لوگو صبا ویزا
ثبت شرکت در آلمان

ثبت شرکت در آلمان : ثبت شعبه [قوانین 2024]

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه ثبت شرکت در آلمان به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید. مشاوره رایگان
فهرست عناوین

شرکت خود را در کشور ژرمن‌ها ثبت کنید

ثبت شرکت در کشورهای خارجی از روش‌های محبوب برای سرمایه‌گذاری نزد افراد علاقه‌مند محسوب می‌شود. این روش به افراد مختلف این امکان را می‌دهد تا از قابلیت‌های بسیاری در کشور مورد نظر بهره‌مند شوند. ثبت شرکت در آلمان در میان سرمایه‌گذاران خارجی یک روش بسیار مطمئن برای سرمایه‌گذاری در کشورهای اروپایی است. این کشور با دارا بودن نرخ ریسک پایین از دست رفتن سرمایه در کل جهان، به میزان زیادی، اطمینان خاطر را برای سرمایه‌گذاران خارجی به ارمغان می‌آورد. آلمان جزو بهترین کشورها از لحاظ سطح اقتصادی در اروپا نیز می‌باشد که دارای سطح زندگی و رفاه بالایی نیز هست. این ویژگی‌ها تنها بخش کوچکی از مزایای سرمایه‌گذاری و دریافت اقامت در این کشور می‌باشد.

ثبت شرکت در آلمان

آلمان در مرکز قاره اروپا واقع شده است و تاثیر بالایی بر روی اقتصاد کشورهای همجوار و هم‌زبان خود مانند اتریش و سوییس دارد. این کشور بی‌نظیر در سالیان گذشته همواره در میان پنج قطب اقتصادی برتر جهان بوده است. ثبت شرکت در آلمان همواره توسط دولت این کشور تشویق شده است. با توجه به رقابت بالای آلمان با کشورهای دیگر مانند انگلستان و آمریکا دولت این کشور همواره با ارائه ویژگی‌های خاصی سعی داشته تا کشور خود را میان سرمایه‌گذاران محبوب نگه دارد. یکی از مسائلی که همیشه سبب شده است تا داوطلبان کمی نسبت به سرمایه‌گذاری در کشور آلمان مردد شوند زبان رسمی مردم این کشور می‌باشد.

با این حال دولت کشور آلمان با طرح برنامه‌های تشویقی راه‌های بسیاری را برای سرمایه‌گذاری در این کشور تدارک دیده است. دولت این کشور در یکی از تبلیغات خود اذعان کرده است که افراد خارجی نیاز به تسلط کامل بر زبان آلمانی برای سرمایه‌گذاری در این کشور نخواهند داشت.

همچنین این کشور به ارائه مزیت‌های زندگی بالا توانسته در میان کشورهایی قرار گیرد که درصد زیادی مهاجر را در خود جای بدهد. افراد با ثبت شرکت و سرمایه‌گذاری در این کشور می‌توانند ویزای آلمان را دریافت کنند. اقامت در کشور با طبیعت‌های چشم‌نواز و یک توازن خوب میان زندگی کاری و شخصی، آلمان را میان ده کشور برتر دنیا برای مهاجرت قرار داده است.

چهار دلیل مثبت برای راه اندازی شرکت در آلمان

راه اندازی شرکت در کشور آلمان دارای مزیت‌های زیادی می‌باشد که بسیاری از سرمایه‌گذاران جهانی به دنبال آن می‌باشند. چنانچه نسبت به ثبت شرکت در این کشور دودل هستید، با ما همراه شوید تا با چهار دلیل شما را نسبت به این موضوع آگاه‌تر کنیم.

اقتصادی مطمئن و متعهد به پیشرفت

کشور آلمان یکی از بهترین کشورهای دنیا در حوزه نوآوری در اقتصاد می‌باشد. دولت این کشور اصرار زیادی بر روی استفاده از علم برای پیشرفت و نوآوری در اقتصاد خود دارد. علاوه بر این سرمایه‌گذاری در کشور آلمان دارای قوانین سفت و محکمی می‌باشد که افراد ثروتمند را ترغیب به سرمایه‌گذاری در این کشور می‌کند. پیش‌بینی شده که این کشور در سال‌های آینده همچنان از بهترین اقتصادهای جهان می‌باشد.

دولت کشور آلمان با انجام اقداماتی مانند اختصاص دادن بودجه مناسب به موسسه‌های تحقیقاتی، حمایت از کارآفرینان و سایر زمینه‌های اقتصادی باعث قوی شدن اقتصاد کشور خود شده است. در اواخر سال 2019 دولت آلمان یک کمیته جدید را برای ایده‌های نوین پیشرفت اقتصادی تشکیل داد. افرادی که علاقه‌مند به ثبت شرکت و سرمایه‌گذاری هستند دارای موقعیت‌های بالقوه مناسبی در این کشور هستند.

بازار عالی

آلمان دارای یکی از بزرگ‌ترین بازارهای مصرف کننده در اتحادیه اروپا با جمعیتی حدود 82 میلیون نفر دارد. این کشور دومین وارد کننده برتر دنیا و سومین صادر کننده برتر محصولات کشاورزی در سراسر دنیا می‌باشد. بازار کشور آلمان دارای قدرت بین المللی بسیاری نیز می‌باشد. این کشور میزبان چندین رویداد تجاری بزرگ در جهان است که شامل جابه‌جایی مقدار زیادی پول می‌شود. از این رویدادهای بین المللی می‌توان به مدیکا (MEDICA)، هانوفر فیر (The Hannover Fair)، اتومچینکا (Automechanika) و مراسم توریستی ITB اشاره کرد.

مشوق‌های مختلف برای برنامه‌های سرمایه‌گذاری

کشور آلمان دارای برنامه‌های بسیاری می‌باشد که سرمایه‌داران را نسبت به استفاده از آن‌ها تشویق می‌کند. این برنامه‌ها انواع مختلفی دارند که افراد با اهداف مختلف از آن‌ها استفاده می‌کنند. برخی از رایج‌ترین و محبوب‌ترین برنامه‌های سرمایه‌گذاری در آلمان به شرح زیر است:

  • برنامه نقدی GRW
  • برنامه‌های پژوهشی
  • امکان استخدام نیروهای خارجی

فرهنگ جا افتاده استارت‌آپی

آلمان یکی از بهترین کشورهای دنیا برای راه‌ اندازی استارت‌آپ شما می‌باشد. بنابر آخرین آمار سایت استارت‌آپ بلینک (StartupBlink) بهترین شهرهای این کشور برای ثبت استارت‌آپ شهرهای زیر می‌باشند:

  • برلین (Berlin)
  • مونیخ (Munich)
  • هامبورگ (Hamburg)

برلین در سالیان اخیر به قطب تکنولوژی کشور آلمان تبدیل شده است. این شهر موقعیت‌ها و ایده‌های بسیار نوینی را برای ثبت شرکت در آلمان دارا می‌باشد.

چالش‌های سرمایه‌گذاری در آلمان

با وجود تمام مزیت‌های کشور آلمان برای راه اندازی کسب و کار، سرمایه‌گذاری و راه اندازی شرکت در این کشور دارای مراحل سختی می‌باشد. این کشور در آمار سایت معتبر ورلد بانک (World Bank) در سال 2020 رتبه 125 در میان 190 کشور موجود را از لحاظ سختی راه اندازی کسب و کار دارا می‌باشد. برای مثال شرکت‌های تازه تاسیس باید در اداره مالیاتی آلمان، انجمن اداری محلی و هرگونه سازمان مرتبط با اقتصاد آلمان ثبت نام کنند.

مالیات‌های بالا و روند محاسباتی پیچیده

افرادی که قصد راه اندازی کسب و کار در کشور آلمان را دارند، باید ساعات زیادی را صرف جمع‌آوری مدارک لازم برای پیش‌ نیازهای اداره مالیات این کشور کنند.

فرهنگ بسیار منظم و سخت‌گیر

یکی از نکات اولیه برای سرمایه‌گذاری در یک کشور خارجی بررسی فرهنگ مردم آن کشور برای انجام معاملات است. دانستن این موضوع برای افراد خارجی در کشور آلمان بسیار اهمیت دارد، زیرا رعایت اصول فرهنگی در کشور آلمان به شدت اهمیت دارد. برای مثال در این کشور وقت‌شناس بودن یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که به هنگام معاملات تجاری باید رعایت شود.

شرکت‌های مختلف در کشور آلمان

شرکت‌ها در آلمان به مانند دیگر کشورها به چند دسته تقسیم می‌شوند. این شرکت‌های برای اهداف مختلفی ایجاد شده‌اند تا افراد بتوانند مناسب با منظور خود اقدام به ثبت یک شرکت در این کشور کنند. انواع شرکت‌های قابل ثبت در کشور آلمان به شرح زیر هستند:

شرکت‌هایی با مسئولیت‌های محدود (Gesellschaft mit beschränkter Haftung)

شرکت‌های دارای مسئولیت‌های محدود از محبوب‌ترین و گسترده‌ترین شرکت‌ها در کشور آلمان می‌باشد. برای راه‌ اندازی این نوع شرکت باید حداقل میزان 25 هزار یورو سرمایه در اختیار داشته باشید.

شرکت‌های سهامی (Aktiengesellschaft)

شرکت‌های سهامی یکی دیگر از انواع شرکت‌های موجود در آلمان می‌باشند که ثبت آن‌ها نیازمند سرمایه اولیه 50 هزار یورو می‌باشد. راه اندازی این نوع شرکت در ابتدا نیازمند پنج نفر می‌باشد.

شرکت‌های غیر سهامی با مسئولیت محدود (Kommanditgesellschaft)

شرکت غیر سهامی با مسئولیت‌های محدود حداقل نیازمند به دو شریک برای راه اندازی دارد. یکی از شرکا به عنوان شریک عمومی و دیگری به عنوان شریک محدود شناخته می‌شوند. برای شرکای عمومی شرکت‌های غیر سهامی با مسئولیت محدود بدهی‌ها به دارایی‌های شخصی ایشان گسترش می‌یابد. از طرفی دیگر برای شرکای محدود این نوع شرکت‌ها دارایی‌های به اسم ایشان فقط در شرکت محدود می‌شود.

شرکت‌های غیر سهامی با مسئولیت نامحدود (Offene Handelsgesellschaft)

شرکت‌های غیر سهامی با مسئولیت‌های نامحدود دارای شرکایی هستند که باید با تمام قابلیت در این شرکت مشغول هستند. این نوع شرکت‌ها دارای کالاهای مختلفی می‌باشند که به دولت، تاجران یا شهروندان فروخته می‌شود.

شرکت‌های تجاری به صورت انفرادی

از انواع دیگر شرکت‌های قابل تاسیس در کشور آلمان می‌توان به تاسیس شرکت‌های انفرادی اشاره کرد. این شرکت‌ها نیازمند تنها یک نفر برای تاسیس می‌باشند. به همین دلیل انجام تمام مراحل به صورت انفرادی دشواری‌های زیادی دارد. این نوع شرکت در میان سرمایه‌گذاران خارجی محبوبیت چندانی ندارد.

شعب شرکت‌های خارجی

اگر مالک شرکتی خارج از آلمان هستید و می‌خواهید شرکت خود را در این کشور نیز راه‌اندازی کنید، می‌توانید با احداث یک شعبه در این کشور کسب و کار خود را بین المللی کنید. با وجود احداث شعبه در کشور آلمان، همچنان سود و زیان شرکت به عهده شرکت مادر در خارج از این کشور می‌باشد.

مراحل کلی ثبت شرکت در آلمان

ثبت شرکت در آلمان در سالیان گذشته همواره میان بهترین گزینه‌های سرمایه‌گذاری در اروپا و حتی جهان بوده است. افراد علاقه‌مند به انجام این کار می‌بایست مراحلی را پشت سر بگذارنند تا بتوانند یکی از انواع شرکت‌های موجود را در آلمان ثبت کنند. با انجام این مراحل و سرمایه‌گذاری در شرکت‌های آلمانی، از مزایای بسیاری مانند اقامت دائم این کشور پس از هشت سال برخوردار می‌شوید.

با وجود اینکه این مراحل برای تاسیس انواع شرکت‌ها متفاوت است، با این حال برای ثبت شرکت در آلمان و سرمایه‌گذاری در این کشور باید مراحل زیر را طی کنید.

گام اول: انتخاب نوع شرکت خود

در گام نخست از مراحل ثبت شرکت در آلمان شما می‌بایست نوع شرکت مورد نظر خود را با توجه به اهداف و تعداد نفرات شرکت، انتخاب کنید.

گام دوم: برگزیدن نام برای شرکت

برای گام دوم شما باید یک نام برای شرکت خود انتخاب کنید. این نام باید در دفاتر قانونی آلمان ثبت شود و یک نام خاص باشد.

گام سوم: تکمیل درخواست ثبت شرکت

در این مرحله شما باید با حضور در دفاتر رسمی کشور آلمان اقدام به پر کردن فرم درخواست شرکت کنید.

گام چهارم: واریز مبلغ لازم برای تاسیس شرکت

در گام چهارم داوطلبان نیاز دارند تا با توجه به نوع شرکتی که انتخاب کرده‌اند میزان سرمایه لازم برای احداث شرکت را به حساب دفاتر رسمی این کشور واریز کنند.

گام پنجم: ثبت شرکت و دریافت پروانه

با انجام تمام مراحل بالا در صورت تایید همه مدارک و به ویژه بیزینس پلن از سوی دولت کشور آلمان شما می‌توانید ویزا سرمایه‌گذاری خود را دریافت کنید. این ویزا که به صورت موقت می‌باشد برای همسر و فرزندان زیر 18 سال شما نیز صادر می‌شود.

کارآفرینی در کنار سرمایه‌گذاری در آلمان

کار آفرینی در کشور آلمان نزد افرادی که دارای ایده‌های نوین و جذابی هستند از گزینه‌های بسیار خوب محسوب می‌شود. بنابراین اگر شما دارای ایده‌های جدیدی هستید و جسارت آن را دارید که آن‌ها در محلی عالی پیاده سازی کنید، کشور آلمان می‌تواند بهترین گزینه‌ برای این کار باشد. علاوه‌ بر شرایط خوب راه اندازی کسب و کار در این کشور می‌توانید از طریق کارآفرینی در این کشور اقامت دائم خود را دریافت کنید.

افرادی که دارای کسب و کاری هستند و شرکای اجرایی و مالی در یک شرکت می‌باشند، از نظر دولت آلمان یک کارآفرین حساب می‌شوند. این افراد در صورت ارائه بیزینس پلن متقاعد کننده به دولت آلمان می‌توانند ویزای کارآفرینی خود را دریافت کنند.

شرایط کارآفرینی در کشور آلمان

شرایط کارآفرینی در کشور آلمان به نسبت کشورهای اروپایی دیگر کمی سخت‌تر می‌باشد. تمام سختی این شرایط نیز مربوط به کیفیت بیزینس پلن شما و متقاعد کردن دولت آلمان است. بیزینس پلنی که داوطلبان برای کارآفرینی در این کشور ارائه می‌کنند، باید دارای بخش‌های مختلف باشد که در ادامه بیشتر درمورد این بخش‌ها صحبت خواهد شد.

توضیحات شخصی درمورد شما و انگیزه‌هایی که دارید

در بخش اول شما می‌بایست توضیحاتی درمورد خود و هدف‌تان برای تاسیس شرکت ارائه دهید. در این بخش باید سعی خود را بکنید تا تمام ویژگی‌‎های خوب خود و انگیزه‌های اصلی‌تان را به صورت شفاف بیان کنید و از صحبت‌های پیچیده و مبهم بپرهیزید.

مختصر توضیحی درمورد ایده‌های شما

داوطلبان نیاز دارند تا درمورد ایده‌های خود و دلیل سود آور بودن آن‌ها برای دولت کشور آلمان را به صورت کوتاه توضیح دهند.

چه خدماتی ارائه می‌دهید

کارآفرینان باید روش‌های اجرایی ایده و خدماتی که به شهروندان آلمانی ارائه می‌دهند را کاملا شرح دهند.

ذکر بازاری که مورد هدف قرار داده‌اید

یکی از موارد لازم در طرح برنامه‌های تجاری یا همان بیزینس پلن شرح دادن بازار هدف خود می‌‎باشد.

ذکر شرکت‌های رقیب

شما نیاز دارید تا شرکت‌هایی که می‌توانند رقیب شما به حساب بیایند را در بیزینس پلن خود ذکر کنید.

مکان مورد نیاز برای شروع کسب و کار

در این بخش توضیح دهید که چه مکان و شهری مناسب کسب و کار شما می‌باشد. این بخش با توجه به نوع ایده شما در شهرهای صنعتی، تجاری و بازرگانی کشور آلمان مشخص می‌شود.

بررسی شرایط موفقیت طرح خود

یکی از مهم‌ترین بخش‌های این طرح بررسی تمام شرایط موفقیت و شکست و ذکر عوامل مورد نیاز برای موفقیت است.

شرایط قانونی

در بخش آخر نیز باید به شرح تمامی افراد مسئول در این شرکت و وظیفه آن‌ها و ذکر تمامی مراحل قانونی برای ثبت شرکت بپردازید.

مدارک مورد نیاز کارآفرینان برای ثبت ایده‌های خود در آلمان

به دلیل سخت‌گیری‌های زیاد دولت آلمان، کارآفرینان می‌بایست برای دریافت ویزای کارآفرینی خود مدارک را به صورت کامل ارائه دهند. سهل انگاری در ارائه مدارک می‌تواند درخواست شما را با مخالفت از سوی دولت این کشور روبرو کند. همچنین بیزینس پلن شما باید به قدری قانع‌کننده و مفید باشد که توسط این کشور مورد قبول قرار بگیرد. برای اطمینان از کامل بودن تمامی مدارک پیشنهاد می‌شود که از یک وکیل خبره در این زمینه کمک بگیرید.

مدارک مورد نیاز کارآفرینان برای ثبت ایده‌ها و شرکت خود در کشور آلمان به شرح زیر است:

  • پاسپورت معتبر خود و اعضای خانواده
  • ارائه بیزینس پلن قوی
  • تکمیل فرم درخواست ویزای کارآفرینی
  • رزومه تحصیلی فرد متقاضی
  • رزومه کاری فرد متقاضی
  • گواهی امکان اشتغال در آلمان (برای افرادی که دارای بیش از 40 سال سن می‌باشند)

میزان سرمایه لازم برای کارآفرینی و ثبت شرکت در آلمان

برای ایجاد شغل و کارآفرینی در کشور آلمان متقاضیان نیاز به سرمایه اولیه زیادی ندارند و می‌توانند با توجه به شرایط بیزینس پلن خود با سرمایه‌های اندک و دریافت کمک از سوی دولت آلمان کسب و کار خود را ایجاد کنند. حداقل میزان سرمایه به طور معمول 25 هزار یورو می‌باشد.

ویزای سرمایه‌گذاری در آلمان برای کارآفرینان

کارآفرینان برای استفاده از ویزای این کشور پس از ارائه مدارک و مورد قبول شدن بیزینس پلن خود می‌توانند از دو گزینه موجود ویزای موقت و دائمی استفاده کنند.

شرایط ویزای کوتاه مدت کشور آلمان که با نام Aufenthaltserlaubnis für selbständige tätigkeit نیز شناخته می‌شود، به شرح زیر است:

ویزای کوتاه مدت آلمان دارای مدت اعتبار شش ماه تا پنج سال می‌باشد. داوطلبان برای استفاده از این ویزا که به ویزای بازرگانی نیز معروف است، می‌توانند به فاصله‌های سه ماهه در این کشور رفت و آمد کنند.

شرایط ویزای بلند مدت آلمان نیز به صورت زیر می‌باشد:

ویزای بلند مدت که علاوه بر کارآفرینان، استارت‌آپ‌ها، بازرگانان نیز می‌توانند استفاده کنند در ابتدا به صورت موقت سه ساله صادر می‌شود و پس از اتمام این مدت، قابلیت تمدید دارد.

نرخ ریسک سرمایه‌گذاری در کشور آلمان

یکی از مسائل مهمی که باید پیش از سرمایه‌گذاری در کشورهای خارجی در نظر بگیریم، نرخ ریسک از دست رفتن سرمایه در هر کشور است. این نرخ دارای امتیاز بندی یک تا هفت می‌باشد که هفت مربوط به خطرناک‌ترین و ریسکی‌ترین کشور برای سرمایه‌گذاری است. کشور آلمان با ثبات اقتصادی بالا دارای نرخ ریسک معادل با عدد 1 بر حسب این معیار می‌باشد. این بدین معناست که کشور آلمان یکی از بهترین کشورهای جهان در کنار ایالات متحده آمریکا برای سرمایه‌گذاری به حساب می‌آید.

راه اندازی استارت‌آپ در کشور آلمان

همانطور که پیش از این نیز اشاره شد کشور آلمان بنا بر آمار بسیاری از موسسات معتبر یکی از بهترین کشورهای اروپایی برای راه اندازی یک استارت‌آپ می‌باشد. این کشور علاوه بر دارا بودن اقتصاد بسیار قوی از افراد خارجی نیز برای راه اندازی استارت‌آپ‌ها حمایت می‌کند. داوطلبان با ارائه مدارک لازم می‌توانند ویزای استارت آپ را به صورت موقت و یک ساله دریافت کنند. پس از پایان یک سال افراد می‌توانند نسبت به تمدید ویزای خود اقدام کنند تا با گذشت هشت سال در این کشور اقامت دائم خود را دریافت کنند.

شرایط مورد نیاز برای دریافت ویزای موقت آلمان

برای دریافت ویزای موقت یک ساله افراد نیازمند شرایطی مانند سابقه پنج سال در آن حوزه کاری می‌باشند.

شرایط دریافت ویزای سرمایه‌‌گذاری به شرح زیر است:

  • طرح و ایده نوین

شما نیاز دارید تا طرحی نو و اقتصادی برای کشور آلمان ارائه دهید. این ایده شما باید توسط اتاق بازرگانی آلمان تایید شود. همچنین لازم به ذکر است که افراد نیازمند تجربه پنج ساله در حوزه ایده خود باشند

  • رزومه تحصیلی و کاری

داوطلبان می‌بایست رزومه تحصیلی و کاری خود را به صورت ترجمه شده ارائه دهند

  • منابع مالی

افراد با وجود اینکه برای ایجاد کسب و کار به این کشور مهاجرت می‌کنند، نیاز دارند تا گواهی تمکن مالی خود را در صورت عدم موفقیت ایده خود ارائه کنند. این میزان مالی به طور معمول 25 هزار یورو می‌باشد

  • مدارک زبان معتبر

مدرک معتبر زبان انگلیسی مانند آیلتس و آلمانی مانند DSH نیز یکی از مدارک مهم برای دریافت ویزای موقت استارت آپ می‌باشد

  • ایجاد فرصت شغلی برای شهروندان آلمانی

افرادی که قصد راه اندازی کسب و کار در آلمان را دارا می‌باشند، نیاز دارند تا با اجرا کردن ایده خود در این کشور حداقل پنج فرصت شغلی برای ژرمن‌ها ایجاد کنند

  • دارا بودن میزان مشخصی درآمد در سال

افراد با اجرایی کردن ایده‌های نوین خود و ثبت شرکت در آلمان باید در سال حداقل درآمدی به اندازه سرمایه اولیه خود داشته باشند

مدارک مورد نیاز برای راه اندازی استارت آپ در آلمان

افرادی که علاقه‌مند به راه اندازی شرکتی استارت آپی در کشور آلمان هستند می‌بایست مدارک را جهت این موضوع به دفتر بازرگانی آلمان ارائه دهند:

  • بیزینس پلن
  • فرم درخواست تکمیل شده برای ویزای استارت‌آپ
  • پاسپورت معتبر
  • گواهی تمکن مالی برای افراد خانواده (700 یورو به ازای هر نفر)
  • گواهی عدم سوئ پیشینه
  • مدارک تحصیلی فرد متقاضی
  • مدارک شناسایی فرد متقاضی
  • رزومه کاری معتبر (CV)
  • مدارک محل سکونت در کشور آلمان
  • بیمه سلامت برای تمامی افراد با سقف 30 هزار یورو
  • ترازنامه مالی (این مدارک باید شامل صورت حساب سود و زیان، برنامه تامین مالی و نقدینگی باشد)

این ویزا در ابتدا به صورت موقت یک ساله یا سه ساله ارائه شود. پس از اتمام اعتبار باید افراد نسبت به تمدید آن اقدام کنند و پس از اقامت در این کشور به مدت پنج سال اقامت دائم خود را دریافت کنند.

نرخ بیکاری در کشور آلمان چقدر است؟

نرخ بیکاری در یک کشور از مهم‌ترین مسائلی است که باید پیش از مهاجرت به آن کشور در نظر بگیرید. این نرخ که نشان دهنده افراد مایل به کار، بدون شغل می‌‌باشد در کشور آلمان پس از شیوع کرونا افزایش دو درصدی داشته است. با این وجود این نرخ در کشور آلمان در سال 2021 معادل با 5.8 درصد می‌باشد. این نرخ که در میان کشورهای اروپایی پس از شیوع کرونا خوب به حساب می‌آید، همچنان از میانگین کشورهای اروپایی کم‌تر می‌باشد. نرخ بیکاری در کشورهای اروپایی در سال 2021 معادل با 3/7 است.

چرا باید سراغ ثبت شرکت در آلمان برویم

ثبت شرکت در کشور آلمان مزایای بسیاری دارد که باعث شده این کشور در میان سرمایه‌گذاران خارجی از محبوبیت بالایی برخوردار شود. برای مثال از این ویژگی‌ها می‌توان به مزایای مالیاتی خوب در شرکت‌های GmbH اشاره کرد. در ادامه به بررسی مزایای محبوب‌ترین نوع شرکت در کشور آلمان یعنی شرکت‌های GmbH می‌پردازیم:

مسئولیت‌های قانونی محدود

سهام داران شرکت‌های GmbH تنها برای سود و زیان شرکت مسئول هستند، درحالی که سرمایه شخصی آن‌ها دست نخورده باقی می‌ماند.

قابلیت منصوب کردن مدیر خارج از سهام داران

شرکت‌های می‌توانند فردی را به عنوان مدیر عامل انتخاب کنند که دارای سهام در این شرکت نمی‌باشد.

محدود نبودن به شهروندان آلمانی

یکی از ویژگی‌های بسیار خوب ثبت شرکت‌های GmbH این می‌باشد که افراد خارجی نیز می‌توانند سهام این شرکت‌‌ها را خریداری کنند و به عنوان یک سهام‌دار در آن شرکت عمل کنند.

مزایای مالیاتی

مالیات بردرآمد شرکت‌های GmbH با توجه به نوع و درآمدشان متفاوت است اما با این وجود نسبت به دیگر انواع شرکت‌ها پایین‌تر است و بین 23 تا 33 درصد می‌باشد.

تصویر ذهنی خوب مردم

شرکت‌های GmbH در میان مردم کشور آلمان چهره‌ای قابل اعتماد و قانونی دارند. همین مسئله سبب می‌شود تا مردم بیشتر به سراغ این شرکت‌ها بروند.

بیمه افراد دارای ویزای کار یا سرمایه‌گذاری در آلمان چگونه است

افرادی که به کشور آلمان مهاجرت می‌کنند حتی برای اقامت‌های کوتاه مدت نیاز به بیمه سلامت دارند. این ویزا در کشور آلمان به دو صورت خصوصی (PKV) و عمومی (GKV) ارائه می‌شود. کسانی که برای ثبت شرکت در آلمان و سرمایه گذاری به این کشور مهاجرت می‌کنند هم به این بیمه‌ها نیاز دارند. این بیمه‌ها هزینه‌های درمانی افراد را پوشش می‌دهند که معمولا تمام هزینه درمانی می‌باشد.

بیمه سلامت عمومی

بیمه سلامت عمومی در کشور آلمان برای شهروندان به صورت همگانی صادر می‌شود و با توجه به درآمد افراد درصدی ماهانه برای این بیمه به صورت خودکار کسر می‌شود. یکی از ویژگی‌های این ویزا این است که اعضای خانواده افراد خارجی را به صورت رایگان تحت پوشش قرار می‌دهد. مواردی که تحت پوشش این بیمه قرار می‌گیرند به شرح زیر است:

  • هزینه درمان‌های اولیه
  • هزینه داروها
  • تمام سوانح و حادثه‌های غیر مترقبه
  • هزینه‌های درمان توسط پزشک تایید شده توسط شرکت بیمه
  • خدمات بارداری و زایمان

بیمه سلامتی خصوصی

سرمایه‌گذارانی که در ماه بیش از پنج هزار یورو درآمد دارند می‌توانند از بیمه‌های خصوصی استفاده کنند. شرایط این بیمه بسیار به شرایط بیمه خصوصی در کشورمان ایران مشابه است. این بیمه هزینه‌های بیشتری را نسبت به بیمه عمومی پوشش می‌دهد. این بیمه موارد زیر را پوشش می‌دهد:

تمام عمل‌های جراحی در آلمان

ایمپلنت و هزینه‌های مربوط به دندان

هزینه‌های پزشک خصوصی

هزینه‌های درمان خصوصی

شرایط مالیات در کشور آلمان

از ضرورت‌های مهاجرت و سرمایه‌گذاری در یک کشور خارجی اطلاع کامل از سیستم مالیاتی آن کشور می‌باشد. در ادامه مطلب به بررسی سیستم مالیاتی در کشور آلمان خواهیم پرداخت.

مالیات تبادلات تجاری (Trade)

هزینه تبادلات تجاری در کشور آلمانی صفر تا سه درصد برای سودهای بیش‌تر از 24.500 دلار است.

مالیات بردرآمد

مالیات بردرآمد در کشور آلمان تا 35 درصد می‌باشد. به عنوان یک شهروند کشور آلمان شما ملزم به پرداخت این نوع مالیات هستید.

سوالات متداول در مورد ثبت شرکت در آلمان

در این بخش از مقاله قصد داریم تا به چند سوال پرتکرار شما در مورد ثبت شرکت در آلمان پاسخ دهیم.

چرا آلمان یک گزینه خوب برای راه اندازی استارت‌آپ می‌باشد؟
کشور آلمان یکی از بهترین کشورهای اروپایی برای راه اندازی استارت‌آپ حساب می‌شود. حدود 30 درصد استارت‌آپ‌ها در خارج از کشور در آلمان می‌باشد.
برای شروع استارت‌آپ در کشور آلمان به چه میزان سرمایه نیاز است؟
راه اندازی استارت‌آپ و ثبت شرکت در آلمان نیاز به 25 هزار یورو سرمایه اولیه می‌باشد.
محبوب‌ترین نوع شرکت در کشور آلمان چه می‌باشد؟
محبوب‌ترین نوع شرکت در کشور آلمان شرکت‌های دارای مسئولیت محدود GmBH می‌باشند.
آیا راه اندازی یک بیزینس در کشور آلمان سخت می‌باشد؟
خیر، سرمایه‌گذاری و راه اندازی یک بیزینس در کشور آلمان می‌تواند بسیار راحت باشد، این کار فقط نیاز به نظم دارد. شما باید مدارک مورد نیاز را به دقت تکمیل کنید. پیشنهاد می‌شود برای انجام کارهای اداری و مالیاتی خود یک وکیل مجرب استخدام کنید. البته برای انجام همه مراحل اداری نیاز دارید تا به زبان آلمانی تسلط کامل داشته باشید
هزینه‌های زندگی در کشور آلمان به چه صورت می‌باشد؟
هزینه‌های زندگی در کشور آلمان در میان کشورهای اروپایی نه ارزان است و نه گران، اما در مقایسه با کشورهایی مانند آمریکا و انگلیس هزینه‌های زندگی در کشور آلمان پایین‌تر است.

با صبا ویزا تجربه‌ای متفاوت از ثبت شرکت در آلمان داشته باشید

کشور آلمان در سالیان اخیر همواره از غول‌های اقتصادی جهان بوده است. همین مسئله سبب شده تا افراد بسیاری در این کشور سرمایه‌گذاری کنند و از مزیت‌های آن بهره‌مند شوند. آلمان میزبان استارت‌آپ‌های خارجی نیز می‌باشد و حدود 30 درصد از همه کارآفرینان در این کشور استارت‌آپ راه انداخته‌اند.

ثبت شرکت در آلمان از بهترین گزینه‌های سرمایه‌گذاری در این کشور به حساب می‌آید. از مزایای این نوع سرمایه‌گذاری در آلمان می‌توان به دریافت اقامت دائم و قابلیت همراهی خانواده به همراه متقاضی اشاره کرد. افراد در ابتدا سرمایه‌گذاری در این کشور ویزای موقتی دریافت می‌کنند که به مدت یک سال اعتبار دارد و پس از اتمام این مدت باید ویزای خود را تمدید کنند. افراد می‌توانند پس از گذشت حدود پنج سال در این کشور اقامت دائم خود را دریافت کنند.

صبا ویزا موسسه حقوقی مهاجرتی است که می‌تواند یک تجربه مطمئن را در جهت سرمایه‌گذاری و ثبت شرکت در آلمان برای افراد علاقه‌مند ارائه کند. مشاورین و متخصصان ما همواره در همه مراحل دریافت ویزای آلمان و سرمایه‌گذاری در این کشور کنار شما خواهند بود و شما را راهنمایی خواهند کرد.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 4 میانگین: 4.5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید