لوگو صبا ویزا
جزیره پرنس ادوارد کانادا

جزیره پرنس ادوارد بهشت کانادا را بشناسیم؟!

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری درباره جزیره پرنس ادوارد به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزاویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.


مشاوره رایگان

جزیره پرنس ادوارد بهشت کانادا را بشناسیم؟ جزیره پرنس ادوارد یکی از برترین جاذبه‌های گردشگری جهان محسوب می‌شود. افراد زیادی برای دیدن این جزیره به کشور کانادا سفر می‌کنند. جزیره پرنس ادوارد متشکل از زمین‌های سرسبز و رودها و جویبارهای متعدد است به همین دلیل این جزیره بستر مناسبی برای کشاورزی است و بسیاری افراد به سبب همین امر بر روی کشاورزی منطقه سرمایه‌گذاری می‌کنند.

جزیره پرنس ادوارد

فهرست عناوین

جزیره پرنس ادوارد

این جزیره به افتخار پدر ملکه ویکتوریا به این نام خوانده شد و  به طور کلی این ایالت شامل جزیره‌های پرنس، کویینز و کینگز است. خاک این جزیره به دلیل وجود مقادیر زیادی از اکسید آهن به رنگ قرمز در آمده است و به طور کلی خاک این منطقه نرم است. این جزیره علاوه بر جاذبه‌های طبیعی دارای جذابیت‌های دیگری است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

این جزیره در خلیج سینت لارنس قرار دارد. به طور دقیق می‌توان گفت که جزیره پرنس ادوارد آیلند در ساحل شرقی کشور کانادا قرار دارد. این جزیره زیبا در کنار اقیانوس اطلس قرار دارد به همین دلیل دارای جاذبه‌های گردشگری مختلفی است.

مرکز این استان شارلوت تاون است. جمعیت آن بیش از 165 هزار نفر است و مساحتی در حدود 5660 کیلومتر مربع دارد. مردم در این استان معمولاً به زبان‌های انگلیسی و فرانسوی سخن می‌گویند به همین دلیل این دو زبان به عنوان زبان‌های رسمی این استان شناخته می‌شوند.

جاذبه‌های گردشگری جزیره پرنس ادوارد

به جزیره پرنس ادوارد بهشت کانادا نیز می‌گویند و یکی از دلایلی که به این نام خوانده شده این است که این ایالت سرشار از زیبایی است.

  • خانه‌های تاریخی: خانه‌های تاریخی موجود در این ایالت سالانه گردشگران زیادی را به جزیره پرنس ادوارد جذب کرده است. برخی از این خانه‌های تاریخی مانند:
  • خانه تاریخی Beaconsfield، خانه دولت، منطقه تاریخی ملی Fort Amherst/ Port- la-Joye
  • کلیسای St. Dunstan: این کلیسا در قرن نوزدهم با سبک نئوگوتیک ساخته شد و امروزه یکی از مکان‌های پر بازدید شرق کانادا محسوب می‌شود.
  • فروشگاه بستنی کاوز COWs Ice Cream Shop: این فروشگاه یک فروشگاه معمولی نیست و تمامی نام‌های بستنی‌این فروشگاه مربوط به صدای گاو است. در این فروشگاه اجناسی وجود دارد که مختص به این فروشگاه است و این اجناس برای تهیه سوغاتی می‌تواند گزینه مناسبی باشد.
  • ساحل کاوندیش: در قسمت شمالی جزیره پرنس ادوارد این ساحل بی‌نظیر وجود دارد. این ساحل برای انجام ورزش‌های آبی و اموری مانند ماهیگیری بسیار مناسب است. یکی ار دلایل معرفیت این ساحل وجود سنگ و صخره‌های بزرگ در ساحل است که زیبایی این ساحل را چندین برابر کرده است.
  • پارک ملی: پارک ملی این جزیره دارای جاذبه‌های مختلفی است به همین دلیل برای گردشگران بسیار جذاب است. این پارک دارای سواحل بسیار زیبایی است علاوه بر این دارای حیات وحش و بناهای تاریخی است ک هر گردشگری از دیدن آن‌ها لذت خواهد برد. گردشگران می‌توانند از فضای باز این پارک استفاده کنند و از تمامی جذابیت‌های این پارک استفاده کنند.

 

البته باید بدانید که این استان و جزیره دارای مناطق گردشگری بسیار بیشتری هم است. در زیر به برخی دیگر از مهم‌ترین جذبه‌های گردشگری این جزیره اشاره می‌کنیم:

  • شارلوت تاون
  • تور آنه در گرین گیبلز
  • فانوس‌های دریایی در ساحل شرقی این جزیره
  • پارک استانی
  • ماهیگری در جزیره
  • پل کنفدراسیون
  • خانه‌های ایجاد شده به وسیله بطری
  • و … .

 

آب و هوای جزیره پرنس ادوارد آیلند

این جزیره دارای آب و هوای چهار فصل است به همین دلیل می‌توان چهار فصل سال لذت برد. فصل بهار دیر فرا می‌رسد. فصل زمستان در این جزیره بسیار سرد است و دمای آن بین  3- تا 11- درجه سانتی گراد در نوسان است. این جزیره در فصل زمستان و در ماه‌های نوامبر تا آوریل برف زیادی را به خود می‌بیند.

علاوه بر این، جزیره پرنس ادوارد آیلند سرزمین بادخیزی است به همین دلیل در طول سال بادهای زیادی در آن می‌وزند و هرز گاهی طوفان‌های سنگینی هم به خود می‌بیند.

فصل تابستان در این جزیره کانادایی بسیار دلپذیر است. به طور معمول در این جزیره در فصل تابستان هوا معتدل است و شما احساس گرمی و یا سردی بیش از حدی نخواهید کرد. به طور میانگین در این جزیره در طول سال حدود 868 میلی لیتر باران می‌بارد. علاوه بر این در طول سال به طور میانگین حدود 340 سانتی متر برف باریده خواهد شد.

بهترین زمان سفر به جزیره پرنس ادوارد

بهترین زمان برای سفر به جزیره ادوارد

جزیره پرنس ادوارد ایالتی چهار فصل است و با توجه به آب‌وهوای مطلوب این جزیره در فصل تابستان، بهترین زمان برای سفر به این جزیره را می‌توان تابستان دانست.

در فصل تابستان جشنواره‌های بسیاری در این جزیره برگزار می‌شود. علاقه‌مندان به تفریحات آبی می‌توانند از تابستان این فصل لذت ببرند. در زمستان هوای جزیره سرد می‌شود و به دنبال آن تعداد توریست‌ها آن نیز کاهش می‌یابد. به طور کلی صنعت گردشگری در تمامی فصول سال در این جزیره رونق دارد اما آنچه که مشخص است در فصل تابستان گردشگران بسیار بیشتری را به خود جذب می‌کند.

شما می‌توانید در این فصل از طبیعت بسیار زیبای آن لذت ببرد. علاوه بر این می‌توانید از مسابقات گلفی که در این جزیره برگزار می‌شود نهایت لذت را ببرید.

غذاهای جزیره پرنس ادوارد ایلند

یکی از فرهنگ‌های غذایی در این جزیره آن است که علاقه بسیار کمی به غذاهای تند دارند. علاوه بر این معمولاً مردم این جزیره در کشور کانادا به غذاهایی علاقه دارند که زود آماده می‌شوند و دوست ندارند زمان زیادی برای تهیه غذا صرف کنند.

در این جزیره به مانند بسیاری دیگر از جزایر دنیا مردم علاقه خاصی به غذاهای دریایی دارند، به همین دلیل از ماهی، میگو، صدف و خرچنگ در غذاهای خود استفاده می‌کنند. در این جزیره غذاهای محلی مختلفی تهیه می‌شوند که طرف‌داران بسیار زیادی هم دارند. این جزیره رستوران‌های بسیار خوبی دارد که انواع غذاهای باکیفیت دریایی را طبخ می‌کنند.

اقتصاد در جزیره پرنس ادوارد کانادا

در این جزیره صنایع بسیار بزرگی وجود دارند. کانادا کشوری پیشرفته است و همین موضوع هم باعث شده است تا جزیره پرنس ادوارد از این رویه تبعیت کند تا معرف صنایع بزرگی باشد. در این جزیره صنایعی به مانند کشاورزی، گردشگری، ماهیگیری و … وجود دارد. علاوه بر این انواع تولیدات صنعتی در این جزیره انجام می‌شود که باعث شده است مردم از آن‌ها استفاده کنند و با کار بر روی این صنایع زندگی خود را سپری کنند.

این جزیره دارای جایگاه ویژه‌ای در کشور کانادا است زیرا توانسته است تولیدات کشاورزی در کشور کانادا را رونق بدهد. به طور میانگین حدود سی درصد از کل سیب زمینی کانادا در این جزیره تولید می‌شود که همین موضوع نشان می‌دهد چه جایگاه ویژه‌ای دارد.

در جزیره پرنس ادوارد حدود دو هزار زمین کشاورزی وجود دارد که همگی آن‌ها بازدهی بالایی دارند. علاوه بر سیب زمینی شما می‌توانید انواع سیب درختی، توت، زغال اخته، هویج، پیاز، انواع حبوبات و … را مشاهده نمایید.

سیاست در جزیره پرنس ادوارد کانادا

کانادا کشوری دارای اعتبار از لحاظ سیاسی در دنیا است. این جزیره دارای 27 نماینده است. این نمایندگان منتخب را با نام اعضای مجلس قانون گذاری می‌شناسند. این نمایندگان وظیفه دارند تا قانون‌های مختلفی در این جزیره وضع کنند. با وضع قوانین توسط این مجلس تمامی مردمی که در این جزیره زندگی می‌کنند وظیفه دارند تا از این قوانین پیروی کنند.

نخست وزیر به عنوان رئیس دولت در این جزیره شناخته می‌شود. علاوه بر این، معاون فرماندار در این جزیره حضور دارد که نقش نماینده ملکه را دارد. در واقع این معاون به عنوان نماینده استانی ملکه در این استان حضور دارد و وظایف خود را در غیاب ملکه در این جزیره انجام می‌دهد.

علاوه بر این، این جزیره چهار عضو در پارلمان کانادا هم دارد که به عنوان نمایندگان این منطقه در مجلس عوام کانادا حضور دارند. هم اکنون که این مقاله را برای شما به‌روزرسانی می‌کنیم آقای دنیس کینگ به عنوان نخست وزیر این استان انتخاب شده است. این شخص از سال 2019 تا به الان نخست وزیر این استان است.

مهاجرت به جزیره پرنس ادوارد در کانادا

افراد مختلفی وجود دارند که هر ساله اقدام به مهاجرت به کانادا می‌کنند. در این بین، جزیره پرنس ادوارد به دلیل شرایط بسیار خوبی که دارد پذیرای بسیاری از مهاجران است. یکی از راه‌های مهاجرت به این استان مهاجرت کاری می‌باشد.

افرادی که سرمایه‌ای 600 هزار دلاری دارند می‌تواند در این جزیره سرمایه گذاری کنند. البته این افراد باید حداقل نمره 5 آیلتس را کسب کنند. این افراد باید حداقل 200 هزار دلار را به عنوان بیزینس صرف کنند و حداکثر بعد از یک سال بیزینس خود را راه اندازی کنند تا بتوانند ویزای کاری این جزیره را اخذ کنند.

زندگی در جزیره پرنس ادوارد

معایب و مزایای زندگی در جزیره پرنس ادوارد

همان گونه که در بالاتر هم ذکر کردیم زندگی در این استان دارای مزایای فراوانی است. در زیر به برخی از مهم‌ترین مزایای زندگی در این استان اشاره می‌کنیم:

  • هزینه پایین برای زندگی
  • مناسب خانواده‌ها از لحاظ داشتن فعالیت‌ها و روادید
  • دسترسی پذیری راحت
  • طبیعت بسیار زیبا
  • فرهنگ مناسب و داشتن جشنواره‌های منحصر به فرد و هیجان‌انگیز
  • داشتن غذاهای لذیذ

 

تا به این جای کار به مزایای زندگی در این جزیره اشاره کردیم. اما آن چه که مشخص است هر شهر و استانی اگر هم امکانات زیادی داشته باشد قطعاً دارای معایبی هم خواهد بود. در زیر به برخی از معایب این استان اشاره می‌کنیم:

  • اگرچه این استان دارای صنایع مختلفی است اما نرخ اشتغال در آن پایین‌تر از سایر شهرها و استان‌های کانادا می‌باشد.
  • معمولاً این استان پر بارش و مرطوب است به همین دلیل ممکن است برای بسیاری از افراد خوشایند نباشد.
  • این استان دارای سیستم حمل و نقل بسیار خوبی نمی‌باشد به همین دلیل اگر بخواهید به خارج از شهر بروید حتماً باید یک وسیله نقلیه شخصی داشته باشید تا کار راحت‌تری داشته باشید.

 

سخن پایانی

جزیره پرنس ادوارد در کانادا واقع شده است. این جزیره به عنوان یکی از استان‌های کانادا شناخته می‌شود که دارای امکانات بسیار خوبی است، به همین دلیل در بهترین فصول سال گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.

علاوه بر این درانی استان کشاورزی و صنایع دیگر رونق دارند. اگر بخواهیم این استان را در یک کلام توصیف کنیم باید بگوییم هزینه زندگی در آن معمولاً پایین است. علاوه بر این دارای محیطی آرام است و مردم در آن از آسایش زیادی برخوردار هستند. قبل از این که بخواهید به این شهر بروید بهتر است تا اطلاعات زیادی در رابطه با آن به دست بیاورید و سپس سفر خود را انجام دهید.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 4 میانگین: 4]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید