لوگو صبا ویزا
دانشگاه رجینا کانادا

دانشگاه رجینا کانادا

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه اخذ پذیرش در دانشگاه رجینا کانادا به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.

مشاوره رایگان فرم ارزیابی تحصیلی

دانشگاه رجینا کانادا یکی از دانشگاه‌های قدیمی در کشور کانادا به شمار می‌آید که در سال 1911 میلادی تاسیس شده و در حال حاضر برنامه‌های جامعی را در مقاطع مختلف از جمله کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا به دانشجویان ارائه می‌دهد. این دانشگاه یکی از دانشگاه‌هایی است که از نظر تحقیقاتی در جایگاه بسیار خوبی در دنیا قرار گرفته و همین عامل نیز باعث شده تا در میان دانشگاه‌های کشور کانادا نیز محبوبیت بالاتری را نزد دانشجویان بین‌المللی داشته باشند. نکته بسیار مهمی که درباره این دانشگاه وجود دارد رویکرد تجربی است که در سیستم آموزشی خود پیاده می‌کنند و همین مسئله نیز باعث می‌شود تا دانشجویان کاملا با مسائلی که در دنیای واقعی و در عمل در رشته‌های آنها وجود دارد آشنا شوند.

تحصیل در دانشگاه رجینا کانادا در کنار تمامی مزایایی که دارد ممکن است چالش‌ها و مشکلاتی را نیز برای شما به همراه داشته باشد. به همین علت نیز بهتر است که پیش از هر چیز با شرایط تحصیل در این دانشگاه آشنا شده و اطلاعات کاملی را در این زمینه به دست بیاورید. ما در ادامه این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درباره این دانشگاه صحبت کرده و اطلاعات کاملی را درباره مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل در این دانشگاه در اختیار شما قرار دهیم.

آشنایی با دانشگاه رجینا کانادا

درباره دانشگاه رجینا کانادا چه می‌دانید؟

این دانشگاه یکی از دانشگاه‌های بسیار قدیمی در کشور کانادا است که اولین فعالیت‌های آن به سال 1882 باز می‌گردد؛ ولی برای اولین بار با این نام در سال 1911 میلادی تاسیس شد. شاید برای شما جالب باشد که بدانید این دانشگاه در سال 2017 میلادی جز 200 دانشگاه برتر در دنیا قرار گرفت و از همان سال بود که تعداد دانشجویانی که علاقه‌مند به تحصیل در این دانشگاه شدند چند برابر شد. امروزه بسیاری از دانشجویان از سراسر دنیا و به‌ خصوص از ایران علاقه‌مند هستند تا دوران تحصیل خود را در دانشگاه رجینا کانادا بگذرانند. دقت داشته باشید که این دانشگاه در ساسکاچوان قرار گرفته است که تمامی امکانات رفاهی را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد و همین مسئله نیز بدون شک باعث می‌شود تا دانشجویان تجربه بسیار جذابی را از تحصیل در این دانشگاه به دست بیاورند.

این دانشگاه در اطراف یک دریاچه قرار گرفته و همین عامل نیز باعث شده تا آب‌ و هوای آن بسیار مناسب باشد. شما می‌توانید در دوران تحصیل خود در اطراف این دریاچه مشغول به پیاده‌روی شده و از طبیعت زیبایی که در اطراف شما وجود دارد نیز بیشترین استفاده را ببرید. تحصیل در این دانشگاه می‌تواند مزایای بسیار زیادی برای شما داشته باشد که یکی از مهم‌ترین این مزایا هزینه مناسب تحصیل در آن است که به طور مفصل در ادامه این مطلب درباره آن صحبت خواهیم کرد.

اطلاعاتی که شاید درباره این دانشگاه ندانید

دانشگاه رجینا کانادا یک دانشگاه بسیار محبوب در کشور کانادا به شمار می‌آید که یکی از اصلی‌ترین دلایل محبوبیت آن سطح علمی بالای این دانشگاه و البته میزان ظرفیت دانشجوی آن است که هرساله تعداد زیادی دانشجوی مستعد را از سراسر دنیا جذب می‌کند. شاید برای شما جالب باشد که بدانید در حال حاضر بیش از 15 هزار دانشجوی مختلف در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که تقریبا 3 هزار دانشجو از آنها را دانشجویان خارجی و بین‌المللی تشکیل می‌دهند. نکته جالب‌تر در خصوص این موضوع این است که این دانشجویان از بیش از 90 کشور مختلف در سراسر دنیا در این دانشگاه گرد هم آمده‌اند و در حال تحصیل در این دانشگاه هستند. دانشگاه رجینا کانادا علاوه بر این که کیفیت آموزشی بسیار بالایی را به دانشجویان خود ارائه می‌دهد کاملا متمرکز بر پیداکردن شغل توسط دانشجویان است.

همین عامل نیز باعث می‌شود تا دانشجویانی که در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند از نظر عملی نیز مهارت‌های خود را تقویت کرده و کاملا آماده ورود به بازار کار شوند. آموزش مشارکتی در مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد از دیگر ویژگی‌های مهم این دانشگاه به شمار می‌آید که باعث می‌شود تا کیفیت آموزش در این دو مقطع به میزان زیادی بهبود پیدا کند. دانشجویان در این دانشگاه می‌توانند با بسیاری از مراکز علمی، پژوهشی و شغلی دیگر در سراسر کانادا و حتی در کشورهای دیگر ارتباط برقرار کرده و مسیر پیشرفت خود را هموارتر کنند.

دوره ها و برنامه های موجود در این دانشگاه

یکی از نکات کلیدی که باید درباره دانشگاه رجینا کانادا به آن دقت و توجه داشته باشید این است که در این دانشگاه تمرکز بیشتر روی دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد است و بیشتر برنامه‌هایی که ارائه می‌شود نیز در همین دو مقطع هستند. با این حال در برخی از رشته‌های خاص امکان تحصیل در مقطع دکترا نیز برای دانشجویان وجود خواهد داشت. از طرف دیگر بیشتر کلاس‌هایی که در این دانشگاه برگزار می‌شوند هم به صورت پاره وقت و هم به صورت تمام وقت هستند که شما می‌توانید متناسب با شرایط خود در هریک از این دوره‌ها شرکت کنید. این دانشگاه دارای 10 دانشکده و بیش از 120 رشته مختلف است که از جمله محبوب‌ترین این رشته‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کارشناسی ارشد بیوشیمی
  • کارشناسی ارشد علوم کامپیوتر
  • لیسانس توسعه سیستم‌های نرم‌افزاری
  • کارشناسی رشته امور مالی
  • کارشناسی رشته علوم بهداشتی
  • کارشناسی حسابداری
  • کارشناسی روان‌شناسی
  • کارشناسی اقتصاد
  • کارشناسی مدیریت منابع انسانی
  • کارشناسی پرستاری
  • کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی

دقت داشته باشید که این‌ها تنها برخی از رشته‌هایی هستند که در حال حاضر امکان تحصیل در آنها در دانشگاه رجینا کانادا وجود دارد. شما می‌توانید متناسب با علاقه‌ای که دارید هریک از این رشته‌ها را برای ادامه تحصیل انتخاب کنید. در صورتی که قصد دارید اطلاعات بیشتری را درباره هر یک از این رشته‌ها به دست بیاورید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما وارد سایت رسمی این دانشگاه شده و با این رشته‌ها و دانشکده‌های آنها آشنا شوید.

پذیرش دانشگاه رجینا کانادا

شرایط پذیرش در این دانشگاه

پیش از آنکه بخواهید درخواست خود را برای اخذ پذیرش از دانشگاه رجینا کانادا ارسال کنید در اولین قدم باید با شرایطی که برای اخذ پذیرش در این دانشگاه وجود دارد آشنا شوید و سپس خود را آماده مواجه شدن با این شرایط کنید. به‌طورکلی سه فاکتور مختلف وجود دارند که می‌توانند روی پذیرش شما در این دانشگاه تاثیرگذار باشند که این سه فاکتور عبارت‌اند از: شرایط خود شما، دانشگاه یا مدرسه‌ای که در دوره تحصیلی قبلی خود در آن مشغول به تحصیل بوده‌اید و البته رشته‌ای که قصد ادامه تحصیل در آن را دارید. در خصوص شرایط خودتان باید بدانید که هرچه آمادگی شما بیشتر باشد و توانمندی‌های علمی بیشتری داشته باشید از شانس بیشتری نیز برای اخذ پذیرش در این دانشگاه برخوردار خواهید بود.

از طرف دیگر هرچه موسسه آموزشی که در دوره تحصیلی قبلی خود در آن مشغول به تحصیل بوده‌اید موسسه معتبرتری باشد شانس شما برای اخذ پذیرش از دانشگاه رجینا کانادا نیز به همان نسبت افزایش پیدا خواهد کرد. به همین علت است که معمولا دانشجویانی که در مقطع کارشناسی در یک دانشگاه خوب در حال تحصیل بوده‌اند شانس بیشتری برای اخذ پذیرش در این دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد خواهند داشت. عامل مهم دیگر نیز رشته‌ای است که شما قصد ادامه تحصیل در آن را دارید. هرچه رشته انتخابی شما تقاضای بیشتری داشته باشد شانس شما نیز به همان نسبت کاهش پیدا خواهد کرد.

مراحلی که باید برای اپلای به این دانشگاه طی کنیم

اگر شما هم قصد تحصیل در کانادا را دارید و برای این کار دانشگاه رجینا کانادا را انتخاب کرده‌اید باید به این موضوع دقت کنید که مراحل خاصی برای ارسال اپلای به این دانشگاه وجود دارد که شما باید این مراحل را به صورت کاملا درست و گام به گام طی کنید تا به موفقیت برسید. برای ارسال درخواست خود در اولین قدم باید فرمی که این دانشگاه در اختیار شما قرار می‌دهد را تکمیل کرده و به دانشگاه ارسال کنید. هزینه ارسال این فرم 100 دلار خواهد بود که البته هرسال متغیر است و شما باید از طریق سایت رسمی این دانشگاه این مبلغ را بررسی کنید. در ادامه باید مدارک تحصیلی مورد نیاز از جمله ریزنمرات آخرین دوره تحصیلی خود را تهیه کرده و در اختیار دانشگاه قرار دهید. دقت داشته باشید که در همین مرحله ممکن است از شما خواسته شود تا در جلسات مصاحبه مخصوصی شرکت کنید.

شرکت در این جلسات مصاحبه در دانشگاه رجینا کانادا به این منزله است که شما از بررسی‌های اولیه با موفقیت گذشته‌اید و به این ترتیب باید منتظر تایید اساتید این دانشگاه بمانید. البته روش دیگری که برای شما وجود دارد این است که به طور مستقیم با اساتید این دانشگاه در ارتباط باشید. به این ترتیب دیگر نیازی نیست که ابتدا هزینه 100 دلاری را پرداخت کنید و تنها در شرایطی این مبلغ را پرداخت خواهید کرد که استادی که انتخاب کرده‌اید نسبت به سطح علمی شما رضایت داشته باشد.

هزینه تحصیل در این دانشگاه و زندگی در ساسکاچوان کانادا

دقیقا مشابه اکثر موسسات آموزشی که امروزه فعالیت دارند هزینه‌های مربوط به شهریه دانشجویان بین‌المللی در دانشگاه رجینا کانادا نسبت به دانشجوهای داخلی که در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند کمی بالاتر است؛ ولی نکته بسیار مهمی که در این زمینه وجود دارد این است که شما می‌توانید از بورسیه های تحصیلی کانادا استفاده کرده و به این ترتیب بخش عمده‌ای از این هزینه را پرداخت کنید. با این کار می‌توانید در هزینه‌های تحصیلی و زندگی خود در این کشور صرفه‌جویی کنید. به طور میانگین باید بدانید که دانشجوهای خارجی در هر ترم 100 دلار بیشتر از دانشجوهای داخلی پرداخت می‌کنند و البته هزینه زندگی آنها در ساسکاچوان نیز بیشتر است.

دقت داشته باشید که نمی‌توان گفت که دانشگاه رجینا کانادا ارزان‌ترین دانشگاه در کشور کانادا به شمار می‌آید؛ ولی از طرفی نباید فراموش کرد که هزینه‌های تحصیل در این دانشگاه در مقایسه با دانشگاه‌های دیگر کشور کانادا مانند دانشگاه واترلو نسبتا مقرون به صرفه است. نکته مهم دیگر این است که شما می‌توانید با استفاده از کارت دانشجویی خود در این دانشگاه به‌صورت کاملا پاره‌وقت مشغول به کار شده و بخشی از هزینه‌های خود را نیز از این طریق پرداخت کنید. میزان ساعتی که شما اجازه دارید تا به‌صورت پاره‌وقت مشغول به کار شوید کاملا به مقطعی که در حال تحصیل در آن هستید بستگی دارد که باید به این موضوع نیز دقت و توجه کافی را داشته باشید.

تحصیل در دانشگاه رجینا کانادا

برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا و تحصیل در این دانشگاه به چه مدارکی نیاز داریم؟

از جمله مهم‌ترین مدارکی که برای تحصیل در این دانشگاه و البته دریافت ویزای تحصیلی کانادا به آنها نیاز دارید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مدرک آخرین دوره تحصیلی خود که به تایید موسسه آموزشی که در حال تحصیل در آن بودید رسیده باشد.
  • ریزنمرات آخرین دوره تحصیلی یا تمامی دوره‌های تحصیلی که داشته‌اید که حتما باید امضا و تایید شده باشد. البته بهتر است که ریزنمرات حتما ترجمه شده باشد تا با مشکل خاصی مواجه نشوید.
  • مدارک شخصی مانند شناسنامه و کارت ملی که این دو مدرک نیز حتما باید ترجمه شده باشند.
  • پاسپورت معتبر که دارای اعتبار کافی برای مهاجرت به این کشور و اقامت در آن باشد.
  • مدرک بانکی مبنی بر این‌که شما تمکن مالی برای مهاجرت به این کشور دارید و می‌توانید از پس هزینه‌های خود در این دانشگاه بربیایید. این مبلغ البته ممکن است توسط بورسیه تحصیلی که شما دریافت کرده‌اید پوشش داده شود که برای دریافت مشاوره در این زمینه می‌توانید از خدمات ارائه شده توسط موسسه مهاجرتی صبا ویزا استفاده کنید.
  • مدرک زبان که بهتر است نمره بالایی در آن دریافت کرده باشید تا شانس شما افزایش پیدا کند.
  • مدرک آزمون GRE
  • در صورتی که قصد تحصیل در مقطع دکترا یا کارشناسی ارشد در دانشگاه رجینا کانادا را دارید حتما تلاش کنید تا یک رزومه علمی قوی را نیز برای خود ایجاد کرده و در لیست مدارکتان قرار دهید.

نتیجه گیری

دانشگاه رجینا کانادا یکی از بهترین دانشگاه‌های کشور کانادا است که امروزه امکان تحصیل در رشته‌های مختلف را برای شما فراهم می‌کند. این دانشگاه خدمات و امکانات فوق‌العاده‌ای را در اختیار دانشجویان بین‌المللی قرار می‌دهد که باعث می‌شود تا ادامه تحصیل در آن به یک تجربه جذاب برای دانشجویان تبدیل شود. اگر شما هم علاقه‌مند به داشتن اطلاعات بیشتر در خصوص این دانشگاه و شرایط تحصیل در آن هستید می‌توانید همین حالا از بخش مشاوره سایت صبا ویزا استفاده کرده و یک مشاوره کاملا تخصصی و حرفه‌ای را در این زمینه دریافت کنید.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 1 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید