لوگو صبا ویزا
جاب آفر هلند

جاب آفر هلند

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه شرایط و مراحل دریافت ویزای کاری هلند برای ایرانیان و جزئیات آن به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.مشاوره رایگان

هلند به لطف رشد چشمگیر بازار انرژی‌های تجدیدپذیر، به سرعت به یک مقصد محبوب برای مشاغل بین‌المللی و کارمندان قراردادی تبدیل شده است. این کشور با جمعیت 17 میلیون نفری، اقتصاد قوی و یکی از بالاترین نرخ‌های کیفیت زندگی در جهان، توجه بسیاری از پیمانکاران را به خود جلب کرده است.

پس اگر به دنبال ایجاد جهش و چالش جدید هستید، می‌توانید مهاجرت به هلند را انتخاب کرده و برای اخذ ویزای کار هلند، تلاش کنید. از آنجا که این کشور به رویکرد آرام خود به کار مشهور است، مطمئنا می‌تواند محیط کار آرام و بهتری را برای شما تضمین کند.

جدای از مناظر صاف و مناظر زیبا که باعث می‌شود دوچرخه سواری بسیار بهتر عمل کند، هلندی‌ها از کیفیت زندگی بالایی برخوردار هستند و بیش از نیمی از جمعیت به صورت پاره وقت کار می‌کنند. شما فقط می‌توانید حداکثر 60 ساعت در هفته کار کنید، اگرچه در عوض انجام 36 تا 40 ساعت بسیار رایج‌تر است. مرخصی‌ها سخاوتمندانه است و با رتبه سوم در گزارش تعادل کار و زندگی OECD در سال 2011، می‌توانید از حفظ تعادل مثبت زندگی کاری مطمئن شوید. این بدان معناست که شما زمان بیشتری برای انجام کارهایی که پس از کار تمایل دارید، در دسترس خود خواهید داشت. خواه کاوش در آسیاب‌های بادی تاریخی Kinderdijk، ورزش در پارک ملی Hoge Veluwe یا تماشای برخی از بهترین هنرهای جهان در Rijksmuseum.

اما یافتن شغل در هلند به چیزی بیش از ترجمه رزومه شما نیاز دارد. برای کار در هلند، باید از شرایط لازم برای کارکنان بین‌المللی (مانند مقررات ویزای هلند و مجوزهای کار هلند)، بازار کار فعلی، و نحوه و مکان یافتن شغل هلندی بدانید. ما در این مقاله، هرآنچه را که باید بدانید را راجع به کار در هلند، ویزای کار هلند و جاب آفر هلند توضیح خواهیم داد. پس به خواندن ادامه دهید.

همچنین علاوه بر این مقاله، سازمان مهاجرتی صبا ویزا با ارائه مشاوره تخصصی آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما در زمینه جاف آفر هلند و مهاجرت به هلند خواهد بود. همچنین شما می‌توانید با پر کردن فرم مشاوره رایگان با سازمان مهاجرتی صبا ویزا در ارتباط باشید.

بازار کار در هلند

برای مهاجران فرصت‌های زیادی برای کار در هلند وجود دارد. این کشور میزبان طیف گسترده‌ای از شرکت‌های بین‌المللی و چند ملیتی است. شرکت‌های بین‌المللی‌ هلندی شامل ING Group، Royal Dutch Shell Group، Unilever، Philips و Heineken هستند. همچنین تعداد زیادی آژانس استخدام وجود دارد که هدف ‌آن‌ها استخدام کارکنان خارجی در کار در هلند است.

هلند دارای یک اقتصاد نسبتاً باثبات است که با سرمایه گذاری خارجی فراوان همراه با شرایط مالیاتی سودمند حمایت می‌شود. این کشور همچنین دارای جمعیت متنوع و تحصیل‌کرده‌ای است که تقریباً 24 درصد از ‌آن‌ها اقلیت‌های خارجی یا قومی ‌هستند.

ارقام بیکاری یکی از پایین‌ترین نرخ‌ها در اتحادیه اروپا است که در دسامبر 2019 به 3.2 درصد رسیده است. در واقع، این رقم بسیار کمتر از میانگین اتحادیه اروپا 6.2 درصد است.

تعدادی از بخش‌های شغلی پر رونق و در حال رشد در هلند وجود دارد. این‌ها شامل کشاورزی و غذا، صنایع، مواد شیمیایی، انرژی، فناوری اطلاعات، علوم بهداشتی و زیستی، لجستیک و صنعت خدمات است.

فرصت‌های شغلی در هلند

کارکنان بسیار ماهر در هلند تقاضای زیادی دارند، به طوری که یک فرآیند مهاجرت سریع برای جذب ‌آن‌ها وجود دارد. همچنین مزایای مالیاتی (حکم مالیات 30٪) برای برخی از کارمندان بین‌المللی وجود دارد.

این گروه شامل مهندسان، افراد دارای مهارت‌های فنی، متخصصان فناوری اطلاعات، کسانی که در امور مالی مشغول به کار هستند، و همچنین افرادی با تجربه کار در زمینه فروش، بازاریابی و خدمات مشتری است.

از دیگر مشاغل مورد تقاضا در هلند می‌توان به متخصصان و فارغ‌التحصیلان شاغل در مراقبت‌های بهداشتی، مالیاتی، مدیران موقت و آموزش اشاره کرد.

حقوق کار در هلند

طبق آمار Numbeo، میانگین حقوق خالص ماهانه در هلند کمی‌بیش از 2341 یورو در ماه است. سایت درآمد و حقوق و دستمزد Gemiddeld Inkomen حقوق اولیه را برای موقعیت‌های مختلف فهرست می‌کند.

بالاترین حقوق اولیه ماهانه برای دندانپزشکی (4000 یورو) و داروسازی (3300 یورو) است. کمترین حقوق اولیه برای موقعیت‌های شغلی ماهر عبارتند از رقص و موسیقی (1200 یورو) و هنرهای تجسمی ‌و طراحی (1300 یورو).

از نظر میانگین حقوق، هلند امتیاز بسیار بالایی از کشورهای اتحادیه اروپا دارد. طبق آمار سال 2018، هزینه نیروی کار در هلند پنجمین بالاترین در اروپا و بیش از 25 درصد بالاتر از میانگین اتحادیه اروپا بود.

حداقل دستمزد در هلند به سن بستگی دارد و هر دو سال یکبار بررسی می‌شود. حداقل دستمزد ماهانه فعلی برای کار تمام وقت برای افراد 21 سال و بالاتر 1653.60 یورو است.

جاب آفر هلند

فرهنگ کار در هلند

هلندی‌ها معمولاً 36 تا 40 ساعت در هفته کار می‌کنند که گاهی اوقات فقط در چهار روز پخش می‌شود. به طور کلی، کار در هلند ساختار بسیار خوبی در سازمان دارد. بیشتر کارها در ساعات کاری عادی (یعنی بین ساعت 9 صبح تا 5 بعدازظهر) اتفاق میفتد، اگرچه خارج از ساعت و نوبت کاری نیز رایج است. معمولاً از کارکنان انتظار نمی‌رود که اضافه کاری کار کنند.

جامعه هلندی نسبتاً برابر است و این به محل کار ترجمه می‌شود. در واقع، شرکت‌های هلندی اغلب دارای ساختار سازمانی افقی و موازی هستند و معمولاً برنامه‌های گام به گام را دنبال می‌کنند.

قوانین کار و حقوق در هلند

قوانین کار هلند بسیار گسترده است و به نفع کارمند است، به خصوص در مورد اخراج. قرارداد شما باید جزئیات کامل قرارداد شما از جمله مدت قرارداد، حقوق کارمند و شرایط کار را مشخص کند.

قراردادهای کار در چندین صنعت هلندی در نتیجه قراردادهای کار جمعی (collectieve arbeidsovereenkomst – CAO) تنظیم شده است. کارمندان حتی اگر عضو اتحادیه نباشند می‌توانند از این مزیت بهره مند شوند.

قانون کار هلند و قراردادهای کار

قوانین کار هلند در مورد قرارداد کار شما در هلند بسیار زیاد است. در اینجا چند نکته تخصصی در مورد مذاکره در مورد قرارداد کاری شما آورده شده است.

قوانین مربوط به اشتغال در هلند بسیار زیاد و متنوع است. قرارداد کار شخصی شما حقوق و شرایط خاص شما را تعیین می‌کند. قانون کار هلند زمینه‌های کلیدی مانند دوره‌های آزمایشی، کمک هزینه تعطیلات هلندی، اخطار و اخراج، حداقل دستمزد هلند، سلامت و ایمنی، و رفتار برابر را پوشش می‌دهد.

سیستم قانون کار هلند برای اخراج به ویژه غیرمعمول است، زیرا از کارمندان بسیار محافظت می‌کند: در بیشتر موارد، کارفرما برای اخراج شما به اجازه اداره کار، معروف به UWV WERKbedrijf، یا دادگاه نیاز دارد.

اگر می‌خواهید پیشنهاد قرارداد کاری را ارزیابی کنید، می‌توانید نرخ بازار حقوق خود را بررسی کنید یا نرخ‌های بروتو/نتو (قبل/بعد از کسر مالیات و تامین اجتماعی) را در www.loonwijzer.nl محاسبه کنید. دریافت دستمزد اضافی (معمولاً 8٪ حقوق سالانه) به عنوان کمک هزینه تعطیلات (معمولاً در ماه مه پرداخت می‌شود) به اضافه چهار هفته مرخصی با حقوق در هلند یک روش استاندارد است.

با این حال، جنبه‌های متعددی در قانون کار هلند وجود دارد، که در زیر توضیح داده شده است تا به شما کمک کند تا در مورد قرارداد کار خود در هلند مذاکره کنید.

  • اگر در هلند کار می‌کنید، قانون کار هلند تا حدی و اغلب به طور کامل برای استخدام شما قابل اجرا است، حتی اگر قانون کشور دیگری در قرارداد کار شما قابل اجرا اعلام شده باشد.
  • تعداد قراردادهای کاری بعدی برای مدت معین محدود به سه است، اما همچنین نمی‌تواند از سقف دو سال برای کل مدت قراردادهای مدت معین تجاوز کند. اگر مدت قراردادها یا تعداد قراردادهای ثابت بیش از هر یک از حد قانونی باشد، قرارداد کار به طور خودکار به یک قرارداد دائم برای مدت نامحدود تبدیل می‌شود. با این حال، فاصله شش ماهه بین قراردادها، زنجیره قراردادهای موقت متوالی را می‌شکند.
  • اگر قرارداد کمتر از دو سال باشد، دوره آزمایشی نمی‌تواند بیش از یک ماه باشد. حداکثر مدت یک دوره آزمایشی دو ماه است. دوره‌های آزمایشی در قرارداد کار برای کمتر از شش ماه نامعتبر است. در طول دوره آزمایشی، هم کارفرما و هم کارمند مجاز به فسخ قرارداد کار با اثر فوری هستند.
  • مدت اخطار برای کارمند معمولا یک ماه است. در صورت تمدید مهلت اخطار برای کارمند برای پایان قرارداد کار، مدت اخطار کارفرما باید دو برابر مدت زمان اخطار کارمند باشد.
  • قرارداد دائم با مدت نامحدود فقط توسط کارفرما با رضایت کارمند، UWV WERKbedrijf یا دادگاه قابل فسخ است. دادگاه و دفاتر کار ارزیابی می‌کنند که آیا دلایلی برای فسخ معتبر وجود دارد یا خیر. اگر کارفرما بدون کسب تایید قبلی، اخطار فسخ را بدهد، کارمند می‌تواند فسخ را باطل کند. این قانون در مورد اخراج خلاصه (مانند کلاهبرداری یا سرقت توسط کارمند) قابل اجرا نیست. با این حال، دادگاه‌ها در مورد پذیرش اخراج‌های موقت بر اساس قانون کار هلند بسیار اکراه دارند. بنابراین بسیار مهم است که در صورت اخراج در محل بلافاصله با یک وکیل کار تماس بگیرید.
  • حداقل تعداد تعطیلات قانونی در سال چهار برابر زمان کار هفتگی است. این به معنای 20 روز تعطیل در مورد کارمندان تمام وقت پنج روزه در هفته است، اگرچه برای کارمندان تمام وقت معمول است که 25 روز تعطیل در سال، علاوه بر تعطیلات ملی هلند، اعطا شود. در قانون کار هلند، تاریخ انقضای شش ماهه برای گرفتن حداقل تعداد قانونی تعطیلات وجود دارد. بنابراین، کارکنان باید تمام تعطیلات خود را ظرف شش ماه پس از سالی که در آن تعطیلات تعلق گرفته است، بگذرانند. اگر کارمند تعطیلات را به موقع نگذراند، تعطیلات بدون هیچ گونه غرامت یا پرداختی از بین می‌رود. تاریخ انقضای شش ماهه برای تعطیلاتی که کارمند علاوه بر حداقل تعداد تعطیلات قانونی از آن برخوردار است، اعمال نمی‌شود. این تعطیلات اضافی تا پس از یک دوره پنج ساله از بین نخواهد رفت.

قراردادهای کار تحت قراردادهای کار دسته جمعی

CAO (collectieve arbeidsovereenkomst) یک توافق نامه کتبی است که شرایط و مزایای کار را پوشش می‌دهد که توسط کارفرمایان، سازمان‌های کارفرمایی و سازمان‌های کارمند (مانند اتحادیه‌ها) تنظیم می‌شود. یک CAO در سطح شرکت یا بخش صنعت عمل می‌کند و مقررات (مثلاً تعداد تعطیلات) اغلب سخاوتمندانه‌تر از الزامات قانونی است. باید در قرارداد کاری شما قید شود که آیا CAO قابل اجرا است یا خیر. برای بهره مندی لازم نیست عضو اتحادیه باشید.

اگر CAO اعمال نمی‌شود – باید شرایط و ضوابط خود را مذاکره کنید. بزرگترین فدراسیون اتحادیه‌های کارگری در هلند FNV (www.fnv.nl) است.

تغییر شغل: قرارداد کار و مجوز هلند

هر گونه تغییر در وضعیت کار یا شراکت شما باید ظرف چهار هفته به IND گزارش شود. در صورت عدم گزارش تغییرات، از جمله کمک به هزینه‌های بازگشت، شما یا حامی‌ شما (مانند یک کارفرما) ممکن است توسط IND جریمه شوید.

اگر شغل خود را تغییر دهید، لزوماً به اجازه اقامت هلند جدید نیاز ندارید، اما همان قوانینی که برای اولین مجوزی که به شما اعطا شد اعمال می‌شود. بنابراین اگر با یک مجوز کار هلند جداگانه کار کرده‌اید، کارفرمای جدید شما نیز به مجوز کار جدید نیاز دارد.

اگر شما به عنوان یک مهاجر با مهارت بالا در هلند کار می‌کردید، کارفرمای جدید شما باید واجد شرایط درخواست تحت طرح مهاجرت با مهارت بالا باشد و باید به IND ثابت کند که شما هنوز شرایط طرح مهاجر بسیار ماهر را دارید. به عنوان مثال، قرارداد استخدام خود را برای نشان دادن دریافت حقوق لازم ارسال کنید.

اگر برای تمدید اجازه اقامت هلند درخواست می‌کنید، شرایط شما دوباره با توجه به درخواست اصلی ارزیابی می‌شود. استثنا اصلی این است که پس از سه سال کار بر روی هر مجوز اقامتی که به شما اجازه کار می‌دهد (مانند مجوز شریک یا مجوز مجرد کارمند)، دیگر نیازی به مجوز کار جداگانه برای امضای قرارداد کار ندارید.

مهاجران با مهارت بالا همچنین می‌توانند پس از سه سال هدف خود را از اقامت به کار تغییر دهند، که به ‌آن‌ها اجازه می‌دهد بدون مجوز کار و بدون رعایت الزامات طرح مهاجرت با مهارت بالا در هلند کار کنند.

مزایای بیمه بیکاری (WW) در هلند

معمولاً همه ساکنان شاغل در هلند باید ابتدا سهم بیمه تأمین اجتماعی هلند را برای دریافت هرگونه مزایای جانبی بپردازند. سابقه اشتغال شما میزان و مدت پرداخت مقرری بیکاری را تعیین می‌کند. در این صورت، در دو ماه اول 75 درصد از آخرین حقوق دریافتی خود را دریافت می‌کنید و پس از آن 70 درصد. شما باید 26 هفته از 36 هفته‌ی قبلی را قبل از اولین روز فسخ قرارداد کار خود کار کرده باشید (البته اگر به طور کامل مشغول به کار نیستید، می‌توانید کمتر از این مدت را سپری کنید).

اداره کار هلند

اطلاعات مفید در مورد شیوه‌های کاری، قرارداد کاری شما، قانون کار هلند و حداقل دستمزد هلند را می‌توانید در وب سایت وزارت امور اجتماعی و استخدام (www.szw.nl) پیدا کنید.

مرخصی در هلند

حداقل تعداد روزهای مرخصی قانونی در هلند در سال چهار برابر تعداد روزهای کاری در هفته است. این معمولاً به معنای 20 روز مرخصی در مورد یک کارمند تمام وقت است که در هفته پنج روز کار می‌کند (4×5 روز کاری = 20 روز مرخصی در هلند). با این حال، در هلند معمول است که یک کارمند تمام وقت، علاوه بر بیش از 10 روز مرخصی ‌در هلند، از 25 روز تعطیل دیگر در سال برخوردار باشد.

ممکن است به کارمندان در نتیجه مذاکره شخصی در مورد شرایط قرارداد کاری، روزهای مرخصی بیشتری اعطا شود. در غیر این صورت، کارکنانی که بخشی از یک قرارداد کار جمعی (CLA، یا CAO در هلند) هستند، ممکن است مرخصی بیشتری دریافت کنند.

CLA‌ها معمولاً بین صنایع یا کارفرمایان و اتحادیه‌های کارگری تشکیل می‌شوند و همه کارکنان آن شرکت را به شرایط استخدامی ‌مورد توافق اتحادیه، از جمله سطوح حقوق، روزهای تعطیل در هلند، اضافه کاری، فسخ قرارداد، مرخصی زایمان هلند، حقوق بازنشستگی هلند و آموزش و پرورش، مراقبت از کودک و سایر مزایای کارکنان ملزم می‌کنند. چنین پیوندهای صنفی معمولاً در هلند تشکیل می‌شوند و اغلب شرایط مساعدتری را نسبت به آنچه توسط قانون تجویز می‌شود ارائه می‌دهند، اما هرگز نمی‌توانند با قانون کار هلند در تضاد باشند.

مرخصی با حقوق در هلند

بزرگترین سوالی که اکثر کارمندان می‌پرسند این است: میزان قانونی مرخصی با حقوق چقدر است؟

طبق قانون کار هلند، کارمندان علاوه بر روزهای تعطیل در هلند، حداقل 8 درصد حقوق سالانه خود (شامل حقوق، پاداش و کمک هزینه) را نیز می‌توانند طی مرخصی‌ها دریافت کنند. گرچه حقوق مرخصی‌ها ممکن است تغییراتی پیدا کند، با این حال، اگر شما بیش از سه برابر حداقل حقوق هلند دریافت کنید و توافق نامه امضا کنید، تمام مرخصی‌های با حقوق شما توسط کارفرما و معمولا یک بار در سال (حدود ماه می) پرداخت می‌شود و کارفرمای شما باید کمک هزینه تعطیلات را در فیش حقوقی شما قید کند.

قوانین استفاده از مرخصی با حقوق در هلند

روزهای تعطیل شما در هلند باید ظرف مدت شش ماه در سال پس از تخصیص ‌آن‌ها گرفته شود، در غیر این صورت روزهای تعطیل شما در هلند بدون هیچ گونه غرامت یا حقوق تعطیلات از بین می‌روند.

با این حال، یک استثنا برای این قاعده وجود دارد. اگر کارمندی نتواند از تعطیلات استفاده کند، به عنوان مثال، به دلیل بیماری یا حجم کاری بالا، تا پنج سال حق استفاده از تعطیلات و مرخصی‌های خود را دارد. این محدودیت زمانی پنج ساله همچنین برای همه‌ی مرخصی‌های تعلق گرفته قبل از اصلاحات اجرا شده در ژانویه 2012 است.

به عنوان آخرین راه حل، شما همچنین می‌توانید با کارفرمای خود به توافق خصوصی برسید تا راجع به مرخصی‌های موجود در ماه تصمیم بگیرید.

تغییرات در مزایای کارکنان در هلند

در گذشته قانون کار هلند بیان می‌کرد که کارمندی که بیش از شش ماه برای کار ناتوان باشد، صرف نظر از میزان مرخصی استعلاجی گرفته شده در هلند، تنها در طول شش ماه آخر بیماری مرخصی‌ها حساب خواهد شد. با این حال، از 1 ژانویه 2012، قانون تصریح می‌کند که کارمندان بیمار با کارمندان «سالم» تفاوتی ندارد. به این معنی که تعطیلات در کل دوره مرخصی استعلاجی محاسبه می‌شود. برای جلوگیری از جمع‌آوری تعداد قابل توجهی از تعطیلات به یک کارمند – که می‌تواند برای کارفرما خطرآفرین باشد – قانون جدید تاریخ انقضای شش ماهه نیز معرفی شده است.

به طور خلاصه، قوانین مربوط به تعطیلات در هلند شامل موارد زیر است:

  • قانون بین کارکنان ماهر یا نالایق برای کار تفاوتی قائل نمی‌شود. هر دو گروه به همان تعداد روزهای تعطیل در هلند دسترسی دارند و حداقل دستمزد مرخصی‌ها به آن‌ها تعلق خواهد گرفت.
  • کارکنان باید بتوانند در طول بیماری از تعطیلات استفاده کنند تا از فعالیت‌های ادغام مجدد استراحت کنند.
  • اگر یک کارمند حداقل تعداد مرخصی‌های خود را ظرف شش ماه پس از سالی که حق مرخصی اعطاء شده نگیرد، دیگر قادر به استفاده از آن‌ها نیست. مگر اینکه کارمند به دلایلی مانند بیماری یا حجم کاری بالا قادر به اخذ مرخصی نباشد.
  • مرخصی‌های تعلق گرفته قبل از 1 ژانویه 2012 پس از پنج سال از بین می‌روند.
  • حداقل بیست روز مرخصی قانونی برای یک کارمند تمام وقت وجود دارد.

ویزای کار هلند

اگر اهل اتحادیه اروپا (EU)، منطقه اقتصادی اروپا به اضافه ایسلند، لیختن اشتاین، نروژ یا سوئیس هستید، می‌توانید بدون نیاز به اجازه کار یا ویزای کار در هلند زندگی و کار کنید. با این حال، شما باید در مقامات هلندی ثبت نام کنید.

اگر اهل هر جای دیگری هستید، کارفرمای شما معمولاً به یک مجوز کار (tewerkstellingsvergunning یا TWV) برای شما نیاز دارد، و همچنین باید اجازه اقامت داشته باشید.

اکثر کارمندان واجد شرایط مجوز کار و اقامت در هلند خواهند بود، اگرچه برخی از افراد مانند دانشجویان و کارکنان فصلی در هلند به مجوزهای کار و اقامت جداگانه نیاز دارند. سایرین، مانند کارکنان بسیار ماهر در هلند و دارندگان کارت آبی اتحادیه اروپا، فقط به اجازه اقامت نیاز دارند، نه ویزای کار هلند.

الزامات زبان برای کار در هلند

برای کار در هلند لازم نیست هلندی صحبت کنید – در واقع، انگلیسی زبان اصلی تجاری در بسیاری از شرکت‌ها است. با این حال، اگر این کار را انجام دهید، شانس شما را افزایش می‌دهد. اگر هلندی صحبت نکنید احتمالاً  بتوانید در هلند برای یک شرکت بین‌المللی بزرگ کار کنید.

اگر برای یک شرکت کوچکتر کار می‌کنید، به طور کلی باید بتوانید به زبان هلندی صحبت کنید تا در یک جلسه شرکت کنید یا مطلب و طرحی ارائه کنید.

مهاجرانی که فرانسوی، آلمانی، هلندی یا یک زبان اسکاندیناویایی صحبت می‌کنند همیشه مورد تقاضا هستند. برای یادگیری زبان هلندی می‌توانید دوره‌های زبان هلندی زیادی را در این کشور بیابید.

شرایط کار در هلند

اگر حداقل مدرک لیسانس داشته باشید، شانس شما برای یافتن کار در هلند بیشتر است. برای اطلاع از اینکه آیا مدرک شما به رسمیت شناخته شده است یا حرفه شما در هلند تنظیم شده است، از Nuffic (سازمان همکاری بین‌المللی در آموزش) دیدن کنید.

اگر برای شغلی مصاحبه می‌کنید، باید گواهینامه‌ها یا مراجع اصلی کارفرمایان سابق را نشان دهید. به همین دلیل، هنگام نقل مکان به هلند، مطمئن شوید که دیپلم، گواهی مدرک، و گواهی کارفرما را به همراه داشته باشید.

شماره مالیات و بیمه تامین اجتماعی در هلند

همچنین قبل از شروع کار در هلند به یک شماره خدمات شهروندی (burgerservicenummer یا BSN) نیاز دارید. همه به این شماره مالیات شخصی و تامین اجتماعی نیاز دارند و هنگام ورود در شهرداری آن را دریافت می‌کنید.

چگونه در هلند شغل پیدا کنیم

Expatica jobs

در Expatica jobs، می‌توانید در بخش فروش، فناوری اطلاعات و سایر صنایع در آمستردام، سایر شهرهای بزرگ هلند و جاهای دیگر در سراسر هلند، مجموعه‌ای از مشاغل در حال رشد را بیابید، چه به زبان انگلیسی و چه چند زبان دیگر.

EURES

اگر اهل اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا یا سوئیس هستید، می‌توانید در وب‌سایت EURES  (خدمات استخدام اروپایی) در هلند، جستجو کنید. EURES یک شبکه پورتال شغلی است که توسط کمیسیون اروپا نگهداری می‌شود و برای تسهیل حرکت آزاد در منطقه اقتصادی اروپا طراحی شده است.

علاوه بر جستجوی کار، می‌توانید رزومه ارسال کنید و در مورد مسائل حقوقی و اداری مربوط به کار در هلند (یا هر کشور دیگری در اتحادیه اروپا / EEA یا سوئیس) مشاوره دریافت کنید.

UWV

سایت UVW Werkzoekenden یک سرویس اشتغال عمومی ‌است و دارای شبکه‌ای از سایت‌ها و آژانس‌های کاریابی شریک است. برای دریافت مشاوره و اطلاعات و همچنین جستجوی شغل در هلند می‌توانید به یکی از شعب ‌آن‌ها مراجعه کنید.

وب سایت‌های شغلی

بسیاری از شرکت‌ها موقعیت‌های شغلی خالی را مستقیماً با آژانس‌های استخدام فهرست می‌کنند (به زیر مراجعه کنید)، جایی که می‌توانید فهرست گسترده‌ای از وب‌سایت‌های شغلی در هلند را بیابید. با این حال، برخی از مشاغل را می‌توان در پایگاه‌های داده استخدام آنلاین نیز یافت، مانند:

Expatica Jobs – English-language and multilingual jobs

مشاغل انگلیسی زبان و مشاغل چند زبانه

Monsterboard – in Dutch only

مشاغلی که فقط به زبان هلندی موجود است

National Vacature Bank – in Dutch only

مشاغلی که فقط به زبان هلندی موجود است

Stepstone

Top Language Jobs – English-language and multilingual jobs

مشاغل انگلیسی زبان و مشاغل چند زبانه

Intermediair – mostly Dutch

مشاغلی که عمدتا به زبان هلندی هستند

LinkedIn also has a job database.

لینکدین هم می‌توان برای یافتن شغل جستجو کرد.

آژانس‌های استخدامی

بسیاری از شرکت‌های هلندی برای یافتن کارمندان به آژانس‌های استخدام (uitzendbureaus) متکی هستند و این یک راه رایج برای یافتن کار در هلند است. شما می‌توانید شخصاً به آژانس‌ها مراجعه کنید، اما تعداد زیادی آژانس استخدام آنلاین نیز وجود دارد.

وب سایت‌های کاریابی آژانس‌ها برای افراد انگلیسی و سایر زبان‌ها

Blue Lynx

Undutchables

Unique Multilingual

وب سایت‌های کاریابی آژانس‌های کاریابی تخصصی

Aquent – web design, strategy, and content

Ardekay – IT vacancies

Darwin recruitment – IT and telecoms

Rave recruitment – ICT recruitment

سایت‌های موسسات کاریابی عمومی:

Hays

Madison Parker

Octagon Professionals

Page Personnel

Projob

وب سایت‌های شغلی شرکت و برنامه‌های کاربردی

اگر در شرکت‌هایی که می‌خواهید در ‌آن‌ها کار کنید، جای خالی وجود ندارد، در نظر داشته باشید که مستقیماً در مشخصات با یک برنامه ناخواسته با ‌آن‌ها بنویسید. در واقع، شرکت‌های هلندی اغلب خوشحال هستند که کارمندان بالقوه از این رویکرد برای یافتن کار در هلند استفاده کنند.

با این حال، مهم است که با فرد مناسب تماس بگیرید، بنابراین وب سایت‌های شغلی شرکت‌ها را بررسی کنید یا مستقیماً با شرکت تماس بگیرید.

خدمات IND همچنین فهرستی از کارفرمایان/حامیان مالی شناخته شده (شرکت‌ها و سازمان‌ها) را که اجازه دارند کارکنان بسیار ماهر را با شرایط مهاجرت ترجیحی، از جمله عدم نیاز به مجوز کار، به هلند بیاورند، ارسال می‌کند.

برای یافتن شغل‌هایی که ممکن است در هلند وجود داشته باشد، با شرکت‌های فردی در لیست تماس بگیرید.

یافتن شغل از طریق شبکه‌های اجتماعی در هلند

یافتن کار از طریق تماس‌های شخصی و رسانه‌های اجتماعی در هلند قابل قبول است. مهاجران زیادی در هلند وجود دارد، و با پیوند دادن به این شبکه ممکن است از طریق دهان به دهان یا تماس شخصی شغلی پیدا کنید.

همچنین به پیوستن به یک باشگاه تجاری، انجمن حرفه‌ای یا گروه شبکه‌ای فکر کنید، مانند Amsterdam Business Club، Kea  (برای نیوزیلندی‌ها)، Connecting Women and Women’s Business Initiative  (شبکه‌سازی برای زنان)، یا SENSE، یک شبکه حرفه‌ای برای سردبیران، نویسندگان، کپی رایترها، مترجمان، مترجمان و معلمان زبان انگلیسی.

Meet-up شما را با صدها گروه از افراد همفکر در شهرهای سراسر هلند در تماس قرار می‌دهد. گروه‌های ملاقات می‌توانند مربوط به کار یا علاقه باشند و اگر گروهی را نمی‌بینید که مناسب علایق یا شغل شما باشد، همیشه می‌توانید گروه خود را ایجاد کنید تا ببینید چه کسی به آن می‌پیوندد.

نمایشگاه بین‌المللی کار هلند

نمایشگاه بین‌المللی کار سالانه به شما این امکان را می‌دهد که با کارفرمایان بالقوه از طیف گسترده‌ای از صنایع رو در رو و مستقیما ملاقات کنید، با استخدام کنندگان چند زبانه تماس برقرار کنید، در کارگاه‌هایی شرکت کنید تا تلاش‌های خود را برای کاریابی بهبود بخشید و برای شغل در هلند درخواست دهید.

خوداشتغالی و مشاغل آزاد در هلند

تقریباً 16.7٪ از جمعیت هلند، از جمله بسیاری از ساکنان خارجی، خوداشتغال هستند. هر کسی می‌تواند در صورت داشتن مجوز اقامت و حق جستجوی کار، کسب و کار خود را در هلند راه اندازی کند.

دوره‌های کارآموزی و داوطلبی در هلند

فارغ‌التحصیلان دانشگاه در هلند می‌توانند دوره‌های کارآموزی و کارآموزی را از طریق مکان‌های زیر بیابند:

the European Commission Traineeships Office (Bureau de Stages) for EU traineeships

AIESEC for internships and summer placements for recent graduates

IAESTE for students in science, engineering, and applied arts

Globalplacement

Intern Abroad

اگر بین 17 تا 30 سال سن دارید، می‌توانید برای برنامه‌های داوطلبانه با خدمات داوطلبانه اروپا (EVS) درخواست دهید. شما می‌توانید تا 12 ماه در خارج از کشور در ازای دریافت غذا، بیمه و کمک هزینه اندک کار کنید. برای فرصت‌های داوطلبانه بیشتر، Concordia را نیز بررسی کنید.

یک داوطلب به زبان هلندی vrijwilliger است و بسته به مهارت شما فرصت‌های زیادی وجود دارد. مرکز مشاوره مهاجرتی ACCESS همیشه در دفاتر خود در دن‌هاگ به دنبال داوطلبان است.

جاب آفر هلند

درخواست کار در هلند

فرآیندهای درخواست کار در هلند تقریباً مشابه بسیاری از کشورهای دیگر است. شما معمولاً باید رزومه ارسال کنید یا فرم درخواست را پر کنید. برای موقعیت‌های بهتر، معمولاً درخواست شما باید با یک نامه حمایتی همراه شود.

اگر در این مرحله اولیه موفق باشید، معمولاً به مصاحبه دعوت خواهید شد. این ممکن است بسته به نقشی که برای آن درخواست کرده‌اید، با یک آزمون مهارت نیز همراه باشد.

کارفرمای احتمالی شما ممکن است از کارفرمایان یا مؤسسات آموزشی قبلی برای تضمین اعتبار شما درخواست کند. این همیشه اتفاق نمیفتد و در بین شرکت‌های بزرگ بین‌المللی رایج‌تر است، اما باید آماده باشید که یک یا دو مرجع خوب در اختیار داشته باشید.

پشتیبانی در هنگام جستجوی کار در هلند

آژانس بیمه کارمندان هلند (Uitvoeringsinstituut Werknemers Verzekeringen UWV) اطلاعات و پشتیبانی را برای کسانی که به دنبال کار در هلند هستند ارائه می‌دهد.

UVW همچنین مزایای بیکاری در هلند را مدیریت می‌کند. با این حال، مزایا مبتنی بر بیمه است و بر اساس مدت زمانی که شما در این کشور کار کرده‌اید تعیین می‌شود.

ساکنان خارجی معمولاً هنگام اولین نقل مکان به هلند نمی‌توانند به مزایای تأمین اجتماعی دسترسی داشته باشند. حتی ساکنان اتحادیه اروپا/EFTA باید سه ماه منتظر بمانند تا بتوانند ادعا کنند.

برای کسانی که بیکار هستند و به دنبال کار در هلند هستند، آموزش‌های حرفه‌ای و آموزشی مداوم (CVET) وجود دارد. این بیشتر از طریق ارائه دهندگان بخش خصوصی است، اگرچه مقداری بودجه دولتی برای دسترسی به دوره‌ها در دسترس است. این معمولاً محدود به کسانی است که واجد شرایط دریافت مزایای بیکاری هستند.

شروع کار در هلند

هنگامی‌که در هلند شغل پیدا کنید، چند نکته را نیز در نظر بگیرید:

  • بررسی اینکه آیا کارفرما شما را در طرح‌های بیمه‌ای مانند بیمه حوادث ثبت نام کرده است یا خیر. در غیر این صورت، ممکن است ارزش داشته باشد که بیمه‌های مبتنی بر کار را که تحت پوشش آن نیستید، بگیرید.
  • بررسی شرایط بازنشستگی با کارفرمای شما، و اینکه آیا ممکن است بخواهید از ترتیبات بازنشستگی خصوصی استفاده کنید.
  • ایجاد تمهیدات لازم برای مالیات بر درآمد، برای مثال، بررسی اینکه آیا شما واجد شرایط دریافت 30% کمک هزینه حاکم هستید یا خیر.

جاب آفر هلند

اگر از یک کارفرمای هلندی جاب آفر یا همان پیشنهاد شغلی دریافت کرده‌اید، پس باید طی آن انتظارات خاصی را نیز داشته باشید. ما در ادامه، برخی از این انتظارات را ذکر خواهیم کرد.

حقوق

مبلغی که به شما پرداخت می‌شود مهمترین چیز است – درست است؟ در مثال بالا به جین 3800 یورو در ماه پیشنهاد می‌شود. اگر یک کارمند حقوق بگیر هستید، متوجه خواهید شد که اکثر کارفرمایان در هلند حقوق ماهانه (برخلاف سالانه) را اعلام می‌کنند. اگر کارمند ساعتی هستید، مبلغ دریافتی در هر ساعت به شما گفته می‌شود.

اگرچه ما به طور قطع نمی‌دانیم، منصفانه است که فرض کنیم این پیشنهاد ناخالص است (به عنوان مثال، قبل از مالیات)، که استانداردی برای ابلاغ حقوق در هلند است. به همین ترتیب، احتمالاً این مبلغ دقیقی نیست که او هر ماه در حساب بانکی خود می‌بیند. حقوق و دستمزد با نرخ‌های متفاوتی بسته به مبلغی که می‌گیرید مشمول مالیات می‌شود. اگر شما قبل از مالیات 3800 یورو درآمد داشته باشید، هر ماه حدود 3000 یورو در حساب بانکی خود دریافت خواهید کرد.

این مبلغ احتمالاً شامل سنوات هلندی نیز (vakantiegeld) می‌شود که به عنوان حقوق ماه سیزدهم در نظر گرفته می‌شود.

طی این سناریو، از موارد زیر مطمئن شوید.

  • مشخص کنید که 3800 یورو ناخالص است یا خالص
  • اگر 3800 برای شما کافی نیست، اکنون زمان آغاز مذاکرات است
  • مزایای اضافی ارائه شده توسط شرکت که ممکن است تبلیغ شده باشد را مشخص کنید
  • در مورد میزان دریافتی پس از کسر مالیات نپرسید. این سوال را پس از پذیرفتن پیشنهاد از مدیر حقوق و دستمزد شرکت بپرسید.

جاب آفر هلند

تاریخ شروع به کار با جاب آفر هلند

اگر فوریتی وجود نداشته باشد، شما پس از استخدام از ماه بعدی، یعنی دوشنبه‌ی ماه بعد کارتان را آغاز خواهید کرد. تاریخ شروعی که ‌آن‌ها ارائه می‌دهند معمولاً با فرآیندهای حقوق و دستمزد فعلی شرکت همسو است – که مدیریت کار شما را از جانب ‌آن‌ها آسان‌تر می‌کند.

درخواست تاریخ شروع متفاوت از تاریخ پیشنهادی نامناسب نیست، اما به خاطر داشته باشید که ممکن است نتوانید زودتر از تاریخ شروع پیشنهادی شروع به کار کنید.

مدت قرارداد

یکی از واقعیت‌های مهم که جاب آفر هلند به آن اشاره نمی‌کند، مدت قرارداد کار است. در هلند، پیشنهاد قرارداد با تاریخ پایان معین (همچنین به عنوان قرارداد با مدت معین) قبل از قراردادی با تاریخ پایان نامشخص، معمول است. دلایل قانونی بسیار کمی‌ برای اخراج یک کارمند با قرارداد نامحدود وجود دارد – به همین دلیل معمول است که قبل از تغییر به یک قرارداد نامحدود، با یک تاریخ پایان مشخص شروع کنید.

حین بستن قرار داد موارد زیر را در نظر داشته باشید.

  • مدت این قرارداد چقدر است؟
  • تمدید قرارداد چه زمانی رخ می‌دهد؟

مرخصی‌ با حقوق با جاب آفر هلند

ممکن است با جاب آفر هلند تعداد روزهای مرخصی (مثلا 30 روز) پیشنهاد شود. طی این مورد، موارد زیر را در نظر بگیرید.

  • چند ساعت مرخصی با حقوق به من اجازه داده خواهد شد؟
  • آیا 30 روز پیشنهادی شما شامل تعطیلات رسمی‌ می‌شود؟

سخن آخر

این واقعا هیجان انگیز است که یک فرصت شغلی جدید به شما پیشنهاد شود زیرا با یک نقش جدید و شروعی تازه همراه است. اما اگر جاب آفر هلند را دریافت و پیشنهاد را پذیرفتید، مطمئن شوید که قرارداد کاری دریافتی را ارزیابی کرده‌اید. چون حتی در هلند هم ممکن است کارفرماهای بی‌انصافی وجود داشته باشند که سرتان کلاه بگذارند.

موسسه مهاجرتی صبا ویزا با سال‌ها سابقه در زمینه‌ی انواع مهاجرت به اتحادیه اروپا و هلند، می‌تواند به شما در زمینه‌ی اخذ جاب آفر هلند یا مهاجرت به هلند کمک کند. اگر شما قصد دارید که در هلند، شغلی پیدا کنید و با آرامش مشغول به کار شوید، می‌توانید رزومه و اطلاعات خود را در سایت ما آپلود کنید تا مشاوران و تیم متخصص صبا ویزا با شما تماس حاصل کرده و جهت یافتن بهترین موقعیت شغلی برای شما، کمکتان کند.

شما حتی می‌توانید جمع‌آوری مدارک و اقدامات مهم درخواست ویزای کار هلند را به تیم صبا ویزا بسپارید و با خیال راحت، روی آینده‌ای درخشان در هلند، برنامه‌ریزی کنید.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 5 میانگین: 4.2]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

  1. زهرا بزرگی
    23 شهریور 1402
    پاسخ

    با سلام و تبریک سال نو
    همسر بنده مهندس عمران و مسلط به زبان انگلیسی و مهارت زبان آلمانی در حد آ ،۲شاید کمی بیشتر هستند خواستم ببینم برای جای آفر کشور هلند چه کارهای باید کرد چقدر زمان میبرد و هزینه ها چطور هست
    بنده در قبرس شمالی هستم واصلا دسترسی تلفنی ندارم فقط از واتس اپ میتوانم

    • تحریریه صباویزا
      29 شهریور 1402
      پاسخ

      سلام، وقت بخیر
      شماره شما ثبت شد، مشاوران مجموعه با شما تماس خواهند گرفت.

  2. سید امیر میراسماعیلی
    1 مهر 1402
    پاسخ

    بسیار عالی و پر مفهوم بود. با تشکر از زحمات شما بابت توضیحات کامل در مقاله تون😍❤️

    • تحریریه صباویزا
      3 مهر 1402
      پاسخ

      با سلام
      ممنون از همراهیتون، موفق باشید

  3. Zekria mohammadi
    5 آبان 1402
    پاسخ

    سلام علیکم
    من 22 هستم مجردم میخواهم بدونم
    میشه من از طریق سرکت به کشور هلند خواسته بشم
    پاسپورت دارم کار های دیکوریشن منازل و آشپز خونه بلدم

    • تحریریه صباویزا
      6 آبان 1402
      پاسخ

      سلام، وقت بخیر
      رزومه شما باید دقیق‌تر بررسی شود،‌ جهت ارتباط با مشاوران مجموعه لطفا با شماره 58416-021 تماس بگیرید.

برای مشاوره رایگان کلیک کنید