لوگو صبا ویزا
ثبت شرکت در اتریش

ثبت شرکت در اتریش : ثبت شعبه [قوانین 2024]

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه ثبت شرکت در اتریش به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید. مشاوره رایگان
فهرست عناوین

اتریش؛ کشوری جهان اولی و مناسب برای ثبت شرکت

کشور اتریش با نام کامل جهموری اتریش در اروپای مرکزی قرار دارد. وین که نام آن‌ را بسیار شنیده‌اید، پایتخت این کشور است و مردم اتریش بیشتر به زبان آلمانی صحبت می‌کنند. از همسایگان این کشور می‌توان به کشورهای آلمان، جمهوری چک، اسلواکی، مجارستان، ایتالیا، اسلوونی، سوییس و لیختن‌اشتاین اشاره کرد. دولت اتریش با تمام این کشورها ارتباط دوستانه‌ دارد و به همین منظور، این کشور به عنوان یکی از بهترین کشورها برای سرمایه‌گذاری و ثبت شرکت به شمار می‌رود.

دلیل پیشنهاد ما به شما جهت ثبت شرکت در اتریش این است که اتریش این امکان را به شما خواهد داد تا بتوانید با کشورهای همسایه آن ارتباط کاری برقرار کنید و کسب‌وکار خود را در اروپا گسترش دهید. در این مطلب قصد داریم تا به معرفی اتریش و مهم‌تر از آن ثبت شرکت در این کشور و مزایای این کار بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

روال کلی ثبت شرکت

برای ثبت شرکت در کشورهای مختلف از جمله اتریش باید ابتدا پیش‌زمینه‌ای در رابطه با چیستی و چگونگی ثبت شرکت داشته باشید. اصطلاح شرکت به طور کلی به عمل شراکت و داشتن شریک اشاره دارد. شراکت به معنی این است که افرادی در قالب یک گروه اقدام به سرمایه‌گذاری در یک حوزه کسب‌وکار کنند. این افراد همچنین دارای سرمایه مشترک هستند تا پس از مدتی به سود مناسب دست پیدا کنند.

یکی از دلایلی که باعث می‌شود شما به ثبت شرکت و پرداخت هزینه‌های مربوط به آن ترغیب شوید، امکان شرکت در انواع مناقصه‌های شرکتی است؛ اما اگر شما ثبت شرکت نکرده باشید، امکان شرکت در این مناقصات را نخواهید داشت. دلیل دیگر برای ثبت شرکت این است که شما با این کار میزان سود برابر و منطقی را برای خود و شرکای کاری رقم خواهید زد. همچنین ثبت شرکت فعالیت شما را تحت نظر قانون و دولت کشور مورد نظر قرار خواهد داد و این کار به معنی ایجاد جلوه مثبت به دلیل فعالیت در چهارچوب قانون خواهد بود.

ثبت شرکت برای تمام شرکت‌ها و مخصوصا شرکت‌های با داشتن شرایط کاری پر فشار و سخت توصیه می‌شود. چرا با ثبت شرکت در هرکشوری این امکان را خواهید داشت تا بتوانید برای کارمندان و کارگران خود بیمه تامین اجتماعی تهیه کنید.

ثبت شرکت در اتریش

اقتصاد اتریش چگونه است

دولت کشور اتریش نظام اقتصادی خود را به طور رسمی، نظام اقتصادی سوسیالیستی معرفی کرده است. این نظام در سال‌های اخیر بسیار توسعه پیدا کرده و سطح کیفی زندگی بسیار بالایی را برای شهروندان این کشور فراهم کرده است. دهه 80 میلادی یکی از دهه‌های درخشان این کشور بود. به این دلیل که اکثر برندها در اتریش ثبت ملی شدند و به همین منظور، خصوصی‌سازی در این کشور رواج پیدا کرد و به استانداردهای اتحادیه اروپا نزدیک‌تر شد.

وضعیت کسب‌وکار جهت ثبت شرکت در اتریش

کشور اتریش به دلیل مدیریت مناسب دولت جهت ایجاد تعادل میان بازار و نیروی کار، باعث شده است تا در سال 2017 نرخ بیکاری در این کشور به تنها 5.5 درسد برسد. این میزان نرخ بیکاری بسیار از استانداردهای اتحادیه اروپا بیشتر است. برای درک بیشتر، در یونان و اسپانیا نرخ بیکاری در حدود 25 درصد است و این بدین معنی است که در اتریش شرایط کسب‌وکار بسیار مطلوب خواهد بود. همچنین نرخ بیکاری در این کشور در سال 2018 نیز کاهش پیدا کرده و به عدد 4.79 رسیده است.

به طور خلاصه چرا اتریش را برای ثبت شرکت انتخاب کنیم

همانطور که گفته شد، کشور اتریش به دلیل قرارداشتن در اروپای مرکزی و عضویت در اتحادیه اروپا، امتیازاتی را برای صاحبان شرکت‌ها در این کشور قائل شده است تا بتوانند در اسرع وقت نسبت به گسترش و بهبود فعالیت خود اقدام کنند.

ضمنا کشور اتریش یک کشور جهان اولی به شمار می‌رود. اتریش دارای اقتصادی همواره مثبت و کشوری با نرخ تورم پایین است. همچنین دولت این کشور برای ثبت‌کنندگان شرکت این امکان را قرار داده است تا بتوانند پس ازمدتی اقامت دائم این کشور را دریافت کنند.

مزایای اصلی ثبت شرکت در اتریش

همانطور که پیش‌تر گفته شد، این کشور دارای اقتصادی پایدار و رو به رشد است. بد نیست به جمله قبلی سیاست را هم اضافه کنید تا بتوانید از ارزش بالای این کشور برای سرمایه‌گذاری اطلاع پیدا کنید. از دیگر مزایای ثبت شرکت در اتریش نرخ پایین مالیات برای کشورها است تا بتوانند به آسانی شرکت و کسب‌وکار خود را گسترش دهند.

بر خلاف برخی کشورها که معرف حضور شما هستند، اتریش از سیستم حقوقی قابل اعتمادی بهره می‌برد. همچنین دولتی پیشرفته و مجرب در رأس کار این کشور قرار دارند تا بتوانند نیازهای یک کسب‌وکار موفق را برآورده کنند.

از دیگر مزایای ثبت شرکت و فعالیت در اتریش هزینه پایین استخدام نیروی کار است که باعث می‌شود تا با کمترین هزینه ممکن فعالیت خود را شروع کنید. ضمنا لازم به ذکر است که نیروی کار در این کشور بسیار به حرفه خود تسلط دارند و نیروی کار ماهر، چیزی است که در این کشور به وفور پیدا می‌شود.

از دیگر دلایلی که بیشتر آژانس‌های مهاجرتی ثبت شرکت در اتریش را پیشنهاد می‌دهند، سیستم اداری اصولی و با نرخ فساد بسیار پایین است که باعث می‌شود تا شما در این کشور بتوانید به راحتی کسب‌وکار خود را اداره کنید.

مشاغل مورد نیاز اتریش برای ایجاد کسب و کار

دولت اتریش به صورت سالانه رشته‌های مورد نیاز خود را در زمینه ثبت شرکت و ایجاد کسب‌وکار منتشر می‌کند. برای علاقه‌مندان به ثبت شرکت در اتریش ایجاد شرکت‌های فعال در زمینه برق و خدمات مرتبط با آن در سال 2021 یک فعالیت بسیار سودآور خواهد بود. چرا که دولت اتریش رشته برق را در لیست مشاغل مورد نیاز خود در این سال قرار داده است.

همینطور ایجاد شرکت در زمینه سیستم عامل و فناوری اطلاعات و ارائه خدمات متنوع به مشتریان از دیگر مشاغلی است که این امکان را به شما خواهد داد تا بتوانید در حداقل زمان ممکن به سوددهی قابل توجهی برسید. یکی دیگر از تمایلات یک ثبت کننده شرکت در اتریش، تجارت انواع کالا به صورت خرده و عمده است. فعالیتی که دولت اتریش از آن بسیار استقبال می‌کند.

شرکت‌های ساخت‌وساز نیز از دیگر شرکت‌ها و مشاغلی هستند که دولت اتریش در لیست نیازهای خود در سال 2021 منتشر کرده است. شما می‌توانید با ثبت شرکت در اتریش و فعالیت در زمینه ساخت‌وساز به موقعیتی بسیار چشمگیر دست پیدا کنید.

اگر قصد دارید تا با ثبت شرکت در اتریش، به مشاغلی در حوزه بازرگانی بپردازید، بد نیست بدانید که این کشور با 70 کشور معروف جهان تجارت بین‌المللی دارد و فعالیت واردات و صادرات با این کشورها برای یک تاجر بسیار آسان‌تر خواهد بود. همچنین شما با فعالیت در این کشور، مجاز خواهید بود تا برای خود و شرکتتان، انواع حساب‌های بین‌المللی را افتتاح کنید.

کشور اتریش برای متقاضیان ثبت شرکت در اتریش امکان استفاده کامل از خدمات بیمه درمانی برای متقاضی و خانواده شخص را فراهم کرده است. ضمنا امکان دریافت ویزای همراهی خانواده و تحصیل در این کشور نیز به متقاضی و خانواده او اعطا خواهد شد که در ادامه به این موضوع‌ها خواهیم پرداخت.

شرایط ثبت شرکت در اتریش

کشور اتریش برای جلوگیری از ایجاد فساد و مشکلات اقتصادی که منجر به پایین آمدن ارزش مالی و سیاسی این کشور خواهد شد، برای ثبت شرکت در اتریش شرایطی را در نظر گرفته است تا تنها افراد متقاضیان واجد شرایط بتوانند در این کشور ایجاد کسب و کار کنند. در ادامه به مهم‌ترین شرایط برای ثبت شرکت در اتریش خواهیم پرداخت.

شرایط سنی

به  طور قطع برای ثبت شرکت در اتریش مانند دیگر کشورها شرایط سنی ویژه‌ای وجود دارد. به همین منظور کشور اتریش برای افراد متقاضی ثبت شرکت شرایط سنی حداقل 18 سال را در نظر گرفته است تا باعث شود میزان فساد در این کشور به کمترین حد ممکن خود برسد.

تجربه کاری

داشتن شرایط سنی مناسب تنها شرط برای ثبت شرکت و شروع فعالیت در کشور اتریش نیست. بلکه داشتن تجربه کاری نیز از دیگر ملزومات و شرایط این کشور برای واجد شرایط بودن جهت ثبت شرکت است که متقاضی باید چندین سال در زمینه مرتبط با شرکتی که برای ایجاد در نظر دارد، فعالیت کرده باشد.

مدرک زبان

از آن‌جایی که زبان آلمانی بسیار سخت است و شما بدون داشتن دانش در این زبان، مطمئنا زندگی سختی را در اتریش تجربه خواهید کرد، دولت این کشور افراد متقاضی ثبت شرکت در این کشور را به آموختن و داشتن مدرک زبان آلمانی و یا انگلیسی دعوت کرده است.

عدم سابقه کیفری

بدیهی است که شما برای ثبت شرکت در اتریش و یا در هر کشور دیگری باید گواهی عدم سو پیشینه را از کشور خود دریافت کنید و متن ترجمه شده آن‌ را به دولت کشور مقصد تحویل بدهید. این مورد را به هیچ عنوان دست کم نگیرید که می‌تواند در صورت عدم رعایت، کل فرآیند ثبت شرکت در اتریش و مهاجرت شما به این کشور را بیهوده کند.

هزینه ثبت شرکت در کشور اتریش

در نظر داشته باشید که برای ثبت شرکت در اتریش باید در ابتدا مبلغ 7400 یورو پرداخت کنید. همانطور که گفته شد، این مبلغ هزینه اولیه است و بابت هر سال شما باید مبلغ 3500 یورو نیز پرداخت کنید. این هزینه‌ها به شرح زیر هستند:

  • اسناد مورد نیاز و خرج محضر
  • ثبت شرکت
  • پرداخت مالیات به صورت کامل بابت یک سال
  • پرداخت تمام هزینه‌های یک سال در زمان ثبت نام
  • هزینه‌های مربوط به افتتاح حساب بابت ثبت شرکت در اتریش
  • مجموع هزینه‌های کلی که به دولت باید پرداخت کرد

انواع روش‌های ممکن برای ثبت شرکت در اتریش

شما قبل از ثبت شرکت در اتریش باید در نظر داشته باشید که انواع شرکت با نوع فعالیت‌های مختلف برای ثبت در این کشور وجود دارند. شما می‌توانید با داشتن اطلاعاتی کامل در زمینه انواع شرکت‌ها برای ثبت در اتریش، یک انتخاب درست را داشته باشید. در ادامه به معرفی انواع این شرکت‌ها می‌پردازیم.

شرکت‌های با مسئولیت محدود

ثبت شرکت در اتریش با مسئولیت محدود یا به اختصار GMBH این امکان را به شما خواهد داد تا بتوانید در  هنگام ثبت شرکت خود، نام شرکای خود را هم در این لیست بیاورید. در این حالت تمام افراد در اداره این شرکت مسئول خواهند بود و به عنوان یکی از افراد هیئت مدیره شناخته خواهند شد.

برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود باید تمام شرکا توافق‌نامه مشارکت را امضا کنند و تحویل دولت کشور اتریش بدهند. برای ثبت شرکت در اتریش به این روش باید حداقل هزینه 35 هزار یورو را برای ثبت شرکت پرداخت کنید.

مشارکت آزاد و عمومی

این نوع شیوه ثبت شرکت که به اختصار OG هم نامیده می‌شود، این امکان را به شرکا خواهد داد تا هرکدام بتوانند به صورت کاملا جداگانه مسئولیت بخش‌هایی از شرکت را بر عهده بگیرند. البته در این میان باید یک نفر از شرکا با رضایت تمام آن‌ها خود را برای ثبت شرکت در اتریش احراز صلاحیت کند. پس از طی کردن فرآیند ثبت شرکت، شرکت مورد نظر به عنوان یک شرکت حقوقی شناخته خواهد شاد و موظف است تا پسوند OG (Offene Gesellshaft) را در انتهای نام تجاری خود قرار دهد.

مشارکت محدود

برای ثبت شرکت در اتریش یک روش دیگر نیز وجود دارد که به فارسی مشارکت محدود نام دارد. این نوع مشارکت به زبان آلمانی Kommandit Gesellschaft نامیده می‌شود. متقاضیان برای ثبت شرکت در اتریش به روش KG موظف خواهند بود تا حداقل یک شریک داشته باشند.

شریک شما باید حتما مسئولیت بخشی از امور شرکت را بر عهده داشته باشد. اما اگر شرکای دیگری نیز وجود دارند، این امکان را خواهند داشت تا به صورت مسئولیت محدود فعالیت کنند. همچنین می‌توان گفت که این شرکا تنها بر اساس مقدار سرمایه‌گذاری در این شرکت مسئولیت قبول خواهند کرد. به عبارت دیگر، میزان سرمایه‌گذاری با مسئولیت آن‌ها ارتباط مستقیم خواهد داشت.

مشارکت غیر فعال

از دیگر شیوه‌های ثبت شرکت در کشور جهان اولی اتریش، اشتراک به صورت ساکت و غیر فعال است. شرکتی که تحت شیوه مشارکت غیر فعال ثبت می‌شود، حقوقی نخواهد بود. در این حالت امکان سرمایه‌گذاری افراد مختلف در این شرکت وجود دارد. اما این افراد برای اداره این مجموعه هیچ مسئولتی را قبول نخواهند کرد و تمام مسئولیت بر دوش مالک خواهد بود. در این نوع ثبت شرکت در اتریش نیازی به ثبت نوع تجارت نیست.

سهامی عام

احتمالا این نوع شرکت برای شما در ایران نیز آشنا باشد. این شرکت توسط یک یا چند نفر ایجاد خواهد شد. برای ثبت شرکت در اتریش به صورت سهامی عام به مبلغ 70 هزار یورو نیاز خواهید داشت. در سهامی عام، یک هیئت مدیره از سوی موسسان شرکت معرفی خواهند شد و از این میان هم 3 نماینده اجرایی برای شرکت انتخاب خواهد شد.

قراردادهایی که در این شرکت انجام می‌گیرند باید به صورت کاملا محضری بوده و پسوند AG را در انتهای نام شرکت داشته باشد. پس از فرآیند ثبت شرکت، شرکت مورد نظر به عنوات یک تحارت ملی تلقی خواهد شد و به صورت حقوقی فعالیت خود را از سر خواهد گرفت.

ایجاد نمایندگی

از دیگر امکاناتی که برای ثبت شرکت در اتریش در اختیار متقاضیان قرار داده می‌شود، امکان تاسیس نمایندگی یک شرکت خارجی در این کشور است. به این منظور باید دارای ارتباط نزدیکی با دفتر اصلی شرکت مورد نظر داشته باشید و تمام دارایی‌های شما از سیستم حسابداری دفتر مادر بهره ببرد. در این حالت نیازی نیست که شعبه مورد نظر به ثبت به شکل تجاری برسد. نام شعبه شما باید دارای پسوند Zweigniederlassung Österreich باشد. اما اگر ثبت نمایندگی در وین صورت گرفته باشد، باید پسوند Zweigniederlassung Wien را داشته باشد.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت در اتریش

برای ثبت شرکت در کشور اتریش به برخی مدارک نیاز دارید که در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت:

  • تمام مدارک هویتی متقاضی و شرکا به همراه کپی
  • مدارک تحصیلی سهامداران برای ارائه الزامی است
  • اساسنامه جهت ثبت شرکت در کشور اتریش
  • مدارک محل قرار داشتن شرکت
  • امضای اعضا جهت ثبت
  • گواهی عدم سو پیشینه
  • تاییدیه بیمه اجتماعی ( باید در این کشور ثبت نام شود)
  • ارائه گوهی سابقه کاری مرتبط
  • تعیین سهامدار و مدیرعامل
  • توافق نامه سهامداران جهت مورد قبلی (به صورت محضری)
  • صورت مالی
  • نقشه هدف‌گذاری کاری
  • مدارک پرداخت هزینه ثبت شرکت در کشور اتریش

مراحل ثبت شرکت

شما متقاضیان ثبت شرکت در کشور اتریش باید در نظر داشته باشید که جهت ثبت شرکت به هرکدام از روش‌های که پیش‌تر ذکر شد، نیاز خواهید داشت تا یک‌سری مدارک را پر کنید و تحویل این کشور دهید. اولین کار برای ثبت شرکت، انتخاب نوع شرکت است. پس از این کار نوبت به انتخاب یک نام تجاری به همراه پسوند مورد نیاز نوع شرکت می‌رسد. سپس باید مدارکی را که در بخش قبل ذکر شد، آماده کنید و تحویل دولت کشور اتریش بدهید.

پس از آن باید درخواست جواز تجارت را برای این کشور بفرستید. سپس نیاز به ثبت ثبت رسمی نام تجاری که قبلا انتخاب کرده‌اید خواهید داشت. در قدم بعدی باید فرم درخواست ثبت شرکت را کامل پر کنید. همچنین نیاز خواهید داشت تا باری خود و شرکتتان حساب بانکی افتتاح کنید.

فراموش نکنید که باید در آخر و پس از تنظیم اساسنامه، عضو اتاق بازرگانی اتریش و عضو صندوق بیمه درمانی این کشور شوید. لازم به ذکر است که حتما در اداره مالیات این کشور جهان اولی ثبت نام کنید تا در آینده دچار مشکلات قانونی نشوید.

سرمایه اولیه لازم پس از ثبت شرکت در اتریش

نوبت به مبحث سرمایه اولیه برای ثبت شرکت در کشور اتریش می‌رسد. در کشور اتریش برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود به 35 هزار یورو نیاز خواهید داشت. در نظر داشته باشید که چیزی در حدود نصف این مبلغ باید به حساب متقاضی ثبت شرکت و نیمی دیگر باید به حساب شرکت مورد نظر واریز شود.

مدت زمان لازم برای ثبت شرکت

تمام مراحلی که در پیش‌تر به آن‌ها پرداخته شد، مدت زمان حدودا یک ماه را نیاز دارد. بد نیست بدانید که ثبت نام تجاری شرکت در اتریش به صورت آنلاین است. اما دیگر موارد به صورت ارسالی و حضوری باید ارائه شوند که باعث گرفتن وقت خواهند شد.

ارسال کردن مدارک مورد نظر جهت ثبت شرکت در کشور اتریش 6 روز کاری زمان خواهد برد تا به دست دولت و شرکت‌های مربوطه این کشور برسد. همچنین نیاز دارید تا برای شرکت و خودتان دو یا چند حساب بانکی متفاوت را ایجاد کنید که این‌کار نهایتا 1 روز زمان خواهد برد.

همانطور که گفتیم، برای ثبت شرکت در کشور اتریش نیاز به دریافت مجوز از اتاق بازرگانی و صنعتی این کشور دارید که آن هم در حدود یک روز زمان می‌خواهد. در آخر هم باید با ثبت نام در اداره مالیات اتریش، مجوزهای لازم را اخذ کنید که خود در حدود 2 هفته زمان نیاز دارد.

افتتاح حساب جهت ثبت شرکت در اتریش

برای ثبت شرکت در کشور اتریش شما نیاز به افتتاح حساب در این کشور خواهید داشت. برای افتتاح حساب نیز فرآیندهایی تعیین شده است که متقاضیان می‌توانند با طی کردن مراحل لازم و ارائه مدارک خواسته شده، حساب بانکی خود را ایجاد کنند.

برای افتتاح حساب در ابتدا باید یک مدرک هویتی معتبر و ترجیحا پاسپورت خود را ارائه کنید. در قدم بعدی باید مدارک مربوط به محل سکونت را تحویل بانک مد نظر خود بدهید. اگر هم قصد ایجاد حساب بانکی برای شرکت خود را دارید، باید اساسنامه و مدارک اشتغال را به بانک ارائه کنید.

مالیات سالانه برای مشاغل مختلف در اتریش

به عنوان یک صاحب کسب‌وکار بد نیست بدانید که در این کشور باید سالانه 20 درصد مالیات بر ارزش افزوده را به دولت اتریش پرداخت کنید. البته این مقدار برای شرکت‌های سازمانی و شرکت‌های حقوقی به 25 درصد افزایش پیدا می‌کند.

برای افرادی که در شرکت‌های مختلف سهام دارند، نیز 25 درصد مالیات از مقدار سود سهام تعیین شده است. برای آن دسته از افرادی که درآمد شخصی دارند نیز با توجه به میزان درآمد، میزان مالیات از 0 تا 50 درصد متغیر خواهد بود.

ثبت شرکت در اتریش و دریافت اقامت موقتی

از امتیازاتی که ثبت شرکت در کشور اتریش به شما اعطا خواهد کرد، دریافت اقامت موقتی و سپس دائم این کشور است. پس از طی کردن فرآیندهای مربوطه برای ثبت شرکت در این کشور، 3 الی 4 ماه طول خواهد کشید که شما بتوانید اقامت موقتی اتریش را دریافت کنید.

فرآیند اخذ اقامت دائم اتریش

همانطور که گفته شد، با ثبت شرکت در کشور اتریش به فرد متقاضی اقامت موقتی اعطا خواهد شد که تنها 1 سال اعتبار خواهد داشت. پس از این مدت فرد می‌تواند اقامت خود را به مدت 2 سال دیگر نیز تمدید کند. البته برای تمدید شرایطی در نظر گرفته شده است که باید تمام آن‌ها رعایت شوند. به عنوان مثال شرکت ثبت شده باید در این مدت کاملا فعال باشد و مالیات و همچنین حقوق کارمندانش را کاملا سر وقت پرداخت کند.

از زمان دریافت اولین اقامت موقتی جهت ثبت شرکت در کشور اتریش، شما باید به مدت 5 سال در این کشور فعالیت کنید و با رعایت شرایطی که پیش‌تر ذکر شد تا مدت 5 سال اقامت خود را تمدید کنید. اما برای دریافت پاسپورت و تابعیت کشور اتریش باید به زبان رسمی این کشور یعنی آلمانی تسلط کامل پیدا کنید. ضمنا برای دریافت پاسپورت اتریش شرکت در آزمون شهروندی این کشور الزامی است. در آخر نیز باید به این نکته توجه داشته باشید که در این مدت 5 سال به هیچ عنوان دچار ارتکاب جرم نشده باشید.

همراهی خانواده؛ یکی از نیازها پس از مهاجرت

شما از زمانی که اقامت موقتی 1 ساله خود را دریافت می‌کنید، این امکان را خواهید داشت تا بتوانید خوانده اعم از همسر و فرزندان کوچکتر از 18 سال خود را با خود به کشور اتریش ببرید. ضمنا لازم به یادآوری است که در این کشور تحصیل در تمام مقاطع تحصیلی کاملا رایگان خواهد بود.

هزینه زندگی در اتریش

از آن‌جایی که برای ثبت شرکت نیازمند خرید یا اجاره ملک هستید و قرار است که در این کشور زندگی کنید، پس بد نیست علاوه بر راه‌های ثبت شرکت در کشور اتریش کمی هم درباره قیمت‌ها در این شهر صحبت کنیم. یک زندگی عالی و در حد متوسط با هر فرد در کشور اتریش مبلغی در حدود 900 الی 1200 یورو را به همراه خواهد داشت.

خرید ملک در این کشور و در مراکز شهرها در حدودا متری 5000 یورو و در خارج از مراکز در حدود 3600 یورو خواهد بود. همچنین جهت اجاره خانه در این کشور هم لازم به ذکر است که قیمت اجاره برای یک خانه 1 خوابه اصطلاحا نقلی در مرکز شهر 700 یورو در ماه و خارج از مرکز 570 یورو خواهد بود.

از آنجایی هم که یک شرکت نیاز به آب و برق و دیگر امکانات دارد، هزینه پایه برای آب، برق و سیستم گرمایش و سرمایش یک خانه 85 متری مبلغی در حدود 200 یورو در ماه خواهد بود. برای دریافت اینترنت نامحدود برای شرکت خود نیز باید مبلغی در حدود 32 یورو در ماه را به مخابرات این کشور بپردازید.

همانطور که می‌دانید خوب و یا بد مطلق وجود ندارد و زندگی در اتریش نیز از این قاعده مستثنی نیست. تنها ایرادی که از ثبت شرکت در کشور اتریش و زندگی در این کشور می‌توان گرفت، هزینه بالای زندگی است. هرچند که تحصیل در مدارس اتریش بای اتباع بومی و خارجی این کشور کاملا رایگان خواهد بود.

سوالات متداول

در این بخش نیز قصد داریم تا به سوالات شما متقاضیان ثبت شرکت در کشور اتریش پاسخ دهیم:

آیا حتما پس از مدت مشخصی اقامت دائم اتریش را دریافت خواهیم کرد؟
بله. همانطور که گفتیم شما پس از ثبت شرکت در کشور اتریش و رعایت تمام مواردی که دولت این کشور از شما خواسته است، مثلا پرداخت به موقع مالیات و حقوق کارمندان، از واجدان شرایط برای دریافت اقامت دائم این کشور به شمار خواهید رفت.
آیا تنها اقامت دائم اعطا می‌شود یا تابعیت و پاسپورت نیز به آن تعلق خواهد گرفت؟
همانطور که می‌دانید، در ابتدا اقامت موقتی اتریش را دریافت خواهید کرد. اما پس از گذشت 5 سال علاوه بر اقامت دائم اتریش، پاسپورت و تابعیت این کشور را هم دریافت خواهید کرد.
آیا تحصیل در تمام مقاطع تحصیلی کشور اتریش رایگان خواهد بود؟
بله. کشور اتریش به دلیل عضو اتحادیه اروپا بودن و به تبعیت از بسیاری از کشورهای عضو این مجموعه هزینه تحصیل در تمام مقاطع تحصیلی را رایگان کرده است. البته برای تحصیل در دانشگاه‌های اتریش باید هزینه جداگانه‌ای را به عنوان شهریه پرداخت کرد. اگرچه این هزینه نسبت به دانشگاه‌های کشورهای دیگر مثل آمریکای مرکزی و شمالی بسیار کمتر است.
آیا هزینه زندگی در اتریش بیشتر از ایران است؟
جواب این سوال بله است. هزینه زندگی و خرید یا اجاره ملک در اتریش در حدود 60 درصد بیشتر از ایران است که به دلیل تفاوت ارزش مالی ایران و اتریش است.
هزینه مکالمه تلفن همراه در اتریش چقدر است؟
در کشور اتریش هزینه تماس با تلفن همراه 0.6 یورو بابت هر دقیقه ارزیابی شده است.

با صبا ویزاپلن به راحتی شرکت خود را در اتریش ثبت کنید

در این مطلب سعی کردیم تا به بررسی انواع راه‌های ثبت شرکت در کشور اتریش بپردازیم. کشور اتریش به دلیل ارائه دادن امکانات مناسب در زمینه ثبت شرکت در این کشور و از همه مهم‌تر اعطای پاسپورت پس از 5 سال فعالیت شرکت، باعث شده است تا متقاضیان بسیاری برای ثبت شرکت به اتریش مراجعه کنند. کشور اتریش انواع روش‌های ثبت شرکت از جمله سهامی عام را در اختیار افرادی که قصد ثبت شرکت در اتریش دارند، قرار داده است تا بتوانند با آزادی عمل، شرکت خود را به ثبت برسانند. همچنین بد نیست بدانید اتریش برای متقاضیان این امکان را فراهم کرده است تا بتوانند همسر و فرزندان کوچکتر از 18 سال خود را با خود به این کشور ببرند.

اگر قصد سرمایه‌گذاری در کشور اتریش را دارید، کافیست با صبا ویزاپلن در تماس باشید تا انواع گزینه‌های موجود برای این کار را به شما معرفی کنیم.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 1 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید