لوگو صبا ویزا
ثبت شرکت در کانادا

ثبت شرکت در کانادا

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه ثبت شرکت در کانادا به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.

مشاوره رایگان

کانادا به دلیل فضای تجاری دوستانه خود در سراسر جهان مشهور است، به همین دلیل ثبت شرکت در کانادا می‌تواند توسعه و پیشرفت چشمگیری به کسب و کارتان بدهد. از نظر محیط استارت آپی، کانادا در سال 2019 از بین 197 کشور در جایگاه سوم قرار گرفت. این کشور مرز طولانی با ایالات متحده دارد و از نظر هنجارهای اجتماعی و محیط تجاری شباهت‌های زیادی با آمریکا دارد. این مقاله توضیح می‌دهد که چگونه یک کارآفرین می‌تواند یک شرکت در کانادا ثبت کند و علاوه بر این، فرآیند، الزامات، مدارک و مزایای ثبت شرکت در کانادا نیز پوشش داده شده است.

ثبت شرکت در کانادا یکی از متداول‌ترین روش‌های مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در این کشور است. کانادا برای ایرانیان یکی از بهترین کشورها برای انواع روش‌های مهاجرتی است، از طرفی این کشور برنامه‌های جامعی برای جذب سرمایه خارجی دارد. بنابراین با اطمینان خاطر می‌توانید در این کشور سرمایه گذاری کنید. همانطور که می‌دانید ثبت شرکت یکی از روش‌های سرمایه‌گذاری است که به کمک آن می‌توانید اقامت دائم کشوری خارجی را دریافت کنید. بنابراین اگر هدف شما از ثبت شرکت در کانادا و مهاجرت به کانادا، اخذ اقامت دائم و سپس تابعیت کاناداست، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

فهرست عناوین

ثبت شرکت در کانادا

کانادا با دسترسی به سه اقیانوس، عبور از شش منطقه زمانی، بیش از 550 تأسیسات بندری و 18 فرودگاه به خوبی با مرزهای اطراف خود ارتباط دارد. این کشور چندین گام برای بهبود رژیم مالکیت معنوی (IP) خود، با کاهش بار اداری و ساده‌سازی رویه‌ها برای مشاغل کانادایی برداشته است. بخش تولید و خدمات دو بخش پیشرو در کانادا هستند. تقریباً یک هفتم نیروی کار در بخش تولید در کانادا مشغول به کار هستند و حدود یک پنجم تولید ناخالص داخلی این کشور را تشکیل می‌دهند. یکی از بخش‌های خدماتی در کانادا که بیشترین رشد را دارد گردشگری است. در نتیجه، با مهاجرت به کانادا و ثبت شرکت در آنجا، شرکت شما بدون توجه به صنعت سود قابل توجهی خواهد داشت.

مراحل ثبت شرکت در کانادا

مراحل ثبت شرکت در کانادا

یک کارآفرین برای ثبت شرکت در کانادا باید مراحل زیر را انجام دهد:

1. تصمیم بگیرید که می‌خواهید شرکت را در کدام سطح استانی یا فدرال ثبت کنید

یکی از اولین مراحل ثبت شرکت در کانادا این است که تصمیم بگیرید که کسب و کار باید در سطح استانی ثبت شود یا فدرال. ثبت شرکت در سطح استانی به این معنی است که شرکتی که در یک استان خاص تأسیس شده است منحصراً مجاز به انجام عملیات تجاری در آن منطقه است. ثبت شرکت در سطح فدرال نیز به کارآفرین این امکان را می‌دهد تا در تمام ایالت‌ها و قلمروها با همان نام فعالیت کند.

2. شماره کسب و کار را بدست آورید

مقامات فدرال و استانی، شرکت شما را با شماره حساب نه رقمی یا “شماره تجاری” آن می‌شناسند.

3. نوع نهاد تجاری را که می‌خواهید ثبت کنید انتخاب کنید

این مرحله برای ثبت شرکت در کانادا به این معنی است که ساختار قانونی کسب و کار خود مانند مالکیت انفرادی یا مشارکتی را انتخاب کنید.

4. در دسترس بودن نام شرکت را بررسی کرده و آن را رزرو کنید

این مرحله برای صاحب کسب و کار است که باید نام شرکت را انتخاب کند. این نام نباید با نام تجاری استفاده شده مشابه یا مرتبط باشد و نباید خلاف قانون باشد. پس از انتخاب نام، باید بررسی شود که آیا در NUANS یا ثبت شرکت کانادا موجود است یا خیر. در صورت موجود بودن نام می‌توانید ثبت نام و رزرو کنید.

5. آدرس دفتر ثبت شده را بدست آورید

هر کسب و کاری که تاسیس شود نیاز به داشتن یک دفتر ثبت شده دارد. دفتر ثبت، محلی است که در آن اسناد تجاری و سوابق رسمی نگهداری می‌شود و اطلاعیه‌های لازم در مورد شرکت دریافت می‌شود.

6. مدارک مورد نیاز را جمع آوری کنید

کلیه مدارک از قبیل اساسنامه و آدرس ثبت شده باید جمع آوری شود.

7. مراحل ثبت نام را تکمیل کنید

درخواست ثبت شرکت خود را به همراه مدارک لازم تکمیل کنید.

8. برای GST/HST ثبت نام کنید

اگر درآمد سالانه پیش بینی شده، 30000 دلار یا بیشتر باشد باید برای یک حساب GST/HST ثبت نام کنید.

چه نوع شرکت‌هایی را می‌توان در کانادا ثبت کرد؟

به عنوان متقاضی ثبت شرکت در کانادا و با توجه به شرایط خود می‌توانید یکی از شرکت‌هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم را به ثبت برسانید.

شرکت با مسئولیت محدود

در این نوع شرکت همانطور که از نامش مشخص است، هر کدام از شرکا به اندازه سهم خود مسئولیت دارند، به عبارتی ساده‌تر، مسئولیت هر فرد محدود به میزان سهام است. شرکا در این نوع شرکت تعهدی مبنی بر بدهی‌های شرکت نداشته و سهامداران می‌توانند سرمایه اولیه شرکت را از طریق سرمایه گذار خارجی یا برخی موسسات مالی افزایش دهند. از جمله مهمترین معایب شرکت با مسئولیت محدود، هزینه‌های بالای راه‌اندازی این نوع کسب و کار است.

شرکت با مالکیت انفرادی یا مالکیت شخصی

شرکت با مالکیت انفرادی، یکی از ساده‌ترین و البته ارزان‌ترین روش‌ها برای ثبت شرکت و راه‌اندازی یک کسب و کار در کانادا است. در این روش، موسس مسئولیت نامحدود داشته و به عبارتی در مقابل تمامی مسائل شرکتی و غیره، مسئولیت تام دارد. یکی از معایب این نوع شرکت، دشواری‌های دریافت وام بانکی از بانک‌های کانادا و سختی‌های واگذاری شرکت به غیر است.

شرکت مشارکتی

در شرکت مشارکتی، تمامی اعضا به یک اندازه مسئولیت داشته و هر شخصی باید مدیریت یک بخش را برعهده گیرد. بنابراین در تمامی مراحل، مشکلات و … تمامی اعضا شریک هستند و مهمترین مزیت این نوع شرکت، گزارش مالیاتی ساده آن است. اما در شرکت مشارکتی ممکن است مشکلاتی چون اختلاف بین شرکا، اجبار به تصمیم‌گیری مشترک و مسئولیت تمام اعضا در مقابل شرکت وجود داشته باشد. بنابراین ممکن است اختلافاتی بر سر تصمیم‌گیری‌های کلان شرکت رخ دهد.

شرکت تعاونی

در شرکت تعاونی، مسئولیت اعضا محدود بوده و در واقع این شرکت متعلق به تمامی اعضا است. به دلیل اینکه تمام اعضا مسئولیت دارند، ممکن است روند تصمیم گیری آهسته پیش رفته و اختلافاتی نیز بروز کند.

مدارک لازم برای ویزای مهاجرت به کانادا از طریق ثبت شرکت چیست؟

  • پاسپورت معتبر
  • عکس پاسپورتی جدید
  • فرم تکمیل شده درخواست ویزای کانادا
  • پرداخت هزینه ویزا
  • مدارک تحصیلی
  • مدارک زبان انگلیسی یا فرانسوی
  • مدارک دال بر تمکن مالی برای هزینه‌های ثبت شرکت
  • پرینت حساب بانکی برای اثبات داشتن سرمایه اولیه برای راه‌اندازی شرکت
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
  • گواهی سلامت
  • مدارک سفر مانند بلیط هواپیما
  • مدارک محل اقامت در کانادا مانند رزرو هتل، اجاره یا خرید خانه

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در کانادا

مدارک زیر باید برای ثبت شرکت در کانادا ارسال شود:

  • اساسنامه
  • اسناد جستجوی انتخاب نام برای شرکت
  • اثبات آدرس دفتر ثبت شده
  • شماره تجاری فدرال
  • جزئیات در مورد سرمایه پرداخت شده شرکت
  • ترجمه و تایید اسناد هویتی سهامدار برای کسب و کار
  • فرم ثبت شرکت
  • ویزای کانادا
ثبت شرکت در کشور کانادا

اشخاص حقوقی برای ثبت شرکت در کانادا

اشخاص حقوقی مختلف برای ثبت شرکت در کانادا عبارتند از:

1.‌ شرکت خصوصی

بر اساس صلاحیت شرکت، یک شرکت سهامی خاص می‌تواند با حداقل یک یا دو سهامدار تأسیس شود. حداقل سرمایه مورد نیاز برای تاسیس یک شرکت خصوصی 1 دلار است.

2. شرکت شراکتی

شراکت زمانی است که دو یا چند نفر یا شریک، برای اداره یک سازمان و کسب درآمد با هم همکاری می‌کنند. در کانادا، استان‌ها اختیارات شرکت‌های شراکتی را دارند، بنابراین، هر منطقه قوانینی را تصویب کرده است که به طور خاص بر شراکت‌ها حاکم است. شرکت‌های تضامنی در هر حوزه قضایی به رسمیت شناخته می‌شوند.

شراکت هیچ چارچوب قانونی رسمی ‌ندارد، اما توسط قوانین و مقررات مشخص شده در قرارداد مشارکت کنترل می‌شود و نحوه تقسیم سود، هزینه‌ها و مسئولیت‌ها و موارد دیگر را مشخص می‌کند. سیستم کانادایی سه شکل مشارکت زیر را می‌شناسد:

  • شراکت تضامنی: هر یک از اعضای یک شرکت تضامنی به طور نامحدود در قبال بدهی‌ها و مسئولیت‌های تجارت مسئولیت دارند.
  • مشارکت محدود: مشارکت محدود شامل هر تعداد شریک با مسئولیت محدود و حداقل یک شریک تضامنی است. شرکای عمومی عملیات سازمان را مدیریت می‌کنند و در برابر طلبکاران شرکت کاملاً پاسخگو هستند. دسترسی شرکای محدود به امور شرکت، با مقدار سرمایه ای که آنها سرمایه گذاری کرده اند محدود می‌شود. شرکای با مسئولیت محدود باید برای حفظ مسئولیت محدود خود از مدیریت شرکت خودداری کنند.
  • مشارکت با مسئولیت محدود: ثبت شرکت با مسئولیت محدود در حال حاضر فقط در انتاریو و بریتیش کلمبیا در دسترس است. شرکت تضامنی با مسئولیت محدود می‌تواند تنها با یک عضو عام و یک شریک با مسئولیت محدود تشکیل شود و انتصاب شرکای مقیم یا مدیریت لازم نیست. سود حاصل از LLP به طور مستقیم بین اعضا تقسیم می‌شود و باید در اظهارنامه مالیات بر درآمد افراد یا شرکت‌ها گزارش شود زیرا LLP‌ها سازمان‌های مالیاتی شفاف هستند.

3. شرکت انفرادی

رایج ترین و ساده ترین نوع شرکت برای شرکت‌های کوچک، شرکت انفرادی است و یک مالک تجاری دارد. در یک شرکت انفرادی، مالک تنها تصمیم گیرنده است، تمام درآمدها را حفظ می‌کند، همه تعهدات را متحمل می‌شود و موقعیت قانونی مجزایی از شرکت به او داده نمی‌شود. یک مالک انحصاری باید مالیات بر درآمد فردی را بر سود کلی که توسط شرکت به دست می‌آورد، پرداخت کند.

4. دفتر شعبه

یک شرکت بین المللی می‌تواند با ایجاد یک شعبه، در عملیات تجاری کانادا شرکت کند. دفتر شعبه باید مجوزهای خود را از مقامات کانادایی دریافت کند تا بتواند عملیات مشابه شرکت مادر را در کانادا انجام دهد. علاوه بر این، شعبه باید یک نماینده قانونی در کانادا تعیین کند و از همان نام شرکت مادر خود استفاده کند.

معیارهای واجد شرایط بودن برای ثبت شرکت در کانادا

معیارهای واجد شرایط بودن برای ثبت شرکت در کانادا به شرح زیر است:

  • آدرس دفتر ثبت شده: آدرس دفتر ثبت شده برای هر شرکتی در کانادا ضروری است.
  • بازده سالانه: شرکت‌های کانادا باید سالانه از همه شرکت‌های فدرال بازده دریافت کنند.
  • مجمع عمومی سالیانه: مدیران یک شرکت کانادایی موظفند مجمع عمومی سالانه صاحبان سهام را ظرف 18 ماه پس از تاسیس شرکت، تشکیل دهند و پس از آن هر سال ظرف گذشت 15 ماه از مجمع عمومی قبلی و حداکثر تا شش ماه پس از انعقاد جلسه مالی سال قبل، این مجمع را تشکیل دهند.
  • سهامداران: یک شرکت خصوصی را می‌توان با حداقل یک سهامدار تأسیس کرد.
  • سرمایه سهام مورد نیاز: ثبت شرکت در کانادا با حداقل 1 دلار قابل انجام است.

ساختار مالیاتی برای ثبت شرکت در کانادا

برای راه اندازی مشاغل در کشور کانادا، یک کارآفرین باید در مراجع مالیاتی مربوطه ثبت نام کرده و مالیات‌های مختلف کسب و کار خود در کشور را بپردازد.

  • مالیات بر درآمد شرکتی: شرکت‌های مقیم کانادا باید CIT (مالیات بر درآمد شرکتی کانادا) را بر روی تمام درآمد بین المللی خود بپردازند. همچنین سرمایه ناشی از فروش دارایی‌های مشمول مالیات کانادایی و همچنین درآمد حاصل از فعالیت یک شرکت در کانادا برای شرکت‌های غیر مقیم به CIT مربوط می‌شود.
  • GST فدرال: یک مالیات دولتی 5% معروف به GST برای اکثر کالاها و خدمات تولید شده در کانادا اعمال می‌شود.
  • مالیات فروش هماهنگ (HST): پنج حوزه قضایی در حال حاضر یک HST یکپارچه را اعمال می‌کنند که ترکیبی از 5٪ GST به اضافه یک جزء استانی است. این کشورها ساختار مالیات بر فروش خود را به طور کامل با GST هماهنگ کرده اند.

هزینه ثبت شرکت در کانادا

هزینه ثبت شرکت در کانادا از طریق پورتال آنلاین 200 دلار است و هزینه بازگشت سالانه آن 12 دلار در پورتال آنلاین است. همچنین با 10 دلار، می‌توانید گواهی وجود یا انطباق را خریداری کنید.

چرا ثبت شرکت در کانادا؟

  • کانادا یکی از رقابتی ترین کشورهای جهان است.
  • کانادا هزینه‌های عملیاتی ارزان تری در مقایسه با ایالات متحده، بریتانیا و استرالیا دارد.
  • کانادا به عنوان دومین مکان جذاب برای شرکت‌هایی که در پروژه‌های تحقیق و توسعه، تولید، تجارت و خدمات دیجیتال فعالیت می‌کنند، رتبه بندی شده است.
  • افتتاح حساب‌های بانکی تجاری برای یک شرکت کانادایی در هر نقطه از جهان ساده است.
  • کانادا همواره در بین 10 کشور برتر جهان در فهرست بهترین کشورها برای تجارت فوربس قرار گرفته است.
  • تورنتو، انتاریو، دومین مرکز بزرگ فناوری در آمریکای شمالی است.
  • کانادا دومین کشور بزرگ جهان و دارای تراکم جمعیت بسیار پایینی است.
  • کانادا دارای منابع طبیعی فراوانی است که طیف وسیعی از صنایع را پشتیبانی می‌کند.

مزایای ثبت شرکت در کانادا

در اینجا مزایای مختلف ثبت شرکت در کانادا آورده شده است:

1. فرآیند ادغام ساده

کانادا یکی از کشورهایی است که مراحل ثبت نام ساده ای دارد. فرآیند ثبت شرکت در کانادا می‌تواند با سرعت بیشتری به پایان برسد و فرآیند ثبت شرکت بسیار آسان و ساده است.

2. پیشرفت‌های تکنولوژیکی

پیشرفت‌های فناوری در کانادا سابقه قوی دارد و برای تشکیل شرکت‌های کارآفرینی با پتانسیل بالا، هم حمایت فکری و هم مالی ارائه می‌دهد. تورنتو یک مرکز فنی عالی و یک محیط استارتاپی پر رونق با بیش از 14000 شرکت در سراسر کشور است.

3. مشوق‌های دولتی

کارآفرینان بین المللی که در کانادا کسب و کار ایجاد می‌کنند، واجد شرایط دریافت معافیت‌های مالیاتی هستند. دولت کانادا به ویژه علاقه مند به حمایت از پروژه‌های تحقیق و توسعه نوآورانه است. دولت کانادا تلاش‌های قابل توجهی برای تقویت شرکت‌های پر رونق انجام می‌دهد.

به گفته فوربس، زمانی که یک سازمان از فناوری‌های پیشرفته خاصی استفاده می‌کند، دولت تا 65 درصد از هزینه‌های مربوط به تأسیس شرکت را بازپرداخت می‌کند.

4. مالیات کم شرکت‌ها

برای شرکت‌های سراسر جهان، نرخ مالیات شرکتی مهم‌ترین عامل در تصمیم‌گیری برای نقل مکان یا محل راه‌اندازی یک شرکت جدید است. زمانی که نرخ مالیات کسب و کار پایین تر باشد، شرکت‌ها می‌توانند پول خود را پس انداز کنند و مازاد آن را مجدداً برای رشد شرکت و سرمایه گذاری در کانادا استفاده کنند. کانادا نرخ‌های مالیات شرکتی خود را بسیار پایین تر از سایر کشورهای پیشرفته نگه داشته است و آنها را از 18 درصد به 15 درصد کاهش داده است و این امر باعث شده است که این کشور به محبوب ترین مکان برای تأسیس شرکت تبدیل شود.

خرید شرکت در کانادا

خرید یک کسب و کار یکی از بزرگترین تعهداتی است که می‌توانید در زندگی خود داشته باشید. مالکیت کسب و کار شامل صرف زمان، تلاش و پول است و شما دائماً نیاز دارید تا خواسته‌ها و ریسک‌های مختلف را متعادل کنید و از رشد آن اطمینان حاصل کنید. آیا با مراحل قانونی خرید کسب و کار آشنا هستید؟

مراحل خرید شرکت در کانادا

یک مؤلفه کلیدی در هر کسب و کار موفق این است که مطمئن شوید قبل از شروع، فرآیند درست را دنبال می‌کنید. در ادامه 4 مرحله کلیدی که باید هنگام خرید یک کسب و کار انجام دهید آورده شده است:

1. تحقیقات خود را انجام دهید

اولین قدم این است که به درستی در مورد تمام کسب و کارها تحقیق کنید تا درک بسیار واضحی از نقاط قوت و ضعف کسب‌وکار و اینکه دقیقاً چه چیزی می‌خرید، به دست آورید.

به عنوان مثال، شما باید از شرکت درخواست کنید:

  • صورت‌های مالی
  • لیست مشتریان و تامین کنندگان
  • لیست کارکنان، شامل تفکیک حقوق و سنوات خدمت
  • جزئیات هر گونه قرارداد عمده لازم برای عملیات تجاری، از جمله اجاره هر محل
  • لیست تمام تجهیزات و دارایی‌های کسب و کار
  • هر گونه بدهی، مجوزها و بدهی‌های مرتبط

قبل از به اشتراک گذاشتن این نوع اطلاعات دقیق با شما، ممکن است فروشنده اصرار داشته باشد که یک توافقنامه عدم افشا را امضا کنید تا از استفاده از آن برای هر هدفی غیر از خرید کسب و کار جلوگیری کنید.

2. در مورد ساختار خرید تصمیم بگیرید

ساختار خرید به معنای اساسی ترین جنبه‌های معامله است: چه کسی خرید و فروش خواهد کرد؟ آیا سهام یا دارایی خریداری خواهد شد؟ چه قیمتی پرداخت خواهد شد؟ و اینکه چه زمانی و چگونه آن مبلغ به فروشنده داده می‌شود؟

یکی از مزایای اصلی خرید دارایی‌های یک کسب و کار این است که به شما درک بهتری از دارایی‌ها و بدهی‌هایی می‌دهد که پس از تکمیل معامله خواهید داشت. همچنین به شما انعطاف و کنترل بیشتری در مورد خرید می‌دهد. به عنوان مثال، شما می‌توانید تصمیم بگیرید که فقط برخی از کارمندان یا دارایی‌های تجاری به شما منتقل شود. جنبه‌های منفی خرید دارایی‌ها شامل این است که برخی از هزینه‌های تراکنش مرتبط با خرید ممکن است گران‌تر باشند.

3. در مورد سایر شرایط مذاکره کنید

شرایط قرارداد فقط در مورد ساختار خرید، تاریخ فروش و اینکه اگر فروشنده یک شرکت باشد غرامت شخصی وجود ندارد، نیست. با این حال، تعداد و نوع سایر شرایط مورد مذاکره بسته به خطرات مرتبط با کسب و کار می‌تواند متفاوت باشد.

به عنوان مثال، در فروش دارایی یک کسب و کار با تعداد زیادی کارمند، فروشنده ممکن است اصرار کند که همه کارمندان را بپذیرید، در حالی که شما ممکن است فقط تعداد انگشت شماری از آنها را بخواهید. همچنین ممکن است فروشنده در آستانه خرید از اخراج کارکنان خودداری کند. حتی اگر قصد دارید کارمندان را پس از خرید کسب‌وکار دوباره استخدام کنید، این فرآیند مهمی است که باید طی کنید، زیرا می‌تواند بر میزان وقفه‌ای که ممکن است مجبور شوید به یک کارمند پرداخت کنید، در صورتی که کارها پس از تغییر مالکیت درست نشود، تاثیر بگذارد.

4. اسناد قانونی را آماده کنید

خریدار عموماً مسئول تهیه اسناد قانونی است که اغلب پیچیده و طولانی است و قبل از نهایی شدن برای بررسی به وکیل فروشنده ارسال می‌شود. اولین سند قانونی کوتاه و ساده است و برای ثبت جنبه‌های اساسی معامله در مراحل اولیه استفاده می‌شود. این به جلوگیری از سوء تفاهم کمک می‌کند و از مذاکره مجدد درباره شرایط کلیدی نزدیک به تاریخ فروش جلوگیری می‌کند.

شرکت سهامی فدرال کانادا و شرکت سهامی استانی کانادا چه تفاوتی با هم دارند؟

با ثبت شرکت سهامی فدرال در تمامی استان‌های کانادا می‌توانید مشغول به کار شده و تنها از یک نام برند برای فعالیت خود در هر شهر استفاده کنید. اما با ثبت شرکت سهامی استانی، تنها می‌توانید در استان یا ناحیه‌ ثبت شرکت، به فعالیت بپردازید. هزینه ثبت شرکت سهامی فدرال از هزینه ثبت شرکت سهامی استانی بیشتر بوده و مراحل آن نیز طولانی‌تر است.

شرکت در کشور کانادا

شروط ثبت شرکت در کانادا چیست؟

یکی از مهمترین شروط برای ثبت شرکت در کانادا، داشتن حداقل 3 سال سابقه مدیریتی متقاضی است. از طرفی متقاضی باید سرمایه اولیه کافی برای ثبت شرکت و همینطور سرمایه‌گذاری را داشته باشد. سرمایه اولیه مورد نیاز برای ثبت شرکت در کانادا 100 هزار دلار کانادا است.

حداقل سرمایه اولیه برای ثبت شرکت در کانادا چقدر است؟

با توجه به اینکه چه نوع شرکتی را انتخاب می‌کنید، سرمایه اولیه برای ثبت شرکت در کانادا متفاوت خواهد بود. اما به طور کلی برای راه‌اندازی یک کسب و کار در این کشور به سرمایه اولیه بین 100 هزار دلار کانادا تا 200 هزار دلار کانادا نیاز دارید.

شرایط دریافت اقامت کانادا از طریق ثبت شرکت چیست؟

هر یک از ایالت‌های کانادا شرایط و قوانین متفاوتی برای ثبت شرکت و ارائه اقامت به متقاضی دارند. بنابراین باید قبل از هر چیز، شرایط استان مورد نظر خود را بررسی کنید. اگر طرح تجاری شرکت شما مورد قبول واقع شود و شرکت به ثبت رسمی مراجع قانونی کانادا برسد، می‌توانید اقامت موقت یک ساله یا دو ساله کانادا را دریافت کنید. زمانی‌که مدت اقامت شما رو به اتمام است، بازدیدی توسط مسئولین دولتی از شرکت شما انجام می‌شود و در صورتی‌که توانسته باشید طبق بیزنس پلن پیش رفته و شرایطی چون فعال بودن شرکت، پرداخت به موقع بیمه و مالیات را داشته باشید و جرمی مرتکب نشوید، می‌توانید اقامت خود را تمدید کرده و برای دریافت اقامت دائم کانادا درخواست دهید. فراموش نکنید که برای تمدید اقامت یا ارائه درخواست برای اقامت دائم کانادا باید ثابت کنید شرکت شما برای اقتصاد این کشور سودآور بوده و منجر به اشتغال زایی در کانادا شده‌اید.

سوالات متداول

هزینه ثبت شرکت در کانادا چقدر است؟

هزینه ثبت شرکت کانادایی از طریق پورتال آنلاین 200 دلار است. هزینه بازگشت سالانه آن 12 دلار در پورتال آنلاین است. همچنین با 10 دلار، می‌توانید گواهی وجود یا انطباق را خریداری کنید.

چگونه در کانادا شرکت ثبت کنیم؟

درخواست خود را برای ثبت شرکت به همراه مدارک لازم در سیستم دولت ثبت کنید.

برای ثبت شرکت در کانادا چه مواردی لازم است؟

برای ثبت شرکت در کانادا داشتن حساب مالیاتی، آدرس دفتر ثبت و شماره تجاری الزامی است.

چرا باید در کانادا شرکت ثبت کرد؟

کانادا به دلیل فضای تجاری دوستانه خود در سراسر جهان محبوب است و در مقایسه با ایالات متحده، بریتانیا و استرالیا هزینه‌های عملیاتی ارزان تری دارد. همچنین کانادا به عنوان دومین مکان جذاب برای شرکت‌هایی که در پروژه‌های تحقیق و توسعه، تولید، تجارت و خدمات دیجیتال فعالیت می‌کنند، رتبه بندی شده است. علاوه بر آن، جمعیت واجد شرایط و تحصیل کرده به ثبات نسبی اقتصاد کانادا کمک می‌کند.

اشخاص حقوقی برای ثبت شرکت در کانادا کدامند؟

· شرکت خصوصی
· مشارکت با مسئولیت محدود
· مالکیت یگانه

مزایای شرکت در کانادا چیست؟

شرکتی که در کانادا تاسیس شده است از مزایای متعددی برخوردار است که عبارتند از:
· ادغام تجارت ساده
· پیشرفت‌های تکنولوژیکی
· مشوق‌های دولتی
· مالیات کم شرکت‌ها

چه چیزی یک شرکت فدرال را از یک شرکت استانی متمایز می‌کند؟

شرکت استانی، تجارتی است که در یک استان خاص تأسیس شده است و فقط مجاز به انجام عملیات تجاری در آنجا است. اگر یک کارآفرین دارای یک شرکت فدرال به رسمیت شناخته شده باشد، می‌تواند در تمام ایالت‌ها و قلمروها از یک نام استفاده کند.

سخن پایانی

از نظر مقامات بانک جهانی، کانادا از نظر فرصت‌های راه‌اندازی شرکت، در رتبه ششم جهان و در میان کشورهای G20 رتبه دوم را دارد. کانادا کشوری است که به دلیل اقتصاد پیچیده و امکانات زیرساختی قوی، راه اندازی مشاغل را تشویق می‌کند. بخش‌های مختلف در کانادا سهم قابل توجهی در اقتصاد این کشور دارند. علاوه بر آن، جمعیت واجد شرایط و تحصیل کرده به ثبات نسبی اقتصاد کانادا کمک می‌کند. همچنین کارآفرینان باید شرایط و رویه‌های پروژه در کانادا و حمایت قانونی از دارایی‌های خود را پیش‌بینی کنند.

ثبت شرکت در کانادا از جمله روش‌های سرمایه گذاری در این کشور است که هر ساله متقاضیان بسیاری از سراسر دنیا برای دریافت اقامت از این طریق اقدام می‌کنند. کانادا یک کشور مهاجرپذیر است و اقتصادی پویا و رو به رشد دارد، بنابراین با راه‌اندازی کسب و کار خود در این کشور می‌توانید علاوه بر کسب درآمد، برای اقامت دائم و سپس تابعیت کانادا نیز اقدام کنید. تأسیس یک شرکت در کانادا مزایای متعددی را در این کشور به کارآفرین ارائه می‌دهد. اگر قصد ثبت شرکت در کانادا را دارید می‌توانید با کارشناسان خبره دفتر مهاجرتی صباویزا مشورت کنید و در مراحل ثبت شرکت از آنها راهنمایی دریافت کنید.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 2 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید