لوگو صبا ویزا

دانشگاه هومبولت برلین

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه شرایط و مراحل دریافت ویزای برلین برای ایرانیان و جزئیات آن به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید. مشاوره رایگان

آلمان می‌تواند یک هدف و مقصد بسیار جذاب برای اکثر افراد باشد، از استانداردهای عالی دانشگاهی گرفته تا اقتصاد پررونق و پیشرفت‌های بسیار در مهندسی تنها برخی از دلایلی هستند که افراد آلمان را برای تحصیل و سایر امور انتخاب می‌کنند. از دیگر مزیت‌های فوق‌العاده این کشور این است که تقریبا تمامی دانشگاه‌های دولتی آن از بیشتر دانشجویان بین‌المللی شهریه‌ای بابت تحصیل دریافت نمی‌کنند، مثلا دانشگاه هومبولت برلین یک نمونه از این دانشگاه‌ها است. علاوه بر آن می‌توانید در این دانشگاه به یادگیری زبان آلمانی بپردازید.

ما در این مطلب از صبا ویزا اطلاعات خوبی در مورد  دانشگاه هومبولت برلین ارائه خواهیم داد. دانستن این اطلاعات به شما کمک می‌کند بتوانید در امر تصمیم‌گیری برای مهاجرت تحصیلی با دید بازتری اقدام کنید.

فهرست عناوین

کلیاتی در مورد دانشگاه هومبولت برلین

دانشگاه هومبولت برلین در اکتبر سال 1810 تأسیس شد. در ابتدا این مکان آموزشی دارای 4 دانشکده سنتی به نام حقوق، پزشکی، فلسفه و الهیات بود. در ابتدا کتابخانه سلطنتی که در سال 1831تأسیس شد در اختیار دانشگاه قرار گرفت. به مرور زمان دانشکده‌های بیشتری به این دانشگاه اضافه شدند، از جمله: دانشکده پزشکی، دانشکده دامپزشکی، دانشکده کشاورزی و غیره. همچنین موزه تاریخ طبیعی هم جزئی از این مؤسسه شد.

پس از آن دانشگاه هومبولت ساختارهای جدید و بیشتری را توسعه داد. اخیرا 500 دانش‌ پژوه و هیأت علمی به تازگی در این دانشگاه منصوب شدند یا دوباره از آن‌ها دعوت به همکاری شده است. در آن زمان عده زیادی از اساتید از آلمان شرقی یا آلمان غربی بودند، در حال حاضر زنان سی درصد از کارکنان این دانشگاه را تشکیل می‌دهند.

امروزه این دانشگاه 9 دانشکده، چندین مرکز و مؤسسه بین‌رشته‌ای، مدارس تحصیلات تکمیلی و مجموعه‌های متفاوتی دارد، بنابراین پس از تغییرات سیاسی در آلمان و تجدید ساختار داخلی دانشگاه هومبولت برلین یکی از جذاب‌ترین دانشگاه‌ها برای تحصیل در آلمان است.

رتبه دانشگاه

این دانشگاه هر ساله موفق به کسب رتبه‌های بالایی در بین سایر دانشگاه‌های آلمان می‌شود و در بین 5 درصد از معتبرترین مؤسسات آموزشی روی کره زمین قرار دارد. دانشگاه هومبولت برلین به دلیل کیفیت آموزشی در رشته‌های متفاوتی مشهور است که از بین آن‌ها می‌توان به مواردی مانند «هنر و علوم انسانی»، «مهندسی و فناوری»، «علوم زیستی و پزشکی»، «علوم طبیعی»، «علوم اجتماعی و مدیریت» اشاره کرد.

 این دانشگاه از نظر کیفیت آموزشی در بین 100 دانشگاه برتر قرار دارد. دانشگاه هومبولت برلین علاوه بر جایگاه علمی خوب، مورد احترام کارفرمایان در سراسر جهان است.

هزینه‌های زندگی تحصیلی در دانشگاه هومبولت برلین

دانشگاه ایالتی هومبولت به دانشجویان امکانات مسکن و غذاخوری ارائه می‌دهد. هزینه مسکن در پردیس دانشگاه برای هر دانشجوی متوسط ​​6638 دلار و قیمت یک برنامه غذاخوری معمولی 6924 دلار است.

در طول چهار سال شما می‌توانید حدود 74895 دلار برای هزینه‌های زندگی بپردازید. برنامه‌های مسکن و غذا در دانشگاه ایالتی هومبولت در هر یک از پنج سال گذشته حدود 1.0٪ تغییر کرده است.

پردیس دانشگاه

هزینه‌های پردیس بالاتر از میانگین است. اتاق، تخت، کتاب، لوازم و سایر چیزهای دیگر 17700 دلار برای دانشجویان هزینه دارد که بالاتر از میانگین 14951 دلار است.

موقعیت مکانی دانشگاه هومبولت برلین

دانشگاه هومبولت در شهر برلین پایتخت آلمان واقع شده است. برلین شهری جهانی است که فرهنگ، سیاست، رسانه و علم را در اقتصاد خود گنجانده است. جنوب شرقی این شهر، از نظر دریاچه‌ها و جنگل‌ها غنی است و تنها حدود ده دقیقه با فرودگاه بین‌المللی براندنبورگ فاصله دارد.

برلین بیش از 100 سال در خصوص فناوری سابقه دارد. به عنوان مثال در سال 1909 اولین فرودگاه در این شهر افتتاح شد، همچنین به عنوان قطبی برای حمل و نقل‌های هوایی و ریلی شناخته می‌شود و به طور کلی شبکه حمل و نقل آن پیچیده است. این شهر به عنوان میزبان بسیاری از رویدادهای ورزشی شناخته شده و دارای قدیمی‌ترین مجموعه استودیوی فیلم به وسعت زیاد در جهان است. امروزه برخی از این ساختمان‌ها، فناوری‌ها و نشانه‌های ارزشمند در پردیس علوم طبیعی دانشگاه هومبولت برلین هستند.

این دانشگاه تعدادی ساختمان و زیرساخت در پردیس خود دارد. کتابخانه دانشگاه که یکی از بزرگترین کتابخانه‌های دانشگاهی در آلمان است، دارای حدود 6.5 میلیون جلد کتاب و 9000 مجله و ژورنال است. اتاق‌های سخنرانی در پردیس با وسایل کمکی مناسب برای انواع سخنرانی‌ها تجهیز شده‌اند و ساختارهایی برای بهبود آموزش نیز وجود دارد.

مرکز تفریحی و ورزشی برای دانشجویان در دسترس است، به علاوه در پردیس دانشگاه مؤسسات تحقیقاتی مختلف، آزمایشگاه‌ها،  خدمات کامپیوتری و رسانه‌ای و مرکز زبان نیز وجود دارد.

گزینه‌های اقامت برای دانشجویان

گزینه‌های مسکونی مختلفی، مانند خوابگاه‌های دانشگاه، مسکن عمومی و همچنین یک آپارتمان شخصی اجاره‌ای در دسترس تمامی دانشجویان قرار دارد و به آن‌ها یک اتاق یا یک آپارتمان در یکی از خوابگاه‌های دانشجویی برلین پیشنهاد می‌شود. البته که آن‌ها برای پذیرش 10500 دانش‌آموز نیاز به امکانات دارند.

دانشکده‌های دانشگاه هومبولت برلین

دانشگاه هومبولت برلین شامل 2403 هیأت علمی، تعداد 1516کارکنان اداری، 18712 دانشجوی کارشناسی، 10881 دانشجوی کارشناسی ارشد و 2951 نفر دانشجوی دکترا است. اساتید، دانشیاران، اساتید ارشد و سایر اساتید کادر اداری را تشکیل می‌دهند و در رشته‌های خود ماهر و آموزش دیده‌اند.

شغل و حرفه

این دانشگاه نقش مهمی در مرکز تحقیقاتی DFG Matheon ایفا می‌کند. در واقع با آگاهی از اینکه روزانه نیاز به تحقیقات بین‌رشته‌ای دارند، بنابراین شروع به ایجاد مؤسسات تحقیقاتی منسجم و مراکز بین‌رشته‌ای در سرتاسر دانشکده کردند که برخی از آن‌ها شامل مراکز تحقیقاتی مشارکتی است.

امکانات ورزشی

بخش ورزشی این دانشگاه به دانشجویان و کارکنان دوره‌های متنوعی ارائه می‌دهد. علاوه بر ورزش‌های سنتی مانند فوتبال، والیبال و بسکتبال، ورزش‌هایی مانند مانند زومبا، کوهنوردی یا کیک بوکسینگ را نیز می‌توانید امتحان کنید. بیش از 80 نوع ورزش برای 17000 شرکت کننده در هر ترم ارائه می‌شود. برنامه‌های ورزشی و تفریحی ​​همچنین شامل کارگاه‌های آموزشی، آموزش پیشرفته و رویدادهای رقابتی نیز هستند.

ساختار دانشگاه هومبولت برلین

دانشگاه هومبولت برلین به عنوان یک دانشگاه بزرگ است و بیش از 31000 دانشجو دارد. این دانشگاه درخواست‌های دانشجویان خارجی را نیز می‌پذیرد. دانشجویان محلی این فرصت را دارند که با خارجی‌ها کار کنند، علاوه بر آن 13 درصد دانشجویان از خارج از کشور می‌آیند.

کادر آموزشی بیش از 2000 متخصص دارد. اکثریت هیأت علمی را متخصصان خارجی تشکیل می‌دهند. برنامه‌های بورسیه تحصیلی یکی از جذابیت‌های این دانشگاه است. اگر می‌خواهید درباره زندگی دانشجویی بیشتر بدانید، می‌توانید آن‌ها را در رسانه‌های اجتماعی مانند آیتونز، توییتر، یوتیوب و فیسبوک دنبال کنید.

 

 

 

berlin

زیرساخت

کتابخانه در دسترس همه دانشجویان است. برای کسانی که نیاز به خوابگاه دارند، این دانشگاه خوابگاه ارائه می‌کند. این دانشگاه در انجمن دانشگاه‌های اروپا (EUA) هم گنجانده شده است.

شرایط پذیرش در دانشگاه هومبولت برلین

شرایط پذیرش دانشگاه ایالتی هومبولت چیست؟ در حالی که بخش‌های زیادی در برنامه‌های کالج قرار می‌گیرند، باید فقط روی چند چیز مهم تمرکز کنید:

  • الزامات معدل
  • الزامات آزمون، از جمله SAT و  ACT
  • الزامات درخواست

نرخ پذیرش در دانشگاه ایالتی هومبولت 75.1٪ است. به ازای هر 100 متقاضی، 75 نفر پذیرفته می‌شوند.

این به آن معنا است که دانشگاه هومبولت برلین کمی گزینشی است. این مؤسسه آموزشی الزامات مورد انتظار خود را برای نمرات GPA و SAT/ACT خواهد داشت. اگر شرایط آن‌ها را برآورده کنید، می‌توانید مطمئن باشید که یک پیشنهاد پذیرش دریافت خواهید کرد. اما اگر شرایط دانشگاه ایالتی هومبولت را برآورده نکنید، جز افراد بدشانسی خواهید بود که پذیرش آن‌ها رد می‌شوند.

میزان معدل مورد نیاز برای پذیرش در دانشگاه

بسیاری از دانشکده‌ها حداقل معدل مورد نیاز را قبول می‌کنند، اما هرچه باشد میزان معدلی است که باید کسب کرده باشید تا بتوانید پذیرش بگیرید؛ بنابراین به میانگین معدل دوره مدرسه شما دقت می‌شود.  میانگین معدل در دانشگاه هومبولت 3.27 است.

الزامات SAT و  ACT

هر دانشگاهی الزامات متفاوتی برای آزمون استاندارد دارد. اکثر دانشگاه‌ها به آزمون SAT یا ACT نیاز دارند و بسیاری نیز آزمون‌های موضوعی SAT را از شما می‌خواهند.

دانشگاه ایالتی هومبولت نشان داده است که SAT یا ACT برای برخی از متقاضیان مورد نیاز است که به چند مورد اشاره دارد:

  • SAT یا ACT اختیاری است، اما توسط دانشگاه برای افزایش شانس درخواست شما توصیه می‌شود.
  • ممکن است بتوانید تنها از طریق معدل یا رتبه کلاسی خود پذیرش بگیرید.
  • فقط بخش‌های خاصی در دانشگاه به SAT یا ACT نیاز دارند.

اگر برای این دانشگاه درخواست می‌دهید، ایمن‌ترین راه شرکت در آزمون‌های SAT یا ACT است. این کار شانس شما را برای ورود به بهترین دانشگاه ممکن به حداکثر می‌رساند.

الزامات آزمون SAT برای دانشگاه هومبولت برلین

بسیاری از دانشگاه‌ها اظهار می‌کنند که امتیاز SAT نیاز ندارند، اما حقیقت این است که یک الزام SAT پنهانی وجود دارد که بر اساس میانگین نمره مدرسه است. میانگین امتیاز SAT در دانشگاه ایالتی هومبولت 1073 در مقیاس 1600 است. این نمره دانشگاه ایالتی هومبولت را برای نمرات آزمون SAT رقابتی می‌کند.

تجزیه و تحلیل جدید امتیاز SAT برای دانشگاه ایالتی هومبولت

%25 آزمون SAT جدید امتیاز 960 است و 75% آن امتیاز 1170 است. به عبارت دیگر امتیاز 960 در آزمون SAT جدید شما را پایین تر از حد متوسط ​​قرار می‌دهد، در حالی که امتیاز 1170 شما را به بالاتر از حد میانگین می‌رساند.

خط مشی انتخاب امتیاز  SAT

خط‌مشی انتخاب امتیاز در دانشگاه شما بخش مهمی از استراتژی آزمون شما است. دانشگاه ایالتی هومبولت خط مشی انتخاب امتیاز «بالاترین» را دارد. این به آن معنی است که شما می‌توانید انتخاب کنید که کدام آزمون SAT را تمایل دارید به مدرسه ارسال کنید. از بین تمام نمراتی که مطالعه کنندگان درخواست دریافت می‌کنند، بالاترین نمرات شما را در تمام تاریخ‌های آزمون SAT که برایشان ارسال می‌کنید را در نظر می‌گیرند.

بنابراین، اگر امتیاز SAT شما در حال حاضر کمتر از 960 است، اکیدا توصیه می‌کنیم که دوباره آزمون   SAT بدهید. به این ترتیب شما شانس بسیار خوبی برای بالا بردن امتیاز خود خواهید داشت که به طور قابل توجهی شانس ورود شما را به این دانشگاه افزایش می‌دهد.

حتی بهتر از آن، به دلیل امتیاز فوق‌العاده، می‌توانید تمام انرژی خود را در یک زمان روی یک بخش متمرکز کنید. مثلا اگر نمره ریدینگ شما کمتر از سایر بخش‌هایتان است، فقط برای بخش ریدینگ آماده شوید، سپس در آزمون SAT شرکت کنید. پس از آن برای آزمون بعدی روی ریاضی تمرکز کنید و به همین ترتیب پیش بروید. این روش به شما بالاترین امتیاز ممکن را می‌دهد.

الزامات ACT دانشگاه هومبولت برلین

درست مانند آزمون SAT، دانشگاه ایالتی هومبولت احتمالا محدودیت ACT سختی ندارد، اما اگر امتیاز خیلی پایینی کسب کنید، درخواست شما رد خواهد شد. میانگین نمره ACT در دانشگاه ایالتی هامبولت 21 است. این امتیاز باعث می‌شود که دانشگاه هامبولت برای نمرات ACT نسبتا رقابتی به نظر برسد.

25% امتیاز این آزمون 18 و 75% آن امتیاز 24 است.  اگر با نمره 18 یا پایین‌تر از آن درخواست بدهید، کارتان برای ورود به دانشگاه سخت‌تر می‌شود؛ مگر اینکه چیز قابل توجه دیگری در درخواست خود داشته باشید.

خط مشی ارسال امتیاز  ACT

اگر به جای آزمون SAT آزمون ACT می‌دهید، در نحوه ارسال نمرات مزیت بزرگی خواهید داشت و این به طرز چشمگیری بر استراتژی آزمونتان تأثیر می‌گذارد.

وقتی نمرات ACT را به کالج‌ها ارسال می‌کنید، کنترل کاملی روی آزمون‌هایی که ارسال می‌کنید، خواهید داشت. شما می‌توانید 10 آزمون انجام دهید و فقط بالاترین نمره خود را ارسال کنید. این روش برخلاف SAT است، که در آن بسیاری از دانشگاه‌ها از شما می‌خواهند تمام امتیازات آزمون‌هایی را که تا به حال گرفته‌اید، ارسال کنید.

این به آن معنا است که بیشتر از آن که فکرش را کنید برای افزایش نمره ACT  خود شانس دارید. برای اینکه به نمره آزمون 18 یا بالاتر از آن برسید باید سعی کنید تا آنجا که می‌توانید آزمون بدهید. هنگامی که نمره نهایی را که از آن راضی هستید به دست آوردید، می‌توانید فقط آن نمره را برای دانشگاه خود ارسال کنید.

خط مشی امتیاز برتر  ACT

به‌طورکلی، اکثر کالج‌ها امتیاز ACT برتر را ندارند. (نمره برتر به این معنی است که مدرسه بهترین نمرات از بخش درسی شما را از تمام تاریخ‌های آزمونی که ارسال می‌کنید در نظر گرفته و سپس آن‌ها را به بهترین نمره ممکن ترکیب می‌کنند). بنابراین، بیشتر دانشگاه‌ها فقط از یک بخش درسی (مثلا ریاضی) بالاترین نمره ACT  را که در آن بخش کسب کرده‌اید، در نظر می‌گیرند.

صرف نظر از این موضوع، شما می‌توانید بهترین امتیاز ACT خود را برای ارسال به دانشگاه ایالتی هومبولت انتخاب کنید، بنابراین باید تا زمانی که به نمره ACT هدف توصیه شده یعنی 18 برسید، آماده شوید.

الزامات بخش رایتینگ آزمون SAT / ACT

هر دو SAT و ACT یک بخش مقاله اختیاری دارند. دانشگاه هومبولت برلین بخش رایتینگ ACT و بخش مقاله SAT  را اختیاری می‌داند و ممکن است آن را به عنوان بخشی از بررسی پذیرش خود در نظر نگیرد. لازم نیست خیلی نگران رایتینگ برای این دانشگاه باشید، اما دانشگاه‌های دیگری که برای آن‌ها درخواست ارسال می‌کنید، ممکن است به آن نیاز داشته باشند.

نکته

 تصمیم پذیرش شما نه تنها به نمرات معدل شما و SAT/ACT، بلکه به دشواری دروس، برنامه‌های فوق برنامه، توصیه‌نامه‌ها و اظهارات شخصی شما نیز بستگی دارد. این ابزار فقط یک تخمین ساده از شانس پذیرش شما ارائه می‌دهد.

الزامات درخواست

درخواست‌های بین‌المللی برای دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد را باید به Uni assist (مؤسسه واسطه بین متقاضیان و دانشگاه) ارسال کنید. دانشگاه هیچ درخواستی را بررسی نخواهد کرد مگر اینکه uni assist  تمام مدارک مورد نیاز شما را دریافت کرده باشد.

مدارک مورد نیاز دانشجویان بین‌المللی متقاضی دانشگاه هومبولت برلین به شرح زیر است:

  • اولین شرط پذیرش داشتن مدرک تحصیلی که در یک دوره تحصیلی حداقل سه ساله در یک رشته‌ی مرتبط به دست آمده و نمرات امتحانی و دستاوردهایتان حداقل 180 ECTS (تعداد واحد گذرانده شده جهت اپلای کردن) یا LP یا معادل آن‌ها است.
  • تمام اسناد مربوط به یک درخواست باید حداکثر تا پایان مهلت درخواست مربوطه به دست دانشگاه برسد.
  • مدارک شهروندی یا تحصیلات عالی
  • سوابق تحصیلی و ریز نمرات
  • مدرک مهارت زبان
  • رزومه (از شروع تحصیل در مدرسه)
  • رسید هزینه که توسط Uni Assist ایجاد شده است
  • فتوکپی پاسپورت یا کارت شناسایی (قابل استفاده فقط برای دانشجویان اتحادیه اروپا)
  • برگه خودآزمایی، برای پذیرش PG.

مهارت زبان مورد نیاز برای دانشگاه هومبولت

یکی دیگر از شرایط پذیرش در این دانشگاه سطح مهارت زبان شما است؛ در واقع قبول شدن بستگی به نتیجه آزمون زبانتان دارد. شما باید از 100 نمره حداقل 61 نمره را کسب کرده باشید. در غیر این صورت تضمینی برای دریافت ECTS وجود ندارد.

در دانشگاه هومبولت برلین تدریس به زبان آلمانی است؛ بنابراین دانشجویان برای ارسال درخواست باید تسلط کافی به زبان آلمانی داشته باشند. با این حال، مدرک کارشناسی ارشد ممکن است شرایط زبان متفاوتی داشته باشد. برای اینکه نشان دهید سطح زبانی شما خوب است و به اندازه کافی مسلط هستید، می‌توانید در آزمون DSH شرکت کنید، ناگفته نماند برای اینکه واجد شرایط این آزمون قرار بگیرید باید ثابت کنید که سطح زبانی C1 دارید.

فرآیند درخواست و میزان شهریه

عامل تعیین کننده یک متقاضی همیشه عملکرد تحصیلی وی است. سال تحصیلی به چند ترم تقسیم می‌شود. یک سال تحصیل در مقطع لیسانس ممکن است 1000 دلار یا حتی کمتر هزینه داشته باشد. اگر می‌خواهید مدرک کارشناسی ارشد خود را در دانشگاه هومبولت برلین دریافت کنید، هزینه کمتر از 1000 دلار خواهد بود. حتی، دانشجویان می‌توانند برای بورسیه درخواست دهند. همچنین این دانشگاه طیف گسترده‌ای از برنامه‌ها را برای آموزش آنلاین ارائه می‌دهد.

درخواست ویزای دانشجویی

جهت ارسال درخواست ویزای دانشجویی به این دانشگاه باید مدارک زیر را داشته باشید:

  • گواهی پایان تحصیلات متوسطه که در آلمان قابل شناسایی است.
  • گذرنامه رسمی
  • تأیید درخواست به صورت کتبی یا نامه پذیرش تحصیلات عالی یا گذراندن دوره فشرده زبان آلمانی که توسط یک مؤسسه دارای بودجه دولتی و مورد تأیید کشور آلمان برگزار می‌شود.
  • مدرکی که نشان می‌دهد وضعیت مالی شما تحت پوشش است.

متقاضیانی که نامه پذیرش دریافت نکرده‌اند، می‌توانند مدرکی مبنی بر اینکه نشان ‌دهد فرم درخواست آن‌ها دریافت شده است تهیه و سپس برای ویزا اقدام کنند.

فهرست پذیرش در مقطع کارشناسی دانشگاه هومبولت برلین

دانشگاه هومبولت برلین چندین برنامه کارشناسی در زمینه‌های مختلف ارائه می‌دهد. متقاضیان علاقه‌مند همچنین باید در مورد نرخ پذیرش دانشگاه هومبولت برلین آگاهی پیدا کنند. تمامی برنامه‌های UG به زبان آلمانی تدریس می‌شود.

  • هزینه درخواست: رایگان

شرایط پذیرش: برای درخواست تحصیل در مقطع کارشناسی، مدارک زیر مورد نیاز است:

  • کپی گواهی دوره متوسطه گذرانده شده در مدرسه، گواهی فارغ‌التحصیلی یا هر مدرک دیگر
  • مدرکی که سطح مهارت زبان آلمانی شما را نشان دهد
  • رزومه

صلاحیت‌های شهروندی و آموزش عالی

شهروندان خارجی که مایل به تحصیل جهت دریافت یک مدرک تحصیلی هستند یا قصد دارند بدون بورسیه تحصیلی، تحصیلات خود را در این دانشگاه ادامه دهند، باید درخواست رسمی خود را به اداره امور دانشجویان ارائه دهند. کسانی که با بورسیه تحصیلی اقدام می‎کنند، باید مستقیما به دفتر بین‌المللی دانشگاه هومبولت مراجعه کنند.

اطلاعات لازم برای درخواست در مقطع کارشناسی ارشد

دانشجویان بین‌المللی که مایل به درخواست در مقطع کارشناسی ارشد هستند باید شرایط پذیرش عمومی و خاص را داشته باشند. با توجه به منشاء قانونی در خصوص صلاحیت پذیرش شما، روند درخواست متفاوت است، بنابراین ضروری است که از قبل در مورد تشریفات و مراحل درخواست مطلع باشید.

در دانشگاه هومبولت برلین انواع مختلفی از برنامه‌ها در مقطع کارشناسی ارشد ارائه می‌شوند:

  • برنامه‌های کارشناسی ارشد متوالی: برنامه‌هایی هستند که از نظر محتوا بر پایه یک برنامه کارشناسی ارائه و گسترش داده می‌شوند که معمولا دو تا چهار ترم به طول می‌انجامد.
  • برنامه‌های عملی: این نوع برنامه‌ها در مقطع کارشناسی ارشد به صورت عملی است، یعنی بیشتر نیاز به تجربه عملی دارید، بنابراین محتویات برنامه‌های آموزش بیشتر به صورت تجربه حرفه‌ای در نظر گرفته شده و بر اساس آن است.
سؤالات رایج در مورد دانشگاه هومبولت برلین

1) از کجا می‌توانم در مورد شروع تحصیل اطلاعات کسب کنم؟
تمام اطلاعات مربوط به شروع تحصیل در دانشگاه هومبولت برلین و همچنین رویدادهای مقدماتی را می‌توان در وب سایت‌های خدمات مشاوره دانشجویی یافت.
2) من در مورد تأمین مالی دانشجویان در طول همه گیری ویروس کرونا سؤالاتی دارم. با چه کسی می‌توانم در این مورد صحبت کنم؟
Studierendenwerk Berlin به دانشجویان در مورد سؤالات مربوط به تأمین مالی دانشجویان مشاوره می‌دهد. اطلاعات مربوط به موضوع و همچنین اطلاعات تماس را می‌توان در وب سایت‌های Studierendenwerk Berlin یافت.
3) اگر دانشجویان یا دانشگاهیان بازدیدکننده از مناطق در معرض خطر هستند، با چه کسی می‌توانند تماس بگیرند؟
دفتر بین المللی از دانشجویان، داوطلبان دکترا و دانشگاهیان بازدید کننده از مناطق در معرض خطر که نگران سلامتی اعضای خانواده خود هستند، حمایت می‌کند.
4) من بودجه دانشجویی BAföG را دریافت می‌کنم و باید برای ادامه دریافت بودجه، مدرکی مبنی بر آن ارائه کنم، اما به دلیل محدودیت‌های آموزشی و عملیات امتحانی، نمی‌توانم مدرکی مبنی بر تمام دستاوردهای لازم ارائه کنم. چه کاری باید انجام دهم؟
با معرفی دوره استاندارد تحصیلی متفاوت و انفرادی که یک ترم بیشتر از دوره استاندارد معمولی مطالعه است، هم مهلت ارائه مدرک و هم حداکثر دوره اعتبار مجاز نیز تمدید می‌شود.

سخن پایانی

دانشگاه هومبولت برلین یکی از مؤسسات آموزش عالی در آلمان و جز دانشگاه‌های بسیار شناخته شده در این کشور است و دوره‌های متنوعی را ارائه می‌دهد، بنابراین هر ساله تعداد زیادی از دانشجویان بین‌المللی را از نقاط مختلف جهان جذب می‌کند. در این مطلب اطلاعات کاملی در مورد آزمون SAT / ACT ارائه دادیم و سعی کردیم تا حد ممکن به دغدغه‌های شما پاسخ دهیم. سایر موارد مهم و کلیدی مثل زیرساخت های این دانشگاه و شهریه و نحوه ارسال درخواست را نیز مورد بررسی قرار دادیم.

با این حال اگر بعد از مطالعه کامل این مطلب دغدغه خاصی دارید و احیانا پاسخ سوالات خود را دریافت نکرده‌اید می‌توانید با متخصصان ما در موسسه مهاجرتی صبا ویزا در ارتباط باشید و از آن‌ها بخواهید که شما را بیشتر راهنمایی کنند. کارشناسان ما با آگاهی و صبر و حوصله پاسخگوی سوالات شما خواهند بود. از اینکه همراه ما هستید از شما متشکریم.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 1 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید