لوگو صبا ویزا
جاب آفر ترکیه

جاب آفر ترکیه

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه اخذ جاب آفر ترکیه به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.

مشاوره رایگان

زندگی و کار در خارج از کشور راهی فوق‌العاده برای یادگیری در مورد جهان، خود و تجربه شهروند جهانی بودن است. از آنجایی که بیشتر و بیشتر به سمت جهانی شدن و بین‌المللی شدن پیش می‌رویم، بیشتر مردم به دنبال کار در خارج از کشور می‌گردند، اما تصمیم گیری برای اینکه به کدام کشور مهاجرت کاری داشته باشند می‌تواند دشوار باشد. کار در خارج از کشور می تواند یک تجربه عالی برای رشد شخصی و شغلی شما باشد. اما مسئله مهم این است که کدام کشور را به عنوان مقصد مناسب برای کار در خارج از کشور انتخاب کنیم؟ در این مقاله به معرفی و بررسی جاب آفر ترکیه پرداخته شده است. در این مقاله سایت‌های مفید برای جاب آفر ترکیه، پردرآمد‌ترین مشاغل ترکیه و پلتفرم‌های آنلاین برای جستجو شغل (job seeker) و اخذ جاب آفر ترکیه پرداخته شده است. مهاجرت به ترکیه از طریق جاب آفر یکی از گزینه‌های جذاب مقاصد مهاجرت کاری برای ایرانیان است.

موسسه مهاجرتی صبا ویزا زمینه‌ای را فراهم نموده است که به متقاضیان مهاجرت به ترکیه برای یافتن شغل تا اخذ جاب آفر ترکیه و در نهایت اخذ ویزای کار ترکیه و مجوز کار خدمات ویژه‌ای ارائه دهد.

فهرست عناوین

جاب آفر چیست؟

جاب آفر یا پیشنهاد شغلی در حقیقت دعوتی است از یک کارمند یا نیروی کار ماهر برای کار در یک موقعیت خاص که از سوی یک کارفرما پیشنهاد می‌شود. جاب آفر‌ها یا پیشنهادات شغلی معمولاً شامل جزئیات پیشنهاد استخدام از جمله حقوق، مزایا، مسئولیت‌های شغلی، نام و عنوان مدیر گزارش‌دهنده است. نامه جاب آفر همچنین ممکن است ساعات کاری مورد انتظار، تاریخ شروع مورد نظر و جزئیات اضافی که برای کارمند یا نیروی کار ماهر مهم است را پوشش دهد.

بطور کلی می‌توان گفت که بخش‌های اصلی نامه جاب آفر شامل موارد زیر می‌گردد:

  • عنوان شغلی
  • نوع پوزیشن شغلی (تمام وقت، پاره وقت و …)
  • شرح شغلی
  • ساختار گزارش نویسی
  • تاریخ شروع استخدام
  • حقوق
  • پاداش
  • اطلاعاتی پیرامون مزایا و معیار‌های واجد شرایط بودن دریافت آن
  • قرارداد کارمند و یا وضعیت استخدامی
  • توافقنامه محرمانه بودن
  • توافقنامه غیر رقابتی
  • موارد احتمالی
  • تایید پیشنهاد و تایید پذیرش
  • تعطیلات

در حقیقت جاب آفر یا پیشنهاد شغلی آخرین مرحله در فرآیند جستجوی شغل است. شرکت‌ها معمولاً به متقاضیان و کاندید‌های منتخب اطلاع می‌دهند که آن‌ها برای یک پوزیشن شغلی خاص پذیرفته شده‌اند. که در نهایت یک قرارداد کتبی رسمی را دریافت خواهند نمود.

جاب آفر ترکیه

فرصت‌های جاب آفر در استانبول به عنوان پایتخت اقتصادی

استانبول به عنوان پایتخت اقتصادی ترکیه، فرصت‌های شغلی متنوعی را برای علاقه‌مندان در بر دارد. این شهر که در میان دریای سیاه و دریای مرمره قرار گرفته، بیش از یک سوم از کل صادرات و واردات ترکیه را به خود اختصاص داده است. کار در استانبول به معنای کار در مرکز اقتصادی ترکیه است. صنایع خدماتی، پوشاک و فرآوری مواد غذایی از جمله بخش‌های اصلی اشتغال در این شهر به شمار می‌روند. با وجود نرخ بیکاری نسبتا بالا در ترکیه، استانبول همچنان نیازمند متخصصان ماهر است که بخش مهمی از آن را توسط جاب آفر ترکیه مهیا می‌کند. اگر به دنبال کار در استانبول هستید، ایجاد ارتباطات و شبکه‌سازی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، زیرا تجارت در ترکیه بسیار شخصی است و افراد ترجیح می‌دهند با کسانی کار کنند که می‌شناسند و به آن‌ها اعتماد دارند.

همچنین استانبول به عنوان مرکز عمده‌ای برای فعالیت‌های صادراتی، وارداتی، خدمات، کسب‌وکارهای مربوط به غذا و تولیدات صنعتی شناخته می‌شود. دولت ترکیه تسهیلاتی را برای سرمایه‌گذاری‌های خارجی و کارجویان خارجی فراهم کرده است تا اقتصاد را تقویت کند. استانبول به دلیل فعالیت‌های گسترده‌اش در زمینه‌های نامبرده، فرصت‌های شغلی بیشتری نسبت به سایر شهرهای ترکیه دارد. بنابراین، اگر قصد دارید برای کار به استانبول نقل مکان کنید، چه با قرارداد کوتاه‌مدت و چه با قرارداد بلندمدت، اطلاعات و شرایط لازم را در نظر بگیرید.

معرفی سایت برای جاب آفر ترکیه

در جستجوی فرصت‌های شغلی در ترکیه، انتخاب سایت‌های معتبر برای یافتن آگهی‌های کاری می‌تواند تاثیر زیادی بر سرعت و کیفیت پیدا کردن شغل دلخواه شما داشته باشد. پنج سایت برتر جاب بورد در ترکیه که توسط منابع مختلف توصیه شده‌اند، شامل TurkeyTalent، Yenibiris، Kariyer، Indeed، و TotalJobs هستند. این سایت‌ها به شما امکان می‌دهند تا با کارفرمایانی که به دنبال استخدام نیرو هستند به طور مستقیم در تماس باشید و آگهی‌های شغلی متنوعی را مشاهده کنید.

به طور خاص، Kariyer.net به عنوان پربازدیدترین سایت شغلی در ترکیه شناخته می‌شود، که بیانگر محبوبیت و اعتبار آن در میان جویندگان کار و کارفرمایان است. دیگر سایت‌هایی مانند Indeed و Yenibiris نیز از نظر تعداد بازدید و محبوبیت در بین کاربران ترکیه‌ای، رتبه‌های بالایی را دارا هستند. استفاده از این سایت‌ها می‌تواند دسترسی شما را به طیف گسترده‌ای از فرصت‌های شغلی در صنایع و حوزه‌های مختلف فراهم آورد و به شما کمک کند تا شغل مورد نظر خود را در ترکیه پیدا کنید.

تعدادی سایت کار وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید :

  • com
  • iSKUR
  • Jobs In Istanbul
  • co.uk – Jobs In Turkey
  • Totaljobs – Jobs In Turkey

اگر به دنبال مشاغل خالی عمومی هستید، از سایت‌های زیر بازدید کنید :

  • comمشاغل در استانبول
  • iAgora
  • Learn4Good

جستجوی خود را برای مشاغل TEFL در ترکیه با استفاده از سایت‌های زیر آغاز کنید:

  • Go Overseas – آموزش زبان انگلیسی در ترکیه
  • i-to-i
  • International TEFL Academy
  • Teach Away
  • com – Job Seeker

برای یافتن مشاغل کوتاه مدت تا کار در تمام طول سال، به سایت‌های زیر رجوع کنید :

  • com – کارآموزی در خارج از کشور در ترکیه
  • Go Overseas – کارآموزی در ترکیه
  • Graduateland – دوره کارآموزی در ترکیه

مزایای جاب آفر ترکیه در مقایسه با کشورهای همسایه

ترکیه با توجه به موقعیت جغرافیایی استراتژیک خود بین اروپا و آسیا و دارا بودن اقتصاد مختلطی که در آن بخش خصوصی در حال رشد همراه با برنامه‌ریزی اقتصادی متمرکز و تنظیم دولتی است، فرصت‌های شغلی منحصربه‌فردی را ارائه می‌دهد. این کشور به دلیل هزینه‌های زندگی نسبتاً پایین، به ویژه در مقایسه با کشورهای همسایه و همچنین نسبت به برخی کشورهای توسعه‌یافته، برای افرادی که به دنبال کیفیت زندگی بالا در حین صرفه‌جویی در هزینه‌ها هستند جذاب خواهد بود. از همین رو افراد زیادی سعی می‌کنند که جاب آفر ترکیه را دریافت نمایند.

علاوه بر این، ترکیه فرصت‌های شغلی متنوعی را به دلیل تنوع بخش‌های اقتصادی فعال از جمله صنعت گردشگری، تولیدی، خدمات مالی و آموزشی ارائه می‌دهد. این موقعیت باعث شده تا افراد بتوانند بر اساس مهارت‌ها و تخصص‌های خود، فرصت‌های شغلی مناسبی را در ترکیه بیابند. به علاوه ترکیه جامعه‌ای مهمان‌نواز و فرهنگی غنی دارد که زندگی در آن را برای اکسپت‌ها و مهاجران دلپذیر می‌سازد. این مزایا در مقایسه با کشورهای همسایه که ممکن است به دلیل عدم ثبات سیاسی یا اقتصادی فرصت‌های محدودتری را ارائه دهند، ترکیه را به یک گزینه جذاب برای زندگی و کار تبدیل کرده است.

جاب آفرهای دور کاری در ترکیه؛ کار بدون مرز

جاب‌ آفرهای دورکاری در ترکیه به شکل قابل توجهی در حال افزایش است و امکانات ویژه‌ای را برای افراد جستجوگر این نوع فرصت‌های شغلی فراهم می‌آورد. از جمله این امکانات، دسترسی به موقعیت‌های شغلی در حوزه‌های مختلف از جمله IT، نویسندگی، حسابداری، بازاریابی، و بسیاری دیگر است. سایت‌هایی مانند Remote.co اطلاعات کاملی درباره‌ی شرکت‌هایی که به دنبال استخدام نیروهای دورکار هستند ارائه می‌دهند و نکات کلیدی در مورد کار دورکاری را به اشتراک می‌گذارند.

توجه به جاب آفرهای دورکاری در ترکیه به ویژه برای افرادی که به دنبال انعطاف‌پذیری در محیط کاری و تعادل بهتر بین کار و زندگی شخصی هستند، یک فرصت استثنایی محسوب می‌شود. این رویکرد به کار، امکان کار از هر نقطه‌ای را فراهم می‌آورد و محدودیت‌های جغرافیایی را از بین می‌برد، بنابراین به افراد اجازه می‌دهد تا در محیطی که برایشان راحت‌تر است کار کنند. این انعطاف‌پذیری می‌تواند به بهبود کیفیت زندگی و افزایش بهره‌وری منجر شود.

دریافت مجوز کار برای جاب آفر ترکیه

هر ساله هزاران اتباع خارجی برای مجوز کار در ترکیه درخواست می‌کنند. متقاضی نیروی کار خارجی که دارای مجوز اقامت، پاسپورت با اعتبار حداقل 60 روز و قرارداد قانونی با کارفرما باشد، حق دریافت مجوز کار موقت یا نامحدود را دارد. علاوه بر این حق مجوز کار مستقل برای خارجی ها به رسمیت شناخته شده است.

کارفرمایان موظفند کلیه فرم‌های درخواست کارمندان خارجی خود را تکمیل و کلیه مدارک را به واحد مربوطه وزارت کار و تامین اجتماعی ترکیه تحویل دهند. خارجیانی که در خارج از کشور زندگی می‌کنند می‌توانند به کنسولگری در کشور خود مراجعه کنند. اتباع خارجی زمانی می‌توانند شروع به کار کنند که درخواست مجوز کار آنها تایید شود. به محض اینکه اتباع خارجی شغل خود را ترک کنند، مجوز کار به طور خودکار لغو می‌شود.

پلتفرم‌های جستجوی شغل برای افراد خارجی در ترکیه

لینکدین LinkedIn 

لینکدین یکی از مهم‌ترین پلتفرم‌هایی است که افراد و شرکت‌ها را گرد هم می‌آورد، همچنین فرصت‌های زیادی برای افرادی که می‌خواهند در ترکیه کار کنند، دارد.

پلتفرم Kariyer.net

این پلتفرم برای چندین سال به عنوان برگزیده ترین پلت فرم جستجوی کسب و کار در ترکیه شناخته می‌شود. بسیاری از آگهی‌های استخدام برای خارجی ها نیز در این پلتفرم درج می‌شود.

پلتفرم Indeed

در واقع، یک پلت فرم جستجوی کار جهانی است که به خارجی‌های ترکیه فرصت های تجاری زیادی را ارائه می‌دهد.

سایت Expat Guide Turkey

www.expatguideturkey.com جامع‌ترین راهنمای ترکیه در جهان است، بنابراین مطالب به روز شده در مورد سفر، بهداشت، آموزش، املاک و آگهی‌های شغلی برای فرصت های مختلف در ترکیه وجود دارد. پس از یافتن شغل در ترکیه، خارجی‌ها باید برای مجوز کار اقدام کنند تا بتوانند به طور قانونی کار کنند.

جاب آفر در ترکیه

پردرآمد‌ترین مشاغل درترکیه

  1. جراحان / پزشکان (مدرک پزشکی)

محدوده حقوق : از 14600 TRY تا 45200 TRY

جراحان به دلیل ماهیت حیاتی شغلشان در صدر فهرست مشاغل پردرآمد قرار دارند. حرفه جراح مستلزم ریسک بالا و نیاز به دانش گسترده و یک مسیر طولانی یادگیری است.

  1. قضات (مدرک تحصیلی مرتبط با رشته حقوق)

محدوده حقوق : از 12200 TRY تا 37900 TRY

قضات به دلیل مسئولیت‌های بزرگ مرتبط با شغلشان حقوق بسیار بالایی دریافت می‌کنند. تصمیم گیری در مورد سرنوشت مردم کار آسانی نیست و دستمزد بالا کاملاً موجه است.

  1. وکلا (مدرک تحصیلی مرتبط با رشته حقوق)

محدوده حقوق : از 9900 TRY تا 30700 TRY

دلیل اصلی که وکلا دستمزدهای زیادی دریافت می‌کنند به دلیل ارزش بالای درک شده آنها در چشم مشتریان‌شان است. یک وکیل موفق می‌تواند پول زیادی به دست بیاورد.

  1. مدیران بانک (مدرک تحصیلی حسابداری و مدیریت بازرگانی)

محدوده حقوق : از 9,320 TRY تا 28,900 TRY

در اختیار داشتن صدها میلیون سرمایه و سرمایه‌گذاری با تمام ریسک‌های مرتبط، مدیریت یک بانک را به یک وظیفه بسیار مهم تبدیل می‌کند که ارزش دریافت حقوق زیادی را دارد.

  1. مدیران ارشد اجرایی (مدرک تحصیلی مرتبط با مدیریت بازرگانی)

محدوده حقوق : از 8740 TRY تا 27100 TRY

مدیران عامل در درجه اول مسئول موفقیت یا شکست سازمان های کامل هستند. دستمزد هنگفت آنها به دلیل دامنه وسیع تأثیر و همچنین خطرات موجود است.

  1. مدیران ارشد مالی (مدرک تحصیلی حسابداری و مدیریت بازرگانی)

محدوده حقوق : از 8,160 TRY تا 25,300 TRY

هر شغلی که در مورد مدیریت پول باشد به طور خودکار واجد شرایط دریافت دستمزد بالا است. مدیران مالی مدیریت بودجه، هزینه‌ها و درآمد را مدیریت می‌کنند که مستقیماً بر عملیات سازمان تأثیر می‌گذارد.

  1. متخصص ارتودنسی (مدرک تحصیلی مرتبط با پزشکی و سلامت)

محدوده حقوق : از 7,870 TRY تا 24,400 TRY

ارتودنتیست‌ها در صنعتی فعالیت می کنند که در آن افراد مایل به پرداخت هزینه‌های بالایی برای خدمات هستند که مستقیماً ارتودنتیست‌ها را در میان مشاغل پردرآمد قرار می‌دهد.

  1. اساتید کالج و دانشگاه‌ها

محدوده حقوق : از 6990 TRY تا 21700 TRY

اساتید کالج جزو پردرآمدترین و معتبرترین مشاغل هستند. استاد شدن کار آسانی نیست و نیاز به پشتکار دارد و به همین دلیل است که آنها درآمد بالایی دارند.

  1. خلبانان (رشته مهندسی هوانوردی)

محدوده حقوق : از 5830 TRY تا 18100 TRY

احتمالاً تنها شغل موجود در لیست است که نوعی هیجان را شامل می‌شود. خلبانان برنامه‌های آموزشی سختی را پشت سر می‌گذارند و مسئولیت ایمنی هزاران نفر را هر روز بر عهده دارند.

  1. مدیران بازاریابی (مدرک تحصیلی حسابداری و مدیریت بازرگانی)

محدوده حقوق : از 5,240 TRY تا 16,300 TRY

مدیران بازاریابی مسئول افزایش درآمد سازمان خود هستند. آنها مستقیماً مسئول ایجاد تجارت هستند و به همین دلیل دستمزد خوبی دریافت می‌کنند.

مشاغل قانونی که خارجی‌ها می‌توانند در ترکیه کار کنند

خارجی‌ها در ترکیه حق دارند در بسیاری از بخش‌های تجاری کار کنند. شرکت‌های بین‌المللی فرصت‌های شغلی برای اتباع خارجی دارند که بیش از یک زبان در زمینه‌هایی مانند مدیریت، بازاریابی، فروش، اطلاعات فنی و ترجمه صحبت می‌کنند. عموماً اتباع خارجی در سمت هایی مانند مسئول خدمات مشتری، آموزش زبان خارجی، نگهداری از کودکان، ویراستار و مترجم، کارشناس فروش صادرات و واردات استخدام می‌شوند.

از سوی دیگر مناطق دریای اژه و مدیترانه ترکیه، به ویژه در هتل‌ها و شرکت‌های مسافرتی، مشاغل فصلی را برای نیازهای شما به منابع انسانی خارجی ارائه می‌دهند. پس از یک دوره آموزشی کوتاه، این امکان برای خارجی‌ها وجود دارد که با استفاده از زبان مادری خود راهنمای تور شوند. مشاغل فصلی در مکان‌های تفریحی و هتل‌ها فرصت‌های شغلی فراوانی را برای خارجی‌ها فراهم می‌کند.

مشاغل پرطرفدار برای فارغ التحصیلان

  • مشاغل مهندسی
  • حوزه مشاغل دارایی و مالی (Finance)
  • مهندسی فتاوری اطلاعات (IT)
  • فروش (Sales)
  • مدیریت زنجیره تامین (Supply chain management)

پرتقاضاترین مشاغل در ترکیه

بر این واقعیت تأکید می‌کنیم که قوانین ترکیه تعدادی از مشاغل را در نظر گرفته است که خارجی‌ها نمی‌توانند آنها را اشغال کنند. این افراد شامل وکلا، دفاتر اسناد رسمی، قاضی، دادستان، نگهبانان، کارگزاران گمرک، پرستاران و ماماها، داروسازان و بینایی‌شناسان، دندانپزشکان و دامپزشکان، مدیران کلینیک‌های خصوصی و آژانس‌های مسافرتی هستند. پردرآمدترین حرفه‌ها در ترکیه در زمینه فناوری اطلاعات، مالی و بیمه است.

فهرست کمبود مشاغل ترکیه

مشاغل مورد نیاز ترکیه
Accountantsحسابداران
Doctors in specialized fieldsپزشکان در رشته‌های تخصصی
Engineers (different directions)مهندسین (رشته‌های مختلف)
Managers (sales representatives)مدیران (نمایندگان فروش)
Translatorsمترجمان
English teachersمعلمان زبان انگلیسی
Programmersبرنامه نویسان
Sellers (wholesale and retail)فروشندگان (عمده و خرده)
Builders (different directions)سازندگان (جهت های مختلف)
Employees in tourism (see list above)کارمندان گردشگری
جاب آفر کشور ترکیه

بازار کار ترکیه

جمعیت ترکیه امروز از 85 میلیون نفر فراتر رفته است. نرخ اشتغال کمی کمتر از 50 درصد و بیکاری حدود 10-12 درصد است. بیش از 3.7 میلیون شهروند ترکیه شغل رسمی ندارند و حدود 30 میلیون نفر شاغل هستند. بیش از 55 درصد از کارگران در بخش خدمات، 27 درصد در صنعت (شامل 7.3 درصد در ساخت و ساز) و 17.7 درصد در کشاورزی مشغول به کار هستند.

استخدام قانونی در ترکیه مستلزم چندین پیش شرط از سوی کارجوی خارجی است. لازم است از قبل یک جای خالی پیدا کنید و قرارداد کاری امضا کنید، برای مجوز کار اقدام کنید و ویزای کار ترکیه را دریافت کنید. برای استخدام غیرقانونی، اخراج و جریمه 4716 لیره برای کارمند و 11796 لیر برای کارفرما در نظر گرفته شده است.

طبق آمار وزارت کار و تامین اجتماعی ترکیه، حداقل دستمزد رسمی در ترکیه در سال 2022، 5004 لیر ترکیه در ماه است، معادل 335 دلار قبل از کسر مالیات است. متوسط درآمد ماهانه کارگران ترک حدود 1200 دلار (850 دلار پس از کسر مالیات) است.

مشاغل در ترکیه

اقتصاد ترکیه علیرغم موقعیت خود به عنوان یک کشور در حال توسعه پیشرفته، به دلیل بحران ارزی و بدهی اخیر با کندی شدیدی مواجه است، زیرا در تلاش برای حفظ رشد سریع خود است. نرخ بیکاری 82.7 میلیون نفری این کشور در دسامبر 2018 به 13.5 درصد رسید و تنها بخش‌های تولید، ساخت و ساز و خدمات رشدی را گزارش کردند. بزرگترین صادرات این کشور وسایل نقلیه و ماشین آلات (از جمله رایانه) است که در مجموع حدود 32 میلیارد پوند در سال 2018 به ارمغان آورد، در حالی که یک چهارم کل صادرات ترکیه در سال را تشکیل می‌دهد. آنکارا پایتخت ترکیه و همچنین مرکز اشتغال و روابط بین‌الملل این کشور، استانبول، نقاط کانونی تجارت ترکیه هستند.

سخن پایانی

کشور ترکیه با توجه به موقعیتی که نسبت به کشور ایران دارد و با توجه به اینکه دولت ترکیه برای نیرو‌های کار واجد شرایط امکان اخذ اقامت را فراهم نموده است و همچنین با توجه به فرصت‌های شغلی این کشور برای نیرو‌های کار خارجی، یکی از گزینه‌های جذاب برای ایرانیان است. موسسه مهاجرتی صباویزا خدمات بسیار متنوعی در زمینه‌ یافتن کار در ترکیه ارائه نموده است. این موسسه مهاجرتی به لطف تخصصی و تیم پشتیبانی قوی‌ای که دارد، پرونده‌های موفق بسیاری در زمینه اخذ ویزای کاری ترکیه داشته است. همچنین برای اطلاعات بیشتر در زمینه‌ مهاجرت به ترکیه با این موسسه مهاجرتی تماس حاصل نمایید. حتی می‌توانید با پر کردن فرم مشاوره رایگان از مشاوره‌های این موسسه مهاجرتی بهره‌مند گردید.

سوالات متداول

آیا برای کار در ترکیه نیاز به زبان ترکی استانبولی دارم؟

دانستن زبان ترکی یک مزیت بزرگ برای جاب آفرهای ترکیه به شمار می‌رود. اما برای برخی مشاغل تخصصی و بین‌المللی زبان انگلیسی نیز کافی است. با این حال آشنایی با ترکی می‌تواند شانس شما را برای استخدام افزایش دهد.

مهم‌ترین صنایع پیشرو در ترکیه برای جاب آفر کدام‌ها هستند؟

صنایع پیشرو و پررونق در ترکیه شامل گردشگری، تولید خودرو، نساجی و پوشاک، فناوری اطلاعات، کشاورزی، معدن و صنایع فلزی، و صنایع غذایی است.

مراحل استخدام و دریافت جاب آفر در ترکیه چگونه است؟

معمولاً شامل ارسال رزومه و مدارک، مصاحبه اولیه، مصاحبه حضوری، آزمون استخدامی و در نهایت پیشنهاد شغلی است. این مراحل بسته به شرکت و موقعیت شغلی ممکن است متفاوت باشد.

آیا می‌توان با ویزای توریستی در ترکیه کار کرد؟

خیر، کار کردن با ویزای توریستی در ترکیه غیرقانونی است. برای کار در ترکیه باید ویزای کار یا اقامت کاری دریافت کنید.

میانگین حقوق و دستمزد در ترکیه چقدر است؟

میانگین دستمزد در ترکیه بسته به شغل و صنعت متفاوت است. اما به طور میانگین حقوق ماهانه بین 4000 تا 8000 لیر ترکیه است.

کدام شهرهای ترکیه بیشترین فرصت‌های شغلی را دارند؟

استانبول، آنکارا، ازمیر، بورسا و آنتالیا از شهرهای بزرگ و پررونق ترکیه برای پیدا کردن جاب آفر هستند.

آیا می‌توان به صورت آنلاین برای کارهای دورکاری در ترکیه اپلای کرد؟

بله، با گسترش کار از راه دور، برخی شرکت‌های ترکیه‌ای نیز جاب آفرهای آنلاین و دورکاری را ارائه می‌دهند که می‌توانید برای آن‌ها اپلای کنید.

برای اپلای در جاب آفرهای ترکیه به چه مدارکی نیاز است؟

معمولاً رزومه، مدرک تحصیلی، گواهینامه‌ها، مدارک شناسایی، گذرنامه و عکس پرسنلی لازم است. برخی کارفرمایان ممکن است مدارک دیگری نیز درخواست کنند.

آیا می‌توان همسر و خانواده را برای کار در ترکیه همراه آورد؟

بله، با داشتن شرایط لازم، امکان درخواست ویزا و اقامت برای همسر و فرزندان نیز وجود دارد.

بهترین سایت‌ها برای پیدا کردن جاب آفرهای ترکیه کدامند؟

از جمله سایت‌های معتبر می‌توان به kariyer.net، yenibiris.com، secretcv.com و monster.com.tr اشاره کرد.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 7 میانگین: 3.4]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

  1. علی الهامی
    15 فروردین 1402
    پاسخ

    سلام
    وقت بخیر
    بنده لیسانس شیمی کاربردی دارم و دانشجوی کارشناسی ارشد صنایع چوب و کاغذ هستم سابقه۱۹ساله در صنعت کاغذ سازی و۱.۵ سال استحصال فلز روی را دارم و اصالتا آذری هستم آیا امکان کا در ترکیه هس یا خیر ، حقوق پیشنهادی چقدر هست ، ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    • تحریریه صباویزا
      31 مرداد 1402
      پاسخ

      سلام، وقت بخیر
      لطفا جهت ارتباط با مشاوران مجموعه با شماره 58416-021 تماس بگیرید.

  2. سبحان بیگی
    17 خرداد 1402
    پاسخ

    با سلام و خسته نباشید
    سوال من این بود که بنده میتوانم با مدرک فنی حرفه ای که معتبر و بین المللی هست مستقیم وارد بازار کار در ترکیه بشوم،یا چه پروسه ای خواهد داشت
    ممنون میشم جواب بدید❤️

    • تحریریه صباویزا
      29 مرداد 1402
      پاسخ

      سلام، وقت بخیر
      لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و ارتباط با مشاوران مجموعه با شماره 58416-021 تماس بگیرید.

  3. سعید جلالی فر
    20 شهریور 1402
    پاسخ

    باسلام
    ماسور و مدرک فنی و حرفه ای ایران رو دارم.برای کار کردن در هر کجای ترکیه چه باید کنم.ممنون از راهنمایی

    • تحریریه صباویزا
      26 شهریور 1402
      پاسخ

      سلام، وقت بخیر
      لطفا جهت ارتباط با مشاوران مجموعه با شماره 58416-021 تماس بگیرید.

برای مشاوره رایگان کلیک کنید