لوگو صبا ویزا
اخذ اقامت با خرید ملک در اسپانیا

خرید ملک در اسپانیا

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه خرید ملک در اسپانیا و جزئیات آن به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.


مشاوره رایگان

همانطور که می‌دانید برای مهاجرت به یک کشور خارجی روش‌های متفاوتی وجود دارد که شامل ویزای تحصیلی، ویزای کاری، ویزای سرمایه‌ گذاری، ویزای خرید ملک، ویزای ازدواج و تولد هستند. اما اگر سرمایه کافی را دارید و محدودیت سنی و نداشتن مدرک زبان امکان استفاده از روش‌های دیگر راه به شما نمی‌دهد، بهترین راه‌حل خرید ملک در کشور مقصد است.

اگر به دنبال آب و هوای گرم، غذا‌های لذیذ و استاندارد‌های بالای زندگی هستید، اسپانیا همان مکانی است که رویا‌های شما را برآورده می‌سازد. چه قصد کار در مادرید یا بارسلونا را داشته باشید و یا دلتان بخواهد در آلیکانته یا پالما د مایورکا زندگی کنید، باید ملکی را پیدا کنید که مطابق با نیاز‌های شما باشد. هر فرد خارجی می‌تواند بدون داشتن اقامت در اسپانیا ملکی بخرد.

در این محتوا، مؤسسه مهاجرتی صبا ویزا قصد دارد اطلاعات بسیار جامع و کاربردی در مورد خرید ملک در اسپانیا ارائه دهد. در این محتوا، علاوه بر این که در مورد شرایط بازار مسکن در اسپانیا اطلاعاتی کسب می‌کنید، با مزایای خرید ملک و زندگی در اسپانیا نیز آشنا خواهید شد. همچنین مراحل خرید ملک و نکات قابل توجه در این روند را مورد بررسی قرار خواهیم داد. با مطالعه این محتوا، شما می‌توانید با اطمینان خاطری بیشتری نسبت به خرید ملک در اسپانیا اقدام نمایید.

فهرست عناوین

چطور در اسپانیا ملک بخریم؟

افراد زیادی در اطراف ما وجود دارند که خواهان زندگی در اسپانیا هستند. برای اخذ اقامت اسپانیا، لازم است که ویزای اسپانیا را در دست داشته باشید. ویزای طلایی اسپانیا یکی از راه‌های ورود به این کشور محسوب می‌شود و در چند سال گذشته طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است. ویزای طلایی اسپانیا در واقع نوعی سرمایه گذاری در اسپانیا است و متقاضیان با خرید ملک در اسپانیا می‌توانند در این کشور زندگی و به فعالیت‌های کار بپردازند. از مزایای خرید ملک در اسپانیا علاوه بر کسب درآمد و سود، اخذ ویزای طلایی است. براساس این ویزا، شما می‌توانید اعضای خانواده‌تان را با خود به اسپانیا آورده و به زندگی‌تان ادامه دهید.

از دیگر مزایای خرید ملک در اسپانیا و اخذ ویزای طلایی، امکان سفر به کشور‌های حوزه اتحادیه اروپا می‌باشد.

خرید ملک در اسپانیا

کشور اسپانیا به منظور رشد و توسعه اقتصاد خود شرایطی را فراهم کرده تا افراد با سرمایه ‌گذاری و خرید ملک بتوانند اقامت این کشور را دریافت کنند. سرمایه‌ گذاران خارجی با خرید ملک در اصل باعث رونق ساخت و ساز این کشور می‌شوند که به نوعی فعالیتی زیرساختی است و بسیاری از صنایع و واحدهای تولیدی به طور مستقیم و غیر مستقیم از آن سود می‌برند.

بر طبق قوانین و مقررات دولت اسپانیا، شرایطی فراهم شده تا افراد خارجی که سرمایه کافی را دارند بتوانند با خرید ملک در اسپانیا نسبت به دریافت اقامت این کشور اقدام کنند. کاملاً واضح است که مزیت عمده و اصلی خرید ملک در اسپانیا، اخذ اقامت این کشور است. شما با حداقل 150 هزار یورو می‌توانید ملک خریداری کنید و بواسطه آن اقامت یکساله دریافت کنید و سپس نسبت به دریافت اقامت 2 ساله اقدام کنید. شما می‌توانید پس از گذشت 5 سال اقامت در اسپانیا، اقامت دائم این کشور را نیز دریافت کنید.

اقامت اسپانیا

اسپانیا جزو کشورهای اتحادیه اروپا است و همین موضوع بسیاری از مهاجران را به سرمایه‌گذاری در این کشور ترغیب می‌کند. دریافت اقامت اسپانیا از طریق خرید ملک دارای مزایای منحصر به فردی است که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • امکان مهاجرت بدون محدودیت سنی
  • امکان مهاجرت بدون نیاز به مدرک زبان
  • امکان زندگی در اسپانیا بدون نیاز به ویزای تحصیلی و کاری
  • برخورداری از حقوق شهروندی در سراسر کشورهای حوزه اتحادیه اروپا
  • امکان کار و تحصیل در اسپانیا
  • مالکیت کامل ملک
  • سرمایه‌گذاری مطمئن و سودآور
  • امکان سفر به کشورهای حوزه شنگن
  • راه اندازی کسب و کار خودتان و یا گرفتن اجازه کار
  • امکان افتتاح حساب در بانک‌های بین‌ المللی

لازم به ذکر است که در روش اقامت از طریق خرید ملک در اسپانیا، همسر و فرزندان زیر 16 سال شما نیز می‌توانند اقامت این کشور را دریافت کنند.

بازار مسکن در اسپانیا

بازار مسکن مسکن تحت تأثیر عواملی مانند افزایش نرخ بهره و عدم قطعیت اقتصادی در جهان، با رکود تقاضای مسکن مواجه شد. تعداد معاملات از ‌آوریل به کمتر از پنج سال گذشته خود رسید. با این وجود و براساس آمار به دست آمده، رکود بازار مسکن اسپانیا کمتر از کشور‌های دیگر گزارش شده است.

قوانین و مقررات خرید ملک برای ایرانیان

بازار املاک اسپانیا دارای ویژگی‌های عجیب و غریب زیادی است، و قبل از خرید ملک در اسپانیا، باید تحقیق کنید. دانستن اینکه هنگام خرید ملک در اسپانیا چه انتظاری داشته باشید می‌تواند به جلوگیری از هرگونه مشکل در خارج از کشور کمک کند.

تنها چیزی که هنگام خرید ملک در اسپانیا به عنوان یک خارجی به آن نیاز دارید شماره NIE  است. این شماره که برای هر فرد منحصر به فرد است، برای انجام هر معامله در اسپانیا ضروری است. این شماره باید در تمام اسنادی که امضا می‌کنید درج شود، قبل از امضای سند باید آن را داشته باشید.

داشتن یک حساب بانکی در اسپانیا، تمام تشریفات را آسان‌تر می‌کند، زیرا پرداخت‌ها را سریع‌تر انجام می‌دهد و احتمالاً باعث صرفه‌جویی در کمیسیون می‌شود.

در نهایت، به یاد داشته باشید که هنگامی که صاحب ملکی در اسپانیا هستید، اگر ساکن اسپانیا نیستید، باید یک نماینده مالیاتی تعیین کنید.

از مزایای زندگی در اسپانیا می‌توان به فرهنگ غنی و روابط اجتماعی قوی اشاره کرد. اسپانیایی‌ها واقعاً می‌دانند چگونه از زندگی لذت ببرند.

هزینه زندگی در اسپانیا در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی مقرون به صرفه است. قیمت‌های پایین برای مراقبت‌های بهداشتی و حمل‌ونقل، قیمت‌های مقرون به صرفه غذا و غذاخوری، و قیمت‌های مناسب برای اجاره‌ها و خدمات آب و برق را خواهید دید.

مراحل خرید ملک در اسپانیا

اگر به عنوان یک خارجی به دنبال خرید ملک در اسپانیا هستید، ممکن است نیاز به دریافت وام مسکن با درآمد خارجی داشته باشید. این فرآیند می‌تواند چالش برانگیز باشد، اما با برنامه‌ریزی و تحقیق دقیق، می‌توانید بودجه مورد نیاز برای تحقق رویای خود را برای خرید ملک در اسپانیا تأمین کنید.

بودجه خود را محاسبه کنید

اولین قدم این است که بودجه خود را محاسبه کنید تا تعیین کنید چه مقدار سپرده می‌توانید بیاورید و چه مقدار باید وام بگیرید. هنگامی که ‌ایده روشنی از بودجه خود دارید، می‌توانید گزینه‌های خود را برای وام‌های رهنی بررسی کنید.

بانک‌های ارائه دهنده وام‌های رهنی بین‌المللی را بررسی کنید

توجه به این نکته مهم است که همه بانک‌ها در اسپانیا وام‌های رهنی خارجی ارائه نمی‌دهند. حتماً در مورد گزینه‌های خود تحقیق کنید و بانک‌هایی را بیابید که به خارجی‌ها با درآمد خارج از کشور وام مسکن ارائه می‌دهند. شرایط واجد شرایط بودن آن‌ها و اسنادی را که باید برای واجد شرایط بودن برای وام ارائه دهید، بررسی کنید.

دریافت پیش تأیید و پیشنهادات

پس از یافتن بانک‌های مناسب، برای دریافت پیش تأییدیه و پیشنهادات با آن‌ها تماس بگیرید. این مرحله به شما ‌ایده‌ای از پرداخت‌های ماهانه خود می‌دهد. قبل از تصمیم‌گیری، برای بررسی دقیق شرایط و ضوابط هر پیشنهاد وقت بگذارید.

ملک مناسب را پیدا کنید

پس از تأیید اولیه و پیشنهادات، شروع به جستجوی ملک مناسب کنید. جستجوی املاکی که متناسب با بودجه شما هستند و نیاز‌های شما را برآورده می‌کنند، می‌تواند زمان بر باشد. همچنین باید آماده مذاکره با فروشندگان باشید تا بهترین معامله ممکن را به دست‌آورید.

خرید ملک و پرداخت وام ماهانه

پس از توافق بر سر قیمت، ملک را بخرید و پرداخت  وام مسکن ماهانه خود را شروع کنید. دوره وام بسته به مقدار وام می‌تواند از ۵ تا ۳۰ سال متغیر باشد. روند وام مسکن برای خرید ملک در اسپانیا ممکن است با کشوری که خودتان در آن زندگی می‌کرده‌اید متفاوت باشد؛ بنابراین تحقیق و کار با متخصصانی که می‌توانند شما را در این فرآیند راهنمایی کنند ضروری است.

مراحل اخذ اقامت از طریق خرید ملک در اسپانیا

برای اینکه بتوانید ملک مناسبی برای خرید انتخاب کنید، ابتدا باید با ویزای توریستی وارد خاک اسپانیا شوید. پس از انتخاب ملک مورد نظرتان، پیش قرارداد تنظیم خواهد شد و باید نسبت به دریافت کد NIE اقدام کنید. این کد به شما اجازه می‌دهد تا از سیستم بانکی کشور اسپانیا برای انجام مبادلات مالی استفاده کنید. کد NIE تنها تا زمانی قابل استفاده است که شما هنوز اقامت اسپانیا را دریافت نکرده باشید.

برای عقد قرارداد باید مبلغ اولیه یا همان بیعانه را به حساب صاحب ملک منتقل کنید. حالا شما حدود 1 الی 2 ماه فرصت دارید تا پس از دریافت ویزای بلندمدت اقامتی، یک حساب بانکی رسمی افتتاح کرده و باقی پول ملک را به حساب صاحب ملک منتقل کنید. فراموش نکنید که به غیر از هزینه ملک، باید هزینه‌های دیگری مانند ثبت اسناد رسمی، بیمه، وکیل، مالیات و مترجم را نیز پرداخت کنید.

هزینه‌های خرید ملک در اسپانیا

اگر ملک مورد نظرتان را در اسپانیا پیدا کرده‌اید این به معنای اتمام کار نیست، همانطور که در بالا اشاره کردیم باید غیر از هزینه ملک، هزینه‌های جانبی را نیز پرداخت کنید. در ادامه این هزینه‌ها را معرفی و مقدار هر کدام را آورده‌ایم.

  • مالیات انتقال مالکیت ملک به شما: 6 الی 10 درصد مالیات برای املاک قدیمی و 10 درصد مالیات برای املاک جدید
  • هزینه‌های حقوقی مانند مالیات بر ارزش افزوده یا VAT: 1 الی 2.5 درصد
  • درصد کمیسیون مشاور املاک: 1 تا 2 درصد
  • هزینه‌های مربوط به مالیات سند و ثبت زمین و عقد قرارداد: 3 درصد از قیمت نهایی ملک

انواع روش‌ های خرید ملک در اسپانیا

خرید ملک در اسپانیا به 2 بخش تقسیم می‌شود که در آن ارزش ملک می‌تواند کمتر از 500 هزار یورو و بیشتر از 500 هزار یورو باشد. اگر ارزش ملک انتخابی شما کمتر از 500 هزار یورو باشد در اصل ملکی با متراژ کافی به ازای تعداد افراد خانواده خود خریداری می‌کنید. اما اگر ارزش ملک انتخابی شما بیشتر از 500 هزار یورو باشد، می‌توانید ویزای طلائی اسپانیا را نیز دریافت کنید که شرایط و امتیازات خاص خود را دارد.

شرایط اخذ اقامت از طریق خرید ملک در اسپانیا با متراژ به اندازه اعضای خانواده

خرید ملک با ارزش کمتر از 500 هزار یورو در اسپانیا بیشتر بین سرمایه‌گذاران خارجی معمول است. در این روش متراژ خانه باید برای تعداد افراد خانواده مناسب باشد. این موضوع به این مفهوم است که متراژ ملک نیز به اندازه قیمت برای شما مهم خواهد بود. جالب است بدانید که در این روش اخذ ویزا می‌توانید وام بانکی نیز دریافت کنید. حداقل مبلغی که می‌توانید برای خرید ملک در این روش هزینه کنید، 160 هزار یورو است و فرآیند آن حدود 10 الی 15 ماه به طول می‌انجامد. شما به عنوان صاحب ملک باید حداقل 6 ماه از سال یا 184 روز از 365 روز سال را در اسپانیا زندگی کنید. از جمله بزرگترین معایب این روش عدم اجازه کار است مگر اینکه شرایط ورود به بازار کار اسپانیا را داشته باشید یا بتوانید کسب و کار خودتان را راه اندازی کنید.

شرایط اخذ اقامت از طریق خرید ملک در اسپانیا با ویزای طلایی

با خرید ملک با ارزش بیشتر از 500 هزار یورو می‌توانید ویزای طلایی دریافت کنید. این قانون در سال 2013 در مجلس اسپانیا تصویب شده است. لازم به ذکر است که در این روش نمی‌توانید از وام بانکی استفاده کنید. از جمله مزایای این روش می‌توان به فرآیند کاری کوتاه‌تر از روش قبلی و عدم شرط حضور در اسپانیا اشاره کرد. بنابراین دیگر نیازی نیست که 6 ماه از سال یا 184 روز از 365 روز سال را در اسپانیا اقامت داشته باشید.

مدارک لازم برای خرید ملک در اسپانیا

برای خرید هر ملکی در کشورهای خارجی باید یک سری مدارک و اطلاعات در اختیار دولت آن کشور قرار دهید. پس تفاوتی ندارد که با کدامیک از روش‌های فوق اقدام به خرید ملک در اسپانیا کرده‌اید، به طور کلی ارائه مدارک زیر برای دریافت اقامت از طریق خرید ملک در اسپانیا ضروری هستند:

  • پاسپورت شما باید دارای اعتبار کافی باشد.
  • عکس پاسپورتی باید ارائه کنید.
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری باید ارائه کنید.
  • باید شماره مالیات مختص افرادی که خارج از اتحادیه اروپا هستند را دریافت کنید که تحت عنوان کد NIE شناخته می‌شود (پیش‌تر در مورد این کد توضیحاتی داده شده است).
  • ویزای توریستی 3 ماهه اسپانیا داشته باشید برای اینکه بتوانید ملک مناسب را پیدا کنید.
  • گواهی معاینات و آزمایشات پزشکی ارائه کنید که نشان دهد قصد سفر برای درمان را ندارید.
  • گواهی بانکی که نشان دهد موجودی کافی برای خرید ملک را دارید یا به عبارت دیگر تمکن مالی دارید.
  • و در نهایت ارائه سند ملکی که خریداری کرده‌اید.

اقامت اسپانیا 2

نکات قابل توجه و احتیاط در خرید ملک در اسپانیا

برای خرید ملک در اسپانیا، لازم است که نکاتی مورد توجه قرار گیرد که در این قسمت به آن‌ها می‌پردازیم:

بررسی اسناد

مهمترین چیزی که باید تأیید شود اسناد ملکی است. معمولاً این مسائل توسط یک مشاور املاک و همچنین دفتر اسناد رسمی انجام می‌شود که طرفین برای امضای قرارداد نهایی و رسمیت بخشیدن به انتقال مالکیت به آنجا مراجعه می‌کنند.

بررسی اطلاعات فروشنده و مالک مهم است، زیرا اسپانیایی‌ها اغلب مسکن بستگان متوفی را بدون ثبت حق ارث می‌فروشند.

وضعیت سیم کشی برق و لوله کشی گاز

براین اساس می‌توانید مطمئن شوید که آیا سیم کشی برق در خانه انجام شده و یا گاز کشی صورت گرفته یا خیر.

اطلاعات از ثبت کاداستر

درخواست از ثبت کاداستر به شما کمک می‌کند تا از بسیاری از مشکلات جلوگیری کنید. محدودیت‌های مربوط به زمین را نیز می‌توان در اینجا نشان داد. به عنوان مثال، می‌توانید کشف کنید که آیا امکان ساخت استخر وجود دارد یا خیر و خانه‌ای با چه متراژی می‌تواند در این سایت ساخته شود. ثبت همچنین نشان می‌دهد که آیا ملک برای تخریب برنامه‌ریزی شده است یا خیر.

بازرسی شخصی قبل از خرید ملک در اسپانیا

بهتر است قبل از خرید ملک در اسپانیا به کشور آمده و ملک را شخصاً بررسی کنید. مراحل بازرسی شامل:

ورود به ملک و بررسی دقیق آن؛

قدم زدن در اطراف منطقه و توجه به تمیزی خیابان‌ها؛

پیدا کردن نزدیکترین فروشگاه‌ها و‌ایستگاه‌های حمل و نقل عمومی؛

سعی کنید با همسایگان آینده خود آشنا شوید.

این رویکرد برای خرید ملک به شما این امکان را می‌دهد که ملک مناسب برای زندگی خود یا سودآورترین مسکن را برای اجاره انتخاب کنید. هنگام خرید یک خانه مستقل، همچنین ارزش آن را دارد که با وسیله نقلیه در اطراف محله حرکت کنید تا فاصله تا بیمارستان‌ها، مغازه‌ها و سایر امکانات مهم را تخمین بزنید.

ارزیابی تخصصی قبل از خرید ملک در اسپانیا

این نکته بیشتر در مورد ویلا‌های خصوصی در اسپانیا است. اغلب افراد هنگام خرید املاک به کارشناسان مراجعه می‌کنند. خریداران می‌توانند دو نوع گزارش درخواست کنند:

گزارش تعمیر فعلی

 این یک بازرسی خارجی از محل توسط کارشناس بدون استفاده از تجهیزات تخصصی است. گزارش نشان می‌دهد که آیا کف‌ها یا کاغذ دیواری‌ها نیاز به تغییر دارند یا خیر، آیا علائمی از رطوبت وجود دارد و غیره.

ارزیابی اموال

در مورد وام رهنی، نتیجه‌گیری در مورد ارزیابی ملک مورد نیاز است. علاوه بر این، هر بانک فقط با کارشناسان داخلی خود کار می‌کند، بنابراین خریداران سعی می‌کنند کارشناسانی را با گسترده‌ترین لیست بانک‌های همکار انتخاب کنند. از این گذشته، شما هرگز نمی‌دانید که کدام یک از آن‌ها درخواست وام مسکن شما را تأیید می‌کند و کدام یک رد می‌کند.

بدهی آپارتمان

برای خرید ملک در اسپانیا، از مالک قبلی بخواهید قبوض آب و برق را نشان دهد. در این شرایط می توانید دریابید که آیا فروشنده به شرکت‌های آب و برق یا مسکن بدهی دارد یا خیر. صورت‌حساب‌ها همچنین به شما کمک می‌کنند تا تصوری تقریبی از میزان پرداخت ماهانه داشته باشید.

نکات پایانی

به عنوان نکته نهایی و توصیه‌هایی برای موفقیت در خرید ملک در اسپانیا، باید بگوییم که برای اطمینان از رعایت قوانین اسپانیا با یک متخصص حقوقی مشورت کنید. زمان کافی را برای انجام این کار اختصاص دهید. تحقیقات کافی را در مورد ملک انجام دهید. قرار داد را به خوبی بخوانید و برای هزینه‌های آینده خود برنامه‌ریزی داشته باشید.

سوالات متداول

آیا با خرید ملک در اسپانیا، به من مجوز اقامت داده خواهد شد؟
بله، اگر شهروند غیر اتحادیه اروپا هستید، می توانید اجازه اقامت در اسپانیا را با اعتبار 3 سال دریافت کنید.
آیا خرید ملک در اسپانیا ارزش دارد؟
سرمایه گذاری املاک در اسپانیا بازده بسیار قوی به دنبال خواهد داشت. طبق آمار منتشر شده توسط بانک مرکزی اسپانیا در نوامبر 2022، بازده مورد انتظار در بازار املاک و مستغلات مسکونی در اسپانیا 11٪ می باشد.
آیا خرید خانه در اسپانیا سخت است؟
خرید ملک در اسپانیا خیلی سخت نیست: شما می‌توانید به تنهایی این کار را انجام دهید، اما اکیداً توصیه می‌شود حداقل با یک وکیل با سابقه کار کنید.

سخن پایانی

در این محتوا به مزایای خرید ملک در اسپانیا و همچنین زندگی در این کشور پرداختیم. از آنجایی که خرید ملک در این کشور از اهمیت بسزایی برخوردار است، لازم است که قوانین و مقررات مربوط به کشور را به خوبی بررسی کنید تا از بروز هر گونه مشکلی جلوگیری نمایید. در صورتی که به سرمایه‌گذاری در اسپانیا علاقه‌مند هستید، می‌توانید با کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی صبا ویزا در ارتباط باشید.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 10 میانگین: 3.8]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید