لوگو صبا ویزا
اخذ اقامت هلند از طریق تمکن مالی

تمکن مالی هلند (آپدیت 2024)

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه تمکن مالی هلند به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید. مشاوره رایگان

هر تبعه خارجی که با ویزای هلند برای مدت طولانی وارد هلند می شود باید ثابت کند که می تواند در طول مدت اقامت خود از نظر مالی خود را حمایت کند. اگر بنا به دلایلی اتباع خارجی نتوانند از خود حمایت کنند، باید یک حامی در هلند داشته باشند که بتواند آن‌ها را تامین مالی کند و آن‌ها را ساپورت کند.

در این مقاله به طور اختصاصی به پاسخ سوالات شما در زمینه تمکن مالی هلند پرداخته شده است. بسیاری از افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی، کاری و یا سفر‌های توریستی به کشور هلند را دارند، بایستی مدارکی جهت اثبات تمکن مالی و یا بودجه مالی کافی برای پوشش هزینه‌ها در مدت اقامت خود در هلند را ارائه نمایند.

همچنین شایان ذکر است که شرایط کسب و کار عالی در هلند، موقعیت استراتژیک این کشور، سیستم قانونگذاری باثبات، نیروی کار چندزبانه با تحصیلات عالی و وجود زیرساخت‌های برتر تنها برخی از مزایای بی شمار برای راه‌اندازی بیزینس و سرمایه‌گذاری در هلند است. در حقیقت می‌توان گفت که این فاکتور‌ها نشان می دهند که هلند به عنوان دروازه (دیجیتال) اروپا عمل می کند. مشاوران موسسه مهاجرتی صبا ویزا در هر زمانی آماده پاسخ گویی به سوالات شما در زمینه تمکن مالی هلند و شرایط سرمایه گذاری در هلند هستند.

فهرست عناوین

الزامات تمکن مالی هلند چیست؟

اگر می خواهید برای مدت طولانی برای زندگی، کار یا ملاقات با خانواده به هلند بروید، باید ثابت کنید که می توانید از نظر مالی خود را حمایت کنید. به طور مشابه، اگر از شخصی برای آمدن به هلند حمایت مالی می کنید، برای واجد شرایط بودن باید درآمد مشخصی نیز داشته باشید.

مقامات هلندی هنگام بررسی اینکه آیا شما شرایط مورد نیاز برای هلند را برآورده می کنید، به حقوق تامین اجتماعی شما (SV-loon) اشاره می کنند. آنها از SV-loon برای محاسبه میزان مالیات و سهم تامین اجتماعی شما استفاده می کنند. VS-loon در فیش حقوقی شما ذکر شده است. بار دیگر یادآوری می‌کنم که SV مخصوص کسانی است که در هلند زندگی می‌کنند و می‌خواهند مالی شخصی دیگر در هلند باشند و حامی مالی او باشند.

در هر صورت، شرایط تمکن مالی خاصی وجود دارد که متقاضی و یا حامی مالی متقاضی باید به مقامات هلندی ارائه دهند تا درخواست ویزا یا اجازه اقامت متقاضیان مورد بررسی قرار گیرد. بنابراین، شخصی که برای ویزای هلند درخواست می دهد باید یک مدرک مالی ارائه دهد که مطابق با استانداردهای تعیین شده توسط مقامات هلندی باشد.

تمکن مالی هلند برای صدور ویزای تحصیلی

دانشجویان بین المللی باید نشان دهند که بودجه مالی کافی برای پوشش هزینه‌های تحصیل و اقامت در هلند دارند. اداره مهاجرت هر سال حداقل مقدار مورد نیاز را اعلام می کند. از این رو، مدرکی مبنی بر تمکن مالی باید هر سال برای کل دوره تحصیل ارائه شود. دانشگاه‌های هلند یک فرم اظهارنامه ارائه می کنند که دانشجویان باید با اطلاعات کامل و امضا آن را ارسال کنند. دو نوع بودجه مالی مورد نیاز عبارتند از :

  • شهریه : شهریه بسته به دانشگاه، رشته، مقطع تحصیلی و طول طوره تحصیلی متفاوت است.
  • هزینه‌های تحصیلی : برابر با مقدار مورد نیاز برای هزینه های زندگی مانند اقامت، غذا و غیره است. هزینه ماهانه برای آموزش عالی حدود 900 یورو و برای آموزش فنی و حرفه‌ای حدود 740 یورو است.

زمانیکه خود دانشجو می‌خواهد از خودش حمایت مالی نماید، حساب باید به نام دانشجو باشد و تضمین کند که می تواند آزادانه از آن پول برداشت کند. این می تواند یک حساب جاری یا پس انداز حساب مشترک یا یک حساب جداگانه باشد. یک صورت حساب بانکی، کپی صورت حساب یا پرینت نسخه اینترنتی مشخصات بانکی با اطلاعات زیر الزامی است:

  • تاریخ صدور
  • مشخصات شخصی
  • شماره حساب بانکی
  • کل موجودی
  • اطلاعات تماس بانک

اگر حساب یک حساب بانکی مشترک است، یک صورت حساب با اطلاعات زیر نیز لازم است:

  • اصل صورت حساب بانکی
  • کپی صورت حساب بانکی
  • پرینت کپی اینترنتی حساب بانکی

تمکن مالی هلند برای اخذ ویزا

منظور از تمکن مالی، مدارکی است که نشان می دهد می توانید از نظر مالی از خود حمایت کنید. شما باید ثابت کنید تا زمانی که در هلند هستید، پول کافی برای پوشش هزینه‌های زندگی خواهید داشت. مبلغ ماهانه کافی در نظر گرفته شده بستگی به وضعیت اقامت شما در هلند دارد. IND به روزترین اطلاعات مقدار مورد نیاز را ارائه می دهد. البته دانشجویان می توانند توافقنامه تحصیلی خود را نیز بررسی کنید تا مبلغ صحیح را بیابند.

اگر دانشجو اسپانسر خارجی دارد، بایستی مدارک زیر را ارائه دهند:

  • صورت مالی از طرف ضامن
  • کپی قرارداد کار
  • کپی مدارک هویتی – پاسپورت و غیره.
  • کپی فیش حقوقی 3 ماه گذشته

اگر دانشجو یک حامی دارد که در حال حاضر در هلند اقامت دارد، بایستی مدارک زیر را ارائه گردد:

  • صورت حساب مالی ضامن (Garantverklaring – m47)
  • قرارداد کار (Arbeidsovereenkomst)
  • اظهارات اخیر کارفرما (Recente werkgeversverklaring)
  • کپی ثبت احوال (Uittreksel GBA)
  • کپی صورتحساب حقوق و دستمزد از 3 ماه گذشته (کپی salarisspecificaties afgelopen 3 maanden)
  • کپی پاسپورت/کارت شناسایی (شناسه هویتی)

تمکن مالی هلند ۱

تمکن مالی هلند برای پوشش هزینه‌های زندگی چقدر است؟

خدمات مهاجرت و تابعیت هلند (IND) از شما می خواهد که از تمکن مالی کافی برای پوشش اقامت خود در هلند برخوردار باشید. حداقل مبلغ مورد نیاز تعیین شده توسط IND  مبلغ 950 یورو در ماه است. البته هر دانشگاه الزامات و شرایط خاص خود را دارد.

یکی از موارد ارسال درخواست، اثبات بودجه مالی کافی است که از الزامات IND (خدمات مهاجرت و تابعیت هلند) است. برای درخواست ویزا و/یا اجازه اقامت باید نشان دهید که پول کافی برای زندگی و تحصیل در هلند دارید. مقداری که باید داشته باشید، شرایط قانونی تحصیلی (study norm) نامیده می شود. در حال حاضر این مبلغ معادل 950 یورو در ماه است. بودجه کافی باید با طول مدت برنامه شما مطابقت داشته باشد (با حداکثر 12 ماه معادل 11400.00 یورو). لازم به ذکر است که این مبلغ شامل شهریه نمی شود.

مدرک تحصیلی : 11,400.00 یورو

دانشجو انتقالی برای 1 ترم : 4,750.00 یورو

دانشجو انتقالی برای 2 ترم  :‌ 9,500.00 یورو

همچنین شایان ذکر است که ISD پس از ورود به هلند و پس از افتتاح حساب بانکی هلند، پول شما را بازپرداخت می کند. لطفاً توجه داشته باشید به دانشجویان توصیه می‌گردد که در این زمان‌های نامشخص پول کافی (علاوه بر مقدار مورد نیاز برای اثبات تمکن مالی برای هزینه‌های زندگی تعیین‌شده توسط IND) همراه خود داشته باشند تا در دو ماه اول پس از ورود بتوانند هزینه‌های خود را پوشش دهند، زیرا ممکن است زمان افتتاح حساب بانکی هلندی کمی طول بکشد.

سه راه برای اثبات اینکه تمکن مالی کافی دارید وجود دارد :

  • بورس تحصیلی
  • شما تمکن مالی خود را دارید یا به عبارتی دیگر حامی مالی خودتان هستید.
  • شما یک حامی دارید که در هلند زندگی نمی کند.

شرایط ویزای هلند چیست؟

برای درخواست ویزای هلند، باید مجموعه ای از مدارک را جمع آوری کرده و به سفارت یا کنسولگری هلند در کشور خود ارائه دهید. شما باید از سفارت یا کنسولگری وقت بگیرید و به همراه مدارک خود شخصا حاضر شوید. تمام مدارک شما باید به زبان هلندی، انگلیسی، فرانسوی یا اسپانیایی ترجمه شوند. برای هر مدرکی که باید ارائه دهید، باید هم اصل و هم یک کپی به همراه داشته باشید.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای هلند چیست؟

فرم درخواست ویزای هلند تکمیل و امضا شده حاضر نمایید.  می توانید این فرم از وب سایت سفارت دانلود کنید.

از تصویر پاسپورت برای احراز هویت استفاده می شود و لازم است  این عکس در شش ماه گذشته در زمینه سفید و در ابعاد 35 در 45 میلی متر گرفته شده باشد.

پاسپورت و سایر مدارک سفر

یک کپی از صفحه مشخصات شخصی پاسپورت

کپی از صفحات مشخصات شخصی گذرنامه‌های قبلی

کپی ویزای قبلی به همراه تمام مهرهای ورود/خروج

مدارک اقامت قانونی : شما باید مدرکی ارائه دهید که نشان دهد شما مقیم قانونی کشوری هستید که از آن درخواست می‌کنید. مدرک اقامت قانونی می تواند پاسپورت، ویزا یا اجازه اقامت همراه با کپی باشد.

برنامه سفر کامل : این برنامه شامل اهداف سفر شما به منطقه شنگن و بازگشت است. توجه داشته باشید که منظور بلیط هواپیما نیست.

ارائه مدرکی  جهات اثبات اینکه پس از بازدید به کشور خود باز خواهید گشت. این می تواند یک قرارداد کار، یک اظهارنامه از طرف کارفرمای شما یا هر نوع مدرک دیگر باشد.

بیمه درمانی ویزای شینگن هلند: بیمه درمانی شما باید به نام شما صادر شود، در کل منطقه شنگن معتبر باشد و حداقل 30000 یورو هزینه‌های پزشکی را پوشش دهد.

سندی از کارفرمای شما که جزئیات شغل، حقوق و مدت و هدف بازدید شما را نشان می دهد.

مجوز کار ( در صورت وجود)

پرداخت هزینه درخواست

اثبات تمکن مالی : بازدید کننده باید ثابت کند که می تواند حداقل 34 یورو برای هر نفر در روز برای هر روز اقامت خود در هلند ارائه دهد.

انواع ویزای هلند

انواع مختلفی از ویزاها از جمله ویزای یکبار ورود single-entry ، دوبار ورود double-entry، چند بار ورود multiple-entry و ترانزیت فرودگاهی airport transit وجود دارد که دارندگان آن را قادر می سازد تا برای اقامت تا 90 روز در دوره‌های 180 روزه وارد هلند شوند. با ویزای یکبار ورود یا single-entry می‌توانید تنها یکبار وارد این کشور شوید. در حالی که دارندگان ویزای دوبار ورود یا double-entry می توانند دو بار در زمان‌های تعیین شده سفر کنند. از سوی دیگر، ویزای چند بار ورود multiple-entry اجازه می دهد تا بازدیدهای متوالی از هلند داشته باشید، به شرط اینکه از محدودیت زمانی تعیین شده تجاوز نکند.

انواع ویزای کار در هلند

هلند چندین مجوز کار اصلی دارد، که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم نمود.

GVVA یا مجوز سینگل (single permit)

افرادی که مایل به کار در هلند هستند باید برای این ترکیب از tewerkstellingsvergunning یا TWV، مجوز کار و اجازه اقامت اقدام کنند. این شامل اجازه اقامت هلند و همچنین سندی است که نشان می دهد کارمند یک تبعه خارجی با مجوز کار در هلند است.

طرح مهاجرت نیرو‌های یا مهارت بالا (Highly skilled migrant scheme)

کسانی که در یک زمینه خاص دارای مهارت عالی و تخصص بالا هستند، می‌توانند به عنوان استعدادهای خارجی و نیروی کار ماهر در هلند استخدام شوند.

مجوزهای سال تحصیلی Orientation year permits (zoekjaar)

این مجوز برای خارجی هایی است که در سه سال گذشته مدرک کارشناسی ارشد یا دکتری را در یکی از 150 دانشگاه برتر در سراسر جهان دریافت کرده‌اند.

مجوز سال جستجو  (Search year permit) برای فارغ التحصیلان

این مجوز برای دانشجویانی است که از دانشگاه های هلند فارغ التحصیل شده اند. این نوع اجازه اقامت به آنها اجازه می‌دهد تا به مدت یک سال در هلند بمانند در حالی که به دنبال شغلی به عنوان یک مهاجر بسیار ماهر هستند.

مجوز کارآفرینی (Entrepreneur permit)

افرادی که می خواهند به هلند بیایند و کسب و کار خود را راه اندازی کنند می توانند برای اجازه اقامت برای خوداشتغالی درخواست دهند. آنها باید الزامات خاصی را در ارتباط با تجارت یا حرفه خود برآورده کنند.

کارت آبی اتحادیه اروپا (EU Blue Card)

اتباع کشورهای جهان سوم می توانند در اتحادیه اروپا برای این اجازه اقامت برای استخدام با شرایط عالی درخواست دهند. کارت آبی اتحادیه اروپا مستلزم یک قرارداد کاری معتبر یا پیشنهاد کاری برای حداقل یک سال است که حداقل شرایط حقوق را برآورده کند.

شرایط ویزای کار هلند چیست؟

شرایط لازم برای ویزای کار در هلند به نوع مورد نیاز کارمند و کشور مبداء مهاجر بستگی دارد. به طور کلی آنها به یک مجوز کار، یک مجوز اقامت یا GVVA نیاز دارند. خدمات مهاجرت و تابعیت (IND) تمامی درخواست هایی را که باید به زبان‌های انگلیسی، هلندی، آلمانی یا فرانسوی باشد، پردازش می کند. این فرآیند اغلب پیچیده و گیج کننده است، بنابراین بهتر است با متخصصیان و مشاوران موسسه مهاجرتی صبا ویزا ارتباط برقرار کنید و از آن‌ها راهنمایی بخواهید که در ارائه ویزای کاری تخصص دارند.

برخی از الزامات ویزای کار هلند عبارتند از :

  • پاسپورت معتبر یا سند مسافرتی
  • عدم سابقه کیفری
  • اثبات صحت اطلاعات درخواست
  • انجام برخی از تست‌های پزشکی
  • تمکن مالی کافی
  • کارفرما توسط مقامات دولتی هلند به رسمیت شناخته شده باشد.

تمکن-مالی-هلند-۲

هزینه‌ زندگی در هلند چقدر است؟

در شاخص زندگی بهتر OECD، هلند از نظر رفاه عمومی عملکرد خوبی دارد و در تعادل بین کار و زندگی در صدر قرار دارد. مسکن و آموزش نیز بالاتر از میانگین رتبه‌بندی شده‌اند، در حالی که درآمد خالص تعدیل‌شده برای هر فرد حدود ۲۵۳۵۰ یورو است که کمتر از میانگین OECD است.

در همین حال، وقتی صحبت از تمکن مالی برای مهاجرت به هلند می شود، پایتخت هلند در نظرسنجی هزینه زندگی 2021 مرسر (Mercer’s )در رتبه 44 قرار دارد. آمستردام برای زندگی گرانتر از برلین و بروکسل است، اما هزینه کمتری نسبت به پاریس و لندن دارد.

آمستردام پایتخت رسمی هلند است، اگرچه مرکز سیاسی آن در لاهه نیست. شبکه کانال‌های آمستردام که برای مردم محلی به‌عنوان یک مرکز بزرگ شناخته می‌شود، محیطی ایده‌آل را ایجاد می‌کند. با این حال، محبوبیت آن به این معنی است که هزینه زندگی در آمستردام به طور قابل توجهی بالاتر از سایر نقاط کشور است. با قیمت اجاره بالاتر از شهرهای مشابه در اروپا، اگرچه بستگی به این دارد که کدام منطقه از آمستردام را انتخاب کنید. زندگی در نواحی مرکزی آمستردام گران است.

هزینه زندگی در آمستردام به شرح زیر است :

  • 50 درصد گران تر از مادرید است.
  • 10 درصد گران تر از مونیخ است.
  • تقریباً مشابه پاریس است.
  • 13 درصد ارزان تر از لندن است.
  • 31 درصد ارزان تر از نیویورک است.

سرمایه گذاری در هلند

دلایل زیادی برای سرمایه گذاری در هلند وجود دارد، به عنوان مثال :

  • موقعیت جغرافیایی کشور هلند : قرارگیری هلند در سواحل اروپای غربی، به این معنی است که هلند 500 میلیون مشتری بالقوه دارد.
  • زیرساخت بسیار توسعه یافته کشور هلند : زیرساخت بسیار توسعه یافته شامل فرودگاه اسخیپول آمستردام (Amsterdam Schiphol Airport)، بندر روتردام (Port of Rotterdam)، جاده ها، خطوط راه آهن و دسترسی پهنای باند است.
  • سطح تحصیلات در کشور هلند : مردم هلند به لطف سیستم آموزشی عالی، سطح تحصیلات بالایی دارند. حدود 90 درصد هلندی‌ها انگلیسی صحبت می کنند و بسیاری نیز به زبان های خارجی دیگر صحبت می کنند.

سخن پایانی

با خواندن این مقاله تا انتها متوجه شده‌اید که هلند یکی از کشور‌های عالی برای مقاصد مهاجرتی نظیر مهاجرت تحصیلی و کاری و سرمایه گذاری است. بدون شک تحصیل و کار و به طور کلی در زندگی در هلند، شما را با فرصت‌های بسیاری روبرو خواهد نمود. ایرانیان برای ورود به کشور هلند چه برای اقامت‌های کوتاه مدت (سفر‌های توریستی، گذارندن دوره‌های کوتاه مدت آموزشی و اهداف دیگر که کمتر از سه ماه باشد) و چه برای اقامت‌های بلند مدت (مهاجرت کاری، تحصیلی، تجاری، سرمایه گذاری و غیره) برای ورود به این کشور نیاز به اخذ ویزا دارند. مقامات هلند نیز به بسته هدف مهاجرتی شما و اینکه برای چه مدت زمانی در این کشور اقامت خواهید داشت و چند فاکتور دیگر، الزاماتی در خصوص داشتن تمکن مالی یا بودجه مالی کافی جهت صدور ویزا در نظر گرفته است. در صورت برآوردن این شرایط ویزا برای شما صادر خواهد شد.

موسسه مهاجرتی صبا ویزا با ارائه مشاوره‌های تخصصی آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما در زمینه مهاجرت به هلند، سرمایه گذاری در هلند، شرایط تمکن مالی هلند، شرایط تحصیل در هلند، اخذ پذیرش از دانشگاه‌های هلند، اقدام برای دریافت ویزای تحصیلی و بسیاری از موارد دیگر خواهد بود. این موسسه مهاجرتی با دانش و تخصصی که در زمینه قوانین مهاجرتی دارد و نیز ارائه خدمات متنوع و داشتن یک تیم پشتیبانی قوی در تلاش است تا مسیر مهاجرت را برای شما هموار‌تر نماید. همچنین شما می‌توانید با پر کردن فرم مشاوره رایگان با موسسه مهاجرتی صبا ویزا در ارتباط باشید.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 2 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

  1. محمد علیمحمدی
    2 شهریور 1402
    پاسخ

    با سلام و وقت بخیر.
    من یک سوال درباره ویزای توریستی هلند داشتم باعث خوشحالی است که به آن پاسخ دهید.
    سوال من درباره میزان تمکن مالی برای یک ویزای ۶۰ روزه با عنوان دیدار با خانواده متقاضی به کشور هلند است.
    برای دریافت این نوع ویزا به چه میزان تمکن مالی برای ارائه به سفارت هلند نیاز است؟ آیا ترجمه سند ملک به نام متقاضی، دریافت این نوع ویزا را تسهیل می کند؟
    با سپاس فراوان از لطف شما.

    • تحریریه صباویزا
      2 شهریور 1402
      پاسخ

      سلام، وقت بخیر
      لطفا شماره تماس خود را برای ما ارسال بفرمایید تا مشاوران مجموعه با شما تماس بگیرند یا از طریق شماره 58416-021 با ما در ارتباط باشید.

برای مشاوره رایگان کلیک کنید