لوگو صبا ویزا
تمکن مالی ایتالیا

تمکن مالی ایتالیا (آپدیت 2024)

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه تمکن مالی ایتالیا به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید. مشاوره رایگان

همه متقاضیانی که قصد ورود به ایتالیا یا قلمرو شنگن را دارند، نخست باید برای گرفتن نوع ویزای متناسب با هدفشان اقدام کنند. برای اهداف مختلف ویزاهای متفاوتی وجود دارد از جمله ویزای تحصیلی، ویزای گردشگری، ویزای کاری، ویزای درمانی و غیره. الزامات مختلفی که برای هر یک از این ویزاها وجود دارد و یکی از این الزامات ارائه گواهی تمکن مالی است به این صورت که متقاضیان باید مدرکی ارائه دهند که نشان دهد بودجه کافی برای پوشش هزینه‌های اقامت برنامه‌ریزی شده خود در کشور مقصد را دارند.

مجموع ضمانت مالی موردنیاز برای سفر به ایتالیا بر اساس پارامترهای تایید شده توسط وزارت امور داخلی ایتالیا محاسبه شده و شامل هزینه بلیط سفر و اقامت نمی‌شود. از این گذشته، برای انواع ویزای ایتالیا بر اساس مدت زمان و روزهای اقامت باید تمکن مالی متفاوتی ارائه داد که در این مقاله با چند وچون هریک آشنا خواهیم شد. درصورتی که در این مورد نیاز به راهنمایی بیشتری داشته باشید می‌توانید با تیم مشاوران ما در مؤسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس گرفته و ابهامات خود را برطرف کنید.

فهرست عناوین

الزامات کلی ارائه تمکن مالی برای انواع ویزای ایتالیا

برای اثبات داشتن تمکن مالی برای هر نوع ویزای ایتالیا باید مدارکی که در ادامه آمده است را ارائه کرد:

  • اصل صورت حساب بانکی شخصی متقاضی با تراکنش‌های 3 ماه گذشته با مهر و امضای مجاز. صورت حساب بانکی حداکثر تا 1 ماه معتبر است.
  • ضمانت نامه بانکی شخص میزبان (Fidejussione bancaria یا Polizza fidejussoria – کپی از اصل با امضای امضا کننده دعوت‌نامه).

حمایت والدین فقط برای خردسالان مجاز است. برای حمایت مالی باید مدارک زیر ارائه شود:

  • تضمین مالی والدین
  • مدارک تایید کننده رابطه خانوادگی (گواهی تولد فرزند – اصل + کپی). در صورت تغییر نام خانوادگی، مدارک پشتیبان نیز باید ارائه شود (گواهی ازدواج، طلاق، گواهی تغییر نام و غیره)
  • نامه حمایت، به زبان انگلیسی یا ایتالیایی
  • بلیط رفت و برگشت هم برای والدین و هم برای خردسالان
  • تاییدیه محل اقامت برای سفر مشترک با خردسال

درصورتی که فقط یک کودک نیاز به درخواست ویزا داشته باشد (والدین از قبل ویزای شنگن معتبر دارند)،  این موارد نیز باید ارائه شود:

  • اصل گذرنامه خارجی والدین
  • یک کپی از صفحه با اطلاعات شخصی و یک عکس
  • یک کپی از ویزای معتبر والدین

 

توجه! اگر یکی از والدین کودک خردسال را در سفر همراهی کند، فقط والدین می‌توانند به لحاظ مالی او را حمایت کنند.. اگر کودک خردسال بدون پدر و مادر سفر کند یا پدر و مادر هر دو او را همراهی کنند، هر یک از والدین او می‌تواند حامی باشد.

ضمانت‌های مالی را می‌توان به روبل، دلار و پوند استرلینگ بر اساس نرخ ارز یورو ارائه کرد.

 

شرایط تمکن مالی ویزای ایتالیا

شرایط تمکن مالی ویزای ایتالیا

هنگام درخواست ویزای ایتالیا، علاوه بر سایر شرایط درخواست ویزای ایتالیا، باید بتوانید ثابت کنید که منابع مالی موردنیاز برای پذیرش در ایتالیا را نیز دارید. این بدان معناست که شما باید مدرکی مبنی بر تمکن مالی کافی برای تامین نیازهای خود و سایر وابستگان خود در طول مدت اقامت خود در ایتالیا ارائه دهید. شرایط مالی برای ویزای ایتالیا به مدت اقامت و همچنین تعداد افرادی که با هم سفر می‌کنند بستگی دارد.

طبق دستوری که توسط وزارت کشور ایتالیا صادر شده است، اتباع خارجی متقاضی ویزای ایتالیا باید مدارکی مبنی بر معیشت خود را در قالب صورت‌حساب بانکی، ضمانت نامه بیمه، مدرک حامی مالی (اگر شخصی از شما حمایت می‌کند) یا چک مسافرتی ارائه دهند.  حداقل تمکن مالی لازم برای ورود به ایتالیا به شرح زیر است:

هزینه هر فرد وابسته هزینه به‌ازای هر یک نفر مدت زمان اقامت
€ 212,81 € 269,60 5-1 روز (مقدار ثابت)
€ 26,33 هر روز € 44,93 هر روز 10-6 روز
€ 25,82 € 51,64 20-11 روز (مقدار ثابت اولیه)
€ 22,21 هر روز € 36,67 هر روز مقدار اضافی برای سفرهایی که 11 تا 20 روز باشد.
     € 118,79 € 206,58 20 روز و یا بیشتر (مقدار ثابت اولیه)
€ 17,04 هر روز € 27,89 هر روز مقدار اضافی برای سفرهایی که 20 روز و یا بیشتر طول بکشد.

 

نحوه محاسبه تمکن مالی مورد نیاز برای ویزای ایتالیا

  • برای سفرهای 1 تا 5 روزه

اگر سفر شما تا پنج روز طول بکشد، مقدار تمکن مالی موردنیاز بسیار ساده محاسبه می‌شود. اگر به تنهایی سفر می‌کنید، باید 269.60 یورو داشته باشید. اگر مثلاً دو نفر از اعضای خانواده همراه شما باشند، باید برای هر یک از آنها 212,81 یورو اضافی در حساب خود داشته باشید. بنابراین، مبلغ کلی که باید برای هزینه سفر تا 5 روز به ایتالیا برای سه نفر داشته باشید، 695.22 یورو است.

  • برای سفرهای 6 تا 10 روزه

اگر سفر شما 6 تا 10 روز طول بکشد، باید 44.93 یورو در روز برای خود و 26.33 یورو اضافی در روز برای هر شخصی که به عنوان وابسته با شما سفر می‌کند، داشته باشید. فرض کنید می‌خواهید 8 روز در ایتالیا بمانید. اگر به تنهایی سفر می‌کنید، به 395.44 یورو (44،93 ضربدر 8 یورو) نیاز دارید. اگر با دو عضو خانواده سفر می‌کنید، برای هر یک از آنها به 210.64 یورو اضافی نیاز دارید. به این ترتیب، برای تامین هزینه سفر 8 روزه به ایتالیا برای سه نفر، به 816.72 یورو به‌طور کلی نیاز دارید.

  • برای سفرهای 11 تا 20 روزه

اگر سفر شما 11 تا 20 روز طول بکشد، بدون درنظر گرفتن چند روز اقامت، به مبلغ ثابت اولیه 51.64 یورو نیاز دارید. علاوه بر آن، برای هر روزی که در ایتالیا سپری می‌کنید، باید 36.67 یورو داشته باشید. به این ترتیب، اگر به مدت 15 روز اقامت دارید، به 601.96 یورو نیاز دارید. اگر وابستگانی داشته باشید که با شما در این سفر همراه می‌شوند، باید بتوانید مبلغ اولیه 25,82 یورو را برای هر کدام ارائه دهید و سپس، شما همچنین باید 22.21 یورو در روز برای هر یک از اعضای خانواده خود ارائه دهید.

  • برای سفرهای 20 روزه یا بیشتر

اگر سفر شما 20 روز یا بیشتر طول بکشد، بدون در نظر گرفتن چند روز اقامت، به مبلغ اولیه 206.58 یورو نیاز دارید. علاوه بر این، برای هر روزی که در ایتالیا سپری می‌کنید به 27,89 یورو در روز نیاز دارید. بنابراین، اگر قصد دارید 25 روز در ایتالیا بمانید، فقط برای خودتان 903.83 یورو نیاز دارید. اگر هر یک از اعضای خانواده با شما بیایند، باید مبلغ اولیه 118,79 یورو و همچنین مبلغ روزانه 17,04 یورو برای هر یک از آنها داشته باشید.

شرایط و تمکن مالی ویزای توریستی ایتالیا

ایتالیا سالانه حدود 50 میلیون گردشگر را از سراسر جهان جذب می‌کند. برخی از آنها فقط با یک پاسپورت و یا شناسنامه وارد کشور می‌شوند(شهروندان کشورهای اتحادیه اروپا)، درصورتی که برخی دیگر باید از قبل برای ویزای توریستی ایتالیا اقدام کنند (شهروندان کشورهای غیراتحادیه اروپا). ویزای توریستی ایتالیا به سادگی ویزای شینگن با هدف گردشگری است. به این دلیل که ایتالیا بخشی از معاهده شینگن است که متشکل از 26 کشور اروپایی است که سفرهای بدون ویزا را برای شهروندان هر یک از این کشورها فراهم کرده که البته برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا داشتن ویزا کماکان الزامی است.

بنابراین، اگر می خواهید برای مقاصد گردشگری به ایتالیا سفر کنید، ممکن است مجبور شوید برای ویزای شینگن اقدام کنید. نکته مثبتی که در مورد ویزای توریستی شینگن وجود دارد  این است که گرفتن این ویزا به مقصد هر کدام از کشورهای عضو این اتحادیه سفر رایگان به سایر کشورهای شینگن را نیز تا مدت زمان اعتبار ویزا برای شما امکان‌پذیر می‌کند.

شرایط ویزای توریستی ایتالیا چیست؟

شرایط-ویزای-توریستی-ایتالیا چیست؟

هنگامی که درخواست ویزای توریستی ایتالیا را ارسال می‌کنید، باید چندین سند پشتیبان داشته باشید. یکی از آنها فرم درخواست ویزای ایتالیا است. شرایط ویزای توریستی ایتالیا به این قرار است:

برنامه سفر کامل شما باید یک سند حاوی جزئیات تاریخ سفر (ورود و خروج) باشد و شما همچنین باید شماره پرواز خود را وارد کنید. علاوه‌بر این، باید مشخص کنید که از چه مکان‌هایی در ایتالیا یا سایر نقاط منطقه شینگن بازدید خواهید کرد. لزوماً نباید بلیط واقعی پرواز باشد، کافیست ثابت کنید که پروازی را رزرو کرده‌اید. این موارد نیز باید ارائه شود:

  • نامه‌ای از سازمان‌دهنده تور شما (اگر با آژانس تور مسافرتی دارید)
  • مدرک اقامت. بسته به جایی که در ایتالیا اقامت خواهید کرد، این می تواند رزرو هتل/خوابگاه یا قرارداد اجاره باشد.
  • مدرکی دال بر تمکن مالی کافی برای تأمین مدت اقامت شما. (برای اطلاع از میزان تمکن لازم برای پرداخت به قسمت “شرایط ویزای تمکن مالی ایتالیا” در همین مقاله رجوع کنید)

با این حال، اگر قصد بازدید از یکی از اقوام یا دوستان خود در ایتالیا را دارید، باید مدارک زیر را ارائه دهید:

  • نامه دعوت از میزبان شما؛ اگر تصمیم دارید یکی از اعضای خانواده یا یکی از دوستانتان در ایتالیا را ملاقات کنید، آنها به عنوان میزبان ایتالیایی شما به حساب می‌آیند. میزبان شما می‌تواند یک شهروند ایتالیایی یا دارنده اجازه اقامت باشد (که اگر مورد دوم باشد لازم است میزبان شما یک کپی از مجوز اقامت خود را همراه با نامه دعوت بفرستد). در دعوت نامه باید قید شود که شما قوم و خویش و یا دوست آنها هستید و تاریخ‌هایی را که قرار است با آنها ملاقات کنید مشخص کنید.

اثبات رابطه خانوادگی اگر میزبان شما یکی از اعضای خانواده است، مانند همسر، فرزند یا والدین، باید مدرکی برای اثبات این موضوع ارائه دهید. این مدرک می‌تواند گواهی تولد، گواهی ازدواج یا گواهی مشارکت ثبت شده باشد. شما باید این گواهی را ضمیمه دعوت‌نامه کنید.

  • اثبات تمکن مالی کافی؛ بسته به اینکه هزینه سفر خود را چگونه تامین میکنید، می‌تواند از طریق:
  • صورت‌حساب‌های بانکی خودتان در شش ماه گذشته (اگر خودتان هزینه سفر را تامین کنید).
  • نامه حمایت از میزبان شما به همراه صورت حساب بانکی آنها (اگر میزبان شما بودجه سفر شما را تامین می‌کند).
  • مدرک اقامت؛ بسته به جایی که در ایتالیا هستید، می‌توانید موارد زیر را ارسال کنید:
  • آدرس خانه/آپارتمان میزبان شما.
  • قرارداد رزرو هتل/هاستل یا اجاره خانه. (اگر قصد ندارید در منزل یکی از اعضای خانواده یا دوستانتان اقامت کنید، ممکن است از شما خواسته شود که مدرکی مبنی بر اینکه واقعاً به روش دیگری با آنها ملاقات خواهید کرد، ثابت کنید.)

شرایط و تمکن مالی ویزای تجاری ایتالیا

ویزای تجاری ایتالیا

اگر قصد سفر تجاری به ایتالیا را داشته باشید، باید برای ویزای کوتاه مدت درخواست دهید که به شما اجازه می‌دهد تا 90 روز در ایتالیا بمانید. اقامت بیش از 90 روز در ایتالیا نیاز به اجازه اقامت دارد. ویزای کوتاه مدت ایتالیا که به ویزای شینگن نیز معروف است، در تمامی کشورهای اروپایی که جزو معاهده شینگن هستند معتبر است. ایتالیا بخشی از پیمان شینگن بوده و با ویزای شینگن می‌توانید به ایتالیا و تمامی 26 کشور شینگن دیگر سفر کرده و در آن‌ها اقامت داشته باشید.

الزامات دریافت ویزای تجاری ایتالیا

  • داشتن دلیل موردقبول برای سفر به این کشور
  • داشتن پول کافی برای حمایت مالی خود و افراد وابسته
  • اثبات پیوند محکم با کشور مادری خود برای متقاعدسازی افسران مبنی بر بازگشت به وطن پس از پایان سفر
  • داشتن سابقه کیفری پاک و بدون مشکل
  • داشتن دعوتنامه رسمی ایتالیایی از شرکت معتبری که با آن همکاری دارید؛ این سند باید به زبان ایتالیایی یا انگلیسی بر روی سربرگ رسمی شرکت تهیه شده و توسط یک مقام شرکت که باید نام کامل خود را مشخص کند مهر و امضا شود.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تجاری ایتالیا

  • فرم درخواست ویزا تکمیل شده
  • عکس رنگی
  • گذرنامه معتبر با اعتبار حداقل شش ماه پس از پایان دوره اقامت شما در کشور
  • کپی بلیط هواپیما
  • مدرکی دال بر داشتن بیمه مسافرتی که باید در طول مدت ویزا و در منطقه شینگن معتبر باشد؛ ارزش بیمه نامه باید حداقل 30000 یورو باشد و باید هزینه‌های بیماری ناگهانی، تصادف را پوشش دهد.
  • مدارک پشتیبانی که می‌تواند شامل کپی بلیط‌ها، تاییدیه رزرو هتل، دعوت‌نامه خصوصی و دعوت‌نامه رسمی باشد.
  • دعوت‌نامه در مورد یک بازدید تجاری دارای مشخصات تماس سازمان و مشخصات فرد دعوت شده از جمله هدف و مدت بازدید خواهد بود.
  • درخواست باید حاوی گواهی ثبت تجارت باشد که ثابت کند کسب و کار مربوطه شما قانونی است و توسط مقامات مربوطه تایید شده است.
  • اثبات تامین مالی سفر. درمورد هزینه‌های متقاضی در طول اقامت خود در ایتالیا، کارفرما یا شرکت میزبان باید پوشش هزینه‌ها را در دعوت‌نامه یا کاولتر قید کند. (برای اطلاع از میزان تمکن لازم برای پرداخت به قسمت “شرایط ویزای تمکن مالی ایتالیا” در همین مقاله رجوع کنید)
  • اظهارنامه مالیات بر درآمد هنگام سفر به ایتالیا به منظور شرکت در فعالیت‌های مرتبط با تجارت، یعنی بازدید از یک کسب و کار یا یک شرکت برای برگزاری جلسات، انجام معاملات تجاری، استخدام، آموزش یا انجام سایر فعالیت‌های مشابه، باید ویزای تجاری ایتالیا داشته باشید.

شرایط و تمکن مالی ویزای تحصیلی ایتالیا

دو نوع ویزای دانشجویی در ایتالیا بسته به مدت برنامه تحصیلی وجود دارد:

ویزا نوع C: ویزای کوتاه مدت یا ویزای مسافرتی معتبر برای یک یا چند بار ورود و برای مدت زمانی که بیش از 90 روز نباشد.

ویزا نوع D: ویزای طولانی مدت اعتبار بیش از 90 روز

اگر از طریق ویزای نوع D وارد ایتالیا می‌شوید، باید ورود خود را در عرض 8 روز پس از ورود به ایتالیا به ایستگاه Questura گزارش دهید. برای اثبات وضعیت اقامت قانونی شما در داخل کشور، یک کارت اجازه اقامت برای شما ارسال می‌شود.

مدارک موردنیاز برای دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا

مدارک موردنیاز برای دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا

دانشجویان ممکن است نیاز به ارائه یک یا تمام مدارک زیر به عنوان بخشی از درخواست خود برای ویزای تحصیلی برای تحصیل در ایتالیا داشته باشند:

  • پاسپورت معتبر، با حداقل دو صفحه ویزا خالی و حداقل سه ماه پس از تاریخ پایان برنامه تحصیلی شما معتبر باشد.
  • نامه پذیرش از موسسه شما در ایتالیا
  • فرم درخواست ویزا تکمیل شده
  • یک کپی از برنامه سفر شما به ایتالیا و از ایتالیا
  • اثبات عدم سوء پیشینه کیفری
  • مدرک مهارت زبان ایتالیایی یا انگلیسی (بسته به زبان برنامه تحصیلی شما)
  • اثبات تمکن مالی کافی برای حمایت از خود (بین ۴۵۰ تا ۵۱۵ یورو ماهانه)؛ (برای اطلاع از میزان تمکن لازم برای پرداخت به قسمت “شرایط ویزای تمکن مالی ایتالیا” در همین مقاله رجوع کنید)
  • گواهی بیمه درمانی کافی
  • ارائه گواهی که ثابت کند هزینه درخواست مربوطه را پرداخت کرده‌اید.

شرایط و تمکن مالی ویزای درمانی ایتالیا

ویزای درمانی شینگن به دلایل پزشکی به دارنده آن اجازه می‌دهد تا به هر یک از کشورهای عضو شنگن ( که ایتالیا هم جزء این کشورهای است) وارد شده و برای وضعیت سلامت خود تحت درمان پزشکی قرار گیرد. این ویزا برای کسانی است که نیاز به دریافت مراقبت‌های پزشکی در اروپا برای دوره‌های حداکثر 90 روزه دارند. اگر پیش‌بینی می‌شود که درمان پزشکی شما بیشتر از این مدت طول بکشد، در عوض باید برای ویزای ملی برای درمان پزشکی در کشور مربوطه درخواست دهید، که به شما اجازه می‌دهد بیشتر بمانید.

مدارک موردنیاز برای ویزای شینگن پزشکی ایتالیا

مدارکی که هنگام درخواست ویزای شینگن برای درمان پزشکی باید ارائه شود به این شرح است:

  • تکمیل فرم درخواست ویزای کوتاه‌مدت؛ فراموش نکنید که پس از پرینت فرم را در پایان امضا کنید.
  • دو عکس؛ این عکس‌ها باید یکسان بوده و بیش از سه ماه از تاریخ عکاسی نگذشته باشد و معیارهای شینگن برای عکس‌های ویزا را رعایت کنند.
  • سند مسافرتی/گذرنامه معتبر؛ اطمینان حاصل کنید که پاسپورت شما در ده سال گذشته صادر شده باشد و اعتبار آن سه ماه بیشتر از خروج برنامه ریزی شده شما از قلمرو شنگن باشد.
  • یک کپی از صفحه اطلاعات پاسپورت شما
  • رزرو پرواز رفت و برگشت؛ سندی که جزئیات مربوط به پرواز شما به منطقه شینگن و برگشت، از جمله شماره و تاریخ پرواز را نشان دهد.
  • بیمه پزشکی مسافرتی؛ پوشش کل منطقه شنگن، با حداقل پوشش 30000 یورو در کل مدت اقامت شما.
  • مدرک اقامت؛ این مدرک می‌تواند یکی از این موارد باشد:
  • اقامت تایید شده در کلینیک/بیمارستان پزشکی
  • رزرو هتل
  • دعوتنامه
  • قرارداد اجاره
  • گواهی وضعیت مدنی: گواهی ازدواج، گواهی تولد فرزندان، گواهی فوت همسر، در صورت وجود.
  • ارائه گواهی هزینه پرداخت شده ویزا؛ این هزینه برای بزرگسالان 60 یورو است، اما هزینه‌ها برای کودکان و برخی دسته‌های خاص کمتر خواهد بود.
  • اثبات تمکن مالی؛ اثبات اینکه متقاضی دارای تمکن مالی کافی برای پرداخت هزینه‌های پزشکی و سایر هزینه‌های مربوطه در طول درمان است. (برای اطلاع از میزان تمکن لازم برای پرداخت به قسمت “شرایط ویزای تمکن مالی ایتالیا” در همین مقاله رجوع کنید) این مدرک می‌تواند یکی از موارد زیر باشد:
  • اظهارات بانک.
  • نامه حمایت + صورتحساب بانکی حامی.
  • اثبات پیش پرداخت برای درمان + صورتحساب بانکی برای سایر هزینه‌های مرتبط.
  • یادداشت شفاهی وزارت بهداشت کشور متبوع متقاضی؛ اگر وزارت بهداشت در کشور متقاضی هزینه‌های درمان او را تقبل کند، فرد باید نامه‌ای مبنی بر آمادگی دولت برای پوشش هزینه‌های درمانی شما را ارائه کند.
سوالات متداول

چگونه می‌توان منابع مالی موردنیاز برای ورود به ایتالیا را محاسبه کرد؟
اگر به تنهایی قصد سفر داشته باشید و سفر شما تا پنج روز طول بکشد، باید 269.60 یورو در حساب خود داشته باشید. اگر مثلاً دو نفر از اعضای خانواده همراه شما هستند، باید برای هر یک از آنها 212,81 یورو اضافی داشته باشید. بنابراین، مبلغ کلی که باید برای هزینه سفر تا 5 روز به ایتالیا برای سه نفر داشته باشید، 695.22 یورو است.
چه چیزی می‌تواند به‌عنوان مدرکی مبنی بر منابع مالی کافی برای ویزای ایتالیا محسوب شود؟
شما می‌توانید به یکی از انواع روش‌هایی که در ادامه ذکر می‌شود برای اثبات تمکن مالی خود اقدام کنید: اظهارات بانک. شما باید یک نسخه اصلی از صورتحساب‌های بانکی خود را که در ماه گذشته صادر شده است ارائه دهید. صورتحساب بانکی باید توسط یک مقام رسمی بانک مهر و امضا شود. صورت حساب پس‌انداز. شما باید اصل و فتوکپی سند را ارائه دهید. کپی کارت اعتباری. کپی باید نام و نام خانوادگی شما را نشان دهد. همچنین باید یک کپی از رسید خودپرداز صادر شده در سه روز گذشته که موجودی حساب را نشان می دهد، وارد کنید. ضمانت بانکی میزبان شما (در صورت حمایت مالی). اگر یکی از اقوام نزدیک از اقامت شما حمایت مالی کند، باید یک کپی از ضمانت‌نامه بانکی آنها (که همچنین به عنوان Fidejussione bancaria یا Polizza fidejussoria شناخته می‌شود) ارائه دهید. این کپی و نیز اصل آن باید توسط میزبان شما امضا شود. نکته: پول نقد، گواهی ارز مبادله شده یا صورت حساب بانکی که دارای مهر و امضای مجاز نباشد به‌عنوان مدرک معتبر برای اثبات تمکن مالی برای ایتالیا پذیرفته نخواهد شد.
برای ویزای دانشجویی ایتالیا چقدر موجودی بانکی لازم است؟
برای دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا، دانشجو به مدرکی مبنی بر حمایت مالی کافی نیاز دارد. بنابراین، موجودی بانکی برای برآورده کردن شرایط مالی ویزای دانشجویی در ایتالیا در ماه تقریباً 448,07 یورو در ماه برای سال تحصیلی است که در مجموع 5824,91 یورو در سال است.

سخن پایانی

سفارت یا کنسولگری کشور ایتالیا ( که یکی از کشورهای حوزه شینگن است) از شما که خواستار دریافت ویزای ورود به ایتالیا هستید می‌خواهد که در کنار ارائه بسیاری از مدارک و الزامات، گواهی تمکن مالی نیز ارائه دهید. این یک مدرک پذیرفته شده برای اثبات این موضوع است که شما به عنوان متقاضی که به دنبال ورود به یک کشور شینگن هستید، توانایی مالی لازم برای سفر و اقامت در خارج از کشور خود و در کشور خاص منطقه شینگن را خواهید داشت که با استاندارد زندگی آن کشور میزبان مطابقت دارد. در این مقاله اطلاعات کاملی در مورد میزان تمکن مالی لازم برای دریافت ویزای ایتالیا در اختیاز شما گذاشتیم.

مؤسسه مهاجرتی صبا ویزا علاوه بر انتشار مقالات به‌روز حاوی مطالب مفید و کاربردی در سایت رسمی خود، ارائه‌دهنده مشاوره تخصصی در زمینه مهاجرت نیز هست و از طریق تیم مشاوران حرفه‌ای خود در کلیه زمینه‌ها و انواع مهاجرت به کشورهای مختلف به علاقمندان خدمت‌رسانی می‌کند. برای کسب راهنمایی موردنیاز خود کافیست با ما تماس بگیرید و یا فرم مشاوره رایگان ما را تکمیل کنید.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 8 میانگین: 3.9]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

  1. زهرا طاهری نیا
    31 خرداد 1402
    پاسخ

    تمکن مالی ایتالیا با فروش طلا هم‌مقدور؟

    • تحریریه صباویزا
      23 شهریور 1402
      پاسخ

      سلام، وقت بخیر
      لطفا جهت ارتباط با مشاوران مجموعه با شماره 58416-021 تماس بگیرید.

  2. Sayed Mohammad Hashemy
    29 شهریور 1402
    پاسخ

    سلام برای تمکن مالی ویزای تحصیلی نیاز است که از حساب شخصی اقدام کنیم یا از حساب های اشخاص دیگه هم میشه حساب کرد

    • تحریریه صباویزا
      4 مهر 1402
      پاسخ

      با سلام
      جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان لطفا با شماره 58416-021 تماس بگیرید.

برای مشاوره رایگان کلیک کنید