لوگو صبا ویزا
جاب آفر آلمان

جاب آفر آلمان؛ هزینه‌ها و مراحل طبق آخرین تغییرات 2024

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه جاب آفر آلمان به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.

مشاوره رایگان

جاب آفر آلمان یکی از بهترین روش‌هایی است که می‌توانید برای دریافت ویزای کاری آلمان اقدام کنید. این روش‌ تفاوت‌هایی یا ویزای جاب سیکر و ویزای بلوکارت آلمان دارد که در ادامه به طور کامل به آن می‌پردازیم. بنابراین اگر مایل به اشتغال در آلمان از طریق دریافت پیشنهاد کاری هستید، در این مقاله به شرایط، هزینه‌ها و مراحل دریافت جاب آفر آلمان و ویزای کاری آلمان می‌پردازیم، پس با ما همراه باشید.

فهرست عناوین

جاب آفر آلمان چیست؟

جاب آفر آلمان در واقع همان پیشنهاد کاری است که متقاضی از یک کارفرمای آلمانی دریافت می‌کند. این پیشنهاد کاری عملاً مهمترین و اصلی ترین عامل برای دریافت ویزای کاری آلمان است. بدون جاب آفر آلمان، تنها از طریق جاب سیکر آلمان می‌توانید برای اشتغال در این کشور اقدام کنید. با دریافت جاب آفر آلمان می‌توانید ویزای کاری دریافت کرده و سپس برای اخذ اقامت کاری این کشور اقدام کنید. یکی از بهترین مزایای این روش، دریافت اقامت دائم آلمان و تابعیت آلمان پس از چند سال کار در این کشور است.

جالب است بدانید که به دلیل رشد منفی جمعیت آلمان، دولت این کشور برنامه‌های متفاوتی برای جذب نیروی متخصص و حرفه‌ای خارجی دارد. بنابراین اگر شرایط دریافت جاب آفر آلمان را داشته باشید، به راحتی می‌توانید به این کشور مهاجرت کنید. اما آیا می‌دانید برای دریافت یا پذیرش جاب آفر آلمان چه شرایطی باید داشته باشید؟ در ادامه به این موضوع می‌پردازیم پس با ما همراه باشید.

جاب آفر آلمان چیست

شرایط لازم برای دریافت جاب آفر آلمان چیست؟

یکی از مهمترین شرایط برای دریافت جاب آفر آلمان سابقه کاری و مدرک تحصیلی است. البته به عنوان یک متخصص، سابقه کاری شما باید در راستای شغلی باشد که می‌خواهید در آلمان به آن مشغول شوید. از جمله مهترین شرایط برای اینکه بتوانید به راحتی پیشنهاد کاری آلمان را دریافت کنید به شرح زیر است:

  • حداقل مدرک لیسانس مرتبط با شغل درخواستی
  • حداقل سابقه کاری 3 ساله مرتبط به رشته تحصیلی
  • شرایط سنی بین 25 تا 45 سال
  • حداقل مدرک زبان انگلیسی آیلتس 5.5 یا زبان آلمانی سطح A2

اگر مدرک لیسانس ندارید نگران نباشید چرا که می‌توانید از طریق مدرک فنی حرفه‌ای نیز برای دریافت پیشنهاد شغلی این کشور اقدام کنید. البته مدرک فنی حرفه‌ای شما باید از موسسه‌ای معتبر و مورد تأیید باشد و در همان زمینه نیز دارای سابقه کاری تخصصی باشید.

مدارک لازم برای دریافت جاب آفر آلمان چیست؟

  • مدارک تحصیلی حداقل لیسانس یا مدرک فنی حرفه‌ای از موسسات معتبر
  • مدارک سابقه کاری مرتبط با شغل درخواستی
  • مدارک زبان انگلیسی یا آلمانی
  • پر کردن رزومه در یکی از سایت‌های کاریابی معتبر آلمانی

آیا جاب آفر تضمین مهاجرت به آلمان است؟

بدون شک جاب آفر تضمین مهاجرت به آلمان نیست. جاب آفر تنها یکی از مراحل مهاجرت به آلمان از طریق کار است. پس از دریافت جاب آفر، متقاضی باید مدارک لازم را برای اخذ ویزای کاری آلمان آماده کند و سپس برای مصاحبه به سفارت یا کنسولگری آلمان مراجعه کند. در مصاحبه آفیسر سفارت آلمان مدارک متقاضی را بررسی می‌کند و در صورت تأیید، ویزای کاری آلمان را برای او صادر می‌کند. شما باید علاوه بر جاب آفر، متقاضی باید شرایط زیر را نیز داشته باشید.

اگر متقاضی یکی از شرایط فوق را نداشته باشد، حتی با داشتن جاب آفر نیز نمی‌تواند ویزای کاری آلمان را دریافت کند. بنابراین جاب آفر تنها یکی از مراحل مهاجرت به آلمان از طریق کار است و نمی‌توان آن را تضمین مهاجرت به این کشور دانست.

اخذ جاب آفر آلمان

آیا برای دریافت جاب آفر یاید به آلمان بروم؟

خوشبختانه برای دریافت جاب آفر نیازی به رفتن به آلمان نیست. متقاضیان می‌توانند از طریق سایت‌های کاریابی آلمانی، شبکه‌های اجتماعی یا شرکت‌های کاریابی بین‌المللی به دنبال جاب آفر آلمان باشند. در ادامه به چند روش برای دریافت جاب آفر بدون نیاز به رفتن به آلمان اشاره می‌کنیم.

جستجوی شغل در سایت‌های کاریابی آلمانی

سایت‌های کاریابی آلمانی مانند StepStone.de، Indeed.de و Monster.de فرصت‌های شغلی زیادی را در آلمان به نمایش می‌گذارند. متقاضیان می‌توانند با جستجوی شغل مورد نظر خود در این سایت‌ها، رزومه خود را برای کارفرمایان ارسال کنند.

شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی مانند LinkedIn و XING فرصت خوبی برای ایجاد ارتباط با کارفرمایان آلمانی هستند. متقاضیان می‌توانند با استفاده از این شبکه‌ها، با کارفرمایان آلمانی ارتباط برقرار کنند و فرصت‌های شغلی را از آن‌ها دریافت کنند. در این حالت شما شانس بیشتری برای دریافت پیشنهاد کاری خواهید داشت.

شرکت‌های کاریابی بین‌المللی

شرکت‌های کاریابی بین‌المللی به متقاضیان کمک می‌کنند تا شغل مورد نظر خود را در آلمان پیدا کنند. این شرکت‌ها با کارفرمایان آلمانی ارتباط دارند و می‌توانند رزومه متقاضیان را به آن‌ها معرفی کنند. در نتیجه بهتر است که به صورت مستقیم با این شرکت‌ها در ارتباط باشید.

جاب آفر کشور آلمان

آیا برای دریافت جاب آفر باید زبان آلمانی بلد باشم؟

دریافت جاب آفر در آلمان بستگی به عوامل مختلفی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به نوع شغل، صاحب کار، و مهارت‌های شما اشاره کرد. در بسیاری از موارد، زبان آلمانی برای موفقیت در بازار کار آلمان یک الزام به حساب می‌آید. بنابراین اگر قصد دارید در شغل‌هایی که نیاز به تعامل با افراد محلی دارند (مانند خدمات مشتریان یا مدیریت) فعالیت کنید، آموزش زبان آلمانی اهمیت دارد. به علاوه داشتن مهارت در زبان آلمانی می‌تواند فرصت‌های شغلی بیشتری را برای شما ایجاد کند.

با این حال شرکت‌های آلمانی در برخی حوزه‌های تخصصی مانند تکنولوژی اطلاعات، مهندسی و علوم پزشکی، به دنبال تخصص‌ها هستند و زبان انگلیسی برای این موارد مهمتر خواهد بود. همچنین برنامه‌های جاب آفر خاصی برای دانشجویان بین‌المللی وجود دارد که ممکن است زبان آلمانی را به صورت مرحله‌ای یاد بگیرند. در کل آشنایی با زبان آلمانی از مزیت‌های بزرگی برای داشتن شغل در آلمان به شمار می‌آید اما در برخی موارد می‌توانید بدون آن نیز موفق باشید.

مراحل دریافت جاب آفر آلمان چیست؟

مهمترین مرحله از دریافت جاب آفر آلمان، یافتن شغلی مناسب و به توافق رسیدن با کارفرمای آلمانی است. بنابراین زمانی که پیشنهاد کاری از یک کارفرمای آلمانی دریافت کردید، باید قرارداد کاری ببندید. در این قرارداد کاری باید شرایط کار، نوع کار، میزان حقوق، محل کار و از همه مهمتر مدت همکاری یا مدت قرارداد کاری مشخص باشد.

لازم به ذکر است که لازمه دریافت پیشنهاد کاری انجام مصاحبه با کارفرمای آلمانی است، بنابراین شما باید توانایی مکالمه و مذاکره به زبان آلمانی را نیز داشته باشید. در صورتی‌که شرایط کاری برای شما مساعد بودن و تخصص شما نیز مورد نیاز کارفرمای آلمانی بود، وی‌ می‌تواند برای پیشنهاد کاری شما اقدام کند.

زمانی‌که از بین مشاغل مختلف سایت‌های کاریابی آلمان یا به هر روش دیگری موفق به دریافت جاب آفر این کشور می‌شوید، باید کلیه مدارکی که در بخش بعدی به آن‌ها اشاره می‌کنیم را آماده کرده و در موعد مقرر برای مصاحبه به سفارت آلمان مراجعه کنید. این مصاحبه با آفیسر سفارت انجام شده و مدت آن بین 15 تا 20 دقیقه است، در این مدت سوالات مهمی از جمله علت مهاجرت کاری به آلمان از شما پرسیده خواهد شد.

بررسی پرونده ویزای کاری آلمان حدود 1 الی 2 ماه به طول می‌انجامد. اگر با درخواست ویزای شما موافقت شده باشد، از جانب سفارت اطلاع رسانی شده و باید برای دریافت ویزای کاری، پاسپورت خود را به سفارت آلمان ارائه دهید. پس از تحویل پاسپورت، بین 2 تا 3 هفته زمان می‌برد تا ویزای کاری شما آماده شود.

مدارک لازم برای اخذ ویزای کاری آلمان کدامند؟

  • پاسپورت معتبر
  • عکس پاسپورتی جدید
  • پیشنهاد کاری آلمان یا جاب آفر آلمان
  • قرارداد کاری
  • فرم تکمیل شده درخواست ویزا
  • پرداخت هزینه ویزای کاری آلمان
  • مدارک زبان انگلیسی یا آلمانی
  • مدارک تحصیلی
  • مدارک سوابق شغلی
  • مدارک تمکن مالی برای زندگی در آلمان
  • مدارک عدم سوء پیشینه کیفری
  • بیمه مسافرتی آلمان به ارزش حداقل 30000 یورو
  • مدارک محل اقامت شامل رزرو هتل یا اجاره خانه

هزینه دریافت جاب آفر آلمان چقدر است؟

دریافت جاب آفر آلمان برای شما هزینه‌ای ندارد و تنها باید هزینه ویزای کاری آلمان را پرداخت کنید. در حال حاضر هزینه اخذ ویزای کاری آلمان برای هر نفر 75 یورو است. غیر از هزینه درخواست ویزا، می‌توان گفت که هزینه های جانبی دریافت جاب آفر آلمان به شرح زیر خواهند بود:

  • هزینه ترجمه مدارک به زبان آلمانی
  • هزینه دریافت تأییدیه ZAB
  • اثبات تمکن مالی برای 6 ماه

آلمان در کدام مشاغل نیازمند نیروی کار خارجی است؟

  • رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی شامل، دندانپزشکان، پزشک عمومی، دامپزشکی، پرستاری، مامایی، ارتوپدی، توانبخشی، شنوایی سنجی، مشاغل بیمارستانی و نگهداری از سالمندان
  • رشته‌های مهندسی شامل، مهندس IT، مهندس نرم‌افزار، برنامه نویس، مهندس صنایع، مهندس مکانیک، مهندس برق و برق صنعتی، مهندسی ژنتیک، مهندسی مواد، مهندسی شیمی، مهندسی مخابرات، مهندس عمران، مهندس معماری، مهندسی نفت، مهندسی هوافضا، مهندسی پزشکی و تجهیرات پزشکی، مهندسی جوس و مهندسی معدن
  • رشته‌های فنی شامل، خودرو، علوم پایه، لوکوموتیورانی، رباتیک، مدیر پروژه، مشاغل ساختمانی، تکنولوژیست صنعت، مدیر خرید، دستیار فروش و مکانیک ساخت و ساز

اگر در یکی از رشته‌های فوق دارای مدرک تحصیلی و سابقه کاری هستید، به راحتی می‌توانید از یک کارفرمای آلمانی جاب آفر آلمان دریافت کنید.

میانگین حقوق مشاغل مختلف در آلمان چقدر است؟

برخی از رشته‌های شغلی در آلمان بیشترین میزان حقوق را دریافت می‌کنند که از آن میان می‌توان به مشاغل زیر اشاره کرد.

  • رشته‌های مختلف پزشکی، میانگین حقوق 85 هزار یورو در سال
  • وکلا، میانگین حقوق 67 هزار یورو در سال
  • مدیران منابع انسانی، میانگین حقوق 65 هزار یورو در سال
  • مهندسان رشته‌های مختلف، میانگین حقوق 61 هزار یورو در سال
  • متخصصان IT، میانگین حقوق 59 هزار یورو در سال
  • متخصصان مالی، میانگین حقوق 58 هزار یورو در سال
  • مدیران فروش، میانگین حقوق 57 هزار یورو در سال
  • مدیران بازاریابی، میانگین حقوق 54 هزار یورو در سال
  • معلمان، میانگین حقوق 50 هزار یورو در سال
  • آرشیتکت‌ها، میانگین حقوق 45 هزار یورو در سال
  • پرستاران، میانگین حقوق 35 هزار یورو در سال
  • مترجمان متخصص، میانگین حقوق 29 هزار یورو در سال
  • آشپزان، میانگین حقوق 25 هزار یورو در سال

تفاوت جاب آفر آلمان با جاب سیکر آلمان چیست؟

جاب آفر (JOB OFFER) به مفهوم دریافت پیشنهاد کاری از یک کارفرمای آلمانی و عقد قرارداد کاری و سپس مهاجرت به این کشور است. اما در ویزای جستجوی کار یا جاب سیکر (JOB SEEKER) شما به عنوان متقاضی اشتغال در آلمان می‌توانید به مدت 6 ماه در این کشور اقامت داشته و به جستجوی کار متناسب با سابقه کاری و رشته تحصیلی خود بپردازید. یکی از مهمترین مزایای ویزای جاب سیکر، امکان دریافت ویزای 6 ماهه آلمان بدون نیاز به ارائه مدرک دانشگاهی است. البته این قانون جدیداً تصویب شده و به دلیل شیوع ویروس کرونا هنوز به مرحله اجرا در نیامده است.

دریافت جاب آفر آلمان

آیا جاب آفر آلمان با بلوکارت آلمان متفاوت است؟

بلوکارت آلمان تنها به متقاضیانی اعطا می‌شود که میزان حقوق ناخالص دریافتی آن‌ها به صورت سالانه بیشتر از 54 هزار یورو باشد. بنابراین اگر برای شغلی که برای آن اقدام به دریافت ویزا کرده‌اید، سالانه حقوقی کمتر از 54 هزار یورو به شما پرداخت می‌شود، تنها می‌توانید ویزای کاری آلمان یا ویزای جاب آفر آلمان را دریافت کنید.

از عمده‌ترین تفاوت‌های میان ویزای بلوکارت آلمان و ویزای کاری آلمان می‌تواند به دریافت اقامت دائم پس از 21 ماه الی 36 ماه اشاره کرد. در حالی که در ویزای کاری آلمان پس از 5 سال کار می‌توانید برای اقامت دائم آلمان اقدام کنید.

شرایط دریافت اقامت دائم آلمان از طریق جاب آفر آلمان چیست؟

با دریافت ویزای کاری آلمان، به شما یک اقامت 1 ساله داده می‌شود که در پایان مدت اعتبار می‌توانید برای تمدید آن اقدام کنید. لازمه تمدید اقامت کاری آلمان، داشتن قرارداد کاری با یک شرکت آلمانی است. اگر به مدت 5 سال در آلمان مشغول به کار باشید و مالیات خود را به موقع پرداخت کنید، می‌توانید برای اقامت دائم آلمان اقدام کرده و سپس تابعیت و پاسپورت آلمانی دریافت کنید. درصورتی که بلوکارت آلمان را دارید، پس از 21 الی 36 ماه اشتغال می‌توانید برای اقامت دائم این کشور اقدام کنید.

سخن پایانی

در این مقاله به طور کامل به جاب آفر آلمان، مدارک لازم برای دریافت آن و مراحل دریافت ویزای کاری از طریق جاب آفر، پرداخته شد. همانطور که مطالعه کردید، ویزای جستجوی کار آلمان، ویزای کاری آلمان و ویزای بلوکارت آلمان بسیار با هم متفاوت هستند. اگر در مورد هر کدام از این ویزاهای کاری نیاز به مشاوره دارید، کارشناسان خبره صبا ویزا راهنمای شما خواهند بود.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 16 میانگین: 4]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

  1. Alireza
    24 دی 1400
    پاسخ

    سلام وقتتون بخیر. اگر جاب افر داشته باشیم و درخواست شرکت المانی با میزان درامد مورد نیاز به ما معرفی شده باشه بازم باید تمکن مالی ارائه داد؟

    • mohimahmoodi
      27 دی 1400
      پاسخ

      روز خوش علیرضا جان
      شماره تماس خود را برای ما ارسال بفرمایید تا مشاوران ما با شما ارتباط برقرار کنند.
      یا از طریق واتساپ به شماره 09017156666 با ما در ارتباط باشید.

      • فرهاد
        23 شهریور 1402
        پاسخ

        این سوال منم هست . لطفا به منم بگید
        اگر از طریق ایمیلم اطلاع بدید ممنون میشم

        • تحریریه صباویزا
          29 شهریور 1402
          پاسخ

          سلام، وقت بخیر
          شماره شما ثبت شد، مشاوران مجموعه با شما تماس خواهند گرفت.

  2. علی عسگری
    1 اردیبهشت 1402
    پاسخ

    سلام و وقت بخیر در مورد ویزای کار آلمان و فرم های مربوط سوالاتی داشتیم ممنون میشم تماس بگیرید.
    البته با واتساپ چون در آذربایجان زندگی میکنیم.
    ممنونم

    • تحریریه صباویزا
      29 مرداد 1402
      پاسخ

      سلام، وقت بخیر
      لطفا شماره تماس خود را برای ما ارسال بفرمایید تا مشاوران مجموعه با شما تماس بگیرند یا از طریق شماره 58416-021 با ما در ارتباط باشید.

  3. علی محمدی
    17 مرداد 1402
    پاسخ

    من مدرک فنی حرفه‌ای دارم وقتی داشتم اموزش میدیدم و امتحان میدادم میگفتن تحت نظر اتحادیه اروپا هستش
    ولی پاسپورت ندارم کارت امایش اتباع دارم لطفا راهنمایی بفرمایین .

    • تحریریه صباویزا
      26 مرداد 1402
      پاسخ

      سلام، وقت بخیر
      لطفا شماره تماس خود را برای ما ارسال بفرمایید تا مشاوران مجموعه با شما تماس بگیرند یا از طریق شماره 58416-021 با ما در ارتباط باشید.

  4. زهرا
    30 مرداد 1402
    پاسخ

    سلام وقت تون بخیر برای جاب افر چه مدارکی باید ترجمه شوند؟ فقط رزومه کافی هست یا مدارک سابقه شغلی و تحصیلی هم باید ترجمه بشن؟ ترجمه مدارک دوران مدرسه هم لازم هست یا فقط مدارک دانشگاهی؟ و آیا ریز نمرات هم لازم هست؟

    • تحریریه صباویزا
      19 شهریور 1402
      پاسخ

      درود بر شما
      جهت کسب اطلاعات بیشتر و ارتباط با مشاوران با شماره 58416-021 تماس بگیرید.

  5. عیسی طیبی
    9 شهریور 1402
    پاسخ

    سلام ۳۹ ساله مدرک فنی برق ۱۴ سال سابقه بیمه مرتبط با رشته

    • تحریریه صباویزا
      29 شهریور 1402
      پاسخ

      سلام
      رزومه شما باید دقیق‌تر بررسی شود، لطفا شماره تماس خود را برای ما ارسال بفرمایید تا مشاوران مجموعه با شما تماس بگیرند یا از طریق شماره 58416-021 با ما در ارتباط باشید.

  6. امیر جعفری
    25 شهریور 1402
    پاسخ

    سلام برای مشاوره لطفا با بنده تماس بگیرید ممنون میشم
    من نتونستم ارتباط بگیرم

    • تحریریه صباویزا
      26 شهریور 1402
      پاسخ

      سلام، وقت بخیر
      بله حتما، شماره تماستون ثبت شد.

  7. Forozan
    3 مهر 1402
    پاسخ

    سلام. همسر من جاب آفر دارن از آلمان. خواستم بدونم امکان اینکه با هم درخواست ویزا بدیم و باهم وارد بشیم هست؟

    • تحریریه صباویزا
      4 مهر 1402
      پاسخ

      سلام، وقت بخیر
      لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و ارتباط با مشاوران مجموعه با شماره 58416-021 تماس بگیرید.

      • Bahar
        16 مهر 1402
        پاسخ

        سلام وقت بخیر. با داشتن مدارک معتبر فنی حرفه ای میشه ویزای کاری المان دریافت کرد؟ البته تمکن مالی ندارم و اتباع هستم. ممنون میشم راهنمایی کنید

        • تحریریه صباویزا
          16 مهر 1402
          پاسخ

          سلام دوست عزیز
          رزومه شما باید دقیق‌تر بررسی شود،‌ جهت ارتباط با مشاوران مجموعه لطفا با شماره 58416-021 تماس بگیرید.

برای مشاوره رایگان کلیک کنید