لوگو صبا ویزا

دانشگاه مک گیل

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه شرایط و مراحل دریافت ویزای کانادا برای ایرانیان و جزئیات آن به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید. مشاوره رایگان فرم ارزیابی اولیه

کشور کانادا از لحاظ امکانات رفاهی و اقتصادی شرایط بسیار خوبی دارد که به همین علت هر ساله مهاجرین زیادی از جمله دانشجویان بین‌المللی به این کشور نقل مکان می‌کنند. در ایران نیز بسیاری از دانشجویان، کانادا را مقصد مهاجرت تحصیلی خود قرار می‌دهند. دانشگاه مک گیل کانادا جزو بهترین و باسابقه‌ترین دانشگاه‌های کانادا است که دانشجویان ایرانی می‌توانند در آن پذیرش تحصیلی بگیرند. البته ورود به این دانشگاه برای ایرانیان ضوابط خاصی دارد که متقاضیان باید حتما آن‌ها را رعایت کنند. اگر دوست دارید که تحصیلات خود را در مقاطع بالاتر ادامه دهید، مسلما دانشگاه مک گیل انتخابی عالی برای شما خواهد بود.

بررسی تاریخچه دانشگاه مک گیل کانادا

برای اینکه بهتر با این دانشگاه و فعالیت‌های آن آشنا شوید، باید نگاهی کلی به تاریخچه آن داشته باشید. تاریخ تاسیس این دانشگاه به سال ۱۸۲۱ برمی‌گردد که نشان‌دهنده سابقه زیاد این مرکز آموزشی است. زبان رسمی در این دانشگاه انگلیسی است و باید دانشجو به صورت کامل به انگلیسی مسلط باشد. از زمان تاسیس این دانشگاه تا به امروز، فعالیت‌های علمی به صورت گسترده انجام می‌شود و دستاوردهای بزرگی در این زمینه به وجود آمده است. دانشکده پزشکی این دانشگاه جزو بهترین مراکز آموزش پزشکی در جهان به شمار می‌آید و سال‌های زیادی در این زمینه فعال بوده است. در حال حاضر بخش زیادی از متقاضیان رشته پزشکی در این دانشگاه جذب می‌شوند.

برای اینکه بهتر با این دانشگاه آشنا شوید علت نامگذاری آن را بیان خواهیم کرد. آقای جورج مک گیل یک تاجر موفق اسکاتلندی بود که ملکی با وسعت چهل و شش هکتار را برای تاسیس یک مرکز علمی بخشید. او این وصیت را دقیقا دو سال قبل از مرگ خود انجام داد و سپس یک دانشگاه عالی در این زمین‌ها ساخته شد. با توجه به خدمت بزرگی که این شخص انجام داد، نام دانشگاه به احترام او مک گیل گذاشته شد. این دانشگاه زیبا در شهر مونترال کانادا قرار دارد که یک شهر ساحلی و مهم در کانادا محسوب می‌شود. حال که با تاریخچه و علت نامگذاری این دانشگاه آشنا شدید، سایر موارد مهم درباره آن را بررسی خواهیم کرد.

مزایای تحصیل در دانشگاه مک گیل کانادا

اگر شما هم مزایای تحصیل در دانشگاه مک گیل را بدانید، هر چه سریع‌تر برای گرفتن پذیرش آن اقدام خواهید کرد. این دانشگاه دارای سابقه و قدمت زیادی در بحث آموزش است و چیزی حدود دو قرن از عمر آن می‌گذرد. اعتبار و ارزش بالای این دانشگاه مهم‌ترین دلیل برای انتخاب آن است. شما پس از اینکه دوران تحصیل خود در مک گیل کانادا را پشت سر بگذارید، بلافاصه مشغول به کار خواهید شد. همچنین در طول دوران تحصیل، با بهترین اساتید جهان آشنا می‌شوید و جدیدترین متدهای علمی را از آنان می‌آموزید.

دانشگاه مک گیل از ۱۵۰ کشور جهان دانشجو می‌پذیرد که یک آمار فوق‌العاده است. در هنگام تحصیل در دانشگاه مک گیل با دانشجویانی از اتباع کشورهای مختلف آشنا می‌شوید که هر کدام از آن‌ها جزو نخبگان کشور خود به حساب می‌آیند. این دانشگاه برای انجام کارهای تحقیقاتی بودجه زیادی را صرف می‌کند و اهمیت بالایی به تحقیقات دانشجویان می‌دهد. در صورتی که نظریه یا ایده علمی خاصی داشته باشید،‌ دانشگاه مایل است تا به شما برای اجرایی کردن آن کمک کند. شما در طول مدت اقامت و تحصیل خود در دانشگاه مک گیل از بهترین امکانات آموزشی و تفریحی برخوردار می‌شوید.

دانشگاه شرایط رفاهی لازم برای شما را فراهم می‌کند تا با خیال آسان و بدون دغدغه به فعالیت‌های علمی خود ادامه دهید. خوشبختانه این مجموعه برای دانشجویان بین‌المللی احترام زیادی قائل است و انواع طرح‌های مناسب برای این دسته از دانشجویان را ایجاد نموده است. مسئولین این دانشگاه تلاش می‌کنند تا یک بستر آرام و بدون دغدغه برای دانشجویان خارجی فراهم کنند تا آن‌ها نیز از شرایط خوبی در این دانشگاه برخوردار شوند و مراحل علمی را یکی پس از دیگری پشت سر بگذارند.

فارغ‌التحصیلان مشهور دانشگاه مک گیل

این دانشگاه در طول تاریخ دویست ساله خود انسان‌های بزرگی را تربیت کرده است. هر کدام از این انسان‌ها تاثیر بزرگی بر روی پیشرفت بشریت داشته‌اند جزو مشاهیر زمان خود به حساب می‌آیند. آقای جاستین ترودو که در حال حاضر نخست وزیر کانادا است از این دانشگاه محبوب فارغ‌التحصیل شده است. همانطور که می‌بینید که فارغ‌التحصیل از دانشگاه مک گیل توانسته به مقام نخست وزیری کشور کانادا دست پیدا کند. افراد زیادی از این دانشگاه تا به حال موفق به اخذ نوبل علمی شده‌اند. همچنین این دانشگاه تعداد ۱۴۵ بورسیه رودز را به خود اختصاص داده است که نشان از موفقیت بی‌نظیر دانشجویان این دانشگاه است.

آقای لاریر که هفتمین نخست وزیر کانادا بود، از دانشگاه مک گیل فارغ‌التحصیل شده و به سپس برای مقام نخست وزیری انتخاب شد. خانم جولی پایت یکی دیگر از برترین فارغ‌التحصیلان این دانشگاه است که در زمینه فضانوردی فعالیت می‌کند. نکته جالب این است خانم پایت در حال حاضر استاندار یکی از استان‌های کشور کانادا نیز است. خانم میا کریشنر بازیگر معروف و محبوب نیز از دانشگاه مک گیل مدرک خود را دریافت نموده است. همانطور که می‌بینید، تعداد زیادی از دانشجویان این دانشگاه به درجات بالای موفقیت دست پیدا کرده‌اند و شرایط ایده‌آلی برای خود ایجاد نموده‌اند.

نکته جالب این است که اکتشافات زیادی در آزمایشگاه‌های این مرکز آموزشی انجام می‌شود. آقای ارنست رادرفورد تحقیقات خود پیرامون رادیو اکتیو را در این دانشگاه به انجام رساند و سپس برای اکتشاف خود جایزه نوبل را دریافت نمود. همانطور که می‌بینید دانشگاه مک گیل یک فضای عالی برای رشد و پیشرفت در آینده است پس شما هم برای گرفتن پذیرش آن تمام تلاش خود را به کار ببندید.

 

دانشگاه مک گیل

معرفی دانشکده‌های دانشگاه مک گیل

به صورت کلی این دانشگاه از ۱۱ دانشکده مختلف تشکیل شده است که هر کدام از آن‌ها بر روی رشته‌های خاصی تمرکز دارند. برای اینکه شما بهتر با این دانشکده‌ها آشنا شوید، آن‌ها را به صورت لیست شده در اختیار شما قرار می‌دهیم؛

  • دانشکده کشاورزی و محیط زیست
  • دانشکده هنر
  • دانشکده مهندسی
  • دانشکده حقوق
  • دانشکده پزشکی
  • دانشکده مطالعات دینی
  • دانشکده علوم

دانشکده‌هایی که نام برده شدند از اهمیت بالایی برخودار هستند و چند هزار نفر از دانشجویان در آن تحصیل می‌کنند. البته این نکته را به یاد داشته باشید که هر دانشکده دارای بخش‌های مختلفی خواهد بود. در داخل دانشکده دپارتمان‌های آموزشی به صورت جداگانه به فعالیت می‌پردازند. هر رشته در گروه آموزشی خاصی قرار می‌گیرد و روند آموزشی بر اساس چارت منظم و دقیق جلو می‌رود.

دانشکده دندانپزشکی به صورت مستقل از دانشکده پزشکی عمل می‌کند و یک مرکز مجزا می‌باشد. شما می‌توانید با توجه به رشته‌ای که در گذشته خوانده‌اید، در یکی از این دانشکده‌ها پذیرش شوید و به تحصیل خود در این مراکز ادامه دهید. بدون شک پذیرش در این دانشکده‌ها می‌تواند تغییر بزرگی در کیفیت زندگی شما ایفا کند. در دانشگاه مک گیل یک دانشکده موسیقی نیز وجود دارد که مباحث مربوط به موسیقی را به صورت آکادمیک درآورده است.

در کنار تمامی این دانشکده‌هایی که نام برده شد، موسسه مطالعات اسلامی نیز در حال فعالیت است که تاریخ تاسیس آن به سال ۱۹۵۲ بر‌می‌گردد. این موسسه در رشته‌هایی همچون تاریخ اسلامی، فرهنگ اسلامی و تمدن اسلامی دانشجو می‌پذیرد و هر ساله افراد زیادی از آن فارغ‌التحصیل می‌شوند. کتابخانه موسسه مطالعات اسلامی بسیار معتبر است و چند هزار نسخه کتاب نفیس در آن نگهداری می‌شود. تمامی کتاب‌های این کتابخانه در زمینه مطالعات اسلامی است و بهترین منبع در امریکای شمالی به شمار می‌آید.

مدارک و شرایط لازم برای پذیرش در مقطع کارشناسی

بررسی آخرین آمارها نشان می‌دهد که چیزی در حدود ۴۰ درصد از متقاضیان ورود به دانشگاه مک گیل مرحله پذیرش را پشت سر می‌گذارند. با توجه به این آمار امیدوارکننده شما نیز می‌توانید جزو کسانی باشید که پذیرش را دریافت می‌کنند. شرایط لازم برای پذیرش در مقطع کارشناسی موارد مختلفی را شامل می‌شودکه باید همه آن‌ها را رعایت کنید. معدل آخرین مدرک تحصیلی شما بیشترین تاثیر را در پذیرش شما خواهد داشت. به طور قطع اگر معدل بالایی داشته باشید، به همان مقدار شانس شما برای قبول در رشته مورد نظر افزایش پیدا خواهد کرد.

دانشگاه مک گیل معدل شما را با معیار خود از یک تا چهار درجه‌بندی می‌کند. شما باید حدقل نمره سه داشته باشید تا بتوانید از این مرحله پذیرش به راحتی عبور کنید. به یاد داشته باشید که هر رشته مدارک خاص خود را دارد که باید آن را بررسی کنید. در بعضی از رشته‌ها نیز آزمون ورودی اختصاصی وجود دارد که باید نمره قبولی را در آن به دست بیاورید. شما برای ورود به این مقطع به یک مدرک زبان معتبر نیاز خواهید داشت و باید آن را به دانشگاه ارائه کنید.

کسانی که آزمون تافل یا آیلتس را پشت سر گذاشته‌اند می‌توانند مدارک مربوط به آن را به دانشگاه مک گیل ارائه دهند. در صورتی که آزمون آیلتس را داده‌اید باید میانگین نمره شما بالای ۶.۵ باشد تا درخواست شما مورد قبول واقع شود. برای آزمون تافل نیز این معیار با توجه به نوع رشته متفاوت خواهد بود که باید آن را به صورت جداگانه بررسی نمایید. در صورتی که فعلا ساکن ایران هستید، حتما کارهای مربوط به پاسپورت و ویزا را انجام دهید تا بلافاصله بعد از گرفتن پذیرش، وارد دانشگاه مک گیل شوید.

شرایط پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد

دانشگاه مک گیل در حال حاضر ۴۰۰ رشته را در مقطع کارشناسی ارشد ارائه می‌دهد. شما باید در ابتدا رشته مورد نظر خود را انتخاب کنید و سپس مدارک لازم برای آن رشته را آماده کنید. شما برای گرفتن پذیرش باید معدل نمرات دو سال آخر تحصیلی خود را به دانشگاه بدهید تا تصمیم‌گیری لازم برای شما صورت بگیرد. برای اینکار شما باید از بین یک تا چهار نمره، حداقل نمره ۳.۲ را به دست بیاورید تا شرایط لازم برای ورود به دانشگاه مک گیل را داشته باشید. بعضی از رشته‌ها ملزومات خاص خود را دارند که باید آن‌ها را تهیه کنید.

به طور مثال برای پذیرش بعضی از رشته‌ها شما باید یک مقاله علمی منتشر شده را ارائه کنید. در صورتی که این مدارک به صورت کامل جمع‌آوری نشوند، کار گرفتن پذیرش برای شما دشوار خواهد شد. نکته جالب این است که در برخی از رشته‌ها باید مقالات یا پایان‌نامه فرانسوی ارائه دهید پس در انتخاب رشته حتما به این جزییات مهم و حیاتی دقت کنید. وجود توصیه‌نامه نیز می‌تواند کار شما را برای گرفتن پذیرش آسان‌تر کند.

در صورتی که در مقطع کارشناسی تجربیات علمی ارزشمندی به دست آورده‌اید، حتما از استادان خود بخواهید تا برای شما یک توصیه‌نامه مکتوب و معتبر بنویسند. همچنین بهتر است که راه‌های تماس با اساتید نیز در این نامه عنوان شود تا میزان اعتبار توصیه‌نامه بالاتر برود. به غیر از موارد گفته شده شما باید فرمی به نام انگیزه‌نامه را پر کنید و آن را تحویل دهید. انگیزه‌نامه برای شناختن بیشتر شما و اهداف تحصیلی مدنظرتان است و اگر طرح‌های ذهنی شما برای دانشگاه جذاب باشد، راحت‌تر پذیرش خواهید گرفت.

نحوه پذیرش دانشگاه مک گیل در مقطع دکترا

چنانچه می‌خواهید در مقطع دکترا در دانشگاه مک گیل پذیرفته شوید، باید مدارک مربوط به آن را جمع‌آوری کنید. قدم اول برای اینکار ارائه مدرک کارشناسی ارشد معتبر به دانشگاه است تا بررسی سایر شرایط شما نیز آغاز شود. مدت زمان دوره دکترا در رشته‌های مختلف متفاوت است که به صورت متغیر بین ۴ تا ۸ سال زمان خواهد برد. برای گرفتن پذیرش حتما باید یک استاد راهنمای خوب را انتخاب کنید و توانمندی‌های خود را به او اثبات کنید. شما می‌توانید با نوشتن یک مقاله علمی در زمینه رشته خود نظر استاد راهنما را جلب کرده و احتمال موفقیت خود را بالاتر ببرید.

در صورتی که پروپوزال ارائه شده توسط شما جذاب باشد، به طور قطع دانشگاه مک گیل تمایل زیادی به پذیرش شما خواهد داشت. شما باید مدارک تحصیلی خود را به صورت رسمی ترجمه کنید و و آن‌ها را اسکن نمایید. همچنین تمامی مدارک هویتی شما نیز در این مرحله دریافت می‌شود پس برای ترجمه آن‌ها هم برنامه داشته باشید. در صورتی که رزومه شغلی یا علمی معتبری دارید حتما آن را ارائه کنید تا درصد موفقیت شما بالاتر برود. در حال حاضر میزان ورودی‌های سالانه در مقطع دکترا چیزی در حدود ۲۰۰۰ نفر است که پس از پایان تحصیلات خود در پست‌‌های مهمی در کشور کانادا مشغول به کار می‌شوند.

مدرک زبان معتبر برای پذیرش در این مقطع نیز بسیار مهم است و در صورت نبود آن قادر به گرفتن پذیرش نخواهید بود. از آنجایی که گرفتن مدارک کمی زمانبر است، باید از چند ماه قبل برای آن برنامه‌ریزی کنید و تمامی موارد لازم را آماده کنید.

دریافت بورسیه در دانشگاه مک گیل چگونه است؟

دانشگاه مک گیل اهمیت بسیار زیادی به رفاه دانشجویان خود می‌دهد که به همین جهت شرایط بورسیه‌ای را برای بعضی از دانشجویان فراهم ساخته است. بورسیه‌های ورودی مک گیل مهم‌ترین نوع بورسیه‌ها هستند که توسط این دانشگاه ارائه خواهند شد. این بورسیه به صورت ویژه برای داشجویان سال اول است و کسانی که دارای استعداد درخشان باشند می‌توانند بورسیه آموزشی دریافت کنند. میزان رقابت بین دانشجویان برای دریافت بورسیه بسیار شدید است و شما باید نهایت تلاش خود را برای اینکار انجام دهید.

در صورتی که همچنان درخشش علمی شما ادامه داشته باشد، بورسیه برای سایر ترم‌ها هم اعمال می‌شود و هزینه‌های تحصیل شما پایین‌تر می‌آید. این بورسیه می‌تواند مبلغ متغیری داشته باشد ولی به صورت کلی بین ۳ تا ۱۲ هزار دلار خواهد بود. شرایط دانشجو و سطح علمی او تاثیر بسیار زیادی بر روی مبلغ بورسیه خواهد داشت. در صورتی که دانشجو نخواهد در ترم جاری از بورسیه استفاده کند، قابلیت انتقال آن به ترم‌های بعدی نیز ممکن است. شما برای ثبت‌نام بورسیه می‌توانید از طریق پورتال دانشگاهی خود در سایت دانشگاه مک گیل اقدام نمایید.

تجربه نشان می‌دهد که ارسال درخواست بورسیه در ماه اوت احتمال موفقیت بالاتری خواهد داشت. به غیر از موضوع بورسیه، این دانشگاه برای دانشجویان ممتاز خود طرح‌های تشویقی زیادی قرار می‌دهد. کسانی که دارای شرایط تحصیلی مناسبی هستند می‌توانند از تخفیف شهریه نیز برخوردار شوند و هزینه‌های خود را به کمترین حد ممکن کاهش دهند. تعدادی از بورسیه‌ها نیز به صورت محدود برای دانشجویان بی‌بضاعت در نظر گرفته شده است. برای دریافت این بورسیه باید در تاریخ ۳۰ ژوئیه درخواست خود را ثبت کنید تا اطلاعات شما به صورت کامل بررسی و تحلیل شود.

کمک هزینه‌های تحصیلی در دانشگاه مک گیل

به غیر از بودجه‌ای که برای بورسیه تحصیلی در نظر گرفته می‌شود، کمک هزینه‌هایی دیگری هم برای دانشجویان وجود دارد. مواردی همچون وام دانشجویی در اختیار دانشجویان مختلف قرار می‌گیرد و سطح خاصی برای آن در نظر گرفته نشده است. همچنین اگر در تاریخ سررسید شهریه پول کافی در اختیار نداشته باشید، می‌توانید از گزینه تاخیر در پرداخت شهریه استفاده کنید. خوشبختانه انجام تاخیر بدون سود خواهد بود و زمانی که پول به دستتان رسید پرداخت را انجام خواهید داد. در داخل دانشگاه مک گیل یک دفتر کاریابی وجود دارد که دانشجویان می‌توانند از این طریق یک شغل پیدا کنند.

انجام دادن یک شغل پاره وقت در کنار تحصیل بلامانع است و باعث می‌شود تا شما هزینه‌های مربوط به تحصیل خود را به راحتی پرداخت نمایید. ناگفته نماند که در بعضی از شرایط خاص،‌ دولت کانادا به صورت جداگانه کمک‌هایی به دانشجویان مک گیل می‌کند. شما برای دریافت این کمک دولتی باید در سامانه دانشگاه تا قبل از تاریخ ۳۰ ژوئن درخواست خود را ثبت کنید تا بررسی لازم بر روی آن انجام شود.

میزان شهریه در دانشگاه مک گیل

میزان شهریه این دانشگاه نسبت به سایر دانشگاه‌ها مناسب‌تر است که همین موضوع محبوبیت آن را بیشتر کرده است. در حال حاضر برای تحصیل در مقطع کارشناسی باید ترمی بین ۱۸ تا ۴۸ هزار دلار کانادا بپردازید. با توجه به اینکه تنوع رشته‌ها بسیار زیاد است، هر کدام از آن‌ها دارای شهریه متفاوتی خواهند بود. قبل از اینکه در دانشگاه مک گیل پذیرفته شوید حتما توانایی مالی خود را بررسی کنید و سپس وارد این دانشگاه شوید. داشتن تمکن مالی برای مهاجرت و تحصیل در خارج از کشور بسیار مهم است و باید زمینه‌های لازم را در این مورد فراهم سازید.

میزان شهریه در دوره تحصیلات تکمیلی کمتر است و حدودا به ازای هر ترم ۸ هزار دلار کانادا خواهد بود. البته چنانچه ترم شما نیمه وقت باشد،‌ این مبلغ نیز نصف شده و به ۴ هزار دلار کاهش پیدا می‌کند. این هزینه‌ها فقط برای شهریه این دانشگاه است و شما باید هزینه‌های جانبی در نظر بگیرید. شما در طول تحصیل نیاز به خرید کتاب و لوازم دارید که برای تهیه آن‌ها باید چیزی در حدود ۱۰۰۰ دلار پرداخت کنید.

همچنین قانون بیمه اجباری در کانادا وجود دارد که شما باید به صورت مرتب حق بیمه ۱۰۰۰ دلاری را پرداخت نمایید. به صورت کلی اقامت شما به عنوان دانشجو حدودا هزینه‌ای بالغ بر ۲۰ تا ۴۰ هزار دلار را ایجاد خواهد کرد. حال که با هزینه‌های مهم در این بخش آشنا شدید،‌ حتما برای آن برنامه‌ریزی کنید تا در آینده مشکل خاصی برای شما ایجاد نگردد.

پردیس‌های دانشگاه مک گیل

دانشگاه مک گیل دارای سه پردیس بزرگ است که فعالیت‌های علمی به صورت جدی در آن انجام می‌شود. هر کدام از این پردیس‌ها به صورت جداگانه اداره می‌شوند و شرایط خاص خود را دارند. برای اینکه بهتر این پردیس‌ها را بشناسید،‌ شرایط هر کدام را برای شما بیان خواهیم کرد.

پردیس اصلی دانشگاه

این پردیس در شهر مونترال و در کنار ایستگاه مترو پیل قرار گرفته است. در داخل این پردیس استادیوم ورزشی نیز قرار دارد که دانشجویان برای گذراندن اوقات فراغت یا انجام ورزش‌های حرفه‌ای به آن مراجعه می‌کنند. مجتمع خوابگاهی دانشگاه مک گیل نیز در این پردیس واقع شده و اکثر دانشجویان بین‌المللی در آن اسکان یافته‌اند.

در حال حاضر تعداد سه هزار نفر از دانشجویان مختلف در این پردیس مشغول به تحصیل هستند و مراحل تحصیلی را پشت سر می‌گذارند. این پردیس دارای یک محیط سرسبز و زیبا است که حس خوبی را به دانشجویان انتقال می‌دهد. امروزه این پردیس را جزو زیباترین مکان‌های آموزشی در جهان می‌دانند و در مقاله‌های رسمی نیز این مورد عنوان شده است.

 

دانشگاه مک گیل1

پردیس مک دونالد

این پردیس به بعد از تکمیل پردیس اصلی ساخته شده و در بلوار سنت آن شهر مونترال قرار گرفته است. در حال حاضر دانشکده کشاورزی و دانشکده تغذیه در این پردیس قرار دارند و دانشجویان به صورت روزانه برای گذراندن آموزش‌های خود به این پردیس می‌روند. انستیتیو انگل‌شناسی نیز در داخل این پردیس بوده و فعالیت‌های پژوهشی مختلف در آن دنبال می‌شود.

قسمتی از فضای این پردیس را دانشکده محیط زیست فراگرفته که به صورت ویژه بر روی رشته‌های مربوط بر محیط زیست تمرکز دارد. در مجاورت این پردیس باغ مورگان قرار دارد که دانشجویان می‌توانند از محیط زیبای آن برای استراحت بهره ببرند و در زمان بین کلاس‌ها از آن استفاده کننند.

پردیس اتاوه

این پردیس جدیدترین سازه این دانشگاه است که در سال ۲۰۱۹ تاسیس شده است. دانشکده پزشکی به این پردیس انتقال یافته و تجهیزات آموزشی روز دنیا در آن قرار گرفت. در این پردیس بیشتر دروس عملی پزشکی به صورت حرفه‌ای تدریس می‌شوند و دانشجویان سال آخری دوره‌های کارورزی را پشت سر می‌گذارند. از آنجایی که این پردیس به تازگی تاسیس شده است، میزان امکانات به کار رفته در آن از بالاترین سطح ممکن برخوردار است.

اگر دوست دارید که به یک پزشک ماهر و باتجربه تبدیل شوید، بهترین راه تحصیل در پردیس اتاوه دانشگاه مک گیل است. خوشبختانه در این بخش دانشجویان ایرانی زیادی مشغول به تحصیل هستند که آینده‌ روشنی برای آن‌ها تصور خواهد شد.

وضعیت اسکان دانشجویان در خوابگاه‌ها

خوابگاه‌های دانشگاه مک گیل در دو پردیس اصلی و مک دونالد تجمیع یافته‌اند که باید در این مکان‌ها خوابگاه را تهیه نمایید. میزان تنوع در اتاق‌ها و کیفیت ‌آن‌ها بسیار بالا است و دانشجو می‌تواند با توجه به شرایط شخصی خود اتاق مدنظرش را انتخاب کند. در صورتی که می‌خواهید از خوابگاه فردسی اصلی استفاده کنید، باید مبلغی بین ۶۰۰۰ تا ۱۴۰۰۰ دلار کانادا به صورت سالانه پرداخت کنید. اتاق‌ها دارای ظرفیت یک یا چند نفره است که هر کس با توجه به شرایط خود آن‌ها را انتخاب می‌کند.

به طور قطع اتا‌ق‌های چند نفره قیمت ارزان‌تری نسبت به اتاق یک نفره دارند و از لحاظ مالی نیز گزینه مناسبی به نظر می‌رسند. پردیس مک دونالد حدود ۳۰ کیلومتر تا مونترال فاصله دارد که به همین علت قیمت خوابگاه در این کمپ ارزا‌ن‌تر است. شما برای اقامت یکساله در خوابگاه کمپ مک دونالد باید هزینه‌ی ۵۰۰۰ دلار کانادا را بپردازید. اکثر اتاق‌های خوابگاه مک دونالد به صورت چند تختی است و چند دانشجو در داخل اتاق با هم زندگی می‌کنند. به صورت کلی خوابگاه پردیس اصلی کیفیت بالاتری دارد و به همین دلیل هزینه آن نیز بیشتر خواهد بود.

البته امکان رزرو ماهانه نیز در کمپ اصلی وجود دارد که در صورت تمایل می‌توانید از آن استفاده نمایید. این مواردی که بیان شد فقط مربوط به خوابگاه‌های رسمی این دانشگاه می‌باشد. در داخل شهر مونترال اقامتگاه‌های دانشجویی خودگران نیز وجود دارند که بعضی از دانشجویان برای اسکان به مراجعه می‌کنند. با توجه به شرایط خاص اقامت در این دانشگاه، بهتر است که شرای خود را بسنجید و سپس ثبت‌نام خود را خوابگاه پردسی اصلی یا مک دونالد نهایی کنید.

رنکینگ دانشگاه مک گیل در جهان

امروزه هزاران دانشگاه در سراسر جهان وجود دارد که هر کدام از آن‌ها از سطح علمی خاصی برخوردار هستند. آمارهای مربوط به بهترین دانشگاه‌های جهان به صورت مرتب به روز می‌شود و در اختیار علاقه‌مندان به آن قرار می‌گیرد. دانشگاه مک گیل همیشه جای خود را در بین ۵۰ دانشگاه برتر جهان حفظ کرده است و از اعتبار بالایی برخوردار است. همچنین این دانشگاه همیشه در بین سه دانشگاه اول کانادا قرار می‌گیرد که از این لحاظ باعث جذب دانشجویان بیشتری به آن شده است.

دانشکده پزشکی دانشگاه مک گیل بسیار قوی است و در اکثر آمارهای گرفته شده توانسته بیشترین امتیاز ممکن را کسب کند. موسسه آماری تایمز یکی از مهم‌ترین منابعی است که بهترین دانشگاه‌ها را معرفی می‌کند. بر اساس گزارش این موسسه دانشگاه مک گیل دارای رتبه ۴۰ در جهان است و به عنوان دومین دانشگاه مطرح کانادایی شناخته می‌شود. همانطور که می‌بینید،‌ این دانشگاه از اعتبار بسیار بالایی در سطح جهان برخوردار است پس یک مقصد خوب برای دانشجویان ایرانی می‌باشد.

ددلاین پذیرش و اپلای در دانشگاه مک گیل

اگر دوست دارید که در دانشگاه مک گیل کانادا به تحصیل خود ادامه دهید، باید به خوبی با ددلاین‌ها آشنا شوید. ددلاین نشان‌دهنده فرصت انجام کارها برای پذیرش است که در یک تاریخ معین به پایان خواهد رسید. در حال حاضر ددلاین پذیرش برای دانشجویان بین‌المللی ۱۵ ژانویه است که باید تا این تاریخ تمام مدارک خود را ارائه دهند. در صورتی که کارهای مربوط به پذیرش تا این تاریخ انجام نشود، امکان گرفتن اپلای در آن ترم وجود ندارد و باید تا رسیدن ترم بعدی صبر کنید.

 البته دانشگاه مک گیل برای راحت‌تر کردن کار شما، تاریخ ۳۰ آوریل را برای ارسال نهایی مدارک مشخص کرده است. کسانی که در رشته‌های هنری تحصیل کرده‌اند هم باید تا تاریخ ۷ مارس برای ارسال آثار هنری خود اقدام کنند. معمولا اساتید دانشکده هنر این آثار را بررسی می‌کنند و سپس درباره پذیرش و اپلای شما تصمیم نهایی را خواهند گرفت. فراموش نکنید که برای گرفتن اپلای باید هزینه کمی را برای ثبت درخواست خود در نظر بگیرید. دد لاین هر رشته می‌تواند با رشته دیگر متفاوت باشد پس قبل از هر گونه اقدامی تاریخ ددلاین مربوط به رشته خود را پیدا کنید.

تکمیل و ارسال مدارک را با سرعت بالاتری انجام دهید تا احتمال موفقیت شما در کسب پذیرش بیشتر شود. به یاد داشته باشید که ددلاین دوره کارشناسی تفاوت زیادی با دوره‌های تحصیلات تکمیلی دارد پس این دو را با یکدیگر اشتباه نگیرید. با توجه به حساسیت‌های بالای این دانشگاه، بهتر است که از ماه‌ها قبل برنامه‌ریزی مناسبی را برای تهیه مدرک انجام دهید.

هزینه و مخارج غذا در دانشگاه مک گیل کانادا

هزینه‌های مربوط به غذا بخش مهمی از مخارج دانشجو را تشکیل می‌دهد که باید این هزینه را مدیریت کرد. در صورتی که در خوابگاه‌های دانشگاه مک گیل ساکن شوید، باید از سرویس غذای اجباری این دانشگاه استفاده کنید. در واقع سکونت شما در این خوابگاه‌ها به مدت ۸ ماه همراه با غذا خواهد بود. البته بعد از ماه هشتم انتخاب با خودتان است و می‌توانید سرویس غذا را حذف کرده یا آن را دوباره سفارش دهید. در طول این ۸ ماه شما باید هزینه‌ای بالغ بر ۵۰۰۰ دلار کانادا بابت غذای اجباری بپردازید. همچنین اگر بعد از این مدت دوباره خواستار این سرویس باشید، باید مبلغ ۲۶۰۰ دلار برای دوره داوطلبی هزینه کنید.

 این مبالغ به صورت کلی به شما گفته شد و ممکن است شرایط برای هر کسی متفاوت باشد. با این حال شما باید آمادگی لازم برای پرداخت هزینه‌ها را داشته باشید تا در طی اسکان در این دانشگاه روزهای خوشی را سپری نمایید. با توجه به موارد گفته شده، هزینه غذای شما در هر سال حدود ۱۵۰۰۰ دلار امریکا است که باید به صورت مرتب آن را پرداخت کنید. البته نوع و میزان غذای مصرفی توسط شما هم تاثیر زیادی بر این قیمت دارد و آن را تغییر خواهد داد . مسلما اگر غذاهای انتخابی از طرف شما دارای کیفیت بالاتری باشند، باید هزینه بیشتری را برای آن‌ها پرداخت نمایید.

سوالات متداول

چرا برای تحصیل به کانادا بروم؟
کشور کانادا دارای بهترین قوانین مربوط به مهاجرت در دنیا است که افراد با ملیت‌های گوناگون در آن زندگی می‌کنند. همچنین بر اساس آمارها بهترین دانشگاه‌های دنیا از نظر رتبه‌ای در این کشور وجود دارند. شما می‌توانید بعد از اتمام تحصیل خود در این دانشگاه، از موقعیت‌های شغلی مناسب در کانادا برخوردار شوید و به زندگی خود ادامه دهید.
آیا دانشگاه مک گیل ایرانیان را پذیرش می‌کند؟
خوشبختانه دانشگاه مک گیل بیشتر از هر چیزی به سطح علمی شما نگاه می‌کند و مساله ملیت برای آن مطرح نیست. دانشجویان نخبه ایرانی با سابقه علمی درخشان می‌توانند از این دانشگاه پذیرش بگیرند.
آموزش در دانشگاه مک گیل با چه زبانی انجام می‌شود؟
این دانشگاه یک مرکز دو زبانه است که زبان‌های انگلیسی و فرانسوی در آن به کار می‌رود. در صورت تسلط به این زبان‌ها می‌توانید در دانشگاه مک گیل مشغول به تحصیل شوید و دوره‌های مختلف تحصیلی را با موفقیت پشت سر بگذارید.
آیا مدرک دانشکاه مک گیل در ایران اعتبار دارد؟
دانشگاه مک گیل جزو برترین دانشگاه‌های جهان است که به همین علت مدرک آن در ایران از اهمیت زیادی برخوردار است. در صورت فارغ‌التحصیلی از این دانشکاه فرصت‌های شغلی مناسبی در ایران و کانادا خواهید داشت که خود می‌توانید آن‌ها را انتخاب کنید.
آیا بورسیه آموزشی به دانشجویان ایرانی داده می‌شود؟
این دانشگاه بخشی از بودجه خود را برای بورسیه کردن دانشجوهای بین‌المللی در نظر گرفته است. پس با توجه به این موضوع، در صورت احراز صلاحیت ایرانیان نیز از این بورسیه‌ها بهره‌مند می‌شوند.
آیا رشته دندانپزشکی در دانشگاه مک گیل ارائه می‌شود؟
خوشبختانه دانشگاه مک گیل یک دانشکده دندانپزشکی مجزا دارد که به صورت مستقل فعال است و می‌توان در آن تحصیل کرد.

اخذ پذیرش دانشگاه مک گیل با صبا ویزا

در این مطلب تمامی شرایط و ضوابط حاکم بر دانشگاه مک گیل بیان شد تا با آگاهی کامل نسبت به این دانشگاه برای مهاجرت اقدام نمایید. مزایایی همچون رتبه علمی بالا، امکانات رفاهی مناسب و تنوع بالای رشته‌ها باعث شده تا دانشگاه مک گیل به یک گزینه جذاب و عالی برای دانشجویان نخبه ایرانی تبدیل شود.

تهیه همه مدارک و ارسال آن‌ها به دانشگاه فرایند زمانبری دارد که برای شما کار دشواری است. صبا ویزا به عنوان یک موسسه مهاجرتی با سال‌ها تجربه موفق می‌تواند به کمک شما بیاید. از آنجایی که این شرکت هر ساله مهاجرت‌های قانونی زیادی را انجام می‌دهد، برای گرفتن اپلای از دانشگاه مک گیل نیز برنامه‌های ویژه‌ای خواهد داشت. البته موسسه صبا ویزا برای اعزام دانشجویان به سایر دانشگاه‌ها نیز خدمت ارائه می‌کند و پیشنهادات جذابی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 1 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید