لوگو صبا ویزا
ثبت شرکت در دبی

ثبت شرکت در دبی : ثبت شعبه [قوانین 2024]

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه ثبت شرکت در دبی به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید. مشاوره رایگان

دبی برای مدت‌های طولانی به‌عنوان یکی از برترین مکان‌ها برای سرمایه‌گذاری شناخته شده است. اقتصاد پویای این کشور، سیاست‌های مطلوبی که دولت آن در پیش گرفته، زیرساخت‌های بسیار قوی، وجود مراکز اقتصادی و تجاری بزرگ در این شهر همه و همه باعث شده که سرمایه‌گذاران بین‌المللی و محلی برای سرمایه‌گذاری در این شهر مشتاق باشند. یکی از بهترین انواع سرمایه‌گذاری‌ها در دبی، ثبت شرکت یا راه‌اندازی یک استارتاپ است. با ثبت شرکت در دبی علاوه بر اینکه می‌توان به یک درآمد قابل توجه دست یافت، می‌ توان اقامت بلند مدت این کشور را هم به ‌دست آورد.

بدون شک دبی یکی از ثروتمندترین و بهترین نقاط گردشگری در خاورمیانه به‌شمار می‌رود و سرمایه‌گذاری در آن باتوجه به روند روبه رشد آن، بدون شک مزایای زیادی به‌دنبال دارد. به دلیل اهمیت سرمایه گذاری در دبی، در این مطلب تصمیم گرفته‌ایم اطلاعاتی کامل و جامع در مورد نحوه ثبت شرکت و راه‌اندازی یک استارتاپ در دبی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم؛ پس اگر برای سرمایه‌ گذاری در این شهر مشتاق هستید، ادامه مطلب را دنبال کنید!

راه‌اندازی یک کسب‌وکار در امارات نسبتا آسان است و بسیاری از شرکت‌ها و افراد از این فرصت طلایی به بهترین نحو استفاده می‌کنند. این راهنمای جامع همه چیزهایی را که باید در مورد قوانین ثبت شرکت در دبی بدانید را به شما ارائه می‌دهد. در طی چند دهه، امارات تحولی باورنکردنی در بسیاری از جنبه‌ها داشته است.

این کشور از یک کشور محل زندگی ماهیگیران و جویندگان مروارید، به یک نیروگاه مالی با صنایع متنوع و پر رونق تبدیل شده است. علاوه‌براین، این کشور دارای یک سیستم سیاسی باثبات، جریان سرمایه قوی، مالیات مناسب برای کسب‌وکار و محدودیت‌های تجاری آزاد است. در نتیجه، دبی به یک گزینه محبوب برای سرمایه گذاری تبدیل شده است. در این مقاله از صبا ویزاپلن می‌خواهیم به طور کامل شما را با ثبت شرکت در دبی و دانستنی‌های مفید و کاربردی آشنا کنیم. لطفا تا انتهای مقاله همراه ما بمانید.

تجارت در دبی

فهرست عناوین

معرفی دبی به عنوان مقصد کسب و کار

دبی شهری کوچک در آسیای غربی و منطقه خاورمیانه است. این شهر یکی از شلوغ‌ترین شهرها برای انجام فعالیت‌های تجاری به‌شمار می‌رود. علاوه‌برآن افرادی که به‌دنبال یک مقصد خوب برای تعطیلات خود هستند، سفر به دبی انتخاب خوبی برای آن‌ها است.

دلایل زیادی وجود دارد که دبی را به‌یکی از بهترین مقصدهای کسب و کار در منطقه خاورمیانه تبدیل کرده و از جمله این دلایل می‌توان به اینکه دبی یک مرکز تجاری جهانی به ‌شمار می‌رود، اشاره کرد.

زیرساخت‌های پیشرفته و موقعیت مرکزی این شهر، آن را به مکانی کاملا ایده‌آل برای تجارت تبدیل کرده است. این شهر را می‌توان محل استقرار بسیاری از سازمان‌های بین‌المللی، شرکت‌های بزرگ و مکانی برای برگذاری کنفرانس‌ها و نمایشگاه‌های جهانی دانست.

شما به‌عنوان یک سرمایه‌گذار هر آنچه را که برای انجام معاملات تجاری نیاز داشته باشید را در دبی پیدا خواهید کرد. ضمن اینکه سیاست‌های امارات متحده عربی باعث شده راه ‌اندازی کسب و کار و ثبت شرکت در دبی ساده‌تر از آنچه باشد که فکرش را می‌کنید.

فرهنگ تجارت در امارات

آیا می‌خواهید یک کسب‌وکار در امارات راه‌اندازی کنید؟ شاید این ایده بدی نباشد. دولت محلی از بسیاری جهات سرمایه‌گذاران و استارت‌آپ‌ها را تشویق می‌کند. بنابراین این زمان خوبی برای شروع خواهد بود. دولت امارات همچنین شرایط آسانی را برای تجارت خارجی‌ها فراهم کرده است. ثبت شرکت در دبی و کشور امارات آسان است که نشانه آن است که دولت اکنون ویزاهای بلندمدت برای سرمایه گذاری ارائه می‌دهد، تا تجارت در امارات بیشتر از قبل رونق بگیرد.

در سال 2017، 131000 کسب و کار در امارات متحده عربی ثبت شده بود. وقتی این را با این واقعیت ترکیب کنید که 80 درصد ساکنان در این کشور خارج از امارات متولد شد‌اند، مشخص می‌شود که فضای زیادی برای سرمایه‌گذاری خارجی در امارات وجود دارد.

علاوه‌براین، امارات در سال 2019 اعلام کرد که به 100 درصد مالکیت خارجی در 122 فعالیت اقتصادی در 13 بخش اجازه می‌دهد. مهم‌تر از همه، این بخش‌ها شامل بخش‌های دارای رشد مانند انرژی‌های تجدیدپذیر، لجستیک، گردشگری، خدمات غذایی و تولید است. با وجود این، ذکر این نکته ضروری است که هر شهروند اماراتی می‌تواند محدودیت‌های خود را اعمال کند.اگرچه بسیار محافظه کارانه و سلسله مراتبی است، اما فرهنگ تجارت محلی در امارات متحده عربی بسیار آسان است.

روابط شخصی کلیدی هستند و ارتباط چهره به چهره در این کشور بسیار ارزشمند است. در نتیجه هرکسی که رفتار مناسبی داشته باشد می‌تواند در تجارت در این کشور طعم موفقیت را بیش از پیش بچشد. اگر به فکر راه‌اندازی یک کسب و کار از طریق ثبت شرکت در دبی هستید، باید چندین نکته را در نظر بگیرید. برای شروع، به بخش‌هایی که محبوب و مورد علاقه شما هستند را با دقت بررسی کنید. همچنین می‌توانید بسنجید که چه خدماتی از دست رفته و مغفول مانده است یا مردم به دنبال چه کالاهایی هستند.

درحال‌حاضر صنایع خودروسازی و هوافضا و نفت و گاز در حال پیشرفت هستند، زمینه خوبی برای رشد در صنایع و کسب‌وکارهای وابسته به غذا و نوشیدنی و همچنین بازاریابی و تبلیغات وجود دارد.

چه کسانی می توانند در امارات کسب و کار راه‌اندازی کنند؟

راه‌اندازی کسب‌وکار در امارات از طریق ثبت شرکت در دبی بسیار آسان است. در واقع، تقریبا هر کسی می‌تواند این کار را انجام دهد. این به این دلیل است که دولت مشوق‌های زیادی برای راه‌اندازی یک کسب و کار در آنجا ارائه می‌دهد. نکته اصلی که باید بدانید این است که اکثر انواع شرکت‌ها به غیر از یک شرکت انحصاری به شریک اماراتی نیاز دارند که 51٪ از تجارت را در اختیار داشته باشد.

پس از آن، فقط باید مراحل ثبت و مجوز کسب و کار خود را طی کنید. در برخی موارد، ممکن است لازم باشد حداقل سرمایه مورد نیاز را نیز برآورده کنید.

بهترین بخش برای راه‌اندازی کسب‌وکار در امارات، مناطق آزاد است. این مناطق منحصربه‌فرد است که بسیار مورد علاقه و مورد توجه سرمایه‌گذاران خارجی است، به این دلیل است که در این مناطق می‌توانید از مزایای 0٪ مالیات شرکتی و شخصی، همراه با 100٪ مالکیت خارجی و معافیت مالیاتی واردات و صادرات برخوردار شوید.

انواع شرکت‌ها و محدودیت‌های ثبتی

امکان ثبت شرکت‌های مختلفی در دبی وجود دارد. دلیل آن‌هم این است که شرکت‌ها با زمینه‌ها و اشکال مختلف خود بتوانند به نیازهای محیط پاسخ دهند. قانون امارات طبقه‌بندی خاصی برای شرکت‌ها در نظر گرفته و این طبقه‌بندی باتوجه به ویژگی‌های خاصی به‌وجود آمده‌اند و به‌صورت زیر هستند:

  • شرکت‌ها باتوجه به اندازه شامل شرکت‌های کوچک و سایر شرکت‌ها می‌شوند
  • شرکت‌ها براساس تعداد اعضا و هیئت‌مدیره به شرکت‌های یک نفره، خصوصی و سهامی عام دسته‌بندی می‌شوند.
  • شرکت‌ها باتوجه به نوع کنترل و مدیریت به سه دسته شرکت‌های هلدینگی، شرکت‌های فرعی و شرکت‌های وابسته دسته‌بندی می‌گردند.
  • باتوجه به مسئولیت‌های شرکت می‌توان آن را به چهار دسته شرکت‌های محدود، توسط سهام، با ضمانت یا بدون سرمایه سهام و شرکت‌های نامحدود تقسیم‌بندی کرد.
  • نحوه دسترسی به سرمایه می‌تواند شرکت‌ها را به دو دسته شرکت‌های بورسی و شرکت‌های غیر بورسی دسته‌بندی نماید.

ساختارهای قانونی برای مشاغل در امارات

اگر قصد راه‌اندازی کسب‌وکار در امارات از طریق ثبت شرکت در دبی دارید، ابتدا باید نوع شرکتی را که قصد راه‌اندازی دارید را به درستی در نظر بگیرید. مانند هر کشور دیگری، امارات دارای ساختارهای مختلف حقوقی شرکتی است.

اما در ادامه این مطلب ما تصمیم داریم به بررسی انواع شرکت‌ها با‌توجه به تعداد اعضا و هیئت‌مدیره و محدودیت‌هایی که در زمینه تاسیس آن‌ها وجود دارد، بپردازیم.

شرکت‌های خصوصی

این نوع شرکت‌ها در مقایسه با شرکت‌های سهامی عام، مجموعه متفاوت از روابط را از نظر ریسک، پاداش و مالکیت نشان می‌دهند. این شرکت‌ها به بازار سرمایه دسترسی ندارند؛ از همین‌رو به حمایت بیشتری از سوی سهامداران نیاز خواهند داشت.

این شرکت‌ها شکل سازمانی خاصی برای انجام تجارت‌های مختلف را نشان می‌دهند. ضمن اینکه مقررات سبک‌تری برای این شرکت‌ها وجود داشته و معمولا قانون موجود تسهیلاتی را با توجه به ماهیت آن‌ها فراهم می‌کند.

تاسیس چنین شرکت‌هایی با رویه‌ای که در پیش گرفته‌اند برای اقتصاد بسیار مفید است. درحالی که برای موفقیت این نوع شرکت‌ها حاکمیت شرکتی خوب اهمیت دارد، می‌توان گفت که تعهد به‌منظور انتشار اطلاعات فرآیند شرکت‌ هم باید به شکل ساختار یافته انجام شود تا این شرکت‌ها بتوانند انعطاف پذیری خود در تجارت را حفظ کنند.

باتوجه به اینکه شرکت‌های خصوصی توسط چند نفر و به‌صورت خصوصی اداره می‌شوند، امکان اینکه بین اعضای شرکت اختلافاتی به‌وجود آید، زیاد است. چنین اختلافاتی هزینه‌های شرکت را دچار مشکل خواهد کرد؛ از همین‌رو رژیم برای این شرکت‌ها، رویه‌هایی به‌منظور حل اختلافات آن‌ها اخذ کرده‌ است.

مالکیت یگانه و ثبت شرکت در دبی

سهام این نوع شرکت 100% متعلق به یک فرد است. به همین دلیل، آن شخص کنترل کاملی بر عملیات و سود دارد. اگرچه همه ملیت‌ها می‌توانند یک شرکت سهامی خاص ایجاد کنند، اما فقط اتباع امارات متحده عربی و شورای همکاری خلیج فارس می‌توانند یک شرکت تجاری یا صنعتی داشته باشند.

پیشرفت روزافزون فناوری اطلاعات و کامپیوتر این امکان را برای افراد فراهم کرده که بتوانند توانمندی‌های کارآفرینانه خود را به‌منظور شرکت در فعالیت‌های اقتصادی راهگشا، تقویت کنند. این مدل از فعالیت‌های اقتصادی از سوی یک شخص ممکن است در قالب ثبت شرکت نمود پیدا کند.

 باتوجه به اینکه همه کارآفرینان نمی‌توانند ایده‌های خود را توسط یک تیم در بازار و به‌صورت مشارکتی توسعه دهند، باید قانونی مبنی بر تشکیل واحدهای اقتصادی یک نفره وجود داشته باشد.

خوشبختانه شرکت‌های تک نفره در امارات به رسمیت شناخته می‌شوند و در قانون این کشور چنین شرکتی ممکن است به صورت یک شرکت خصوصی تک نفره ثبت شود که تنها یک مدیر دارد.

ضمن اینکه برای مدیر فعلی باید یک نامزد هم معرفی شود، زمانی که مدیر فعلی فوت کند شرکت به یک مدیر قابل دیگر نیاز خواهد داشت؛ از همین‌رو باید این کار از قبل انجام شده و پس از فوت رئیس فعلی، نامزد به‌عنوان وارث انتخاب گردد.

شرکت‌های سهامی عام

شرکت‌های سهامی عام با رعایت قوانین، تسهیلاتی را ارائه می‌کنند. این شرکت‌ها باید بتوانند در بازار با شرکت‌های دیگر به‌صورت مساوی رقابت کرده و پارامترهای منصفانه‌ای را برای اعتبار دهندگان و سرمایه‌گذاران انتخاب نمایند. امکان اینکه شرکت‌های سهامی عام مشمول تحمیل مسئولیت‌های اجتماعی تجاری و غیر تجاری شوند، بسیار زیاد است.

شرکت عمران

افراد حرفه‌ای مانند پزشکان، حسابداران و وکلا می‌توانند یک شرکت مدنی در امارات متحده عربی افتتاح کنند. با این شرط که یک تبعه اماراتی باید 51 درصد از تجارت را در اختیار داشته باشد.

شرکت با مسئولیت محدود  (LLC)

در یک  LLC، باید بین 2 تا 50 سهامدار وجود داشته باشد. به این ترتیب، هر یک فقط نسبت به درصد سهام خود مسئول هستند. علاوه‌براین، سود و زیان بین سهامداران بر اساس دارایی آن‌ها تقسیم می‌شود. باز هم، 51 درصد سهام باید متعلق به یک تبعه امارات باشد. علاوه‌براین، یک LCC با بیش از هفت شریک باید هیئت مدیره‌ای را با حداقل سه سهامدار منصوب کند.

شعبه شرکت خارجی

یک شرکت خارجی ممکن است در امارات شعبه‌هایی را ایجاد کند. در این صورت شرکت 100% متعلق به شرکت اصلی است. با این حال، هر کالایی باید از طریق یک شرکت تجاری داخلی وارد شود.

شرکت منطقه آزاد

کسب‌وکارهایی که در منطقه آزاد فعالیت می‌کنند به دو تا پنج ذینفع نیاز دارند. در حالی که مزایا و انگیزه‌های زیادی برای راه‌اندازی کسب‌وکار و ثبت شرکت در مناطق آزاد امارات وجود دارد، باید بدانید که این شرکت‌ها نمی‌توانند به طور مستقیم با بازار امارات تجارت کنند. بنابراین، ممکن است شرایط مختلفی برای راه‌اندازی یک کسب و کار در آنجا وجود داشته باشد.

فریلنسرها و ثبت شرکت در دبی

راه‌اندازی یک کسب‌وکار مستقل و ثبت شرکت در دبی به طرز شگفت انگیزی آسان است. شما باید در یک منطقه آزاد با فرم درخواست، رزومه، حساب بانکی و فرم کد شناسایی محضری ثبت نام کنید. همچنین می‌توانید از این طریق برای اخذ ویزا نیز اقدام کنید.

مراحل ثبت شرکت در دبی

مراحل ثبت شرکت در دبی

برای راه‌اندازی هر کسب و کاری در دبی باید شرایط و مراحل منحصربه‌فردی را طی کنید. برای آنکه به‌خوبی با شرایط راه‌اندازی کسب و کارهای مختلف در دبی آشنا شوید ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که از مشاوره‌های دفتر مهاجرتی صباویزا استفاده نمایید. اما با این حال به‌منظور راه‌اندازی یک کسب و کار در دبی باید از فرآیندهای زیر پیروی کرد:

تایید فعالیت تجاری و همچنین نحوه انتخاب نام استارتاپ یا شرکت

اولین مرحله برای ثبت یک شرکت در دبی، انتخاب نام شرکت است. البته پیش از آن شما باید حوزه فعالیتی خود را هم مشخص نمایید. در این رابطه باید بدانید که نام انتخابی شما باید مطابق با استانداردهای سازمان توسعه اقتصاد دبی باشد.

بعد از انتخاب نام شما باید تمامی مدارک را برای سازمان توسعه اقتصادی دبی ارسال نمایید. البته به یاد داشته باشید که همراه با مدارک مربوط به نام کسب و کار، باید حتما حوزه انتخابی خود برای تاسیس شرکت را هم مشخص نمایید.

تاییدیه مدارک شما برای ثبت شرکت در دبی به‌وسیله ایمیل برای شما ارسال خواهد شد. ضمنا در این مرحله باید مالکیت شرکت را هم مشخص کنید. حوزه‌ای که شما در آن فعالیت می‌کنید، مجوزی است برای ادامه کار شما و این نکته را فراموش نکنید اگر مالکیت و مجوز شرکت به‌صورت 100% به‌نام شما صادر شود، دیگر نمی‌توانید فعالیت کاری و مالی دیگری در دبی انجام دهید.

ارسال اسناد و همچنین هماهنگی‌های لازم

درصورتی که مالکیت صد درصدی شرکت با شما نباشد، باید مدارک مربوط به شرکا را جمع‌آوری کرده و برای سازمان توسعه اقتصاد دبی ارسال نمایید. ضمن اینکه شما می‌توانید به‌منظور افتتاح شرکت نماینده خود را برگزینید یا حتی اگر جزو سهامداران اصلی هستید، امکان حضور شما برای انجام کارهای اداری به‌نمایندگی از شرکای دیگر وجود دارد.

آماده سازی درخواستی مبنی بر اجازه اقامت

مجوز ثبت شرکت در دبی بعد از تایید نام و همچنین حوزه فعالیت شرکت برای شما صادر می‌شود؛ پس از آن نیاز است که شما به‌کمک مجوز خود برای دریافت اقامت امارات و دریافت ویزا اقدام نمایید.

برای این منظور نیاز است که به سفارت امارات مراجعه و تمامی مدارک ثبت شرکت در شهر دبی را تحویل داده و برای ویزا درخواست دهید. درصورتی که می‌خواهید خانواده خود را هم همراه ببرید، باید حتما تمامی مدارک آن‌ها را هم به افسران سفارت امارت ارجاع داده و برای دریافت ویزای آن‌ها هم بدین طریق اقدام کنید.

دریافت شناسه‌های هویتی

شناسه‌های هویتی از دیگر مواردی است که باید در طی روند ثبت شرکت آن را به‌دست آورید. کشور امارات‌ هم مانند کشورهای دیگر دنیا به ‌تمامی شهروندان و اتباع خارجی که با ویزای بلند مدت به‌این کشور وارد می‌شوند، کد ملی اهدا می‌کند.

کدملی شناسه هویتی هر فردی است و افراد در امارات باتوجه به این کد شناسایی می‌شوند. برای دریافت این شناسه هم نیاز است شما برخی از تست‌های پزشکی را پشت سر بگذارید و بعد از دریافت نتیجه تست‌ها نام شما در لیست ارائه کد هویتی قرار خواهد گرفت. البته نگران نباشید خوشبختانه برعکس کشور ما ایران لیست ارائه شناسه یا کد هویتی آنقدر طولانی نیست و شما چند روز بعد از انجام تست‌های پزشکی، کارت هویتی خواهید داشت.

افتتاح حساب در بانک‌های امارت

آخرین‌ مرحله‌ای که باید برای ثبت شرکت در دبی آن را طی کنید، افتتاح حساب در بانک‌های دبی یا امارات است. این مرحله یکی از مهم‌ترین مراحل بوده و تمامی سهامدارن چه سهامداران اصلی و چه سهامدارن دیگر باید حتما یک حساب بانکی شرکتی در یکی از بانک‌های اماراتی داشته باشند.

برای افتتاح حساب بانکی این نکته را فراموش نکنید که امکان ایجاد حساب هم به‌صورت حضوری هم به‌صورت غیر حضوری وجود دارد. البته درصورتی که به‌شکل غیرحضوری برای ایجاد حساب اقدام نمایید، نیاز است برای تایید نهایی حتما به‌صورت حضوری به بانک مورد نظر مراجعه کنید.

امتیازات و مزایای ثبت شرکت در دبی

ثبت شرکت و راه‌اندازی یک استارتاپ در دبی می‌تواند مزایای بسیاری برای شما به‌همراه داشته باشد. دسترسی به بازارهای بین‌المللی و منطقه‌ای، سیاست‌های مالی مفید و همچنین اقتصاد پویای این کشور از جمله مزایا و امتیازات بسیار محدودی است که سرمایه‌گذاری در این شهر برای شما در پی دارد. اما به‌طورکلی می‌توان مزایا و امتیازات ثبت شرکت در شهر دبی را به‌صورت زیر بیان کرد:

محیطی بدون مالیات

یکی از موارد بسیار جذاب و جالب توجه برای سرمایه‌گذاری در شهر دبی، عدم وجود مالیت است. این می‌تواند برای تمامی سرمایه‌گذارن بسیار جذاب باشد. در دبی حتی افراد مرفه و بسیار ثروتمند و شرکت‌ها هم به دنبال بهینه سازی سود خود بدون نگرانی از بار هزینه‌های مالیاتی بالا هستند و این واقعا جذاب است.

معاف شدن سرمایه‌گذاران از مالیات، دبی را به بهشتی برای سرمایه‌گذاران تبدیل کرده است. آن دسته از سرمایه‌گذارانی که به‌دنبال فرصت‌هایی برای سرمایه‌گذاری‌های پرسود و مطمئن هستند، می‌توانند این فرصت را در دبی به‌دست آورند. شرایطی در دبی فراهم است که سرمایه‌گذاران می‌توانند بدون مالیات بردرآمد یا مالیات برعایدی سرمایه با کمترین بدهی‌های مالیاتی ثروت خود را افزایش دهند.

رونق اقتصادی

اقتصاد دبی یکی از امن‌ترین اقتصادهای دنیا به‌شمار می‌رود. اقتصاد دبی به دلایلی همچون موقعیت جغرافیایی مناسب و سیاست‌های پرطرفدار تجاری، رشد سریعی داشته و همین موضوع باعث شده امارات به یکی از مراکز تجاری و بازرگانی در دنیا تبدیل شود که همواره کارآفرینان و سرمایه‌گذاران را از سراسر دنیا به‌خود جذب می‌کند.

امنیت پایدار

دبی یکی از شهرهایی است که در دنیا به امنیت پایدار مشهور بوده و از جذاب‌ترین مقاصد برای سرمایه‌گذاری در زمینه‌های مختلف از جمله ثبت شرکت و سرمایه‌گذاری در استارتاپ به‌شمار می‎‌رود. به دلیل نرخ جرم و جنایت پایین دبی می‌تواند پناهگاهی امن برای تمامی سرمایه‌گذاران باشد.

ضمن اینکه دولت امارات اقدامات زیادی برای تضمین امنیت و ایمنی ساکنین این کشور درنظر گرفته و قوانین و مقررات سخت‌گیرانه‌ای را اجرا می‌کند. تمامی این‌ موارد دست‌به دست هم داده‌اند تا ثبت شرکت در دبی به‌یکی از بهترین اقدامات اقتصادی شما تبدیل شود.

علاوه‌برتمامی این‌ها امارات متحده عربی دارای یک سیستم حقوقی تثبیت شده است؛ از همین‌رو می‌توان تضمین کرد که از حقوق سرمایه‌گذاران در این کشور به‌خوبی محافظت شده و امنیت سرمایه آنان تضمین می‌شود.

بازده سرمایه گذاری قوی

ثبت شرکت در دبی به‌عنوان یک فرصت اثبات شده برای سرمایه‌گذاری سودآور شناخته شده است. بازار سرمایه‌گذاری این شهر برای کسانی که به‌دنبال بازگشت سرمایه هستند، فرصت مناسبی خواهد بود. افزایش مداوم قیمت زمین و ملک برای پایه‌ریزی یک استارتاپ نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاری در این شهر بیش از اندازه سودمند است. برخی از کارشناسان نرخ بازار اقتصادی دبی را با شهرهایی بزرگ مانند سنگاپور، نیویورک و لندن مقایسه‌ می‌کنند.

با این توضیحات می‌توان اطمینان یافت که سرمایه‌گذاری در دبی با راه‌اندازی یک استارتاپ کار درستی است، به‌خصوص اینکه امکان اقامت در امارت از این طریق هم برای سرمایه‌گذار فراهم می‌شود. امارت یکی از بهترین کشورهای خاورمیانه بوده که زندگی و اقامت در آن می‌تواند بسیار هیجان‌انگیز باشد.

نکات کلیدی و توصیه‌ها

ثبت شرکت در دبی کار چندان سختی نیست، برای این منظور تنها باید سرمایه کافی داشته باشید. اما همان اندازه که ثبت یک شرکت ساده است، نگه داشتن و رساندن آن شرکت به سود دهی بسیار سخت خواهد بود.

برای این منظور حتما نیاز است که نسبت به تمامی قوانین و مقررات موجود در کشور امارات متحده عربی آگاه بوده و طبق قوانین و مقررات این کشور برای ثبت شرکت اقدام نمایید.

نحوه راه‌اندازی کسب‌وکار در امارات به عنوان یک مهاجر

اگر به عنوان یک فرد خارجی و مهاجر دنبال راه‌اندازی کسب‌وکار در امارات هستید، چند نکته وجود دارد که باید بدانید. در زیر چند توصیه عملی برای راه‌اندازی و ثبت شرکت در دبی را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

نحوه اخذ ویزای تجاری در امارات

اگر قصد راه‌اندازی کسب‌وکار در امارات را دارید، برای زندگی و کار در این کشور باید ویزا دریافت کنید. برای کارآفرینان، دو نوع ویزا وجود دارد. هر دو ویزای پنج ساله و 10 ساله بدون نیاز به اسپانسر در دسترس هستند. برای دریافت ویزای پنج ساله دو گزینه وجود دارد. در مرحله اول، شما باید پیوندهایی به یک پروژه فعال در این کشور با حداقل سرمایه 500 هزار درهم داشته باشید. ثانیا، شما باید تاییدیه یک انکوباتور تجاری معتبر در امارات را داشته باشید.

دریافت ویزای 10 ساله ممکن است دشوارتر باشد. باز هم دو گزینه وجود دارد. در روش اول، شما باید حداقل 10 میلیون درهم در یک سرمایه‌گذاری عمومی سپرده‌گذاری کنید. از طرف دیگر، می‌توانید شرکتی با حداقل 10 میلیون درهم سرمایه راه‌اندازی کنید یا 10 میلیون درهم در یک شرکت موجود و فعال در این کشور سرمایه‌گذاری کنید. برای افراد با استعدادهای خاص استثنا وجود دارد. به عنوان مثال، ویزای 10 ساله ممکن است با تایید وزارت فرهنگ و دانش به افراد خلاق اعطا شود.

ثبت کسب‌وکار در امارات

برای ثبت شرکت در دبی و کشور امارات ابتدا باید نام تجاری خود را انتخاب کنید. این کار را با مذاکره با مقامات منطقه آزاد محلی یا وزارت توسعه اقتصادی شروع کنید. آن‌ها می‌توانند به شما بگویند که آیا نام شما قابل قبول است یا خیر. قوانین امارات متحده عربی بیان می‌کند که نام تجاری نباید اخلاق عمومی را نقض کند، نباید قبلا ثبت شده باشد و باید با فعالیت و وضعیت قانونی مورد نیاز تجارت مطابقت داشته باشد. پس از داشتن نام، باید برای مجوز کسب‌وکار اقدام کنید. چهار نوع مجوز کسب و کار در کشور امارات وجود دارد: مجوز تجاری، حرفه‌ای، صنعتی و گردشگری.

اگر در یک منطقه آزاد کار می‌کنید، باید مستقیما به منطقه مورد نظر درخواست دهید. این به فعالیت تجاری شما بستگی دارد. ثبت نام و صدور مجوز همزمان انجام می‌شود. برای ثبت شرکت در دبی و راه‌اندازی کسب و کار خود، باید به مقامات محلی یا منطقه آزاد مربوطه درخواست دهید. علاوه بر این، شما باید مدارک زیر را ارائه دهید:

  • فرم درخواست تکمیل شده
  • طرح کسب و کار
  • کپی پاسپورت سهامداران / مدیران
  • نمونه امضای سهامداران / مدیران
  • اساسنامه

برای تکمیل مجوز، باید موارد زیر را نیز ارائه دهید:

  • تصمیم هیئت مدیره برای تعیین مدیر/ مدیر شرکت
  • وکالتنامه‌ای که به مدیر داده شده است
  • تفاهم نامه و اساسنامه
  • نمونه امضای مدیر
  • عکس مدیر/ کارگردان
  • اطلاعات سرمایه سهام

علاوه بر این، باید کسب و کار خود را به صورت آنلاین در اداره مالیات فدرال ثبت کنید.

مجوزها

در بیشتر موارد، می‌توانید مجوز کسب و کار خود را از وزارت توسعه اقتصادی یا منطقه آزاد محلی خود دریافت کنید. با این حال، شرکت‌های خاصی ممکن است به مجوزهای تخصصی نیاز داشته باشند. به عنوان مثال، شرکت‌های تولیدی باید از وزارت دارایی و صنعت مجوز بگیرند، در حالی که وزارت بهداشت امارات مجوز شرکت‌های پزشکی و دارویی را صادر می‌کند.

راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی در امارات

اگر قصد دارید یک تجارت الکترونیکی را راه‌اندازی کنید و از این طریق ثبت شرکت در دبی انجام دهید تجربه متفاوتی در انتظار شما خواهد بود. در مرحله اول، باید به وزارت توسعه اقتصادی در امارات درخواست دهید. در مرحله بعدی باید مجوز تجارت الکترونیک از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات را دریافت کنید که در هر شهر و منطقه‌ای متفاوت است. پس از آن، مراحل راه‌اندازی کسب و کار در امارات را مانند هر شرکت دیگری دنبال خواهید کرد.

افتتاح شعبه شرکت‌های خارجی در امارات

از نظر قانونی تفاوت زیادی بین شعبه و زیرمجموعه یک شرکت خارجی وجود دارد. یک شعبه به شرکت مادر متصل است، بنابراین او مسئول اقدامات شعبه خود است. با این حال، یک شرکت تابعه به عنوان یک شرکت قانونی مستقل عمل می‌کند. به این ترتیب، یک شرکت تابعه تحت ساختار تجاری امارات متحده عربی فعالیت خواهد کرد. با این حال، می‌تواند از قانون حمایت از مالیات مضاعف نیز بهره‌مند شود و در منطقه آزاد فعالیت کند.

مانند هر تجارت دیگری در امارات متحده عربی، یک شعبه یا شرکت تابعه باید در وزارت اقتصاد ثبت نام کند. به همین ترتیب برای ثبت شرکت در دبی باید مدارکی مانند تفاهم‌نامه و اساسنامه و وکالتنامه ارائه دهید. ثبت سوابق برای شعب یا شرکت‌های تابعه خارجی برای هر تجارت دیگری در امارات یکسان است.

ثبت شرکت در دبی

راه‌اندازی یک شرکت غیر انتفاعی در امارات

در حالی که راه‌اندازی و ثبت شرکت در دبی نسبتا آسان است، راه‌اندازی یک شرکت غیرانتفاعی یا خیریه می‌تواند کمی دشوارتر باشد. اتباع امارات متحده عربی می‌توانند مستقیما از طریق وزارت توسعه جامعه یک موسسه خیریه را به صورت آنلاین ثبت کنند.

از سوی دیگر، مهاجران باید درخواست خود را از طریق سفارت یا کنسولگری خود در امارات به این وزارتخانه ارسال کنند. مانند هر شرکت دیگری، یک شرکت غیر انتفاعی باید فرم درخواست را ارائه کند. علاوه‌براین، آن‌ها باید اطلاعاتی در مورد موسسان ارائه دهند، نام تجاری را ثبت کنند و یک تفاهم نامه و اساسنامه را ارائه کنند.

مدیریت کسب و کار شما در امارات

اگر در امارات متحده عربی کسب و کار دارید، باید سوابق دقیقی از همه چیز مربوط به شرکت خود داشته باشید. البته مهم‌ترین بخش این امر به‌روز نگه داشتن سوابق حسابداری مطابق با قوانین امارات است.

به طور خاص، این سوابق شامل حساب‌های سالانه، دفاتر کل، دفاتر روز خرید، صورتحساب‌های مالیاتی، یادداشت‌های اعتباری، یادداشت‌های بدهکاری و بستانکاری و دفاتر مالیات بر ارزش افزوده می‌شود. همه این سوابق باید تمام معاملات تجاری را نشان دهند و یک نمای کلی مالی دقیق از شرکت را ارائه دهند. علاوه بر این، حساب‌ها باید حداقل به مدت پنج سال در دفتر مرکزی شرکت نگهداری شوند. پس از آن، می‌توانید نسخه‌ها را به صورت دیجیتالی و الکترونیکی نگهداری کنید.

اگر در یک منطقه آزاد مانند مرکز مالی بین‌المللی دبی (DIFC) فعالیت می‌کنید ممکن است شرایط بیشتری نیز داشته باشید. همچنین باید به ایجاد فاکتورهای خود توجه کنید. این موضوع به این دلیل است که مشاغل در امارات باید جزئیات خاصی را در هر فاکتور درج کنند. این موارد شامل:

  • نام، آدرس و شماره مالیات گیرنده
  • یک شماره فاکتور منحصر به فرد
  • تاریخ صدور یا تاریخ عرضه
  • قیمت هر واحد و مقدار / حجم عرضه شده
  • نرخ مالیات و مبلغ قابل پرداخت بر اساس درهم
  • ارزش ناخالص قابل پرداخت به درهم

هنگام راه‌اندازی کسب و کار و ثبت شرکت در دبی، استفاده از یک نرم افزار مدیریتی یا حسابداری می‌تواند مفید باشد. برخی از محبوب ترین نرم افزارهای این کشور عبارت هستند از  QuickBooks، SAP، Sage، Tally  و  Reach accountant. برای نرم افزارهای خاص فاکتور، می‌توانید Smart Invoice یا TaxPay را امتحان کنید.

در امارات متحده عربی چگونه حساب بانکی تجاری افتتاح کنیم؟

راه‌اندازی یک حساب بانکی تجاری مهم است. با این حال، برای انجام این کار، ابتدا باید کسب و کار را راه‌اندازی کرده و ثبت شرکت در دبی انجام دهید تا بتوانید مجوز فعالیت خود را دریافت کنید. برای افتتاح حساب بانکی برای تجارت خود، باید در یک مصاحبه حضوری در بانک مورد نظر خود شرکت کنید. همچنین باید مدارکی را ارسال کنید، از جمله این مدارک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فرم درخواست تکمیل شده
  • تصمیم هیأت مدیره مبنی بر تحریم افتتاح حساب و تعیین امضاء کنندگان
  • گواهی ثبت
  • مجوز تجارت
  • گواهی‌ها را به اشتراک بگذارید
  • اساسنامه و تفاهم‌نامه
  • کپی پاسپورت همه شرکا / مدیران

علاوه بر این، برخی از بانک‌ها ممکن است از شما بخواهند که طرح‌های تجاری، قراردادها و فاکتورها و نامه‌های مرجع را ارسال کنید. آن‌ها همچنین ممکن است از همه سهامداران بخواهند که ویزا و وضعیت اقامت خود را ثابت کنند. وقتی تمام مدارک خود را آماده کردید، در جلسه بانک شرکت خواهید کرد. اگر همه چیز در این مرحله تایید شود، حساب در عرض دو هفته باز خواهد شد.

حساب های بانکی شرکت‌ها معمولا باید از یک میزان حداقل موجودی برخوردار باشند. این مبلغ می‌تواند تا میزان 1 میلیون درهم باشد، اما نباید از 20 هزار درهم کمتر باشد. علاوه بر این، حساب‌های تجاری می‌توانند دارای تسهیلات چند ارزی باشند.

به صورت محلی، برخی از محبوب ترین بانک‌های تجاری در شهر دبی و امارات عبارت هستند از First Abu Dhabi Bank، Emirates NBD  و Dubai Islamic Bank با این حال، می‌توانید بانک‌های بین‌المللی بزرگ‌تری مانند HSBC و Standard Chartered را نیز برای افتتاح حساب انتخاب کنید.

مالیات برای مشاغل در امارات

در زمان ثبت شرکت در دبی، باید به یاد داشته باشید که برای مالیات نیز ثبت نام کنید. این کشور معمولا دو نوع مالیات از شرکت‌ها اخذ می‌کند: مالیات غیر مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده.

مالیات غیر مستقیم بر محصولاتی مانند نوشابه‌های گازدار، نوشابه‌های انرژی‌زا، تنباکو و محصولات مرتبط اعمال می‌شود. در واقع این مالیات برای محصولاتی که برای بدن انسان مضر در نظر گرفته می شوند اعمال می‌شود.

برای این کار می‌توانید به صورت آنلاین در وب سایت FTA ثبت نام کنید. پس از این، شما باید ظرف 15 روز پس از دوره مالیاتی اظهارنامه ارسال کنید. نرخ‌های مالیاتی متفاوتی برای انواع محصولات وجود دارد که به شرح زیر است:

  • نوشابه‌های گازدار: 50%
  • تنباکو: 100%
  • نوشیدنی‌های انرژی زا: 100%
  • دستگاه‌های سیگار الکترونیکی: 100%

مشاغل در امارات می‌توانند به میزان 5 درصد مالیات بر ارزش افزوده اخذ کنند. مالیات بر ارزش افزوده برای تمام مشاغل ثبت شده در اداره مالیات در تمامی شهرها و مناطق آزاد امارات اعمال می‌شود. پس از ثبت شرکت در دبی اگر کالاها و محصولات وارداتی مشمول مالیات شرکت شما بیش از 375000 درهم در سال باشد، باید برای این کار ثبت نام کنید. در غیر این صورت اختیاری است. باز هم می‌توان این کار را از طریق بخش خدمات الکترونیکی وب سایت FTA انجام داد. پس از آن، باید ظرف 28 روز از هر دوره مالیاتی اظهارنامه ارسال کنید.

دو نوع دوره مالیاتی برای مالیات بر ارزش افزوده وجود دارد. مشاغلی که با کمتر از 150 میلیون درهم سرمایه در گردش فعالیت می‌کنند باید هر سه ماه یکبار اظهارنامه ارائه دهند. از سوی دیگر، مشاغلی که بالاتر از آن سطح فعالیت می‌کنند باید هر ماه اظهارنامه ارائه دهند.

در هر صورت، همه شرکت‌ها باید تمام اسناد مربوط به فاکتورها و هزینه‌های مالیات بر ارزش افزوده را حفظ کنند. پس از دریافت اظهارنامه، باید مالیات را در تاریخ مقرر پرداخت کنید. این کار باید از طریق وب سایت FTA انجام شود. با این حال، می توانید انتخاب کنید که از طریق eDirham یا کارت اعتباری یا حتی از طریق حواله بانکی مالیات شرکت خود را پرداخت کنید.

بیمه تجاری در امارات

برای محافظت از شرکت خود، پس از ثبت شرکت در دبی، باید به فکر دریافت بیمه باشید. انواع مختلفی از بیمه در امارات موجود است و این بیمه‌ها یا به کسب و کار یا کارکنان آن مربوط می‌شود.

از بهترین انواع بیمه که به کارمندان تعلق می‌گیرد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • غرامت کارگر: این بیمه از شرکت شما در صورت حوادث و صدمات ناشی از کار محافظت می‌کند.
  • بیمه حوادث شخصی: این بیمه الزامی نیست و برای پوشش صدمات و حوادث غیر مرتبط با کار مفید است.
  • بیمه سلامت: همه مشاغل در امارات باید بیمه سلامت کارکنان را داشته باشند.
  • بیمه مسافرتی: اگر کارمندان شما برای انجام کارهای کسب و کار یا شرکت سفر می‌کنند، این بیمه می‌تواند برای هزینه‌های تاخیر در سفر و گم شدن چمدان بسیار مفید باشد.

علاوه بر این، گزینه‌های بیمه‌ای وجود دارد که می‌تواند برای مشاغل خاص مفید باشد. این موارد به شرح زیر است:

  • بیمه دریایی: اگر تجارت شما به حمل و نقل دریایی مربوط می شود، این بیمه برای محافظت از محموله و سرمایه‌گذاری شما بسیار کاربردی است.
  • بیمه ناوگان موتوری: برای شرکت‌هایی که ناوگان وسایل نقلیه را اداره می‌کنند، این بیمه از تمام اتومبیل‌های شما در صورت آسیب و تصادف محافظت می‌کند.
  • بیمه اموال: برای مشاغلی که دارایی‌های زیادی دارند، در صورت آتش سوزی یا آسیب‌های دیگر به اموال خود تحت پوشش قرار می‌گیرید.
  • بیمه مسئولیت: به همان اندازه مهم است که همه مشاغل بیمه مسئولیت داشته باشند. به این دلیل که بسیاری از اتفاقات و موارد ممکن است در اداره روزانه یک کسب و کار اشتباه پیش بروند. این بیمه نامه شرکت شما را در صورت بروز اشتباه، تصادف و تخلف تحت پوشش قرار می‌دهد.

کسب و کار در دبی

استخدام پرسنل هنگام راه‌اندازی کسب و کار در امارات

پس از ثبت شرکت در دبی احتمال دارد که بخواهید کارمند یا کارمندانی را برای شروع کار استخدام کنید. باید بدانید که بسیاری از صنایع و مشاغل باید سهمیه اشتغال محلی را رعایت کنند. به عنوان مثال، برخی از صنایع باید تعداد مشخصی از کارکنان را از افراد بومی و محلی استخدام کنید.

اگر قصد دارید اتباع امارات متحده عربی را استخدام کنید، باید به چند نکته توجه داشته باشید.

ابتدا باید ظرف 15 روز از تاریخ شروع کار کارمند را به اداره کار شهر مربوطه معرفی کنید. علاوه بر این، شما باید همان تامین اجتماعی و مستمری را که کارمندان دولت دریافت می کنند، ارائه دهید. علاوه بر این، اگر بیش از 100 کارمند دارید، باید یک تبعه امارات متحده عربی را استخدام کنید تا به عنوان واسطه بین شرکت و MHRE عمل کند.

بسیاری از شرکت‌های ثبت شده در دبی و سایر شهرهای امارات استخدام کارمندان مهاجر را انتخاب می‌کنند. برای انجام این کار، باید از طریق MHRE و اداره کل اقامت و امور خارجی در شهر محل فعالیت خود درخواست دهید. آن‌ها باید شرایط خاصی را داشته باشند و یک قرارداد کار امضا شده ارائه دهند.

برای درخواست کارمندان خارجی در یک منطقه آزاد، باید مستقیما به مقامات محلی در منطقه درخواست دهید. اگرچه ویزا به طور گسترده در دسترس است، اما متقاضیان باید شرایط خاصی را داشته باشند. مثلا باید بین 18 تا 60 سال سن داشته باشند. نکته مهم این است که مناطق آزاد دارای محدودیت سهمیه ویزا هستند؛ اگرچه امکان درخواست ویزاهای اضافی نیز وجود دارد.

برای دریافت ویزا برای یک کارمند خارجی، یک شرکت باید مدارک زیر را ارائه دهد:

  • مجوز کسب و کار
  • کارت امضای الکترونیکی
  • عکس رنگی کارمند
  • کپی پاسپورت کارمند

اگر کارمندی را استخدام می‌کنید، موارد خاصی وجود دارد که باید به کارمندان خود ارائه دهید. اولین مورد بیمه درمانی اجباری است. علاوه بر این، ارائه 30 روز مرخصی سالانه و 90 روز مرخصی استعلاجی رایج است و جزو حق و حقوق کارمندان محسوب می‌شود. همچنین ممکن است به کارمندان خارجی کمک هزینه مسکن، هزینه پروازهای برگشت و تحصیل برای فرزندانشان داده شود.

پیدا کردن فضای کار در امارات

انواع مختلفی از فضاهای کار جهت راه‌اندازی دفتر کار پس از ثبت شرکت در دبی وجود دارد. با این حال، دفاتر قدیمی محبوبیت خاصی ندارند، زیرا ممکن است گران قیمت و سفارشی کردن و بازسازی کردن آن‌ها سخت باشد. برای کسانی که به تازگی کسب و کاری را در امارات راه‌اندازی کرده‌اند، دفاتر اداری مشترک گزینه خوبی محسوب می‌شود. این دفاتر به شما امکان می‌دهد انعطاف کامل داشته باشید و حتی بسیاری از آن‌ها عملکردهای تجاری خاصی مانند چاپ و فکس یا دریافت نامه را ارائه می‌دهند. به عنوان مثال، در دبی فضاهای کار مشترک معروف عبارت هستند از  Nook، NEST، Our Space  و Letswork.  همچنین برندهای جهانی مانند WeWork را نیز می‌توانید برای این کار انتخاب کنید.

سوالات متداول

کدام قانون بر ثبت شرکت در دبی و امارات حاکم است؟
قانون فدرال امارات متحده عربی شماره 2 در سال 2015 در مورد شرکت‌های تجاری با اصلاحیه برای اشخاص حقوقی مستقر در امارات اعمال می‌شود. هر منطقه آزاد دارای قوانین و مقرراتی است که برای عملکرد مؤثر خود و حفظ منافع ملی تنظیم شده است.
چه میزان زمان برای ثبت شرکت در دبی و امارات لازم است؟
بازه زمانی برای ثبت می‌تواند متفاوت باشد که معمولا 2 تا 5 روز است.
انواع پرطرفدار ساختار برای ثبت شرکت کدام هستند؟
ساختارهای شرکت محبوب عبارت هستند از: Freezone Company FZC (بیش از یک مالک)، Freezone Establishment FZE (مالک واحد)، شرکت با مسئولیت محدود (LLC)، شرکت مدنی اصلی برای خدمات حرفه‌ای، شرکت فرامرزی.
بهترین منطقه آزاد برای راه‌اندازی شرکت کدام است؟
امارات متحده عربی دارای بیش از 40 منطقه آزاد است و هر منطقه آزاد مزایا و معایب خود را دارد. منطقه آزاد ایده آل تنها پس از دریافت الزامات از سرمایه گذاران قابل شناسایی است.
چگونه می‌توان یک شرکت ثبت شده را منحل کرد؟
انحلال شرکت‌ها را می‌توان با قطعنامه‌ای آغاز کرد که خواستار لغو ثبت شرکت است. کل فرایند انحلال همراه اخذ کلیه مجوزها از مراجع در کوتاه‌ترین زمان انجام می‌شود.
آیا مالیات بر ارزش افزوده برای همه شرکت‌ها در امارات اعمال می‌شود؟
هر شرکتی مشمول پرداخت و قانون مالیات بر ارزش افزوده نمی‌شود. شرکت‌هایی که کالاهای مشمول مالیات و واردات آن‌ها بیش از 375 هزار درهم در سال است، باید برای مالیات بر ارزش افزوده درخواست ارائه کنند و آن گاه می‌توانند مشمول پرداخت مالیات بر ارزش افزوده (5٪) در امارات باشند.
ثبت شرکت در دبی چه مزایایی دارد؟
از جمله مهمترین مزایای ثبت شرکت در دبی، عدم نیاز به پرداخت مالیات است. همچنین شما با ثبت شرکت در دبی از مزایایی دیگری مثل امنیت، سود فراوان و… بهره‌مند خواهید شد.
چرا دبی بهترین مقصد برای کسب و کار است؟
دبی یک مرکز تجاری جهانی به شمار می‌رود و هر انچه که شما به عنوان یک سرمایه گذار برای انجام معاملات تجاری نیاز داشته باشید، توسط دولت امارات متحده عربی فراهم شده است.

سخن پایانی

به طور خلاصه، راه‌اندازی یک کسب‌وکار جدید و ثبت شرکت در دبی خیلی سخت نیست. شما می‌توانید با داشتن یک طرح تجاری دقیق، درک ‏خوب از قوانین و مقررات کسب و کار و راه‌اندازی و ثبت شرکت در کشور امارات این امر را تا حدود زیادی آسان‌تر کنید.

دولت امارات متحده عربی دوره‌های آموزشی متعددی را در نظر گرفته است که به شما کمک می کند تا کسب و کار خود را به سطح بالاتری برسانید. به طور کلی اگر ایده خوبی برای راه‌اندازی یک کسب و کار موفق در شهر دبی و کشور امارات دارید و از نتیجه دادن آن اطمینان دارید می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن با رعایت تمامی قوانین و مقررات نسبت به ثبت شرکت در دبی یا دیگر شهرهای امارات اقدام کرده و کسب و کار خود را راه‌اندازی کنید.

در این مطلب ما سعی داشتیم شما را با روند ثبت شرکت در دبی، مراحلی که باید برای این منظور طی کنید و تمامی مزایای انجام این کار آشنا سازیم. همانطور که دریافتید ثبت شرکت در شهر دبی و راه‌اندازی یک کسب و کار در این شهر باتوجه به اقتصاد پویا، زیرساخت‌های پیشرفته، سیاست‌های بین‌المللی درست و عدم دریافت مالیات از طریق دولت می‌تواند یکی از بهترین اقدامات اقتصادی شما باشد. به‌خصوص اینکه امارات متحده عربی کشوری قانون‌مند و بسیار امن است.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 3 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

  1. حسن خانعلی
    9 تیر 1402
    پاسخ

    سلام برای مهاجرت وکار دبی رو انتخاب کردم سرمایه فعلی که دارم حدود یک میلیارد هست کار خودم راننده پایه یکم زبان انگلیسی اصلا خوب نیست

    • تحریریه صباویزا
      16 شهریور 1402
      پاسخ

      سلام، وقت بخیر
      لطفا جهت ارتباط با مشاوران مجموعه با شماره 58416-021 تماس بگیرید.

برای مشاوره رایگان کلیک کنید