لوگو صبا ویزا
دانشگاه سیمون فریزر

دانشگاه سیمون فریزر

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه اخذ پذیرش در دانشگاه سیمون فریزر به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزاویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.

مشاوره رایگان فرم ارزیابی تحصیلی

آیا شما نیز به ادامه تحصیل در شهرهای بزرگ و پیشرفته کشور کانادا علاقه‌مند هستید؟ آیا می‌دانید یکی از بهترین مراکز آموزشی این کشور دانشگاه سیمون فریزر (Simon Fraser University) در شهر ونکوور است؟

امروزه ادامه تحصیل در کشورهایی از جمله کانادا در ایران طرفداران بسیاری دارد. چنان که سالانه تعداد زیادی از دانشجویان ایرانی برای ادامه تحصیل در رشته‌های مختلف به شهرهای بزرگ و مطرح این کشور مانند ونکوور، تورنتو وغیره مهاجرت می‌کنند.

اگر شما نیز به فکر مهاجرت و ادامه تحصیل در این کشور هستید، باید ابتدا با دانشگاه‌های مطرح آن آشنا شوید. در این رابطه باید بدانید یکی از بهترین دانشگاه‌های کانادا سیمون فریزر است که دانشجویان خارجی را نیز پذیرش می‌کند.

البته برای ثبت درخواست پذیرش در این مرکز توصیه می‌کنیم ابتدا درباره موقعیت جغرافیایی، تعداد کارمندان و دانشجویان، هزینه، شرایط پذیرش وغیره در این دانشگاه اطلاعات کافی را کسب کنید. زیرا در این صورت با اطمینان خاطر اقدامات لازم را انجام خواهید داد.

فهرست عناوین

آشنایی با دانشگاه سیمون فریزر Simon Fraser University

دانشگاه سیمون یا سایمون فریزر یکی از مراکز آموزشی معتبر در کشور کانادا است که هر ساله تعداد زیادی از دانشجویان خارجی از کشورهای مختلف در آن به ادامه تحصیل در رشته مورد نظر خود می‌پردازند. این دانشگاه در سال 1965 میلادی یعنی بیش از نیم قرن پیش تاسیس شده است.

این مرکز آموزشی در ساحل غربی زیاد و خوش‌منظره‌ای در شهر ونکوور استان بریتیش کلمبیا در کشور کانادا قرار گرفته است. این مجموعه دانشگاهی مجهز به سه پردیس است و یکی از پرطرفدارترین و مشهورترین دانشگاه‌های تحقیقاتی در این کشور به شمار می‌رود.

پردیس اصلی سیمون فریزر به دست معماران معروف کانادا، جفری میسی و آرتور اریکسون طراحی و ساخته شده است. این پردیس در حال حاضر 36 ساختمان دارد و مجهز به رصدخانه تروتیر و تاسیسات Compute Canada دارای سدار، یکی از مجموعه‌های ابررایانه و داده‌ها در کشور کانادا است.

پردیس دیگر این دانشگاه، پردیس هاربر سنتر محسوب می‌شود که در سال 1989 آن را در منطقه مالی شهر ونکوور تاسیس کرده‌اند. این پردیس مجهز به هفت محیط جداگانه است که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • محل گفتگوی موریس جی ووسک
  • مدرسه مخصوص تحصیلات تکمیلی سگال
  • مجموعه نوآوری چارلز چانگ
  • مرکز هنرهای گلدکورپ
  • وغیره

پردیس Surrey، دیگر پردیس دانشگاه سیمون فریزر Simon Fraser University است که آن را معمار معروف بینگ‌تام طراحی کرده است. این ساختمان جدید که ساخت آن به سال 2019 برمی‌گردد، دارای یک برنامه‌ به‌روز مهندسی انرژی پایدار است.

دانشجویان دانشگاه سیمون فریزر

تعداد دانشجویان و کارمندان سیمون فریزر

این مرکز آموزشی مشهور و پرطرفدار در کشور کانادا در حال حاضر طی آخرین تحقیقات دارای حدود 3000 دانشجو است. به طوری که 87 درصد آن‌ها را دانشجویان UG و 13 درصد آن‌ها را دانشجویان PG تشکیل می‌دهند.

همچنین 8051 نفر از محصلان این دانشگاه، دانشجویان بین‌المللی و خارجی هستند که 81 درصد آن‌ها دانشجویان UG و 19 درصد آن‌ها دانشجویان PG هستند. علاوه بر این‌ها این مجموعه آموزشی دارای 1257 کارمند هیئت علمی است.

البته در این دانشگاه بسیاری از این کارمندان خارجی هستند. چنان که حدود 62 درصد از کارکنان هیئت علمی سیمون فریزر را افراد داخلی و شهروند کانادا و 38 درصد آن‌ها را افراد خارجی تشکیل می‌دهند.

 

رنکینگ دانشگاه سیمون فریزر ونکوور

این مرکز آموزشی کانادایی اولین دانشگاه این کشور محسوب می‌شود که در انجمن ملی ورزشی دانشگاهی، بزرگ‌ترین انجمن ورزش کالج در دنیا عضو شده است. دانشگاه سیمون فریزر Simon Fraser University به صورت پیوسته جز دانشگاه‌های برتر و جامع کشور کانادا به شمار می‌رود.

به طوری که در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی QS رتبه 328 را به خود اختصاص داده است. همچنین در رتبه‌بندی QS WUR که طبق موضوع انجام می‌شود، رتبه 242 را دارد. همچنین این مرکز جز 10 دانشگاه برتر کانادا و تنها دانشگاهی است که رتبه اول در زمینه نوآوری را کسب کرده است.

زیرا در سال 2022 این مرکز از رتبه یازدهم دانشگاه‌های برتر کانادا به رتبه هشتم صعود کرده است. از دیگر رتبه‌های علمی و تحقیقاتی مهم این مجموعه باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • رتبه 250 تا 201 بین دانشگاه‌های برتر دنیا
  • رتبه 8 در کشور کانادا برای استنادات در هر دانشکده
  • قرارگیری بین 200 رتبه برتر در دنیا از جهت تاثیرات تحقیقاتی
  • برترین دانشگاه جامع در کانادا در سال 2021 از نظر مجله Maclean’s
  • قرارگیری بین 50 رتبه برتر در رتبه‌بندی 2021 THE Impact

 

دانشکده ها و برنامه های آموزشی در دانشگاه سایمون فریزر

این دانشگاه همانند دیگر مراکز آموزشی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری مجهز به دانشکده‌های به‌خصوص برای رشته‌های تحصیلی مختلف است. به طوری که از جمله دانشکده‌های این مجموعه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دانشکده علوم کاربردی
  • دانشکده علوم بهداشت
  • دانشکده هنر، ارتباطات و فناوری
  • دانشکده محیط زیست
  • دانشکده هنر و علوم اجتماعی
  • مدرسه کسب وکار Beedie
  • دانشکده آموزش و پرورش
  • دانشکده علوم

بنابراین با توجه به تعداد و تنوع دانشکده‌ها امکان تحصیل در رشته‌های گوناگون در دانشگاه سیمون فریزر Simon Fraser University برای شما فراهم شده است.

 

ویژگی های خاص دانشگاه سیمون فریزر

هر یک از مراکز آموزشی در سراسر دنیا به دلایل مختلفی به شهرت رسیده‌اند. به طوری که اگر قصد ادامه تحصیل در کانادا در این دانشگاه را داشته باشید، بهتر است نسبت به ویژگی‌های آن که باعث کسب رتبه‌های بی‌نظیر شده‌اند، اطلاعات کافی داشته باشید.

زیرا این ویژگی‌ها بر روند تحصیل شما در هر یک از رشته‌های تحصیلی در این مرکز تاثیرگذار هستند. در این رابطه باید بدانید چند مورد از خصوصیات بارز این مرکز عبارت هستند از:

 

تعهد به پایداری

یکی از نقاط قوت سایمون فریزر که توسط مجله Maclean’s ذکر شده است، تعهد این دانشگاه به پایداری است. زیرا این مرکز یک برنامه پایدار به مدت پنج دارد که هدف آن کاهش ردپای کربن SFU و تغییر نصف میزان مصرف انرژی آن به منابع تجدید‌پذیر است.

طبق این برنامه این مرکز باید تا سال 2025 به اهداف تعهد خود به پایداری دست پیدا کند. این تعهد باعث شده است که این دانشگاه در رتبه‌بندی 2021 THE Impact در جایگاه بی‌نظیری قرار گیرد. رتبه‌بندی 2021 THE Impact مشارکت‌های اجتماعی، زیست‌محیطی و اقتصادی را برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار SDG یا سازمان ملل اندازه‌گیری می‌کند.

تعهد به پایداری در دانشگاه سیمون فریزر Simon Fraser University به‌گونه‌ای است که رئیس سیمون فریزر، جوی جانسو، در این رابطه گفته است که من به اساتید، کارمندان و دانشجویان خود مفتخر هستم که با وجود روبه‌رویی با چالش‌های بزرگ هنوز در هر کاری که انجام می‌دهیم، مدافع پایداری هستند. ما به‌عنوان یک رهبر جهانی در مسیر ایجاد جوامع سالم، ایمن و منعطف و مقابله با تغییر آ‌ب و‌هوا به اقدامات و تلاش‌های خود ادامه می‌دهیم.

اهمیت نوآوری و سابقه سیمون فریزر در نوآوری

نوآوری یکی دیگر از ویژگی‌های این دانشگاه به شمار می‌رود که البته جدید نیست. زیرا این مرکز آموزشی کانادایی در مسیر نوآوری یک مجموعه تازه‌کار به شمار نمی‌رود. طبق استراتژی نوآوری در این دانشگاه،  SFU Innovates باید برای حل چالش‌های اجتماعی، محققان، دانشجویان و کارمندان سیمون فریزر را از راه کارآفرینی و نوآوری با جوامع و شرکا درگیر کند.

به همین دلیل این مرکز اولین دانشگاه نوآور در کشور کانادا به شمار می‌رود. همچنین به دلیل روحیه نوآوری و کارآفرینی در رتبه بندی دانشگاه‌های جهان با تاثیر (WURI) رتبه سوم را در سراسر دنیا به خود اختصاص داده است.

بر اساس گفته‌های مشاور ویژه و مخصوص نوآوری معاون بین‌المللی و پژوهشی، الیسیا مین، در این رتبه‌بندی نتایج ابتکارات نوآوری در سایمون فریزر توسط روسای دانشگاه‌های بین‌المللی دیگر به رسمیت شناخته شده است. از جمله این نتایج می‌توان به مانند مرکز داده‌های بزرگ این مجموعه و برنامه مخصوص کارآفرینی SFU Beedie’s Invention to Innovation (i2I) اشاره کرد.

همچنین در رابطه با نوآوری در دانشگاه سیمون فریزر Simon Fraser University نائب رئیس آن، دوگان اونیل از دانشجویان، کارمندان و پژوهشگران سیمون فریزر برای تبدیل این مجموعه به یک مرکز استثنایی تشکر می‌کند. زیرا این امر باعث تمایز این دانشگاه با هم‌ردیفان شده است.

چنان که این مرکز به چالش کشیده کنوانسیون‌ها می‌پردازد و ضمن حفظ روحیه خود برای ایده‌های تازه جشن می‌گیرد. همچنین این دانشگاه در مسیر نوآوری به مشارکت‌های نامتعارف می‌پردازد و همین موارد آن را به یک دانشگاه‌ برتر در کشور کانادا تبدیل کرده‌اند.

پذیرش دانشگاه سیمون فریزر

چگونگی پذیرش دانشجویان خارجی در سیمون فریزر

تحصیل در این دانشگاه‌ کانادایی همچون دیگر مراکز آموزشی شرایط به‌خصوصی دارد. به طوری که این شرایط برای دانشجویان داخلی و خارجی تاحدودی متفاوت است. بنابراین اگر قصد دارید با ویزای تحصیلی کانادا در این مرکز به ادامه تحصیل بپردازید، پیش از هر چیز باید با شرایط پذیرش دانشجویان خارجی در سیمون فریزر آشنایی کامل داشته باشید.

سپس در صورت تطبیق شرایط خود با شرایط این مجموعه می‌توانید برای ثبت درخواست پذیرش اقدام کنید. در این رابطه باید بدانید دو راه برای دانشجویان خارجی وجود دارد که بتوانند در این دانشگاه ادامه تحصیل دهند. این راه‌ها عبارت هستند از:

 

پذیرش مستقیم در دانشگاه سایمون فریزر

یکی از بهترین روش‌های برای تحصیل در دانشگاه سیمون فریزر Simon Fraser University، پذیرش مستقیم است. این شیوه برای کسانی که رتبه‌های علمی بالایی دارند، مناسب‌تر محسوب می‌شود. برای پذیرش از این طریق باید شرایط به‌خصوصی داشته باشید.

چنان که علاوه بر شرایط مربوط به نمره‌های کسب شده در مقاطع قبلی، باید به زبان انگلیسی نیز مسلط باشید. همچنین مهارت‌های تحلیلی و کمی شما اهمیت بسیاری دارد.

پذیرش با برنامه مسیر ارائه‌شده کالج بین‌المللی فریزر

یکی دیگر از راه‌های پذیرش در این دانشگاه، پذیرش از طریق برنامه کالج بین‌المللی فریزر است. این کالج برنامه‌ای تحت‌عنوان FIC دارد که مخصوص حمایت و معرفی و آشنایی دانشجویان بین‌المللی با سیستم مدرسه‌ها و مراکز آموزشی کشور کانادا پس از دبیرستان است.

در واقع این برنامه به کسانی تعلق دارد که برای اولین بار قصد ادامه تحصیل در این کشور را دارند. به طوری که این برنامه علاوه بر موارد ذکر شده، این دانشجویان را برای مطابقت با استانداردهای رقابتی این دانشگاه آماده می‌کند.

بنابراین اگر در این برنامه شرکت و از این طریق برای پذیرش در سیمون فریزر اقدام کنید، پس از اتمام آن برای آماده کردن مدارک و ادامه تحصیل در این مرکز آمادگی کافی را خواهید داشت و دیگر نگران عدم تطابق شرایط خود با این دانشگاه نخواهید بود.

حال اگر با توجه به این موارد نمی‌دانید کدام راه برای شما بهتر است، توصیه می‌کنیم از هر دو روش برای تحصیل در این مرکز درخواست دهید. زیرا امکان درخواست هم‌زمان برای پذیرش در سایمون فریزر به صورت مستقیم و از طریق برنامه کالج بین‌المللی فریزر وجود دارد و به این شکل شانس شما برای قبولی بیش‌تر می‌شود.

 

بورسیه تحصیلی در Simon Fraser University

آیا شما نیز جز آن دسته از افرادی هستید که می‌خواهید با استفاده از بورسیه تحصیلی کانادا در دانشگاه سیمون فریزر Simon Fraser University ادامه تحصیل دهید؟ در این رابطه باید بدانید یکی از بهترین راه‌های برای تحصیل در این مرکز بدون دغدغه مالی وغیره، بورسیه تحصیلی است.

زیرا این مجموعه آموزشی نه‌تنها برای دانشجویان داخلی بلکه برای دانشجویان خارجی از کشورهای مختلف نیز بورسیه تحصیلی دارد. به طوری که از جمله کمک‌هزینه‌های تحصیلی این دانشگاه می‌توان به بورسیه‌های اداره‌شده‌ توسط دانشگاه سایمون یا سیمون فریزر، بورسیه‌های خارجی این مرکز و بورسیه تحصیلی مک کال مک بین اشاره کرد.

بورسیه مک کال مک بین مخصوص دانشجویان کارشناسی ارشد است. این نوع از کمک‌هزینه تحصیلی اولین بورسیه رهبری‌محور و جامع در کشور کانادا برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد به شمار می‌رود.

با دریافت این بورسیه علاوه بر دریافت هزینه و شهریه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، تقریبا 2000 دلار به‌عنوان کمک‌هزینه زندگی به صورت ماهانه در دوران تحصیل خود دریافت می‌کنید. همچنین این بورسیه  یک برنامه جامع شامل یادگیری بین‌رشته‌ای، مربیگری و دسترسی به جامعه جهانی دارد. نکته جالب درباره کمک‌هزینه تحصیلی مک کال مک بین این است که برای درخواست آن هیچ هزینه‌ای را نباید پرداخت کنید.

 

شرایط دریافت بورسیه تحصیلی سیمون فریزر

برای اخذ بورسیه‌های تحصیلی این دانشگاه مهم‌ترین شرایط این است که حتما حداقل 12 واحد درسی از دروس درجه‌بندی شده استاندارد را پاس کرده باشید. از دیگر شرایط دریافت این کمک‌هزینه‌های دانشگاه سیمون فریزر Simon Fraser University نیز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دریافت حداقل CGPA 3.50 در دانشگاه سایمون یا سیمون فریزر.
  • شرکت در دوره‌های ممیزی، چالشی و بدون‌اعتبار تاثیری در اخذ این کمک‌هزینه‌ها ندارد.
  • ثبت‌نام در حداقل 6 واحد از دوره‌های استاندارد برای دانشجویان معلول
  • ارائه نامه‌‌ای به‌خصوص از دانشگاه سیمون فریزر برای اثبات ثبت‌نام در مرکز CAL
  • پرداخت کامل بورسیه ورودی برای دانشجویان دریافت‌کننده آن و سپس اقدام برای اخذ بورسیه‌های تحصیلی دیگر

 

چگونگی درخواست بورسیه تحصیلی دانشگاه سیمون فریزر

اگر قصد دارید با بورسیه تحصیلی در این دانشگاه به ادامه تحصیل بپردازید، مراحل درخواست و اخذ آن به شکل زیر است:

  • ابتدا باید بدانید که دریافت بورسیه تحصیلی این مرکز مدت زمان به‌خصوصی دارد و اگر در آن زمان اقدامات مربوطه را انجام ندهید، امکان اخذ هیچ بورسیه‌ای برای شما وجود نخواهید داشت.
  • در اولین مرحله مهلت نهایی بورسیه مورد نظر را برای ثبت درخواست بررسی کنید.
  • لیست بورسیه‌ها و جوایز را مطالعه و مطابق با شرایط خود بورسیه مورد نظر را انتخاب کنید.
  • برای درخواست هر یک از کمک‌هزینه‌های این دانشگاه باید به (sfu.ca) مراجعه و به شکل آنلاین درخواست خود را ثبت کنید.
  • پس از مراجعه به لینک ذکر شده، ابتدا روی گزینه مرکز دانشجویی کلیک کنید.
  • سپس در بخش امور مالی وارد کمک مالی و جوایز دانشگاه سیمون فریزر Simon Fraser University شوید.
  • بعد از این مرحله وارد گزینه درخواست برای بورسیه‌ها و جوایز شوید.
  • در قسمت باید بورسیه‌های مورد نظر درخواستی را مشخص کنید.
  • پس از این درخواست خود را به صورت کامل پر کنید و بفرستید.
  • فراموش نکنید که برای دریافت بورسیه‌ای که شرایط آن را دارید، باید سپرده مستقیم داشته باشید.

 

هزینه تحصیل در دانشگاه سیمون فریزر

هزینه تحصیل در دانشگاه سیمون فریزر

هر یک از دانشگاه‌های معتبر در سراسر دنیا هزینه‌های به‌خصوصی را برای ثبت‌نام و تحصیل از دانشجویان دریافت می‌کنند. سیمون فریزر نیز از این قاعده مستثنا نیست و بر اساس مقطع تحصیلی به دریافت شهریه هر ترم می‌پردازد.

به طوری که دانشجویان مقطع کارشناسی حدود 5994 دلار را هر ترم به‌عنوان شهریه باید پرداخت کنند. این مبلغ برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی 3972 دلار است. البته این‌ هزینه‌ها را دانشجویان داخلی باید پرداخت کنند و مبلغ شهریه‌های پرداختی توسط دانشجویان بین‌المللی کاملا فرق دارد.

چنان که دانشجویان خارجی در مقطع کارشناسی باید هر ترم 26822 تا 30552 دلار و در مقطع تحصیلات تکمیلی 3972 دلار پرداخت کنند. توجه داشته باشید این مبالغ تنها شهریه هر ترم هستند و دانشگاه‌ها هزینه‌های دیگری را نیز از دانشجویان دریافت می‌کنند.

حوزه‌هایی از جمله ورزش، انجمن‌های دانشجویی وغیره نیز مراکز دریافت‌کننده هزینه در این مجموعه‌های آموزشی هستند که برای شرکت و بهره‌مندی از خدمات آن‌ها باید هزینه پرداخت کنید. این هزینه‌ها در هر دانشگاه مانند دانشگاه سیمون فریزر Simon Fraser University و برای هر دانشجو فرق دارد. به طوری که ممکن است هزینه‌های اضافی تحصیل از چندصد دلار تا چند هزار دلار رقم بخورد.

علاوه بر این موارد به هزینه‌های خورد وخوراک، پوشاک، مسکن، رفت وآمد وغیره برای ادامه تحصیل در این دانشگاه باید دقت داشته باشید تا با مشکلات جدی و پشیمانی مواجه نشوید. ضمن اینکه پیش از این موارد و برای درخواست پذیرش در این مرکز نیز ملزم به پرداخت برخی هزینه‌ها مانند ترجمه و کپی مدارک، هزینه بلیط پرواز وغیره هستید.

 

سخن پایانی

از آنجا که امروزه تحصیل در کشور کانادا در ایران طرفداران زیادی دارد، در این متن یکی از بهترین دانشگاه‌های این کشور، سایفون فریزر، به شما معرفی شد. به طوری که در ابتدا با موقعیت جغرافیایی و چگونگی ساختمان و پردیس‌های آن آشنا شدید.

همچنین دانستید که در حال حاضر چه تعداد دانشجو، استاد و کارمند در این مرکز مشغول هستند و دانشکده‌های آن نیز به شما معرفی شد. علاوه بر این‌ها با ویژگی‌ها و خصوصیات ویژه این دانشگاه یعنی تعهد به پایداری و نوآوری به طور کامل آشنا شدید.

ضمن اینکه گفته شد پذیرش در این مرکز دو روش دارد و درباره شرایط آن توضیحاتی ارائه شد. از دیگر نکات گفته شده در این متن می‌توان به بورسیه تحصیلی این دانشگاه و هزینه‌ها و شهریه‌های آن اشاره کرد. در نهایت اگر شما نیز خواستار ادامه تحصیل در دانشگاه سیمون فریزر Simon Fraser University هستید و به راهنمایی نیاز دارید، توصیه می‌کنیم از مشاوره مشاوران متخصص ما در موسسه مهاجرتی صبا ویزاویزا بهره‌مند شوید.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 2 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید