لوگو صبا ویزا
تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا

تحصیل کارشناسی ارشد کانادا

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه تحصیل کارشناسی ارشد کانادا و جزئیات بیشتری از ثبت نام آن به دست بیاورید،می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.


مشاوره رایگان فرم ارزیابی اولیه

امروزه افراد زیادی به دنبال یک کشور مناسب برای مهاجرت تحصیلی هستند که در میان کشورهایی که وجود دارند بدون شک کشور کانادا می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما باشد. دلایل بسیار زیادی وجود دارد که باعث می‌شود تا کشور کانادا جز بهترین گزینه‌ها برای مهاجرت تحصیلی باشد. تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا می‌تواند به شما کمک کند تا بتوانید بهترین و جذاب‌ترین رشته‌ها را برای ادامه تحصیل خود انتخاب کرده و در مسیر موفقیت در رشته تحصیلی خود قرار بگیرید. از جمله مهم‌ترین مزایای تحصیل در دانشگاه‌های کشور کانادا می‌توان به سطح علمی بالای دانشگاه‌های این کشور، امکانات بسیار زیادی که در اختیار شما قرار می‌گیرد و البته هزینه مناسبی که برای تحصیل در این کشور وجود دارد اشاره کرد.

تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا به شما کمک می‌کند تا بتوانید در آینده موقعیت‌های شغلی بسیار خوبی را نیز در کشور کانادا به دست بیاورید. درصورتی‌که شما هم علاقه‌مند هستید تا در دانشگاه‌های این کشور در مقطع کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل شوید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما ادامه این مطلب را بادقت مطالعه کنید. ما در ادامه این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درباره تحصیل در دانشگاه‌های این کشور صحبت کرده و اطلاعات مفید و کاربردی را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم. مطالعه ادامه این مطلب به شما کمک می‌کند تا بتوانید هرآنچه که برای مهاجرت تحصیلی به این کشور نیاز دارید را به دست بیاورید.

فهرست عناوین

فرصت‌های تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کانادا

شاید برای شما جالب باشد که بدانید امروزه کشور کانادا بیش از 300000 دانشجوی بین‌المللی را در خود جای داده و امکان تحصیل رایگان را برای آنها فراهم کرده است. همین مسئله نیز باعث شده تا این کشور یکی از برترین کشورهای دنیا در زمینه تحصیل دانشجوهای خارجی باشد. از جمله مهم‌ترین دلایلی که برای تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا وجود دارد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • چشم‌انداز بین‌المللی: امروزه در کشور کانادا دانشجوهایی که دارای ملیت‌های مختلف هستند مشغول به تحصیل بوده و امکانات علمی خوبی برای آنها فراهم شده است. شاید برای شما جالب باشد که بدانید دانشجوهایی از بیش از 200 ملیت مختلف امروزه در این کشور مشغول به تحصیل هستند.
  • سرمایه‌گذاری در زمینه آموزش: دولت کانادا امروزه سرمایه‌گذاری‌های بسیار زیادی را روی دانشجوهای این کشور انجام داده است. همین مسئله نیز باعث شده تا بودجه‌های علمی بسیار زیادی برای دانشگاه‌های این کشور وجود داشته باشد.
  • کشور کانادا دارای دو زبان رسمی انگلیسی و فرانسوی است که شما می‌توانید بر حسب علایق خود هریک از این زبان‌های رسمی را برای تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا انتخاب کنید.
  • پس از دوران تحصیل معمولا در این کشور فرصت‌های شغلی بسیار خوبی در اختیار دانشجوها قرار می‌گیرد که می‌توانند در آنها مشغول به کار شده و درآمد بالایی را داشته باشند.
  • کیفیت زندگی در کشور کانادا بسیار بالاست؛ به‌طوری که شما می‌توانید زندگی خوب و راحتی را نیز در این کشور تجربه کنید.

مزایای تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا

مزایای تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا

به طور کلی، می‌توان مزایای تحصیل در دوره کارشناسی ارشد در دانشگاه‌های کانادا را به صورت زیر دسته بندی نمود:

  1. تحصیل در معتبرترین دانشگاه‌های جهان
  2. بیش از 200 ملیت در میان دانشجویان در حال تحصیل در کانادا وجود دارد.
  3. دولت کانادا، همواره بودجه کلانی را به تحصیلات تکمیلی در این کشور اختصاص می‌دهد.
  4. زندگی در کشوری با استانداردهای بالای رفاهی
  5. امکان همکاری با محققین مطرح بین‌المللی
  6. با وجود 2 زبان رسمی انگلیسی و فرانسه در کشور کانادا و ماهیت چند فرهنگی این کشور، تحصیل در کشور کانادا این امکان را برای دانشجویان فراهم می آورد تا در یک محیط چند فرهنگی، تحصیلات خود را به زبان انگلیسی یا فرانسه ادامه دهند.
  7. امکان دریافت اجازه کار اختصاصی پس از اتمام دوره تحصیلات تکمیلی
  8. کیفیت بالای تدریس

تحصیل در رشته‌های مختلف در کارشناسی ارشد در کانادا

یکی از مهم‌ترین مزایایی که تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا دارد این است که معمولا شما می‌توانید تنوع رشته‌ای بالایی را در این کشور تجربه کنید. امروزه دانشگاه‌های کشور کانادا شرایطی را فراهم کرده‌اند تا دانشجوها بتوانند در انواع رشته‌های مختلف مشغول به تحصیل شده و محدودیتی از این نظر نداشته باشند. یکی از مهم‌ترین مزایای تحصیل در دانشگاه‌های این کشور این است که شما می‌توانید بر حسب علاقه‌ای که دارید انتخاب رشته کنید. البته نباید فراموش کنید که درصورتی‌که شما شرایط لازم برای ادامه تحصیل در آن رشته را نداشته باشید معمولا نمی‌توانید از دانشگاه‌های کشور کانادا اقدام به اخذ نامه پذیرش کنید. درصورتیکه شما هم علاقه‌مند هستید تا در بهترین رشته‌ها مشغول به تحصیل شوید حتما باید سعی کنید خود را آماده حضور در آن رشته و دانشگاه مدنظرتان کنید.

از جمله رشته‌های بسیار محبوبی که امروزه برای تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا وجود دارند می‌توان به مواردی مانند مطالعات رسانه، تجارت، شیمی، مهندسی کامپیوتر، علوم کامپیوتر و مواردی از این قبیل اشاره کرد. البته همان‌طور که بیان کردیم برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کشور کانادا بهتر است که شما رشته‌ای را برای ادامه تحصیلتان انتخاب کنید که مطابق با رزومه علمی شما باشد. به این ترتیب می‌توانید شانس بیشتری برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های این کشور داشته باشید.

انواع دوره های کارشناسی ارشد در کشور کانادا

دوره‌های کارشناسی ارشد آکادمیک هستند که این امکان را به متقاضی می‌دهد تا یک رشته خاص را با جزئیات کامل فراگیرد. در کشور کانادا، دوره‌های کارشناسی ارشد در قالب کارشناسی ارشد علوم (MSc)، کارشناسی ارشد هنرهای زیبا (MFA)، کارشناسی ارشد مهندسی (MEng)، کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی (MBA) و غیره ارائه می‌شوند.

طول دوره کارشناسی ارشد

مدت زمان دقیق دوره کارشناسی ارشد در کشور کانادا بستگی به نوع برنامه ای که برای آن اقدام می‌کنید خواهد داشت. به طور کلی، دوره کارشناسی ارشد در کشور کانادا 1 تا 2 سال به طول خواهد انجامید. علاوه بر سیستم روتین دوره کارشناسی ارشد در کشور کانادا، ممکن است برنامه آموزشی در این دوره شامل آموزش تعاملی نظیر بازدید از محل، انجام پروژه و کار گروهی همراه باشد. در اکثر دوره‌های کارشناسی ارشد کشور کانادا، دانشجو ملزم به ارائه پایان نامه است. علاوه بر این، در برخی از موارد ممکن است پایاین نامه با ارئه یک پروژه عملی همراه باشد. مدت زمان دوره‌های ارشد که شامل گذراندن دروس عملی است، ممکن است بیشتر باشد.

برنامه های آموزشی همکاری مشترک (Co-operative Education Programs)

چندین دانشگاه در کشور کانادا، دوره‌های کارشناسی ارشد از طریق برنامه آموزشی مشترک (به اختصار Co-op) ارائه می دهند، که این امکان را برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد فراهم می‌آورد تا تجربه اجرایی در رشته تحصیلی خود داشته باشند و مهارت‌های عملی را فرا گیرند. کارفرمایان مشارکت کننده در برنامه Co-op، دانشجویان بسیار فعال، مستعد و با معدل بالا را انتخاب می‌کنند. علاوه بر این، بسیاری از کارفرمایاین کانادایی نظیر کمپانی‌های بزرگ، از این طریق نیروهای متخصص مورد نیاز خود را از میان دانش آموختگان دانشگاهی، جذب می‌کنند.

این دوره ها به صور معمول برای دانشجویان ارشد، 2 تا 4 ماه خواهد بود. داشتن معدل بالا از شروط اصلی برای ورود به این دوره‌ها است.

دوره های کارشناسی ارشد پژوهش محور (Master by Research)

اکثر دانشگاه‌های کانادا، دوره‌های کارشناسی ارشد پژوهش محور را نیز در کنار دوره‌های کارشناسی ارشد آموزش محور نیز ارائه می‌دهند. این دوره‌ها نیز جزو دوره‌های آکادمیک محسوب می‌شوند. در دوره فوق لیسانس پژوهش محور، معمولا یک سال بر روی تحقیق زمان گذاشته می‌شود. شرایط پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد پژوهش محور در هر دانشگاه متفاوت است، اما معمولاً متقاضیان می‌بایست پروپوزال تحقیقاتی خود را که شامل اهداف تحقیق است، برای دانشگاه ارسال کنند.

امکان دریافت ویزای همراه در کارشناسی ارشد

یکی دیگر از مزایای بسیار مهمی که تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا می‌تواند برای شما به همراه داشته باشد این است که شما می‌توانید ویزای همراه را نیز برای اعضای خانواده خود دریافت کنید و از این نظر هم محدودیت چندانی برای شما وجود ندارد. برای دریافت ویزای همراه البته شرایط خاصی نیز وجود دارد که باید به این شرایط دقت داشته باشید. اولین شرایط این است که شما حتما باید تمکن مالی لازم برای حمایت مالی از اعضای خانواده خود در این کشور را داشته باشید. در غیر این صورت به شما اجازه داده نمی‌شود که بتوانید ویزای همراه را برای آنها دریافت کنید. شرط بسیار مهم دیگری که در این خصوص وجود دارد این است که حتما باید یک خانه و منزل را برای اعضای خانواده‌تان در این کشور تهیه کرده باشید.

در صورت داشتن این شرایط می‌توانید با آماده کردن مدارک اعضای خانواده‌تان به اداره مهاجرت کشور کانادا مراجعه کرده و مراحل مربوط به دریافت ویزا و اقامت آنها را نیز طی کنید. دقت داشته باشید که با دریافت این نوع ویزا تنها همسر و فرزندان زیر 21 سال شما اجازه خواهند داشت که وارد کشور کانادا شوند.

امکان کار پاره‌وقت در کشور کانادا در حین تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد

یکی دیگر از مزایای بسیار مهم تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا این است که شما می‌توانید در حین تحصیل مشغول به کار پاره‌وقت در این کشور شوید. یکی از مهم‌ترین نگرانی‌هایی که اکثر دانشجوها برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کانادا دارند این است که هزینه‌های زندگی در این کشور کمی بالاست. از طرف دیگر هزینه‌های تحصیلی نیز ممکن است دغدغه‌هایی را برای شما به وجود بیاورد. پس در وهله اول شما باید به دنبال راهی باشید تا بتوانید هزینه‌های زندگی خود در این کشور را پرداخت کنید. یکی از بهترین راهکارهایی که دولت این کشور برای شما فراهم کرده این است که می‌توانید به‌صورت پاره‌وقت مشغول به کار در کشور کانادا شوید. مدت‌زمانی که شما اجازه دارید تا در این کشور کار کنید کاملا به مقطع تحصیلی شما بستگی دارد.

در مقطع کارشناسی ارشد شما بیشتر از مقطع کارشناسی و کمتر از مقطع دکترا اجازه کارکردن در این کشور در زمان تحصیل خود را خواهید داشت. با این حال حقوقی که به شما پرداخت می‌شود معمولا به‌اندازه‌ای است که بتوانید از طریق بخشی از هزینه‌های تحصیلی و هزینه‌های زندگی خود را پرداخت کنید. درصورتیکه شما بتوانید مدیریت روی زندگی و هزینه‌های خود داشته باشید حتما این امکان وجود دارد که بتوانید کل هزینه‌های لازم برای تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا را نیز از همین طریق پرداخت کنید.

بورسیه های تحصیلی کارشناسی ارشد در کانادا

بورسیه‌های تحصیلی کارشناسی ارشد در کانادا

یکی دیگر از روش‌های بسیار جذابی که امروزه برای تامین هزینه‌های تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا وجود دارد استفاده از بورسیه های تحصیلی کانادا است که به دانشجویان بین‌المللی اعطا می‌شود. یک نکته بسیار مهم که درباره بورسیه‌های تحصیلی این کشور وجود دارد این است که بخش عمده‌ای از این بورسیه‌ها متعلق به دانشجویانی است که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را دارند. مقطع کارشناسی ارشد یکی از محبوب‌ترین مقاطع تحصیلی در دانشگاه‌های این کشور به شمار می‌آید و طیف گسترده‌ای از دانشجوهای خارجی نیز علاقه‌مند به ادامه تحصیل در این مقطع هستند. همین مسئله نیز باعث شده تا دولت کشور کانادا سرمایه‌گذاری‌های کلانی را در این بخش انجام دهد.

یک نکته بسیار مهم دیگر که در خصوص بورسیه‌های تحصیلی کشور کانادا وجود دارد این است که این بورسیه‌ها دارای انواع مختلفی هستند. از جمله انواع مختلف این بورسیه‌های تحصیلی می‌توان به بورسیه‌های دولتی، غیردولتی و بورسیه‌های دانشگاهی اشاره کرد. دقت داشته باشید که هریک از این بورسیه‌های تحصیلی دارای شرایط مخصوص به خود هستند و تا زمانی که نتوانید از نظر علمی جایگاه خود را به اثبات برسانید معمولا نمی‌توانید این بورسیه‌های تحصیلی را دریافت کنید. پس اگر شما هم علاقه‌مند به دریافت و اخذ این بورسیه‌های تحصیلی هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما خود را از نظر علمی آماده کنید.

شرایط کلی برای تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا

زمانی که صحبت از تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا می‌شود احتمالا شما هم علاقه‌مند خواهید شد تا اطلاعات کاملی را درباره شرایط این کار به دست بیاورید. در اولین قدم باید بدانید که شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کشور کانادا بسیار ساده است و درصورتیکه شما بتوانید مدارک موردنیاز را تهیه کنید معمولا با مشکل خاصی برای این کار مواجه نخواهید شد. یکی از مهم‌ترین شرایطی که در این زمینه وجود دارد این است که شما حتما باید یک رزومه خوب علمی را برای خود تهیه کنید. معمولا داشتن یک رزومه خوب و جذاب می‌تواند شانس شما را برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های این کشور چندبرابر کند. در مرحله بعدی شما باید تلاش کنید تا مدرک زبان خود را دریافت کنید.

در بخش‌های قبلی به این موضوع اشاره کردیم که مدرک زبان شما می‌تواند مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی باشد و معمولا در این زمینه محدودیت چندانی برای شما وجود ندارد. یکی دیگر از شرایط بسیار مهمی که برای تحصیل در کانادا وجود دارد این است که شما حتما باید تلاش کنید تا تمکن مالی خود را اثبات کنید. داشتن تمکن مالی برای مهاجرت تحصیلی به این کشور یکی از مواردی است که جز شرایط اصلی به شمار نمی‌آید ولی می‌تواند به میزان زیادی روی افزایش شانس شما برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های کشور کانادا اثرگذار باشد. برای تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا بهتر است که حتما با اساتید دانشگاه‌های مختلف در این کشور صحبت کرده و تلاش کنید تا از آنها یک زمان مصاحبه بگیرید. به این ترتیب با جلب نظر آنها نسبت به توانمندی‌های علمی خود می‌توانید امیدواری بیشتری برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا داشته باشید.

مدارک موردنیاز برای تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا

اگر بخواهیم مدارک موردنیاز برای تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا را به شما معرفی کنیم می‌توان این مدارک را به‌طورکلی به دو دسته مختلف تقسیم‌بندی کرد. در اولین قدم شما باید مدارک تحصیلی خود را آماده کنید که از جمله این مدارک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مدرک دوره کارشناسی که بهتر است در رشته‌ای باشد که مرتبط با رشته کارشناسی ارشد شما است.
  • ریز نمرات آخرین دوره تحصیلی که دریافت کرده‌اید.
  • انگیزه‌نامه شما برای مهاجرت تحصیلی به کشور کانادا و تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه‌های این کشور
  • ارائه یک طرح اولیه برای پایان‌نامه‌ای که در ذهن دارید.
  • نامه پذیرشی که از یکی از دانشگاه‌های معتبر کشور کانادا دریافت کرده‌اید.

از دیگر مدارکی که شما برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های کشور کانادا به آن نیاز پیدا خواهید کرد نیز می‌توان به مدارک عمومی اشاره کرد. این مدارک شامل موارد زیر خواهند بود:

  • مدارک شناسایی از جمله کارت ملی، پاسپورت معتبر که دارای اعتبار کافی باشد، شناسنامه، دو قطعه عکس که دارای پس‌زمینه سفید بوده و تصویر صورت شما نیز به‌صورت واضح در آن آمده باشد و مواردی از این قبیل
  • بیمه‌نامه مسافرتی که حتما باید پیش از ورود به خاک کشور کانادا آن را دریافت کرده باشید.
  • یک نامه از بانک مبنی بر این‌که شما تمکن مالی لازم برای مهاجرت تحصیلی به کشور کانادا را دارید.
  • نامه عدم سوپیشینه

ارسال مدارک موردنیاز جهت دریافت پذیرش تحصیلی

اکثر دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در کانادا برای ارسال مدارک موردنیاز دریافت پذیرش تحصیلی سامانه جداگانه‌ای مخصوص به خود را دارند که در آن می‌بایست اسکن هر مدرک موردنیاز را بصورت یک فایل الکترونیکی در سامانه موردنظر بارگذاری کنید. مهلت ارسال مدارک، بسته به اینکه چه رشته‌ای را در کجا انتخاب کرده باشید، متغیر است. برای اطلاع دقیق و کامل، حتما به سایت دانشگاه یا موسسه آموزش عالی مورد نظرتان مراجعه نمائید.

کارشناسی ارشد در کانادا

شانس دریافت پذیرش تحصیلی

شانس دریافت پذیرش تحصیلی شما بستگی به عوامل مختلفی دارد و تنها یک عامل تعیین کننده نخواهد بود. عوامل مختلفی همچون نمره مدرک زبان انگلیسی، معدل آخرین مدرک تحصیلی، ریز نمرات و تعداد واحدهای گذرانده شده موردنیاز، ارتباط رشته کارشناسی و کارشناسی ارشد، ظرفیت پذیرش دانشجو در آن رشته در آن دانشگاه، داشتن سابقه کار مرتبط و غیره است.

مدارکی از قبیل رزومه کاری ، سوابق کاری، مقالات چاپ شده و دوره های آموزشی گذرانده شده و غیره معمولا جزو مدارک  موردنیاز اصلی برای دریافت پذیرش تحصیلی محسوب نمی‌شوند و معمولا جزو مدارک تکمیلی محسوب می‌شوند.

نکات مهم در خصوص تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا

یکی از مهم‌ترین مواردی که می‌تواند به شما کمک کند تا شرایط بهتری را برای تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا داشته باشید این است که با بهترین دانشگاه‌های این کشور آشنا شوید. آشنایی با دانشگاه‌هایی که در این کشور وجود دارند و رشته‌هایی که به دانشجویان کارشناسی ارشد ارائه می‌دهند به شما کمک می‌کند تا بتوانید انتخاب بهتری را در مسیر تحصیلی خود داشته باشید. از جمله بهترین دانشگاه های کانادا می‌توان به دانشگاه‌هایی مانند دانشگاه بریتیش کلمبیا، دانشگاه تورنتو، دانشگاه مک گیل، دانشگاه مک مستر و … اشاره کرد.

درصورتیکه شما هم علاقه‌مند هستید تا اقدام به تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا کنید احتمالا سوالات زیادی در خصوص این مسئله برای شما به وجود آمده است. در چنین شرایطی است که استفاده از خدمات یک موسسه مهاجرتی که دارای تخصص در حوزه مهاجرت تحصیلی به کاناداست می‌تواند به شما کمک کند. موسسه صبا ویزا یکی از بهترین موسسات فعال در این حوزه است که بهترین و باکیفیت‌ترین خدمات را با مناسب‌ترین قیمت ممکن در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 2 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید