لوگو صبا ویزا
داتنشگاه مک مستر

دانشگاه مک مستر

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه تابعیت تولد ترکیه و جزئیات ثبت نام درآن را به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.
مشاوره رایگان فرم ارزیابی اولیه

دانشگاه مک مستر (مک مستر یا مک) یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی در همیلتون، انتاریو، کانادا است. پردیس اصلی مک مستر در 121 هکتار (300 هکتار) زمین در نزدیکی محله‌های مسکونی Ainslie Wood و Westdale، در مجاورت باغ گیاه شناسی سلطنتی قرار دارد. این دانشکده دارای شش دانشکده دانشگاهی است: دانشکده بازرگانی DeGroote، مهندسی، علوم بهداشتی، علوم انسانی، علوم اجتماعی و علوم. این دانشگاه یکی از اعضای U15، گروهی از دانشگاه‌های تحقیقاتی فشرده در کانادا است.

این دانشگاه نام ویلیام مک مستر، سناتور و بانکدار برجسته کانادایی را دارد که 900000 دلار کانادا را برای تأسیس آن به ارث گذاشت. در سال 1887 طبق قانون مجلس قانون گذاری انتاریو، کالج باپتیست تورنتو با کالج وودستاک ادغام شد. در سال 1890 در تورنتو افتتاح شد. امکانات ناکافی و هدیه زمین در همیلتون باعث جابجایی آن در سال 1930 شد. کنوانسیون باپتیست انتاریو و کبک دانشگاه را کنترل می‌کرد تا اینکه در سال 1957 به یک مؤسسه غیر مذهبی با بودجه عمومی ‌خصوصی تبدیل شد.

دانشگاه مک مستر بیش از 27000 دانشجو در مقطع کارشناسی و بیش از 4000 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد دارد. فارغ‌التحصیلان و دانشجویان سابق در سراسر کانادا و در 139 کشور زندگی می‌کنند. تیم‌های ورزشی آن به نام غارتگران شناخته می‌شوند و اعضای U Sports هستند. فارغ‌التحصیلان برجسته عبارتند از مقامات دولتی، دانشگاهیان، رهبران تجاری، محققان رودز، محققان گیتس کمبریج، و برندگان جایزه نوبل.

ما در این مقاله قرار است جزئیات زیادی راجع به نحوه ثبت نام در دانشگاه مک مستر در اختیارتان قرار دهیم. همچنین علاوه بر این مقاله، سازمان مهاجرتی صبا ویزا با ارائه مشاوره تخصصی آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما در زمینه تحصیل در کانادا خواهد بود. همچنین شما می‌توانید با پر کردن فرم مشاوره رایگان با سازمان مهاجرتی صبا ویزا در ارتباط باشید.

 

فهرست عناوین

دانشگاه مک مستر

پردیس دانشگاه مک مستر

دانشگاه مک مستر در شهر همیلتون، انتاریو، در امتداد انتهای غربی دریاچه انتاریو قرار دارد. پردیس اصلی از شمال با Cootes Paradise، یک باتلاق طبیعی گسترده، هم مرز است. در شرق و غرب توسط محله‌های مسکونی و در جنوب آن توسط خیابان اصلی غربی، یک شریان حمل و نقل اصلی دوره شده است. مرزهای شمالی آن به پیاده‌روهایی منتهی می‌شود که پردیس را به باغ‌های گیاه‌شناسی سلطنتی متصل می‌کند. در حالی که پردیس اصلی 152.4 هکتار (377 هکتار) است، بیشتر امکانات آموزشی در هسته مرکزی 12.1 هکتار (30 هکتار) است. مک مستر علاوه بر پردیس اصلی خود در همیلتون، دارای چندین ملک دیگر در اطراف همیلتون و همچنین در برلینگتون، کیچنر، و سنت کاترینز، انتاریو است.

در سال 2017، دانشگاه مالک و مدیریت 58 ساختمان، از جمله مسکن داخل و خارج از دانشگاه بود. ساختمان‌های مک مستر از نظر سنی متفاوت هستند – از‌ هامیلتون‌ هال که در سال 1926 افتتاح شد، تا مرکز جدید بایگانی و تحقیقات برتراند راسل دانشگاه، که در 25 ژوئن 2018 افتتاح شد. پردیس اصلی مک مستر به سه منطقه اصلی تقسیم می‌شود: پردیس مرکزی، پردیس شمالی و پردیس غربی. پردیس مرکزی اکثر ساختمان‌های دانشگاهی، تحقیقاتی و مسکونی دانشگاه را دارد، در حالی که پردیس شمالی از محوطه ورزشی دانشگاه و مقدار کمی‌ پارکینگ سطحی تشکیل شده است. پردیس غرب کم‌تر توسعه‌یافته‌ترین منطقه پردیس اصلی است که تنها شامل چند ساختمان، پارکینگ سطحی و زمین‌های توسعه نیافته است. امنیت در دانشگاه توسط پاسبان‌های ویژه‌ای که توسط سرویس امنیتی دانشگاه مک مستر، یکی از دپارتمان‌های دانشگاه به کار گرفته شده‌اند، تامین می‌شود.

 

امکانات خارج از دانشگاه

از سال 2010، دانشکده بازرگانی DeGroote دانشگاه مک مستر، زمینی به وسعت 1.82 هکتار (4.5 هکتار) در شهر همسایه برلینگتون دارد. بررسی ساختمان جدید در سال 2004 آغاز شد، زمانی که دانشگاه مک مستر قصد اولیه خود را برای ساختن یک پردیس جدید با هنر و فناوری با مشارکت شهر برلینگتون اعلام کرد. در سال 2009، شهر برلینگتون، منطقه‌ هالتون، و دانشگاه مک مستر توافقنامه رسمی‌ را امضا کردند که در آن جدول زمانی و مراحل بعدی برای گسترش دانشگاه به برلینگتون مشخص شد. ساخت و ساز در 17 ژوئن 2009 آغاز شد، و افتتاح رسمی‌ در 7 اکتبر 2010 بود. ساختمان چهار طبقه، 8400 متر مربع (90000 فوت مربع) مرکز رون جویس نامیده می‌شود. مرکز ران جویس محل برنامه MBA DeGroote و برنامه مدیریت کسب و کار آن (هم برنامه‌های مدرک و هم غیر مدرک) است.

مک مستر چندین دفتر اداری در مرکز شهر خود دارد. مرکز مک مستر برای آموزش مداوم، که برنامه‌های گواهینامه و دیپلم و همچنین برنامه‌های توسعه شخصی و حرفه‌ای را ارائه می‌دهد، در پاویون بانک سابق مونترال در میدان لوید دی جکسون قرار دارد. مک مستر همچنین اعلام کرده بود که ساخت پردیس بهداشتی مرکز شهر مک مستر در مرکز شهر همیلتون در دسامبر 2012 آغاز شده است. انتظار می‌رود پردیس سلامت فضاهای آموزشی، اتاق‌های امتحان و فضاهای بالینی را برای ساکنان محلی فراهم کند.

دانشکده پزشکی Michael G. DeGroote در پردیس اصلی و همچنین در دو پردیس منطقه‌ای در سنت کاترینز و کیچنر قرار دارد. پردیس منطقه‌ای واترلو در مرکز شهر کیچنر است، جایی که امکانات مشترک با پردیس علوم بهداشتی دانشگاه واترلو دارد. پردیس در سنت کاترینز در مجتمع تحقیقاتی بهداشت و علوم زیستی نیاگارا دانشگاه براک است. تقریباً 30 دانشجوی پزشکی در هر سال از برنامه در هر پردیس شرکت می‌کنند. از کسانی که برای دانشکده پزشکی مک مستر درخواست می‌دهند خواسته می‌شود که سایت انتخابی خود (همیلتون، منطقه نیاگارا، منطقه واترلو) را از اول تا سوم یا بدون اولویت رتبه‌بندی کنند. پیشنهادات پذیرش در دانشکده پزشکی بدون توجه به اولویت جغرافیایی از یک لیست رتبه‌بندی انجام می‌شود. پس از پذیرش متقاضی، ثبت نام کنندگان در کلاس بر اساس اولویت و سابقه جغرافیایی خود قرار می‌گیرند. پیشنهادات ارائه شده توسط مک مستر به سایت اختصاص داده شده محدود می‌شود.

مک مستر در سال 2005 یک پارک صنعتی بزرگ را در سه کیلومتری شرق پردیس اصلی همیلتون با هدف ایجاد مجموعه‌ای از امکانات تحقیقاتی برای توسعه تولیدات و مواد پیشرفته، بیوتکنولوژی، خودرو، و فناوری نانو خریداری کرد. در جولای 2005، دولت فدرال اعلام کرد که CANMET، یک آزمایشگاه تحقیقاتی مواد دولت فدرال، را از مرکز اتاوا به همیلتون منتقل خواهد کرد. این تصمیم به پیشروی توسعه پارک نوآوری مک مستر کمک کرد. دفتر مرکزی دانشگاه سازمان ملل متحد، شبکه بین‌المللی آب، محیط زیست و سلامت (UNU-INWEH) در داخل پارک قرار دارد. UNU-INWEH پس از انتقال به پارک نوآوری مک مستر در 23 آوریل 2008، تنها آژانس سازمان ملل است که مقر آن در انتاریو است و تنها سایت میزبانی دانشگاه سازمان ملل در آمریکای شمالی است.

 

امکانات دانشگاهی

پردیس دانشگاه از سال 1928 توسعه مستمری را پشت سر گذاشته است. شش ساختمان اصلی پردیس اصلی از معماری گوتیک دانشگاهی هستند که توسط ویلیام لیون سامرویل طراحی شده است، که او همچنین طرح اولیه پردیس را طراحی کرد. اکنون بیش از پنجاه سازه که عمدتاً از دهه 1940 تا 1960 ساخته شده اند، احاطه شده‌اند. بزرگترین مرکز، مرکز پزشکی دانشگاه مک مستر، یک بیمارستان تحقیقاتی چند منظوره است که دومین واحد مراقبت‌های ویژه نوزادان و سومین واحد بهداشت روانی کودکان و جوانان در کشور را در خود جای داده است. این مرکز به ساختمان علوم زیستی و مرکز یادگیری و کشف مایکل دگروت متصل است، که بسیاری از گروه‌های تحقیقاتی با بودجه خوبی در زمینه‌های ژنتیک، بیماری‌های عفونی و چندین شرایط خاص را در خود جای داده است.

راکتور هسته‌ای مک مستر (MNR) از زمانی که شروع به کار کرد، بزرگترین رآکتور دانشگاهی در کشورهای مشترک المنافع بوده و دومین راکتور تحقیقاتی بزرگ در آمریکای شمالی است. این یک راکتور با هسته‌ای از سوخت اورانیوم غنی شده است که توسط آب مقطر تعدیل شده و خنک می‌شود. در حالی که هدف اصلی MNR تحقیق و تولید ایزوتوپ‌های پزشکی است، MNR به دانشجویان مهندسی هسته‌ای، فیزیک پزشکی و سلامت و سایر علوم پرتوهای کاربردی خدمت می‌کند. این دانشگاه طیف وسیعی از تابش، آزمایشگاه و امکانات نگهداری را فراهم می‌کند که شامل سیکلوترون، شتاب‌دهنده، آشکارساز پراکندگی نوترون با زاویه کوچک، و امکانات پراکندگی نوترون با زاویه باز است. سیکلوترون برای تولید فلوئور 18 استفاده می‌شود و برای اهداف تحقیقاتی، به ویژه توسعه عوامل تصویربرداری مولکولی جدید استفاده می‌شود.

دانشگاه مک مستر1

کتابخانه و موزه دانشگاه مک مستر

سیستم کتابخانه‌ای دانشگاه عضو 31 سازمان از جمله انجمن کتابخانه‌های پژوهشی است. در طول سال تحصیلی 2016 حدود 2.8 میلیون مقاله از مجموعه مجلات الکترونیکی سیستم کتابخانه دانلود شد. کتابخانه دانشگاه 138 کارمند حرفه‌ای و پشتیبانی دارد. هزینه منابع کتابخانه برای سال تحصیلی 2016-2017 تقریباً 11.5 میلیون دلار بود که 81 درصد از بودجه به اشتراک منابع سریال و منابع الکترونیکی، 9 درصد برای خرید نسخه چاپی و 10 درصد به عضویت و پشتیبانی مجموعه‌ها اختصاص یافته است. سیستم کتابخانه شامل چهار کتابخانه است که دارای 1،274،265 کتاب کاغذی و 3،689،973 کل منابع، از جمله ویدئو، نقشه، ضبط صدا، و میکروفیلم است. کتابخانه میلز مجموعه‌های علوم انسانی و اجتماعی را با طیف وسیعی از منابع چاپی و دیجیتالی در خود جای داده است. کتابخانه Innis حاوی محتوایی است که از علایق علمی‌و تحقیقاتی دانشکده تجارت DeGroote پشتیبانی می‌کند. کتابخانه Thode مواد آکادمیک رشته‌های مختلف علوم و مهندسی را در خود جای داده است، در حالی که کتابخانه علوم بهداشت کتاب‌های مربوط به علوم پزشکی را در خود جای داده است. بخش آرشیو و مجموعه‌های تحقیقاتی ویلیام آماده در دانشگاه مک مستر از مقالات ناشران کانادایی تشکیل شده است. شخصیت‌های بریتانیایی و شخصیت‌های ادبی کانادایی مانند فارلی موات، پیر برتون، مت کوهن و ماریان انگل. این شامل آرشیو برتراند راسل و اتحادیه‌های کارگری است.

نقش اصلی موزه هنر مک مستر (MMA) حمایت از ماموریت دانشگاهی دانشگاه مک مستر و کمک به گفتمان هنر در کانادا است. این موزه با 30000 بازدیدکننده در سال 2016، بالاترین آمار بازدید را برای موزه‌های وابسته به دانشگاه در کانادا دارد. این موزه که در سال 1967 تأسیس شد، مجموعه هنری دانشگاه را در خود جای داده و به نمایش می‌گذارد. تا سال 2015، این مجموعه از 5971 قطعه دارای ارزش 98.7 میلیون دلار است. این مجموعه شامل آثاری از گوستاو کوربه، کلود مونه، کامیل پیسارو، والتر سیکرت و ونسان ون گوگ است. این موزه همچنین دارای جامع ترین مجموعه آثار چاپی آلمانی اکسپرسیونیست و دوره وایمار در کانادا است.

 

اقامت در دانشگاه مک مستر

از مارس 2019، مک مستر دوازده اقامتگاه دانشجویی بدون دخانیات دارد: بیتس، براندون، ادواردز، هدن، لس پرینس، مری ای کییز، متیوز، مک کی، مولتون، والینگفورد، ویددن، و تالار وودستاک. اقامتگاه‌های دانشجویی مک مستر می‌تواند 3685 دانشجو را در خود جای دهد. آخرین اقامتگاهی که ساخته شد، لس پرینس ‌هال بود، یک ساختمان بزرگ مشترک، که در سال 2006 تکمیل شد. این ساختمان برای یک استاد قدیمی‌ سالن در سیستم اقامتی نامگذاری شد که تا پس از بازنشستگی در سال 1980 با خانواده خود در محوطه دانشگاه زندگی می‌کرد. در سپتامبر 2010، 50.19 درصد از دانشجویان سال اول در محوطه دانشگاه زندگی می‌کردند، با 15.54 درصد از کل جمعیت مقطع کارشناسی در محوطه دانشگاه زندگی می‌کردند. اقامتگاه‌ها به سبک سنتی اتاق و تخته، سبک آپارتمان مبله و اقامتگاه به سبک سوئیت ارائه می‌دهند. براندون ‌هال فضاهای زندگی بدون مواد دانشگاه را در خود جای داده است. سیستم اقامتی توسط کارکنان رزیدنس لایف نظارت می‌شود که برای بسیاری از دانشجویان سال اول راهنمایی و کمک به انتقال به زندگی دانشگاهی می‌کنند. دانشجویان اقامتگاه توسط شورای بین اقامتی (IRC) نمایندگی می‌شوند که هدف آن ایجاد حس اجتماعی در بین ساکنان از طریق برنامه نویسی است. علاوه بر این، IRC به دنبال حمایت از دانشجویان مقیم در مورد مسائلی است که ممکن است با آن‌ها مواجه شوند، مانند امکانات، غذاخوری، محیط زیست و موارد دیگر، و فرصت‌هایی را برای دانشجویان مقیم فراهم می‌کند تا فرصت‌های رهبری ارزشمندی را به دست آورند. آن‌ها بخشی جدایی ناپذیر از جامعه اقامتی مک مستر هستند.

مرکز دانشجویی دانشگاه مک مستر (MUSC) مرکز زندگی دانشجویی و برنامه نویسی است. دارای یک کافه، فضای مطالعه، مناطق مشترک و چندین بخش اداری از جمله سالن کنفرانس CIBC است. MUSC شامل دفاتر تعدادی از سازمان‌های دانشجویی، از جمله اتحادیه دانشجویان مک مستر و روزنامه هفتگی The Silhouette و همچنین خدمات دیگری مانند مرکز بهداشت پردیس و دندانپزشک پردیس است. دانشگاه دارای بیش از بیست غذاخوری در سراسر محوطه دانشگاه است، از جمله دو مرکز غذاخوری در محل اقامت اصلی. این دانشگاه دارای چندین مؤسسه گیاهخواری است، مانند یک کافه کاملاً گیاهی به نام کافه بریجز و یک غرفه بازار کشاورزان. این دانشگاه برای چندین سال از طریق People for Ethical Treatment of Animals (PETA) به عنوان گیاهخوارترین دانشگاه کشور انتخاب شد. چندین رستوران دیگر در مک مستر در طول سالها برای خدمات غذایی جوایزی را به دست آورده‌اند.

 

زندگی دانشجویی در دانشگاه مک مستر

در سال تحصیلی 2016-2017، دانشگاه دارای 31625 دانشجو بود: 26780 دانشجو در مقطع کارشناسی، 4485 دانشجوی کارشناسی ارشد. بدنه دانشجویی عمدتاً از کانادایی‌ها تشکیل شده است که 90.27 درصد از جمعیت دانشجویان را تشکیل می‌دهند. دانشجویان بین‌المللی به ترتیب 9.73 درصد از جمعیت دانشجویی را تشکیل می‌دادند. دانشجویان تمام وقت حدود 93.8 درصد از بدنه دانشجویان را تشکیل می‌دهند. در میان دانشجویان تمام وقت، این دانشگاه دارای نرخ ماندگاری دانشجوی نوبت اول 90.9 درصد است.

 

گروه‌های دانشجویی مک مستر

اتحادیه‌های دانشجویی اصلی در مورد مسائل اداری و سیاستی عبارتند از: اتحادیه دانشجویان مک مستر برای دانشجویان تمام وقت، انجمن دانشجویان پاره وقت مک مستر برای دانشجویان مقطع کارشناسی، و انجمن دانشجویان فارغ التحصیل مک مستر برای مقطع کارشناسی ارشد. علاوه بر این، هر دانشکده دارای نمایندگی دانشجویی خاص خود است. بیش از 300 سازمان و باشگاه دانشجویی وجود دارد که طیف وسیعی از علایق مانند دانشگاهیان، فرهنگ، مذهب، مسائل اجتماعی و تفریح ​​را پوشش می‌دهند. بسیاری از آن‌ها در مرکز فعالیت‌های دانشجویی مک مستر متمرکز هستند. سیلوئت، روزنامه دانشجویی، قدیمی‌ترین سرویس دانشجویی در دانشگاه مک مستر است که از سال 1929 منتشر شده است. از سال 1968، انجمن مهندسی مک مستر The Plumbline، مجله اصلی طنز دانشگاه مک مستر را منتشر کرد. ایستگاه رادیویی پردیس CFMU-FM (93.3 FM) دومین ایستگاه رادیویی پردیس کانادا است که از سال 1978 پخش می‌شود. مک اینسایدرز، یک انجمن و شبکه اطلاعاتی آنلاین که زمانی محبوب بود و توسط دانشجویان اداره می‌شد، از سال 2007 تا 2019 فعالیت می‌کرد و بیش از 18000 عضو ثبت نام کرده بود. انجمن هوش مصنوعی مک مستر، یا مک AI، در دسامبر 2017 تأسیس شد و به یکی از بزرگترین سازمان‌های هوش مصنوعی در مقطع کارشناسی در کانادا تبدیل شده است – حدود 5٪ از جمعیت دانشجویان مک مستر اعضای عمومی ‌این باشگاه هستند.

این دانشگاه میزبان تعدادی از انجمن‌های افتخاری، از جمله انجمن افتخار مک مستر و یک بخش از انجمن افتخاری بین‌المللی کلید طلایی است. این دانشگاه خانه دو شرکت بازیگری نیمه حرفه ای، تئاتر موزیکال مک مستر و کمپانی مک مستر تسپیان است. موزیکال مهندسی مک مستر یک محصول موسیقایی سالانه به نویسندگی، کارگردانی و بازیگران مهندسان است. تولید اغلب دارای تفاسیر منحصر به فرد از آهنگ‌ها یا موزیکال‌های محبوب است. دانشگاه و اتحادیه‌های دانشجویی هیچ گونه برادری یا انجمنی را به رسمیت نمی‌شناسند.  این دانشگاه همچنین محل استقرار تیم Improv McMaster است.

 

دانشگاه مک مستر2

نحوه درخواست پذیرش از دانشگاه مک مستر

  • اگر به پشتیبانی فنی با برنامه Grad نیاز دارید، پشتیبانی فنی را ایمیل کنید.
  • سیستم درخواست به شما این امکان را می‌دهد که تا حدی فرآیند را تکمیل کنید (در صورت لزوم) و بعداً به آن بازگردید.
  • یک کارت اعتباری یا کارت نقدی معتبر برای هزینه درخواست آماده داشته باشید (110 دلار کانادا / 150 دلار کانادا برای برنامه‌های MBA و کارشناسی ارشد مالی).
  • تقریباً 30-45 دقیقه طول می‌کشد تا یک درخواست تکمیل شود. به دلایل امنیتی، اگر در هر صفحه بیش از 45 دقیقه وقت بگذارید، از برنامه آنلاین خارج خواهید شد.

 

مراحل درخواست پذیرش از دانشگاه مک مستر

رشته مورد نظر خود را بررسی کنید.

شرایط پذیرش برای برنامه‌های مورد علاقه خود را مرور کنید.

سابقه شخصی

نام، تاریخ تولد، تابعیت و سایر مشخصات هویتی خود را وارد کنید. لطفاً مطمئن شوید که همه اطلاعات دقیق و مطابق با اسناد رسمی ‌پشتیبانی شما هستند.

پیشینه شخصی باید قبل از اینکه متقاضیان بتوانند برنامه‌ای را در یک برنامه انتخاب کنند تکمیل شود.

رشته‌ی مورد نظر خود را انتخاب کنید

رشته‌های موجود و تاریخ باز و بسته شدن آن‌ها را بررسی کنید. لطفا توجه داشته باشید: تاریخ‌های بسته با وضعیت شهروندی متقاضیان در کانادا مطابقت دارد.

دکمه Apply Now را برای برنامه ای که می‌خواهید برای آن درخواست دهید انتخاب کنید. اگر دکمه فعال نیست، لطفاً به تاریخ باز/بستن آن برنامه توجه کنید.

هنگامی‌که روی دکمه Apply Now کلیک می‌کنید، ابتدا اطلاعات پس زمینه شخصی شما باز می‌شود. تا زمانی که سابقه شخصی را تکمیل نکرده باشید، نمی‌توانید رشته‌ای را در انتخاب کنید.

لطفاً توجه داشته باشید: شما باید سابقه شخصی را فقط یک بار تکمیل کنید. این اطلاعات برای همه رشته‌های بعدی از طریق این پورتال اعمال خواهد شد.

اطلاعات تماس

می‌توانید ایمیلی متفاوت از ایمیل دائمی‌ خود را مشخص کنید.

آدرس ایمیلی که ارائه می‌کنید همان آدرسی است که دانشگاه برای برقراری ارتباط با شما در طول فرآیند پذیرش استفاده می‌کند.

تحصیلات

فهرستی از تمام موسسات دانشگاهی پس از دوره متوسطه که در آن شرکت کرده‌اید، از جمله کالج و/یا دانشگاه ایجاد کنید.

جزئیات تمام مطالعات پس از متوسطه را که انجام داده‌اید، از جمله مطالعات فعلی، حتی اگر مدرکی اعطا نشده باشد، ارائه دهید. با جدیدترین (یا فعلی) مؤسسه شروع کنید و به ترتیب زمانی معکوس ادامه دهید. از شما خواسته می‌شود که یک کپی از رونوشت برای هر موسسه ارائه دهید تا درخواست شما مورد ارزیابی قرار گیرد.

لطفا سوابق تحصیلی دبیرستان خود را ذکر نکنید.

با کلیک بر روی افزودن موسسه شروع کنید و نام مدرسه خود را وارد کنید. اگر مدرسه شما به صورت خودکار پر نمی‌شود، می‌توانید نام موسسه را به صورت دستی تایپ کنید.

لطفاً دوره زمانی را که در آنجا تحصیل کرده‌اید (تاریخ‌های تقریبی قابل قبول است) و سطح تحصیلی که به پایان رسانده‌اید را ذکر کنید. عدم افشای کلیه تحصیلات پس از متوسطه قبلی ممکن است بر درخواست، ارزیابی، پذیرش یا ثبت نام شما تأثیر بگذارد.

مهارت در زبان انگلیسی برای دانشگاه مک مستر

لطفاً وب‌سایت‌های رشته‌ی مورد نظر را بررسی کنید زیرا ممکن است برخی از رشته‌ها شرایط پذیرش ELP داشته باشند و متقاضیان ممکن است نیاز به تکمیل آزمون مهارت زبان انگلیسی داشته باشند.

لطفا شرایط خاص برنامه را بررسی کنید.

در برنامه، با انتخاب بله یا خیر، نشان دهید که آیا مدرکی را که زبان رسمی ‌آموزش و ارزشیابی به زبان انگلیسی است را تکمیل کرده اید یا خیر.

سوالات ویژه برنامه

برای ارزیابی برنامه‌ها، برخی از برنامه‌ها از متقاضیان می‌خواهند که به سؤالات مربوط به برنامه پاسخ دهند.

اگر پاسخ به سوالات درج نشده باشد، درخواست ناقص تلقی می‌شود.

اطلاعات تحقیق

ممکن است از شما خواسته شود که حوزه مورد علاقه خود را با شناسایی موضوع پیشنهادی مشخص کنید.

همچنین، ممکن است از شما خواسته شود که سرپرست(های) بالقوه را شناسایی کنید.

توصیه نامه

نام و اطلاعات تماس را برای حداقل دو مرجع از مربیانی که بیشتر با کار آکادمیک شما آشنا هستند، وارد کنید. توجه به این نکته ضروری است که برخی از برنامه‌ها شرایط داوری متفاوتی دارند. برخی از برنامه‌ها ممکن است به سه (3) مرجع نیاز داشته باشند، برخی ممکن است به مراجع حرفه ای یا بالینی نیاز داشته باشند.

گزینه‌های توصیه‌نامه در رشته‌ی انتخابی:

توصیه نامه علمی‌: مورد نیاز اکثر رشته‌ها

توصیه نامه بالینی: همانطور که توسط رشته‌ی مورد نظر به عنوان یک الزام شناسایی شده است

توصیه نامه حرفه‌ای: همانطور که توسط رشته‌ی مورد نظر به عنوان الزامات شناسایی شده است

لطفاً قبل از تکمیل این بخش از برنامه، الزامات رشته را بررسی کنید.

شما باید یک آدرس ایمیل برای هر داور درج کنید. داوران متقاضی یک پیام ایمیل دریافت می‌کنند که از آن‌ها می‌خواهد یک مرجع الکترونیکی را تکمیل کنند.

اگر پس از ارسال درخواست خود نیاز به تغییر آدرس ایمیل مرجع یا داور دارید، می‌توانید این کار را با بازگشت به برنامه خود یا از طریق پورتال وضعیت برنامه انجام دهید.

موارد اضافی

لطفاً وب سایت برنامه را برای اطلاعات بیشتر در رابطه با هر گونه مواد اضافی مورد نیاز برای برنامه خود مرور کنید.

توجه: این مطالب/اسناد علاوه بر آخرین رونوشت‌هایی است که باید همراه با اطلاعات تحصیلی خود آپلود کنید.

مرور شرایط رشته

لطفاً مطمئن شوید که اطلاعیه مجموعه اطلاعات شخصی و شرایط اعلامیه برنامه را خوانده و پذیرفته‌اید.

متقاضیان باید نام خود را به جای امضای خود وارد کنند.

فقط درخواست‌های کامل قابل ارسال است.

اگر هر قسمت از برنامه ناقص باشد، وقتی روی Finalize و Pay کلیک می‌کنید، لیستی ظاهر می‌شود که نشان می‌دهد چه بخش‌هایی از برنامه باید قبل از ارسال درخواست تکمیل شود.

نهایی و پرداخت

روی Finalize و Pay  کلیک کنید. متقاضیان به پرداخت هزینه درخواست غیر قابل استرداد هدایت می‌شوند.

هزینه درخواست (غیر قابل استرداد)

  • 110 دلار کانادا
  • 150 دلار کانادا برای برنامه‌های MBA و کارشناسی ارشد مالی

اگر مشکلی در پرداخت وجود داشته باشد، درخواست ارسال نمی‌شود.

هنگامی‌که پرداخت تأیید شد، یک ایمیل تأیید درخواست دریافت خواهید کرد که تأیید می‌کند درخواست شما با موفقیت ارسال شده است. تا زمانی که هزینه درخواست پرداخت نشده باشد، درخواست‌ها برای پذیرش در نظر گرفته نمی‌شوند.

 

بورسیه تحصیلی دانشگاه مک مستر

این دانشگاه بودجه‌ای را برای دانشجویان فارغ التحصیل خود فراهم می‌کند تا بتوانند زمان و انرژی خود را برای تکمیل موفقیت آمیز تحصیلات خود اختصاص دهند. دانشجویان دکترا که معیارهای بخش 4 در تقویم فارغ التحصیلان را برآورده می‌کنند، از حمایت مالی برخوردار می‌شوند که حداقل ارزش سالانه معادل شهریه تمام وقت به اضافه 13500 دلار را برآورده می‌کند یا از آن فراتر می‌رود. همچنین، اکثر دانشجویان کارشناسی ارشد در برنامه‌های تحقیقاتی بسته‌های مالی قابل توجهی دریافت می‌کنند.

تغییر در وضعیت: اگر وضعیت شما به عنوان دانشجو تغییر کند، فارغ التحصیل شوید، مرخصی بگیرید، از برنامه انصراف دهید، شایستگی شما برای دریافت کمک هزینه تحصیلی، کمک هزینه تحصیلی، جوایز سفر و بورسیه تحصیلی تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

 

بورسیه تحصیلی مک مستر برای کارشناسی

بورسیه تحصیلی نوع بورسیه مقدار بورسیه
Athletic Financial Awards داخلی 4,500
The Woo Family International Entrance Scholarship خارجی 3,000
The McMaster Chinese Alumni- Peter George International Entrance Scholarship خارجی 3,000

 

سخن پایانی

ما در این مقاله راجع به تمام جزئیات مربوط جهت تحصیل در دانشگاه مک مستر توضیح دادیم. برای جزئیات بیشتر در مورد این دانشگاه و تحصیل در کانادا، با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و از مشاوره رایگان ما بهره‌مند شوید.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 1 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید