لوگو صبا ویزا

ثبت شرکت در استرالیا : ثبت شعبه [قوانین 2024]

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه ثبت شرکت در استرالیا به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید. مشاوره رایگان

در اولین مرحله جهت ثبت شرکت در استرالیا، شما باید به دنبال ساختاری مناسب برای تاسیس آن باشید. در واقع شما باید در مورد اینکه آیا کسب و کار از طریق یک نهاد برون مرزی اداره ‌شود یا اینکه یک نهاد استرالیایی مورد استفاده قرار می‌گیرد، یک تصمیم کلیدی بگیرید. شما باید این را در نظر بگیرید که کدام راه حل سودمندترین نتیجه را از منظر مالیات، استخدام/ویزا، قرارداد و عملیات ارائه می‌دهد.

هیچ قانون کلی در مورد اینکه کدام رویکرد باید ترجیح داده شود وجود ندارد زیرا مزایا و معایب استفاده از یک نهاد محلی بسیار زیاد است و تا حد زیادی به شرایط و اهداف خاص کسب و کاری که می‌خواهد در استرالیا فعالیت کند بستگی دارد.

فهرست عناوین

فعالیت از طریق یک شرکت غیر استرالیایی

اگر برای گسترش یک تجارت خارجی در استرالیا، تصمیمی گرفته شده است، شرکت خارجی باید در کمیسیون سرمایه گذاری اوراق بهادار استرالیا(ASIC)‌ ثبت نام کند. شرکت خارجی باید یک نماینده محلی برای خدمات اعلانات تعیین کند و یک دفتر ثبت شده در استرالیا داشته باشد.

این واقعیت که یک شرکت خارجی به عنوان نهاد عامل انتخاب شده است به این معنی نیست که شرکت خارجی مجبور نیست قوانین استرالیا و قوانین مالیاتی را رعایت کند.

اداره یک کسب و کار استرالیایی از طریق یک شرکت غیراسترالیایی اغلب شامل مسائل پیچیده‌ای است و توصیه می‌کنیم قبل از وارد شدن به این نوع ترتیبات مشاوره مناسب را دریافت کنید.

راه اندازی یک شرکت استرالیایی

اغلب این مفیدتر است که یک شرکت تابعه محلی در استرالیا راه اندازی کنید و تجارتی را در استرالیا اداره نمایید.

اگر چنین تصمیمی گرفته شده باشد، بسته به نیازها و اهداف کسب و کار، ممکن است یکی از نهادهای زیر مورد استفاده قرار گیرد:

  • شرکت خصوصی محدود با سهام (Pty Limited)
  • شرکت سهامی عام
  • سرمایه گذاری مشترک ثبت شده یا غیرشرکتی.

رایج‌ترین نهاد مورد استفاده توسط تازه‌واردان به بازار استرالیا، تاسیس یک شرکت خصوصی است که با سهام محدود می‌شود.

 

ثبت شرکت در استرالیا

افتتاح اماکن محلی در استرالیا

یک شرکت ممکن است برای مکان‌هایی که از آن کسب و کار، انجام می‌شود، به عقد یک اجاره نامه نیاز داشته باشد. حتی ممکن است مجبور شوید املاک و مستغلات مورد نظر را به عنوان یک محل تجاری خریداری کنید.

انعقاد اجاره‌نامه

پس از شناسایی مکان‌های موردنظر جهت اجاره، وکیل صاحبخانه معمولاً اجاره‌نامه‌ای را تنظیم می‌کند. در رابطه با اجاره نامه باید مشاوره حقوقی دریافت کرد. هر توصیه‌ای که به دست می‌آید باید مشخص کند که آیا قوانین اجاره خرده فروشی دولتی در مورد اجاره نامه اعمال می‌شود یا خیر.

خرید املاک استرالیا

اگر تصمیم به خرید املاک و مستغلاتی دارید که از آن‌ها به عنوان محل تجاری استفاده شود، باید در نظر بگیرید که آیا ممکن است روی آن‌ها محدودیت‌های سرمایه گذاری خارجی اعمال شود یا خیر. در استرالیا، خرید املاک و مستغلات توسط شرکت‌های خارجی (یا شرکت‌های استرالیایی با سهامدار خارجی) ممکن است به تأیید هیئت بررسی سرمایه‌گذاری خارجی نیاز داشته باشد. با این حال، استثنائات مختلفی برای این قوانین وجود دارد، بنابراین توصیه می‌کنیم در صورت در نظر گرفتن خرید املاک استرالیا، مشاوره حرفه‌ای دریافت کنید.

 

ثبت شرکت در استرالیا

تعهدات زیست محیطی برای ثبت شرکت در استرالیا

هنگام به دست آوردن املاک و مستغلات، به ویژه املاک تجاری (غیر اداری) و صنعتی، بررسی استفاده‌ی قبلی و آلودگی احتمالی ملک مهم است.

اکثر قراردادهای فروش املاک و مستغلات سعی می‌کنند هر گونه مسئولیت زیست محیطی را به مالک جدید منتقل کنند و خریدار را ملزم می‌کنند که فروشنده را در قبال هرگونه مسئولیت زیست محیطی فعلی یا آتی جبران کند. باز هم توصیه می‌کنیم در صورتی که قصد خرید املاک استرالیا را دارید، مشاوره حرفه‌ای دریافت کنید.

استخدام کارمندان استرالیایی

هنگام استخدام کارمندان استرالیایی، صاحبان شرکت‌ها باید از مسائل زیر آگاه باشند:

قانون قابل اجرا

قانون روابط صنعتی استرالیا به طور مکرر در حال تغییر است و یک حوزه حقوقی به شدت سیاسی است. این مهم است که صاحبان شرکت‌ها خود را با قوانین جاری آشنا کنند. شرکت‌هایی که کارمندان خود را استخدام می‌کنند باید با طیف گسترده‌ای از قوانین دیگر از جمله قانون بازنشستگی و مالیات و سایر قوانین ایالتی و قلمرویی پیروی کنند.

مشارکت کارکنان

اگرچه یک الزام قانونی نیست، اما عاقلانه است که کارکنان جدید را طبق یک توافق نامه مناسب استخدام کنید. این ممکن است یک قرارداد کار انفرادی با یک مذاکره‌ی مناسب باشد.

برای به حداقل رساندن مواجهه با مشکلات حاشیه‌ای، قراردادهای فردی باید شامل شرایط استاندارد استخدام، مقررات خاتمه کار، بندهای حمایتی کارفرما و مقررات مربوط به وقفه‌ها، مسئولیت‌ها و انواع حقوق مرخصی باشد.

در صورت عدم وجود قرارداد کار کتبی، شرایط و استحقاق ممکن است بر اساس مقررات مربوطه، پاداش و حقوق عمومی و اصول معقولیت تعیین شود.

به ویژه، عدم توافق کتبی با یک کارمند در مورد دوره اخطار خاتمه ممکن است کارفرما را ملزم به ارائه اخطار معقول کند که می‌تواند بسیار طولانی‌تر باشد، پس این کار برای کارفرما از حداقل دوره‌های قانونی پرهزینه‌تر است.

قوانین ایمنی و بهداشت شغلی در استرالیا

هر ایالت و منطقه در استرالیا دارای قوانین ایمنی و بهداشت کار است که تعهدات خاصی را بر شرکت‌هایی که کارمند استخدام می‌کنند، تحمیل می‌کند. معمولاً لازم است تمام شرکت‌هایی که کارکنان خود را استخدام می‌کنند، از سلامت، ایمنی و رفاه کار کارکنان، پیمانکاران و سایر افراد خود اطمینان حاصل کنند. نقض قانون WHS مربوطه، جریمه‌های زیادی را به دنبال دارد.

بدهی‌های شرکت استرالیایی

عدم رعایت تعهدات و حقوق مربوطه قانونی و اعطا، کارفرمایان را در معرض مسئولیت قرار می‌دهد و ممکن است جریمه‌های قابل توجهی را در پی داشته باشد.

خاتمه کار یک کارمند ممکن است در شرایط خاصی زمینه‌ای را فراهم کند که کارمند بتواند از طریق آن از کارفرما برای جبران خسارت اقدام کند. کارفرمایان باید اطمینان حاصل کنند که کارمندان به دلایل قانونی و معتبر و مطابق با اصول انصاف، برابری و قوانین مربوطه اخراج می‌شوند. رویه‌های انضباطی منصفانه و معقول نیز باید اتخاذ شود.

سیاست‌های محل کار در استرالیا

کارفرمایان باید اطمینان حاصل کنند که سیاست‌های محل کار از جمله سیاست‌های مربوط به تبعیض، قلدری، آزار جنسی، استفاده از اینترنت و ایمیل و رویه‌های شکایت و… در دسترس کارمندان قرار گیرد.

حقوق مالکیت معنوی

حقوق مالکیت معنوی در استرالیا توسط قوانین مشترک‌المنافع (قوانین سراسر استرالیا) تنظیم می‌شود. به عنوان مثال، شرکت‌ها باید از قانون علائم تجاری 1995 آگاه باشند، که ثبت علائم تجاری را ارائه می‌دهد و مشخص می‌کند که چه حقوقی از ثبت ناشی می‌شود. قوانین دیگری که باید در نظر داشت قانون اختراعات 1990  و قانون حق چاپ 1968 است.

شرکت‌ها همچنین باید اطمینان حاصل کنند که از شهرت شرکت‌ها یا افراد دیگر بهره نمی‌برند تا از قرار گرفتن در معرض یک قانون عادی برای رد کردن اقدام خود جلوگیری کنند.

چرا ثبت شرکت در استرالیا؟

ثبت شرکت در استرالیا شامل راه اندازی یک شرکت شخصی است که به شما امکان می‌‌دهد در سراسر استرالیا تجارت کنید. شما همچنین می‌توانید از امتیازات دیگری مانند نرخ مالیات شرکت یا مسئولیت محدود استفاده کنید.

 

ثبت شرکت در استرالیا

شرایط ثبت شرکت در استرالیا چیست؟

مرحله 1: فرم ثبت شرکت را در Company123 پر کنید.

مرحله 2: تمام اسناد شرکت را ظرف چند دقیقه دریافت کنید، امضا کنید و بایگانی کنید.

مرحله 3: ثبت نام ABN، TFN و GST  (در صورت لزوم) را دریافت کرده و عملیات را آغاز کنید.

شرکت‌های رایج در استرالیا

در استرالیا رایج‌ترین انواع شرکت‌ها عبارتند از:

  • شرکت‌های محدود اختصاصی (نمی‌توانند از طریق انتشار سهام از عموم مردم پول جمع کنند)
  • شرکت‌های «عمومی» (معمولاً برای جمع‌آوری یا قرض گرفتن پول عمومی از طریق فهرست کردن سهام شرکت برای معامله در بورس اوراق بهادار تشکیل می‌شوند).

همه‌ی شرکت‌ها توسط کمیسیون اوراق بهادار و سرمایه گذاری استرالیا  اداره می‌شوند که قانون شرکت‌های 2001 (مشترک المنافع) و سایر قوانین را اداره می‌کند. شرکت‌های دولتی نیز باید قوانین بورس استرالیا را رعایت کنند.

مزایای ثبت شرکت در استرالیا

  • مسئولیت برای سهامداران محدود است. به عنوان یک قاعده‌ی کلی، شرکت ریسک حقوقی و تجاری را به عنوان یک شخصیت حقوقی جداگانه که یک نهاد جداگانه برای سهامداران / مدیران است متحمل می‌شود.
  • انتقال مالکیت با فروش سهام به طرف دیگر آسان است. برای انتقال سهام شرکت به سهامدار جدید می‌توان فرم‌های انتقال ساده را تکمیل کرد.
  • سهامداران (اغلب اعضای خانواده) می‌توانند توسط شرکت با قوانین مالیات بر درآمد منعطف در توزیع درآمد استخدام شوند. شما می‌توانید از استفاده از اعتبارات مالیاتی که شرکت پرداخت می‌کند لذت ببرید.
  • شرکت می‌تواند در هر نقطه از استرالیا تجارت کند. یک شرکت خصوصی همچنین می‌تواند در حوزه‌های قضایی خارج از کشور تجارت کند. لطفاً برای مشاوره مالیاتی اضافی با کارشناس مالیاتی خود مشورت کنید.
  • نرخ‌های مالیات می‌تواند مطلوب‌تر از نرخ‌های مالیات افراد شخصی باشد. شرکت‌های خصوصی در حال حاضر از نرخ مالیاتی 27.5 درصدی برخوردار هستند که گردش مالی سالانه یک شرکت کمتر از 50 میلیون دلار است.
  • از دسترسی به تحقیقات و توسعه و امتیازات اعطای توسعه صادرات که عموماً فقط برای شرکت‌های Pty Ltd (نه تاجران انحصاری) در دسترس است، لذت ببرید.

معایب ثبت یک شرکت در استرالیا

  • شرکت می‌تواند هزینه بیشتری برای ایجاد، نگهداری و انحلال تجارت انفرادی داشته باشد
  • الزامات گزارش‌دهی می‌تواند پیچیده‌ باشد، با این حال، مزایای عمومی یک شرکت اغلب بر هزینه‌های انطباق اضافی مرتبط با اداره یک شرکت برتری دارد.
  • امور مالی شرکت شما توسط ASIC اداره می‌شود و اطلاعات مربوط به مدیران و سهامداران برای عموم قابل مشاهده است.
  • اگر مدیران به تعهدات قانونی خود عمل نکنند، ممکن است شخصاً مسئول بدهی‌های شرکت از جمله سودهای توزیع شده بین سهامداران مشمول مالیات باشند.
  • پرداخت‌های شرکت ممکن است در دسترس سهامداران باشد.

برای ثبت اینترنتی شرکت در استرالیا چه اطلاعاتی لازم است؟

برای ثبت نام آنلاین، باید اطلاعات زیر را ارائه دهید:

برای مدیران و منشی‌ها: نام کامل، آدرس کامل محل سکونت و همچنین تاریخ و محل تولد هر فرد

برای سهامداران: نام کامل، آدرس و تعداد سهام برای هر سهامدار شرکت.

اطلاعات عمومی: آدرس دفتر ثبت و محل اصلی کسب و کار.

شما باید رضایت کتبی را از افرادی که این نقش‌ها را پر می‌کنند دریافت کنید:

  • مدیر (باید بالای 18 سال داشته باشد)
  • منشی (باید بالای 18 سال داشته باشد)
  • کارمند (هر شرکت باید حداقل یک کارمند داشته باشد).

چه کسی می‌تواند یک شرکت استرالیایی ثبت کند؟

هر کسی می‌تواند، با این حال شما باید حداقل یک مدیر ساکن استرالیا باشید و یک آدرس فیزیکی استرالیایی برای دفتر ثبت شرکت داشته باشید. اگر هیچ یک از مدیران واجد شرایط کار در استرالیا نباشند، می‌توانید یک شرکت ثبت کنید اما ممکن است نتوانید تجارت خود را آغاز کنید. به یاد داشته باشید که یک شرکت می‌تواند با یک نفر تشکیل شود، زیرا یک شرکت سهامی خاص می‌تواند یک مدیر و یک عضو سهام داشته باشد که ممکن است همان شخص باشد.

تعهدات شما به عنوان صاحب شرکت در استرالیا چیست؟

اگر صاحب دفتر یک شرکت هستید، باید الزامات قانون شرکت‌ها را رعایت کنید. این شامل انجام تعهدات قانونی شما است که شامل موارد زیر خواهد بود:

  • اطمینان از به روز نگه داشتن جزئیات شرکت
  • نگهداری سوابق و جزئیات شرکت در ثبت
  • پرداخت هزینه‌های بررسی سالانه در صورت لزوم.

صاحبان شرکت در نهایت مسئول پایبندی شرکت به قوانین هستند.

افسر دولتی چیست؟

بر اساس قانون مالیات استرالیا، هر شرکتی که در استرالیا تجارت می‌کند یا از دارایی درآمد کسب می‌کند، باید یک کارمند دولتی داشته باشد – مگر اینکه شرکت به طور خاص معاف باشد. پس شرکت تصمیم می‌گیرد که طبق قانون اساسی خود چه کسی به عنوان افسر عمومی عمل کند.

شرکت باید ظرف مدت 3 ماه از تاریخ تاسیس، یک کارمند عمومی منصوب کند:

اگر شرکتی ظرف مدت 3 ماه افسر دولتی تعیین نکند، برای هر روزی که افسر دولتی نداشته باشد، مرتکب تخلف می‌شود.

افسر دولتی باید حداقل 18 سال داشته باشد و باید در استرالیا زندگی کند. آن‌ها همچنین باید بتوانند ماهیت انتصاب خود را درک کنند.

افسر دولتی با اداره مالیات استرالیا در رابطه با امور مالیاتی شرکت سروکار دارد و مسئول اطمینان از پرداخت صحیح مالیات توسط شرکت است.

اگر شرکتی نکول باشد، مسئول دولتی موظف به پرداخت هرگونه جریمه است. با این حال، افسر دولتی شخصاً مسئول پرداخت مالیات متعلق به شرکت نیست. علاوه بر این، مدیران ممکن است شخصاً مسئول برخی از تعهدات مربوط به کسر مالیات پرداخت شده، در رابطه با مالیات کسر شده بر دستمزد کارکنان باشند. اگر شرکت این مسئولیت را به موقع به اداره مالیات استرالیا بازپرداخت نکند، به استثنای این بدهی‌ها، سایر بدهی‌ها نیز نزد شرکت باقی می‌مانند. مگر اینکه مدیران شخصاً تعهدات پرداخت بدهی شرکت را تضمین کنند.

برای ثبت شرکت در استرالیا  از چه نامی استفاده کنم؟

نام شرکت اجباری نیست.

نام شرکت شما می‌تواند شماره شرکت استرالیایی آن باشد، شماره منحصر به فردی که در هنگام ثبت به شرکت به طور خودکار و توسط ASIC داده می‌شود. می‌توانید پس از تکمیل درخواست خود، از ACN به‌عنوان نام شرکت خود استفاده کنید و نیازی به نام‌گذاری ندارید. از نظر انتخاب نام شرکت شما، نمی‌تواند با نام شرکتی دیگر یکسان باشد. اگر نام شرکت شما با شرکتی دیگر همسان باشد، ممکن است در برخی موارد بتوانید آن را ثبت کنید:

  • اگر صاحب نام تجاری فردی هستید، باید مدیر یا عضو پیشنهادی شرکت باشید.
  • اگر صاحب نام تجاری یک شرکت هستید، همان شرکت باید عضو پیشنهادی باشد.
  • اگر صاحب نام تجاری شرکت تضامنی یا سرمایه گذاری مشترک باشید، هر یک از شرکا باید مدیر یا عضو پیشنهادی شرکت باشند.
  • اگر صاحب نام تجاری یک تراست است، هر یک از متولیان باید یک مدیر یا عضو پیشنهادی شرکت باشد و شما باید یک کپی از سند اعتماد را به ASIC ارائه دهید.

در هنگام ثبت شرکت در استرالیا، نام‌ها به دلایل زیر رد می‌شوند:

  • حاوی کلمات و عبارات خاصی است که بدون تایید وزیر دولت قابل استفاده نیست.
  • نام توهین آمیز تلقی می‌شود یا حاکی از فعالیت غیرقانونی است.

 

ACN برای چه مواردی استفاده می‌شود؟

اگر کسب و کار شما یک شرکت است، به یک ACN نیاز دارید. طبق قانون، ACN باید در تعدادی از اسناد نشان داده شود، از جمله:

  • صورت‌حساب‌های حسابداری، مانند فاکتور هر سندی که به ASIC تسلیم می‌کنید
  • رسیدها
  • سفارشات برای محصولات و خدمات
  • سربرگ‌های تجاری
  • اعلامیه‌های رسمی شرکت
  • چک یا هر سندی که بیانگر مبلغ قانونی پرداخت باشد
  • تبلیغات مکتوب ارائه یک پیشنهاد خاص که قابل قبول است (مانند تکمیل فرم سفارش)

اگر شرکت شما برای ABN نیز ثبت نام کند، ACN شما بخشی از ABN شما خواهد بود. در این موارد، اگر اسناد شما قبلاً ABN و نام شرکت شما را نشان می‌دهند، نیازی به نمایش ACN خود نخواهید داشت. هنگام ثبت شرکت به طور خودکار به شما یک ACN داده می‌شود.

هلدینگ نهایی در استرالیا چیست؟

اگر یک شرکت دارای یک شرکت فرعی باشد و زیرمجموعه شرکت دیگری نباشد، هلدینگ نهایی یک گروه و کاملاً تحت مالکیت است. این بدان معناست که شرکت هلدینگ نهایی بیش از 50 درصد از سهام شرکت فرعی را در اختیار یا کنترل دارد و می‌توان از آن به عنوان «نهاد کنترل کننده» یاد کرد.

عنصر کلیدی کنترل است. یک شرکت اگر توانایی تعیین نتیجه تصمیمات سیاست‌های مالی و عملیاتی شرکت دوم را داشته باشد، شرکت دوم را کنترل می‌کند. شرکت هلدینگ نهایی ممکن است تعدادی شرکت تابعه داشته باشد.

چه زمانی یک شرکت باید برای شماره تجاری استرالیا (ABN)‌ درخواست دهد؟

ABN اجباری نیست. با این حال، دلایل خوبی برای داشتن آن وجود دارد، به عنوان مثال، ABN ها به شما در موارد زیر کمک می‌کنند:

  • برای مقابله با ATO.
  • در تعامل با سایر مشاغل هنگام عرضه‌ی کالا یا خدمات به آن‌ها، یا هنگام خرید کالا و خدمات.
  • تایید هویت تجاری خود هنگام سفارش یا فاکتور
  • درخواست اعتبارات اعطای انرژی

همچنین، برای ثبت نام در GST به یک ABN نیاز دارید. اگر شرکت شما در استرالیا، نهادهایی با گردش مالی 75000 دلار انجام می‌‌دهد، باید برای GST ثبت نام کنید.

نحوه‌ی دریافت ABN

  • صاحب شرکت باید بتواند این را نشان دهد که ساختار کسب و کار درست است.
  • در حین تاسیس یک مؤسسه یا شرکت، لوازم مرتبط با منطقه‌ی مالیاتی تهیه شده باشد یا فعالیت‌های کافی برای راه اندازی یک مؤسسه انجام شده باشد.

نحوه‌ی پیدا کردن ABN

اگر می‌خواهید اطلاعات مربوط به یک ABN ثبت‌شده را جستجو کنید، می‌توانید در وب‌سایت ABN Lookup جستجوی خود را انجام دهید. جستجوی ABN به شما این امکان را می‌‌دهد تا اطلاعات عمومی ارائه شده توسط مشاغل را هنگام ثبت نام برای ABN جستجو کنید.

GST چیست؟

GST در واقع، مالیات بر کالاها و خدمات اکثر کالاها و خدمات مصرف شده در استرالیا است. به طور کلی، شما در صورت فروش چیزی (به عنوان مثال، کالا، خدمات) به اداره مالیات استرالیا ملزم به «ثبت نام» برای GST هستید. سازمان شما ممکن است طبق قوانین مالیاتی ملزم به پرداخت GST برای هر کالا و خدماتی باشد که عرضه می‌کند.

آیا باید ABN خود را لغو کنم؟

اگر کسب و کار خود را می بندید، یا ساختار کسب و کار خود را تغییر می‌‌دهید، احتمالاً باید ABN خود را لغو کنید. در موارد زیر، می‌توان به طور حتم ABN را لغو کرد:

تاجر انحصاری به یک شرکت

تاجر انحصاری به مشارکت

مشارکت با شرکت

موارد ضروری پس از ثبت شرکت در استرالیا

شما باید مطمئن شوید:

  • نام شرکت در هر جایی که فعالیت دارید، به نمایش گذاشته می‌شود و برای عموم آزاد است.
  • ACN/ABN روی هر سندی که شرکت منتشر می‌کند نمایش داده می‌شود.
  • جزئیات شرکت به روز نگه داشته می‌شود.

اصلاحات شرکت در استرالیا

بر اساس تعهدات و مسئولیت‌های قانونی تحت قانون شرکت‌ها، اگر تغییراتی در شرکت ایجاد شد، مهم است که ظرف 28 روز به ASIC اطلاع دهید. از جمله تغییرات مهمی که باید به ASIC اطلاع داده شود، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:‌

تغییر آدرس:

آدرس ثبت نام؛ محل اصلی فعالیت تجاری؛ آدرس صاحب دفتر؛ آدرس سهامدار

اخراج یا انتصاب صاحبان دفتر

تعیین یا توقف سهامداران

تغییر نام برای صاحبان دفتر یا اعضا

تغییر ساختار سهام

انتقال سهام

عدم اطلاع به ASIC منجر به اعمال تاخیر و جریمه می‌شود.

انسداد و لغو شرکت در استرالیا

اگر دیگر نیازی به استفاده از یک شرکت Pty Ltd ندارید، لغو ثبت رسمی را انجام دهید. لغو ثبت شرکت به این معنی است که دیگر مجبور نیستید به تعهدات خود به عنوان صاحب دفتر ادامه دهید و شرکت وجود ندارد.

برای درخواست لغو ثبت شرکت با ASIC، باید شرایط زیر رعایت شود:

همه‌ی اعضای شرکت باید با لغو ثبت موافقت کنند.

شرکت در حال انجام تجارت نباشد.

ارزش دارایی‌های شرکت کمتر از 1000 دلار باشد.

شرکت هیچ بدهی معوقه‌ای نداشته باشد.

شرکت درگیر هیچ گونه روند قانونی نباشد.

این شرکت تمام هزینه‌ها و جریمه‌های قابل پرداخت به ASIC را پرداخت کرده باشد.

لغو ثبت شرکت: بازگردانی شرکت در استرالیا

برای درخواست بازگرداندن شرکت ASIC، باید موارد زیر رعایت شود:

متقاضی باید صاحب دفتر یا عضو شرکت باشد.

متقاضی باید موافقت مدیران را کسب کرده باشد.

در زمان لغو ثبت نام، هر گونه هزینه معوقه ASIC از جمله جریمه یا هزینه بررسی سالانه را پرداخته باشد.

سخن آخر

مطمئنا ثبت شرکت در استرالیا، کشوری که در قاره‌ای دیگر و در نیمکره‌ای دیگر قرار گرفته است، ساده نخواهد بود. اگر قصد دارید که از تمام جزئیات ثبت شرکت در استرالیا مطلع شوید یا به کمک یک وکیل حرفه‌ای برای اعمال خود اقدام کرده و با خیال راحت، تجارت خود در استرالیا را آغاز کنید، می‌توانید با ما، موسسه مهاجرتی صبا ویزا، که سال‌ها در زمینه‌ی مهاجرت از طریق ثبت شرکت و … در کشورهای مطرح دنیا فعالیت داشته‌ایم، تماس بگیرید.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 1 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید