویژه‌ای را برای دانشجویان بین‌المللی فراهم کرده است تا آن‌ها از شرایط تحصیل خوبی برخوردار شوند. ارائه اصل مدرک تحصیلی به همراه مدرک زبان معتبر از واجبات است که باید برای آن برنامه‌ریزی دقیقی انجام دهید. امروزه مهندسی برق در سه مقطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا ارائه می‌شود. چنانچه می‌خواهید وارد دوره کارشناسی مهندسی برق شوید، باید حداقل ۷۵ درصد نمرات دوره تحصیلی ۱۲ ساله را به دست آورده باشید. از طرفی داشتن مدرک زبان معتبر نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

برای قبولی در لیسانس برق باید حتما نمره آیتلس ۶.۵ را به دست آورید. این نمره برای تحصیلات تکمیلی باید حداقل ۷ باشد که نشان‌دهنده اهمیت بسیار بالای آن است. همچنین ارائه ریزنمرات دوره‌های تحصیلی قبلی نیز از واجبات خواهد بود که باید برای آن برنامه‌ریزی دقیقی انجام دهید. انگیزه نامه و توصیه نامه از موارد دیگری است که برای این فرایند لازم خواهد بود. همچنین شخص باید در صورت وجود رزومه تحصیلی و تحقیقاتی آن را هم عرضه کند. تحویل یک کپی اسکن شده از پاسپورت هم جزوی از فرایند خواهد بود که باید خود را برای آن آماده کنید.

تحصیل کارشناسی مهندسی برق در کانادا

مقطع کارشناسی مهندسی برق جزو مواردی است که طرفداران بسیار زیادی به خود اختصاص داده است. تحصیل کارشناسی در کانادا به شکل ۴ ساله تدریس خواهد شد. البته در برخی از دانشگاه‌ها نیز دوره سه ساله وجود دارد. البته توانمندی‌های دانشجو نیز در این مورد بسیار شرط خواهد بود که بر اساس آن مدت زمان تحصیل هم مشخص می‌شود. برای قبولی در این مقطع باید معدل دیپلم شما بالای ۷۰ درصد نمرات باشد. از آنجایی که کانادا یک کشور انگلیسی- فرانسوی زبان است، حتما باید یک مدرک زبان معتبر داشته باشید. به‌طور مثال کسانی که مدرک آیلتس دارند باید نمره ۶ یا ۶.۵ را برای این مورد اخذ کرده باشند.

ذکر این نکته ضروری است که برخی از دانشگاه‌ها در این مورد سخت‌گیری بیشتری نشان می‌دهند و آیلتس کمتر از ۷ را نمی‌پذیرند. نمرات کسب شده در دروس اختصاصی نظیر فیزیک، شیمی و ریاضی نیز به شکل دقیقی بررسی خواهد شد. چنانچه کسی آزمون تافل را برای زبان انگلیسی پشت سر می‌گذارد، باید نمره ۷۵ تا ۹۰ را کسب کند. همچنین این معیار برای نمره PTE‌ نیز بین ۵۰ تا ۶۶ خواهد بود. تحصیل لیسانس مهندسی برق با تعداد بیشتری نسبت به سایر مقاطع انجام می‌شود.

به غیر از موارد گفته شده، باید به این مورد توجه داشت که گپ تحصیلی بلند مدت ممکن است باعث عدم پذیرش فرد شود. در نتیجه باید شرایط سنی و گپ تحصیلی نیز در حالت نرمال قرار داشته باشد تا امکان تحصیلی کارشناسی در کانادا و در رشته مهندسی برق امکانپذیر شود. با توجه به اینکه تحصیل رشته مهندسی برق در کانادا نیاز به دریافت پذیرش و اخذ ویزا دارد، حتما باید از مدت‌ها قبل برای آن برنامه‌ریزی لازم صورت بگیرد.

تحصیل کارشناسی ارشد مهندسی برق در کانادا

بسیاری از دانشجویان ایرانی دوره لیسانس خود را در ایران تکمیل کرده و به دنبال تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا هستند. تحصیل رشته مهندسی برق در کانادا در مقطع فوق لیسانس همانند ایران در ۲ سال انجام می‌شود. البته در برخی از دانشگاه‌ها این زمان کمتر بوده و برخی از اوقات به ۱ سال می‌رسد. خوشبختانه بعد از اتمام تحصیل در این مقطع می‌توانید از شرایط کاری رشته خود در کانادا استفاده کنید. چنانچه شما می‌خواهید در این مقطع تحصیل کنید باید هزینه سالانه ۲۰ تا ۶۰ هزار دلار را در نظر بگیرید. برای پذیرش در فوق لیسانس باید نمره حداقلی ۶۵ تا ۷۰ درصد را در لیسانس به دست آورده باشید. برای اینکه پذیرش شما در دانشگاه‌های کانادا انجام شود، باید مدرک زبان آیلتس با نمره حداقل ۶.۵ داشته باشید. کسانی که در آزمون تافل شرکت می‌کنند نیز باید نمره ۸۰ یا ۹۰ را کسب کنند.

در واقع لیسانس و فوق لیسانس از نظر مدرک زبان تفاوت آنچنانی با یکدیگر ندارند که باید به این مورد دقت کافی داشته باشید. در حال حاضر برای فارغ‌التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد فرصت‌های شغلی فوق‌العاده‌ای در کانادا وجود دارد. بعد از اینکه تحصیل شما در این مقطع به اتمام رسید، همچنان دو سال اقامت کانادا را خواهید داشت که در این مدت می‌توان برنامه‌ریزی‌های لازم برای اشتغال را انجام داد.

با توجه به اینکه رشته فوق لیسانس مهندسی برق در کانادا متقاضیان زیادی دارد، میزان رقابت بر روی آن زیاد است. در نتیجه شما باید تلاش کنید تا همه مدارک را آماده کنید تا احتمال پذیرش بیشتری  داشته باشید. گفتنی است که برای پذیرش در این دوره تحصیلی داشتن توصیه نامه از اساتید کارشناسی نیز بسیار موثر خواهد بود.

تحصیل دکترای مهندسی برق در کانادا

تحصیل مهندسی برق در کانادا در مقاطع بالاتر همچون دکترا امکان پذیر شده است. البته اخذ پذیرش در این قسمت سختی‌های خاص خود را دارد که باید به آن دقت داشته باشید. خوشبختانه در مقطع دکترای این رشته بورسیه های تحصیلی کانادا عرضه می‌شوند که دانشجویان بااستعداد و باسابقه از آن برخوردار می‌شوند. برای اینکه پذیرش شما در این مقطع صورت بگیرد، باید حتما اساتید راهنما را بشناسید و با آن‌ها ارتباط موثری برقرار کنید. در واقع پذیرش در مقطع دکترا به‌شکل مستقیم به اساتید راهنما مربوط است. البته سایر شرایط همچون تکمیل بودن مدارک نیز در این بین اهمیت بالایی خواهد داشت.

در صورتی که می‌خواهید در مقطع دکترا در دانشگاه‌های کانادا پذیرفته شوید، حتما سعی کنید که مدرک فوق لیسانس خود را به حداقل معدل ۳.۵ دریافت نمایید. تحصیل در مقطع دکترا حدود ۴ سال زمان می‌برد. البته عملکرد خود فرد نیز در کاهش یا افزایش این زمان بسیار موثر خواهد بود. همچنین شخص متقاضی باید در دو سال پایانی لیسانس امتیاز  ۶۰ تا ۷۰ درصد را به دست آورد. ارائه مدارک  تحصیلی به همراه ریزنمرات اجباری است که داده‌های مختلف آن توسط دانشگاه پذیرنده بررسی خواهد شد.

در حال حاضر اخذ مدرک زبان آیلتس ۷ به بالا برای تحصیل در دکترا الزامی است. البته در برخی از دانشگاه‌ها نمرات ۶ و ۶.۵ هم پذیرفته می‌شود که در نوع خود بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

همچنین این مقدار برای نمره تافل بین ۸۰ تا ۹۰ خواهد بود که یک معیار مهم را نشان می‌دهد. برای آزمون PTE نیز نمره حداقلی ۵۸ تا ۶۷ در نظر گرفته شده است. معمولا بیشتر زمان دانشجویان دکترا به تحقیق و فعالیت‌های پژوهشی می‌گذرد. در نتیجه آن‌ها می‌توانند که با خیال راحت و بدون دغدغه به تحصیل و پیشرفت خود بپردازند. اکثر بوررسیه‌های تحصیلی نیز در همین دوره تحصیلی به دانشجویان متقاضی داده می‌شود.

با توجه به شرایط مهمی که برای شما شرح داده شد، حتما باید با آمادگی کامل برای پذیرش خود درخواست دهید. نکته مهم این است که در طول سالیان اخیر دانشگاه‌های کانادا علاقه زیادی به جذب دانشجویان ایرانی در مقطع دکترا نشان می‌دهند. در نتیجه شما هم می‌توانید که از این فرصت عالی بهره برده و تحصیل دکترا در کانادا را دنبال کنید.

رشته مهندسی برق در کانادا

گرایش های مختلف مهندسی برق در کانادا

رشته مهندسی برق در گرایش‌های مختلفی ارائه می‌شود تا نیروهای متخصص در زمینه‌های مختلف به درستی تربیت شوند. گرایش‌های الکترونیک، برق قدرت و مخابرات بیش از سایر موارد مورد توجه قرار می‌گیرد. از همین رو اکثر دانشجویان ایرانی نیز ترجیح می‌دهند که در این گرایش‌ها اپلای کنند. گرایش‌های دیگر همچون کامپیوترهای دیجیتال، تجهیزات، میکروالکترونیک و پردازش سیگنال نیز در نوع خود حائز اهمیت هستند. در هر حال هر کس با توجه به علاقه و شرایط شخصی خود نسبت به انتخاب گرایش اقدام لازم را انجام خواهد داد.

هزینه تحصیل مهندسی برق در کانادا

بدون شک هزینه تحصیل رشته مهندسی برق در کانادا یک امر بسیار مهم است که باید در راستای آن تحقیقات لازم را انجام دهید. تحصیل مهندسی برق در کانادا مسلما هزینه‌های مختلفی به همراه دارد که باید برای تامین آن‌ها اقدام نمود. در صورتی که شخصی شرایط لازم برای پرداخت هزینه‌ها را نداشته باشد، مسلما با مشکلات جدی روبرو خواهد شد که باید برای آن‌ها فکری اساسی کرد. اصلی‌ترین هزینه‌ای که در این بخش وجود دارد مربوط به شهریه دانشگاه است. بر همین اساس مبلغ شهریه بین ۱۱ تا ۲۵ هزار  متغیر خواهد بود. البته میزان شهریه به‌طور مستقیم به نوع دانشگاه هم بستگی دارد.

چنانچه شما می‌خواهید در مقطع کارشناسی برق تحصیل کنید، باید مبلغ ۱۰۰ هزار دلار را در کل طول تحصیل به عنوان شهریه بپردازید. البته این مقدار به‌طور متوسط برای شما بیان شد و برای هر کس متفاوت خواهد بود. برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد نیز باید مجموعا شهریه ۲۵ هزار دلار را در نظر داشته باشید. برای تحصیل در مقطع دکترا این مبلغ بالاتر بوده و به ۸۸ هزار دلار کانادا می‌رسد. در این بین نباید فراموش کرد که هر دانشجو هزینه‌های روزانه خود را دارد. در نتیجه شما باید حدود ۱۰ هزار دلار کانادا را برای خرج سالیانه تحصیل در نظر بگیرید. این مبلغ صرف نیازهای اولیه همچون مسکن و خوراک می‌‌شود که باید در اسرع وقت تامین گردد.

به طور قطع تحصیل کردن در دانشگاه‌های برتر هزینه بیشتری برای شما خواهد داشت که باید خود را برای آن آماده کنید. از طرفی زندگی کردن به عنوان یک دانشجو نیز هزینه‌های خاص خود را دارد که باید از هر نظر برای آن آماده باشید. البته سبک زندگی فرد نیز در میزان این هزینه‌ها اثرگذار خواهد بود. برخی از هزینه‌های جانبی مانند رفت‌وآمد نیز با توجه به شرایط هر دانشجو متفاوت خواهد بود.

اعطای بورسیه تحصیلی به دانشجویان مهندسی برق در کانادا

یکی از فرصت‌های جذابی که بسیاری از دانشجویان به دنبال آن هستند، اعطای بورسیه آموزشی در تحصیل رشته مهندسی برق در کانادا است. تحصیل مهندسی برق در کانادا همراه با بورسیه به شما کمک می‌کند تا هزینه‌های خود را تا جایی که امکان دارد کاهش دهید. تجربه این موضوع را ثابت کرده است که بورسیه های تحصیلی کانادا از نظر اعتبار در بهترین حالت ممکن قرار دارند. با توجه به اینکه بسیاری از دانشجویان ایرانی نابغه هستند، فرصت اخذ بورسیه برای آن‌ها وجود دارد. در حال حاضر بسیاری از دانشگاه‌ها شرایط فوق‌العاده‌ای را برای اخذ بورسیه ایجاد کرده‌اند. در نتیجه شخص واجد شرایط باید مدارک خود را ارائه دهد تا بررسی‌های لازم در این زمینه به‌طور کامل انجام شود.

از همین رو شما باید با یک برنامه‌ریزی دقیق و حساب شده از شرایط بورسیه اطلاع پیدا کرده و برای کسب آن دست به کار شوید. شاید برای شما جالب باشد که در سالیان اخیر میزان تقاضاها برای بورسیه افزایش پیدا کرده است. با این حال برای اینکه فرد بتواند بورسیه دریافت کند، باید شرایط خاصی را داشته باشد که در نوع خود بسیار حائز اهمیت است.

بیشترین تعداد بورسیه‌های مهندسی برق مربوط به مقاطع فوق لیسانس و دکترا خواهد بود. مواردی همچون نمرات عالی و سابقه تحقیقاتی قوی باعث می‌شود که راحت‌تر بتوانید مراحل دریافت بورسیه را پشت سر بگذارید. به‌طور مثال بورسیه Graduate Fellowships از سوی دانشگاه مانیتوبا به استعدادهای درخشان داده می‌شود.

به غیر از دانشگاه‌ها دولت کانادا نیز بودجه‌ای را برای بورسیه دانشجویان مستعد در نظر می‌گیرد که همین امر سبب شکوفایی هر چه بهتر استعدادهای آن‌ها خواهد شد. معمولا به بورسیه تحصیلی اسکالرشیپ هم گفته می‌شود که بسیاری از افراد آن را با این نام می‌شناسند. فراموش نکنید که مبلغ بورسیه نیز یک عامل متغیر است و با توجه به نوع و شرایط بورسیه تغییر خواهد کرد.

مدارک لازم برای پذیرش کارشناسی مهندسی برق در کانادا

اگر به فکر تحصیل رشته مهندسی برق در کانادا هستید، حتما باید مدارک لازم جهت اخذ پذیرش را در اسرع وقت فراهم کنید. در صورتی که می‌خواهید در مقطع کارشناسی پذیرفته شوید، باید حتما اصل مدرک دیپلم ارائه شود. همچنین ریزنمرات نیز از دیگر مواردی هستند که در این پروسه مورد بررسی قرار می‌گیرند. آماده کردن مدرک زبان هم یکی از مراحل مهم است که باید از قبل برای آن زمینه چینی‌های لازم را کرده باشید. داشتن یک انگیزه نامه مفید هم می‌تواند روند پذیرش شما را سرعت بیشتری ببخشد. در صورتی که تمامی شرایط مورد تایید دانشگاه باشد، نامه پذیرش صادر خواهد شد.

مدارک مورد نیاز برای کارشناسی ارشد مهندسی برق در کانادا

امروزه بسیاری از دانشجویان به دنبال تحصیل مقطع کارشناسی ارشد مهندسی برق هستند که باید مدارک لازم برای پذیرش را مهیا کنند. در این شرایط باید اصل مدرک دیپلم و لیسانس ارائه شود. همچنین داشتن یک مدرک زبان معتبر هم در این زمینه بسیار تاثیرگذار خواهد بود. داشتن توصیه نامه از اساتید دوره کارشناسی هم در این مرحله بسیار کمک‌کننده است. پر کردن دقیق و حرفه‌ای انگیزه نامه نیز یکی دیگر از مراحل دقیقی است که باید به آن توجه داشته باشید.

مدارک مورد نیاز برای دکترای مهندسی برق کانادا

برای اخذ پذیرش و تحصیل رشته مهندسی برق در کانادا باید مدارک مختلفی جمع‌آوری کرد. در مقطع دکترا علاوه بر مدارک تحصیلی، داشتن مقالات ISI بسیار حائز اهمیت خواهد بود که به هیچ وجه نباید از آن غافل شوید. از طرفی مدارک زبان، توصیه نامه، انگیزه نامه و کپی پاسپورت از دیگر مواردی هستند که برای پذیرش در دوره دکترا اخذ می‌شوند.

مهندسی برق در کانادا

بهترین دانشگاه های مهندسی برق در کانادا

تحصیل رشته مهندسی برق در کانادا در مراکز آموزشی مختلفی امکانپذیر است که هر کدام از آن‌ها شرایط خاصی را برای پذیرش مشخص کرده‌اند. امروزه بهترین دانشگاه های کانادا در حال ارائه رشته مهندسی برق هستند که هر کدام از آن‌ها شرایط خاصی را برای پذیرش مشخص کرده‌اند. در حال حاضر برترین دانشگاه مهندسی برق در کانادا واترلو است که از این نظر توانسسته رتبه جهانی ۲۳ را کسب کند.

همچنین دانشگاه بریتیش کلمبیا نیز در این زمینه بسیار عالی عمل کرده و رتبه ۲۴ جهان را به خود اختصاص داده است. دانشگاه‌های کارلتون، آلبرتا و تورنتو نیز به ترتیب از نظر اعتبار رشته مهندسی برق در رتبه‌های بعدی قرار می‌گیرند.

دانشگاه تورنتو در رشته برق رتبه ۲۷ جهان را به خود اختصاص داده است. البته نباید فراموش کرد که اخذ پذیرش در این دانشگاه‌ها کمی سخت‌تر است و فرد باید شرایط تحصیلی فوق‌العاده‌ای داشته باشد.

دانشگاه‌های مک‌مستر، کوئین، کنکوردیا، کلگری و اتاوا جزو دانشگاه‌های معتبری هستند که در سطح بعدی قرار می‌گیرند. به‌طور قطع اگر دوست دارید که یک پذیرش آسان را پشت سر بگذارید، باید به سراغ این دانشگاه‌ها بروید. اگر قصد تحصیل در کانادا را دارید، حتما به ددلاین دانشگاه های کانادا توجه داشته باشید. همچنین برای اطلاع از مدارک خواسته شده و سایر جزئیات حتما به سایت رسمی دانشگاه مراجعه کنید. در این حالت شما قادر خواهید بود که تمامی مراحل اپلای را به شکل دقیق و بدون مشکل پشت سر بگذارید.

بازار کار رشته مهندسی برق در کانادا

یکی از بزرگترین مزایای تحصیل مهندسی برق در کانادا این است که بعد از اتمام تحصیل شرایط شغلی خوبی در انتظار فرد خواهد بود. . این رشته دارای بازار کار فوق‌العاده‌ای در کانادا است که فرد بلافاصله بعد از اتمام تحصیل مشغول به کار می‌شود. با توجه به اینکه مهندسی برق یک تخصص جامع است، در بخش‌های زیادی به آن نیاز خواهد بود.

شاید برای شما جالب باشد که برای یک مهندس برق در کانادا حدود ۱۸۰۰ فرصت شغلی وجود دارد که نشان‌دهنده اهمیت بسیار بالای این شغل است. میزان درآمد مهندسی برق نیز با توجه به هر موقعیت شغلی متفاوت خواهد بود. همچنین میزان درآمد یک مهندس برق در سال برابر با ۷۰ هزار دلار کانادا خواهد بود. البته این مبلغ فقط برای افراد تازه‌کار در نظر گرفته شده است و سایر افراد حرفه‌ای درآمدهای سالانه بیشتری را تجربه می‌کنند.

البته این عدد فقط به صورت حدودی بیان شده است و با توجه به عملکرد فرد متفاوت خواهد بود. برخی از مهندسان برق به دلیل عملکرد مثبتی که دارند تا ۱۶۳ هزار دلار نیز کسب درآمد می‌کنند. از آنجایی که کانادا ثبات اقتصادی بسیار بالایی دارد، فرد با این درآمد سالیانه می‌تواند یک زندگی باکیفیت را برای خود و خانواده‌اش رقم بزند. در این حالت فرد قادر خواهد بود که از یک زندگی باکیفیت و درجه یک برخوردار شود.

ناگفته نماند که شرایط کار مهندسی برق در استان‌های مختلف کانادا با یکدیگر تفاوت دارد. به‌طور مثال میزان نیاز به مهندس برق در استان کبک نسبت به سایر نقاط این کشور پایین‌تر خواهد بود. شما با داشتن مدرک مهندسی برق می‌توانید وارد شغل‌های مختلفی شده و از این طریق به درآمدزایی برسید.

مشاغلی همچون طراحی الکتریکی، ایونیک هواپیمایی، کنترل و ابزار دقیق مربوط به همین رشته تحصیلی هستند. با توجه به ویژگی‌های مثبتی که درباره این رشته تحصیلی وجود دارد، حتما سعی کنید که مسیر شغلی مشخصی را پی بگیرید. درصد اشتغال در مشاغل مربوط به این رشته بسیار بالاست که در نتیجه شما بلافاصله جذب بازار کار خواهید شد.

اخذ اقامت کانادا با تحصیل مهندسی برق در کانادا

هنگامی که پذیرش شما در دانشگاه‌های کانادا صورت می‌گیرد، باید مراحل اداری مربوط به اخذ ویزای تحصیلی را پشت سر بگذارید. تا زمانی که تحصیل مهندسی برق در کانادا را ادامه می‌دهید، از اقامت تحصیلی برخوردار هستید. بعد از پایان تحصیل نیز به شما فرصت داده می‌شود تا یک موقعیت شغلی خوب در کانادا پیدا کنید. بعد از اینکه فرایند اشتغال خود را آغاز کردید برای شما ویزای کاری صادر می‌شود.

برای اخذ ویزای کاری باید از طرح اکسپرس انتری کانادا بهره برد. در این حالت شما با استفاده از شیوه اسکیل ورکر یا نیروی متخصص اقامت کاری را دریافت می‌کنید. پس از اینکه مدت زمان ۳ سال از اقامت موقت کاری گذشت، شما می‌توانید که برای گرفتن اقامت دائم کانادا اقدامات لازم را انجام دهید. در این حالت شما می‌توانید بدون محدودیت و تا هر زمانی که می‌خواهید در کانادا بمانید.

همچنین شما این فرصت را دارید که با گذشت زمان برای اخذ شهروندی کانادا هم دست به کار شوید. مسلما در این حالت مهاجرت به کانادا بسیار آسان‌تر خواهد بود و زندگی باکیفیتی در انتظار شما خواهد بود. دریافت پاسپورت کانادا هم در مراحل بعدی امکانپذیر است که شما را صاحب یکی از برترین پاسپورت‌های جهان می‌کند.

سخن پایانی

تحصیل مهندسی برق در کانادا یک فرصت عالی را پیش روی شما قرار می‌دهد تا با استفاده از آن بتوانید شرایط زندگی فوق‌العاده‌ای را برای خود فراهم کنید. درآمد بالای مشاغل این رشته باعث می‌شود که در آینده از رفاه بسیار بالایی برخوردار باشید. رشته مهندسی برق در دانشگاه‌های مختلف کانادا ارائه می‌شود که برای اپلای کردن در آن‌ها باید مراحل مختلفی را بگذرانید. خوشبختانه موسسه حقوقی و مهاجرتی صباویزا همراه شماست تا بتوانید تمامی مراحل پذیرش و اخذ ویزا را پشت سر بگذارید. به‌همین علت بعد از تماس گرفتن با کارشناسان ما تمامی راهنمایی‌های اولیه در اختیار شما قرار می‌گیرد.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 1 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید