لوگو صبا ویزا

تحصیل پست‌داک در نروژ

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه تحصیل پست‌داک در نروژ و جزئیات آن به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.


مشاوره رایگان

اگر در حال سپری کردن مراحل نهایی مقطع دکتری خود باشید و یا به‌تازگی از آن فارغ‌التحصیل شده‌اید، احتمالاً درحال برنامه‌ریزی برای حرکت شغلی بعدی خود هستید. یکی از سوالاتی که اکثر فارغ‌التحصیلان دوره دکترا از خود می‌پرسند این است که آیا باید در کشور مادری خود بمانند یا بهتر است در خارج از کشور کار آکادمیک خود را آغاز کنند. اگر انتخاب شما مورد دوم باشد، نروژ می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌های ممکن برای شما جهت تحصیل و اشتغال در مقطع پست‌دکتری باشد. این مقاله اطلاعات کاملی در زمینه تحصیل در نروژ در مقطع پست‌دکتری به شما ارائه خواهد داد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید با تیم مشاوران ما در مؤسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس گرفته و در روند مهاجرت خود از راهنمایی‌های حرفه‌ای و اطلاعات به‌روز آن‌ها استفاده کنید.

فهرست عناوین

نظام آموزش عالی نروژ

نروژ دارای هشت دانشگاه، 9 موسسه تخصصی، 25 کالج دانشگاهی، دو آکادمی ملی هنر و تعدادی موسسه آموزش عالی خصوصی است. دانشگاه اسلو و دانشگاه برگن  جزء برترین‌ها هستند. آموزش عالی به‌طور کامل توسط دولت تامین می‌شود و نروژ یکی از اولین کشورهای اروپایی بود که به فرآیند بولونیا پایبند بود و یک سیستم دو سطحی را اجرا کرد که شامل مدارک سه ساله کارشناسی و دو ساله کارشناسی ارشد است. همچنین طیف وسیعی از دوره‌ها در همه رشته‌ها وجود دارد که به‌طور کامل انگلیسی تدریس می‌شود.

نروژ اکنون یکی از معدود کشورهای اروپایی است که به سیستم “آموزش رایگان برای همه” وابسته است. همسایگان شمال اروپا، سوئد و دانمارک تنها حاضر به ارائه تحصیل رایگان برای دانشجویان داخلی و اتحادیه اروپا هستند، و این نروژ است که در ارائه آموزش عالی رایگان یکه‌تاز میدان است. تحصیل دانشجویان دکترا در نروژ بدون در نظر گرفتن ملیت حدود سه سال طول می‌کشد و دانشجو به‌طور کامل تامین مالی می‌شود – اکثر دانشجویان دکترا حقوق ماهانه دریافت می‌کنند.

مسئولیت کلی آموزش عالی بر عهده وزارت آموزش و تحقیقات نروژ است که طیف گسترده‌ای از بورسیه‌ها و کمک‌های مالی را برای کمک به کاهش هزینه‌های بالای زندگی در این کشور ارائه می‌دهد.

تحصیل پست‌داک در نروژاهمیت تحقیقات در نروژ

نروژ متعهد به سرمایه‌گذاری در تحقیقات به‌منظور توسعه اقتصاد قوی مبتنی بر دانش خود است. موقعیت جغرافیایی این کشور، در فاصله کوتاهی از قطب شمال، فرصت‌های منحصر به فردی را در زمینه تحقیقات دریایی، علوم زیست محیطی، انرژی و سلامت ارائه می‌دهد و دانشمندان را از سراسر جهان جذب می‌کند. دولت نروژ همچنین در برنامه‌های تحقیقاتی پزشکی، علوم مواد، بیوتکنولوژی و ارتباطات سرمایه‌گذاری زیادی می‌کند.

شورای تحقیقات نروژ، آژانسی از وزارت آموزش و تحقیقات نروژ، مسئول اعطای بودجه به دانشگاه‌ها و برنامه‌های تحقیقاتی فردی و همچنین مشاوره در مورد سیاست‌های تحقیقاتی است. این شورا به چهار بخش تقسیم می‌شود: علوم; انرژی و محیط زیست؛ جامعه و سلامت؛ نوآوری.

پیشرفت شغلی کاندیدای پست‌داک نروژ

نروژ هیچ سیستمی برای دوره تصدی نداشته و داوطلبان دکترا می‌توانند بدون گذراندن دوره فوق دکتری یا «توانایی» برای پست‌های دانشیار/مدرس ارشد درخواست دهند. سه مسیر شغلی در هم تنیده در نروژ وجود دارد، مشابه مدل دانشگاهی بریتانیا: مسیر شغلی پژوهشی، مسیر شغلی تدریس و مسیر شغلی تحقیق و تدریس. مسیر شغلی پژوهشی در موسسات تحقیقاتی استفاده می‌شود، در حالی که مسیر شغلی تدریس معمولاً در کالج‌های حرفه‌ای یا دانشگاه‌های جدیدتر استفاده می‌شود. مسیر تحقیق و تدریس شغلی مسیر شغلی است که در دانشگاه‌ها استفاده می‌شود.

پوزیشن‌های شغلی مدرس یا دستیار و مدرس ارشد می‌تواند فقط تدریس باشد یا مسیری پژوهش‌محورتر را دنبال کند. پست‌های دانشیار به‌شدت به تحقیقات اهمیت می‌دهند، اما وظایف آموزشی و نظارتی نیز دارند.

اگرچه فقدان یک سیستم شغلی می‌تواند جذاب به‌نظر برسد، اما باید دانست که مانع اصلی پیشرفت شغلی این است که موقعیت‌های دائمی بندرت اتفاق می‌افتند- در نروژ شغل‌ها مادام‌العمر درنظر گرفته می‌شوند. اکثر پست‌دکترها قبل از اینکه بتوانند برای نقش‌های دائمی درخواست دهند، موقعیت‌های شغلی کوتاه‌مدت یا موقت زیادی را می‌گذرانند.

همه دانشگاهیان به‌عنوان کارمندان دولت درنظر گرفته می‌شوند و بیشتر پست‌ها شامل حدود 40٪ تدریس، 40٪ پژوهش و 20٪ سرپرستی است. در حال حاضر حدود 11000 کارمند دانشگاهی در نروژ مشغول به کار هستند و تقریباً نیمی از آنها در موقعیت‌های غیر رسمی، معمولاً به‌عنوان پژوهشگر فوق‌دکتری یا دانشجوی دکترا مشغول به کار هستند.

حقوق و دستمزد پست‌داک در نروژ

رتبه تحصیلی تعیین‌کننده حقوق در نروژ است و مقیاس‌های دستمزد ثابت توسط اتحادیه‌ها، دولت و دانشگاه‌ها تعیین می‌شود. حقوق دانشگاهی نروژ براساس مقیاس حقوقی تعیین می‌شود که توسط توافقات جمعی بین اتحادیه‌های دانشگاهی و مقامات دولتی تعیین می‌شود. این مقیاس حقوق، محدوده‌ای را برای هر سطح از شغل دانشگاهی مشخص می‌کند. به عبارت دیگر، تجربه کاندیداها در شغل مربوطه، میزان حقوق‌شان را تعیین خواهد کرد. در حالی که هر دانشگاه از محدوده کمی متفاوتی برای هر موقعیت شغلی استفاده می‌کند، درجه حقوق و محدوده مربوطه معمولاً در آگهی استخدام مشخص می‌شود.

میانگین حقوق تحصیلی در نروژ (حقوق ناخالص ماهانه):

  • محقق پست دکتری: 3440 یورو
  • مدرس / استادیار: 3950 یورو
  • دانشیار/ مدرس ارشد: 4600 یورو
  • استاد: 5560 یورو

تحصیل پست داک در نروژویزای دانشجویی نروژ

هر دانشجوی بین‌المللی که قصد تحصیل در نروژ را در یک دوره تحصیلی طولانی مدت دارد باید برای ویزای دانشجویی نروژ اقدام کند. این همچنین شامل شهروندان ایالات متحده، شهروندان کانادایی و هر کسی می‌شود که به‌طور معمول می‌تواند بدون ویزا از نروژ بازدید کند.

الزامات ویزای دانشجویی نروژ

برای دریافت ویزای دانشجویی نروژ، باید شرایط زیر را رعایت کنید:

  • شما باید در یک دانشگاه یا کالج نروژی پذیرفته شده باشید.
  • دانشگاه یا کالج باید توسط آژانس نروژی تضمین کیفیت در آموزش (NOKUT) معتبر باشد.
  • دوره تحصیلی شما باید تمام‌وقت باشد.
  • شما باید پول کافی برای پوشش شهریه و هزینه‌های زندگی خود داشته باشید. علاوه بر هزینه تحصیل، به حداقل 123519 NOK (تقریباً 13600 دلار آمریکا) در سال هزینه زندگی نیاز دارید. شما باید این را در یک حساب بانکی نروژی نگه دارید.
  • این پول می‌تواند از محل سرمایه شخصی شما یا وام‌های دانشجویی یا کمک‌های مالی باشد.
  • اگر شغل پاره‌وقت دارید، می‌توانید پول حاصل از آن را به مبلغ موردنیاز اضافه کنید.
  • حتما از قبل در نروژ محل اقامت پیدا کرده باشید.

نحوه اقدام برای ویزای تحصیلی نروژ

شما باید فرآیند درخواست ویزای دانشجویی نروژ را بصورت آنلاین شروع کنید و سپس مدارک خود را به نزدیکترین سفارت نروژ یا مرکز درخواست ویزا ارسال کنید. در ادامه توضیح دقیق‌تری از این فرآیند ارائه شده است:

  • جمع‌آوری مدارک مورد نیاز
  • تکمیل درخواست آنلاین در وب سایت اداره مهاجرت (UDI). شما باید یک حساب کاربری ثبت کنید. اگر قبلاً یک حساب کاربری دارید، با حساب موجود وارد شوید.
  • هزینه ویزای دانشجویی نروژ را پرداخت کنید. آنلاین، از طریق کارت بدهی/اعتباری شما.
  • با نزدیکترین سفارت نروژ یا مرکز درخواست ویزا در کشورتان وقت ملاقات بگیرید.
  • مدارک درخواست ویزای دانشجویی را تحویل دهید.
  • سفارت/VAC درخواست شما را به اداره مهاجرت (UDI) در نروژ ارسال می‌کند.
  • UDI درخواست شما را پردازش کرده و تصمیم را به شما اطلاع می‌دهد.

به خاطر داشته باشید: اگرچه معمولاً به این نوع ویزا “ویزای دانشجویی” می‌گویند، اما سند رسمی که UDI صادر می‌کند و به شما اجازه می‌دهد در نروژ زندگی و تحصیل طولانی‌مدت داشته باشید “مجوز اقامت نروژ برای تحصیل” است.

بورسیه تحصیلی فوق‌دکتری برای دانشجویان بین‌المللی در دانشگاه NMBU نروژ

اگر می‌خواهید برای یک مدرک فوق‌دکترا در نروژ درخواست دهید، بورسیه تحصیلی مقطع فوق‌دکتری که توسط دانشگاه علم و صنعت نروژ تامین می‌شود بهترین گزینه ممکن برای شما است. این دوره دانشجویی برای نامزدهای برجسته بین‌المللی آزاد بوده و هدف اصلی از موقعیت فوق دکترا واجد شرایط شدن برای کار در یک برنامه علمی سطح بالا است. دانشگاه علم و صنعت نروژ که در سال 1760 تأسیس شد، بزرگترین دانشگاه واقع در نروژ است. مسئولیت اصلی ملی آموزش و پژوهش در مهندسی و فناوری را برعهده دارد.

چرا در دانشگاه علم و صنعت نروژ؟ با پیوستن به NMBU، نامزدها این فرصت را خواهند داشت که به‌عنوان بخشی از یک تیم تحقیقاتی در سطح جهانی، حرفه بین‌المللی خود را پیش ببرند. دانشجویان علاقه‌مند به یک برنامه پژوهش‌محور یا یک برنامه کاربردی گزینه‌های زیادی در نروژ خواهند داشت.

معرفی مختصر بورسیه

  • دانشگاه: دانشگاه علم و صنعت نروژ
  • بخش: NA
  • سطح دوره: فوق دکتری
  • میزان جایزه: بین 51188 تا 72527 یورو
  • نوع دسترسی: آنلاین
  • تعداد جوایز: دو
  • ملیت: بین‌المللی

توجه داشته باشید که این جایزه را تنها می‌توان در نروژ دریافت کرد

شایستگی

کشورهای واجد شرایط: تمام ملیت‌ها

رشته یا موضوعات قابل قبول: برنامه فوق دکتری در تجزیه و تحلیل متاژنومی جوامع میکروبی.

معیارهای پذیرش: برای واجد شرایط بودن، متقاضیان باید تمام معیارهای زیر را داشته باشند:

  • مدرک دکترا در میکروبیولوژی / بیوانفورماتیک، با تأکید خاص بر تجزیه‌و‌تحلیل داده‌های چند امیکی میکروبی عملکردی.
  • روش‌های استخراج DNA جامعه میکروبی، توالی‌یابی متاژنومیک
  • روش‌های استخراج پروتئین جامعه میکروبی، خالص‌سازی پروتئین و تولید داده‌های متاپروتئومی
  • تجزیه و تحلیل بیوانفورماتیک داده‌های DNA، توانایی پردازش مجموعه داده‌های بزرگ متاومیک.
  • مهارت‌های برنامه‌نویسی مسلط به حداقل یک زبان.

نحوه درخواست برای بورسیه

نحوه درخواست: متقاضیان فقط می‌توانند از طریق سامانه استخدام الکترونیکی برای این موقعیت اقدام کنند. پس از آن، داوطلبان باید فرم درخواست آنلاین را پر کنند.

مدارک پشتیبان: هیچ مدرک اضافی برای جایزه توسط دانشگاه درخواست نمی شود، اما امکان درخواست در زمان پذیرش وجود دارد.

شرایط پذیرش: برای پذیرش، متقاضیان باید تمام شرایط ورود به دانشگاه را داشته باشند.

الزامات زبان: هنگام ورود به دانشگاه علم و صنعت نروژ برای تحصیل، باید شرایط زبان انگلیسی را بررسی کنید.

مزایا: دانشگاه علم و صنعت نروژ بسته به صلاحیت، مبلغی بین51188 تا 72527 یورو را به فرد برنده بورسیه ارائه می‌دهد.

برنامه پست‌داک دانشگاه اسلو (نروژ)

فلوشیپ فوق دکترا در مرکز تحقیقات PROMENTA، گروه روانشناسی، دانشگاه اسلو در دسترس است. شخصی که در حال گذراندن فوق دکترا است با همکارانش در PROMENTA همکاری خواهد کرد تا بررسی کند که چگونه نشانگرهای بیولوژیکی، خطرات ژنتیکی و ناملایمات اولیه بر آسیب‌شناسی روانی رشد در دوران کودکی و نوجوانی تأثیر می‌گذارند.

PROMENTA یک مرکز تحقیقاتی میان رشته‌ای تازه تأسیس در دپارتمان روانشناسی است که هدف آن ارائه پاسخ به سه سؤال اصلی در زمینه سلامت روان، بهزیستی و تحقیقات مصرف مواد مخدر است: چه فرآیندهایی منجر به سلامت روان ضعیف و خوب می شود و چگونه؟ نابرابری‌های اجتماعی و جغرافیایی در سلامت روان چگونه به‌وجود می‌آیند؟ چگونه می‌توانیم مداخلات مؤثر در جوامع را برای ارتقای سلامت روان توسعه داده و طراحی و ارزیابی کنیم؟ برای پرداختن به این سوالات، منابع سلامت روان در سطوح مختلف، مانند خطر ژنتیکی، رشد عصبی شناختی، محیط روانی اجتماعی، و اجتماعی/ فرهنگی و سیاسی بررسی می‌شود.

این مرکز توسط شورای تحقیقات نروژ و کمک‌های گروه روانشناسی تامین می‌شود. دپارتمان جامعه‌شناسی و جغرافیای انسانی، موسسه بهداشت عمومی نروژ و سایر شرکای شرکت کننده.

کارمند فوق دکترا با همکارانش در PROMENTA همکاری خواهد کرد تا بررسی کند که چگونه نشانگرهای بیولوژیکی، خطرات ژنتیکی و ناملایمات اولیه بر آسیب‌شناسی روانی رشد در دوران کودکی و نوجوانی تأثیر می‌گذارند. این پروژه بر فرآیندهای رشدی تمرکز دارد که منجر به آسیب‌شناسی روانی می‌شود که از بارداری شروع شده و تا دوران کودکی و نوجوانی ادامه می‌یابد.

این بورسیه برای مدت سه سال است. بسته به صلاحیت متقاضی و نیاز دپارتمان می توان سال چهارم را با اضافه شدن 25 درصد نیاز آموزشی در نظر گرفت. هدف اصلی این کمک هزینه تحصیلی، واجد شرایط ساختن محققان برای کار در موقعیت‌های علمی بالاتر در رشته‌های خود است.

شرایط صلاحیت

  • داشتن مدرک دکترا در زمینه‌های مرتبط مانند روانشناسی، آمار، پزشکی یا سایر رشته‌های مرتبط. پایان‌نامه دکتری باید تا تاریخ تعیین شده برای ارزیابی ارسال شود.
  • تجربه در زمینه تحقیق در زمینه آسیب شناسی روانی رشد مزیت محسوب می‌شود.
  • دانش و تجربه با ابزارهای آماری مانند Mplus یا R مزیت محسوب می‌شود.
  • تجربه روش‌های ژنتیک مولکولی مزیت محسوب می‌شود.
  • مهارت عالی انگلیسی، شفاهی و کتبی مورد نیاز است.
  • طرح‌هایی برای تحقیقات با کیفیت بالا در داخل پروژه، به گواه درخواست نامه سه صفحه‌ای مورد نیاز، توضیح انگیزه درخواست و نحوه مناسب بودن صلاحیت‌های خود برای موقعیت اعلام شده.
  • تناسب شخصی، انگیزه و علاقه به همکاری با یک تیم تحقیقاتی بین رشته‌ای.

مزایای این دوره

  • حقوق 50240 تا 56179 یورو در سال بسته به صلاحیت در موقعیت به عنوان پژوهشگر فوق دکترا
  • یک محیط کاری حرفه‌ای محرک در یک مرکز تحقیقاتی تازه تاسیس در گروه روانشناسی
  • فرصت‌هایی برای همکاری گسترده با همکاران بین‌المللی
  • مزایای مستمری و رفاه اجتماعی مطلوب
  • تمهیدات رفاهی جذاب

چگونگی درخواست

درخواست شما باید شامل موارد زیر باشد:

  • نامه درخواست، حداکثر 3 صفحه، توضیح انگیزه درخواست و نحوه مناسب بودن صلاحیت‌های خود برای موقعیت پست‌دکتری اعلام شده.
  • رزومه تحصیلی خلاصه‌ای از تحصیلات، موقعیت‌ها و کارهای آکادمیک.
  • کپی گواهی‌های تحصیلی
  • کار آکادمیک که متقاضی مایل است توسط کمیته ارزیابی در نظر گرفته شود.
  • نام و مشخصات تماس حداقل دو مرجع (نام، ارتباط با نامزد، ایمیل و شماره تلفن).

درخواست همراه با پیوست باید در سیستم استخدام الکترونیکی دانشگاه تحویل داده شود. به متقاضیان خارجی توصیه می‌شود که توضیحی درباره سیستم نمره‌دهی دانشگاه خود ضمیمه کنند. لطفا توجه داشته باشید که تمام مدارک باید به زبان انگلیسی (یا یک زبان اسکاندیناویایی) باشد.

در ارزیابی درخواست‌ها، تأکید ویژه‌ای بر مدارک، مدارک تحصیلی، شرح پروژه (هر زمان که در فراخوان متقاضیان این امر لازم باشد) و کیفیت پروژه و همچنین انگیزه و تناسب شخصی نامزدها خواهد بود. مصاحبه با بهترین نامزدهای واجد شرایط ترتیب داده خواهد شد. انتظار می رود که داوطلب موفق بتواند پروژه را در طول مدت اشتغال به پایان برساند.

مقررات رسمی

  • لازم است که متقاضیان دستورالعمل‌ها و مقررات مربوط به انتصاب در بورسیه‌های فوق دکترا در دانشگاه اسلو را ببینند. هیچ کس نمی‌تواند برای بیش از یک دوره فوق دکترا در دانشگاه اسلو منصوب شود.
  • طبق قانون آزادی و اطلاعات نروژ، اطلاعات مربوط به متقاضی ممکن است در لیست متقاضیان عمومی گنجانده شود، همچنین در مواردی که متقاضی درخواست عدم افشای اطلاعات را داشته باشد.
  • دانشگاه اسلو توافق نامه‌ای برای همه کارمندان دارد که هدف آن تضمین حقوق نتایج تحقیقات و غیره است.
  • هدف دانشگاه اسلو دستیابی به ترکیب جنسیتی متعادل در نیروی کار و استخدام افرادی با پیشینه اقلیت‌های قومی است.
سوالات متداول

چه کسانی واجد شرایط تحصیل در مقطع فوق‌دکترا هستند؟
متقاضیان باید قبل از شروع دوره پسا دکترا دارای مدرک دکترا یا معادل آن باشند. متقاضیانی که دارای مدرک دکترا در زمان درخواست هستند، تنها درصورتی واجد شرایط درخواست هستند که آن را در طول دو سال قبل از تاریخ ارسال درخواست دریافت کرده باشند.
زندگی و کار در نروژ برای متقاضیان پست‌داک چگونه خواهد بود؟
نروژ برخی از بالاترین هزینه‌های زندگی در جهان را دارد که حدود 30 درصد بیشتر از ایالات متحده و 25 درصد بیشتر از انگلیس است. بااین‌حال، این کشور همچنین دارای چهارمین بالاترین درآمد سرانه در جهان و یکی از بالاترین استانداردهای زندگی با مراقبت‌های بهداشتی رایگان، با کیفیت بالا و شرایط کاری سخاوتمندانه است. بنابراین کسانی که قصد مهاجرت به آنجا را دارند ممکن است مایل به پرداخت 25 یورو برای یک بطری آب معدنی کوچک باشند!
چگونه می‌توان ویزای تحصیلی نروژ را دریافت کرد؟
فرم درخواست تکمیل شده رسید پرداخت هزینه درخواست (5300 NOK، که تقریباً 650 دلار آمریکا است) یک سند مسافرتی معتبر (مثلا پاسپورت) دو عکس جدید به اندازه پاسپورت با پس زمینه سفید. مدارکی دال بر پذیرش یک برنامه آموزشی تمام وقت تایید شده.

سخن پایانی

نروژ برای افرادی که با مدرک دکترا فارغ التحصیل شده‌اند، فرصت‌های شغلی فراوانی در زمینه تحقیقات فوق‌دکتری و پست دکتری دارد. اگر شما یکی از کسانی هستید که مایل به ادامه تحصیل در نروژ پس از تحصیل در مقطع دکترا هستید، گزینه‌های متعددی دارید. شما ممکن است بخواهید به عنوان یک محقق دانشگاهی، در یک موقعیت فوق دکترا یا با شرکت های پژوهش محور در بخش خصوصی به کار خود ادامه دهید. اما از آنجایی که این پوزیشن‌ها در دانشگاه‌های نروژ بسیار رقابتی است شما باید مراحل درخواست خود را با دقت بالا و اطلاعات کامل به انجام برسانید.

تیم مشاوران حرفه‌ای ما در مؤسسه مهاجرتی صبا ویزا در این زمینه و زمینه‌های مهاجرتی مشابه به کشورهای مختلف می‌تواند اطلاعات مفید و جامعی را به کسانی که دوست دارند تحصیلات خود را در خارج از کشور از سر بگیرند ارائه می‌دهد. شما می‌توانید به‌طور مستقم با ما تماس بگیرید یا با پرکردن فرم مشاوره رایگان با ما ارتباط بگیرید.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 2 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید